en
Feedback
جمع مدیران نامدار ایران

جمع مدیران نامدار ایران

Open in Telegram

با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

Show more

📈 Analytical overview of Telegram channel جمع مدیران نامدار ایران

Channel جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) in the Farsi language segment is an active participant. Currently, the community unites 27 614 subscribers, ranking 2 292 in the Business category and 12 263 in the Iran region.

📊 Audience metrics and dynamics

Since its creation on невідомо, the project has demonstrated rapid growth, gathering an audience of 27 614 subscribers.

According to the latest data from 25 June, 2026, the channel demonstrates stable activity. Although there has been a change in the number of participants by -184 over the last 30 days and by -6 over the last 24 hours, overall reach remains high.

  • Verification status: Not verified
  • Engagement rate (ER): The average audience engagement rate is 16.61%. Within the first 24 hours after publication, content typically collects 10.09% reactions from the total number of subscribers.
  • Post reach: On average, each post receives 0 views. Within the first day, a publication typically gains 2 788 views.
  • Reactions and interaction: The audience actively supports content: the average number of reactions per post is 0.
  • Thematic interests: Content is focused on key topics such as مدیر, جا, آقا, وقت, کس.

📝 Description and content policy

The author describes the resource as a platform for expressing subjective opinions:
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

Thanks to the high frequency of updates (latest data received on 26 June, 2026), the channel maintains relevance and a high level of publication reach. Analytics show that the audience actively interacts with content, making it an important point of influence in the Business category.

27 614
Subscribers
-624 hours
-317 days
-18430 days
Posts Archive
#تبلیغات

🔴 مهارت فردی در مدارس فنلاند 🔹به منظور پرورش جامعه‌ای پیشرفته و سرآمد، در آموزش‌ برای كودكان ١٥-٩ سال فنلاند، موارد زیر در نظر گرفته می‌شوند: ١- مهارت درست لباس پوشيدن ٢- مهارت درست راه رفتن ٣- مهارت خوب حرف زدن ٤- مهارت حرف خوب زدن ٥- مهارت منظم بودن ٦- مهارت شعر خواندن ٧- مهارت نقاشی كردن ٨- مهارت نوشتن ٩- مهارت ترانه و دكلمه خواندن ١٠- مهارت بهداشت ١١- مهارت کار تيمی ١٢- مهارت انتقاد كردن ١٣- مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت ١٤- مهارت تشخيص درست از نادرست ١٥- مهارت درست غذا خوردن ١٦- مهارت گره زدن ١٧- مهارت كار با قيچی و برش زدن ١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن ١٩- مهارت شستن اشيا ٢٠- مهارت مطالعه ٢١- مهارت مدیریت زمان ٢٢- مهارت كنترل خشم ٢٣- مهارت انتقاد پذیری و تحمل حرف مخالف ٢٤- مهارت پژوهش و تحقيق ٢٥- مهارت تشخيص دوست خوب ٢٦- مهارت بازی كردن ٢٧- مهارت غذا پختن ٢٨- مهارت كار با سوزن ٢٩- مهارت تشكر و سپاسگزاری  كردن ٣٠- مهارت خوب توجه كردن ٣١-مهارت تفكر كردن ٣٢- مهارت تفكر خوب داشتن ٣٣- مهارت دوست خوب پيدا كردن ٣٤- مهارت نگهداری دوست خوب ٣٥- مهارت نگهداری لوازم ٣٦- مهارت انتقاد پذیری و نقد شدن ٣٧- مهارت رازدار بودن ٣٨- مهارت برنامه ريزی كردن ٣٩- مهارت گذشت ٤٠- مهارت صبور بودن ٤١- مهارت حل مساله ٤٢- مهارت نگهداري گياه و گل ٤٣- مهارت دقت به پيرامون ٤٤- مهارت صادق بودن ٤٥- مهارت وفادار بودن ٤٦- مهارت نوشتن ٤٧- مهارت آينده نگری ٤٨- مهارت تلاش كردن ٤٩- مهارت نا اميد نشدن ٥٠- مهارت هدف داشتن ٥١- مهارت كار با ابزار ٥٢- مهارت كار با كامپيوتر ٥٣- مهارت در فضای مجازي و سايبری ٥٤- مهارت در تصوير ذهنی داشتن ٥٥- مهارت احترام گذاشتن ٥٦- مهارت كم مصرف بودن ٥٧- مهارت بهره گيری از اشيا ٥٨- مهارت مشورت گرفتن ٥٩- مهارت مشورت و همفكری كردن ٦٠-... مهارت ١٢ و مهارت ٣١ و مهارت ۳۶ فراگیری و ارتقای این مهارتهای فردی می‌تواند آینده بهتری را برای خودمان و فرزندانمان فراهم آورد و سرآمدی فردی ما را تسهیل نماید. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

