en
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

Open in Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

Show more

📈 Analytical overview of Telegram channel DevTwitter | توییت برنامه نویسی

Channel DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) in the Farsi language segment is an active participant. Currently, the community unites 29 381 subscribers, ranking 4 611 in the Technologies & Applications category and 11 541 in the Iran region.

📊 Audience metrics and dynamics

Since its creation on невідомо, the project has demonstrated rapid growth, gathering an audience of 29 381 subscribers.

According to the latest data from 27 June, 2026, the channel demonstrates stable activity. Although there has been a change in the number of participants by 1 093 over the last 30 days and by 33 over the last 24 hours, overall reach remains high.

  • Verification status: Not verified
  • Engagement rate (ER): The average audience engagement rate is 22.36%. Within the first 24 hours after publication, content typically collects 16.56% reactions from the total number of subscribers.
  • Post reach: On average, each post receives 6 568 views. Within the first day, a publication typically gains 4 865 views.
  • Reactions and interaction: The audience actively supports content: the average number of reactions per post is 53.
  • Thematic interests: Content is focused on key topics such as پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز.

📝 Description and content policy

The author describes the resource as a platform for expressing subjective opinions:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

Thanks to the high frequency of updates (latest data received on 28 June, 2026), the channel maintains relevance and a high level of publication reach. Analytics show that the audience actively interacts with content, making it an important point of influence in the Technologies & Applications category.

29 381
Subscribers
+3324 hours
+2877 days
+1 09330 days
Posts Archive
اگر در زمینه تولید تصویر بصورت جدی کار میکنید پیشنهاد میشه از پلتفرم OpenAI استفاده کنید. همون GPT 4o است اما با دقت و کیفیت
اگر در زمینه تولید تصویر بصورت جدی کار میکنید پیشنهاد میشه از پلتفرم OpenAI استفاده کنید. همون GPT 4o است اما با دقت و کیفیت بهتر که از طریق ای‌پی‌آی در سایر اپلیکیشن ها هم در دسترس است. https://platform.openai.com/ @DevTwitter | <Setareh/>

دیگه لازم نیست برای وصل کردن فرانت‌اند به مدل‌های هوش مصنوعی کلی وقت بذاری... Vercel AI SDK اومده بازی رو عوض کنه! با چند خط
دیگه لازم نیست برای وصل کردن فرانت‌اند به مدل‌های هوش مصنوعی کلی وقت بذاری... Vercel AI SDK اومده بازی رو عوض کنه! با چند خط کد ساده، می‌تونی مستقیماً از فرانت‌اند درخواست به LLM بدی، بدون نیاز به کلی بک‌اند اضافه. • پشتیبانی از React, Next.js, Svelte و... • هندل خودکار Streaming Responseها • آماده برای استفاده در پروژه‌های واقعی مثلا با چند خط ساده می‌تونی یه Chatbot React درست کنی که مستقیماً با GPT-4 حرف می‌زنه! @DevTwitter | <amirhossein gholampour/>

🚨 ایستگاه پایانی در مسیر قیمت‌های منجمد‼️ 💡 ثبت‌نام در دوره‌های IT با قیمت سال گذشته، به درخواست‌ شما، تا 10 اردیبهشت تمدید
🚨 ایستگاه پایانی در مسیر قیمت‌های منجمد‼️ 💡 ثبت‌نام در دوره‌های IT با قیمت سال گذشته، به درخواست‌ شما، تا 10 اردیبهشت تمدید شد! پس اگر تو هم همیشه می‌خواستی در زمینه‌هایی مثل: ✨ برنامه‌نویسی، امنیت و شبکه، طراحی سایت و... قدم بذاری یا پیشرفت کنی، این آخرین فرصتته تا با قیمت سال قبل، مسیرت رو شروع کنی و ادامه بدی! ❌فقط تا 10 اردیبهشت❌ ⏳ با قیمت سال قبل ثبت‌نام کن ➡️ اگه نمی‌دونی کدوم دوره برات مناسبه، ما راهنماییت می‌کنیم: 👩‍💻@CANDOm_jani 👩‍💻@CANDOF_Ebrahimi 👩‍💻@Cando_mehdipour 🌻آموزشگاه مهندسی کندو برترین آموزشگاه IT ایران | We CanDo IT 💪 @cando_ac

