en
Feedback
بازارآموزان (بورس ایران)

بازارآموزان (بورس ایران)

Open in Telegram

حضور در بازار مالی ریسک فراوانی دارد و به همه توصیه نمی شود. رانت نداریم و معرفی سهم رانتی نداریم اگر دنباله روی تحلیل های ما هستید مدیریت سرمایه را رعایت کنید. ارتباط با ادمین: @sadmin25

Show more
1 011
Subscribers
-224 hours
-17 days
+1230 days
Posts Archive
به نفع کدوم سهم هست؟ #زمگسا و ...

قیمت تضمینی شیر خام ابلاغ شد شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی: هر کیلو شیر خام با مشخصات ۳.۲ درصد چربی، ۳ درصد پروتئین و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار، ۲۳ هزار تومان درِ دامداری خریداری خواهد شد. به ازای هر ۰.۱ درصد افزایش یا کاهش درصد چربی از ۳.۲ درصد، ۴۵۰ تومان به قیمت مصوب اضافه یا کسر خواهد شد.

یک مقام آمریکایی و دو منبع مطلع دیگر به وب‌سایت آکسیوس گفته‌اند که دولت ترامپ در جریان دور چهارم مذاکرات در روز یکشنبه، یک پروپوزال برای توافق هسته‌ای به ایران ارائه داده است. این نخستین بار از زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای در اوایل آوریل بود که استیو ویتکاف، فرستاده کاخ سفید، یک پیشنهاد مکتوب به طرف ایرانی ارائه می‌کرد./انتخاب

ترامپ: در موضوع ایران پیشرفت‌هایی حاصل شده و تا حد زیادی با مفاد توافق موافقت کرده‌ام.

