بایننس فارسی
Open in Telegram
💎تخفیفات بایننس فارسی 💎https://binancefa.com/c پشتیبانی: 🆔 @BinanceFAsupport
Show more1 760
Subscribers
-324 hours
-47 days
-1430 days
Posts Archive
1 760
در ابتدا داشتن حساب پراپ محدود شما را تریدر می کند، شما با اصول باید پیش روید.
بعدش
داشتن چند حساب پراپ
یک حساب فارکس برای استراتژی تون با ریسک بالاتر
یک حساب کریپتو برای سرمایه گذاری
به نظر انتخاب خوبیست.
البته بازارهای دیگه هم هست مثل خرید طلا و ... که موضوع بحث ما نیست.
1 760
منم وین ریت بالا رو بیشتر دوست دارم.
یکی از دلایلم این بود، تحمل استاپ نداشتم و روانم بهم می ریخت.
مابقی نظرات دوستان هم محترم است.
1 760
وجود دارد. تنها کاری که باید بکنید، تارگت حد سود بذارید تا دچار طمع نشوید. مثلا سرمایه من از 100 دلار شد 1000 دلار. کل سود را خارج می کنم و امثالهم.
1 760
مورد اول پاسخ این سوالات با دلیل هستش.
ستاپ با وین ریت بالا مهم تر از ستاپ با ریسک به ریوارد بالا هستش
دلیلشم قبلا گفتم
نحوه مدیریت سرمایه و روانشناسی ترید رو کمرنگ می کنه.
برعکس ستاپ های با وین ریت زیر 80 با ریسک به ریوارد 2-3 غالبأ در مدیریت سرمایه دستکاری می کنید و روانتون رو بهم می ریزه سراغ خلاقیت رفته و کار رو خراب تر می کنید.
تا به ستاپ هم پای بند شوید بیشتر طول می کشد، برعکس ستاپ با وین ریت بالا که همه چیزش از اول مشخص است.
1 760
چندین حساب معاملاتی از دوستان بررسی شد، امیدوارم براتون کارا باشه. در ادامه پاسخ چندین سوال دیگه هم از دوستان رو اینجا میدم و اگر سوالی مانده امروز بپرسید.
1 760
گفتنیهارو گفتم، سوالی داشتید بپرسید، استیتمنت معاملاتی بفرستد، چارت بفرستید، خشک و خالی نباشه...
1 760
انتخاب پراپ فرم و انتخاب سیستم معاملاتی 2 انتخابی بودن که خیلی در روند رشد شما تاثیرگذارند، تسریع موفقیت منوط به انتخاب صحیح همین دو مورد است.
وگرنه صرافی و بروکر معتبر کم نیست و دست و دلتون بازتر و اسناد هویتی برند در دسترستر.
برای این 2 مورد 1 سال باید بدوید، میگم دو مثل سگ منظورم هستش نه آدمیزاد.
1 760
خیلی ها همین الان سیستم معاملاتی با وین ریت بالا دارن، اما پولدار نیستن، می دونید چرا؟
چون تو ذهنش اینه در هر ترید 1 درصد نهایتا 2درصد سود کنه تا همیشه در بازار باشه. باشی که چی بشی؟ خسته بشی همیناهم در آوردی خاندان آل دزد ازت پس بگیره😂
خب ببند به ریسک بالاتر بجای 1000 تا معامله در 2 سال با 10 تا معامله در یک ماه بارتو ببند برو دبی😁
این تلخه واقعا به خودمون اجازه ندیم، بیشتر از پتانسیلی که داریم استفاده کنیم، واقعاً چرا؟
غیر اینه که درگیری به قول علمای امروزی گیر ماتریکس افتادی؟!
1 760
باز این در انتخاب بازار معاملاتی هم تفاوت ایجاد می کنه. مثلا سیستم معاملاتی با وین ریت بالا نسبت به سرمایه گذار این بازارها پولسازی بیشتری می کند، این بر خلاف چیزی بود که این سال ها شنیدید؛ اکثر ثروتمندان دنیا از سرمایه گذاری به ثروت رسیدند و از ترید نبوده.
چیزی کاملا چرت و پرت.
وقتی شما تریدر باشید، به پولتون اجازه خواب نمیدید. و بعد از تسلط کامل به بازارهای موازی نگاه می کنید.
مثلا
من از پراپ پول در میارم، با بخشی در فارکس ترید می کنم و برخی را در کریپتو سرمایه گذاری. اینجوری در همه بازارها حضور دارم و متمرکزم.
یکی کلا فقط در فارکس هست و دینش طلا، باز موفقه، یکی کریپتو و بیت کوین و یکی هم کلا پراپ.
همه موفقان.
اما نباید فراموش کنیم یه چیزایی دست ما نیست.
مثلا اسکم شدن پراپ ها به روحیه ما ضربه می زنه، شخصی که ۴ ماه رو پراپ کار کرده و الان به سوددهی رسیده و الان پراپ اسکم شده؛ مثل پراپفرم پراپی که اسکم شد.
اگر این آدم در یک بروکر یا صرافی هم فعالیت داشت، الان حداقل پول یک حساب پراپ از یک شرکت دیگه هم داشت و یا چندتا حساب از چند تا پراپ مختلف داشت.