ابزار dia یک مدلِ جدیدِ tts ـه که فقط طیِ ۴ روز 11k ستاره خورده. صداش خیلی طبیعیه. نمونه‌هاش رو اینجا ببینید. yummy-fir-7a4.n
ابزار dia یک مدلِ جدیدِ tts ـه که فقط طیِ ۴ روز 11k ستاره خورده. صداش خیلی طبیعیه. نمونه‌هاش رو اینجا ببینید. yummy-fir-7a4.notion.site/dia@DevTwitter | <Ayub Kokabi/>

اینجا می‌تونید بیش از ۴۳ میلیون کتاب و ۹۸ میلیون مقاله رو رایگان مطالعه یا دانلود کنید. welib.org‎ @DevTwitter |
اینجا می‌تونید بیش از ۴۳ میلیون کتاب و ۹۸ میلیون مقاله رو رایگان مطالعه یا دانلود کنید. welib.org@DevTwitter | <Ayub Kokabi/>

🔥 تخفیف ویژه اشتراک‌های دانشجویی هوش مصنوعی به مدت محدود! 💯 اشتراک بهترین سرویس های هوش مصنوعی جهان، ویژه برنامه‌نویسی، پژو
🔥 تخفیف ویژه اشتراک‌های دانشجویی هوش مصنوعی به مدت محدود! 💯 اشتراک بهترین سرویس های هوش مصنوعی جهان، ویژه برنامه‌نویسی، پژوهش، مقاله نویسی، تجزیه و تحلیل مقالات، PDF و... با بهترین قیمت
ChatGPT Plus (یکماهه ۱،۵۴۹) ➕ Perplexity Pro (شش ماهه ۲,۱۹۰) ➕ Gemini Advanced (پانزده ماهه ۳،۹۰۰) ➕ Super Grok (یکماهه ۱,۷۹۰) ➕ You.com Pro (دوازده ماهه ۳,۹۰۰)
✨ اختصاصی روی ایمیل شخصی شما با پشتیبانی تا آخرین روز اشتراک 🛍 جهت مشاوره و خرید: 💬 t.me/PremiumAIs ⚡️اطلاع از سایر پیشنهادات ویژه: 📣 t.me/BEST4PREMIUMS

داشتم مستندات رسمی APIهای ChatGPT رو بررسی می‌کردم که یه نکته مهم دیدم. خیلی زیاد پیش اومده که کاربرا می‌پرسن: «چرا این مدل ق
داشتم مستندات رسمی APIهای ChatGPT رو بررسی می‌کردم که یه نکته مهم دیدم. خیلی زیاد پیش اومده که کاربرا می‌پرسن: «چرا این مدل قبلاً یه جور جواب می‌داد، الان یه چیز دیگه می‌گه؟» مثلاً می‌گن قبلاً جوابش بهتر (یا بدتر) بود، یا لحنش عوض شده و... جواب خیلی واضح تو خود داکیومنت OpenAI اومده: اونجا گفته شده که مدل‌ها تو نسخه‌های مختلفشون ممکنه رفتار متفاوتی داشته باشن. یعنی حتی اگه دقیقاً همون سوال قبلی رو دوباره بپرسید، چون نسخه جدیدتری از مدل فعال شده، جوابش ممکنه فرق کنه. این تغییرات هم می‌تونه توی لحن، دقت، ساختار جواب یا حتی خود محتوای پاسخ باشه. از اونجایی که خود ChatGPT همیشه از آخرین نسخه مدل استفاده می‌کنه، این تغییرات کاملاً طبیعی و قابل انتظاره. خلاصه اگه در مدلی از open ai نسبت به گذشته تغییرات حس کردید، دلیلش اینه که مدل آپدیت شده؛ نه اینکه شما کار خاصی کرده باشید یا مدل خراب شده باشه. خود OpenAI هم گفته که این تغییرات بخشی از روند طبیعی به‌روزرسانی مدله. @DevTwitter | <Amir Javadzadeh/>

