en
Feedback
جمع مدیران نامدار ایران

جمع مدیران نامدار ایران

Open in Telegram

با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

Show more

📈 Analytical overview of Telegram channel جمع مدیران نامدار ایران

Channel جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) in the Farsi language segment is an active participant. Currently, the community unites 27 608 subscribers, ranking 2 284 in the Business category and 12 218 in the Iran region.

📊 Audience metrics and dynamics

Since its creation on невідомо, the project has demonstrated rapid growth, gathering an audience of 27 608 subscribers.

According to the latest data from 27 June, 2026, the channel demonstrates stable activity. Although there has been a change in the number of participants by -175 over the last 30 days and by -6 over the last 24 hours, overall reach remains high.

  • Verification status: Not verified
  • Engagement rate (ER): The average audience engagement rate is 22.51%. Within the first 24 hours after publication, content typically collects 8.97% reactions from the total number of subscribers.
  • Post reach: On average, each post receives 6 214 views. Within the first day, a publication typically gains 2 477 views.
  • Reactions and interaction: The audience actively supports content: the average number of reactions per post is 0.
  • Thematic interests: Content is focused on key topics such as مدیر, جا, آقا, وقت, کس.

📝 Description and content policy

The author describes the resource as a platform for expressing subjective opinions:
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

Thanks to the high frequency of updates (latest data received on 28 June, 2026), the channel maintains relevance and a high level of publication reach. Analytics show that the audience actively interacts with content, making it an important point of influence in the Business category.

27 608
Subscribers
-624 hours
-337 days
-17530 days
Posts Archive
#تبلیغات

🔴پیامدهای توسعه ناامنی روانی انکار، سکوت، بایکوت و تحریف حملات شیمیایی به مدارس دخترانه پیامدش چیزی نیست جز ایجاد ناامنی اجتماعی گسترده و در نهایت القای نگرش تضعیف قدرت حاکمیت در دفاع از ملت خویش. چیزی شبیه اواخر دوره قاجار. همانگونه که خیل دوستان گفته اند «امنیت» همواره عنصر تبختر حاکمیت در برابر ملت بوده است.و حال فقدان امنیت بهنگام وجود ناامنی گسترده اقتصادی یک هم افزایی عجیبی بضرر حاکمیت بوجود خواهد آورد. این سلب امنیت روانی جامعه اگر کار سرویسهای جاسوسی باشد، نشانه ایست خطرناک از میزان توان تخریب و قابلیت عملیات گسترده آنها بواسطه شبکه نیروی انسانی فعال در ایران! سکوت و شاید انفعال بیش از این چه بسا فازهای خطرناکتری راهم فعال خواهد نمود.توسعه ناامنی با اثرگذاری مستقیم در جان و مال ملت و عزیزانشان کارکرد مثبت برای حاکمیت ندارد. اتفاقا بنظر زمینه عبور از آن را تسهیل خواهد نمود. عبور بواسطه ناآرامی داخلی ملت و شاید مداخله خارجی. حملات شیمیایی به مدارس اگر کار عوامل تندرو، خودسر و آتش به اختیار باشد، پیامد این سکوت و انکار برابر حمله به چند صد هواپیمای اوکراینیست. آن وقت است که تمامی گیت های(رسوایی) مصطلح در جهان قابلیت برابری با اتفاق ناجوانمردانه مدارس دخترانه ایران را نخواهند داشت. البته به استثناء «چرنوبیل» اتفاقی که کمی پیش از فروپاشی حاکمیت، ملت شوروی را گرفتار نمود. حملات شیمیایی اگر همین روایت شبه رسمی موجود که البته به جوک بیشتر شبیه است هم باشد«بازیگوشی دخترانه»باز زنگهای قرمز فروپاشی رابطه ملت و دولت با صدایی بلند به صدا در می آیند. همان صدایی که دلسوزان خیلی وقت است آن را می شنوند اما آقایان حسب گوشهای سنگین و خودساخته تمایلی به شنیدن آن ندارند. مبتنی بر روایت حاکمیت آیا ما باید بپذیریم همان دهه نودیهای معروف«سلام فرمانده ای ها»هم آماده اند پای کار ابراز مخالفت و بنوعی مبارزه با ساختار آنهم باوجود هزینه سنگین برای خودشان و دیگران؟ این سناریو هم خیلی خطرناک است. هرچه هست. استمرار شرایط موجود بنظر اتفاقات ناگوارتری را هم رقم خواهد زد. ملت دیگر واقعا ترسیده اند. پسرم امیرعباس می گوید پسرها قرار گذاشته اند و فردا مدرسه نمی روند. بچه واقعا ترسیده. نشانگانی از بازیگوشی هم که آقایان می گویند در او رویت نمی شود. مادران بچه ها که اوضاعشان خیلی خرابتر است متاسفانه و در گروه های شاد پیامهای ذیل را گذاشته اند: «سلام جناب آراسته با عرض پوزش مادر طاها .....هستم.طاها از فردا مدرسه نمیاد تا شرایطی امن برا دانش آموزان فراهم شود شرایط مساعد فراهم شود محیای حضور میشود» «سلام آقای آراسته اگه واقعا مدرسه ها ناامن شده و سلامتی بچه هامون در خطره ماهم نفرستیم؟» با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

