سهام داران حقیقی رمپنا، ومپنا و وکمپنا
Open in Telegram
هدف ما : حمایت از سهام داران ، اطلاع رسانی و حمایت از نماد رمپنا ، وکمپنا و ومپنا می باشد. این کانال شخصی است اخبار و نظرات کانال ارتباطی به گروه مپنا ندارد. ارتباط با ما Saham.karkonan.mapna@gmail.com
Show more2 506
Subscribers
No data24 hours
-37 days
-2030 days
Posts Archive
ترامپ با لباس پاپ
دونالد ترامپ این تصویر از خودش با لباس پاپ رو منتشر کرده که با هوش مصنوعی ساخته شده: realDonaldTrump
چند روز پیش در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود تمایل داره چه کسی جانشین پاپ قبلی بشه؟ گفته بود دوست دارم خودم پاپ بشم.
📡 @VahidOnline
👨💻واکنش علی لاریجانی به قطعی برق در دانشگاه شاهد: فکر کنم بحثهامون یک مقدار ناجور بود!
🔹لاریجانی در آن لحظه مشغول صحبت در مورد سلاح هسته ای بود و گفت که تصمیم با رهبری است و وی فقط نظر خودش را بیان کرده است
✅️ @akhbare_fouri
واکنش علی لاریجانی به قطعی برق در دانشگاه شاهد
🔹حالا چیکار کنیم، سینه بزنیم
@boltann
🔴حسین سلاح ورزی، رئیس سابق اتاق بازرگانی:
چه چیزی مانع نصب تجهیزات ایکسری کانتینری برای کنترل محمولههای ورودی و خروجی در مبادی گمرکی بندری است؟
ما بارها برای تامین مالی و تهیه تجهیزات اعلام آمادگی کرده بودیم اما مشخص نیست مانع اصلی چیست و در کجاست؟
صحنه ای که مشاهده میکنید عملکرد یکی از گرانترین و پربازدهترین اکسپرت های فارکس است.
چهارسال و نیم بازده مثبت ماهانه بالا و یکباره بوووووم!
تبدیل ۲۰۰ دلار به ۱۲۰۰۰ دلار و یکباره تبدیل ۱۲۰۰۰ به صفر!
هر بازده بالایی ریسکی با خود همراه دارد. با رویاپردازی هیچ کس در بازارهای مالی موفق نشده است.
واقع بینی یعنی مدیریت ریسک و کسب بازده متعادل و کمی بهتر از میانگین و تورم اما پایدار.
تجربه و دانش نهایتا باعث میشوند پایداری عملکرد مثبت رقم بخورد.
#فوری// آمریکا از مذاکرات رسمی صلح اوکراین خارج شد
🔹ایالات متحده پس از آنکه ولادیمیر پوتین از امضای آتشبس خودداری کرد، دیگر میانجی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه نخواهد بود.
🔹وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که «روش مشارکت» در مذاکرات را تغییر میدهد و دیگر «دوباره به سراسر جهان پرواز نخواهد کرد» تا در جلسات شرکت کند.
@boltann
آیا ما در مذاکرات هسته ای با یک مرد دیوانه طرف هستیم؟
یک هفته رضایت از روند مذاکرات، یک هفته تحریم های سفت و سخت، یک هفته تهدید وزیر دفاع آمریکا ، یک هفته تهدید همه خریداران نفت ایران توسط او، و بازار بیچاره ایران که مانند یک قایق کوچک در میان اقیانوسی طوفان زده به این سو و آنسو پرتاب می شود
پشت پرده ها چه می گذرد؟
مشکلات لجستیکی در برگزاری جلسه این شنبه، اظهارات ضد و نقیض مقامات دو طرف و آنچه در رسانه ها می بینید هیچیک گویای آنچه در پشت پرده ها می گذرد نیست.
ایران یک برنامه سه مرحله ای به آمریکا پیشنهاد داده که مرحله اول آن قبول محدودیت ۳.۶۷% غنی سازی، مرحله دوم بازرسی آژانس و مرحله سوم فعلا قابل انتشار نیست.آمریکا در ابتدا از این پیشنهاد استقبال کرده لیکن در ادامه به دنبال امتیازات بیشتری افتاده تا از طریق فشار بیشتر، دست بالا بودن این توافق را به برجام ثابت کند. لابی اسرائیل هم بیکار ننشسته است
فعال اقتصادی که بدون استراتژی مانند همان قایق با هر بادی از اینسو به آنسو حرکت کند تا دو ماه آینده خواهد شکست!/#حامد_پاک_طینت
مجمع فعالان اقتصادی
📌@Iran_economy_online
و اینجا در اینستاگرام
📌Paktinat.Hamed
همون حوالی سال 1380 بود که افق 1404 را ترسیم کردند و بنا بود اولین باشیم از هر جهت در منطقه!
تابلو قیمت سکه را در سال 1380 میبینید.
بله قیمت سکه 1000 برابر شده است!
به عبارتی ارزش پول ما در برابر طلا نسبت به 24 سال پیش یک هزارم شده است!
از ویژگی های قله است! طبیعیست!
