en
Feedback
Blockunity ™

Blockunity ™

Open in Telegram

آکادمی Blockunity® ‼️به پیام های پین 📌 شده توجه کنید‼️ در این کانال دیدگاه شخصی نسبت اشتراک گذاشته می‌شود و توصیه مالی نیست. Founder: @Yasharsaljoughi ⚜️فعالیت آکادمی در حوزه امنیت بلاکچین ، فاندامنتال مارکت و تکنیکال بازار هست. ⚜️ Copyrights ©

Show more
3 569
Subscribers
-224 hours
-67 days
-4630 days
Posts Archive
https://youtu.be/NBlfBYfcysc ویدیو ای که من به همراه جناب جرجندی و سیناب در ارتباط با پروژه Chancex صحبت کردیم و ایرادات رو بررسی کردیم.

توی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۲ میلیون دلار پول بخاطر ریزش بیتکوین لیکویید شده.

#btc محدوده ۶۲۳۰۰ از دست بره توقع ۶۰۳۰۰ رو دارم.

Full tp✔️

میتونید استاپ تریل کنید یا سیو سود. #btc

همونطور که در عکس بالا میبینید همه اینها برای یک ارز هست ETH اما شبکه فرق داره مثل چی؟ مثال قابل درک: ایفون در همه جای دنیا آیفون اما قیمت ها متفاوت و ارز هم متفاوت یک جا دلار یک جا پوند یک جا یورو و... اما در ذات همون ایفون هست. بر بلاکچین هم در لایه دوم همینه! اتریوم در شبکات دیگه موجود میشه پس هزینه جابجایی هم متفاوت میشه. حالا که متوجه شدیم که لایه دوم ها برای انجام تراکنش و فعالیت از اتریوم که پروژه لایه اول هست استفاده میکنند فقط تفاوت در نوع شبکه هست. ❗️پس عملا باید زمانی که روی این شبکات لایه دوم فعالیت میکنید حتما اتریوم مربوط به این شبکه رو داشته باشید. این یک نظر شخصی هست: از نظر من لایه دوم ها نیاز به داشتن توکن ندارند! چرا؟ نگاهی به شبکه بلاکچینی لایه دوم Base بندازید. این پروژه از آپتیمیزم Optimism قوی تره در حالی که توکن نداره. یکی از توجیه های داشتن توکن ریوارد به کاربر ها هست و بحث مربوط به رای گیری ها و نظر دهی ها یا همون Governance! عملا برای ان بخش میشه حتی از NFT استفاده کرد. پ.ن: NFT : Non fungible token توکن غیر قابل تعویض. لایه دوم ها بخاطر اینکه آمدند تا مشکلات رو رفع میکنند میتونند با بلاکچین های دیگه هم ارتباط داشته باشند که حتی ساختار الگوریتمی اون بلاکچین میتونه متفاوت باشه. به این قابلیت میگند کراس چین Cross chain. مثل پروژه های لایه دوم و اول پولکادات که میتونند با اتریوم تعامل داشته باشند. یا پروژه های لایه دوم اتریوم که با سولانا و اوالانچ میتونند تعامل داشته باشند یا با Aptos یا SUI. این قابلیت کمک به تعاملات با اکوسیستم دو بلا‌کچین میشه و نقدینگی راحت تر منتقل میشه. پس ما متوجه شدیم که بلاکچین لایه صفر ، اول و دوم داره و چگونه اینها فعالیت میکنند. #آموزش #آموزشی #بلاکچین

