en
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

Open in Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

Show more

📈 Analytical overview of Telegram channel DevTwitter | توییت برنامه نویسی

Channel DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) in the Farsi language segment is an active participant. Currently, the community unites 29 143 subscribers, ranking 4 691 in the Technologies & Applications category and 11 710 in the Iran region.

📊 Audience metrics and dynamics

Since its creation on невідомо, the project has demonstrated rapid growth, gathering an audience of 29 143 subscribers.

According to the latest data from 21 June, 2026, the channel demonstrates stable activity. Although there has been a change in the number of participants by 948 over the last 30 days and by 37 over the last 24 hours, overall reach remains high.

  • Verification status: Not verified
  • Engagement rate (ER): The average audience engagement rate is 24.30%. Within the first 24 hours after publication, content typically collects 16.45% reactions from the total number of subscribers.
  • Post reach: On average, each post receives 7 079 views. Within the first day, a publication typically gains 4 792 views.
  • Reactions and interaction: The audience actively supports content: the average number of reactions per post is 59.
  • Thematic interests: Content is focused on key topics such as پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز.

📝 Description and content policy

The author describes the resource as a platform for expressing subjective opinions:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

Thanks to the high frequency of updates (latest data received on 22 June, 2026), the channel maintains relevance and a high level of publication reach. Analytics show that the audience actively interacts with content, making it an important point of influence in the Technologies & Applications category.

29 143
Subscribers
+3724 hours
+2617 days
+94830 days
Posts Archive
یک سری از کامپوننت‌های رایگان Shadcn که می‌توانید تو پروژه‌های خود از آن‌ها استفاده کنید لینک ریپو: https://github.com/nolly-
یک سری از کامپوننت‌های رایگان Shadcn که می‌توانید تو پروژه‌های خود از آن‌ها استفاده کنید لینک ریپو: https://github.com/nolly-studio/cult-ui @DevTwitter

Repost from N/a
ارزش‌های مهندسی در عصر ایجنت‌ها ‏یه مهندس باسابقه می‌گه دیگه تقریباً هیچ کدی رو با دست نمی‌نویسه و کل کارش شده هدایت ایجنت‌ها؛ پس چه ارزش‌هایی هنوز مهم می‌مونن؟

به نظرم مهمترین خبر امروز اینه GLM-5.2 مدل جدید شرکت چینی Z .ai هست که با وزن‌های کاملاً باز (Open Weights) منتشر شده و تمرکزش روی برنامه‌نویسی، ایجنت‌های هوش مصنوعی و کارهای طولانی‌مدته. نکات مهم: در خیلی از بنچمارک‌های کدنویسی و استفاده از ابزارها، از GLM-5.1 فاصله گرفته و پیشرفت قابل توجهی داشته. از کانتکست ۱ میلیون توکنی پشتیبانی می‌کنه؛ یعنی می‌تونه حجم عظیمی از کد، اسناد و اطلاعات رو یکجا پردازش کنه. روی کارهای چندساعته و طولانی (Long-Horizon Tasks) آموزش دیده؛ یعنی برای پروژه‌های پیچیده و چندمرحله‌ای مناسب‌تره. با مجوز MIT منتشر شده؛ یعنی شرکت‌ها و توسعه‌دهنده‌ها محدودیت کمی برای استفاده ازش دارن. قیمت API نسبت به GLM-5.1 تغییری نکرده. اما بخش جالب‌تر: Z .ai در نمودارها نشون داده که GLM-5.2 در بعضی تست‌های برنامه‌نویسی و Agentها به GPT-5.5، Gemini 3.1 Pro و حتی Claude Opus 4.8 نزدیک شده یا از بعضی‌ها جلو زده. اهمیت اصلی خبر اینه که فاصله بین مدل‌های متن‌باز و مدل‌های بسته مثل GPT و Claude هر روز کمتر می‌شه. اگر ادعاهای Z .ai درست باشه، GLM-5.2 یکی از جدی‌ترین رقبای متن‌باز GPT-5.5 و Opus 4.8 تا امروز محسوب می‌شه. @DevTwitter | <Nima />

