en
Feedback
☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫

☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫

Open in Telegram

«خداوندا! مرا پاكيزه بپذير...» •نویسـندهٔ متـن‌هایِ طولانـی| متن‌ها کُپـی نیستند. •بدونِ صلوات کُپی نکنید| گرچه فوروارد بهتر است. • دورهمیِ کوچکِ غیرجدی‌: https://t.me/+7bGhUfdHZhw1ZTI0

Show more
4 848
Subscribers
+1724 hours
+667 days
+9530 days
Posts Archive
قبل از انتخابات یه چیزی اینجا نوشته بودم که مضمونش این بود: «به جریانی که صرفاً شعار مذاکره و رفعِ‌تحریم می‌دهد و تمامِ برنامه‌هایش را روی مذاکره با طرفِ بدعهدِ زورگو متمرکز کرده، نمی‌توان اعتماد کرد؛ این راه‌حل بارها امتحانِ خودش را پس داده و تحریم‌ها را بیشتر هم کرده. بعدها پاسخگویی به ناکامی‌هایشان را گردنِ شما می‌اندازند!» علیرغمِ این‌که الان برای دولتی که به دلایلِ کاملا منطقی و قابلِ‌دفاع بهش رای ندادم و نخواهم داد؛ بعنوانِ «دولت رسمیِ‌کشور» آرزوی موفقیت می‌کنم؛ اما هنوزم نظرم همینه. جریان‌رسانه‌ایِ پیوستِ دولت که برایِ افزایش دلار از ۵۸ تا ۹۴ در دورانِ وزارت وزیرِ استیضاح‌شده سکوت اختیار کرده بود و وزیرش می‌گفت «اینارو از بانک‌مرکزی بپرسید، به من مربوط نمی‌شه!» حالا برایِ دلار ۱۰۰ هزارتومنی در همین چندماههٔ ابتداییِ دولت هشتگ می‌زنه و انگشتِ اتهام رو سمت اون‌هایی می‌گیره که وزیر‌‌اقتصاد رو به دلایل‌کاملا اقتصادی استیضاح کردند! بماند که وقتی جلسهٔ استیضاحِ وزیر رو دیدم به قولِ رئیس‌مجلس از نیم‌ساعت وقتِ دفاع؛ فقط از ۹ دقیقه‌اش استفاده کرد و تو این ۹ دقیقه هم عملاً هیچ دفاعی برای قانع‌کردنِ مجلس انجام نداد؛ مگه وفاق جادهٔ یک‌طرفه‌ست؟ مگه چکِ سفیدی ردّ و بدل شده که تحتِ هیچ‌شرایطی پاسخگو نباشید و دیگران رو بابتِ وظایفشون متهم کنید؟ گرچه شما یک‌بار در دههٔ ۹۰ عملکردتون رو نشون داده بودید و رکوردهارو باقی گذاشته بودید و اعتمادِ دوباره به شما از عجایب بود. چطور دلار از ۵۸ تا ۹۴هزارتومن در همین چندماه، کوچک‌ترین ربطی به وزیر و سیاست‌هایِ اعمالیِ وزیری نداشت که در طول سه‌سالِ گذشته از هیچ نقد تند و تیزِ توییتری‌ای دریغ نمی‌کرد، اما دلار از ۹۴ تا ۱۰۰ هزارتومن بعهدهٔ استیضاح‌کنندگانِ وزیر شد؟ خب برایِ سایرِ بی‌برنامگی‌ها چه توجیهـی دارید؟ برای قطعی‌برق، اهمال در ذخیره‌سازی گازوئیل و..؟ برایِ اولویت‌ قراردادنِ مسائلی مثلِ رفع‌حصر بجایِ اولویت‌هایِ اصلی؟ مسئله همینه؛ این جریان‌رسانه‌ای دنبالِ هر گردنی می‌گرده تا بی‌برنامگی‌ها و اولویت‌بندی‌هایِ غیرضروری‌ش رو روش بندازه؛ بجز خودش. مثلِ دههٔ ۹۰. درحالی‌که از مقدماتِ بدیهیِ رسیدگی به اولویت‌ها؛ شناختِ حداقلی از اون‌هاست!

