en
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

Open in Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

Show more

📈 Analytical overview of Telegram channel DevTwitter | توییت برنامه نویسی

Channel DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) in the Farsi language segment is an active participant. Currently, the community unites 29 128 subscribers, ranking 4 698 in the Technologies & Applications category and 11 719 in the Iran region.

📊 Audience metrics and dynamics

Since its creation on невідомо, the project has demonstrated rapid growth, gathering an audience of 29 128 subscribers.

According to the latest data from 20 June, 2026, the channel demonstrates stable activity. Although there has been a change in the number of participants by 919 over the last 30 days and by 31 over the last 24 hours, overall reach remains high.

  • Verification status: Not verified
  • Engagement rate (ER): The average audience engagement rate is 24.86%. Within the first 24 hours after publication, content typically collects 16.53% reactions from the total number of subscribers.
  • Post reach: On average, each post receives 7 231 views. Within the first day, a publication typically gains 4 809 views.
  • Reactions and interaction: The audience actively supports content: the average number of reactions per post is 60.
  • Thematic interests: Content is focused on key topics such as پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز.

📝 Description and content policy

The author describes the resource as a platform for expressing subjective opinions:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

Thanks to the high frequency of updates (latest data received on 21 June, 2026), the channel maintains relevance and a high level of publication reach. Analytics show that the audience actively interacts with content, making it an important point of influence in the Technologies & Applications category.

29 128
Subscribers
+3124 hours
+2517 days
+91930 days
Posts Archive
❤️‍🔥 GPT YAR | هوش مصنوعی رو آسون و امن تجربه کن! 😎 در این روزای پرنوسان اقتصادی و تحریم‌ها، جی‌پی‌تی یار محیطی امن، مقرون‌
+4
❤️‍🔥 GPT YAR | هوش مصنوعی رو آسون و امن تجربه کن! 😎 در این روزای پرنوسان اقتصادی و تحریم‌ها، جی‌پی‌تی یار محیطی امن، مقرون‌به‌صرفه و بدون دردسر برات فراهم کرده تا از بهترین ابزارهای AI بهره ببری – بدون نگرانی از هزینه‌های نجومی یا ریسک‌های امنیتی! 🌟 حساب‌های اشتراکی ما برای سرویس‌های برتر: Super Grok: قدرت xAI رو با دسترسی بالاتری حس کن. Claude: خلاقیت Anthropic رو استفاده کن. ChatGPT Plus : رو با سرعت و دقت بالا داشته باش. حریم خصوصی اولویت ماست! 🔒 حساب‌های اشتراکی ما طوری طراحی شدن که هر کاربر فقط به چت‌ها و پروژه‌های خودش دسترسی داره. دیگه ترس از حذف یا لو رفتن اطلاعات نداری – همه چیز امن و خصوصی! ⚡️ چرا منتظری؟ تحویل فوری: حساب اشتراکی بلافاصله توسط ربات تحویل می‌شه. اختصاصی سریع: در کمترین زمان (معمولاً کمتر از 4 ساعت) آماده می‌شه. قیمت باورنکردنی: با تخفیف‌های ویژه برای چند حساب! 🛒 همین حالا شروع کن! حساب اشتراکی یا اختصاصی رو از ربات فروشگاه سفارش بده: ❤️ Telegram Shop | 🆔 Channel
❓ سؤال داری؟ پشتیبانی در خدمتیم رضایت مشتری رو هم ببینی بیشتر متمایل میشی 😉❤️

مدت ها از notion استفاده کردم ولی حدود یک سال که کوچ کردم به obsidian از خیلی جهت ها از notion بهتره امکاناتش خیلی بیشتر ، سر
مدت ها از notion استفاده کردم ولی حدود یک سال که کوچ کردم به obsidian از خیلی جهت ها از notion بهتره امکاناتش خیلی بیشتر ، سریع تره و دردسر های تحریم نداره و افلاین هم کار میکنه چون متن بازه پلاگین های خیلی زیادی داره و حتی خودتون هم میتونید براش بنویسید https://github.com/obsidianmd @DevTwitter | <white wolf/>