🔴امروز اول خلقت است! ✍️دکتر محسن رنانی ♈️ امروز اول مهر است. و برای من از وقتی مطالعاتم را به سوی «کودکی و توسعه» برده‌ام، دیگر اولِ مهر، اولِ مهر نیست، اول خلقت است. همه چیز از اول مهر آغاز می‌شود. سرنوشت یک ملت، اقتدار یک ملت، رفاه یک ملت، دین یک ملت، دموکراسی یک ملت، آزادی یک ملت و عدالت یک ملت، از اول مهر آغاز می‌شود. ♈️ نظام آموزشی ما یک نظام مکانیکی فرسوده و زنگ زده است که هی پیچ و مهره‌هایش را روغن می‌زنیم بلکه چند گام دیگر دوام بیاورد. آن هم در عصری که نظام‌های آموزشی ارگانیک به پایان خود می‌رسند و عصر نظام‌های آموزشی کاتالیک فرا رسیده است. ♈️ آی معلم‌های عزیز، ما می‌دانیم که شما در این زنگ زدگی بی تقصیرید. شما هم در دام یک نظام تدبیر زنگ زده، گرفتار شدید و زنگ زدید، اما شما مراقب کودکان ما باشید. مبادا آنان زنگ بزنند. باور کنید مشق شب شیوه ای زنگ زده است، باور کنید املا مغز کودکان ما را زنگ زده می‌کند، باور کنید ارزیابی کودکان بر اساس نمره، سمی است که شخصیت کودکان ما را زنگ نمی‌زند بلکه متلاشی می‌کند، باور کنید رقابت‌هایی که بر سر نمره ایجاد می‌کنید از ترکش‌های جنگی مخرب‌تر است. ♈️ لطف کنید دیگر به کودکان ما درس ندهید. ما چهل سال است بخش اعظم جوانانمان را درس دادیم و به دانشگاه فرستادیم، اما همه چیز بدتر شد. تصادفات رانندگی‌مان بیشتر شد، ضایعات نان‌مان بیشتر شد، آلودگی‌ هوای‌‌مان بیشتر شد، شکاف طبقاتی‌مان بیشتر شد، پرونده‌های دادگستری‌مان بیشتر شد، تعداد زندانیان‌مان بیشتر شد و مهاجرت نخبگانمان بیشتر شد. ♈️ پس دیگر دست از درس دادن بردارید. آموزش کودکان ما ساده است. ما دیگر به دانشمند نیازی نداریم. ما اکنون دچار کمبود مفرط آدم‌های توانمند هستیم. پس لطفاً به کودکان ما فقط زندگی کردن را یاد بدهید. به آن‌ها گفت‌وگو کردن را، تخیل را، خلاقیت را، مدارا را، صبر را، گذشت را، دوستی با طبیعت را، دوست داشتن حیوان را، لذت بردن از برگ درخت را، دویدن و بازی کردن را، رقصیدن و شاد بودن را، از موسیقی لذت بردن را، آواز خواندن را، بوییدن گل را، سکوت کردن را، شنیدن و گوش دادن را، اعتماد کردن را، دوست داشتن را، راست گفتن را و راست بودن را بیاموزید. ♈️ باور کنید اگر بچه‌های ما ندانند که فلان سلسله پادشاهی کی آمد و کی رفت، و ندانند که حاصل ضرب ۱۱۴ در ۱۱۴ چه می شود، و ندانند که با پای چپ وارد دستشویی شوند یا با پای راست، هیچ چیزی از خلقت کم نمی‌شود؛ اما اگر آن‌ها زندگی کردن را و عشق ورزیدن را و عزت نفس را و تاب آوری را تمرین نکنند، زندگی شان خالیِ خالی خواهد بود و بعد برای پر کردن جای این خالی‌ها، خیلی به خودشان و دیگران و طبیعت خسارت خواهند زد. ♈️ لطفاً برای بچه‌های ما شعر بخوانید، به آن‌ها موسیقی بیاموزید، بگذارید با هم آواز بخوانند، اجازه بدهید همه با هم فقط یک نقاشی بکشند تا همکاری را بیاموزند، بگذارید وقتی خوابشان می آید بخوابند و وقتی مغزشان نمی‌کشد یاد نگیرند. لطفاً بچگی را از کودکان ما نگیرید. اجازه بدهید خودشان ایمان بیاورند، دین را در مغز آنان تزریق نکنید، فرصت ایمان آزادنه و آگاهانه را از آنان نگیرید، زبان‌شان را برای نقد آزاد بگذارید، آنان را از وحشت آنچه شما مقدس می‌پندارید به لکنت زبان نیندازید. بگذارید خودشان باشند و از اکنون نفاق را و ریا را در آن‌ها نهادینه نکنید. ♈️ اکنون که شما و ما و فرزندان ما همگی اسیر یک نظام آموزشی فرسوده هستیم، دستکم هوای هم را داشته باشیم، نداشته‌ها و تنگناها و غم‌ها و عقده‌های خود را به کلاس‌ها نبرید. ترا به خدا در کلاس‌های‌تان خدایی کنید نه ناخدایی. شاید خدا به شما و ما رحم کند و از این زندان‌ خودساخته رهایمان سازد. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