قبل از انتخابات یه چیزی اینجا نوشته بودم که مضمونش این بود: «به جریانی که صرفاً شعار مذاکره و رفعِ تحریم می‌دهد و تمامِ برنامه‌هایش را روی مذاکره با طرفِ بدعهدِ زورگو و دروغگو بسته، نمی‌توان اعتماد کرد؛ این راه‌حل بارها امتحانِ خودش را پس داده و تحریم‌ها را بیشتر هم کرده. بعدها پاسخگویی به ناکامی‌هایشان را گردنِ شما می‌اندازند!» علیرغمِ این‌که الان برای دولتی که به دلایلِ کاملا منطقی و قابلِ‌دفاع بهش رای ندادم و نخواهم داد؛ بعنوانِ «دولت رسمیِ‌کشور» آرزوی موفقیت می‌کنم؛ اما هنوزم نظرم همینه. جریان‌رسانه‌ایِ پیوستِ دولت که برایِ افزایش دلار از ۵۸ تا ۹۴ در دورانِ وزارت وزیرِ استیضاح‌شده سکوت اختیار کرده بود و وزیرش می‌گفت «اینارو از بانک‌مرکزی بپرسید، به من مربوط نمی‌شه!» حالا برایِ دلار ۱۰۰ هزارتومنی در همین چندماههٔ ابتداییِ دولت هشتگ می‌زنه و انگشتِ اتهام رو سمت اون‌هایی می‌گیره که وزیر‌‌اقتصاد رو به دلایل‌کاملا اقتصادی استیضاح کردند! بماند که وقتی جلسهٔ استیضاحِ وزیر رو دیدم به قولِ رئیس‌مجلس از نیم‌ساعت وقتِ دفاع؛ فقط از ۹ دقیقه‌اش استفاده کرد و تو این ۹ دقیقه هم عملاً هیچ دفاعی برای قانع‌کردنِ مجلس انجام نداد؛ مگه وفاق جادهٔ یک‌طرفه‌ست؟ مگه چکِ سفیدی ردّ و بدل شده که تحتِ هیچ‌شرایطی پاسخگو نباشید و دیگران رو بابتِ وظایفشون متهم کنید؟ گرچه شما یک‌بار در دههٔ ۹۰ عملکردتون رو نشون داده بودید و رکوردهارو باقی گذاشته بودید و اعتمادِ دوباره به شما از عجایب بود. حالا چطور دلار تا ۹۴هزارتومن در همین چندماه، کوچک‌ترین ربطی به وزیر و سیاست‌هایِ اعمالیِ وزیری نداشت که در طول سه‌سالِ گذشته از هیچ نقد تند و تیزِ توییتری‌ای دریغ نمی‌کرد، اما دلار از ۹۴ تا ۱۰۰ هزارتومن بعهدهٔ استیضاح‌کنندگانِ وزیر شد؟ خب برایِ سایرِ بی‌برنامگی‌ها چه توجیهـی دارید؟ برای قطعی‌برق، اهمال در ذخیره‌سازی گازوئیل و …؟ برای اولویت‌ قراردادنِ “رفع‌حصر” و مانندِ اون؛ بجایِ اولویت‌هایِ اصلی مربوط به مردم؟ مسئله همینه؛ این جریان‌رسانه‌ای دنبالِ هر گردنی می‌گرده تا بی‌برنامگی‌ها و اولویت‌بندی‌هایِ غیرضروری‌ش رو روش بندازه، بجز خودش. مثلِ دههٔ ۹۰!

