en
Feedback
پرورش جذب

پرورش جذب

Open in Telegram

#خوشبختی از آن کسی است که در فضای #شکرگزاری زندگی کند چه دنیا به کامش باشد و چه نباشد، چه آن زمان که می دود و نمیرسد و چه آن زمان که گامی برنداشته خود را در مقصد می بیند، چرا که #خوشبختی چیزی جز #آرامش نیست و هر کس که این #موهبت الهی را دارد #خوشبخت است.

Show more
7 784
Subscribers
+124 hours
-157 days
-7030 days
Attracting Subscribers
June '26
June '26
+10
in 0 channels
May '26
+6
in 0 channels
Get PRO
April '26
+5
in 0 channels
Get PRO
March '26
+2
in 0 channels
Get PRO
February '26
+20
in 0 channels
Get PRO
January '26
+18
in 0 channels
Get PRO
December '25
+53
in 0 channels
Get PRO
November '25
+25
in 1 channels
Get PRO
October '25
+21
in 1 channels
Get PRO
September '25
+30
in 1 channels
Get PRO
August '25
+17
in 0 channels
Get PRO
July '25
+14
in 0 channels
Get PRO
June '25
+35
in 1 channels
Get PRO
May '25
+19
in 1 channels
Get PRO
April '25
+44
in 2 channels
Get PRO
March '25
+44
in 0 channels
Get PRO
February '25
+75
in 3 channels
Get PRO
January '25
+87
in 2 channels
Get PRO
December '24
+56
in 0 channels
Get PRO
November '24
+115
in 1 channels
Get PRO
October '24
+68
in 0 channels
Get PRO
September '24
+64
in 0 channels
Get PRO
August '24
+95
in 0 channels
Get PRO
July '24
+45
in 0 channels
Get PRO
June '24
+71
in 0 channels
Get PRO
May '24
+20
in 0 channels
Get PRO
April '24
+41
in 0 channels
Get PRO
March '24
+24
in 0 channels
Get PRO
February '24
+765
in 0 channels
Get PRO
January '24
+201
in 3 channels
Get PRO
December '23
+35
in 0 channels
Get PRO
November '23
+24
in 0 channels
Get PRO
October '23
+19
in 0 channels
Get PRO
September '23
+22
in 0 channels
Get PRO
August '23
+11
in 0 channels
Get PRO
July '23
+18
in 0 channels
Get PRO
June '23
+12
in 0 channels
Get PRO
May '23
+18
in 0 channels
Get PRO
April '23
+16
in 0 channels
Get PRO
March '23
+17
in 0 channels
Get PRO
February '23
+14
in 0 channels
Get PRO
January '23
+42
in 0 channels
Get PRO
December '22
+40
in 0 channels
Get PRO
November '22
+69
in 0 channels
Get PRO
October '22
+159
in 0 channels
Get PRO
September '22
+18
in 0 channels
Get PRO
August '22
+33
in 0 channels
Get PRO
July '22
+22
in 0 channels
Get PRO
June '22
+30
in 0 channels
Get PRO
May '22
+31
in 0 channels
Get PRO
April '22
+24
in 0 channels
Get PRO
March '22
+19
in 0 channels
Get PRO
February '22
+8
in 0 channels
Get PRO
January '22
+11
in 0 channels
Get PRO
December '21
+4
in 0 channels
Get PRO
November '21
+11
in 0 channels
Get PRO
October '21
+19
in 0 channels
Get PRO
September '21
+20
in 0 channels
Get PRO
August '21
+45
in 0 channels
Get PRO
July '21
+39
in 0 channels
Get PRO
June '21
+38
in 0 channels
Get PRO
May '21
+16
in 0 channels
Get PRO
April '21
+16
in 0 channels
Get PRO
March '21
+48
in 0 channels
Get PRO
February '21
+58
in 0 channels
Get PRO
January '21
+30
in 0 channels
Get PRO
December '20
+23 082
in 0 channels
Date
Subscriber Growth
Mentions
Channels
25 June+1
24 June+2
23 June0
22 June0
21 June0
20 June+1
