سهام داران حقیقی رمپنا، ومپنا و وکمپنا
Open in Telegram
هدف ما : حمایت از سهام داران ، اطلاع رسانی و حمایت از نماد رمپنا ، وکمپنا و ومپنا می باشد. این کانال شخصی است اخبار و نظرات کانال ارتباطی به گروه مپنا ندارد. ارتباط با ما Saham.karkonan.mapna@gmail.com
Show more2 507
Subscribers
No data24 hours
-37 days
-2030 days
Posts Archive
🔹عراقچی: جلسه خوبی بود؛ مذاکرات رو به جلو بود
🔸🔸🔸
🎍برای سود بیشتر، بامبو را دنبال کنید:
💭کانال تلگرام
🟣پیج اینستاگرام
رمپنا بالای ۱۴۰۰ تثبت بشه با توجه به اخبار های خوب سیاسی، گزارش های خوب شرکت های زیر مجموعه و افزایش سرمایه قطعی گزینه جذابی خواهد شد.
🔶🔶🔶صاحبان صندلی در شرکتهای اقتصادي رهبری
داوود حشمتی روزنامه نگار:
🔺️اشتباه نکنید. این جلسه هیات دولت سابق نیست. این جلسه مدیران ستاد اجرایی فرمان امام است.
🔺️حضرات اتوبوسی از دولت به ستاداجرایی نقل مکان کردند.
🔺️آنها در عمرشان یک روز نه بیکار بودند نه از حقوقهایی که نمیدانیم چقدر است، بی بهره هستند.
#تحلیل_زمانه
🌍 @TahlilZamane
➖ بعد از مدتها یه فوتبالی دیدم که از فرط هیجان میخواستم سرمو بکوبم دیوار 😂❤️
⭕️برداشت ۱۲ میلیارد دلاری دولت در سال ۱۴۰۳ از صندوق توسعه ملی/کل موجودی صندوق توسعه ملی ۳۱ میلیارد دلار است!
🔸میثم ظهوریان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
🔹در هفته جاری در کمیسیون اقتصادی مجلس میزبان مدیران صندوق توسعه ملی بودیم. مطالب ذیل بخشی از گزارش نگران کننده ارائه شده در این جلسه است:
🔹کل منابع ورودی صندوق از ابتدای تأسیس تاکنون ۱۷۳ میلیارد دلار بوده است که از این میزان ۱۶۶ میلیارد مربوط به صادرات نفت است.
🔹از ۱۷۳ میلیارد منابع ورودی ۱۰۱ میلیارد دلار توسط دولت برداشت غیر مرتبط با اساسنامه ( عمدتا هزینههای جاری) شده است.
🔹 تنها ۲۸ میلیارد دلار از منابع صندوق صرف اعطای تسهیلات توسعهای به بخش خصوصی و دولتی ( کارکرد اصلی صندوق) شدهاست.
🔹در حال حاضر صندوق ۳۱ میلیارد دلار اقساط سررسید شده دارد که ۲۰ میلیارد دلار آن معوق و تنها ۱۱ میلیارد دلار وصول شدهاست.
🔹به گزارش نود اقتصادی فقط ۱۲ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۳ توسط دولت از صندوق برداشت شده است.
🔹کل موجودی صندوق در انتهای ۱۴۰۳ مبلغ ۳۱ میلیارد دلار است که از این مبلغ صرفا ۶/۵ میلیارد قابل مدیریت است و ۲۵ میلیارد دلار آن قبلا تعهد داده شدهاست.
✅ کانال آخرین اخبار و تحلیلهای روز اقتصاد ایران
🆔 @NavadeEghtesadi
این هواپیماها که از هنگ کنگ به مسقط پایتخت کشور عمان منتقل شده و از مسقط به فرودگاه مهرآباد تهران منتقل شده است، شب گذشته به سلامت به زمین نشستند.
نکته قابل توجه این است که این هواپیماها با رجیستری EP-IJC و EP-IJD و بدون خاموش کردن ترانسپوندر خود و به صورت علنی و آشکار وارد کشور شده است.
گزارش ها حاکی است که موتور این هواپیماها از نوع رولزرویس می باشد.
ورود این هواپیماها به کشور با اخذ مجوزهای لازم، به ویژه مجوز اوفک صادر شده است.
