en
Feedback
مدرسه احیاءالعلوم هرات

مدرسه احیاءالعلوم هرات

Open in Telegram
1 154
Subscribers
-124 hours
-57 days
-1830 days
Posts Archive
جواب 78: هدف ملت مسلمان فلسطين اينست که با قيام خونين شان اسرائيل را وادار کنند تا: از اشغال بيشتر، و تخريب منازل زيادتر فلسطيني ها کوتاه آيد؛ آنان را اين همه تحت فشار و سرکوبي قرار نداده و بيش از اين فرزندان شان را به خاک و خون نکشاند؛ به آن‏ها حق بقاء و آرام و آزاد زيستن به خاک شان را بدهد؛ به محاصرههاي اقتصادي و نظامي اش پايان دهد؛ آنان را در رفت و آمد به خاک شان آزاد گذارد و مرز ها را بر روي شان باز کند؛ جريان توسعة شهرک سازي براي يهوديان در خاک شان را متوقف سازد؛ مناطقي را که به اشغال خويش افزوده رها کند؛ نشر رذيلت و فساد در سرزمين شان را متوقف کند؛ و بلکه از تمام سرزمين فلسطينيان –در حالي که هيچ دليلي جز منطق زور براي بقاء خويش در آن ندارد- خارج شود. سوال79: انتظار ملت مسلمان فلسطين از دولت هاي عربي و اسلامي در قبال مبارزات شان چيست؟ جواب79: انتظار شان از دولت هاي عربي و اسلامي اينست تا: بر سر غيرت آيند، و مردم فلسطين را در آزادي سرزمين شان حمايت همه جانبه نمايند؛ روابط شان با اسرائيل را قطع نموده و وي را تحت فشار قرار دهند؛ قدرت هاي غربي را وادار به دست کشيدن از حماية تسليحاتي و سياسي اسرائيل نمايند؛ براي آزادي قدس و مردمش برنامه ريزي نموده و سعي لازم را در آزادي قدس به خرج دهند. سوال80: انتظارملت مسلمان فلسطين از سازمان‏هاي حقوقي جهانی مانند سازمان ملل، کميسون حقوق بشر و..- چيست؟ جواب80: انتظار ملت مسلمان فلسطين از سازمان هاي حقوقي جهان اينست تا: اسرائيل را محکوم و وادار به عقب نشيني نمايند؛ به غاصب بودن اسرائيل اعتراف نموده وي را به رسميت نشناسند؛ در برابر ملت بي دفاع فلسطين انصاف را رعايت کرده و از اسرائيل جانب داري نکنند. ادامه دارد... #قدس_را_بشناسیم! #مدرسه_احیاءالعلوم_هرات @Aehyaa

سلسله نوشته‌های قدس‌شناسی قسمت دهم سوال71: آيا زنان هم درين مبارزات سهم داشتند؟ جواب71: بلي، زنان و بلکه کودکان شان هم در اين نبرد نا برابر به خاطر آزادي قدس و حفظ خاک شان، با شکستن و آماده کردن سنگ –و حتي سنگزني به جان نيروهاي اسرائيلي– و پرستاري مجروحين و.. شريک مردان بودند؛ همچون مردان شان مقاوت مي‌کردند، و شهيد و زخمي مي‌شدند و کودکان شان را هم با همين روحيه پرورش مي‌دادند. سوال72: آيا شواهدي هم براي اين ادعاء وجود دارد؟ جواب72: بلي، هزاران فيلم و سي‌دي از صحنه‌هاي زندة اين پيکارها- که سال‌هاي زيادي دوام داشت- توسط خبرنگاراني که جان شان را در خطر قرار مي‌دادند تا از اين طريق با نشان دادن آن، جهانيان را از جنايات رژيم صهيونيستي با خبر سازند، تهيه شده‌است، ولي متأسفانه در کشور ما که به اوضاع قدس و قبلة اول خود بي‌اعتنائيم، از آن‌ها خبري نيست و در بازارهاي صوت و تصوير ما جاي آن‌ها را، فيلم‌هاي مبتذل پُر کرده‌است. سوال73: آيا مردم فلسطين جنبش‌هاي نظامي هم بر ضد اسرائيل به‌راه انداختند؟ جواب73: بلي، مردم فلسطين به تدريج مبارزات شان را انکشاف داده و موفق شدند تا بر ضد اسرائيل به تدريج جبهات جهادي را نيز به راه اندازند، و همزمان با آن انتفاضه، شخصيت‌هاي چون: شهيد احمد ياسين و... به ميدان آمده و جنبش‌هاي سياسي و جبهات جهادي –چون حماس و جهاد اسلامي-را به‌راه انداختند و از مرزها و اردوگاه‌هاي آوارگان فلسطيني نبرد مسلحانه بر ضد نيروهاي اسرائيلي را شروع کردند. هر چند امکانات نظامي شان بسيار ناچيز، و احياناً دست ساختة خود شان بود –چنانچه تا هنوز نيز چنين است– و همواره توسط تانک‌ها و هليکوپترهاي توب‌دار اسرائيلي هدف قرار گرفته و قرباني مي‌شدند، اما هرگز از مبارزات‌شان خسته نشده و همواره خواب را بر اسرائيل تلخ داشتند. سوال74: جبهات جهادي از چگونه تاکتيک‌هايی عليه نيروهاي اسرائيلي کار ميگرفتند؟ جواب74: آنان براي نيروهاي اسرائيلي کمين مي‌گرفتند، و بر سرِ راه تانک‌هاي شان بمب‌هايی –احياناً دست ساخته‌ی خود شان‌- را جای‏گذاري مي‌کردند. سوال75: چرا ايشان به حملات استشهادي روي آوردند؟ جواب75: چون اسرائيل به کشتار مردم فلسطين و تخريب خانه‌ها و سرکوب شان زياده‌روي کرد، و هيچ و سيله یی را براي دفاع آنان باقي نگذاشت و کسي از هيچ جاي دنيا به داد شان نرسيد –و بلکه همة قدرت‌هاي دنيا جلادگري‌هاي اسرائيل و مظلوميت مردم فلسطين را صحنة تماشايي براي خود ساختند، درين وقت که چاره بر نيروهاي مبارز تنگ شد، و بقاي شان سخت مورد تهديد قرار گرفت، به عمليات استشهادي روي آوردند، و از قضاء که اين تاکتيک بهجريان مقاومت مردم فلسطين جان تازهیی بخشيد و اسرائيل را به لرزه در آورد و او را واداشت تا در برخي از استراتيژي‌هاي خود در سرکوبگري مردم فلسطين، تجديد نظر کند. و به راستي ملت مظلومي –چون مردم بي‌دفاع فلسطين– که حق هر گونه دفاعي از ايشان گرفته شده‌است، از نظر شرع و عقل حق اين گونه دفاعي از خود را دارند. سوال76: جنبش ‹‹حماس›› چگونه جنبشي است وطرز تفکرش کدام است؟ جواب76: حماس، که مخفف «حرکت مقاومت اسلامي» است، يک جنبش اسلامي سنّي و متعهد به اسلام است که سی و چند سال قبل به منظور سازمان دهي مبارزات فلسطيني‌ها براي آزادي سرزمين شان از دل انتفاضه سر بلند کرد، اين جنبش که از بهترين فرزندان فلسطيني شکل گرفت، طرز تفکر معتدل اسلامي داشته و اسلام را به عنوان يک برنامة تمام عيار زنده‌گي مي‌شناسد، و طرفدار آزادي و برقراري نظام اسلامي در فلسطين است. در اصل رهبرانش مردم تعليم يافته و تربيت يافته‌گان جنبش ‹‹اخوان المسلمين›› اند. سوال77: جنبش اخوان المسلمين چگونه جنبشي است، که چنين فرزندان صالحي را پرورش داده‌است؟ جواب77: جنبش «اخوان المسلمين»، يک حرکت جهاني ديني است که به منظور تجديد و احياء اسلام، و تربيت فرد، خانواده، جامعه و سرانجام امت بر اساس تعاليم ناب اسلام و اعادة مجد و عظمت از دست رفتة مسلمانها، در سال1928م به رهبري امام شهيد حسن‌البناء در مصر پايهگذاري شد، و فعاليت هايش به زودي اغلب کشورهاي اسلامي را فراگرفت و روح تازه‌اي در پيکر نيمه‌جان امت اسلامي دميد، و اسلام را به عنوان دين و دنيا، معرفت و معنويت، دولت و اقتصاد، و تمدن و ترقي معرفي کرد، اين حرکت، قوي‌ترين و تأثيرگزار ترين حرکت اسلامي در جهان امروز است، و بيداري کنوني اسلامي عمدتاً مديون تلاش‌هاي اين حرکت است. شخصيت‌هاي جهاني چون سيد قطب، دکتر يوسف قرضاوي (رئيس اتحادية علماء اسلام) و هزاران دانشمند ديگر در جهان اسلام، از دست پروردگان همين حرکت هستند. سوال 78: هدف ملت مسلمان فلسطين از مبارزات شان با اسرائيل چيست؟