#تبلیغات_انتخاباتی_اتاق

#تبلیغات

🔴 فریب امریالیسم امروز هفتادمین سالمرگ استالین است. «رفیق کبیر»، «پیشوای سرخ»، «پدر زحمتکشان جهان»، «پرچمدار کبیر صلح و رفاه بشر»، «حامی وفادار ملل ستم‌دیده»، «صمیمی‌ترین دوست ملت ایران» و «بزرگ‌ترین انسان عصر ما»، بخشی از توصیفاتی است که روزنامه‌های ایرانی درباره او هنگام مرگش به کار بردند برخلاف امروز که افکار عمومی ایرانیان تصویری اهریمنی از استالین دارند، او در هنگام مرگ طرفداران فراوانی میان کارگران و تحصیلکردگان هوادار حزب توده در ایران داشت و کیش شخصیت استالین در مطبوعات ما بیداد می‌کرد با اعلام خبر مرگ استالین روزنامه‌های هوادار شوروی در ستایش استالین مسابقه گذاشتند.مثلا روزنامه توده‌ای شهباز نوشت:«موحش است!چگونه می‌توان به این حقیقت جانفرسا تسلیم شدکه دیگر یوسف ویساریونویچ استالین پرچمدارکبیر صلح و غم‌خوارترین دوست ملل در پیشاپیش صدها میلیونی بشریت زحمتکش که رهسپار فردای تابناک است وجود ندارد؟ چگونه می‌توان باور کرد قلبی که نیم قرنِ تمام،برای بشریت، برای بهروزی انسان تپیده اینک از ضربان باز ایستاده است؟او اینک سرد و آرام برجای آرمیده و مغز داهی او از اندیشیدن بازنشسته اما فروغ دهاء استالینی چراغ مبارزات ملل اسیر را برمی‌افروزد.» روزنامۀ مصلحت نیز نوشت:استالین فرسوده و سپیدموی گردید تا کودکان جهان زنده بمانند و شادبخندند.جوانان،مهر بورزند.مادران، شاداب دوست بدارند و بشریت بنیان آیندۀ درخشان خویش را استوار سازد.ملت ایران که در سیمای استالین صمیمی‌ترین دوست و مدافع خود را یافته در این مصیبت ماتم‌زده است. ‏صفی از هواداران استالین برابر سفارت شوروی تشکیل شد که برای امضای دفتر یادبود آمده بودند.روزنامه بانگ مردم نوشت «کارگر کارخانه،دهقان، شاگردشوفر، محصل و معلم درکنار هم اشک می‌ریختند. سراسر خیابان مارشال استالین، جلو درِ بزرگ سفارت، جلو سالن همه چهره‌های ماتم‌زده به چشم می‌خورد.. زن و مرد، پیر و جوان؛ کارگر و کارمند همه و همه را یک غم، يك غمِ جان‌کاه رنج می‌دهد، پیرزن‌ها گریه می‌کنند، جوان‌ها لب به دندان می‌گزند، دخترها چشم‌ها را با دستمال پوشانده‌اند. این‌ها همه مردم سادۀ تهرانند که به میل خود، برای خود این‌جا آمده‌اند.. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید این شاگرد شوفر سرخ‌موی خط ۳۱ را نیرویی جز عشق و احترام به این‌جا کشانده، کت سورمه‌ای‌اش را پوشیده، نوار سرخ و سیاه به‌ سینه زده، یک‌ روز پی بی‌مزدی و گرسنگی را به‌ تن ماليده و این‌جا آمده، کوشش دارد با کوره‌سواد خود نام گرامی استالین را بر کاغذ نقش کند.. یک کارگر دسته‌گل کوچک خود را میان انبوه گل و گیاه که پای عکس بزرگ استالین ریخته‌اند، می‌گذارد، کلاه از سر برمی‌دارد و همان‌طور پای عکس می‌ایستد و با آن‌که ازدحام جمعیت اجازۀ توقف طولانی نمی‌دهد؛ او حاضر نیست از رهبر خود، از پدر خود، از مایۀ سعادت و زندگی خود جدا شود.» البته دهه‌ها که گذشت، نسل‌ها که عوض شد، چهره‌ی واقعی استالین هم برای ایرانیان جوان روشن شد؛ اما نه برای همه آن‌ها. در همین فضای مجازی کم نیست نوشته‌های ستایش‌آمیزی که چشم بر کوهی از اسناد جنایات استالین بسته‌اند و این موضوع را «فریب امپریالیسم» می‌دانند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