تحلیل گران معتقدند موافقت برای ورود این هواپیماها قطعا با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته و نشانه همراهی بیشتر دولت آمریکا با روند مذاکرات بین دو کشور ایران و آمریکا صورت گرفته است.
🟢آدمِ سالم كيست؟
آنتروپولوژی( مردم شناسی) اینگونه توضیح می دهد که:
آدم سالم، آدمی است كه با خودش و با آدمهاى اطرافش در حال جنگ و ستيز نيست؛ نتيجتاً حضورش به آدم انرژى ميده!
بيشتر از اينكه انتقادگر باشه، مشوقه!
بيشتر از اينكه منفى باشه، مثبته!
بيشتر از اينكه متكبر باشه، متواضعه!
بيشتر از اينكه بخواد خودنمايى كنه، دوست داره در يك فضاى اشتراكى، ديگرانو ببينه و همينطور خودش ديده بشه!
با آدم سالم، شما بهترين بخش وجودتون بيرون مياد،
آدم سالم زيباييهارو ميبينه و به زبون مياره!
آدم سالم خوش خلق هستش، مزاح و طنز خوبى داره!
آدم سالم همونى هست كه ميبينى، فى البداهه است!
خلاقيت داره،
برخوردش محترمانه است،
حرمت شما حفظ ميشه،
ميتونيد به او اعتماد كنيد،
احساس امنيت كنيد!
آدم سالم كنترل نياز نداره،
تحقير نياز نداره،
تسلط نياز نداره!
آدم سالم با مجموعه رفتارهاش به شما احساسى رو ميده كه در حقيقت شما خودت رو مثبت تر و بهتر از انچه که هستی ببینی.
این آدمها را اگر در پیرامونتان دارید حتما و حتما
در گوشه ای از زندگیتان حفظ کنید...
🔺️حقالوکاله نجومی ۵۲ میلیاردی یک وکیل در پرونده پتروشیمی متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری!
🔹️پرونده حقوقی-قضایی که اخیراً از سوی رئیس قوه قضائیه مورد اشاره قرار گرفت و در آن به دریافت حقالوکالهٔ ۵۲ میلیارد تومانی یک وکیل دادگستری اشاره شده بود، احتمالاً به یک داوری تجاری در شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان مرتبط است. این شرکت زیرمجموعهٔ هلدینگهای سازمان تأمین اجتماعی محسوب میشود.
🔹️ بررسیهای اولیه نشان میدهد این پرونده به اختلافات حقوقی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان - از زیرمجموعههای سازمان تأمین اجتماعی - مرتبط بوده است. منابع آگاه از پیچیدگیهای فرایند داوری و مبلغ غیرمتعارف حقالوکاله در این پرونده خبر دادهاند.
@khabarfouri
🔹🔹 پمپبنزینها به جایگاه شارژ مجهز میشوند
🔹بر اساس مصوبه شورای اقتصاد با موضوع "طرح حملونقل درون شهری عمومی و پاک"، از ابتدای سال ۱۴۰۴، صدور و تمدید مجوز فعالیت جایگاههای سوخت شهری و بین شهری منوط به اختصاص فضای مورد نیاز برای احداث حداقل یک ایستگاه شارژ تکنازل برای خودروهای برقی شده است.
@eghtesadonline
+1
بذرپاش در دولت روحانی بعد از خرید هواپیمای نو:
خرید هواپیمای خارجی اشتغال برای خارجیهاست و جای خوشحالی ندارد.
بذرپاش کنونی بعد از خرید هواپیمای کارکرده:
بر ملت بزرگ ایران تبریک میگویم!
@twitter_bourse🐦
یکی از دلایل مهمی که برای توافق ۷۰٪ احتمال قائل هستم این است که اگر قرار بود توافقی حاصل نشود جلیلی رییس جمهور فعلی کشور بود!
در شرح وظایف اصلاح طلبان توافق درج شده و در شرح وظایف اصولگرایان مذاکرات بی نتیجه!
تمام
نظر شخصی من در خصوص روند دلار
من شخصا این دور از گفتگوها رو به هیچ وجه مشابه برجام نمیبینم! در واقع مذاکره خاصی رخ نخواهد داد. لیستی از اقدامات خواهد بود که طرف ایرانی خواهد پذیرفت یا خیر!
که از نظر من راهی جز پذیرفتن وجود نخواهد داشت و به نظرم با احتمال ۷۰٪ گفتگوها در زمان کوتاه به نتیجه خواهد رسید.