🔴 سرمایه های کپک زده نشریه فوربس در آخرین‌ شماره اش، گزارشی در باره رشد انفجاری میلیونرها در ایران طی سال ۲۰۲۰ ارائه کرده است. فوربس در پایان های این گزارش آورده است که "بیش از ۶۰ درصد جمعیت ایران در فقر نسبی به سر می برند و قیمت‌ها به تندی رو به افزایش است، به طوری که تورم در کشور به ۵۰ درصد رسیده است." ولی این آخر شاهنامه فوربس بود. بشنوید از آغازش که شیرین تر است. فوربس از «رشد انفجاری» شمار میلیونرهای ایرانی در سال ۲۰۲۰ خبر داده است. بر پایه گزارش این نشریه معتبر، به رغم همه تحریم‌ها و تنگناهای ناشی از کرونا، شمار ایرانیان با خالص دارایی بالا در این سال، ۲۱.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافت.  میانگین این رشد برای جهان تنها ۶.۳ ٪ بود. بر اساس گزارش فوربس، مجموع دارایی میلیونرهای دلاری ایران نیز در ۲۰۲۰، بیش از ۲۴.۳ درصد رشد داشته که بسیار بالاتر از نرخ جهانی و بلکه رکورددار جهان بوده است. بر پایه اطلاعات شرکت کاپ‌جمینی، هم‌اکنون ۲۵۰ هزار میلیونر در ایران وجود دارد. میلیونرهایی که بیش از ۷۲٪ ثروتشان را مدیون رمز ارز ها وبرق ارزان هستند. گزارش فوربس تایید می کند که ایران چهاردهمین کشور به اعتبار شمار میلیونرها در جهان و نخستین کشور در خاورمیانه بوده و حتی از عربستان با ۲۱۰ هزار نفر میلیونر که در رده ۱۷ جهانی است، بالاتر است. چه رسد به ترکیه و مصر و امارات. به گمانم گزارش فوربس در تطبیق با جامعه امروز ایران ناقص و بلکه گمراه کننده است. چنان چه معیار میلیونر بودن دلاری، مالکیت و اندوخته ۵۰ میلیارد تومانی دارایی ها(هر قسمی، ملک، سپرده، سهام و...) باشد، شمارشان در ایران کمتر از یک میلیون تن نیست. یعنی ۴ برابر برآورد فوربس. چنان چه میانگین دارایی هر کدام از این میلیونرها، فقط ۲ میلیون دلار تخمين زده شود،‌ حداقل دارایی دلاری ایرانیان ۲ تریلیون خواهد بود. این میزان دارایی برای به حرکت درآوردن اقتصاد هر کشوری، حتی هند 1/5 میلیارد تنی بس است. پس چرا با این همه، فضای اقتصادی کنونی چیره بر ایران زیر بار رکود تورمی کمر خم کرده است؟ چرا سرمایه ها خوابند و موجبات افزایش قدرت ملی و زدودن چهره فقر و به ویژه محرومیت نمی شوند؟ ۱-سرمایه داری دلالی نخست آن که دولت ها در جمهوری اسلامی نتوانسته اند سرمایه ها را مولد سازند. از فتحعلیشاه تا کنون در بیشتر سال ها، بزرگترین ناتوانی دولت ها این بوده که استراتژی، سیاستگزاری و طرح و برنامه ای برای مولد سازی سرمایه های کوچک ناچیز بوده است. در یک کلام بیشتر دولت ها در چنبره سرمایه‌داری کمپرادور یا دلالی گرفتار شده و راهی برای برونرفت از آن را پیدا نکرده اند؛ ۲- قهر با جهان این ۲ تریلیون از توان بالای مبادلاتی در پهنه بازار چند صد تریلیونی جهانی برخوردار است. ولی در پرتو بایکوت تحریماتی جمهوری اسلامی و قفل شدگی آن در پهنه سرزمینی ایران، مانده، کپک زده شده و دچار آنتروپی است. آن هم برای لجبازی برای خود قفل زنی؛ ۳- حوزه فشل خدماتی امروزه روز تمرکز سرمایه داری مولد بر بخش خدماتی است. حتی در پیشرفته ها، بالای ۷۵٪. ولی قدرت مانور سرمایه های رسوب شده ایرانیان در بخش خدماتی، اندک است.‌ استراتژی و سیاستگزاری توریست دور کنی جمهوری اسلامی،‌ سدی در برابر سرمایه‌گذاری کلان در هزاران ایده خدماتی است. جای دور نرویم بنگرید به الگوهای ترکیه، امارات، اندونزی و... با فضای باز سرمایه‌گذاری خدماتی تحت پشتیبان دولت؛ ۴- رویارویی با تراکم ملت ها در پرتو پشتیبانی دولت از بخش شخصی و در وهله بعد خصوصی، توانایی سرمایه‌گذاری کلان مقیاس مولد می یابند.‌ چنین عملی نیازمند تکوین میلیاردرهای دلاری وطنی است. کسانی که توانایی اجرای بی دغدغه طرح های دیربازده را داشته باشند و زیر بار هزینه های اجرای طرح و برنامه ها، کمر خم نکنند. این به معنای همراستایی و بلکه پشتیبانی حکومت از شکل گیری تراکم سرمایه است؛ یعنی استراتژی میلیاردرآفرینی. ایده ایی که حکومت های ایران از صدها سال پیش از در مخالفت و بلکه رویارویی با آن بوده اند. در واقع تا هنگامی که تراکم بالای سرمایه شخصی در ملتی به منصه ظهور نرسد، گرفتار در تسلسل باطل فقر و محرومیت خواهد بود؛ ۵- پلی که نیست در واقع بین 2 هزار میلیارد دلار پخش شده بین یک میلیون، میلیونر دلاری، به دلیل رسوب یافتگی سرمایه و بازار کار، پل یا پل های پیوند دهنده بین سرمایه و بازار کار کم است. این گزاره ترجمه مولد سازی خدماتی- تولیدی سرمایه ها است. کوتاه آن که حکومت های ایرانی از قاجار به بعد اغلب در گرداب سرمایه داری دولتی غلطیده اند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

💎 تور ژاپن، پاییز ۱۴۰۲ ✨ سفر به پاییز رنگارنگِ سرزمین آفتاب با اسپیلت‌البرز ۴ شب توکیو، ۱ شب هاکونه، ۲ شب کیوتو، ۲ شب اوساکا 📌 تاریخ سفر: ۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۲ 📌 مدت سفر: ۱۰.۵ روز صفحه سفر به ژاپن 🚨 برای برخورداری از تخفیف جشنواره پاییزی این تور در اسرع وقت با کارشناسان ما تماس بگیرید. تماس با ما: ☎️ ۰۲۱-۶۶۹۰۲۶۸۰ 📲 ۰۹۱۰۸۶۶۶۹۰۲ 📌 برای ارسال پیام در تلگرام کلیک کنید. 📌 برای ارسال پیام در واتس‌اپ کلیک کنید. 🌎سفر با اسپیلت‌البرز، تجربه یک سبکِ زندگی ناب است. @spiletalborz @spiletalborz @spiletalborz