📣 تابلوی یک طلا فروشی در خیابان جمهوری در اوایل دهه هشتاد
دو تا نکته جالب:
1️⃣ اعداد به هزار تومان هست!
2️⃣ اون موقع هنوز سکه طرح جدید (امامی) ضرب نشده بود
✔️ @mohsen_tahlil
پست اخیر دونالد ترامپ و پاسخ غیر مستقیم و دارای پسزمینه ملتمس گونه وزیر خارجه موید آن است توقف مذاکرات از جانب آمریکا بوده و ایران نقشی در آن نداشته است. هر چند به جهت تلطیف فضا ایران نیز ناچار به بیان نقش آفرینی خود یا عمان در این توقف است.
ترامپ:
هشدار: کلیه خریدهای نفت یا محصولات پتروشیمی ایران باید همین حالا متوقف شود!
هر کشور یا شخصی که هر مقدار نفت یا پتروشیمی از ایران بخرد، بلافاصله مشمول تحریمهای ثانویه خواهد شد. آنها اجازه نخواهند داشت به هیچ وجه، شکل یا صورتی با ایالات متحده آمریکا تجارت کنند.
https://t.me/Economic_political_analysis
🔻 تجربهای تلخ از بندر شهید رجایی
عبدالرضا فرجیراد، استاد ژئوپلیتیک دانشگاه در خصوص انفجار بندر شهید رجایی نوشت:
واقعیت این است که ایران به عنوان کشوری بزرگ در خاورمیانه با جمعیتی حدود ۸۵ میلیون نفر که با اضافه نمودن مهاجرین خارجی جمعیت موجود آن بیش از ۹۰ میلیون نفر را شامل میشود نباید بیشتر کالاهای مورد نیازش را از یک بندر وارد و یا صادرات داشته باشد.
برای کشوری با ۲۵۰۰ کیلومتر مرز آبی در جنوب و در یک منطقه استراتژیک دنیا باید بنادر دیگری هم در کنار شهرهای بزرگتر جنوبی خود داشته باشد که کالاهای تجاری وارداتی و صادراتی از بنادر مختلف برای حمل و نقل اقدام شود. در هر جا که بندر ایجاد گردد توسعه و افزایش جمعیت را هم به دنبال دارد و در مواقع بروز حادثه کشور از لطمات کمتری برخوردار میگردد.
بعد از ۳۵ سال که از جنگ تحمیلی میگذرد بندر مهم خرمشهر آنطور که لازم است بازسازی نشده که یکی از گلایههای مردم خوزستان است. در جنوب شرق کشور چند دهه است که قرار است از دل شهر چابهار بندری مهم ایجاد گردد که بخش مهمی از بار حمل کالای کشور را به عهده بگیرد، ولی متأسفانه مسئولین هر بار اطلاعرسانی میکنند که مذاکرات تازهای با هندیها انجام شده و قرار است چنین و چنان شود.
اتفاقا تنها موردی که آمریکاییها به علت مسأله افغانستان بر روی تحریم محلی در ایران دست نگذاشتند چابهار بود، ولی بیش از دو دهه است که در این تنها شهر مهم ایرانی در کنار دریای عمان اقدام جدی صورت نگرفته و منتظر اقدامات ناچیز هندیها بوده و از توسعه جدی چابهار غافل ماندهاند.
متأسفانه یک تحلیل دقیق ژئوپلیتیکی در بین دستاندرکاران وجود نداشته که علیرغم عدم وجود تحریم بر چابهار چرا بیش از ۲۰ سال است که هندوستان به جز ایجاد یک اسکله محدود اقدام جدی در توسعه این بندر ننموده است. جالب است که حتی با ایجاد یک اسکله در چابهار بعضی کالاهای صادراتی هند به افغانستان هنوز از طریق پاکستان حمل میشود.
هندوستان روابط بسیار گسترده و سودآوری با امارات متحده عربی دارد، سرمایهگذاری گستردهای از سوی امارات در هند صورت گرفته و میلیونها هندی در امارات و حوزه خلیج فارس مشغول کارند. لذا بدون رضایت امارات عربی متحده هندوستان سرمایهگذاری مهمی را در چابهار برای توسعه جدی آن صورت نمیدهد.
توسعه چابهار نتیجهاش کاهش تمرکز فعالیت اقتصادی ایران از بندر شهید رجایی و دبی و حرکت بعضی از مبادلات به سوی عمان خواهد بود. لذا خوب است این حادثه درسی باشد برای مسئولین ذیربط که علت عقبافتادگی های توسعه بندری در کشور را دقیقا مورد بررسی قرار دهند.
در پایان میتوان نتیجه گرفت که تا کنون نه میتوان مشکلات اساسی مربوط به بندر را که علت اصلی حادثه بوده رد نمود و نه میتوان کاملا خرابکاری عوامل و یا دشمن خارجی را نادیده گرفت. آنچه که از این به بعد اهمیت پیدا میکند رفع مشکلات مدیریتی، ساختاری و امنیتی و نیز بهسازی این بندر است که در آینده از این حوادث جلوگیری شود./جماران
@eskannews_com
instagram.com/eskannews
فوری/ وزیر خارجه عمان:
به دلایل لجستیکی، نشست ایران و آمریکا که بهطور موقت برای شنبه برنامهریزی شده بود، به تعویق افتاده است.