♦️ احکام موی های بدن انسان در نگهداشتن یا تراشیدن دور کردن موی از بدن انسان چند گونه هست و هر کدام حکم بخصوص خود را دارد، به قرار زیر: 1- دور کردن موی زیر بغل، زیر ناف و اطراف عورت واجب است. 2- دور کردن موی سر برای زن¬ها گناه است و گرفتن موی ابرو (باریک کردن آن) موجب لعنت خوانده شده است. موی سر برای زنان از نظر شرع نباید تراشیده شده و یا به حدی کوتاه شود که با موی مردان شباهت پیدا کند. 3- دورکردن موی ریش (تراشیدن آن)، برای مردها گناه است و نگهداشتن ریش، سنت موکد و نزد بسا از فقها واجب است. بلند داشتن ریش تا به یک قبضه برسد، سنت است. 4- دور کردن موی روی سینه یا شکم، یا موی ساق پا و یا دست مباح است؛ هم چنان که تراشیدن موی سر برای مردان نیز مباح است. مکروه است اگر مردان موی سر را به حدی دراز کنند که شبیه به موی زنان شود. 5- تراشیدن قسمت هایی از سر و نگهداشتن موی در قسمت های دیگر آن، مکروه است. مردم جاهلیت، چیزی از موی سر اطفال را از جلو سر و از دو طرف راست و چپ سر نگاه داشته و بقیه را می تراشیدند. به این عمل، «قذع» می گفتند. پیامبر علیه السلام از آن منع کردند. 6- انبوه ساختن موی بروت برای مردان به حدی که به غذا و نوشاک آغشته شود گناه و ناروا هست. کوتاه کردن بروت سنت تمام انبیای الهی بوده است. ✍️ضیاءاحمد فاضلی، مسوول مدرسه احیاءالعلوم هرات.

سلسله نوشته‌های قدس‌شناسی قسمت نهم سوال61: رهبري پروژه حمايت از يهوديان را از چه وقت امريکا به عهده گرفت؟ جواب61: بعد از جنگ جهاني دوم سران صهيونيزم که مي‌ديدند آمريکا تبديل به قدرت قوي‌تري شده‌است خود را به اين کشور بيشتر نزديک کردند و از آن پس انگلستان به عنوان حامي اصلي صهيونيسم جايش را به آمريکا داد. سوال62: فلسطينيان چگونه از سرزمين شان رانده شدند؟ جواب62: پس از فراهم شدن همه زمينه‌هاي لازم براي جابجايي و تسلط يهوديان، در سال (1948م) که به توافق کشورهاي بزرگ انجام گرفت، يهوديان دست به کشتار عرب‏های مسلمان فلسطيني زدند و با آتش زدن خانه‌ها و شکنجه و کشتار دست جمعي شان، فلسطيني‌ها را مجبور به ترک خانه و کاشانة شان کردند که از آن جمله مي‌توان به جنايت صهيونيست‌ها در دير ياسين و کفرقاسم اشاره کرد. سوال63: انگليس بعداز خروجش از فلسطين به يهوديان چه خدمتي کرد؟ جواب63: انگليس بعدازآن‌که نيروهايش را ازفلسطين کشيد، تمامي امکانات و مواضع خود را به يهوديان داد و اين‌گونه خاک فلسطينيان به اصطلاح از کيسة خليفه به يهوديان بخشش شد. و سپس بن گوريون تشکيل دولت غاصب صهيونيستي را که به نام دولت اسرائيل مشهور است، اعلام کرد. و اين گونه اين غدة سرطاني از آن زمان در قلب جهان اسلام جاي گرفت. سوال64: آواره شدن فلسطيني‌ها در کشورهاي مجاور عربي چهوقت شدت يافت؟ جواب64: پس از تشکيل دولت صهيونيستي و به ‌خصوص طي جنگ دوم اعراب و اسرائيل (1967م) عدة بيشتري از ساکنان اصلي فلسطين آواره گشتند و به کشورهاي عربي چون اردن، مصر، سوريه و لبنان پناهنده شدند. سوال65: مردم فلسطين در برابر اشغال خاک شان چه کردند؟ جواب65: فلسطينيان از همان آغاز که توطئة اشغال سرزمين شان را درک کرده بودند –هرچند با دست خالي- به قيام برخاستند، اما همواره به دليل نداشتن امکانات نظامي و حمايه نشدن از جانب کشورهاي اسلامي، به دست يهودياني که جهان غرب –به ويژه امريکا- پيشرفته‌ترين امکانات نظامي را در اختيار شان قرار مي‌داد، قتل عام مي‌شدند، چنانچه تا کنون نيز وضع به همين منوال است، يک نمونه‌اش را شما در غزه مشاهده کرديد، که چگونه از هوا، دريا و زمين بر آن، آتش و باروت ريختند، و ده‌ها مسجد و مدرسه، و صدها تأسيسات ملکي، و هزاران خانه را ويران نموده بيش از صدها انسان بی گناه را شهيد، و بیشتر از چندین هزار بي‌گناه دیگر را مجروح ساختند، چنانچه بخش عظيمي از شهداء و مجروحين را اطفال معصوم و زنان پاک‌دامن تشکيل مي‌دهند. سوال66: منظور از «انتفاضة مردم فلسطين» که زياد شنيده مي‌شود، چيست، و از کجا آغاز شد؟ جواب66: «انتفاضه» همان قيام ملت فلسطين علية اشغال سرزمين شان است، که از مساجد آغاز يافت. سوال67: انتفاضه از چه زماني آغاز شد، و هدف از آن چه بود؟ جواب67: هرچند ملت مسلمان فلسطين از همان آغاز که خطر اشغال سرزمين شان را درک کردند، آرام ننشستند، اما قيام بزرگ و سرتاسري شان ازسال1987م آغازشد، آن‌هم زماني که جنايات و وحشي‌گري اسرائيل عليه ملت فلسطين در کشتار مردم و قلع و قمع کردن و اشغال خانه‌هاي شان از تحمل خارج شد، و از هر سو تحت فشار قرار گرفتند تا مجبور شوند خانه‌هاي شان را به اسرائيلي‏ها واگذار کنند، و از آن سو نيز اميد شان از دولت‌هاي عربي همجوار –که کاري براي نجات شان بکنند- هم به يأس مبدل گرديد، و هيچ چاره‌اي براي حفظ بقاي شان غير از انتفاضه نديدند. سوال69: مردم در انتفاضة شان عليه اسرائيلي‌ها از چگونه سلاح و امکاناتي استفاده مي‌کردند؟ جواب69: مردم سلاحي به جز سنگ و چوب و فلاخن و نعره هاي الله اکبر، و پرتاب محموله‌هاي آتش نداشتند، بر جاده ها ريخته جلوي تانک و بلديزر اسرائيلي را که براي تخريب خانه‌هاي شان مي‌تاخت، مي‌ايستادند. سوال70: آيا نيروهاي اسرائيلي ايشان را به مرمي نمي‌زدند؟ جواب70: نيروهاي اسرائيلي براي درهم شکستن صفوف شان بار بار ايشان را به رگبار مي‌بستند، و جمعي از فرزندانشان به مرمي اسرائيلي‌ها شهيد و مجروح مي‌شدند، ولي ايشان از پرتاب سنگ کوتاه نمي‌آمدند، و اين گونه مظلوميت خود و سفاکي اسرائيل را به جهانيان سنگ‌دل به نمايش مي‌گذاشتند. ادامه دارد... #قدس_را_بشناسیم! #مدرسه_احیاءالعلوم_هرات @Aehyaa