داشتم با N8N کار میکردم که دیدم یه سری چیزا نداره. با کامیونیتی نود هاش آشنا شدم. دیدم بازم یه چیزی کمه. گفتم بزنیم چرا که نه
داشتم با N8N کار میکردم که دیدم یه سری چیزا نداره. با کامیونیتی نود هاش آشنا شدم. دیدم بازم یه چیزی کمه. گفتم بزنیم چرا که نه! این شد که احتمالا جامع ترین پکیج ایسنتا رو زدم. https://github.com/Msameim181/n8n-nodes-instagram-integrations https://npmjs.com/package/n8n-nodes-instagram-integrations @DevTwitter | <Mohammad Mahdi Samei/>

Angular 20 Project Structure — Clean, Scalable &amp; Future-Ready With Angular 20, structuring your project well is as import
Angular 20 Project Structure — Clean, Scalable & Future-Ready With Angular 20, structuring your project well is as important as writing clean code. A well-organized folder structure makes your app scalable, testable, and maintainable. Here’s a recommended layout for modern Angular apps: Highlights in Angular 20 - app.config.ts instead of app.module.ts (module-less bootstrap) - Standalone components as the default approach - Signals & fine-grained reactivity support - Better lazy-loading structure for features Pro tip: Keep core for singletons and shared for reusables. Every feature should live in features/ for clean boundaries. @DevTwitter | <Rania Chaeib/>

نرید توی لینکدین. همه مهندسی کامپیوتر، نرم افزار، هوش مصنوعی تو دانشگاه تهران قبول شدن. @DevTwitter

کتابخونهٔ «hazm» آپدیت نمی‌شه و با نسخه‌های جدید پایتون و کتابخانه‌هایی مثل pandas و langchain سازگار نیست. اما کتابخونهٔ جدی
کتابخونهٔ «hazm» آپدیت نمی‌شه و با نسخه‌های جدید پایتون و کتابخانه‌هایی مثل pandas و langchain سازگار نیست. اما کتابخونهٔ جدیدتری توسعه داده شده به نام «شِکَر». کتابخانه‌ای مدرن، به‌روز و هماهنگ با آخرین نسخه‌های پایتون برای پردازش متن فارسی. https://github.com/amirivojdan/shekar @DevTwitter | <Ali Moameri/>

به تازگی یه پروژه ای رو دیدم به اسم node-hooker که سازندش اومده از هوک های wordpress الهام گرفته و یه چیزی شبیه به اونارو برا
به تازگی یه پروژه ای رو دیدم به اسم node-hooker که سازندش اومده از هوک های wordpress الهام گرفته و یه چیزی شبیه به اونارو برای ران تایم node نوشته استفاده ازش میتونه وابستگی بخش های مختلف رو کمتر کنه و این امکان رو بده که باهاش یه معماری پلاگین محور بتونیم پیاده کنیم اگه علاقه مند بودین یه سری به این پروژه بزنین. https://mamedul.github.io/node-hooker/ @DevTwitter | <Ali Nazari/>

سال ۹۵ بود... یه کانال کوچیک زدیم برای اینکه با چندتا از رفقای شریفی، خاطرات و روزمرگی‌های دانشجویی‌مونو با چاشنی طنز بنویسیم. نمی‌دونستیم یه روز می‌تونه تبدیل بشه به یکی از بزرگ‌ترین کانال‌های دانشجویی تلگرام! 🔸 اسمش رو هم گذاشتیم: 👉 🔥  SUT Twitter توی این سال‌ها، چندبار تعطیلمون کردن، هر بار برگشتیم و با کمک نسل‌های جدید ورودی‌ها تونستیم یه فضای باحال و خودمونی برای بچه‌های دانشگاه بسازیم. اگر تو هم دوست داری مطالب بامزه دانشجویی بخونی به جمعمون بیا: 👇