یه چیزایی دست ما نیست، دست شانسه دست اقباله و با داشتن یک سیستم معاملاتی خوب میشه خیلی از این ها رو نقره داغ کرد. میشه کمتر دغدغه داشت ...
1 760
بعد از این مراحل کم کم هم وین ریت معاملات شما بهتر میشه و هم ریسک به ریواردتون.
مثلا از استراتژی با وین ریت 100 و ریسک به ریوارد 0.5 یا استراتژی با وین ریت 70 و ریسک به ریوارد 2-3 می رسید به
استراتژی معاملاتی با وین ریت 90 و ریسک به ریوارد 8.
همیشه وین ریت بالا ریوارد پایین دارد و وین ریت پایین ریوارد بالا، این تا جایی ادامه دارد که بازار رو درک نکنید و بعد از درک بازار
هم وین ریتتون میره بالا و هم ریسک به ریواردتون، این مسیر شاید چندین سال طول بکشه.
1 760
اما وقتی دنبال سیستم های معاملاتی با ریسک به ریوارد بالا هستید، فرض کنید 70 درصد وین ریت با ریوارد 8
چند نفرتون بعد از 2 استاپ متوالی میتونید معامله بعدی تا ریوارد 8 بمونید؟
همین استاپ ها کار رو خراب می کنند، و توقع شما رو از ریوارد 8 به 4 و کم کم به 2-3 کاهش میدن.
این چیزیه که بیشتر شنیدید، بهترین تریدرها بدنبال ریوارد 2-3 هستن و با همینم زندگی شون رو می سازند.
این هم شدنی ست و چون با دلار سر و کار دارید، واقعاً زندگی ساز هستش.
فقط بحث مدیریت سرمایه و روان شناسی ترید پررنگ تر میشه.
اینجا با گفتن من در هر معامله 1 درصد ریسک می کنم، 0.5 درصد ریسک می کنم و ...
یا در ریوارد 1 نصف حجم رو خالی می کنم مابقی ریسک فری تا تارگت و ... استراتژی تحت تاثیر میل و اراده شما قرار می گیره و نسبت به سیستم های با وین بالا زحمت بیشتری می طلبد.
حساب کن اگر خرما را بخواهید و خدا هم روش کارتان راحتتر است تا اینکه فقط خرما را بخواهید یا فقط خدا را.
1 760
شما با داشتن استراتژی فول مارجین، تکلیف نحوه مدیریت سرمایه و روان شناسی تریدتون مشخصه؛ کل دارایی درگیر معامله میشه و تارگت گذاری و تمام.
آیا احساسات شما در حین معامله جریحه دار میشود؟
در ابتدا بله ولی رفته رفته کم و کمتر میشه.
مثلا کلا بکتستگیری یعنی تسلط کامل به آموزش ستاپ داده شده؛ شما با بک تست نمی توانید به تسلط کامل روی ترید برسید، هرگز!
حتی با فرواردتست هم نمی توانید به اون تسلط برسید. چرا؟
چون احساسات شما درگیر نمیشه. اما وقتی در حساب ریل ترید کنید، چه حساب شخصی ریل چه حساب پراپ تازه دارید تریدر میشید و ذره ذره ترس از معاملات در ابتدا و طمع در معاملات بعدش ریخته میشه و اینجوری به تسلط در ترید می رسید.
از درک و تسلط در یادگیری ستاپ در بک تست و فروارد تست به تسلط در ترید می رسید.
وقتی پول وارد چرخه زندگی تون میشه، اول به فکر بدهی ها، قسط ها و... می افتید و بعدش کم کم به آرزوهاتون.
اگه بتونید اینارو موقع ترید بهش فکر نکنید، مسیر موفقیت در ترید کمتر میشه.
مثلا یک نوجوون 20 ساله نسبت به یک مرد 40 ساله دغدغه های کمتری داره و در ترید میتونه موفق تر شود. اما کسی که دغدغه داره مسیر براش ناهموار میشه اما غیرممکن نه.
اینجا تمرین خودسازی داره، اینجا بازار هر روز به ما پُتک می زنه تا خلوص و عیار ما مشخص شه و با بالا رفتن ظرفیتمون کم کم به اون چیزایی که از ترید میخوایم می رسیم.
این مسیر هم زمان میخواد، یعنی بعد از داشتن یک ستاپ با وین ریت 100 هم شما باید زمان صرف کنید تا به اون موفقیتی که توقع دارید، برسید.
پس از مسیر پیشرو لذت ببرید و صبوری پیشه کنید.
1 760
ناگفته نماند این مطالب به درد همتون میخوره؛ لااقلش اینکه یه ضرب ساده رو بلد نیستید، پس حالا حالا باید رشد کنید.
من فقط میخوام بگم خزعبلاتی که هر جایی گفته میشه رو از ذهن و روح تون حذف کنید، اینجوری در زمان کمتری آماده پرواز میشید.
خیلی هم عجله کنی، ظرفیت نداشته باشی زیر پات یهو خالی میشه. پس صبرم به چاشنی تلاش اضافه کن.
1 760
در ادامه در خصوص استراتژی با وین ریت بالا صحبت می کنم که علاوه بر اینکه سریعتر میکشدتون بالا (پولدارتون میکنه) و تاثیر روانشناسی اون صحبت میکنم.
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