امریکا به یمن حمله می‌کند و زنان و کودکان را به جرمِ «دفاع از مظلومان» سلاخی می‌کند؛ مدیرِ فارسی‌زبان رادیو اسرائیل می‌گوید «هیچ مهم نیست که چند زن و بچهٔ یمنی کُشته شده‌اند!» ترکیه به شمالِ‌سوریه حملهٔ هوایی می‌کند و در روستایی واقع در حومهٔ عین‌العرب ۷ نفر اعضای یک خانواده در حملهٔ جنگنده‌های ترکیه‌ای جان خود را از دست می‌دهند، اسرائیل هم شبانه‌روز سوریه را بمباران می‌کند! شبانه‌روز! حدس می‌زنید واکنشِ جولانی و دار و دسته‌اش چیست؟! مقابله با اسرائیل و ترکیه؟ نه. سلاخیِ مردم و علویانِ سوریه، بُریدنِ سر زنان و کودکان و دریدنِ گلویِ مردان. بعد؟ همراهِ تروریست‌هایِ بزک‌کرده‌ای که منتهی‌آمالِ لیبرال‌ها و براندازها بودند در «آزادی» به مواضعِ حزب‌الله در مرز لبنان هم حمله می‌کنند! همه‌چیزشان جلوی اسرائیل غلاف است؛ چون دستور این‌طور رسیده. تیتر فعلا همین است! فردایِ آزادی‌شان همین است! اسرائیل مجدداً حملات دیوانه‌وارش را به غزه از سر می‌گیرد و همین الان‌که این متن را می‌خوانید؛ ۱۷۰ فلسطینی که عمدتاً کودکان‌اند به شهادت رسیده‌اند. کاخِ سفید هم اعلام کرده «ترامپ از بازگشت نتانیاهو به جنگ استقبال می‌کند؛ اصلا خودش بمب‌افکن و تسلیحات را به اسرائیل فرستاده!» حالا امریکا که فکر می‌کرد یمنی‌ها -بعنوانِ فقیرترین کشور- با حملاتِ قلدری مثل ترامپ پا پس می‌کِشند و موشک‌ها را غلاف می‌کنند و صنعا دیگر شاهدِ تجمع میلیونیِ یمنی‌ها نمی‌شود؛ عرصه را تنگ دیده و می‌گوید اصلا همه‌ش تقصیرِ ایران است! یمن بدونِ ایران چطور ناو هواپیمابرِ هری‌ترومنِ ما را می‌زند و اعلام می‌کند که از حالا ترددِ هر جنبندهٔ امریکایی از دریایِ سرخ با موشک‌هایِ ما پاسخ می‌گیرد؟! امریکایی که نامهٔ تهدید‌آمیزِ گستاخانه‌اش برای عده‌ای حکمِ نامهٔ فدایت شَوَم دارد و هنوز چشم دوخته‌اند به صلح با گرگ. آن‌وقت یک‌عده همین دور و برِ ما نشسته‌اند به طعنه و زخم‌زبان… صحنه چقدر روشن است!

حاج‌آقا طباخیان در برنامهٔ “وقت‌سحر” شبکهٔ افق؛ به مدتِ سه‌شب به فردی پرداخت بنام «جریر‌ابن‌عبدالله»، سرنوشتِ این فرد به اندازه‌ای عبرت‌آموز و عجیب بود که می‌خواستم خلاصه‌ای از حرف‌های اقای طباخیان رو بنویسم اما مطمئن بودم که نقلِ قول من ابتر و ناقص می‌شه… برداشتِ من اینه که بخشِ عبرت‌آموزش برایِ ما و مدعیان و مسئولین پررنگ‌تره! یه‌جایی اقای طباخیـان تو کانال‌شون خطاب به جریر نوشتن: «به یک لبخـندِ نیم‌بندِ معـاویه، انگـار در توهّـمِ شامی‌ات زندگی می‌کنی! باور کن رویِ دیگر سکهٔ دیپلماسی؛ جهاد است، چرا این‌قدر دوست داری فاتحِ میدانِ سازش باشی؟ بیا در کنارِ اشتر، هاشم مرقال، مغیره‌بن‌حارث ، سهل‌بن حنیف و عبدالله‌بن‌بدیل شمشیر بدست بگیر و برایِ علی بجنگ... چه بگویم…» —————————————- توصیه می‌کنم که صوت کامل این سه‌قسمت رو گوش بدید؛ هرکدومش تقریبا ۲۰ دقیقه‌ست و خیلی وقتتون نمی‌گیره؛ اما «تاریخ» خیلی چیز‌ها داره که براتون بگه... •صـوتِ قسمت اول •صـوتِ قسمت دوم •صوتِ قسمتِ سوم

- یمن، و مَا أَدْرَاکَ‌ما یمن… «فَاللّهُ خَيْرٌ حافِظاً وَ هُوَ اَرْحَمُ‌الرّاحِمينَ»

یمن! یمن، و مَا أَدْرَاکَ‌ما یمن… «فَاللّهُ خَيْرٌ حافِظاً وَ هُوَ اَرْحَمُ‌الرّاحِمينَ»