♦️حدود حق شوهر در دوران نامزادداری بر خانم سوالی بدین عبارت مطرح شده است: ❓حد اطاعت از شوهر چی اندازه است؟ در صورتی که دختر هنوز عروسی نکرده باشه و خانه پدر باشه نامزدم به من میگن که گپ مه باید همیشه در اولویت باشه حتی در قبال سخنان والدینت و هر تصمیمی هم که مه در قبال تو میگیرم نسبت به پدر و مادر تو در اولویت هستم بعضی اوقات خیلی فشار روی سرم قرار میگیره اگر به گفت نامزدم کنم والدینم ناراحت میشن و اگر به گفت والدینم کنم نامزدم هرچی هم کوشش میکنم که یک طرف را قانع بسازم ولی هیچ طرف قانع نمیشن پدرم میگن تو هنوز به خانه ما هستی نامزدت آنقدر حق نداره که هر دستوری داد عملی کنی و سخنان ما را نادیده بگیری و نامزدم هم همچنین اگر رهنمای کنید خیلی خوش میشم 🔸الجواب: تا وقتی یک شوهر عروسی نکرده و مهر را کامل نپرداخته باشد، هنوز صلاحیت تصرفِ کامل به همسر را نیافته است، چنانچه خانم میتواند برخلاف خواسته شوهرش به: - خانه‌شوهر انتقال نیابد، - تقاضای همبستری او را نپذیرد، و مثل اینها.. و از آن‌طرف، شوهر هم مکلف به نفقه نیست. و چون در خانه پدر هست و از او نفقه و.. می‌گیرد پس تصرف پدر بر او غالب هست. بلی، احترام شوهر و رعایت پاس او را داشتن بر او لازم هست.. خانم نباید حق یکی (شوهر) را به حساب دیگری(پدر) قرار دهد، بلکه توازن ایجاد کند و مطالبه‌ زیر پاکردن حق پدر از جانب شوهر و یا عکس آن، درست نیست و این زن هم آن را قبول نکند، بلکه به عوض، قناعت دهد و استدلال کند. و البته ایجاد این توازن میان دو طرفی که هر یک -به اصطلاح- به نفع خود کش می‌کنند، از خانم، هشیاری و درایت و صبر و حوصله می‌طلبد. حاصل این‌که شوهر بیشتر از آنچه شوهران آن جامعه از همسران شان در دوران نامزادداری، دریافت می‌کنند حق ندارد، و این، همان مصداق "معروف" است: (وعاشروهن بالمعروف) ✍ ضیاءاحمد فاضلی، مسوول مدرسه احیاءالعلوم هرات.

5. و از همه مهمتر اين‌که چون يهوديان در گذشته‌هاي دور – به ويژه در زمان حضرات داود و سليمان در فلسطين به‌سر برده بودند و برخي اماکن مذهبيي از ايشان در آن به جا مانده بود، لذا تنها سر زميني بود که صهيو نيست‌ها مي‏توانستند براي کوچ دادن مردم شان به سمت آن از انگيزه‌هاي ديني –که تأثيرش در هر عصر و زماني چشم گير است– استفاده کنند. لذا به خاطر دلايل فوق فلسطين بهترين طعمة بود که در توان خود مي‌ديدند تا آن را به چنگ آورند. سوال58: رژيم صهيونيزم چگونه يهوديان را به مهاجرت و اشغال فلسطين متقاعد ساخت؟ جواب58: در آغاز هر چه عامة يهوديان را به مهاجرت به فلسطين و تشکيل دولت آرماني شان فرا مي‌خواند، به دليل اين که يهوديان در آن کشو ها زنده‌گي خوبي سر هم کرده بودند، حاضر به مهاجرت نمي‌شدند تا اين‌که شعار «فلسطين سر زمين موعود ماست» که گويا خداوند آن را به نسل يهود وعده داده باشد، را بلند کردند، با وجود آن که اغلب شان با داشتن انديشه‌هاي الحادي به «سر زمين موعود» معتقد نبودند، اما چون در مردم شان انگيزة انتقال به فلسطين را قوت مي‌بخشيد، از اين امر مذهبي به عنوان روکشي استفاده کردند. چنانچه مدتي پيش آرژانتين را به عنوان سرزمين موعود خوانده و حتي کوهي در آنجا را به نام کوه صهيون ناميده بودند. اما اين انگيزه هم به تنهايي در مهاجرت يهوديان به فلسطين کافي نبود. سوال59: چه چيز مهاجرت يهوديان در فلسطين را قوت بخشيد؟ جواب59: با به قدرت رسيدن نازي‌ها در آلمان و راه افتادن کشتار يهوديان توسط هيتلر مهاجرت يهوديان به فلسطين تا آنجا افزايش يافت که در سال(1923م) به 28% ساکنين فلسطين رسيدند. البته جمعي از تحليل‌گران کشتار يهوديان را يک دسيسة سازمان‌دهي شده از جانب صهيونيست‌ها -به خاطرمجبور شدن به ترک اروپا و مهاجرت به خاک فلسطين- مي دانند تا زمينه هاي تشکيل دولت يهودي در آن جا فراهم شود، چيزي که بدون تجمع يهوديان در آن‏جا، امکان پذير نبود. سوال60: انگليس چگونه يهوديان را در اشغال فلسطين حمايه مي‌کرد؟ جواب60: بي‌ترديد غربي‌ها –به ويژه انگلستان- در آغاز، و آمريکا در نهايت يهوديان را در اشغال فلسطين و تشکيل دولتي براي شان فوق‌العاده همکاري کردند، و يهوديان بدون حماية غير شان –همانگونه که در قرآن هم ثابت است– هر گز قادر بر اين کار نبودند. از جملة حمايت‌هاي انگليس اين بود که در سال(1917م) یعنی صد سال پیش، لرد بالفور وزير خارجة انگليستان اعلام داشت: «انگليستان از تشکيل وطن ملي براي يهود در خاک فلسطين و رسيدن يهوديان به اين هدف پشتيباني مي‌کند». صدور اعلاميه بالفور خشم مسلمانان فلسطين را بر انگيخت؛ اما حمايت همه جانبه انگليستان و ديگر کشورهاي اروپايي مانع از آن بود که فلسطيني‌ها بتوانند از مهاجرت يهوديان به فلسطين جلوگيري نمايند. ادامه دارد... #قدس_را_بشناسیم! #مدرسه_احیاءالعلوم_هرات @Aehyaa