تاریخهای جدید پس از توافق دو طرف اعلام خواهد شد./انتخاب
@Entekhab_ir
ساعت کاری کارمندان از ۱۵ خرداد از ۶ صبح تا ۱۳ ظهر
رئیس سازمان اداری و استخدامی: اگر تصمیم جدیدی نگیریم، ساعت کاری کارمندان از ۱۵ خرداد از ۶ صبح تا ۱۳ ظهر خواهد بود.
◾️ این نوشته برای گریه کردن نیست!
✍️ احسان محمدی
✉️ عزیزی پیام داده که مثل قدیما چیزی در مورد #بندرعباس بنویس!
◼️ نگاه کردم به صفحهام. دیدم در ده سال گذشته تقریباً در مورد تمام فاجعهها نوشتهام، از #پلاسکو تا #زلزله_کرمانشاه، از شلیک به هواپیمای اوکراینی تا ورزقان، از کشتی #سانچی تا #کرونا و #متروپل آبادان، از #مهسا تا #مبینا … از ماجراهای تلخی که الان در افکار عمومی خاک روی بعضیهایشان نشسته.
حرف اشتباه کم نزدهام اما تِم همهی نوشتههایم یک چیز است «گریه کنیم، آه بکشیم اما تمام توان روحیمان را جوری خرج نکنیم که انگار دنیا به آخر رسیده. باید ادامه داد چون زور #زندگی از هر چیز دیگری بیشتر است.»
◾️همان موقع هم کلی آدم آمدند و بد و بیراه گفتند که این چه حرفی است و ما مثل تو بیشرف نیستیم و تا ابد سوگوار میمانیم و …
بعضی از همان باشرفها بعدها چنان #لزگی و #لامبادا رقصیدند که انگار نه انگار موشکی خورده بود به هواپیما، انگار نه انگار در پلاسکو، آتشنشانها مثل قناریها گیر افتاده در قفس، شعله گرفتند …
گلهای ندارم، چون همانها که در آن فاجعهها عزیز از دست دادند هم دوباره جشن تولد گرفتند، در عروسیها شادی کردند، کودک تازه به دنیا آوردند و ادامه دادند به زندگی، حتی با تیری در پهلو!
◾️ اسم این سبک نوشتهها را میگذارم #اشک_نوشت. تقریباً همه این واکنشها را میشود در سه دسته جمع کرد:
1️⃣ غم گلوی آدم را چنان فشار میدهد که برای خفه نشدن باید به کلمهها و عکسها و ویدیوها پناه ببرد که به قول قدیمیها «عزای دسته جمعی خودش عروسی است.» یعنی نیاز داریم به همدردی، همدلی. این واکنشها دلگرمی اجتماعی است، نشانهی «هموطن» بودن، عشق مشترک، اشک مشترک داشتن.
2️⃣ دل آدم پر است و دلیلی رسیده و به بهانه فاجعه، چهار مشت و لگد به #حکومت میزنیم که خاک توی سرتان با این کشورداریتان.
3️⃣ با سوگِ نمایشی مثل برخی مداحان کاسب و اغراقکننده، توجه میخریم، لایک و فالوور با ژست انساندوستانه!
◾️من کم عزیز از دست ندادهام، در جنگ، در صلح. برای فاجعه بندر قلبم تیر میکشد. در این اسکله شب خوابیدهام، محبت دیدهام از آدمهای آنجا و دوستانی دارم که این چند روز با آنها حرف میزنم.
◼️درد را میفهمم، رنج را درک میکنم اما فراموش نکنیم که روان بخش بزرگی از جامعه به دلایل اقتصادی و اجتماعی در معرض فروپاشی است، انشاهای سوزناک نوشتن و متلاشی کردن آدمها چه کارکردی دارد جز تحسین فردی که چه قلمی و چه اشکنوشتی و …؟!
◾️این همدلی ملی با هموطنان جنوبی اتفاق اجتماعی ارزشمندی است اما سرمایه روانی مردم را غارت نکنیم. کاش #ایران، شادی دستهجمعی را هم تجربه کند، کاش روزی برسد که به جای «همسوگیم» بنویسیم «همسوریم» …
◾️تا آن روز همهی انرژی درون خودمان و دیگران را یکباره خرج نکنیم، زندگی هیچ تضمینی نداده که فردا زخم کاریتری نزند، به ویژه در خاورمیانه! قوی باشیم که دوباره بندر میخندد حتی با داغ تلخِ یک سوختگی بر صورت!
@saeed_faghanii
🌹۱۱اردیبهشت روز جهانی کارو کارگر مبارک باد🌹
🔺 ✯ ҉★🔺
@Loveispublic
هلدینگ تخصصی انرژی تجدیدپذیر تاسیس می شود - تسنیم
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1404/02/09/3302178/%D9%87%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF
پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک - بانک آینده، غول زیانده نظام بانکی ایران
https://www.akhbarbank.com/news/98928/%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%BA%D9%88%D9%84-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%87-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