مبحث جذاب و پر کاربرد Accessor در لاراول فرض کنید، قصد دارید یکسری از دیتا هارو قبل از اینکه به دست کاربر برسه، شامل تغییراتی بشه به عنوان مثال میخوایید عکس هارو لینک دار کنید، به راحتی میتونید اینکارو با accessor ها در مدل مربوطه انجام بدین به شدت شبیه cast ها هستن ولی یک تفاوت جزئی اما مهم دارن، اونم اینه که از cast ها معمولا برای تغییر دیتا تایپ مورد نظر استفاده میشه حالا چه مزیت هایی برای شما داره؟؟! اینکه دیگه نیاز نیست در بیزینیس لاجیک خودتون دیتا رو map و یا حتی transform کنید که باعث میشه کد بیس اصلی مرتب و تمیز تر باشه نکته : accessor ها تا حدودی سنگین هستن، پس عملیات های پیچیده رو به هیچ عنوان در این متد ها قرار ندین @DevTwitter | <Mojtaba Zaferani/>

Qwen dropped smaller (competitive) VLM - competitive to GPT-5 Mini &gt; 30B A3B MoE &gt; Reasoning and non-reasoning &gt; 256
Qwen dropped smaller (competitive) VLM - competitive to GPT-5 Mini > 30B A3B MoE > Reasoning and non-reasoning > 256K context (can go up to 1M) > Multilingual (32 languages) https://huggingface.co/Qwen/Qwen3-VL-30B-A3B-Instruct @DevTwitter | <Vaibhav (VB) Srivastav/>

گیت‌هاب نسخه سه بعدی و قابل چاپ رابرداک رو برای چاپ توی پرینتر سه بعدی به صورت متن باز و رایگان گذاشته: https://github.com/ma
گیت‌هاب نسخه سه بعدی و قابل چاپ رابرداک رو برای چاپ توی پرینتر سه بعدی به صورت متن باز و رایگان گذاشته: https://github.com/martinwoodward/octoprints @DevTwitter | <Mohsen Shabanian/>

کامپایلرهای درجا (JIT Compilers) در JVM چگونه پرفورمنس برنامه‌ها را بهبود می‌دهند؟ می‌دونیم که برنامه‌های نوشته شده با جاوا، ابتدا به بایت‌کد (bytecode) کامپایل میشن و JVM بایت‌کدها رو به‌صورت مفسری اجرا می‌کنه. این فرآیند نسبت به این که کدهای جاوا مستقیم به زبان ماشین کامپایل و اجرا بشن کندتره اما وجود همین مکانیزمه که جاوا رو کراس‌پلتفرم می‌کنه. برای حل این مساله، دو کامپایلر درجا به نام‌های C1 و C2 در JVM وجود دارن. وظیفه این کامپایلرها به‌طور خلاصه اینه که قسمت‌هایی از برنامه که بیشتر از میزان مشخصی اجرا میشن (اصطلاحا نقاط داغ) رو به زبان ماشین کامپایل می‌کنن تا اون قسمت‌ها دیگه به‌صورت مفسری اجرا نشن. کدهای ماشینی که این کامپایلرها تولید می‌کنن در محلی از حافظه به نام Code Cache ذخیره میشه. واحد کامپایل برای کامپایلرهای درجا، متده. تعداد دفعاتی که یه متد اجرا میشه توسط JVM ذخیره میشه و وقتی این تعداد از میزان مشخصی بالاتر بره، کامپایلرهای درجا وارد عمل میشن. نحوه عملکرد این دو کامپایلر به‌طور خلاصه به این صورته: ۱- متد به‌صورت پیش‌فرض، مفسری اجرا میشه. ۲- وقتی تعداد دفعات اجرای متد از مقدار خاصی بیشتر بشه، کامپایلر C1 اون متد رو به زبان ماشین کامپایل می‌کنه. همچنین C1 دستورهایی رو در متد کامپایل شده قرار میده تا اطلاعاتی رو درباره جزئیات عملکرد متد در طول اجرای برنامه جمع‌آوری کنن (پروفایلینگ). این اطلاعات بعدا توسط C2 استفاده میشن. ۳- اگر متد همچنان زیاد اجرا بشه یعنی واقعا متد پرکاربرد و اصطلاحا داغیه. اینجا C2 وارد عمل میشه و متد رو دوباره به کد ماشین کامپایل می‌کنه. اما این بار C2 از اطلاعاتی که از اجرای متد در طول برنامه جمع‌آوری شده (با استفاده از دستورایی که C1 به متد اضافه کرده بود) استفاده می‌کنه و با این اطلاعات میتونه بهینه‌ترین و سریع‌ترین کد ماشین ممکن رو تولید کنه. پس ممکنه متدی که کم اجرا میشه هیچوقت به کد ماشین کامپایل نشه. یا متدی با C1 کامپایل بشه اما به اندازه‌ای زیاد اجرا نشه که C2 کامپایلش کنه. این که دقیقا بعد از چندبار اجرای یه متد این دوتا کامپایلر وارد عمل بشن قابل تنظیمه اما مقادیر پیش‌فرضی که دارن احتمالا برای اکثر برنامه‌ها مناسبه و نیازی به تغییرشون نیست. @DevTwitter | <Mostafa Nasiri/>