اصلاح قانون ارزش افزوده از صنعت و مالیات‌ستانی از ماشین‌آلات صنعتی؛ ۲ موضوعی است که درصورت عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگ
اصلاح قانون ارزش افزوده از صنعت و مالیات‌ستانی از ماشین‌آلات صنعتی؛ ۲ موضوعی است که درصورت عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به نمایندگی از بخش صنعت پیگیری می‌کنم. برای بهبود مستمر فضای تولید و کسب و کار، باید همه ظرفیت‌ها را برای مبارزه با بروکراسی به میدان بیاوریم. مهدی بستانچی: نامزد بخش صنعت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران 🔸 رییس انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع ایران 🔸 نايب رئيس انجمن ايمنی و مهندسی حريق 🔸 رئيس دبيرخانه مردمی صنعتگران تهران 🔸 نامزد فهرست اتاق شفاف 🔸 نامزد انجمن مدیران صنایع ایران 🔸 نامزد فعالان شهرک های صنعتی تهران 🔹 خزانه دار اتاق مشترك بازرگانی ايران و گرجستان 🔹 عضو اتاق مشترك بازرگانی ايران و آلمان 🔹 عضو اتاق مشترك بازرگانی ايران و فرانسه 🔹 عضو سازمان مهندسی تهويه مطبوع آمريكا ASHRAE 💯 @BostanchiMehdi