19 June0
18 June0
17 June+1
16 June0
15 June+1
14 June0
13 June+1
12 June+1
11 June0
10 June+1
09 June0
08 June0
07 June+1
06 June0
05 June0
04 June0
03 June0
02 June0
01 June0
Channel Posts
چهل ساله‌های امروز! ▪️ در روزگاری نه چندان دور، چهل پنجاه سالگی، سن قرار و آرام بود. چهل پنجاه ساله جزو بزرگان فامیل و خانواده بود. برای خودش احترام و برو و بیایی داشت. زندگیش کاملاً تثبیت شده بود و امنیتی داشت و ثباتی..! ▪️ امروز امّا چهل پنجاه ساله‌های ایرانی وضع ديگرى دارند..! نه مانند چهل پنجاه ساله‌های جوامع سنتی و سالیان قبل احترام بزرگتری و ریش سفیدی دارند، و نه همچون چهل پنجاه ساله‌های جوامع پیشرفته ثبات مالی و امنیت اجتماعی. ▪️ چهل پنجاه ساله‌ی امروز ایرانی، چند سالی است در حال دست و پنجه نرم کردن با گرفتاری‌های مهاجرت است. هنوز دارد زبان خارجی یاد می‌گیرد، در حالیکه ذهنش دیگر ذهن بیست سالگی نیست. در کشور غریب امتحان شغلی و امتحان رانندگی می‌دهد و همچنان با قوانین جدید کشور بیگانه دست به گریبان است. ▪️ همچنان به چیزهایی که پشت سرش گذاشته و آمده، فکر می‌کند و گاهی افسوس می‌خورد. همچنان نگران شرایطش در کشور جدید است. نگرانی‌های یک آدم بیست ساله را در جسم و روح یک چهل پنجاه ساله به دوش می‌کشد. ▪️ چهل پنجاه ساله‌ی امروز آنقدر خوش‌شانس است که برخلاف پنجاه ساله‌های پنجاه سال پیش، پدر و مادرش هنوز در کنارش هستند. اما او با قلب و روح یک آدم چهل پنجاه ساله، هر روز صبح باید با این فکر بیدار شود که مادر و پدرش امروز خوبند؟ چهل پنجاه ساله‌ی امروز ، هم پدر و مادر است برای فرزندانش، و هم گاهی برای پدر و مادرش... باید ستون محکم بزرگترها و کوچکترها باشد. سفت و محکم بایستد و اصلاً احساس ضعف نکند. خیلی هم احساساتی نشود. ▪️ در روزگاری که نه فرزندش خیلی تره برایش خورد می‌کند و نه پدر و مادرش، او باید حواسش به همه‌ی آن‌ها باشد. مشکلات همه را سر و سامان دهد و مشکلات خودش را هم. چهل پنجاه ساله‌ی امروز، باید مسائل سن بلوغ فرزندش را حل کند. باید برای آینده‌ی فرزندش آنهم در این اوضاع آشفته، تدبیر بخرج دهد. ▪️ گرچه هنوز جسمش و روحش هزار طلب دارد، باید با تنهایی کنار بیاید، چرا که حتی اگر بتواند رابطه‌ی پیچیده‌ی زناشویی را زنده و شاداب نگه دارد. باز هم تنهاست...! چون وقت ندارد و امکانش نیست به این چیزها فکر کند. چون همه منتظر اویند و متوقع از او. ▪️ چهل پنجاه ساله‌ى روزگار ما همچنان باید چهار اسبه کار کند. چون روزگارش ثبات اقتصادی ندارد هنوز و آینده‌اش نيز هنوز مبهم است و دیگر بدنش طاقت اینجور کار کردن را ندارد. گاهی فشار بالا می‌رود و گاهی پایین. گاهی تپش قلب می‌گیرد..! چهل پنجاه ساله‌هاى این روزگار همان‌هایی هستند که در بلاتکلیف‌ترین دوران این سرزمین رشد کردند، تمامی آزمون و خطاها روی آنها صورت گرفت، بدترین رفتارها با آنها شد. ▪️ بدیهی‌ترین تفریحات دوران نوجوانی و جوانی برای آنها جرم محسوب می‌شد، و حتی به خاطر آن در بند افتادند. دلهره و ترس و نگرانی به داخل سلول‌هایشان رخنه کرد، جزئی از وجودشان شد و با آن بزرگ شدند، در بچگی مطیع بودند و در بزرگسالی نیز مطیع. همیشه منتظر سرابی به نام آینده‌ی بهتر بودند و... چهل پنجاه سا‌له‌ی عزیز! اگر بخت با تو یار بود و زنده ماندی! قوی باش! خیلی قوی باش! تو چهل پنجاه ساله‌ی این روزگاری در این سرزمین، و نباید انتظار قرار و آرامشی مانند چهل پنجاه ساله‌های پنجاه شصت سال قبل را داشته باشی. چون زندگی هنوز با تو خيلى كار دارد.