که می‌گفتند ترامپ تغییر کرده و دنبالِ صلح و معامله است؟ که می‌گفتند خودش گفته «من آغازگرِ هیچ جنگی نخواهم بود و صلح را خواهانم»؟ که می‌گفتند او اهلِ معامله‌ست و با ترامپِ قاتلِ چندسال پیش فرق کرده؟ که می‌گفتند نامه فرستاده و دلش آشتی می‌خواهد؟! خودش گفته بود؟ امشب امریکا به یمن حمله کرد و تا این‌جا بیش از ۳۰ یمنی شهید و زخمی شده‌اند که بیشترِ آنها زنان و کودکان‌اند. ترامپ در توییتی به این حمله افتخار کرد! حیات و ذاتِ امریکا جنگ است و خون‌ریزی و تجاوز! ذاتِ سیاست‌هایِ غرب کُشتار زنان و کودکان است، زورگویی و دروغ‌گویی‌ست؛ چه با بمب‌هایِ اهدایی‌اش به اسرائیل و چه وقتی که خودش پشتِ فرمان می‌نشنید! ترامپ صرفاً چهرهٔ بی‌نقابِ سیاست‌مدارانِ امریکایی‌ست. چرا نمی‌فهمند؟

بنا به توصیهٔ رهبری؛ برای موفقیتِ جبههٔ‌مقاومت «خواندنِ سورهٔ فتح، دعای چهاردهم صحیفه سجادیه و دعایِ توسل» فراموش نشود. خصوصاً برای رزمندگانِ یمنی. می‌گفت: دعاهایِ تو هم می‌تونه نقش سربازِ جبههٔ حق رو ایفا کنه…

در آن باران و مِه؛ تنها خدا تسکینِ مردم شد.. شبـی که تکّــه‌‌‌ای از قلبِ ما در ورزقان گم شد…

بسوز ای سعیِ باطل، پرچـمِ ایران نمی‌سوزد! نمی‌دانی مگر؟ در شعـله‌ها ایمان نمی‌سوزد.. گمان بردی که این‌بار این‌حکایت فرق خواهد کرد؟ خدا فرعــون را، یک‌بارِ دیگر غرق خواهد کرد… به کف پیراهنی خونین، کسی از راه می‌آید؛ خدا زنده‌ست ای مردم! ولی‌الله می‌آید… به استقبالِ او فریاد شد: «انّا علی‌العَهــدی» کسی که هست عیسیٰ از حَواریونِ او؛ مَهـــدی… - هر بیتش یک آفرین داشت! حتماً بشنوید و لذت ببرید! شاهکارِ دیگه‌ای از محمد رسولی.👌🏻

بسوز ای سعیِ باطل، پرچمِ ایران نمی‌سوزد! نمی‌دانی مگر؟ در شعـله‌ها ایمان نمی‌سوزد؟.. گمان بردی که این‌بار این‌حکایت فرق خواهد کرد؟ خدا فرعــون را، یک‌بارِ دیگر غرق خواهد کرد.. به کف پیراهنی خونین، کسی از راه می‌آید؛ خدا زنده‌ست ای مردم! ولی‌الله می‌آید… به استقبالِ او فریاد شد: «انّا علی‌العَهــدی» کسی که هست عیسیٰ از حَواریونِ او؛ مَهـــدی! - هر بیتش یک آفرین داشت! حتماً بشنوید و لذت ببرید! شاهکارِ دیگه‌ای از محمد رسولی.👌🏻

بسوز ای سعیِ باطل، پرچمِ ایران نمی‌سوزد! نمی‌دانی مگر در شعـله‌ها ایمان نمی‌سوزد؟ گمان بردی که این‌بار این‌حکایت فرق خواهد کرد؟ خدا فرعــون را، یک‌بارِ دیگر غرق خواهد کرد… به کف پیراهنی خونین، کسی از راه می‌آید؛ خدا زنده‌ست ای مردم! ولی‌الله می‌آید… به استقبالِ او فریاد شد: «انّا علی‌العَهــدی» کسی که هست عیسیٰ از حَواریونِ او؛ مَهـــدی! - هر بیتش یک آفرین داشت! حتماً بشنوید و لذت ببرید! شاهکارِ دیگه‌ای از محمد رسولی.👌🏻