#تبلیغات

🔴 اشغال اسپیناس ✍️ مهدی تدینی دویدن مردم اطراف اتوبوس النصر ــ که اگر رونالدو در آن نبود کسی به آن نگاه نمی‌کرد ــ ذهن و دل بسیاری را خراشیده است. اما هیچ‌چیز این تصاویر برایم عجیب نیست. این عشق طبیعی است؛ عنصرِ غیرطبیعی «نابسامانی» است. در واقع، من انتظار داشتم افراد بسیار بیشتری برای یک نگاه به رونالدو از پشت شیشۀ اتوبوس به استقبالش بروند. این یک پدیدۀ طبیعی است. اگر رونالدو به کره‌جنوبی و ژاپن هم برود، همین‌قدر کشته‌ومرده خواهد داشت ـــ فقط تفاوت در نحوۀ ادارۀ این عشق و شور است. ستاره‌شیفتگی ــ یعنی عشق به ستاره‌های بزرگ ـــ پدیده‌ای انسانی است (انسانی نه به معنای اخلاقی، بلکه به این معنا که از ویژگی‌های آدمیزاد است). وقتی انریکه یا گروه بی‌تی‌اِس در عربستان سعودی کنسرت برگزار می‌کرد، همان اتفاقی در «ریاض» می‌افتاد که در کنسرت فلان پاپ‌استار در آمریکا رخ می‌داد. این «ستاره‌دوستی» و غش و ضعف رفتن برای ستاره‌ها «گوشه» یا «اپیزودی» از همان «زندگی معمولی» است که ما مدافع آنیم و از ما دریغ شده است. در «زندگی معمولی» ستاره‌ها زمینی‌اند. واقعیت این است که طعم زندگی معمولی برای برخی ناخوشایند است و به جای عادت دادن دستگاه هاضمۀ خود با دنیا، می‌خواهند دنیا را در دیگ و زودپز ایدئولوژی‌شان بریزند و آن را با ادویه‌های آرمانشهرباورانه به مذاق خود درآورند. اما تحلیل یا نگرشی که این احساسات انسانی را به رسمیت نشناسد، بر خطایی شناختی استوار است. در اتفاق امروز فقط «شأن» شهروند ایرانی رعایت نشد. برادران عزیزم که به خاطر عشق مشروعشان به سوی هتل اسپیناس می‌شتافتند متوجه نبودند عمل امروزشان بسیار دیده می‎شود و هر چه کنند برچسب «ایرانی» می‌خورد. البته من باز هم آنها را چندان ملامت نمی‌کنم. نمی‌توان ــ و نباید ــ از همۀ شهروندان انتظارات سختگیرانه‌ای داشت؛ آن‌هم از نوجوانان. در واقع «خلأ» اصلی در اینجا بی‌نظمی و سوءمدیریت است. همان مدیریتی که ورزشگاهش برای این مسابقه آماده نشده، همان مدیریت هم با اینکه ادعای فوتبالی بودن دارد هنوز نفهمیده است آمدن رونالدو با چنین شوری روبرو خواهد شد و برای آبروداری باید تمهیدی اندیشید. از نوجوانان انتظارات گزاف نداشته باشیم. آنها سهمشان را از زندگی می‌خواهند. سهم ما از زندگی و دنیا می‌توانست خیلی بیشتر باشد، اگر به تاراج «آرمانشهر‌گرایان» و «عُقباگرایان» نمی‌رفت. من اگر حسرتی بخورم، بر این است که وقتی می‌شد مثل عرب‌ها با نفت دنیا را خرید، چرا ما با نفت دنیا را فروختیم؟ با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

♈️ جواب نامه درخواست حفر چاه در دشت ممنوعه جیرفت در سال ۱۳۴۵ بسیار جالب و حکمرانی صحیح منابع آبی را نشان میدهد. وزارت آب و بر
♈️ جواب نامه درخواست حفر چاه در دشت ممنوعه جیرفت در سال ۱۳۴۵ بسیار جالب و   حکمرانی صحیح منابع آبی را نشان میدهد. وزارت آب و برق آنزمان با رد درخواست، جواب جالب و درخوری داده است: ♈️ منابع آب و خاک به یک نسل تعلق ندارد و دولت نمیتواند شاهد و ناظر از بین رفتن این منابع باشد!

🔴 نظام آموزشی ژاپن چگونه به دانش آموزان کشورش روش زندگی کردن فردی و اجتماعی را می آموزد ✍️ رضا بژکول ♈️ نکته ظریف   (در ژاپن دانش آموزان تا ۱۰ سالگی امتحان ندارند. آن ها تا این زمان یاد می گیرند که چگونه زندگی کنند. یاد می گیرند از حیوانات مراقبت کنند، به دیگران احترام بگذارند و طبیعت را درک کنند. آن ها در طول این مدت ارزش هایی چون خودکنترلی، مسئولیت و عدالت را می آموزند.) ♈️ چرا مدرسه های  ژاپن سرایدار ندارد ؟ در مدارس ژاپن به عنوان بخشی از آموزش به بچه ها یاد می دهند که محیط اطرافشان را تمیز نگه دارند. اگر هر شخصی به نوبه خود مراقب فضایی که در آن با دیگران سهیم است باشد همیشه در محیطی هماهنگ زندگی خواهیم کرد. ♈️ این ذهنیت به بچه ها احترام و مسئولیت پذیری را می آموزد. بنابراین بچه ها خودشان را جدای از این مسئولیت نمی بینند و در مقوله نظافت به یکدیگر کمک می کنند. ♈️ دانش آموزان در مدرسه نهار می خورند و بعد از غذا میز را تمیز کرده و زباله را داخل زباله دان می ریزند. بطری های شیر را برای بازیابی جمع آوری می کنند. ♈️ دانش آموزان حتی در داخل کلاس همراه با معلم نیز نهار می خورند. این کار باعث قوی شدن رابطه بین معلم و دانش آموز می شود. هنگام نهار بچه ها وظیفه دارند از معلم پذیرایی کنند چون هیچ نیروی خدماتی در مدرسه وجود ندارد. ♈️ بعد از نهار همه جا تمیز و پاکیزه می شود به طوری که فکرش را هم نمی کنید که قبلا در این مکان غذا خورده شده. علاوه بر این در مدارس به بچه ها یاد می دهند که چگونه غذاهای ساده درست کنند. ♈️ این روش آموزش به بچه ها کمک می کند تا استقلال و مسئولیت و اخلاق کاری را بیاموزند. ♈️فواید طولانی مدت این نوع آموزش چیست؟ آموزش نظافت به بچه ها بهترین راه برای ایجاد فرهنگی است که نظافت نیز جزء حقوق محسوب می شود. آن ها یاد می گیرند که از محیط به خوبی حفاظت کنند و با کار گروهی از کمک های یکدیگر بهره ببرند. ♈️ آن ها در حال تمیز کاری می توانند با دوستانشان هم گفتگویی داشته باشند به همین دلیل این کار برایشان کاری کسل کننده نیست. ♈️ پشت این آموزش اهداف ارزشمند دیگری هم وجود دارد. بچه ها یاد می گیرند که محیط زیست حفاظت کنند و هرگز این رفتار  و عادت خوب را فراموش نمی کنند. در واقع نظافت ابزاری است برای آموزش یک عادت. ♈️ به گفته یکی از آموزگاران ژاپنی: مدرسه فقط آموزش کتاب ها نیست، مدرسه آموزش عضو جامعه بودن و مسئولیت پذیری به عنوان یک عضو جامعه می باشد. هدف مدارس عمومی آموزش تمام جنبه های زندگی است نه تنها آموزش کتاب ها. آن ها زندگی کردن را یاد می گیرند. آن ها یاد می گیرند که در آینده کسی به نظافت آن ها نمی پردازد و تنها خودشان باید این کار را انجام دهند. ♈️ والدین از این داستان چه چیزی می آموزند؟ بچه ها به آموزش نیاز دارند. آموزش تنها راهی برای پرورش هوش آن ها نیست بلکه راهی برای انسانی مفید بودن است. انسانی که برای طبیعت و محلوقات ارزش قائل است. دوران مدرسه بهترین دوره در زندگی بچه هاست. آن ها در مدرسه مهارت ها، عادت ها و تجربیات را می آموزند. ♈️ ما به عنوان والدین باید به پیشرفت مدارس در جهت ساخت آینده کودکانمان کمک کنیم. بچه ها نیاز دارند که احترام، مسئولیت و عدالت را بیاموزند. فقط پیشرفت هوش مهم نیست بلکه پیشرفت در انسانیت نیز مهم است. ♈️ شاید والدین دوست نداشته باشند کار کردن و نظافت کودکانشان را ببینند اما بدون شک دوست دارند که شخصیت کاملی داشته باشند. پس خود عمل نظافت در مدرسه مهم نیست بلکه نتایجی که از آن بدست می آید مهم است. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