پلتفرم ایمیل مارکتینگ مبتنی بر هوش مصنوعی Nitrosend امکان ساخت و مدیریت کمپین‌های ایمیلی رو مستقیما از داخل ChatGPT یا Claude
پلتفرم ایمیل مارکتینگ مبتنی بر هوش مصنوعی Nitrosend امکان ساخت و مدیریت کمپین‌های ایمیلی رو مستقیما از داخل ChatGPT یا Claude فراهم می‌کنه! کافیه درخواستت رو بنویسی؛ هوش مصنوعی خبرنامه، متن ایمیل‌های خودکار و کمپین‌های بازاریابی رو برات آماده می‌کنه. http://nitrosend.com @DevTwitter | <mohammad seymari/>

اگر دنبال مدل زبانی بدون سانسور برای استفاده روی کامپیوتر شخصی هستید، این مدل رو به شدت پیشنهاد می‌کنم: https://huggingface.c
اگر دنبال مدل زبانی بدون سانسور برای استفاده روی کامپیوتر شخصی هستید، این مدل رو به شدت پیشنهاد می‌کنم: https://huggingface.co/DavidAU/GLM-4.7-Flash-Uncensored-Heretic-NEO-CODE-Imatrix-MAX-GGUF @DevTwitter | <The Sina/>

بالاخره تموم شد ااین نسخه کلی چیزای جدید داره: اضافه شدن SoundCloud، RadioJavan، Spotify و TikTok به دانلودرهای ساپورت‌شده، ا
بالاخره تموم شد ااین نسخه کلی چیزای جدید داره: اضافه شدن SoundCloud، RadioJavan، Spotify و TikTok به دانلودرهای ساپورت‌شده، اینستالر ویندوز برای نصب راحت‌تر، و کلی ریزه‌کاری دیگه... https://github.com/MSC72m/media_downloader @DevTwitter | <Mohammad Sadeghian/>

Repost from N/a
پاسخ به چندتا سوال ساده میتونه تو این روزای بحرانی سرمایه‌ خیلی‌ها رو نجات بده ما در حال بررسی دغدغه‌های مردم درباره امنیت سرمایه توی شرایط بحرانی هستیم. تجربه و نگاه شما می‌تونه کمک کنه این مسئله بهتر فهمیده بشه و راه‌حل دقیق‌تری براش درست کنیم. اگه چند دقیقه زمان دارید، خیلی خوشحال میشیم، این پرسشنامه رو پر کنید. تکمیل پرسشنامه. (لطفا اگر vpn دارید خاموش کنید) ممنون که توی ساختن یه مسیر امن‌تر برای سرمایه همه هم‌وطنامون همراه ما میشید. ❤️

این وبسایته خیلی بامزه است. هر بار که روی دکمه Please کلیک میکنی خیلی تصادفی میبرتت به یه وبسایت بی هدف دیگه :)) https://theu
این وبسایته خیلی بامزه است. هر بار که روی دکمه Please کلیک میکنی خیلی تصادفی میبرتت به یه وبسایت بی هدف دیگه :)) https://theuselessweb.com/ @DevTwitter | <^mad/>