photo content

در ادامه لایه اول ها همه عالی و قوی نیستند و بعضی از آنها نیاز به یک زیر لایه دارند که بتونه مشکل هارو رفع کنه! مثل اتریوم: اتریوم به عنوان یکی از بزرگترین لایه اول های بلاکچین معایبی داره! عیب هاش میشه به هزینه کارمزد بالا و سرعت پایین در انجام تراکنش و منعطف نبودن در تغییرات ساختاریش قرار داد. یا بیتکوین که عملا نمیشه هر کاری با این پروژه کرد. پس اینجا یک زیر لایه تشکیل میشه به اسم لایه دوم که این مشکلات رو رفع میکنه. آیا همه لایه دوم ها خوبند؟ خیر! در بلاکچین به جز قدرت کد و تکنولوژی، مارکتینگ هم بسیار اهمیت داره. مثلا لایه دوم های اتریوم اکثرا یک کار رو انجام میدند و اکثرا تکراری هستند ولی مارکتینگ اینها باعث محبوب شدن اشون میشه. لایه دوم های اتریوم معروف ترین: #Arbitrum #arb #base #optimism #op #zksync #ZK #immutablex #imx #starknet #strk Metis #metis و چندین پروژه دیگر. فعالیت این لایه دوم ها به چه گونه هست. لایه دوم ها اتریوم بخاطر اینکه از دل اتریوم بیرون آمدند در زمان فعالیت هزینه کارمزد ETH هست فقط شبکه این اتریوم فرق داره! توضیح: اتریوم در ذات نتورک یا شبکه مادر داره به اسم خودش یعنی Ethereum. وقتی روی لایه دوم ها میره ما به لغت میگیم پل یا بریدج Bridge ساختار شبکه تغییر میکنه به اسم اون شبکه: ETH optimism ETH arbitrum ETH base و غیره

مقیاس پذیر کردن یعنی چی؟ به معنی رفع ایرادات یک پروژه مثل کند بودن در انجام تراکنش هزینه کارمزد بالا (گس فی) سخت بودن ایجاد قرار داد هوشمند (اسمارت کانترکت) تطبیق پذیر نبودن با حوزه مالی (Defi :Decentralized Finance اموز مالی غیر متمرکز) و مباحث دیگه

#آموزش #آگاهی #اصطلاحات لایه دوم: اصولا لایه دوم چیه؟ لایه اول اصلا چیه؟ کلا چند تا لایه داریم؟ بلاکچین در ذات لایه بندی نداره بلکه ابزاری که شما روش طراحی میکنید میتونید براش قابلیت هایی درنظر بگیرید که منجر به زیر لایه باشه یا خیر. قدم اول: ما در بلاکچین لایه صفر داریم که این پروژه ها عملا ابزاری ارائه میدند به افراد که بتونند یک پروژه بلاکچینی لایه اول تولید کنند. پروژه های لایه صفر در حال حاضر : #Cardano #Ada #Polkadot #DOT #Avalanche #avax #cosmos #atom این پروژه ها ابزاری به اسم SDK دارند که مخفف Software Development Kit. سوال جالب: آیا اتریوم و بیتکوین لایه اول هستند؟ بله. آیا از پروژه لایه صفر بوجود آمدند یا وابستگی دارند؟ خیر! اتریوم و بیتکوین یا سولانا عملا در زمان طراحی تصمیم بر لایه صفر بودن و ارائه ابزار نداشتند و به صورت مستقیم با یک زبان برنامه نویسی مختص خودش یا عمومی تولید شدند. لایه اول: همونطور که بالاتر گفتیم بعضی از این لایه اول ها از لایه صفر تولید نشدند ولی بعضی ها از لایه صفر اومدند مثل: #Sei #seinetwork #moonbeam #GLMR به صورت کلی میشه گفت اکثر پروژه های لایه اولی که در اکوسیستم Cardano, Cosmos و polkadot هستند از دل یک لایه صفر خارج شدند. پس ما دو نوع لایه اول داریم: لایه اولی که خودش ساخته شده: #eth #btc #sui #apt #mina #ltc و غیره و پروژه هایی که از دل یک لایه صفر خارج شدند و شدند لایه اول اون لایه صفر برای مقایاس پذیر تر کردن اون لایه صفر.