#تبلیغات

🔴 آقا! خانم! لطفا برو تو پستو! مجتبی لشکربلوکی ابتدا یک نوشته از میثاق محرابی پژوهشگر ادیان و عرفان بخوانیم روانشناسان، اصطلاحی دارند به نام "ضمیر ناخودآگاه جمعی". می‌گویند هر انسانی جدای از این‌که دارای یک سن شناسنامه‌ای است، یک سن تاریخی هم دارد و حاصل آن، انباشت میراث‌هایی است که از گذشتگان به او رسیده‌ و در ضمیر ناخودآگاه او، تجمیع و پنهان شده‌. چند نکته تاریخی را بررسی کنیم، که هرچند من و شما، در سن شناسنامه‌ای‌مان، با آن مواجه نشدیم، اما گذشتگان درک کرده‌اند و به ما به ارث رسیده‌. ایران باستان: در برخی منابع تاریخی آمده که ایرانیان باستان، اهل نوشتن نبودند، زبان گفتاری‌شان اوستایی بود، ولی خط نوشتاری نداشتند. حکیم ابوالقاسم فردوسی این باور را به شکل نسبتاً مفصلی در شاهنامه منعکس کرده: بر اساس روایت فردوسی، طهمورث (تهمورس) برای اولین بار، نوشتن را از دیوان آموخت. او وقتی بر گروه دیوان، غلبه می‌کند، و آن‌ها را در بند می‌کشد، آن‌ها به او گفتند: ما را مکُش تا تو را هنری نو بیاموزیم که به کارَت آید. تهمورس در ازای آموزش خط، آن‌ها را آزاد ساخت و آن ديوان، نوشتنِ نزدیک به سی زبان چون رومی و پارسی و چینی و پهلوی را به او آموزش دادند. سده اخیر: حسن رشدیه نخستین مؤسس مدارس جدید بوده. معروف است در زمانی که در شهر قم مدرسه دخترانه وجود نداشت او خود، سر دو دخترش را می‌تراشید و با لباس پسرانه به مدرسه می‌فرستاد تا باسواد شوند. وصیت کرده بود که: «مرا در محلی به خاک بسپارید که هر روز شاگردان مدارس از روی گورم بگذرند تا بدین طریق روحم شاد گردد». (داستان تلاش‌های او برای برقراری مدارس مدرن در ایران، بسیار امیدبخش و درس آموز است.) یک نسل قبل: یادم می‌آید مرحوم مادربزرگم، برایمان تعریف می‌کرد که پدرش به او و سایر خواهران اجازه درس خواندن در مکتب را نمی‌داد و می‌گفت: "دختر اگر نوشتن بداند، برای پسران نامه می‌نویسد!" برای همین هم تا جایی سواد آموخته بود که بتواند قرآن بخواند، فقط همین‌... دستخط نداشت. روزگار معاصر: دوست داشتم این پاراگراف را اینطور می‌نوشتم که: "این سنت ناپسند، این روزها برچیده شده و دیگر اثری از آن نیست و انسان در روزگار علم و مدرنیته، طور دیگری می‌اندیشد و گونه‌ای دیگر می‌اندیشد" اما .... ☑️⭕️تجویز راهبردی: آن کسانی که با درس خواندن، اشتغال، ورزش کردن و دختران ما مخالفند و معتقدند که مردان می توانند در پارک ها قهقهه بزنند اما زنان حق شادی کردن ندارند. مردان می توانند تیم محبوب شان را تشویق کنند اما زنان اصلا چه کار دارند به ورزش! بخاطر بسپارند دختری که درس نمی خواند، ورزش نمی کند، شادی نمی کند، کار نمی کند و باید در پستوی خانه بماند تا خدای ناکرده ما مردان به گناه نیفتیم، نه زندگی را به تمام معنا تجربه می کند (محرومیت)، نه فرصت برابر با دیگران خواهد داشت (تبعیض)، نه می تواند از حق خود دفاع کند (ظلم) براحتی فریفته می شود (فریب) و می تواند در معرض سوء استفاده قرار گیرند [ماجرای قاچاق دختران را به خاطر بیاورید] (فساد). این نگاه شما منجر می شود که نیمی از ما، پاره تن های ما، نیمی از وجود ما در معرض محرومیت، ظلم، تبعیض، فساد و فریب قرار بگیرد. آیا دلیلی داریم؟ کدام مذهب؟ کدام دین؟ چنین نگاهی را تایید می کند. به خانه خداوند نگاه کنید که مردان و زنان در کنار هم می آیند و می روند و می خوانند و تعالی می جویند. دو پیشنهاد: پنجاه درصد تلاشی که برای محدود کردن جامعه و به ویژه زنان می کنیم را بگذاریم برای تعمیق اصالت و شرافت و نجابت آدم ها به ویژه آقایان. اگر احیانا روش بالا جواب نداد، اشکالی ندارد به مدت یک ماه هر محدودیتی برای خانم ها در نظر گرفتید مساوی یا مشابه آن برای آقایان وضع کنید. نیک می دانم که حکم صددرصد یکسان در مورد خانم ها و آقایان نمی توان داشت اما می توان فکر کرد که یک ماه (فقط یک ماه) هر محدودیتی برای گروهی در نظر گرفته شد شبیه یا نزدیک به آن محدودیت برای دیگری در نظر گرفته شود. برای تقریب به ذهن؛ اگر می گویید که خانم ها باید در پستو بمانند. سه روز خانم ها در پستو بمانند که مردان خدای ناکرده به زحمت نیفتند و سه روز هم مردان در پستو بمانند که در معرض گناه قرار نگیرند. هفته ای یک روز هم همه در پستو بمانیم که اصلا کسی کسی را نبیند اینگونه کلا ریشه تمام مشکلات اخلاقی حل می شود. حتی اگر کارآمد هم نباشد دست کم می فهمیم که محروم کردن زنان از مدرسه و ورزشگاه و پارک و .... چه مزه ای دارد. ایکاش می فهمیدیم محدود کردن غیرعقلایی زنان یعنی ترویج محرومیت، ظلم، تبعیض، فساد و فریب با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