یه اپ Rag-Based زدم با Streamlit که قابلیت‌های زیر رو داره: - ثبت‌نام، ورود و خروج کاربر با هش‌کردن رمز عبور توسط bcrypt. - م
یه اپ Rag-Based زدم با Streamlit که قابلیت‌های زیر رو داره: - ثبت‌نام، ورود و خروج کاربر با هش‌کردن رمز عبور توسط bcrypt. - مالکیت اختصاصی کاربران در SQLite برای اسناد، جلسات چت و پیام‌ها (تفکیک داده‌ها بر اساس هر کاربر). - کالکشن‌های اختصاصی Qdrant برای هر کاربر با نام‌گذاری به صورت user_{user_id}. - بارگذاری و پردازش فایل‌های PDF، DOCX، XLSX، Markdown و TXT. - قابلیت تنظیم اندازه تکه‌ها (Chunk Size)، هم‌پوشانی (Overlap)، ارائه‌دهنده سرویس (Provider)، مدل‌ها، مقدار پیش‌فرض top-K و -قابلیت استریم (Streaming). - رابط کاربری جستجو با اعمال دقیق محدودیت top-K درخواستی و فیلترهای اختیاری روی اسناد. - چت مبتنی بر RAG همراه با ذخیره تاریخچه، امکان انتخاب محدوده اسناد (Scope)، دکمه سوییچ استریم، ارجاعات (Citations) و خروجی گرفتن به صورت JSON. - حذف اسناد و پاک‌سازی وکتورهای مربوط به آن‌ها. - راه‌اندازی با Docker Compose برای Streamlit، Qdrant، دیسک ذخیره‌سازی (Volume) برای SQLite و Ollama. لینک: https://github.com/Ryan-PG/ry-vector @DevTwitter | <Ryan Heida/>

خب HTTP هم بالاخره یه روش درست‌حسابی برای query زدن با body گرفت گویا دیگه از POST /search راحت میشیم https://www.rfc-editor.
خب HTTP هم بالاخره یه روش درست‌حسابی برای query زدن با body گرفت گویا دیگه از POST /search راحت میشیم https://www.rfc-editor.org/info/rfc10008/ @DevTwitter | <Abolfazl/>

یکی اومده System Prompt تمام ابزارهای مختلف که leak شدن رو تو یه ریپو جمع کرده که شامل Cursor، Claude، Grok، Lovable و... هست
یکی اومده System Prompt تمام ابزارهای مختلف که leak شدن رو تو یه ریپو جمع کرده که شامل Cursor، Claude، Grok، Lovable و... هست! حتی Fable 5 با اینکه فقط ۴ روز در دسترس بود هم تو این ریپو لیست شده که حدود ۱۶۰۰ خط instruction شامل guardrailها، شخصیت، اخلاقیات و... هست! کاربردش چیه؟ اگه اپ یا automation طراحی میکنید، لینک این ریپو رو به Claude بدید و ازش بخواید فقط اون مواردی که به ساختار کار شما مرتبط هست رو به صورت system prompt براتون جنریت کنه! https://github.com/elder-plinius/CL4R1T4S @DevTwitter | <Amir/>

Repost from N/a
⏳ آخرین فرصت ثبت‌نام در دومین «بوت‌کمپ دواپس (DevOps)» آکادمی همراه اول امروزه بسیاری از تیم‌های فناوری به دنبال متخصصانی هست
⏳ آخرین فرصت ثبت‌نام در دومین «بوت‌کمپ دواپس (DevOps)» آکادمی همراه اول امروزه بسیاری از تیم‌های فناوری به دنبال متخصصانی هستند که علاوه بر توسعه نرم‌افزار، توانایی استقرار، مدیریت و نگه‌داری سرویس‌ها را نیز داشته باشند. دواپس (DevOps) یکی از مهارت‌های کلیدی و پرتقاضای بازار کار است که این فاصله را از بین می‌برد. در این بوت‌کمپ ۱۲ هفته‌ای، با مفاهیم و ابزارهای اصلی دواپس به‌صورت عملی آشنا می‌شوید و نحوه پیاده‌سازی و مدیریت زیرساخت‌های مدرن را یاد می‌گیرید. 💎 آموزش Docker، Kubernetes، CI/CD، Infrastructure as Code و مانیتورینگ سرویس‌ها 💼 امکان کارآموزی در گروه همراه اول 🎓 همراه با گواهینامه آکادمی همراه اول 💳 امکان ثبت‌نام اقساطی ⚠️ ظرفیت محدود اگر قصد دارید مسیر شغلی خود را در حوزه زیرساخت، کلاد و دواپس آغاز یا تقویت کنید، این آخرین فرصت ثبت‌نام در دوره است. 🌐 پیش‌ثبت‌نام رایگان و مشاهده جزئیات: 🔗 https://l.hamrah.academy/991 ⭐️ @Hamrah_Academy | آکادمی همراه اول

