en
Feedback
كلمات

كلمات

Open in Telegram

📈 Analytical overview of Telegram channel كلمات

Channel كلمات (@posts74) in the Arabic language segment is an active participant. Currently, the community unites 10 497 subscribers, ranking 8 880 in the Religion & Spirituality category and 11 680 in the Iraq region.

📊 Audience metrics and dynamics

Since its creation on невідомо, the project has demonstrated rapid growth, gathering an audience of 10 497 subscribers.

According to the latest data from 22 June, 2026, the channel demonstrates stable activity. Although there has been a change in the number of participants by -171 over the last 30 days and by -4 over the last 24 hours, overall reach remains high.

  • Verification status: Not verified
  • Engagement rate (ER): The average audience engagement rate is 11.74%. Within the first 24 hours after publication, content typically collects N/A% reactions from the total number of subscribers.
  • Post reach: On average, each post receives 0 views. Within the first day, a publication typically gains 0 views.
  • Reactions and interaction: The audience actively supports content: the average number of reactions per post is 0.

📝 Description and content policy

The author describes the resource as a platform for expressing subjective opinions:
Postz

Thanks to the high frequency of updates (latest data received on 23 June, 2026), the channel maintains relevance and a high level of publication reach. Analytics show that the audience actively interacts with content, making it an important point of influence in the Religion & Spirituality category.

10 497
Subscribers
-424 hours
-447 days
-17130 days
Posts Archive
photo content

صديقي العزيز كان أمامي مئات الخيارات واخترتكَ أنت من بينهم، بينما أنت لم تختارني ولا مرة.

"كل متوقع آت، فتوقع ما تتمنى." - علي بن أبي طالب

‏أنا بالي طويل جدا، بعاتب مره واتنين وتلاته وأصبر وأستحمل وأسامح وأدي فرص ، فرص من كترها ممكن متصدقش إني أقدر في لحظة أمشي ، بس للأسف أنا فعلاً بعرف أمشي، بعرف أنهي كل حاجة وأنسحب بهدوء، بعرف أقسي وأبعد وأتجاوز وأنسي كأن شيئاً لم يكن "وساعتها يبقي ال فرط في مكانه ميرجعش يزعل عليه"

لما ابنك يكبر مش هيفتكر المصاريف اللي انت دفعتهاله في المدرسة والدروس، ولا ه‍يفتكر جَريك بيه على الدكاترة لما كان تعبان وفلوس
لما ابنك يكبر مش هيفتكر المصاريف اللي انت دفعتهاله في المدرسة والدروس، ولا ه‍يفتكر جَريك بيه على الدكاترة لما كان تعبان وفلوس الدوا، ولا الهدوم اللي انت اشتريتهاله والأكل اللي أكلتهوله، لأن دي اسمها رعاية وتعتبر واجب كل أب وأم وبديهي جدا إنهم يعملوه .. طب هيفتكرلك ايه؟ هيفتكر "البهارات" اللي بتدي طعم لأي حاجه ، هي مش أساس الأكلة بس شيء إضافي بيفرق جدًا .. والمقصود بيها هنا الطبطبة والدعم والتشجيع والخروجات والفُسح واللعب والتنطيط .. هيفتكر يوم الامتحان اللي جاب فيه درجة مش كويسة وقولتله "عادي مش مشكلة تتعوض في الجاي ده مش هيقلل من قيمتك في عيني" ، هيفتكر إن عمرك ما حطيته في مقارنه مع أي حد تاني مهما كان مين ، هيفتكر إنك كنت بتاخد رأيه وتشاركه تفاصيله ، هيفتكر إنك كنت الـ comfort zone بالنسباله وكان بيحكيلك كل حاجه من غير خوف ولا قلق .. هيفتكر إنه لما كان بيغلط مكنتش بتمسكله العصايه .. هيفتكر إنك كنت صاحبه ♥️ شتان بين الرعاية ، والتربية 👨‍👩‍👧‍👦

‏مساء الخير: أنا معنديش حل وسط، يا تبقي صاحبي وحبيبي، يا تكون أنت والحيط واحـد، أنما ضحكتي الصفراء والمجامله والكلام المتزوق، فـ أنا أخـر واحـد فـ العالم تلاقي عندهُ طلبك، لأني لو كرهتك حتي رد السلامه مش هتشوفه مني، ولو حبيتك هديلك من عُمري وحياتي الـ هما وقتي.