تو بازار ساخت‌وساز، کافیه یه نگاه به قیمت سیمان بندازیم تا بفهمیم که ماجرا از چه قراره. تو همین یک هفته‌ی اخیر، قیمت هر کیسه سیمان، حدود ۱۰۰ هزار تومن رشد داشته و رسیده به حوالی ۲۵۰ هزار تومن. یه جهش خیلی تند، که برای کالایی مثل سیمان، اونم تو فصل پیش‌رو که خیلی از پروژه‌ها تازه قراره استارت بخورن، یه جورهایی شبیه آفساید گرفتن تو ثانیه‌ی اول بازیه. از اون طرف، فولاد هم بی‌حوصله‌تر از همیشه داره قیمت عوض می‌کنه. در واقع، دیگه کمتر سازنده‌ای هست که بتونه بدون حساب‌وکتابِ روزانه‌ی قیمت میلگرد، جرئت کنه از زمین بلند بشه. در ساختمان‌های بتنی، بین ۳۵ تا ۵۰ کیلوگرم میلگرد به‌ازای هر مترمربع مصرف می‌شه. همین یه عدد کافیه تا بفهمیم چقدر این تغییر قیمت‌ها می‌تونه با اعصاب سرمایه‌گذار بازی کنه. تو پروژه‌های متعارف، حدود ۳۰ درصد از کل هزینه‌ی ساخت مستقیم به سیمان و فولاد مربوط می‌شه (و البته این فقط اسکلت نیست؛ فولاد توی خیلی از اجزای ساختمون کاربرد داره، از چارچوب در و پنجره گرفته تا نرده و حفاظ، رابیتس‌بندی داخلی، شاسی کشی نمای ساختمان، تأسیسات مکانیکی مثل لوله کشی گاز، پکیج، رادیاتور، کانال‌کشی، و حتی مهاربندها و آرماتور پله‌ها. خلاصه از پی تا پشت‌بام، فولاد یه جورایی عضو ثابت قصه‌ست). حالا حساب کنین وقتی دو تا از این آیتم‌های سنگین‌وزنِ اجرایی، یهویی دچار افزایش قیمت می‌شن، چه فشاری به جریان نقدینگی سازنده میاد. طرف تازه از شهرداری مجوز گرفته، با هزار امید و آرزو می‌خواد کار رو شروع کنه، بعد می‌بینه فقط با رشد قیمت فولاد و سیمان، بخش عمده‌ای از بودجه‌اش دود شده رفته هوا. مثل اینه که تازه سوار قطار شدی، بعد بفهمی بلیت فقط تا ایستگاه اول اعتبار داره. در این شرایط، بعضی‌ها فکر می‌کنن می‌تونن با حذف یا کاهش کیفیت مصالح، این فشار رو جبران کنن؛ اما واقعیت اینه که «جراحی کیفیت» تو صنعت ساخت، آخرش به یه زخم مزمن توی بازار ملک تبدیل می‌شه. ساختمونی که با مصالح درجه‌دو بالا می‌ره، شاید امروز ارزون‌تر تموم بشه، ولی فردا به یه دردسر دائمی برای خریدار و ساکن تبدیل می‌شه. از طرف دیگه، افزایش قیمت مصالح، خودبه‌خود به افزایش قیمت ملک ختم نمی‌شه. چرا؟ چون بازار مسکن، فقط تابع هزینه‌های ساخت نیست؛ تابع تقاضا هم هست. اگه جیب مردم کشش نداشته باشه، قیمت ملک زورکی بالا نمی‌ره. ممکنه پروژه‌ها نیمه‌کاره بمونن، یا تو مرحله‌ی فروش گیر کنن. در واقع، هزینه‌های بالاتر ممکنه سود سازنده رو کم کنه، نه اینکه قیمت نهایی رو لزوماً بالا ببره. با همه‌ی این تفاسیر، این افزایش‌ها، به‌ویژه اگه تداوم پیدا کنن، اثر روانی خودشون رو توی بازار می‌ذارن. یه‌جور هشدار نامرئی به بازار ارسال می‌شه که «هزینه ساخت بالاتر رفته، پس آماده باشین». حتی اگه فعلاً خریدار توی بازار منفعل باشه، سرمایه‌گذارها این سیگنال رو جدی می‌گیرن. و خب، تو این بین، سازنده‌ای که اهل حساب‌وکتاب باشه، می‌دونه که در دوره‌های تورمی، زمان از جنس طلاست. هر روز تأخیر، یعنی قیمت فردا گرون‌تر از امروز؛ نه فقط برای میلگرد و سیمان، بلکه برای کارگر، ماشین‌آلات، حمل‌ونقل و حتی مجوزهای اداری. نکته‌ی پایانی؟ بازار ساخت‌وساز، دیگه اون بازار ساده و خطیِ سابق نیست. الان یه اکوسیستم پیچیده‌ست؛ با متغیرهایی مثل قیمت مصالح، نرخ بهره، سیاست‌های پولی، نرخ ارز، و انتظارات تورمی. در این فضا، هر سازنده‌ای که ندونه سیمان ۲۵۰ هزار تومنی و میلگرد ۵۰ کیلویی در هر متر یعنی چی، یا باید بره کلاس تقویتی اقتصاد کاربردی، یا آماده باشه تو فاز نازک‌کاری جا بزنه.

وضع صندوق های طلا
وضع صندوق های طلا

بفرمایید اینم پالرمو!! سهام بانکی فردا مثبتش رو تقدیم همه میکنم 😃

🔴⭕️مجمع تشخیص با پالرمو به‌صورت مشروط موافقت کرد 🔹مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از برگزاری ۳ جلسه در صحن مجمع و ۵ جلسه در کمیسیون مشترک با الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو به صورت مشروط موافقت کرد 🔹جمهوری اسلامی ایران این کنوانسیون را در چارچوب قوانین اساسی و قوانین داخلی خود پذیرفته است. 🔹رسیدگی به cft در جلسات آتی در دستورکار مجمع است.

وزیر کشور دستوری تعطیلی کارخونه های سیمان و فولاد رو بخاطر کمبود برق داد با این وضعیت انرژی کشور صنایعی که انرژی بر نیستن باید چند واحد pe بالاتر از میانگین بازار بگیرن زراعی غذایی دارویی قطعاتی بانک‌هایی که سود عملیاتی دارن و.. البته حدس و گمان هست، ببنیم تابلو چی میگه.