در سیستم‌های توزیع‌شده همیشه یه نگرانی اساسی وجود داره: اگر یکی از سرویس‌ها بی‌صدا از کار بیفته، بقیه چطور متوجه می‌شن؟ اینجا
در سیستم‌های توزیع‌شده همیشه یه نگرانی اساسی وجود داره: اگر یکی از سرویس‌ها بی‌صدا از کار بیفته، بقیه چطور متوجه می‌شن؟ اینجاست که Heartbeat Pattern وارد عمل میشه یه سیگنال ساده و دوره‌ای که تضمین می‌کنه سیستم بفهمه هر جزء هنوز زنده‌ست یا نه. کجا استفاده میشه؟ توی Load Balancerها برای تشخیص سرورهای سالم توی Kubernetes (liveness و readiness probes) توی دیتابیس‌های توزیع‌شده مثل Cassandra یا MongoDB من توی مقاله‌ی جدیدم در Medium، این الگو رو توضیح دادم — از تعریف و کاربردها تا چالش‌ها و یه نمونه پیاده‌سازی با Go. متن کامل مقاله: https://medium.com/@a.mousavi/understanding-the-heartbeat-pattern-in-distributed-systems-5d2264bbfda6 سورس کد کامل: https://github.com/arash-mosavi/go-test-heartbeat-pattern @DevTwitter | <Arash Mousavi/>

هوک جدید Next.js که میتونه چند لول UX اپ شمارو بهتر کنه. اسمش useLinkStatus هست و میاد و وضعیت لودینگ کامپوننت Link والدش رو
هوک جدید Next.js که میتونه چند لول UX اپ شمارو بهتر کنه. اسمش useLinkStatus هست و میاد و وضعیت لودینگ کامپوننت Link والدش رو مشخص میکنه و اگر درحال لودینگ بود pending رو true بر میگردونه. به این صورت دغدغه بزرگ لودینگ پیج ها حل میشه و متونیم به راحتی در UI به کاربر نمایشش بدیم. لینک رفرنس: https://nextjs.org/docs/app/api-reference/functions/use-link-status @DevTwitter | <Farzad Vahdati/>