2
دوستی می‌گفت: همسایهٔ پولداری داشتیم، زندگیش خلاصه شده بود تو «تبدیل کردن به احسن»! اگه تو قرعه‌کشی ایران‌خودرو برنده می‌شد، می‌گفت: «بفروشم، ملک بخرم.» ملک رو می‌گفت: «بفروشم، سرمایه‌گذاری کنم.» مدام مشغول جمع کردن بود! نه ماشینِ خوبی سوار شد، نه خونه‌ی خوبی داشت. می‌گفت: «این رو تبدیل به احسن کنم، بعدش دیگه فقط زندگی زندگی زندگی…!» حالا فردا قراره بریم خاک‌سپاریش! ▪️ راستش، زندگی رو نمی‌شه بریزی داخل شیشه که هر وقت دلت خواست بازش کنی؛ خیلی منتظرت نمی‌مونه…
393
3
🌬 یه مامانی خیلی قشنگ نوشته بود که: "شما فکر می‌کنید بچه‌داری یعنی بغل، بوس و عکس‌های خوشگل تو اینستا! نه!" 📌 شما نمی‌دونید سرگرم کردن یه بچه هر روز و هر ساعت چقدر طاقت‌فرساست. 📌 شما نمی‌دونید از کله سحر تا شب یه نفر میلیون‌ها بار صداتون کنه و سوال بپرسه و شما موظف باشی همه رو در نهایت آرامش جواب بدی یعنی چی؟ ▪️شما در جریان نیستید حتی تو توالت هم یکی صداتون کنه یعنی چی؟؛ شما نمی‌دونید کهیر زدن از جمله‌ی مامان بیا بازی کنیم یعنی چی؟!… 📌 شما نمی‌دونید نگهداری از بچه مریض یعنی چی!؛ شما نمی‌دونید تمام برنامه‌ها، استراحت‌ها، غذاها و... متناسب با شرایط بچه آماده بشه یعنی چی؟ ▪️شما نمی‌دونید وقتی بعد از مدت‌ها دعوت بشید مهمونی و با ذوق برید و بچه ناسازگاری کنه و نرسیده مجبور بشید برگردید خونتون دقیقاً یعنی چی؟ 📌 والد بودن به شدت پدیده عجیبه، در حالی که تا یک ساعت قبل از خواب دیگه داشتید به جنون می‌رسیدید، همین که بچه خوابد می‌یاپید می‌شینید رو صندلی و عکس و فیلم‌هاش رو می‌بینید و قربون صدقه‌ش میرید... 📌 می‌گفت ما والدین از دست بچه‌هامون هر روز به جنون می‌رسیم و آرزو می‌کنیم یه ساعتی رو ازشون دور باشیم ولی این به معنای عاشقشون نبودن نیست. 📍 به این معنیه که باید بدونیم چی انتظارمون رو می‌کشه و چطور باید خودمون رو واسه‌ش آماده کنیم. 📌 در نتیجه: ۱) قبل از هرگونه قضاوت، نصیحت و شماتت و سرزنش، یادت باشه تو فقط ۵٪ ظاهرش رو می‌بینی و ۹۵٪ واقعیتش پشت درهای بسته می‌مونه. ▪️ کسی که وسط طوفانه احتیاج به داوری نداره، به درک شدن احتیاج داره. ۲) قبل از اینکه با دیدن عکس‌های بامزه بچه‌ها تو اینستا و استوری‌های خوشگل پدر و مادرها وسوسه بشید، بشینید دوتایی واقع‌بینانه حرف بزنید! از توان مالی تا معنای بچه‌داری، از تقسیم کار تا حمایت خانوادگی. 📌 بچه آوردن تصمیم احساسی لحظه‌ای نیست؛ یه حل‌مسئلهٔ دو نفره‌ست. ۳) قبل از پرسیدن: "کی بچه‌دار می‌شید؟! یا دومی رو کی میارید!" به این فکر کن که بچه‌داری فقط بغل، بوس و عکس‌های خوشگل توی اینستا نیست و نیاز به آمادگی داره و شاید اون فرد هنوز آماده‌ش نیست!