تو دیسک‌های SSD مفهومی داریم به اسم Terabytes Written یا TBW که نشون می‌ده تا چه حجمی از دیتا میتونیم روی دیسک بنویسیم. مثلاً
تو دیسک‌های SSD مفهومی داریم به اسم Terabytes Written یا TBW که نشون می‌ده تا چه حجمی از دیتا میتونیم روی دیسک بنویسیم. مثلاً SSD با 600TBW می‌تونه 600 ترابایت دیتا بنویسه قبل از اینکه عمر مفیدش تموم بشه. برای اینکه عمر SSD رو متوجه بشیم، می‌تونیم TBW رو با استفاده از ابزارهای دیسک مثل CrystalDiskInfo یا smartctl چک کنیم. مثلاً عدد ۶۰۰ برای TBW: اگه کاربر معمولی باشیم و فرض کنیم روزی ۱۰۰ گیگ اطلاعات رو دیسک مینویسم، حدود ۱۶ سال طول میکشه تا به عدد 600TBW برسیم! @DevTwitter | <Mohammad/>

بچه‌ها این رپو یه ایجنت که برای خدمات مشتری هست رو با انواع فریم‌ورک‌های موجود مثل langchain، agno، گوگل sdk یا حتی بدون فریم
بچه‌ها این رپو یه ایجنت که برای خدمات مشتری هست رو با انواع فریم‌ورک‌های موجود مثل langchain، agno، گوگل sdk یا حتی بدون فریم‌ورک (با لوپ ساده) پیاده کرده. میتونید از مثال‌ها برای شروع ساخت یه ایجنت استفاده کنید https://github.com/langwatch/create-agent-app @DevTwitter | <Saman Esmaeili/>

یه lan messenger خوب. رایگان، متن‌باز، ویندوز، مک، لینوکس. beebeep.net‎ @DevTwitter |
یه lan messenger خوب. رایگان، متن‌باز، ویندوز، مک، لینوکس. beebeep.net@DevTwitter | <Ayub Kokabi/>

پکیچ ایجاد متاباکس سفارشی برای لاراول بالاخره یه پکیچ پرکاربرد برای لاراول نوشتم. متاباکس یک قابلیت پرکاربرد برای برای دریافت
پکیچ ایجاد متاباکس سفارشی برای لاراول بالاخره یه پکیچ پرکاربرد برای لاراول نوشتم. متاباکس یک قابلیت پرکاربرد برای برای دریافت و یا نمایش اطلاعات وردپرس است. تصمیم گرفتیم این قابلیت متاباکس وردپرس را به لاراول بیاوریم. با استفاده از متاباکس لاراول شما می توانید قابلیت مثل فیلد سفارشی برای پست ها تعریف کنید و خود پکیچ دیتابیس دارد و نیازی به ایجاد جدول دیتابیس فیلد اضافی نیست. گیت هاب : https://github.com/LaraPire/laravel-metabox مستندات : https://github.com/Rayiumir/laravel-metabox/blob/main/Documentation/en.md @DevTwitter | <Raymond Baghumian/>