کامپیوترها برای نگهداری و نمایش کاراکترهای یک متن از یه فضای یک بایتی (معادل هشت بیت 0 یا 1) استفاده میکردن این میزان فضا توی کامپیوتر میتونه شامل 255 حالت مختلف بشه کامپیوترها برای نشانه‌های گرامری، حروف انگلیسی و عدد از استاندارد اسکی (ASCII) استفاده میکردن این استاندارد آمریکایی میاد برای هر کاراکتر یه معادل عددی تعریف میکنه مثلا کاراکتر A در اسکی معادل عدد 65هست قرار گرفتن این اعداد پشت سر هم در کامپیوتر یک متن رو میسازه مشابه این استاندارد معادل عددی برای پشتیبانی از تمام زبان‌های دنیا به وجود اومد که یونیکد (Unicode) نام داره کاراکترهای انگلیسی و اعداد انگلیسی توی یونیکد از همون اعداد استاندارد اسکی استفاده میکنن و در ادامه پشتیبانی از کاراکترهای بقیه زبان‌های دنیا بهش اضافه میشه یونیکد در حال حاضر دارای چیزی حدود 297,000 معادل عددی برای کاراکترهای مختلف از زبان‌های مختلف، اموجی‌ها و ... هست فضای یک بایتی برای پشتیبانی از این میزان حالت‌های مختلف کافی نیس شما برای این جا دادن این میزان از حالت‌های مختلف به شکل بیت کامیپوتر به حداقل سه بایت نیاز دارین سه بایت میتونه تا حدود 16 میلیون عدد مختلف رو برای شما نگه داری کنه حالا شما برای نگهداری یک متن که شامل کاراکترهای یونیکد هست نیاز دارین 3 بایت برای هر کاراکتر اختصاص بدین کاراکترهای انگلیسی تو یونیکد تنها یک بایت هم براشون کافیه ولی اگه شما برای یه متن انگلیسی، هر کاراکتر رو سه بایت در نظر بگیرین عملا به ازای هر کاراکتر انگلیسی دو بایت فضا رو هدر دادین مثلا تو یه متن با ده هزار کاراکتر، یه چیزی حدود 20 کیلوبایت فضای کامپیوتر رو هدر دادین چه وقتی میخاین ازش استفاده کنین و توی رم هست و چه وقتی که روی هارد دیسک برای استفاده در آینده ذخیره شده اینجاست که UTF-8 میتونه کمک کنه این استاندارد که توسط یونیکد تعریف شده به جای اینکه بیاد فضای 3 بایتی به هر کاراکتر اختصاص بده، میاد از 7 بیت راست یک بایت برای کاراکترهای اسکی استفاده میکنه و برای کاراکترهای بعدی علاوه بر خود کاراکتر، تعداد بایت مصرف شده برای اون کاراکتر هم داخل بایت اول ذخیره میکنه یعنی 128 کاراکتر اول اسکی به شکل عادی ذخیره میشن بدون تغییر خاصی با فقط یک بایت فضا ولی برای کاراکترهای بعدی میاد و داخل بایت اول مشخص میکنه چه میزان فضا برای کاراکتر استفاده شده این میزان فضا از یک بایت تا چهاربایت میتونه متغیر باشه حالا چه شکلی اینکارو میکنه تو یه بایت برای 128 عدد اولیه اسکی، بیت چپ همیشه صفر هست اما وقتی بیت چپ یک میشه یعنی با یه کاراکتر UTF8 طرف هستیم همونطور که گفتم هر کاراکتر توی UTF-8 میتونه از یک بایت تا چهاربایت متغیر باشه کامپیوتر چطور اینو تشخیص میده؟ بیت‌های 1 اولِ بایت رو میشماره تا به عدد 0 صفر برسه یعنی اگه بایت اول با عدد باینری 110 شروع بشه، یعنی دوبایت فضا استفاده شده اگه 1110 باشه سه بایت و ... تو UTF-8 فضای بیت‌های بایت اول بین خود کاراکتر و تعداد بایت تقسیم میشه و متغیره اما تو بایت‌های دوم و سوم و چهارم همیشه شش تا بیت راست برای خود کاراکتر استفاده میشه و دو بیت دیگه برای هندل کردن ارور تو utf-8 استفاده میشه امیدوارم تونسته باشم با دانش ناقص خودم شما رو در مورد این انکدینگ رایج دنیای کامپیوتر آشنا کرده باشم توضیحات دقیق‌تر: https://en.wikipedia.org/wiki/UTF-8 سایت استفاده شده برای تست بایت UTF-8: https://utf8-playground.netlify.app/ @DevTwitter | <Amir/>