#تبلیغات_انتخاباتی_اتاق

کتاب تجارت با /از /در کانادا که به عنوان اولین مرجع رسمی کسب و کار با کشور کانادا به زبان فارسی گردآوری شده است. این کتاب نوش
کتاب تجارت با /از /در کانادا که به عنوان اولین مرجع رسمی کسب و کار با کشور کانادا به زبان فارسی گردآوری شده است. این کتاب نوشته محمد وحیدی راد مدیر عامل (انجمن بازرگانی ایران و کانادا) به قلمی ساده و کاملا جامع نوشته شده و حاوی تعداد حدودی ۱۴۰۰ صفحه می باشد که توسط انتشارات جاجرمی منتشر شده است. انجمن بازرگانی ایران و کانادا این امکان را فراهم کرده است که چنانچه از طریق لینک زیر کتاب را به قیمت پشت جلد تهیه کنید، هزینه ارسال آن به سراسر ایران رایگان خواهد بود. https://canadairan.ca/books/ ~ 🇨🇦🇮🇷 @canadairanca

#تبلیغات

✍️ علی رضاقلی 🖊 به مناسبت ۱۴ اسفند سالگرد درگذشت دکتر مصدق ✅نخست وزیر ما فساد ناپذیر بود. از دوران جوانی هر کجا که بوی فساد می آمد با آن مبارزه می کرد و اگر نمی توانست از آن کناره گیری می نمود، بدین شرط ولایت استان فارس را قبول کرد که دولتیان آن استان وجهی از مردم مطالبه نکنند الا همان مالیات قانونی را. در زمان نخست وزیری اش که در مجموع بیست و هشت ماه به طول انجامید حقوق نگرفت، به علت رعایت قانون و فساد ناپذیری، نزدیکانش با او دشمن شدند، حتی نزدیکترین اقوامش از گزند تیغ عدالت او در امان نبودند. هم در رویه مالی فساد ناپذیر بود و هم در رویه آزادی خواهی. در مجلس رضاشاهی حاضر به سوگند وفاداری به وی نشد که وی را غاصب می دانست. جایی که در مجلس موسسان کاشانی و حائری زاده به سلطنت پهلوی رای داده بودند، به آن رای نداد و زمانی که می خواستند ماده واحده برای خلع قاجار به مجلس ببرند، پاره ای از وکلای وجیه المله، مثل پیرنیا، از ترس نمی خواستند به مجلس بروند به مستوفی الممالک گفت که "آقا" به توپچی ده سال حقوق می دهند که یک بار توپ در کند، سالیان دراز است که از مشروطه حقوق می گیری، امروز روز دفاع از آن است و نه دفاع از قاجار. با وجود جو ارعاب و ترس به مجلس رفت، همرزم وی مدرس نیز آنجا بود، مدرس داد می زد که اگر صدهزار رای هم بدهید غیر قانونی ست، مصدق نطق بسیار مستدلی کرد و از قانون، که سعی داشت مردم ایران با آن آشنا شوند، به نیکی دفاع کرد و گفت یک چنین نظام غیرقانونی در زنگبار هم دیده نشده و مورد تمسخر مردم دنیا قرار می گیریم و در داخله هم استبداد موحش تری خواهیم داشت، اگر تکه تکه ام کنند و آقا سیدیعقوب هزار فحش هم به من بدهد آن را قبول نخواهم کرد. "هم شاه، هم رئیس الوزرا، هم وزیر جنگ و هم فرمانده کل قوا، چنین حکومتی در زنگبار هم نیست، اگر سر من را ببرند و مرا قطعه قطعه و ریز ریزم کنند به این حکومت رای نمی دهم". و زمانی که پس از کودتا به زندان افتاد، دربار شاهی منتظر تقاضای عفو وی بود، با اینکه سنش از هفتاد گذشته بود و بدنش ناتوان شده بود، ترجیح داد در زندان بماند و از حکومت کودتا چیزی نخواهد و آرمان های مقدس ملت را لوث نکند و این کاری بود که انجام داد. چهل سال از دوران پهلوی را در جو ارعاب و زندان و نقشه های ترور متوالی گذراند ولی ذره ای از راه راست منحرف نشد. کنون شاد باشی به خرم بهشت که یزدانت از داد و مردی سرشت با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

⏰ دورۀ کارشناسی ارشد EMBA دانشگاه UMEF ✅ دورۀ کارشناسی ارشد EMBA دانشگاه UMEF سوئیس، ادامه تحصیل شما در مقاطع عالی‌تر در خارج
⏰ دورۀ کارشناسی ارشد EMBA دانشگاه UMEF ✅ دورۀ کارشناسی ارشد EMBA دانشگاه UMEF سوئیس، ادامه تحصیل شما در مقاطع عالی‌تر در خارج از کشور را امکان‌پذیر خواهد کرد. ✅ دریافت مدرک کارشناسی ارشد EMBA از یک دانشگاه اروپایی که توسط موسسه WES کانادا نیز تطبیق‌پذیر است، رزومه شما را حرفه‌ای‌تر کرده و روند مهاجرت شما را به‌طور چشمگیری تسهیل خواهد کرد. ✅ در این دوره کاربردی شما از دانش روز مدیریت و تجربیات 10 استاد بین‌المللی بهره خواهید برد. ✅ با توجه به روند ارزیابی علمی و پذیرش این دورۀ منحصربه‌فرد، شرکت در این دوره، شبکه ارتباطی حرفه‌ای شما را به‌طور قابل‌توجهی گسترش خواهد داد. 👈 پیش‌نیاز حضور در دوره: ⭐️دارا بودن مدرک دوره MBA یا مدرک کارشناسی ارشد مدیریت ⭐️آشنایی با زبان انگلیسی ☎️ جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام عدد 791 را به شماره 02188401313 بفرستید.