من چند وقت اخیر روی یک پروژه اوپن‌سورس به اسم Linka کار می‌کردم و الان به نسخه پایدار رسیده. پروژه Linka یک بات تلگرام برای ت
من چند وقت اخیر روی یک پروژه اوپن‌سورس به اسم Linka کار می‌کردم و الان به نسخه پایدار رسیده. پروژه Linka یک بات تلگرام برای تحویل فایل از طریق Deep Link هست. مثلاً شما یک فیلم، سریال، دوره آموزشی یا هر فایل دیگه‌ای داخل بات ثبت می‌کنید، بات یک لینک اختصاصی می‌سازه و کاربر فقط با کلیک روی اون لینک فایل رو دریافت می‌کنه. هدفم این بود که یک راه‌حل ساده و آماده برای مدیریت و توزیع فایل در تلگرام بسازم که هر کسی بتونه با چند تغییر ساده توی فایل تنظیمات و اجرای Docker ازش استفاده کنه. پروژه کاملاً با Python توسعه داده شده و اوپن‌سورس هست. GitHub: https://github.com/MjavadH/Linka @DevTwitter | <MjavadH/>

یکی دیگه از اشتباهات رایج توی مصاحبه های بک اند اینه که طرف سریع میره سمت حل مسئله، بدون اینکه اول مسئله رو درست تعریف و یا د
یکی دیگه از اشتباهات رایج توی مصاحبه های بک اند اینه که طرف سریع میره سمت حل مسئله، بدون اینکه اول مسئله رو درست تعریف و یا درک کنه. مثلا سوال میشه: «سیستم رو طوری طراحی کن که بتونه درخواست های زیاد رو هندل کنه» و اون شخص سریع شروع می کنه به گفتن : ردیس، کافکا، میکروسرویس، لود بالانسر و ... در حالی که مثلا هنوز نپرسیده که : حجم ترافیک چقدره؟ الان read سنگین تره یا write؟ ما واسمون latency مهم تره یا consistency الان bottleneck کجاست؟ "نتیجه این میشه که راه حل از مسئله جلو میزنه" پس یادمون باشه که توی مصاحبه های بک اند، چیزی که بیشتر از تکنولوژی مهمه اینه که چقدر می تونی مسئله رو به شکل درست بشکنی و فرضیات رو شفاف کنی. در واقع اول باید بفهمی اصلا مشکل کجاست. @DevTwitter | <Meysam Naviddost/>

فاندرهای کمپانی cursor در عرض چهار سال از عمر شرکت، هر کدوم حدود ۲.۷ میلیارد دلار و ۵۰ تا کارمند اولشون، هرکدوم بین ۲۰ تا ۵۰۰
فاندرهای کمپانی cursor در عرض چهار سال از عمر شرکت، هر کدوم حدود ۲.۷ میلیارد دلار و ۵۰ تا کارمند اولشون، هرکدوم بین ۲۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار از فروش کمپانی بهشون میرسه. @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