Repost from N/a
🎓 آشنایی با اساتید «بوت‌کمپ مدیریت محصول» ⚙در بوت‌کمپ آکادمی همراه، میزبان متخصصان و مدیران با تجربه‌ی بسیاری هستیم که جامع‌
🎓 آشنایی با اساتید «بوت‌کمپ مدیریت محصول» ⚙در بوت‌کمپ آکادمی همراه، میزبان متخصصان و مدیران با تجربه‌ی بسیاری هستیم که جامع‌ترین دانش و تجربیات در خصوص طراحی محصول را، در اختیار شرکت‌کنندگان قرار بدهیم. 🔸میلاد میرزایی- مدیر ارشد محصول دیجی پی 🔸محمدرضا نظیف- مدیر محصول ارشد ازکی 🔸حسین محمودوند- دیزاینر ارشد ستاره اول 🔸حامد عبدی- مدیر محصول همراه اول 🔸مارال مختارزاده- مدیر باشگاه رانندگان اسنپ 🔸سجاد جلیلی- مدیر فنی محصول کارگزاری مفید 🔸مهدی بیرامی- مدیر ارشد محصول ازکی 🔸جلیل علیزاده- مدیر گروه محصولات دیجی کالا 🔸سینا حاجی‌ زاده- راهبر محصول دیجی کالا 🔸حسام تیموری- مدیر ارشد محصول علی بابا 🔸محمدرضا مرادی- مشاور تعالی سازمانی بلوبانک 🔸مرتضی یزدان پرست- مدیر ارشد محصول همراه اول 🔸سعید ابوالقاسمی- راهبر دیزاین اسنپ فود 🔸هادی رادی- بنیانگذار و مدیرعامل Memoryto 🔸نیما رحیمیان- راهبر محصول تپسی فود 🔸امیرحسین گلشنی- تکنیکال لید دیجی کالا 🔸مصطفی علوی نیک- راهبر محصول و رشد توایکس 🌐 لینک پیش‌ثبت‌نام #رایگان و جزئیات بوت‌کمپ: 🔗 https://link.hamrah.academy/s1t ⭐️ @hamrah_academy | آکادمی همراه

ساختن هر پروژه جدید با Node.js و Express می‌تونه وقت‌گیر باشه... مخصوصاً وقتی هر بار باید از صفر همه چیزو توسعه یا پیکربندی کنیم! برای همین همچین فکری به سرم زد یه ابزار بسازم تا شروع پروژه‌های بعدی راحت‌تر و سریع‌تر بشه Express Template (TypeScript) ساختار پروژه حرفه‌ای (OOP) تنظیمات اولیه امنیتی با helmet و compression و RateLimiter   لاگ‌گیری پیشرفه با winston   پشتیبانی از alias برای importها   قابلیت گسترش برای پروژه‌های واقعی هدفم از ساختن این ابزار: برای کساییه که می‌خوان سریع یه پروژه‌ی Node.js رو راه بندازن، بدون اینکه درگیر تنظیمات ابتدایی بشن. خیلی ساده می‌تونی کلونش کنی و مستقیم بری سراغ توسعه‌ی فیچرها! لینک ریپوزیتوری: https://github.com/Hossein-Falah/express-templete @DevTwitter | <Hossein/>

هوش مصنوعی دیگر انتخاب نیست، یک الزام است به‌عنوان یک توسعه‌دهنده بک‌اند، همیشه دنبال ابزارها و روش‌هایی هستم که بهره‌وری، دقت و کیفیت کدم رو ارتقا بدن. اما هیچ چیز به اندازه هوش مصنوعی، این بازی رو عوض نکرده. به‌تازگی یادداشتی از Tobi Lutke، مدیرعامل(CEO) Shopify خوندم که من رو قانع کرد که استفاده‌ی «reflective و طبیعی» از AI، دیگه یک ویژگی اختیاری نیست؛ بلکه یک انتظار پایه برای تمام اعضای تیم‌های فنیه. نکاتی که خیلی به چشمم اومد: - استفاده از AI باید بخشی از مرحله prototyping باشه. - قبل از درخواست منابع بیشتر، اول باید ببینیم با کمک AI چه کارهایی می‌شه انجام داد. - مهارت در استفاده از ابزارهایی یا در آینده نزدیک agents ها و ChatGPT و ابزار های از این دست، یک مزیت رقابتی جدی محسوب می‌شه. - و مهم‌تر از همه: "اگر در حال رشد نیستیم، در حال عقب‌گردیم." در دنیای امروز، استفاده از AI در اکثر حرفه ها (مخصوصا توسعه نرم‌افزار) مثل بلد بودن Git در ۲۰۱۰ شده — اگر هنوز واردش نشدی، از قافله عقب می‌مونی. @DevTwitter | <arash/>

