كۣۗـۙلَآمۣۗـۙــــــــــــ_ جۣۗـۙمۣۗـۙيۣۗہلَ❤️✨ 🙏💪❤️
Open in Telegram
1 496
Subscribers
-424 hours
-57 days
-2430 days
Posts Archive
بكرا مش بعيد خليك واثق ان كل تعب وراه عوض من ربنا هيخليك تعيط من الفرحه خليك واثق ان ربنا شاف قد اي انت تعبت فا أكيد هيعوضك بكرمه مش بمجهودك.. ثق تمامًا ان بكرا جاي بفرحته ♥️🥀
#❤️💪🙏
إعلم دائمًا أن الله لا يأتي بسوءٍ لعباده فتفائل وتوكل عليه وقُل مرحبًا فيما يختاره الله ♥️
#❤️💪🙏
إنه عيدُنا وإنا لمسرُورون
أحيوا سُنة تكبيرات العيد ، عمرٌوا بيوتكم بذكر الله .
( ذَٰلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ )
#❤️💪🙏
الأرض تتهيأ ليوم عرفة،
والسماء لاستقبال الدعوات.
عسى أن يجعل الله لقلوبنا من الجبر نصيب،
وأن يقرّ أعيننا بما نتمتى..
عسى أن نؤتى ما نُحبّ،
وأن نُهلِّل مُرحِّبين بأمانينا..
عساها تُقبل في عرفة وعسانا نُجبر في عرفة.'))
#❤️💪🙏
"أنا الّذي لا أطيق الانتظار ،انتظرتك."
#❤️💪🙏
⠀⠀ ⠀⠀ ⠀⠀ ⠀⠀ ⠀⠀ ⠀⠀
⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀ ⠀⠀وكلام الناس؟-
⠀⠀ ⠀.أي ناس ؟ أنا سوف أحاسب وحدي-
⠀⠀⠀ ⠀ ⠀( (وكُلُّهُم آتِيهِ يَوم القِيامة فرداً
⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀
#❤️💪🙏
في بيوت اتبنت بالحب… ووقعت بسبب قلة التفاهم
وبيوت بدأت عادية جدًا… لكن كملت بالمودة والرحمة والاحتواء
الجواز مش منافسة مين يكسب ومين يفرض رأيه
الجواز الحقيقي إن كل واحد يكون أمان للتاني وقت التعب والزعل والخوف.
الكلمة الحلوة… التقدير… الاحتواء…
الحاجات البسيطة دي هي اللي بتحافظ على أي علاقة مهما كانت الظروف.
“مشروع الجواز” مش مجرد ارتباط،ده شراكة عمر كاملة، محتاجة رحمة قبل أي حاجة
#❤️💪🙏
محدش بياخد غير نصيبه
الجمله اللي بتطلع من لساني بعد تفكير خمس ساعات مثلاً🥹
#❤️💪🙏
البنت بتعيش بالكلمة الطيبة والتقدير. لما تحسسها إنها مالية عينك، وإنك شايف تعبها ومقدره، بتديك عينيها. الأمان مش بس إنك توفر لقمة عيش، الأمان الأهم هو الأمان النفسي:
إنها تتكلم معاك وهي مش خايفة من رد فعلك.
إنها تغلط وتعرف إنك هتحتويها مش هتبهدلها.
إنها تكبر معاك وهي مطمنة إن مكانتها في قلبك مابتتهزش.
من الآخر: الراجل الحقيقي هو اللي مراته بتشوفه "ونس ورحمة ". هو اللي بيقوّيها على الدنيا، مش اللي بييجي مع الدنيا عليها.
#❤️💪🙏
الاحتواء مش رفاهية ،
البنت مش بتموت من قلة الفلوس… قد ما بتموت من قلة الاحتواء ،أغلب البنات مش ناقصها فلوس… ناقصها راجل يطمن قلبها،البنت محتاجة قلب يحتويها… مش حد يعاندها،الست بتحب بالأمان… مش بالكلام،البنت لما تحس إنها لوحدها… كل حاجه جواها بتتغير،الاحتواء عند البنت أهم من أي حاجه ماديه،أكتر حاجه بتكسر البنت إنها تحس إنها مش مهمه،البنت مش صعبه… هي بس محتاجة راجل يحتويها بجد مش كلام،
اللي يحتوي البنت بصدق ويطمن قلبها وقت ضعفها، بيكسب حب عمره ما بيتعوضش،لأن الاحتواء عندها أهم من أي كلام أو أي حاجة تانية
#❤️💪🙏
ألطف أنواع الحنّيه هيا الحنّيه وقت الخصام"الحنية وقت الخصام كفيلة تمحى الزعل نهائي
وفعلاً الحنية من الشخص الصح كفيلة تنسيك أي موقف حصل منه، كفيلة تطمنك وتحسسك بالأمان الكافي ناحيته، الحنية اللي بتيجى وقت الزعل بتفرق حتى لو ب call ينكشك فيها، بتفرق حتى لو بكلمة، بتفرق لإنها بتحسسك بغلاوتك عند اللي بتحبه
كلنا بنعرف نمارس الحنية في الأوقات العادية لكن ثوب الحنان الحقيقي يظهر في من يرتديه وقت الخصام
#❤️💪🙏
Repost from حكاوينااا ☕🔐🖤
ربنا يعلم قد إيه
الإنسان بقى محتاج السكينة،
وعلشان كده
أجمل عادة ممكن تتمسك بيها
إن لسانك يفضل ذاكر لله دائمًا..🤎
الأرض تتهيأ ليوم عرفة،
والسماء لاستقبال الدعوات.
عسى أن يجعل الله لقلوبنا من الجبر نصيب،
وأن يقرّ أعيننا بما نتمتى..
عسى أن نؤتى ما نُحبّ،
وأن نُهلِّل مُرحِّبين بأمانينا..
عساها تُقبل في عرفة وعسانا نُجبر في عرفة.'))
#❤️💪🙏
تلك المرة قد رحلت من داخلي فلا يمكن أن تعود مهما حدث 🥀
#❤️💪🙏
"الظروف مجرد كذبة لو احب الإنسان شيئا لأقام حربا من اجلة .❤️
#❤️💪🙏
محدش عارف انت بتمر بإيه و بتواجه ازاي ولا بتطنش قد ايه ولا كام حد خذلك ولا كام موقف خلاك تتحول للي انت عليه دلوقتي محدش عارف ، والاهم ان محدش يعرف انت ممكن تبقى عامل ازاي لو خسرت الامل الاخير اللي مخليك ممكن تواجه اي حاجة ، لكن الكل بيعرف يبصلك ويحسدك و يتكلم و هو جاهل بكل حاجة.
#❤️💪🙏
مُحزن أوي شعور إنك ماعملتش حاجة في حياتك غير كونك عايش بتستحمل ، عايش بتتجاوز ، عايش بتصبر ، عايش بتقول بكرة أحسن وربنا شايلي خير .. فيارب عوض قلوبنا على قد صبرها وعلى قد كرمك
#❤️💪🙏
"لو اتأخرت الإجابة…
افتكر إن ربنا بيختار لك الوقت الصح، مش الوقت اللي أنت عايزه."🤎
https://t.me/hakawina7
#❤️💪🙏
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