سلسله نوشته‌های قدس‌شناسی قسمت هشتم سوال51: قرآن مجيد از چگونه سزاهایي براي يهوديان در برابر کردار بد شان ياد مي‌کند؟ جواب51: در اين باره به طور نمونه به آيات زير بسنده مي‌کنيم: خداوند متعال در آية155-157 سورة نساء مي‌فرمايد: "پس به [سزاى] پيمان‏شكنى‏شان، و انكارشان نسبت به آيات خدا، و كشتن به ناحق پيامبران، و گفتارشان كه دل‌هاى ما در غلاف است [لعنت شان كرديم] بلكه خدا به خاطر كفرشان بر دل‌هاي آنان مهر زده و در نتيجه جز شمارى اندك [از ايشان] ايمان نمى‏آورند، و [نيز] به سزاى كفرشان، و آن تهمت بزرگى كه بر مريم [مادر عيسي] زدند، و گفتةشان كه ما مسيح عيسى بن مريم پيامبر خدا را كشتيم.. [به لعنت خويش گرفتار شان ساختيم]». در سورة مائده آية 60 مي‌فرمايد: «...آن‌ها اند كه خدا لعنت شان كرده و بر ايشان خشم گرفته و از آنان بوزينه‌گان و خوكان پديد آورده و آن‌ها طاغوت را پرستش كرده‏اند، آن ها اند كه بدترين منزلت را دارند و گمراه ترين[انسان ها] از راه راست اند» (سورة مائده/60). سوال52: صهيونيزم چگونه نظامي است؟ جواب52: صهيونيزم يک شبکة خطرناک يهودي است که 120 سال قبل براي تحقق آرمان‌هاي جهاني يهود- که همانا مسلط شدن يهود بر جهانيان و به خاک و خون کشيدن و به برده‌گي گرفتن ملت‌هاي غير يهودي است- تأسيس شد. سوال53: صهيونيزم در کدام زمان به وجود آمد و موسس اصليش کي بود؟ جواب53: مؤسس اصليش يک خبرنگار اتريشي به نام «تودورهرتزل» يهودي است، وي بعد از مدت‌ها تلاش براي اقناع يهوديان، در تشكيل آن رژيم، در سال 1897 در کنگرة جهاني متشكل از نماينده‌گان سران يهود در پنج قارة جهان در شهر «بال» سوئيس اين رژيم را پايه گذاري کرد. سوال54: يهوديان قبل از ايجاد رژيم صهيونيستي چگونه حالتي در جهان داشتند؟ جواب54: ايشان هرچند در آن روزگار از قرن‌ها پيش در حالت آواره‌گي در کشورهاي مختلف –عمدتاً اروپايي– زنده‌گي مي‌کردند، و به دليل خيانت و عهد شکني‌هاي مستمر شان همواره منفور ملت‌ها بودند، اما با آن حال هم توانسته بودند، خود را براي آن محيط‌ها تحميل کرده، و در عرصة اقتصاد و سياست نقش‌هاي کليدي به دست آورند. سوال55: رژيم صهيونيستي چگونه اهدافي را روي دست گرفت؟ جواب55: در مجموع مي‌توان گفت که اهداف رژيم صهيونيستي خطرناک‌ترين اهدافي بوده که تا کنون يک رژيم براي خويش اختيار کرده است، دليل بر آن پروتوکول‌هايي است که سران رژيم بدان تعهد ورزيدند، پروتوکول‌هاي که به يهود حق مي‌دهد تا اقتدارش را بر تمام جهان توسعه دهد و هر گونه جنايت بر ملت‌هاي ديگر رابراي يهود مجاز و بلکه الزامي مي‌سازد. اين پروتوکول‌هاي سران صهيونيزم هر چند در خفا صورت گرفت اما به زودي افشاء شد و جهانيان را در خيره سري يهود به حيرت انداخت. [شما مي‌توانيد تفصيل اين پروتوکول‌ها را در کتاب هشتصد صفحه‌اي «پروتوکول هاي دانشوران صهيون» مطالعه کنيد]. عمدتاً رژيم صهيونيستي اهداف کوتاه مدت و دراز مدت روي دست گرفت، در کوتاه مدت پلان اش اين بود تا يهوديان پراکنده در روي زمين را در يک کشور مناسب جمع ساخته و به تدريج يک دولت يهودي تشکيل دهد. و در دراز مدت براي نابودي مسيحيت و اسلام دست به کار شود، تا يهوديان -که خود را آقايان بشر، و يهوديت را آقاي اديان مي‌دانند –به آقايي بشر برسند و بشريت را –که به نظر ايشان براي خدمت به يهود آفريده شده‌اند– به برده‌گي بگيرند، و به اين ترتيب به آرمان‌هاي که کتاب‌هاي تحريف شدة شان آن‌ها را بدان مژده داده‌است جامة عمل بپوشانند. سوال56: صهيونيست‌ها کدام کشور را براي جمع آوري يهوديان و اجراي نقشه‌هاي بعدي خود انتخاب کردند؟ جواب56: در آغاز کشورهاي چندي –مثل اوگاندا، آرژانتين، عراق و صحراي سينا- نزد شان کانديد اين امر بود، اما سر انجام بعد از غور و بررسي همه جانبه فلسطين را مناسب‌ترين کشور براي شان يافتند. سوال57: چرا از ميان آن چند کشور فلسطين را اختيار کردند؟ جواب57: زيرا فلسطين را -به دلايل زير- شکار آماده تر و جايي مناسب‌تري براي خود مي‌ديدند: 1. از نظر سياسي و اقتصادي يهودي‌ها معتقد و مدعي هستند كه فلسطين مركز و قلب زمين است و هر كسي كه بر اين سرزمين تسلط پيدا كند بر جهان آقايي مي‌كند. 2. به لحاظ اقتصادي هم به خاطر آن که فلسطين همانند حلقه‌ايست که سه قاره اروپا، آسيا و آفريقا را به هم پيوند مي‌زند. 3. فلسطين در آن زمان در ساية خلافت عثماني قرار داشت، و خلافت عثماني از اثر مشکلات داخلي و مبارزات استعمارگران خارجي به شدت ضعيف شده بود، پس اشغال چنين سرزميني کار چندان دشواري معلوم نمي‌شد. 4. استعمارگران غربي –به ويژه انگليس– به دليل آن که منافع شان در جهان اسلام با تـثبيت دولت يهودي در قلب آن به خوبي برآورده مي‌شد، آمادة هر گونه همکاري با يهوديان بودند.