هم اکنون ریزش اونس طلا

فوری/ دستور وزارت کشور برای توقف تولید فولاد و سیمان کشور به خاطر محدودیت برق ➕سیمان باقران اولین گزارش را ثبت کرد. باید منتظر گزارش شرکت هایی که مشمول این محدودیت می شوند باشیم. صف فروش شنبه رو جور کردند

پایان هفته معاملاتی خسته نباشید هفته خوب و پربرکتی بود.

عرضه اولیه پتروشیمی اروند تا چند روز آینده 🔺  سیاوش وکیلی، معاون اجرایی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران اعلام کرد: پتروشیمی اروند طی روزهای آینده در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

سود گروه زراعی کمترین شناور:زمگسا کمترین مارکت:زمگسا کمترین pefw=زمگسا کمترین pettm=زمگسا بیشترین تقسیم سود=زشگزا در صورت ادا
سود گروه زراعی کمترین شناور:زمگسا کمترین مارکت:زمگسا کمترین pefw=زمگسا کمترین pettm=زمگسا بیشترین تقسیم سود=زشگزا در صورت ادامه دار بودن کاهش تنش ها این گروه می‌تونه بین سهام هم‌وزن بهترین عملکرد رو داشته باشه اکثرا فروارد زیر ۵ دارن #زمگسا

ایران خودرو در بورس کالا ؛ خداحافظی با قرعه‌کشی ، سلام به خرید آسان ماشین! در راستای اقدامات مدیریتی نوین و به دنبال تغییرات اخیر در راس بزرگترین خودروساز کشور، ایران خودرو گامی مهم در جهت ورود محصولات خود به بورس کالا برداشته است. این اقدام، یک حرکت برد-برد است که هم برای خودروساز و هم برای مصرف کننده مزایای قابل توجهی به همراه دارد... 🔗 ادامه مطلب ...

#آپ حرکت سهم بسیار عالی بوده. اگر داریدش نگه دارد تا تارگتی که علامت زدم. تحلیل است و به هیچ وجه سیگنال خرید نیست.
+1
#آپ حرکت سهم بسیار عالی بوده. اگر داریدش نگه دارد تا تارگتی که علامت زدم. تحلیل است و به هیچ وجه سیگنال خرید نیست.

روس‌ها برای خرید به پایانه‌های فروشگاهی ایران متصل شدند قائم مقام بانک مرکزی: 🔹شبکه پرداخت کارتی ایران و روسیه امروز متصل شد که بر اساس آن، شهروندان روسی می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن «میرپی» در پایانه‌های فروشگاهی ایران خرید خود را انجام دهند که قابلیت تجربه خرید امن در کشور دیگر را فراهم می‌کند.

#وپارس یک سهم خوب از گروه بانکی در تایم فریم هفتگی الگوی فشرده سازی قیمت شکسته شده و به مقاومت پولبک هم زده. از منفی ها و صفر
#وپارس یک سهم خوب از گروه بانکی در تایم فریم هفتگی الگوی فشرده سازی قیمت شکسته شده و به مقاومت پولبک هم زده. از منفی ها و صفر تابلو جهت خرید استفاده کنید. به نظرم سقف سال 99 رو خواهد دید و سود 68% ای به شما خواهد داد. حد ضرر هم مشخصه و 24% هست که خیلی عدد منطقی هست. سیگنال vip ما هست که این جا رایگان گذاشتم استفاده کنید.

زمگسا حقوقی فروشنده‌س سهم گزارش ۱۲ ماهه خوبی میده و احتمالا سودی بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ بسازه سال بعد بالای ۱۰۰۰ میسازه (با فرض تایید افزایش نرخ شیر ۱۲۰۰ میسازه) Pe/fw=4 مارکت ۱۴۰۰ میلیارد و کمترین مارکت بین زراعی‌ها تقسیم سود معمولا ۹۰ درصدی هست از خوبای کوچیکا هست

یک سری سهم ها به مقاومت رسیدن و بد نیست سیو سود کنیم. در مورد همه سهم ها نیست