1 606
Subscribers
-124 hours
-27 days
-830 days
Posts Archive
1 606
من أصعب المشاعر الي ممكن إنسان يحس بيها ؛ إنه يبقي واقف في النص، شوية يتحرك لقدام ويفرح وشوية يرجع لورا، ويفضل في اللوب دي بيتعذب ومش عارف يخرج منها أو ياخد قرار ويبقي قده.
والحالة دي اتكلم عنها تراك ( زيك أنا ) لإنه بيحكي قصة شخص بيحاول يبعد عن حبيبه الي القدر والنصيب مصمم ميجمعهومش، وكأنهم شمس وقمر أو طريقين سفر عمرهم ما بيتقابلوا!! .
بس رغم البعد والوحدة الي بيحس فيها إنهم أغراب إلا إنه أوقات كتير بحس إن الشخص ده هو نفسه! حاسس بيه وسمعه حتي صمته قادر يفهمه، وعامل زي الطيف كدة ملازم سكته وطريقه.
والحرية الي شبه حرية الطير الي الشخص عايشها مش بتبقي كفاية لإنه بيفضل شايف نفسه متعلق بحبل المنّي ؛ إنه في يوم من الأيام أمانيه هتتحقق ويبقي مع حبيبه ووقتها بس هيبدأ يحس إنه عايش!
[ Massar Egbri - Zayak Ana | مسار إجباري - زيك أنا ]
1 606
الحب هو انك ترى حبيبك بشكل أعمق، ترى جروحه وصدماته وعيوبه وعاداته الغريبة وتظل تراه حبيبك الجميل الذي لا يحل محله أحد
أن تبصر حبيبك بعين رحمة، تتقبل أفكاره الشائكة دون أن تحكم، ترى سقطاته فلا يسقط هو من نظرك ويظل في مكانه لديك كما هو
تريد دون خوف أن تتعرى شعوريًا أمامه وتجعله يرى ضعفك وألمك وقلة حيلتك رغم وجود الكثير من حولك لكنك تختاره هو فقط لكي يرى ذلك الجانب منك
لا ترى غيره، فيفزعك سريعًا قرب أحدًا غيره
حبيبك يظل حبيبك للأبد ولا يتحول لعدو وإن حدث ذلك فهو لم يكن بحبيب
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