دعاء_اللهم_انصر_إخواننا_في_فلسطين_عبدالكريم_مهيوب_أدعية

VID_20231106_200407_445.mp42.59 MB

گذرگاه رفح و کمک هایی که از سراسر جهان وارد غزه شد.💔
گذرگاه رفح و کمک هایی که از سراسر جهان وارد غزه شد.💔

رویای از نیل تا فرات یا اسرائیل بزرگ!! 1⃣ طرح #پرچم_اسرائیل شامل دو نوار آبی بر روی یک پس‌زمینهٔ سفید است که در مرکز آن #ستاره_داوود نقش بسته است. 2⃣ طرح این پرچم برای اولین‌بار در گردهمایی اعضای #سازمان_جهانی_صهیونیسم در سال ۱۸۸۵ میلادی و هم‌چنین در #اولین_کنگره_صهیونیسم در سال ۱۸۹۷ به نمایش درآمد. 3⃣ بنا به گفتهٔ برخی، نوارهای آبی روی پرچم اسراییل نمایان‌گر رودخانه‌های فرات و نیل است. برخی از متفکران صهیونیست مثل #آوراهام_استرن و #ایزاراییل_الداد ادعا می‌کنند که نوارهای مزبور نمادی از #سرزمین_موعود (ارتز ییسرائل) می‌باشد که خداوند وعدهٔ آن را به #یهودیان داده است. 4⃣ برخی از آنان روی این نظریه پافشاری می‌کنند که پرچم اسرائیل در نهان بیان‌گر آرزوی دیرینهٔ یهودیان مبنی بر تصرف تمام سرزمین‌های مابین رودهای فرات و نیل است که شامل بخش اعظم مصر، تمامی اردن و قسمت‌هایی از سوریه و عراق است. 5⃣ در بخش‌های متعددی از #تورات تحریف‌شده در مورد موضوع #نیل_تا_فرات صحبت شده است که برخی از آن‌ها عبارت است از: 📌خداوند با ابرام (ابراهیم) عهد بست و فرمود: من این سرزمین را از مرز مصر تا رود فرات به نسل تو می‌بخشم. [١] 📌 مرز سرزمین شما را از دریای سرخ تا کرانه فلسطین و از صحرای جنوب تا رود فرات وسعت می‌دهم و به شما کمک می‌کنم تا ساکنان آن سرزمین را شکست داده، بیرون کنید. [٢] 📌 مرزهایتان از بیابان نگب در جنوب تا لبنان در شمال و از رود فرات در مشرق تا دریای مدیترانه در مغرب خواهد بود. [٣] 📌 او (سلیمان) بر همه‌ی پادشاهان و سرزمین‌های آن‌ها از رود فرات تا مملکت فلسطین و از آنجا تا مرز سرزمین مصر فرمانروایی می‌کرد. [۴] 📌 سلیمان بر تمام سرزمین‌های واقع در بین رود فرات و فلسطین که تا سرحد مصر نیز می‌رسیدند حکومت می‌کرد. [۵] 📌 قلمرو سلطنت سلیمان از تفسح تا غزه می‌رسید و تمام ممالک غرب رود فرات را در بر می‌گرفت. [۶] 📚 منابع: ١- سِفر پیدایش ١۵ : ١٨-٢١ ٢- سِفر خروج ٢٣ : ٣١ ٣- سِفر تثنیه ١١ : ٢۴ ۴- کتاب دوم تواریخ ٩ : ٢۶ ۵- کتاب اول پادشاهان ۴ : ٢١ ۶- کتاب اول پادشاهان ۴ : ٢۴ : نشر شده در کانال تاریخ و تمدن اسلام https://t.me/jahanaislam

11ـ در آيات «155 تا 161» خداوند متعال ايشان را عهد شکن، کافر به آيات خداوند، قاتل پيامبران، افتخار کننده بر نشنودن حرف حق، افتراگر بر مريم طاهره [براين که گويا وي حضرت عيسي را از زنا به دنيا آوردهاست] و مدعي قتل حضرت عيسي علیه السلام مي‌شمارد: {فَبِمَا نَقْضِهِمْ مِيثَاقَهُمْ وَكُفْرِهِمْ بِآيَاتِ اللَّهِ وَقَتْلِهِمْ الْأَنْبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَقَوْلِهِمْ قُلُوبُنَا غُلْفٌ بَلْ طَبَعَ اللَّهُ عَلَيْهَا بِكُفْرِهِمْ فَلَا يُؤْمِنُونَ إِلَّا قَلِيلًا وَبِكُفْرِهِمْ وَقَوْلِهِمْ عَلَى مَرْيَمَ بُهْتَانًا عَظِيمًا وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِينًا بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا} ( (خداوند بر آنان خشم گرفت) به خاطر اين كه پيمانشان را شكستند و به آيات خدا كفر ورزيدند و پيغمبران را به ناحق كشتند و (بر گمراهي خود پافشاري كردند و از روي استهزاء) گفتند كه: دلهايمان در غلاف (و پرده‌هائي) است (كه پند و اندرز كسي بدان راه ندارد. نه چنين است) بلكه خداوند به سبب كفرشان بر دلهايشان مهر زده است و اين است كه جز گروه اندكي (از ايشان) ايمان نمي‌آورند).‏ 12ـ با اين همه قرآن مجيد مي‌فرمايد که ايشان ادعا مي‌کردند : «جز چند روزي هرگز آتش جنهم به ما نخواهد رسيد»: {..وَقَالُوا لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلَّا أَيَّامًا مَعْدُودَةً..} [بقره/80] بلکه فراتر از آن ادعا مي‌کردند که: «ما فرزندان خدا و دوستان اوئيم»: {وَقَالَتْ الْيَهُودُ وَالنَّصَارَى نَحْنُ أَبْنَاءُ اللَّهِ وَأَحِبَّاؤُه} (مائده/18). 13ـ تجاوز و ستم بر ديگر ملت‌ها را بر خود حلال مي‌دانستند: {..ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا لَيْسَ عَلَيْنَا فِي الْأُمِّيِّينَ سَبِيلٌ وَيَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ وَهُمْ يَعْلَمُونَ} [آل‌عمران/75] (.. این بدان جهت است که میگویند: در قبال [قتل و تصاحب مال] بیسوادان [عرب] مورد ملامتی قرار نمیگیریم و بر خدا افترا میبندند در حالی که [سنگینی گناه] آن را میدانند). چنانچه امروز نيز خون و همه چيز فلسطينيان را بر خود حلال مي‌دانند. ادامه دارد... #قدس_را_بشناسیم! #مدرسه_احیاءالعلوم_هرات @Aehyaa