400
4
▪️ نزدیکی‌های عید بود. من تازه معلم شده بودم و اولین حقوقم را هم گرفته بودم. صبح بود، رفتم آب انبار تا برای شستن ظروف صبحانه آب بیارم. از پله‌ها بالا می‌آمدم که صدای خفیف هق‌هق گریهٔ مردانه‌ای را شنیدم. از هر پله‌ای که بالا می‌آمدم، صدا را بلندتر می‌شنیدم... پدرم بود. مادر هم او را آرام می‌کرد و می‌گفت: «آقا! خدا بزرگ است، خدا نمی‌گذارد ما پیش بچه‌ها کوچک شویم! فوقش به بچه‌ها عیدی نمی‌دهیم...» اما پدر گفت: «خانم! نوۀهای ما در تهران بزرگ شده‌اند و از ما انتظار دارند، نباید فکر کنند که ما...» حالا دیگر ماجرا روشن‌تر بود. می‌خواستم دلیل گریه‌های پدر را از مادرم بپرسم. دست کردم توی جیبم، ۱۰۰ تومان بود؛ کل پولی که از مدرسه (به عنوان حقوق معلمی) گرفته بودم. روی گیوه‌های پدرم گذاشتم و خم شدم و گیوه‌های پر از خاکی را که هر روز در زمین زراعی همراه بابا بود، بوسیدم. ▪️ آن سال، همه خواهر و برادرم از تهران آمدند مشهد، با بچه‌های قد و نیم‌قدشان... پدر به هرکدام از بچه‌ها و نوه‌ها ۱۰ تومان عیدی داد؛ ۱۰ تومان ماند که آن را هم به عنوان عیدی به مادر داد. اولین روز بعد از تعطیلات بود، چهاردهم فروردین، که رفتم سر کلاس. بعد از کلاس، آقای مدیر با کروات نوویی که به خودش آویزان کرده بود، گفت: «کارم دارد و باید بروم به اتاقش.» رفتم، بسته‌ای از کشوی میز خاکستری رنگ گوشهٔ اتاقش درآورد و به من داد. گفتم: «این چیست؟» گفت: «باز کنید، می‌فهمید.» باز کردم، ۹۰۰ تومان پول نقد بود! گفتم: «این برای چیست؟» گفت: «از مرکز آمده است؛ در این چند ماه که شما اینجا بودید، بچه‌ها رشد خوبی داشتند؛ برای همین من از مرکز خواستم تشویقت کنند.» راستش نمی‌دانستم این چه معنایی می‌تواند داشته باشد! فقط در آن موقع ناخودآگاه به آقای مدیر گفتم: «این باید ۱۰۰۰ تومان باشد، نه ۹۰۰ تومان!» ▪️ مدیر گفت: «از کجا می‌دانی؟ کسی به شما چیزی گفته؟» گفتم: «نه، فقط حدس می‌زنم، همین.» در هر صورت، مدیر گفت که از مرکز استعلام می‌گیرد و خبرش را به من می‌دهد. روز بعد، همان‌که رفتم اتاق معلمان تا آماده بشوم برای رفتن به کلاس، آقای مدیر خودش را به من رساند و گفت: «من دیروز به محض رفتن شما استعلام کردم، درست گفتی!» هزار تومان بوده نه نهصد تومان! آن کسی که بسته را آورده، صد تومان آن را برداشته بود که خودم رفتم از او گرفتم؛ اما برای دادنش یک شرط دارم... گفتم: «چه شرطی؟» گفت: «بگو ببینم، از کجا این را می‌دانستی؟» گفتم: «هیچ، فقط شنیده بودم که خدا ده برابر به کار خیرت به تو برمی‌گرداند، گمان کردم شاید درست باشد...» ✍️ خاطره‌ای منسوب به استاد شفیعی کدکنی.