در صورت به نتیجه رسیدن گفتگوها و برقراری یک توافق، یک روند تغییرات جدی در شرایط داخلی را نیز پیش رو خواهیم داشت و پوست اندازی در درون نیز رخ خواهد داد چون توافق فعلی احتمالا مشارکت و سرمایه گذاری امریکا در ایران را در بر خواهد داشت.
به هر حال اگر خروجی گفتگوهای این هفته از پررنگ تر شدن توافق حکایت کند طبق نمودار حمایت مهم ۸۳ هزار تومانی شکسته خواهد شد و دلار ۷۲ هزار تومانی در دسترس خواهد بود.
شخصا بعید می دانم دلار زیر ۷۲ هزار تومان را ببیند یا زیر آن تثبیت شود مگر اینکه دیدار دو رییس جمهور ایران و امریکا در عربستان پیش رو باشد!
اما در صورتی که با احتمال ۳۰٪ گفتگوها با شکست مواجه شود دلار مجدد به بالای خط روند سبز رنگ شکسته شده باز خواهد گشت و مسیر برای دلار ۱۳۰ هزار تومانی هموار خواهد بود.
🎥 دو فروند هواپیمای مسافربری پهن پیکر ایرباس ۳۳۰ سال ساخت ۲۰۱۰ میلادی که با واسطه عمان از چین برای ایران خریداری شده بودند دقایقی پیش وارد کشور شدند
@betasahm360
*۲۹ فروردین روز ملی ارتش*
*بر عزیزانی که عشق به وطن را*
*با قلب و جانشان معامله کردند، مبارک*
*ملت ایران بوسعت زندگی قدردانتان هستند*
🟢 چرا کتابخوانها بهترین آدمهایی هستند که میتوان عاشقشان شد؟
چندی پیش، مقالهای در مجله تایم منتشرشد که نویسندهاش ادعا میکرد، آنچه «مطالعه عمیق» نامیدهمیشود، بهزودی ازبینخواهدرفت؛ چرا که میزان مطالعه عمیق میان آدمها کمترشده و این روزها دیگر آدمها سرسری کتاب میخوانند و با وجود مطالب خلاصهشده اینترنتی، تعداد خوانندههای کتابها روز به روز تقلیل پیدا میکند.
نکته اینجاست که مطالعات ثابتکرده، کتابخوانها در قیاس با افراد عادی آدمهای خوبتر و باهوشتری هستند
و شاید تنها آدمهایی روی این کره خاکی باشند که ارزش عاشقشدن را داشتهباشند.
بر پایه مطالعاتی که روانشناسان در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ انجامدادهاند، کسانی که رمان میخوانند، میان انسانها بیشترین قدرت همدلی با دیگران را دارند و قابلیتی دارند با عنوان «تئوری ذهن» که در کنار آنچه خود به آن اعتقاددارند، میتوانند عقاید، نظر و علائق دیگری را مدنظر قراردهند و درباره آن قضاوتکنند.
آنها میتوانند بدون اینکه عقاید دیگران را رد کنند یا از عقیده خودشان دستبردارند، از شنیدن عقاید دیگران لذت ببرند.
تعجبی هم ندارد که کتابخوانها آدمهای بهتری باشند.
کتابخواندن، تجربهکردن زندگی دیگران با چشم غیرواقعی است؛ یادگرفتن این نکته که چطور بدون اینکه خودت در ماجرایی دخیل باشی، بتوانی دنیا را در چارچوب دیگری ببینی.
کتابخوانها به روح هزاران آدم و خرد جمعی همه این آدمها دسترسی دارند. آنها چیزهایی دیدهاند که غیرکتابخوانها امکان ندارد از آن سردربیاورند و مرگ انسانهایی را تجربهکردهاند که شما هرگز آنها را نمیشناسید.
آنها یادگرفتهاند که زن بودن چیست و مرد بودن یعنی چه. فهمیدهاند که تماشای رنج دیگران یعنی چه. کتابخوانها بسیار از سنشان عاقلترند.
تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۰ ثابتکرده که هرچهقدر بیشتر برای کودکان کتاب بخوانیم، «تئوری ذهن» در آنها قویتر میشود و در نهایت باعثمیشود این بچهها واقعاً عاقلتر شوند، با محیطشان بیشتر انطباق پیداکنند و قدرت درکشان بالاتر برود.