Repost from N/a
به حجمته برنده شی! 🍿 صرافی پول نو شما رو به جشنواره تابستونیش دعوت می‌کنه. ۱۰۵ میلیون تومان جایزه فقط با افزایش حجم معاملات
به حجمته برنده شی! 🍿 صرافی پول نو شما رو به جشنواره تابستونیش دعوت می‌کنه. ۱۰۵ میلیون تومان جایزه فقط با افزایش حجم معاملات ارزدیجیتال 💯 در ۴ قرعه‌کشی باقی‌مانده تا پایان شهریور شرکت کنید. ⬇️ @PoolenoHQ https://jryn.me/yL7p5

🔴 نظام آموزشی ژاپن چگونه به دانش آموزان کشورش روش زندگی کردن فردی و اجتماعی را می آموزد ✍️ رضا بژکول ♈️ نکته ظریف   (در ژاپن دانش آموزان تا ۱۰ سالگی امتحان ندارند. آن ها تا این زمان یاد می گیرند که چگونه زندگی کنند. یاد می گیرند از حیوانات مراقبت کنند، به دیگران احترام بگذارند و طبیعت را درک کنند. آن ها در طول این مدت ارزش هایی چون خودکنترلی، مسئولیت و عدالت را می آموزند.) ♈️ چرا مدرسه های  ژاپن سرایدار ندارد ؟ در مدارس ژاپن به عنوان بخشی از آموزش به بچه ها یاد می دهند که محیط اطرافشان را تمیز نگه دارند. اگر هر شخصی به نوبه خود مراقب فضایی که در آن با دیگران سهیم است باشد همیشه در محیطی هماهنگ زندگی خواهیم کرد. ♈️ این ذهنیت به بچه ها احترام و مسئولیت پذیری را می آموزد. بنابراین بچه ها خودشان را جدای از این مسئولیت نمی بینند و در مقوله نظافت به یکدیگر کمک می کنند. ♈️ دانش آموزان در مدرسه نهار می خورند و بعد از غذا میز را تمیز کرده و زباله را داخل زباله دان می ریزند. بطری های شیر را برای بازیابی جمع آوری می کنند. ♈️ دانش آموزان حتی در داخل کلاس همراه با معلم نیز نهار می خورند. این کار باعث قوی شدن رابطه بین معلم و دانش آموز می شود. هنگام نهار بچه ها وظیفه دارند از معلم پذیرایی کنند چون هیچ نیروی خدماتی در مدرسه وجود ندارد. ♈️ بعد از نهار همه جا تمیز و پاکیزه می شود به طوری که فکرش را هم نمی کنید که قبلا در این مکان غذا خورده شده. علاوه بر این در مدارس به بچه ها یاد می دهند که چگونه غذاهای ساده درست کنند. ♈️ این روش آموزش به بچه ها کمک می کند تا استقلال و مسئولیت و اخلاق کاری را بیاموزند. ♈️فواید طولانی مدت این نوع آموزش چیست؟ آموزش نظافت به بچه ها بهترین راه برای ایجاد فرهنگی است که نظافت نیز جزء حقوق محسوب می شود. آن ها یاد می گیرند که از محیط به خوبی حفاظت کنند و با کار گروهی از کمک های یکدیگر بهره ببرند. ♈️ آن ها در حال تمیز کاری می توانند با دوستانشان هم گفتگویی داشته باشند به همین دلیل این کار برایشان کاری کسل کننده نیست. ♈️ پشت این آموزش اهداف ارزشمند دیگری هم وجود دارد. بچه ها یاد می گیرند که محیط زیست حفاظت کنند و هرگز این رفتار  و عادت خوب را فراموش نمی کنند. در واقع نظافت ابزاری است برای آموزش یک عادت. ♈️ به گفته یکی از آموزگاران ژاپنی: مدرسه فقط آموزش کتاب ها نیست، مدرسه آموزش عضو جامعه بودن و مسئولیت پذیری به عنوان یک عضو جامعه می باشد. هدف مدارس عمومی آموزش تمام جنبه های زندگی است نه تنها آموزش کتاب ها. آن ها زندگی کردن را یاد می گیرند. آن ها یاد می گیرند که در آینده کسی به نظافت آن ها نمی پردازد و تنها خودشان باید این کار را انجام دهند. ♈️ والدین از این داستان چه چیزی می آموزند؟ بچه ها به آموزش نیاز دارند. آموزش تنها راهی برای پرورش هوش آن ها نیست بلکه راهی برای انسانی مفید بودن است. انسانی که برای طبیعت و محلوقات ارزش قائل است. دوران مدرسه بهترین دوره در زندگی بچه هاست. آن ها در مدرسه مهارت ها، عادت ها و تجربیات را می آموزند. ♈️ ما به عنوان والدین باید به پیشرفت مدارس در جهت ساخت آینده کودکانمان کمک کنیم. بچه ها نیاز دارند که احترام، مسئولیت و عدالت را بیاموزند. فقط پیشرفت هوش مهم نیست بلکه پیشرفت در انسانیت نیز مهم است. ♈️ شاید والدین دوست نداشته باشند کار کردن و نظافت کودکانشان را ببینند اما بدون شک دوست دارند که شخصیت کاملی داشته باشند. پس خود عمل نظافت در مدرسه مهم نیست بلکه نتایجی که از آن بدست می آید مهم است. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