سلسله نوشته‌های قدس‌شناسی قسمت هفتم سوال50: اجمالاً برخي از بد اعمالي‌هاي يهوديان را از آدرس قرآن ذکر نمائيد! جواب50: اين موارد بسيار اند كه اندكي ذكر مي شود: 1. ايشان به گواهي قرآن، حضرت موسي علیه السلام را از اين که از فرط حياء، بدنش را خوب پوشيده مي‌داشت، به پيسي بدن و دبّه بودن متهم کردند: خداوند در اين باره مي‌فرمايد: {يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ آذَوْا مُوسَى فَبَرَّأَهُ اللَّهُ مِمَّا قَالُوا وَكَانَ عِنْدَ اللَّهِ وَجِيهًا} (اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد مانند كسانى مباشيد كه موسى را [با اين اتهام که او بدنش را به خاطري مي‌پوشاند که پيس يا دبه است=(حديث بخاري).] آزار دادند و خدا او را از آنچه گفتند مبرا ساخت و نزد خدا آبرومند بود) [سورة احزاب/69]. 2ـ ايشان حاضر به پيروي از حضرت موسي علیه السلام نشدند تا آن که خداوند متعال کوه طور را بر سر شان بالا کرد، و همين که دور ساخته شد، پس به سرکشي و تمرد روي آوردند، خداوند متعال اين موضوع را در آية 63 سورة بقره اشاره کرده‌است: {وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَكُمْ وَرَفَعْنَا فَوْقَكُمْ الطُّورَ خُذُوا مَا آتَيْنَاكُمْ بِقُوَّةٍ وَاذْكُرُوا مَا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ} (و [به ياد آوريد] آنگاه را كه از شما پيمان محكم گرفتيم و [كوه] طور را بر سر شما بلند ساختيم [و گفتيم] آنچه را به شما داده‏ايم به جد و جهد بگيريد و [به دستورهاى آن] گوش فرادهيد،[آما آنان] گفتند شنيديم و نافرمانى كرديم..) [بقره/63]. 3ـ به موسي علیه السلام هشدار دادند که: {لَنْ نُؤْمِنَ لَكَ حَتَّى نَرَى اللَّهَ جَهْرَةً} (هرگز به تو ايمان نميآريم تا خدا را آشکارا نبينيم) [سورة بقره/55]. 4ـ با رفتن حضرت موسي علیه السلام به کوه طور به خاطر گرفتن تورات، بسياري از ايشان به پرستش گوسالة دست ساختة سامري شتافتند، که خداوند به سزاي آن فتواي قتل ايشان را صادر کرد: (بقره/51-54). 5ـ براي موسي علیه السلام هنگامي که از ايشان جهاد با دشمنان را خواستار شد، گفتند: «تو و پروردگارت برويد، و جنگ نمائيد، ما اين جا نشسته‌ايم» [خداوند به سزاي اين بي‌ادبي شان، چهل سال تمام در دشت سينا سرگردان شان رها کرد] (مائده /23). 6ـ آنان بهخاطر کسب ماديات از پيش خود چيزهايی را مي نوشتند و بعداً مي‌گفتند اين‌ها از نزد خداوند متعال نازل شده‌است: (بقره/79). 7ـ ايشان با کتاب خدا دهن کجي مي‌کردند، و دانسته بر خدا افتراء مي‌بستند: (آل عمران/87). 8ـ قرآن مي‌گويد: يهوديان حتي حرمت خدا را هم نگه نداشتند، و به همين جهت همواره لعنت شدند: {وَقَالَتْ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنفِقُ كَيْفَ يَشَاءُ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمْ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ كُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ} [مائده/64] (و يهود گفتند دست‏خدا [از بخشش نمودن] در غل و زنجير است، دست‌هاى خودشان در غل و زنجير باد، و به [سزاى ] آنچه گفتند لعنت نثار شان باد. بلكه هر دو دست او گشاده است، هر گونه بخواهد مى‏بخشد، و قطعاً آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو فرود آمده بر طغيان و كفر بسيارى از ايشان خواهد افزود، و تا روز قيامت ميان شان دشمنى و كينه افگنديم، هر بار كه آتشى براى پيكار برافروختند خدا آن را خاموش ساخت، و در زمين براى فساد مى‏كوشند، و خدا مفسدان را دوست نمی‌دارد). 9ـ خداوند متعال به سزاي اين‌همه کردار زشت شان مُهر ذلت را بر جبين آنان زده است: {وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمْ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنْ اللَّهِ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ} [بقره/61] (..و [داغ] خوارى و نادارى بر [پيشانى] آنان زده شد و به خشم خدا گرفتار آمدند چرا كه آنان به نشانه‏هاى خدا كفر ورزيده بودند و پيامبران را به ناحق مى‏كشتند، اين از آن روى بود كه سركشى نموده و پا را از گليم [بنده‌گي] فراتر مي گذاشتند) 10ـ هنگامي‌که از ايشان صدقه خواسته شد، گفتند خداوند فقير و ما توانگریم: {لَقَدْ سَمِعَ اللَّهُ قَوْلَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ فَقِيرٌ وَنَحْنُ أَغْنِيَاءُ سَنَكْتُبُ مَا قَالُوا وَقَتْلَهُمْ الْأَنْبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَنَقُولُ ذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ} [آل عمران/181] (بیتردید، خداوند سخن کسانی را که میگویند: خداوند فقیر و ما توانگریم، شنید. این سخن [زشت] و این که پیامبران را به ناحق میکشتند، خواهیم نوشت و خواهیم گفت: عذاب سوزنده را بچشید).

5_6226494366244932840.m4a51.56 MB

♦️لا اقل با این دعا، غازیان غزه وساکنان هردم‌شهید آن را بر ضد اسرائیل وهم‌پیمانان او یاری رسانید. بسم الله الرحمن الرحيم حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَ كِيلُ اللَّهُمَّ إِنَّا نَجْعَلُكَ فِيْ نُحُوْرِهِمْ وَنَعُوذُ بِكَ مِنْ شُرُورِهِمْ اللهم شتت شملهم وفرّق جمعهم واجعل تدبيرهم في تدميرهم وخرّب بنيانهم وبدّل احوالهم وقرّب آجالهم وأقطع أعمارهم وأشغلهم بأبدانهم وخذهم أخذ عزيز مقتدر .اللهم ياولي نعمتي وياملاذي في كربتي..اجعل مانحذره ونخافه برداً وسلاماً كما جعلت النار برداً وسلاماً على سيدنا ابراهيم.اللهم يامنزل الكتاب ويامجريَ السحاب وياهازم الأحزاب اهزمهم وانصرنا عليهم يا الله.اللهم احصهم عددا واقتلهم بددا ولا تغادر منهم أحداً يا الله.اللهم إنا نجعلك في نحورهم ونعوذ بك من شرورهم ياااارب الأرباب ويامهيّئ الأسباب هيّء لنا من أمرنا رشداً يا الله.ياقهار ياقهار ياقهار .ياجبار يا جبار ياجبار.فإنهم لايعجزونك... اللهم لا ترفع لليهود في القدس رَايَةً، ولا تُحَقِّقْ لَهُم في غَزَّةَ غَايَةً. اللَّهُمَّ أَغِثْ أهلَ القُدْسِ وأهلَ غَزَّةَ وأهلَ فِلَسْطِينَ. اللَّهُمَّ اُشْدُدْ أَزْرَهُم، اللَّهُمَّ اُرْبُطْ على قُلُوبِهِم. اللَّهُمَّ اُنْشُرِ السَّكِينَةَ على قُلُوبِهِم. اللَّهُمَّ أَنْزِلْ علَيِّهِمُ دِفْئًا وسَلامًا وأمْنًا وأمَانًا. اللَّهُمَّ تَقَبَّلْ شُهَدَاءَهُم واشْفِ مَرْضَاهُم. اللَّهُمَّ ارْحَمْ الأُمَهَاتِ الثَّكَالى مِنْهُم والأَرَامِلَ. اللَّهُمَّ ارْحَمْ شُيوخًا رُكَّعًا وأطفالا رُضَّعًا وشَبابًا سُجَّدًا. اللَّهُمَّ عَليكَ بالصَّهَايِنَةِ المُعْتَدِينَ وَمَنْ وَالاهُم وسَاعَدَهُم. اللَّهُمَّ شَتِّتْ شَمْلَهُم وبَدِّدْ قُوَّتهُم وفَرِّقْ جَمْعَهُم. اللَّهُمَّ أرِنَا فِيهِم ءَاثَارَ وَعَجَائِبَ قُدْرَتِكَ. اللَّهُمَّ مَزِّقْهُم شَرَّ مُمَزَّقٍ يا رَبَّ العَالمَينَ. اللَّهُمَّ احْصِهِم عَدَدًا واقْتُلْهُم بَدَدًا وَلا تُغادِرْ مِنْهُم أَحَدًا. اللَّهُمَّ لا تَرْفَعْ لليَهودِ في القدسِ وغَزَّةَ رَايَةً وَلا تُحَقِّقْ لَهُم في فِلَسْطين غَايَة .اللهم افرحنا بنصر اخواننا على عدونا وعدوهم. اللهم إنا فقراء لرحمتك محتاجون لعونك فإن عجزت ابداننا عن مشاركتهم فاقبل اللهم دعاءنا بنصرهم. ربنا عليك توكلنا وبنصرك تأمّلنا وإلى بابك توجهنا فلا تخيّب رجاءنا. اللهم نصرك اللهم نصرك اللهم نصرك. وصلّ اللهم على نبيّنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين .

♦️آیا به این بهانه روا هست یک زن نامزاددار از شوهرش جدا شود؟ سوال شده است: دختر و پسری همدیگر را دوست داشتن فامیل های شان  راضی نبودن بهر صورت فامیلها را راضی ساختن ازدواج شان صورت گرفت یک سال گذشت ولی طبق رسم و رسومات هیچ برنامه انجام صورت نگرفت مراسمی صورت نگرفت بعد وقتی فامیل دختر این وضعیت را دیدن گفتن فامیل بچه به دختر ما ارزش نمیدن امروز که همرایش ایقسم میباشن بعد از عروسی بدتر خواد کردن ازو خاطر تصمیم به فسخش گرفتن حاله دختر میگه بخاطر همی بی توجهی های فامیل بچه دلم از همه چیز سیاه شده و نمیخوام ادامه بدم راضی به فسخش میباشم الجواب: وقتی پسر و دختر مشکلی ندارند و همدیگر را دوست دارند درست نیست که جدا شوند. به ویژه که به هم رسیده باشند. در حدیث مبارک، طلب طلاق بدون عذری معقول از جانب یک زن گناه سنگین گفته شده است. خوب این‌است که عروسی کرده و زندگی مستقل برای خود درست کنند. شرعا هم بر شوهر لازم است که برای همسرش مکان زندگی مستقلی در حد توان خود فراهم کند. همسر مکلف نیست که با خسر و خشویش یک جا زندگی کرده و خدمت آن‌ها را بکند، اگر چه اگر به پاس شوهر، خدمت آنها را می کند کار نیکی کرده و مستحق پاداش خواهد بود. ✍ضیاءاحمد فاضلی، مسوول مدرسه احیاءالعلوم.

📌دعوتگر و مرد اندیشه و باور از دیدگاه امام حسن البناء: ✅ دعوتگر سربازی است عملگرا ، نه فیلسوفی ستیزه‌جو؛ ✅ سپاهی است در میدان، نه کتابی در کتابخانه؛ ✅ جنگجویی است در نبرد، نه سخن‌سرایی بر سر سفره؛ ✅ روحی است بی‌مانند، نه عقلی پر زرق و برق؛ ❎ او نه روباهی است فریب‌کار، و ماری پیچان، و طاؤوسی خرامان و آفتاب‌پرستی رنگارنگ، و میمونی بازیگر و تاجری سازشگر؛ ❎ و نه هنرپیشه‌ای است خودبزرگ‌بین و نه شعبده‌بازی است متکبر. ✅ او مانند شیر، ژیان و غرشگر؛ ✅ و بسان آب، نرم‌خو؛ ✅ و چون شمشیر، برّنده؛ ✅ و چنان ستاره، بلندپرواز است. ✔️ در دنیا زندگی می‌کند، اما شیفته‌ی آن نمی‌شود، از دنیا استفاده می‌برد، ولی محو آن نمی‌گردد، می‌میرد؛ اما عزت و شکوهش را نمی‌فروشد، و بسان انسانی آزاده، تن به مرگ می‌دهد و آرمان و هم‌رزمانش را معامله نمی‌کند. ↙️ با این ویژگی‌ها، دعوتگر سرباز اندیشه و عقیده می‌گردد، نه خدمت‌گار انگیزه و فایده. ↙️ و با این اوصاف برادر مسلمان معنی این فریاد همیشگی را در می‌یابد: خداوند هدف ماست و او بزرگ است و ستایش برای اوست. الله اکبر و لله الحمد" 📝ترجمه: عبدالقاهر فقیری فارغ مدرسه احیاءالعلوم هرات #مدرسه_احیاءالعلوم_هرات @Aehyaa

📜غزه به ما آموخت که ... 1⃣ غزه به ما آموخت که شورای امنیت یک باند (تبهکار) است، موازین بین‌المللی تنها مرکب روی کاغذ و لوایح حقوق بشری تنها یک طنز! 2⃣ غزه به ما آموخت که این دنیا تک‌چشم است که چشم تیزبین خود را به هر کجا که بخواهد می‌چرخاند و از هر کجا که بخواهد، برمی‌گرداند. کودکان غزه مانند کودکان اوکراین نیستند! اوکراینی‌ها مانند آن‌ها رومی‌اند، اما ما عرب هستیم. 3⃣ غزه به ما آموخت که حق گرفتنی است نه التماس کردنی، هیچکس نزد تو نمی‌آید و نمی‌گوید تو خوبی و هر چه می‌خواهی به تو می‌دهم! اگر چیزی می‌خواهی دستت را دراز کن و بر خلاف میل دنیا بگیر! 4⃣ غزه به ما آموخت که آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر امکان پذیر است و آنچه این بار اتفاق افتاد تنها یک «تمرین» کوچک برای آینده است. 5⃣ غزه به ما آموخت که خواستن، توانستن است. و این توانایی هرگز وابسته به میزان امکانات نبوده، بلکه وابسته به اراده‌‌ی انسان‌هاست. چه کسی حتی تصور می‌کرد که غزه‌ی محاصره شده، می‌تواند سلاح‌های خود را بسازد، با اشغال‌گران بجنگد و دوستان خود را در برابر دشمنانش شگفت‌زده کند!؟ 6⃣ غزه به ما آموخت که به نعمت‌ها احترام بگذاریم، جایی که نوشیدن آب پاک به یک رویا تبدیل می‌شود و یک قرص نان تازه تبدیل به یک دستاورد بزرگ می‌گردد، استحمام تجملاتی شبیه به دراز کشیدن در سواحل مالدیو است و یک خانه بسیار محقر تا زمانی که بر سر ساکنانش خراب نشده، از قصرهای دنیا ارزشمندتر است. 7⃣ غزه به ما آموخت که امثال صحابه در میان ما زندگی می‌کنند؛ فرزندان خالد بن ولید به صفوف دشمنان یورش می‌برند، فرزندان سعد بن ابی وقاص با دقت شلیک می‌کنند، فرزندان عکرمه همچنان تا سر حد مرگ بیعت می‌کنند و فرزندان قعقاع که صدایشان در میان لشکریان قلب را از جایش برمی‌کند! شنیدیم که می‌گفتند: باسم الله الغالب! 8⃣ غزه به ما آموخت که خنساء نمرده‌ است و هنوز هم ده‌ها هزار امثال او در میان ما زندگی می‌کنند که فرزندان خود را با شکیبایی در راه خدا قربانی می‌کنند و اجر آن را می‌خواهند، و زبان حال آن‌ها این است: اللهُمَّ خذ من دماء أولادنا حتى ترضى! 9⃣ غزه به ما آموخت که اگر کودکان با سختی تربیت شوند، زودتر از موعد خود بزرگ می‌شوند و قبل از همسالان خود مرد می‌گردند. انگار آنان اصحاب الاخدود بودند که خون‌شان قوم مؤمنی را زنده کرد که همه در آتش سوختند و مرتد نشدند. این دین با خون زنده می‌شود و با اشک خاموش می‌گردد، پس اشک‌های‌تان را پاک کنید و شهدای فردای امت را پرورش دهید. 🔟 غزه به ما آموخت که ایمان عمل و رفتار است نه خطوط و سطور کتاب‌ها. ما اهل غزه را ناخرسند از تقدیر الهی نیافتیم. آن‌ها در حالی که خداوند را (با زیباترین تعابیر و کلمات) شکر می‌گویند، اجساد عزیزانشان را جمع‌‌آوری می‌نمایند. اشک‌های‌شان را با یک دست پاک می‌کنند و با دست دیگر به جمع کردن اجساد عزیزان‌شان ادامه می‌دهند. قلب‌های اهل غزه انباشته از ایمانی است که بر جوارح‌شان نیز جاری است. ✏️ ادهم شرقاوی 🏷️اصلاح‌وب #مدرسه_احیاءالعلوم_هرات @Aehyaa