آیت‌الله حائری‌شیرازی(ره) می‌فرمود: «انسان‌ها باید سال‌ها سرِ‌کلاس امام‌حسین‌(ع) بشینن و درس‌آموزی کنن، تا لیاقتِ حضـور در کلاسِ امام‌حسن‌‌(ع) رو پیدا کنن..» چرا؟ استاد شجاعی خیلی قشنگ مطلب رو باز می‌کنن؛ می‌گن جنگ و جهاد ساده‌ست، عیانه، جایِ ابهام نداره، شفافه! اما این‌که در بزنگاه‌ها و وقتِ فتنه‌ها بتونی تشخیص بدی که چطور همراهِ امام‌ت باشی و چطور از امام‌ت پیروی کنی؛ چطور دفاع کنی و چطور سکوت کنی؛ کارِ هرکسی نیست. اگه عنصرِ «بصیرت» و «ولایت‌پذیری» رو در خودت تقویت نکنی و ریشه‌هاش رو محکم نکنی؛ درگیر شبهه می‌شی؛ شبهه‌ای مثل اون سکانسِ سریال امام‌حسن [تنهاترین سردار] که سربازهایِ معاویه خونه‌‌هایِ مردم رو آتیش می‌زدن و اعتراف می‌کردن که «به ما گفتن لباسِ سربازهایِ ابامحمد رو بپوشید و بگید او مارو مأمور کرده»، و حتی سخت‌تر… وقتی نتونی راست و درست رو تشخیص بدی، امر به منکر می‌شی! بجایِ یار، بارِ روی دوش می‌شی؛ تویِ سپاهِ‌خودی به اختلافات دامن می‌زنی، فریادِ مُذلّ‌المومنین سر می‌دی، و نهایتاً مخالفت با تصمیمِ امامِ خودت رو با فرود آوردنِ تیزیِ نیــزه‌ به پایِ امام‌ت در سـاباط، ابراز می‌کنی… سرِ کلاس درسِ امام‌حسن(ع) نشستن کارِ هرکسی نیست! امامِ مهربانِ ما! امامِ غریب؛ حتی در خانه و بینِ اصحاب! غریبِ دیروز و امروز… سایه‌تون بر سرِ ما، قلبِ ما حرمِ شما، که همیشه بر سر خوانِ کَرَم شماییم.. سلام بر شما و بر لبخندِ سرافرازِ علی و فاطمه؛ در هنگامهٔ طلوع‌تان.

حالِ تمومِ سال‌مو مثلِ همین حالِ سحــر کن.. اگه به‌دنبالِ دلِ شکســته‌ای؛ منو خبــر کن.. به یه نشونه از نگاهِ تو خوشم! پلک‌هامو تَر کن..عالیجنابِ صَبر..

از تهمت‌ها و زخـمِ‌زبان‌ها که گـذر کردی؛ خدا بزرگت کرد.. در دنیایِ ابدی که هیچ‌چیز از زیرِ نگاهِ عدالت و رحمتِ خداوند پنهان نیست؛ و هیچ زبانی به تهمت و دروغ نخواهد چرخید و هیچ قلمی به تمسخُرِ نماز و عبایِ خاکی‌ و جسـمِ سوخته‌ت نخواهد نوشت؛ در پناهِ قرآن باشی! آقاسید ابراهیمِ عزیز.

برنامهٔ امروز «محفل» دربارهٔ شهید‌رئیسیِ عزیز و مظلوم بود؛ برنامه‌ای که خیلی دوست می‌داشتم… منتظر واکنش و حملاتِ مغرضینی باشید که چه در دورانِ حیات و چه بعد از شهادت و «سوختن»ِ این سیدِ مظلوم؛ از هیچ تخریب و توهین و دروغی علیه‌ش دریغ نکردن :)

‎⁨دعای مجیر⁩.pdf6.43 KB

بی‌پناهم؛ پناهی! «بِعَلیٍ» الهی.. روسیاهم؛ نگاهی! «بالحُسینِ» الهی..

- باور کنیم که تاریخ برایِ «عبرت‌گرفتن» است؛ نه خاک خوردن رویِ طاقچه. بجایِ نِق‌زدن، «تبیین» را در مقابلِ دستگاهِ‌رسانه‌ایِ عریض و طویلِ معاویه انتخاب کنیم!

- باور کنیم که تاریخ برایِ «عبرت‌گرفتن» است؛ نه خاک خوردن رویِ طاقچه. بجایِ نِق‌زدن، «تبیین» را در مقابلِ دستگاهِ رسانه‌ایِ عریض و طویلِ معاویه انتخاب کنید!