- خالد انا عايزه اتطلق = عايزه تتطلقي ليه؟ - ليه ؟!! خالد انا باخد كام معلقة سكر في الشاي؟
- خالد انا عايزه اتطلق = عايزه تتطلقي ليه؟ - ليه ؟!! خالد انا باخد كام معلقة سكر في الشاي؟

أنت المقصود " سيفرجها الله كأنها لم تضِقْ بنا يوماً .💙"

‏اعتراف : " انا مِن الناس اللي بتحب تُقعد لوحدها جدًا ومبتزهقش " ! ♥️

أنا شخص مُشكلتي كلها تَكمُن ف عدم قدرتي على التخطي بسهولة.. باخد فترة كبيرة جداً على ما أتعود على غياب شخصٍ ما من حياتي، مبقدرش أبداً أمسح الشاتات والصور وكل الحاجات الcommon بينا بسهولة كده.. بقعد فترة كبيرة حزينة وأوقات بدخل ف Depression وأعيط وأحكي وأكتب عن الحاجات اللي خسرتها دي وأقع وأحنّ .. صحتي بتتبهدل ومبعرفش أدّعي القوة أبداً وبحزن بجد ومبعرفش أموڤ أون كده بسهولة، مبعرفش أسيب إيد مسكاها كده ولا أتخلى عن حد او حاجة بحبها من أول مرة وبعترف إني بستنزف طاقة وببذل مجهود ف كده... يمكن ده أحد أسباب إني خلاص بقى لما أجيب أخري وأتخطى مستحيل أبص بصة واحدة ورايا على كده.

ستبقى العلاقة غير الشرعية مُحرمة ولو كان يوقظك للفجر ويحفظك القرآن ..

صاحبك إللى قابلته صدفة فى الكلية و حبيته ده أجمل صاحب هتصاحبه فى حياتك .

photo content

الدعوه دي جميله جـدا : ربنا يريـح قلب كل حد شايل حاجات مش قادر يشرحها لـحد ♥

"ومَن استعان بحَولي وقُوتي.. أَلَنتُ لهُ الحديد." - لا حول ولا قوة الا بالله

متصالح جدا مع فكرة أن فيه مليون حد احسن مني بس انا مبتقارنش بحد ولا بتساوي بغيري .

لو هُنت علي حد مرة مبعرفش أثق فيه تاني حتي لو عاش حياته كلها يرضيني .

انا عارِف ان طاقتك خلصِت بس ربنا هيجبر بخاطرك قُريب واللهِ " اطمِن " وقول يارب ❤️

التفاهم ♥️♥️♥️
التفاهم ♥️♥️♥️

بصراحه الغيرة دي اكتر احساس مؤذي وملوش لازمه وتبقي قاعد في أمان الله لا بيك ولا عليك تلاقي نفسك مولع وزعلان وبتغير وكل حاجه اتقلبت من أقل تصرف او اي حد يقرب لحد بتحبه، ف حين أن الشخص دا ممكن يكون مش واخد باله ومش مقدر دا ولا فاهم ليه حاجه صغيره زي دي ممكن تضايقك أصلا وشايف أن دي مشاعر أوڤر بس وانت مكبر الموضوع، الغيره بتحولني من شخص عاقل وناضج، لعيل دماغه صغيره ومش هيبطل زن وافتعال المشاكل الا لو اللي قدامي احتوا غيرتي، وماحسسنيش واني مكبر الموضوع .