Repost from N/a
دوره جامع پایتون: مقدماتی تا پیشرفته 🗓شروع دوره: 30 خرداد 🎁 تخفیف ویژه برای دانشجویان، فرصتی بی‌نظیر برای شما! 🔥 آموزشی که شما را به برنامه‌نویس حرفه‌ای تبدیل می‌کند و در بازار کار به شما رقابت‌پذیری بیشتری می‌دهد. همچنین برای اپلای‌های شغلی و تحصیلی شما را برتر می‌کند و به راه‌اندازی استارت‌آپ‌های شگفت‌انگیز کمک می‌کند. ⏰ 140 ساعت آموزش مجازی، با بیش از 25 پروژه و مینی‌پروژه برای تسلط کامل! 🌟 سرفصل‌های دوره شامل: 💻 تسلط بر کدنویسی پایتون 💻 علوم داده با پایتون 💻 محاسبات علمی با پایتون 💻 یادگیری ماشین با پایتون 💻 طراحی بازی و اپلیکیشن با پایتون 💻 ساخت بلاک‌چین و ارز دیجیتال با پایتون 💻 هک و امنیت با پایتون 💻 طراحی سایت با پایتون 🎁 همراه با هدایای ویژه، از جمله پکیج کسب درآمد از پایتون! همین حالا شروع کنید و بهترین نسخه خود را با ما کشف کنید! 💥🚀🔥 🌟 به دوستان خود نیز اطلاع دهید تا این فرصت را از دست ندهند! 🌟 👨‍🏫برگزارکننده: شرکت آتی پژوهش امیرکبیر @kargah2018 👩‍🎓جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر @apa_admin12

مایکروسافت Copilot Cowork رو عرضه عمومی کرد. با این سرویس مشابه Claude Cowork می‌تونین تسک‌های مختلف و طولانی براش تعریف کنین، به سرویس‌های مختلف وصل‌ش کنین و دسترسی بهش بدین و اتوماسیون کامل انجام بدین: @DevTwitter | <Farokh/>

این وب‌سایت به خوبی تجربه من رو بیان می‌کنه و مطمئنم خیلی‌های دیگه هم تو استفاده از کلاد و دردسرهاش به این موضوعات برخوردن. من بعد از سوییچ کردن روی Codex از OpenAI واقعاً تجربه بهتری داشتم. ساعت‌های طولانی روی یه پروژه کار کردم، output تمیزتر گرفتم و فلو بهتری داشتم. پلاگین‌های Codex رو کاستوم برای کار خودم ساختم (از طریق skill creator) و در کل تجربه خیلی بهتری با مدل‌های GPT داشتم (خصوصاً ۵.۴ و ۵.۵). درسته این مدل‌ها در UI دیزاین ضعف زیادی دارن ولی واقعاً مدل جدید GPT خیلی انعطاف‌پذیری بیشتری داره، در انجام تسک‌های طولانی‌مدت خیلی بهتر عمل می‌کنه و compaction خیلی خوبی داره. Codex حتی ساعت‌ها بعد از موندن داخل یک چت، هنوز هم با همون دقت و سرعت output میده و گیج نمی‌زنه. متأسفانه Anthropic سابقه دستکاری نتایج رو داشته، روی بنچ‌مارک‌ها تقلب زیادی می‌کرده و حتی در هنگام کار ممکنه مدلی که استفاده می‌کنه رو عوض کنه (بدون اینکه بهتون اطلاع بده). توصیه من این هست اگر کار دیزاین می‌کنید یه مدل چینی برای انجام اون تسک‌های دیزاین داشته باشید (چه کیمی باشه چه glm) و بقیه کارها رو بسپارید به Codex. ترجیحا هم memory ای که به تمام چت هاتون دسترسی داره رو خاموش کنید. https://clawd.rip/ @DevTwitter | <E Gurl/>

#کوته_نیوز اسپیس‌ایکس کرسر رو به قیمت 60 میلیارد دلار خرید :))) @DevTwitter

این بازی روی threejs ساخته شده و با مرورگر اجرا شده این بازی تازگی ها خیلی ازش ویدیو اومده بیرون و داستان یه پستچی هست ک نامه هاش رو میخواد تحویل بده. https://messenger.abeto.co/ @DevTwitter | <Kaveh/>