تجربههای قهرمانهای داستانها تبدیل به تجربههای خود خوانندهها میشود. هر درد و رنجی که شخصیت داستان میکشد، تبدیل به باری میشود که خواننده باید تحملکند. خوانندههای کتابها هزارانبار زندگیمیکنند و از هرکدام از این تجربهها، چیزی یادمیگیرند.
اگر دنبال کسی هستید که شما را تکمیلکند و فضای خالی قلبتان را پُرکند، میتوانید این کتابخوانها را در کافیشاپها، پارکها، متروها و... پیداکنید. چند دقیقه که صحبتکنید، آنها را به جا خواهید آورد.
کتابخوانها با شما حرف نمیزنند، با شما رابطه برقرار میکنند.
آنها در نامهها یا پیامهایشان انگار برایتان شعر مینویسند. صرفاً به سوالاتتان جوابنمیدهند یا بیانیه صادرنمیکنند، بلکه با عمیقترین فکرها و تئوریها پاسخ شما را میدهند. انها #شما را با دانش بالای کلمات و ایدههایشان مسحور خواهندکرد.
تحقیقات دیگری در دانشگاه برکلی نشانداده، کتابخواندن برای کودکان باعث میشود آنها کلماتی را یادبگیرند که هرگز در مدرسه به آنها یادنمیدهند.
به خودتان لطفکنید و با کسی قرار بگذارید که میداند چطور از زبانش استفادهکند.
آنها فقط شما را نمیفهمند، درکتانمیکنند.
آدمها فقط باید عاشق کسی شوند که بتواند روحشان را ببیند. این آدم باید کسی باشد که به روح شما نفوذمیکند و به بخشهایی از روح شما دسترسی پیدامیکند که هیچکس دیگر قبلاً کشفش نکردهاست.
بهترین کاری که خواندن داستانها با آدمها میکند، این است که کاملنبودن شخصیتها باعث میشود ذهن شما سعیکند از ذهن دیگران سردربیاورد. اینجور آدمها توانایی هم دلی پیدامیکنند. ممکن است همیشه با شما موافق نباشند، اما سعیمیکنند ماجراها را از زاویه دید شما ببینند.
آنها نهتنها باهوشند، که عاقل هم هستند.
باهوشبودن همیشه هم خوشایند نیست، اما عاقلبودن آدمها را تحریکمیکند. همیشه مقاومت در برابر آدمهایی که میشود چیزی ازشان یادگرفت، کمی سخت است. عاشق یک آدم کتابخوان شدن نهتنها کیفیت گفتوگو را بالا میبرد، بلکه باعث میشود سطح گفتوگو بالا برود.
برپایه تحقیقات، کتابخوانها به دلیل دایره وسیع واژگانشان و مهارتهای حافظه، آدمهای باهوشتری هستند. ذهن آنها در قیاس با آدمی معمولی که کتاب نمیخواند، توانایی درک بالاتری دارد و راحتتر و به شکل موثرتری میتوانند با دیگران ارتباط برقرارکنند.
قرار و مدارگذاشتن با آدم اهل کتاب، به قرارگذاشتن با هزاران نفر میماند. انگار که تجربهای را که او با خواندن زندگی همه این آدمها بهدستآورده، در اختیار شما قراردهد، انگار با یک کاشف قرار گذاشتهباشید.
⭕️⭕️⭕️ سیگنال مهم و ویژه ترامپ برای توافق:
نمیخواهیم از ایران صنعت یا سرزمینشان را از آنها بگیریم، فقط میخواهیم سلاح هسته ای نداشته باشند.
@twitter_bourse🐦
#فوری
دلار به عدد ۸۵ رسید!
ما تنها مردم جهان هستیم
که برای بازگشت وضعیتمون
به دو سه ماه قبل،
اینقدر خوشحال میشیم!
📌📌📌✔️✔️✔️
وزیر دفاع عربستان پس از تقدیم پیام پادشاه این کشور به رهبر انقلاب:
🔹 از دیدار با شما بسیار خرسندم
🔹با دستور کار گسترش روابط با ایران در همهی زمینهها به تهران آمدهام
🔹امیدواریم گفتوگوهای سازنده انجام شده، روابط قویتر از گذشته میان عربستان و ایران را فراهم کند
جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003c6w
🆔 @Entekhab_ir
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