Repost from N/a
آریزو ۵ جدید اسپرت؛ آنجا که سرعت و هیجان معنی پیدا می کنند. . . 🔻طراحی خارجی جدید بر پایه زبان طراحی روز دنیا 🔻طراحی داخلی مدرن 🔻۵ ستاره ایمنی از C-NCAP چین 🔻گرم‌کن صندلی‌های جلو 🔻صندلی برقی 6 جهته راننده 🔻فرمان برقی دی کات 🔻موتور توربو شارژ 1.5 لیتری و ... . برای کسب اطلاعات در خصوص شرایط فروش و تست درایو این محصول روی لینک زیر کلیک کنید👇👇👇👇 https://jryn.me/nrRpx

#تبلیغات

🔴 شیفته‌گی‌ی جمعی ✍️ حسن محدثی‌ی گیلوایی ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ ♈️ ویدئوی فوق نشان از یک پدیده‌ی اجتماعی پرتکرار در جهان اجتماعی مدرن دارد: شیفته‌گی‌ی جمعی. شیفته‌گی‌ی جمعی یکی از اشکال کنش جمعی است و معمولا حول افرادی روی می‌دهد که  به تعبیر رندال کالینز (جامعه‌شناس برجسته‌ی امریکایی) از سرمایه‌ی ناظر به شهرت (reputational capital) بالایی برخوردار اند. شیفته‌گی‌ی جمعی از نظر بروز و ابراز احساسات و عواطف یک مرحله‌ ضعیف‌تر از شیدایی است. شیفته‌گی‌ی جمعی محصول برجسته شدن چیزها و افراد در نظر بخش وسیعی از مردم و به‌ویژه جوانان است. رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در شکل دادن و پدید آوردن شیفته‌گی‌ی جمعی هستند. ♈️ در جوامعی که فضاهای اجتماعی برای انواع زیستن‌ها و تجربه کردن‌ها وجود ندارد و زنده‌گی‌ی افراد سرشار از محرومیت‌های گوناگون است و نوعی زنده‌گی‌ی نزیسته برای آنان رقم می‌زند، اما رسانه‌های اجتماعی حضور دارند و نقش‌آفرینی می‌کنند و حول روی‌دادهای معینی در باره‌ی افراد پرآوازه تمرکز می‌کنند، امکان بروز شیفته‌گی‌ی جمعی افزایش می‌یابد. در روزهای گذشته و نیز امروز بسیاری از رسانه‌های ایرانی بر اخبار مربوط به آمدن رونالدو هم‌راه با تیم عربستانی‌ی النصر به تهران متمرکز شده اند. ♈️ در وسط انواع بحران‌ها و مسائل اجتماعی و سیاسی، دیدن رونالدو برای بسیاری از جوانان ایرانی به یک روی‌داد بزرگ در زنده‌گی‌شان بدل شده است. آمدن رونالدو به تهران و دیدن او برای این دسته از جوانان ایرانی بدل به یک خاطره‌ی نسلی می‌شود. ♈️ در روزهای آینده شاید بروز شیدایی‌ی جمعی را هم باید انتظار بکشیم. امیدوار ام کار به پای‌مال شدن جوانان ایرانی زیر پای جمعیت شیفته و شیدا نکشد. البته به زودی با انبوهی از طنزها و نقدها و جوک‌ها و لطیفه‌های رونالدویی هم مواجه خواهیم شد. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

🔴روز شعر و ادب، از فردوسی تا شهریار و نیما ✍️ حسن امین ♈️ امروز دوشنبه ۲۷ شهریور، در ایران رسما روز شعر و ادب نامیده شده است و به تقارن با روز درگذشت استاد شهریار شاعر بزرگ معاصر که به هردو زبان فارسی و ترکی اشعار آبدار و ماندگار سروده است؛ ♈️ اما پدر شعر فارسی رودکی است، شاعر ملی ما  فردوسی است که خالق شاهنامه است، اثری که نسب نامه فرهنگی ماست. فصیح ترین گویشور پارسی زبان و به قول قدما افصح المتکلمین ما سعدی است که گلستان او قرن ها در دبستان ها و مکتب‌خانه ها کتاب درسی و آموزشی بود. محبوب ترین شاعر ما حافظ است که حافظه مردم ماست و مردم دیوان او را سر سفره  هفت سین نوروزی می گذارند و در شب چله با دیوان او به عنوان لسان الغیب فال می گیرند. مولانا هم بزرگترین شاعرعارف ما و مثنوی او‌ شاهنامه عرفانی ما در کنار شاهنامه حماسی فردوسی است. حالا چرا شورای انقلاب فرهنگی به جای رودکی و فردوسی و سعدی و حافظ و مولانا، روز شعر و ادب را اختصاص به شهریار داده و به جای روز تولد، روز در گذشت شهریار را انتخاب کرده اند، جای سوال دارد !! ♈️ من به نیمه پر لیوان نگاه می کنم و می گویم هرچه باشد، نامگذاری یک روز از سال به عنوان روز شعر و ادب، قابل تحسین است. اما باز باید با افسوس و دریغ بر قلم آورم که چرا ما قدر بزرگان خودمان را تا در قید حیات اند، نمی دانیم؟ من به عنوان خالق شاهنامه امین مفتخرم که کتاب هفت جلدی من زیر سایه فردوسی و زیر چتر شاهنامه فردوسی یعنی به مثابه مکمل و متمم شاهنامه فردوسی شناخته شود؛ اما بسیار ناراحتم که مقتدا و پیشوای من در سخن حکیم ابوالقاسم فردوسی در حیات خود وقتی که به سن و سال امروز من رسیده بود، در این کشور ادب دوست و ادب پرور و قدر دان علم و حکمت!! هنوز دغدغه معاش داشت و در حسرت یک زندگی معمولی متوسط کسی که نان و آبش برقرار و دخل و خرجش برابر است، می زیست و می گفت: هوا پر خروش و زمین پر زجوش خنک آن که دل، شاد دارد به نوش درم دارد و نقل و نان و نبید سر گوسفندی تواند برید مرا نیست!! خرم کسی را که هست ببخشای بر مردم زیر دست ♈️ من شرمنده فردوسی ام که پدران من در خراسان در زمان زندگی او از حال این بزرگ این قدر بی خبر و به زندگی او این قدر بی اعتنا بودند که اگر نه یک گوسفند درسته بلکه شاید حتی قسمتی از  گوشت قربانی و نذری خودشان را هم با عزت و احترام به در خانه حکیم توس نبردند تا او مجبور شود، فریاد برآورد: ببخشای بر مردم زیر دست. خاک بر سر من که شاعر ملی کشورم در آرزوی آبگوشت شعر گفته باشد. به قول نیما: آی آدم ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید! یک نفر در آب دارد می سپارد جان! ♈️ آی آدم ها! به فکر معیشت شاعران و نویسندگان و هنرمندان و اندیشمندان و منتقدان و دگر اندیشان و البته کارگران و کارمندان و بازنشستگان و مستمری بگیران و زنان سرپرست خانوار و کودکان کار و این همه مرد و زن و دختر و پسر جویای کار همروزگار خودمان باشیم. وقتی سخنوران در مجامع ادبی و قلم‌به دستان در رسانه ها مرا فردوسی این روزگار خطاب می کنند، احساس غرور می کنم که هم حکیم و هم خالق شاهنامه دوم ایران باشم، اما از این که زندگی من هم در کشورم چنان آشفته باشد که من هم مثل فردوسی در حسرت نان و‌گوشت بمانم و از عهده نیازهای اولیه زندگی برنیایم، از خودم نه از کسانی که موجب این زندگی اسفبار برای حکیمان روزگار خود می شوند. متنفر می شوم.‌ با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