🎓 کارگاه تخصصی «اپلای تحصیلی ایتالیا» 🎓 ایتالیا 🇮🇹 یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در اروپا است که علاوه بر دانشگاه‌های معتبر و رتبه‌بالا، فرصت‌های ویژه‌ای برای دریافت بورسیه و تحصیل با هزینه پایین را فراهم می‌کند. در این کارگاه، به‌طور کامل به مراحل اپلای و نکات کلیدی تحصیل در این کشور پرداخته خواهد شد. مباحث کارگاه شامل: 🔹 معرفی سیستم آموزشی و مزایای تحصیل در این کشور 🔹 سطح مورد نیاز زبان‌های انگلیسی و ایتالیایی 🔹 مدارک لازم، ددلاین‌ها و جزئیات ارسال درخواست 🔹 شرایط و مراحل اخذ ویزا به‌صورت گام‌به‌گام 🔹 بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌ها 🔹 بررسی هزینه‌های دانشجویی در شهرهای مختلف (رم، میلان، تورین و…) 🔹 کار دانشجویی و آینده شغلی 🔹 مسکن دانشجویی و راهکارهای یافتن آن 📅 زمان برگزاری: چهارشنبه ۱۶ مهرماه، ساعت ۲۰ 💵 هزینه: ۴۹۰ هزار تومان ❗️ ظرفیت محدود: ۵۰ نفر ❗️ 💎 برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، به آی‌دی زیر پیام دهید: @Sharifi_Manesh_Apply

کمپانی IBM امروز یک سری مدل جدید Granite 4.0 رو منتشر کرده، جدیدترین سری مدل‌های LLM کوچیکش! این مدل‌ها توی کارای agentic (مثل فراخوانی ابزار)، تحلیل اسناد، RAG و کلی چیز دیگه واقعاً خیلی خوبند. مدل Micro (3.4B) (یک مدل با ۳.۴ میلیارد پارامتر!) حتی می‌تونه ۱۰۰٪ به صورت لوکال توی @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

Best tool for creating custom wordlists! Manipulate words as you need, without touching the disk. https://github.com/glitched
Best tool for creating custom wordlists! Manipulate words as you need, without touching the disk. https://github.com/glitchedgitz/cook @DevTwitter | <xlr8/>

🚨 اگر می‌خوای قبل از همه بفهمی سایت یا سرورت Down شده و اولین نفر از Down Time باخبر شی 🔒 اگر می‌خوای قبل از منقضی شدن SSL
🚨 اگر می‌خوای قبل از همه بفهمی سایت یا سرورت Down شده و اولین نفر از Down Time باخبر شی 🔒 اگر می‌خوای قبل از منقضی شدن SSL سایتت، متوجه بشی و Renew کنی SSL رو ⚡️ اگر دوست داری UP Time یک پورت از سرورت رو بررسی کنی 📊 اگر می‌خوای مطمئن باشی سرورات همیشه زیر نظرن و گزارش‌گیری داشته باشی 🤖 مجموعه‌ی ما می‌تونه کمکت کنه! 🚀 شروع کن با ربات: @NetSentinel24Bot 📌 کانال: @NetSentinel24 🤙 پشتیبانی: @NetSentinel24Support 🔥 حرفه‌ای‌ها همیشه یه نگهبان دارن!

اکستنشن جاب لنز و برای گوگل کروم نوشتم تا به جای شما بره تو ویکی تجربه سرچ کنه و گوشه‌ی صفحه کاریابی (جابینجا، جاب ویژن) بهتو
اکستنشن جاب لنز و برای گوگل کروم نوشتم تا به جای شما بره تو ویکی تجربه سرچ کنه و گوشه‌ی صفحه کاریابی (جابینجا، جاب ویژن) بهتون نشون ‌بده. می‌تونه یه دستیار خیلی خوب برای کار پیدا کردن باشه. https://github.com/MehdiHadizadeh/job-lens-extension @DevTwitter | <Mehdyoo/>