توی کانال دو پروژه لایه دوم بیتکوین رو کار کردیم: #bob #babylon

#funding جذب سرمایه های اخیر پروژه های بلا‌کچینی. در این لیست Bitlayer نظر من رو جلب کرد. یک لایه دو برای بیتکوین هست که داره
#funding جذب سرمایه های اخیر پروژه های بلا‌کچینی. در این لیست Bitlayer نظر من رو جلب کرد. یک لایه دو برای بیتکوین هست که داره فعالیت میکنه. 💠Blockunity

👀

#آموزشی ZK (Zero Knowledge) دانش صفر کلمه ای که شاید چند باری شنیده باشید ولی مفهوم نسبتا عمیقی دارد. زد کی یا زیرو نالدج یا دانش صفر نوعی اگلوریتم هست که بدون نیاز به اثبات اینکه من فرد دارایی رو به نمایش بزارم میتونم فعالیت رو انجام بدم‌! یکم پیچیده اس و مثال های زیادی ازش موجود هست برای درک بهتر ولی جز الگوریتم هایی هست که درک نسبتا زیادی میخواد برای درک کامل‌. برای توضیح این موضوع چندین پاراگراف نیاز هست و بهتون پیشنهاد میدم که بهتره گوگل کنید (اینجوری مثل یک دانش جو دنبال دانش خواهید بود) در بلاکچین بهترین پروژه مربوط به ZK پروژه مینا پروتوکل هست که حجم کل این بلاکچین ۲۲ کیلوبایت هست! بله ۲۲ کیلو بایت. پروژه لایه دوم اتریوم هم داریم که از الگوریتم و مقیاس پذیری اتریوم استفاده کرده به اسم ZkSync (متاسفانه از طرف کامیونیتی ترد شده) در انتها الگوریتم دانش صفر جز الگوریتم هایی هست که میشه در حوزه حریم خصوصی هم فعالیت کنه و قدیمی ترین پروژه بلاکچینی مربوط به این حوزه Zcash هست.

هشتگ #آگاهی هم میتونه جالب باشه براتون

#آموزش اکثر ماها با اصطلاحات الگوریتم های اجماع آشنایی داریم، مثل: PoW: Proof of Work اثبات کار PoS: Proof of stake اثبات سهام PoA: Proof of Authority اثبات اعتبار و خیلی های دیگه که میتونید با سرچ کردن در گوگل به جواب برسید اما موضوعی که خیلی مهم هست خارج از این اثبات ها هست اونم POR: Proof of Researve اثبات رزرو هست که برای صرافی ها از اهمیت بالایی برخوردار هست. اثبات رزرو یا اثبات موجودی برای صرافی ها اعتبار مالی اون صرافی رو نشان میدهد که این صرافی چقدر پشتیبانی مالی داره. این اثبات در همه حالت ها اهمیت دارد و عملا نشان دهنده خالی فروشی نکردن صرافی ها هست یا اگر بازار دچار تلاطم شدید شود آن صرافی به مقدار مورد نیاز پشتیبانی مالی دارد که پاسخگوی خروج پول از صرافیش باشد. #آموزشی

هشتگ #آموزشی رو میتونید همیشه دنبال کنید. اما این چند روز یک سری توضیحات مقدماتی و اصطلاحات کریپتویی رو میگم. شما هم اگر نیاز به توضیح درباره اصطلاحات خاصی دارید تو همون تایپک بگید.

یه پیشنهاد جالبی شد که درباره اصطلاحات کریپتویی بگیم که سعی میکنم تیکه تیکه دربارش بگم. نکته! دوستان اگر همیشه دنبال مطلبی میگردید توی کانال سرچ کنید اکثر موضوعات صحبت شده.

عجب روزی با چه اخبار قشنگی به نظرم روز خوبیه برای پخت یک کتلت و گرفتن انرژی از این وعده خوشمزه

#btc بیتکوین رو برای محدوده ۶۳۲۰۰~۶۳۳۰۰ متصور ام. نقض ام میشه ورود بیت به بالای ۷۰هزار. ⚠️استاپ رعایت بشه. ‼️دوستان دیدگاه ها نظر شخصی هست و خودتون بررسی انجام بدید برای نقطه ورود یا خروج و مدیریت سرمایه‼️ DYOR 💠Blockunity

Blockunity ™ - Statistics & analytics of Telegram channel @theblockunity