#تبلیغات

فیلمی از مقایسه مسومیت بخاطر حمله شیمیایی به دانش‌آموزان مدارس دخترانه در افغانستان (۱۳۹۴-۱۳۸۹) توسط طالبان... و مسمومیت بخاطر حمله شیمیایی به دانش‌آموزان مدارس دخترانه در کشورمان ایران (آذر-اسفند ۱۴۰۱) جمع مدیران نامدار ایران

🔴 پیروزِ ایران ✍️رحیم قمیشی صبح که بیدار شدم از سکوت خانه احساس کردم اتفاقی افتاده. ساکت‌تر از همه‌ عاطفه خانم بود، دکتر دامپزشک‌مان. حس من بهم دروغ نگفته بود. اتفاق بدی افتاده بود. پیروز مُرده بود! پیروز زیبا، پیروز تنها، پیروزِ ایران. عاطفه می‌گفت پیروز همه چیزش مثل ایران بود. هم ضعف بنیه‌ای که به آن دچار شده بود، هم صبرش، هم صورت قشنگش، هم سکوتش، هم یگانه بودنش، هم نگاه مظلومانه‌اش. برای دلداری دادن به او چه باید می‌گفتم!؟ می‌گفتم او رفته پیش خدا؟ او الان در بهشت است؟ او آنجا قصرهایی از طلا دارد! او مُرده بود و آرزوهای ما برای بقای نسل زیبایش را با خود برده بود... می‌دانم برای نسلی که نمی‌فهمند یوز ایرانی یعنی چه، عار است پیام تسلیت بدهند. آنها اصلا نمی‌فهمند چرا مردم آن همه پیروز را مثل فرزند خود دوست داشتند. مردم خود را و آینده‌‌شان را در پیروز می‌دیدند. نسلی که ارام آرام منقرض می‌شود! آنها همذات پیروز بودند و هنوز هستند. هر چه پزشکان دل سوزاندند، هر چه دعا کردیم، هر چه با هم برایش ترانه خواندیم؛ "برای پیروز و احتمال انقراضش" گفتیم. او مُرد. مثل ما که می‌میریم، آرام آرام. زنده ماندن که با دارو و دعا نمی‌شود! مُسکٌن‌ها که کاری نمی‌کنند. دعا که معجزه نمی‌کند. دیالیز هم فایده‌ای ندارد وقتی پیروز آزاد نباشد، وقتی حس خوبی نداشته باشد... پیروز رفت. شاید ما به خودمان بیاییم. ما به مرگ تدریجی خواهیم مُرد خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کنیم دستگاه‌ها ما را زنده نمی‌کنند پزشک‌ها زندگی نمی‌بخشند هیچکس زنده‌مان نمی‌کند مگر خودمان بخواهیم زندگی کنیم "قفس" که جای زندگی ما نیست ما همه یوزهایی ایرانی هستیم جست و خیز را از ما بگیرند زندگی ما می‌رود... مخالفت را از ما بگیرند احساس آزادی را از ما بگیرند ما دیگر یوز نیستیم مرگ و زندگی برایمان مساوی می‌شود... دخترم می‌گفت دقت کردی صورت "پیروز" انگار صورت ایران بود. چشم‌هایش حرف می‌زده با ما! او نمی‌دانست چه می‌گفته چشم‌های پیروز... من شک ندارم پیروز می‌گفت "زندگی زیباست" اگر زیبایی ندیدید بدانید زنده نیستید تنها نفس می‌کشید... به اسم زندگی پیروز عزیزم! ما زندگی را به همنوع‌هایت برمی‌گردانیم ما زندگی‌مان را می‌سازیم تا نخواهند با صدقه به ما زندگی بدهند با یارانه، با منت، با دارو با قطره‌چکان... پیروز، پسر ایران! ما در پیروزی ایران‌مان جای تو را هم خالی می‌کنیم تو نماد ایران ما بودی ایرانی بدون غصه که زندگی را می‌خواهد نه در قفس نه از دست غریبه‌ها... با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o ‏3