زیانهای مالی و جانی (و شدائد و مشکلات، آن چنان ملّتهای پیشین را احاطه کرده است و) به آنان دست داده است و پریشان گشته‌اند که پیغمبر و کسانی که با او ایمان آورده بوده‌اند (هم‌صدا شده و) می‌گفته‌اند: پس یاری خدا کی (و کجا) است؟! (لیکن خدا هرگز مؤمنان را فراموش ننموده است و پس از تعلیم فداکاری به مؤمنان و آبدیدگی ایشان که رمز تکامل است، به وعده‌ی خود وفا کرده و بدیشان پاسخ گفته است که:) بیگمان یاری خدا نزدیک است. «در این لحظاتی که سختی مسلّط می‌شود و تنگنای گلوی پیامبران را می‌فشارد و رمقی در او نمی‌ماند. در این لحظه نصر کامل و حتمی و جدا کننده‌ی ایمان و کفر فرا می‌رسد. این سنت خداوند است در دعوتها، باید سختیها و رنجها غالب شوند تا نیرو و توانی باقی نماند که بدان تکیه داد. سپس بعد از یأس از تمام اسباب ظاهری که مردم به آن چنگ می‌زنند، نصر از جانب خدا فرا می‌رسد. پس آنانی که مستحق نجاتند رهایی می‌یابند و از هلاکی که دامنگیر تکذیب‌کنندگان می‌گردد در امان می‌مانند. این بدان خاطر است که بدانید، نصر ارزان حاصل نمی‌شود که در این صورت دعوتها بازیچه می‌گشتند. اگر نصر بی‌هزینه بود هر روز کسی مدعی شده و بهایی بابت آن پرداخت نمی‌شد. و دعوت‌های حقیقی نباید بیهوده و بازیچه گردند؛ بلکه قواعد و برنامه‌ها و روش‌هایی برای زندگی بشریت هستند که باید از آنها در مقابل داعیان دروغین، حفظ و نگهداری کرد.» هیوا راشدی ۱۷ آبان/عقرب #مدرسه_احیاءالعلوم_هرات @Aehyaa

آثار تربیت اسلامی در غزه نویسنده: هیوا راشدی با مشاهده‌ی سخنان و عملکرد اهل غزّه آثار بزرگ تربیت ایمانی و اسلامی در آنان دیده می‌شود. کودکانی که همچون مردان بزرگ سخن می‌گویند. شیرزنانی که خاطره‌ی خنسا(رض) را زنده می‌کنند. شهیدان جوانی که ما را به یاد مصعب بن عمیر(رض) می‌اندازند. مایلم همچنان که جوانب سیاسی قضیه را تحلیل می‌کنیم، گوشه‌ی چشمی به آثار گرانبهای تربیتی آن نیز داشته باشیم. پرورش چنین ملتی جانفدا و محکم و باصلابت از کودک و زن و مرد و جوان کار آسانی نیست. صحنه‌ی زخمی شدن دو برادر که شاید زیر ۱۰ سال باشند و برادر بزرگ در حال یادآوری شهادتين به برادر کوچک است. کودکی که زخمی شده و با آن اوصاف می‌گوید این ابتلای خداوند است تا ما را بیازماید. کودکی که زخم عمیقش را بخیه می‌زنند و با خواندن قرآن به خودش صبوری می‌دهد. مادری که هنگام شهادت فرزندش همچون یک عالم دینی سخن می‌گوید و صبر پیشه می‌کند. اینها مشتی از خروارها حماسه و رشادت و صلابت این امت است. سوگند به خدا آدمی از مشاهده‌ی آنها احساس حقارت به او دست می‌دهد و احساس می‌کند که بین ایمان گفتاری ما و ایمان عملی آنها فرسنگها مسافت است. بین سخن گفتن از صبر و ممارست عملی آن و بین معرفت نصرت خدا و ایمان به آن فاصله‌هاست. مشاهده‌ی اوضاع این ملت مؤمن، امثال بلال و آل یاسر و مصعب و خنسا و اصحاب بدر را در خاطرها زنده کرد و از نو دوبار تکرار می‌کند و به ما آموخت این تربیت و آثار گرانبهایش از ایمان و صلابت و یقین و نصرت خدا و امدادهای غیبی چیزی منقضی شده نیست بلکه با فراهم نمودن شرایط آن، سنت الهی تکرارشدنی است. وقتی یک فرمانده‌ی اسرائیلی به تفاوت بین بوی خوش یک شهید حماس بعد از ۱۵ روز و بوی متعفن کشته‌های آنان بعد از یک روز اقرار می‌کند. وقتی یک سلبریتی مشهور امریکایی می‌گويد: «امریکا و ملتش دیگر به قبل از ۷ اکتبر برنخواهد گشت، شماها دنیا را بیدار کردید.» و هزاران نفر از صبر این ملّت متحیّر مانده و برای یافتن جواب به قرآن روکرده و مسلمان شدند. و ما حقیقت رسانه‌های جهان را دریافتیم تا از این به بعد همچون راستگویان به آنها نگریم و به فرموده‌ی قرآن «إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا» به آنها نگاه کنیم. اینها عجائب قدرت خداست که در این نبرد به ما می‌نمایاند. نصرت در موازین الهی فقط به موفقیت در نبرد نیست. بلکه برتری باور و ایمان به خدا و حقانیت دین و زنده کردن مفاهیمی که در زیر خروارها تن خاک از دنیاپرستی و محبت آن مدفون شده بود، نصرت الهی است. وقتی به خودمان نگاه کردم که چگونه تعلّقات دنیوی از خانه و مغازه و ماشین و مبل و مد لباس و تعلّقات دیگر ما را به زمین میخکوب کرده است و با کوچکترین ضرری چه جسمی چه مالی جزع و فزع می‌کنیم ولی آنان تمام دار و ندار و خانواده‌ی خود را در یک لحظه از دست می‌دهند باز شاکرند. تفسیر این آیه را عملاً به من آموخت که می‌فرماید: لِّكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ ‎﴿الحديد: ٢٣﴾‏ ‏ ترجمه: ‏ ‏ این بدان خاطر است که شما نه بر از دست دادن چیزی غم بخورید که از دستتان بدر رفته است، و نه شادمان بشوید بر آنچه خدا به دستتان رسانده است. خداوند هیچ شخص متکبّر فخرفروشی را دوست نمی‌دارد. و هزاران درس دیگر که هر کس به فراخور حال و فهم خود می‌تواند فراگیرد. اما عاقبت غزّه به کجا ختم خواهد شد؟ سید قطب در تفسیر آیه می‌گوید: «أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُم مَّثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلِكُم مَّسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ» ‎﴿البقرة: ٢١٤﴾‏ ‏ ترجمه: ‏ ‏آیا گمان برده‌اید که داخل بهشت می‌شوید بدون آن که به شما همان برسد که به کسانی رسیده است که پیش از شما درگذشته‌اند؟ (شما که هنوز چنین رنجها و دردهائی را ندیده‌اید و باید چشم به راه تحمّل حوادث تلخ و ناگوار در راه کردگار باشید و بدانید: نخست رنج سپس گنج).

مدرسه احیاءالعلوم هرات - Statistics & analytics of Telegram channel @aehyaa