یه سیستم ترجمه PDF با زبان پایتون با استفاده از وب آپ Streamlit نوشتیم که می تواند با مدل های هوش مصنوعی Huggingface به هر زب
یه سیستم ترجمه PDF با زبان پایتون با استفاده از وب آپ Streamlit نوشتیم که می تواند با مدل های هوش مصنوعی Huggingface به هر زبانی ترجمه کند. شما می توانید هر مدل هوش مصنوعی توی سیستم ترجمه بکار بگیرید اما باید برای استفاده از آن باید Huggingface را شارژ کنید. گیت هاب : https://github.com/Rayiumir/DeepLingua @DevTwitter | <Raymond Baghumian/>

یک تحلیلی کردم وضعیت های استخدامی رو و یک چیز عجیبی رو متوجه شدم مارکت برنامه نویسی یخورده داره قطب بندی میکنه سطوح شغلی رو و توی این شکافی که داره اتفاق می افته تقریبا کار یک میدلول سخت تر از یک جونیور هست برای استخدام. الان اکثر شرکت ها (مخصوصا استارتاپ ها) جذبشون حول یک سنیور پرقدرت و چند تا جونیوره!! به این خاطر که یک جونیور حقوق پایینی میگیره و تمرکز روی delivery سریعه با هدایت یه سنیور از طرفی میشه سنیور رو مجاب کرد که نقش لید کردن و منتورینگ رو هم به عهده بگیره!! (در صورتیکه در حوزه اختیاراتش نیست) (حتی امروز دیدم یک شرکت با استخدام یک سنیور و یک اشتراک کوپایلت پرو کارو جمع کرده بود) اینجا میدلول ها دارن قربانی این ساختار میشن ! واقعاً برای میدلول‌ها سخته چون نه ارزون‌تر از جونیورن، نه می‌تونن مثل یه سنیور مسئولیت بگیرن. معمولاً تو مصاحبه‌ها هم یا underqualified دیده می‌شن یا overqualified برای نقش جونیور. لذا اینجا یا باید خودش رو سنیور جا بزنه یا جونیور! یا باید بگه من سنیورم و مسئولیت های لید و منتورینگ و توسعه رو به عهده بگیره یا بگه جونیورم تا با حقوق پایین راضی به کار بشه! (که در هر دو صورت رضایت بخش نیست) بگی سنیورم سریع معلوم میشه نیستی! بگی جونیورم باید با حقوق و شرایط حداقلی کنار بیای!! از طرفی سنیور ها بیش از حد مسئولیت میگیرن ! یه سنیور توی این مدل هم باید توسعه بده، هم رهبری کنه، هم آموزش بده. نتیجه‌ش: فرسودگی شغلی (burnout) افت کیفیت در یکی از این نقش‌ها (یا توسعه یا لید کردن یا منتورینگ) در کل میشه هر استراتژی ای رو برای کاهش هزینه های شرکت دید در این کشور حتی اگر به قیمت زیر پا گذاشتن اصول کاری و حرفه ای باشه. @DevTwitter | <Liam Paknia/>