965
5
کتابی خواندم که در آن نوشته بود: ازدواج سخت است. طلاق هم سخت است. سختی‌ات را انتخاب کن. چاقی سخت است. تناسب اندام هم سخت است. سختی‌ات را انتخاب کن. بدهی داشتن سخت است. انضباط مالی داشتن هم سخت است. سختی‌ات را انتخاب کن. راه‌اندازی کسب‌وکار سخت است. کار کردن از ۹ صبح تا ۵ عصر هم سخت است. سختی‌ات را انتخاب کن. زندگی هیچ‌وقت آسان نیست. اما می‌توانی سختی‌ات را خودت انتخاب کنی. ▪️با دقت انتخاب کن!
1 012
6
▪️سه یادآوری برای اینکه کمتر به نظر بقیه اهمیت بدی: ۱) بیشتر مردم درگیر زندگی خودشونن، نه شما. ذهن آدم‌ها پر از دغدغهٔ کار، رابطه، آینده و استرس صدتا چیز دیگه‌ست... اگه روزی چند دقیقه هم به ما فکر کنن، همون هم زیاده :) مغز انسان طوری طراحی نشده که دائماً دیگران رو قضاوت کنه. اکثر قضاوت‌هایی که حس می‌کنی، فقط «حدس‌های ذهنت» هستن، نه واقعیت! ۲) از زاویه‌ی بزرگ‌تر نگاه کن. یادآوری مرگ قرار نیست افسرده‌ت کنه؛ کمک می‌کنه بدونی عمرت محدودتر از اونه که بخوای خرج تأیید بقیه کنی... وقتی می‌دونی همه‌ی ما قراره یک روز بریم، ارزش زمان و آرامشت چند برابر میشه و اهمیت نظر بقیه به‌طرز عجیبی کم میشه. ۳) تو تنها کسی هستی که ۲۴ ساعته با خودت زندگی می‌کنی. اگه بخوای با سلیقه‌ی بقیه زندگی کنی، آخرش فقط خودت رو از دست می‌دی! زندگی لذت‌بخش میشه وقتی انتخاب‌هات از «ارزش‌هات» میان، نه از «ترس قضاوت»...
965
7
کتابی خواندم که در آن نوشته بود: ازدواج سخت است. طلاق هم سخت است. سختی‌ات را انتخاب کن. چاقی سخت است. تناسب اندام هم سخت است. سختی‌ات را انتخاب کن. بدهی داشتن سخت است. انضباط مالی داشتن هم سخت است. سختی‌ات را انتخاب کن. راه‌اندازی کسب‌وکار سخت است. کار کردن از ۹ صبح تا ۵ عصر هم سخت است. سختی‌ات را انتخاب کن. زندگی هیچ‌وقت آسان نیست. اما می‌توانی سختی‌ات را خودت انتخاب کنی. ▪️با دقت انتخاب کن!
0
8
#اطلاعیه: دوستان اگر به هر نحوی دسترسی به تلگرام غیرممکن شد ، تنها کانال #فعال ما در پیامرسان های داخلی کانال آکادمی #قانون_جذب (امیرشریفی) در پیامرسان #ایتا می باشد ، لطفا ذخیره داشته باشید 👇 https://eitaa.com/afradmosbat https://eitaa.com/afradmosbat https://eitaa.com/afradmosbat
0