🔴 زنگ‌هایی که به صدا درآمد اما شنیده نشد ✍️ سهند ایرانمهر ♈️  در  بیستمین کنگرۀ حزب کمونیست اتحاد شوروی، مابین ۱۴ تا ۲۵ فوریۀ ۱۹۵۶ که حدود سه سال و نیم پس از مرگ جوزف استالین برگزار شد، رهبر وقت شوروی گفت:« درها را ببندید»، و بعد در میان بهت و حیرت رهبران و هیات‌های نمایندگی احزاب کمونیست از سراسر دنیا از حقایق ناگفته گفت. از خیانت‌ها به آرمان کمونیست، از حکومت وحشت استالین، از  تصفیه بر سر قدرت با اتهام مزدوری دشمن، از دادگاه‌های فرمایشی، از بلوف عدالت و مساوات و اشتباهات بزرگ در جنگ که به بهای خون هزاران روس تمام شده بود و در نهایت هشدار داد که اگر فکری نکنند، سقوط نزدیک است. ♈️ خروشچف در آن کنگره گفت: «...استالین به جای همه عمل می‌کرد و به هیچکس اعتماد نداشت. او از هیچکس مشورت نمی‌گرفت همه چیز به مردم در پرتو این نور کاذب نشان داده می‌شد. چرا؟ برای اینکه استالین را هالۀ شکوه در برگرفته بود. ... برخلاف حقیقت تاریخی. نه استالین، بلکه کلیت حزب، دولت شوروی، ارتش قهرمانمان، رهبران با استعداد و سربازان شجاعش، همۀ ملت شوروی – اینها کسانی هستند که پیروزی را در جنگ میهن پرستانۀ بزرگ به ارمغان آوردند. ♈️...رفقا! کیش شخصیت فردی به چنین اندازۀ غول‌آسایی رسید، بیشتر به این خاطر که استالین خودش از تجلیل شخصیتش حمایت می‌کرد. چاپ ۱۹۴۸ از بیوگرافی کوتاه او را، که سراپا چاپلوسی مفتضحانه است،  خودش شخصاً ویرایش و تایید کرده است. او جاهایی را که فکر می‌کرد ستایش خدماتش به قدر کافی نبوده را خط می‌کشید... ♈️ اینجا چند مثال نزد من است که این کار استالین را نمایان می‌کند و به دست خط خود استالین است: "قوۀ هدایت حزب و کشور رفیق استالین بود." این را خود استالین نوشته! و اضافه کرده: "اگرچه او وظایف خود را به عنوان رهبر مردم با مهارتی تمام و کمال انجام داد، اما استالین هرگز اجازه نداد که ذره‌ای غرور، فریب یا خودستایی وارد کارهایش شود." کجا و کی یک رهبر اینگونه خود را ستایش کرده است؟ ♈️.....رفقا! کیش شخصیت مسبب تخلف آشکار از دموکراسی حزبی، مدیریت عقیم، انواع انحرفات، لاپوشانی کمبودها، و وارونه جلوه دادن واقعیات بود. ملت ما در آن دوران، چاپلوسان و متخصصان خوش‌بینی کاذب و فریبِ بسیاری را تحویل دنیا داده است». ♈️ بهت و‌حیرت حاضران را دربرگرفته بود. گفته‌اند که کسی از حضار، خطاب به خروشچف فریاد زد:«تو آن وقت کجا بودی» و وقتی خروشچف چندبار با نهیب پرسید این صدای چه کسی است و پاسخی نشنید، گفت:« همانجایی که تو الان هستی». این پرسش و نهیب در هیچ‌جای صورتجلسه نیامده است و ظاهرا ساخته پرداخته موافقان خروشچف است اما قدر متیقن می‌دانیم که هرچند در زمان او اصلاحاتی صورت گرفت، از عده بیشماری اعاده حیثیت شد و زندانیانی آزاد شدند اما افول قدرت خروشچف از همان زمان شروع شد. ♈️ برژنف و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی به تدریج عرصه را بر خروشچف تنگ کردند، شایعات مشمئزکننده‌ای علیه او و خانواده‌اش ساختند و در سالهای آخر او را عملا تحت نظر و حصری غیرملموس قرار دادند. سرانجام از قدرت کنارش زدند و حتا مراسم تدفین او غیررسمی و در شرایطی به شدت امنیتی اتفاق افتاد. ♈️ گورباچف نقل‌قول‌های بیشماری از فاش‌گویی خروشچف را چاشنی برنامه اصلاحی پروستریکا و گلاسنوست کرد اما آن زمان دیگر شاهد مثال از اولین پیشگوی سقوط شوروی هم فایده‌ای نداشت. شاید حتا اگر فرصت اصلاح در اختیار خروشچف نیز قرار می‌گرفت و به قول او انقلاب به سمت منویات واقعی لنین پیش می‌رفت هم بیماری مزمن کشور شوراها درمان نمی‌شد، بقول ساخارین : مشکل چیزی بیش از استالین بود، مشکل در آن :«هراس مزمن»ی بود که در تاروپود رفقا تنیده شده بود و شمایل‌پرستی را جایگزین همه آرمان‌هایشان کرده بود، چنانکه خروشچف نیز تلویحا معترف بدان بود و گفته بود: ♈️ وقتي استالين بگويد:«برقص»، آدم عاقل می‌رقصد! 🔰 امروز سالمرگ نیکیتا خروشچف است. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed

📣 دوره رهبری کسب‌وکار ✔️ مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان 🎓 کسب‌و‌کارها در جهانی که نامطمئن، مبهم، متغیر و همراه با پیچیدگی و عدم
📣 دوره رهبری کسب‌وکار ✔️ مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان 🎓 کسب‌و‌کارها در جهانی که نامطمئن، مبهم، متغیر و همراه با پیچیدگی و عدم قطعیت است، نیاز به رهبرانی ساختارشکن دارند که نه‌تنها به تغییرات پاسخ سریع، چابک و سازگار دهند، بلکه بتوانند خود عامل تغییرات بنیادین و اساسی در اکوسیستم کسب‌وکار باشند. ✅ ویژه صاحبین کسب‌وکار، اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل 🟣آموزش تخصصی به‌همراه جلسات منتورینگ، کیس‌استادی، بوت‌کمپ، کانون ارزیابی پیروان، سخنرانی‌های تعاملی و کارگاه‌های عملی 🟣فرصت شبکه‌سازی حرفه‌ای با صاحبین کسب‌وکار، اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل 📲 جهت دریافت مشاوره تخصصی و ثبت نام، عدد 188 را به شماره 02188401313 بفرستید.

#تبلیغات

✅تصویری از فیش حقوق معلم دیپلمه در سال ۱۳۵۰ ، ۵۶۴ تومان قیمت سکه طلا در سال 1350حدود 1130 ریال بود یعنی یک معلم دیپلمه تازه ا
تصویری از  فیش حقوق معلم دیپلمه در سال ۱۳۵۰ ، ۵۶۴ تومان قیمت سکه طلا در سال 1350حدود 1130 ریال بود یعنی یک معلم دیپلمه تازه استخدام شده در سال 1350 میتوانست با حقوش هر ماه 5 سکه طلای تمام پهلوی بخرد که با نرخ امروز حقوق ماهیانه اش بیش از 130 میلیون تومان قدرت خرید داشت. پ.ن: وسایل صنعتی بدلیل مدیریت تولید انبوه با وجود تورم دلار به نسبت ۵۰ سال قبل کاهش قیمت داشته است. جمع مدیران نامدار ایران

تلنگری  تکان دهنده به توهم پیشرفت در ایران: در مسیر پیشرفت نیستیم و تغییرات ساختاری ضروری است ✍امیر دبیری مهر ♈️ طبق گزارش موثق و علمی و تحقیقاتی پویش فکری توسعه،  ایران از نظر توسعه یافتگی در میان ۱۵۴ کشور مورد بررسی در رتبه ۱۱۷ و وضعیت هشدار قرار دارد. ♈️ در این گزارش وضع همه کشورها از ۵ منظر اقتصادی ، سیاسی ، فردی ، اجتماعی و زیست محیطی و مطالعه ۳۷۳ شاخص بررسی شده و کشورها در پنج سطح توسعه یافته، پیشرو در توسعه ، در آستانه توسعه ، در وضعیت هشدار و وضعیت اخطار دسته بندی شدند. ♈️ در صدر سطح یک توسعه یافتگی ، کشورهایی مثل دانمارک ‌‌و فنلاند و‌نروژ قرار دارند. حضور کشورهایی مانند سنگاپور، استونی و لیتوانی و چک و‌ایرلند  هم در این سطح قابل توجه است و با تصورات عمومی متفاوت است .المان و ژاپن و انگلستان وامریکا د در این سطح قرار دارند .در سطح کشورهای پیشرو در توسعه نام قبرس،امارات،ارمنستان و بلغارستان جلب توجه می کند . در سطح سوم یعنی کشورهای در آستانه توسعه نام کشورهای قطر،گرجستان، مالزی ، کویت ، برزیل ،عمان و چین دیده می شود. در میان کشورهای در وضعیت هشدار که ایران  هم در آن قرار دارد کشورهایی مانندسنگال ، آذربایجان ، کنیا، تانزانیا از موقعیت بهتری از ایران قرار دارند و کشورهایی مانندپاکستان، گینه ، اوگاندا و ونزویلا و سوریه وضع بدتری نسبت به ایران دارند . ♈️ در قعر این جدول هم کشورهای یمن و چاد و افغانستان قرار دارند.این گزارش های علمی مبنای نگاه جهان به کشورهاست نه ادعا ها و آرزوهای قلبی سیاست مداران و رپرتاژ آگهی های رسانه های رسمی . این گزارش ها نشان می دهد در چه مسیر اشتباهی قرار داریم و سرمان به چه فرعیات و موهوماتی گرم است. وضعیت هشدار توسعه یعنی ضرورت اعمال تغییرات ساختاری فوری ، یعنی تغییر ریل و مسیر و گرنه مسیر کنونی رو به تباهی است نه توسعه . با مطالعه این گزارش ها می توان علت این حجم از مهاجرت به خارج از کشور و این حجم از نارضایتی داخلی را فهمید. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام 📌Paktinat.Hamed