Bahasa Jepun Spmnetic!™ 🇯🇵
Open in Telegram
This channel belongs to @thespmneticofficial, and a platform for sharing notes and exercise 🤘🏻 For enquiries, directly ask in a discussion group or our help center ✨
Show more2 187
Subscribers
-124 hours
+37 days
+7130 days
Posts Archive
Salam semua,
Saya nak share satu website yang boleh membantu guru dan murid lagi2 untuk musim peperiksaan. Dekat website ini, anda boleh dapatkan pelbagai soalan dari pelbagai jenis subjek (sekolah rendah dan menengah). Skema jawapan pun diberi! Soalan dan jawapan anda boleh download dan print.
Antara kelebihan lain dalam website ni, kita boleh tambah dan edit soalan sendiri. Kalau nak yang shortcut, memang dah siap compile, boleh pergi dekat bahagian PDF Set Latihan
So, saya sangat galakkan anda untuk cuba guna website ni mana tahu boleh bantu exam, sign up dekat sini: Website MySoalan
Join juga channel telegram mereka untuk more info berkaitan guru dan murid: https://t.me/mysoalan
おはようございます‼︎
Minasan, hari raya omedetouu!!!!✨🌙🥰❤️
Makan minum jaga semua, jaga adab, jangan main mercun bahaya” okay? Ehek. Share la gambar raya korang dekat comment ni✌🏻
時間があったら見てくださいね
(Kalau ada masa bolehla tengok✌🏻)
Boleh add to knowledge nihongo korang pasal penggunaan haha/okaasan dengan chichi/otousan.
Btw vid ni dia ada subtitle, so shinpaishinaidene~
おはようございます〜 [ moening semuaaa]
なんかちょっと静かですね、この中に(TwT) [ kenapa macam sunyi sepi ek dalam ni TwT]
Hari ni min nak share satu youtube video pasal nihongo yang menarik
Konbanwaaa, min dah habis buat posterr wwwww. Siapa nak join kelas min buat ni boleh comment dekat comment section, okay? Any question regarding class yang min buat ni pun boleh tanya dekat comment section🫶🏻✌🏻, jyaa mata neee👋
こんにちは! hello semuaa😄 min ammar desu~
Alang” min dah habis spm ni, min plan macam nak start buat tuition basic nihongo sementara tunggu result spm and plan nak buat side income gitew. Dalam class tu min akan literally ajar basic nihongo je, for example hiragana, katakana, basic vocabs and grammar gitu. Ceiling level difficulty class yang min nak buat ni sampai level N4 je, so min tak suggest for those yang dah tokui dalam nihongo ni nak join. Jangan risau, kelas min yang min nak buat ni memang beginner friendly pun, kita start slow” dari awal. Bahan pun akan disediakan dalam pdf. In terms of schedule class tu, maybe min setkan 2 kali a week, 2 hours per day. Price tu min macam nak buat RM10/weekly session. Kalau ramai nak join maybe kita kena pecahkan ikut session camtu la. Agak” ada yang nak join tak?
Min ada notes yg min ada catat semua ni, tapi bukunye dkt rumah, min skrg tgh vacay hehe, jadi maybe esok min akan bagi notes tu okay!!
One tip for me is untuk kuasai betul betul cara nk tukar doushi into different forms, ke て-form, た-form、ない-form、 this will be very helpful masa korg nk buat section bina ayat and karangan pendek
Yg min share ni ialah jenis jenis nouns dlm nihongo, jadi korg jgn tersalah pulak dgn doushi masa tulis ayat supaya ayat japanese korg tk bunyi pelik
So, untuk harini and esok, min akan cuba sharekan pengetahuan min sikit untuk excel ujian bahasa jepun ni, min exam pat haritu kat skolah pun dpt A- je hehe 😬
すみません、 dh lama tgglkan korg, min lupa nk update hshs busy dgn homework sbb hari ahad dh balik asrama 🫣🫡
みなさん おはようございます!!
Sebelum min nk start share info tips tips nihongo untuk UPBA 2024, min nk tahu dkt group ni ramai ke batch 06 yang amik exam Bahasa Jepun, sbb batch 05 kan baru je habis SPM 🫢