آیا Next.js هنوز محبوبیت قبل رو داره؟ تو اکثر آگهی‌های استخدام React، اسم Next.js رو می‌بینیم. با دیدن این مقاله: https://medium.com/@hotseatmag/why-companies-are-saying-goodbye-to-next-js-d1e2d78c54c8 تصمیم گرفتم با استفاده از وب‌اپی که توی تیم داریم روش کار می‌کنیم، تحلیل مشابهی رو انجام بدم. نتایج این تحلیل از گفتگوهای توسعه‌دهنده‌ها در چهار شبکه اجتماعی مختلف — Reddit، TikTok، YouTube و Instagram — و بیش از ۷۰۰۰ کامنت در کمتر از یک ساعت به‌دست اومد. نتایج این تحلیل نشون می‌ده که: - ۳۹٪ احساس منفی به Next.js دارن، بیشتر به‌خاطر پیچیدگی و مشکلات پرفورمنس. - ۲۴٪ در حال بررسی جایگزین‌هایی مثل Remix و Vite هستن. - ۱۹٪ ناراضی بودن و دنبال ابزارهایی ساده‌تر می‌گردن. نکست هنوز ابزار قدرتمند و محبوبی بین شرکت‌ها و توسعه‌دهنده هاست ولی نتیجه ای که میشه گرفت اینه که همیشه قوی‌ترین و ترندترین ابزار لزوما بهترین گزینه نیست، به عنوان مثال اگر پروژه شما به سئو نیاز نداره، یا به دنبال سادگی و سرعت بیشتر در توسعه هستید، ابزارهایی مثل Vite می‌تونن انتخاب بهتری باشن. این ابزار به‌خاطر سرعت بالای ساخت و کاهش پیچیدگی‌ها، برای پروژه‌های کوچیک‌تر و پنل‌های داخلی که نیاز به رندرینگ پیچیده ندارن، گزینه‌ای عالی به حساب میاد. همچنین برای پروژه‌های متوسط و کوچیک، شاید وقتشه که ابزارای دیگه‌ای مثل Astro، Remix یا حتی TanStack رو هم امتحان کنیم. @DevTwitter | <Reza Heydari/>

🔴 یادگیری ماشین با پایتون 🖥 جزئیات بیشتر و لینک ثبت نام: d-learn.ir/mlpy?utm=lpr Machine Learning with Python 🎓 Saeed Maji
🔴 یادگیری ماشین با پایتون 🖥 جزئیات بیشتر و لینک ثبت نام: d-learn.ir/mlpy?utm=lpr Machine Learning with Python 🎓 Saeed Majidi 🎓 Hamideh Hosseinzadeh #دوره_آموزشی_آنلاین 📽️ ویدئوی اول معرفی دوره 📽️ 📽️ ویدئوی دوم معرفی دوره 📽️ 📆 یکشنبه‌ها ۱۸:۰۰ تا ۲۱:۱۵ 🗓 از ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ ⏺️ ۳۰ ساعت (۱۰ هفته) 🎞 با دسترسی به ویدئوی جلسات 🏅 گواهی پایان دوره (قابل استعلام) ⏳ برای استفاده از تخفیف بیشتر زودتر ثبت‌نام کنید: 🙂 کد تخفیف 25% برای پرداخت کامل: WdV25 🙂 کد تخفیف 15% برای پرداخت قسطی: Dws15 🔴 اعتبار کدهای تخفیف تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ : d-learn.ir/mlpy?utm=lpr تماس: @dlearnsup 09103209837 02188349244 @dlearn_ir

به اکستنشن php خودم، فانکشن "فراوانی frequency" رو هم اضافه کردم تا الان میانه، میانگین و فراوانی به اکستنشن stmath اضافه شده
به اکستنشن php خودم، فانکشن "فراوانی frequency" رو هم اضافه کردم تا الان میانه، میانگین و فراوانی به اکستنشن stmath اضافه شده https://github.com/xmrrabbitx/stmath @DevTwitter | <hadi mirzaie/>

بعد از رونمایی از GPT 4.1، یک راهنمای تقریباً جامع برای Promptنویسی هم منتشر کرده که کمک می‌کنه بهترین خروجی‌ها رو بگیرید. لی
بعد از رونمایی از GPT 4.1، یک راهنمای تقریباً جامع برای Promptنویسی هم منتشر کرده که کمک می‌کنه بهترین خروجی‌ها رو بگیرید. لینک: https://cookbook.openai.com/examples/gpt4-1_prompting_guide @DevTwitter | <Saman Faegh/>