en
Feedback
💌 دلنوت

💌 دلنوت

Open in Telegram

دل‌نوت (Delnote) اشعار و نوشته‌های زیبا و ماندگار منتشر می‌کند. در انتشار زیبایی‌های دنیا با معرفی ما به دوستان‌تان سهیم باشید https://t.me/delnote

Show more
941
Subscribers
No data24 hours
+87 days
+2330 days
Posts Archive

🎵 "خواب در بیداری" #فرهاد_مهراد @delnote

♥️ آدم‌ها مدتی دراز در حصار سکوت خود در کنار هم راه می‌سپارند بی‌هیچ کلامی. اما ساعت خطر فرا می‌رسد. شانه به شانه‌ی هم می‌دهند، زیرا درمی‌یابند که از یک تبارند و این‌چنین وجودشان وسعت می‌گیرد؛ و آن‌گاه است که از عظمت‌شان، حتی دریا نیز به حیرت می‌افتد. #آنتوان_دو_سنت‌_اگزوپری زمین انسان‌ها @delnote

بوسه‌ها آواره‌ترین مخلوقات پروردگارند بر باد بر در بر خود بر حسرت و گاهی بر لب! #احمدرضا_احمدی @delnote

در خلوت روشن با تو گریسته‌ام برای خاطر زندگان، و در گورستان تاریک با تو خوانده‌ام زیباترین سرودها را، زیرا که مردگان این سال
در خلوت روشن با تو گریسته‌ام برای خاطر زندگان، و در گورستان تاریک با تو خوانده‌ام زیباترین سرودها را، زیرا که مردگان این سال عاشق‌ترین زندگان بوده‌اند. #احمد_شاملو @delnote

امروز یه دختر قشنگ بی‌پروا یه پسر قشنگ رو در مترو بوسید. لبخند زدم. بعد گریه‌م گرفت. سرمو بلند کردم دیدم یه نفر دیگه هم گریه‌ش گرفته. هم می‌دونستم اون یاد کی افتاده، هم اون می‌دونست. عزیز در خاک خفته‌ی من، تو هرگز بی‌پروا بوسیده شده ‌بودی؟ #حمید_سلیمی #Valentine 🖤 @delnote

♥️ «کاش آدم بداند گلوله لحظه‌ای که حرکتش را آغاز می‌کند چه شکل و شمایلی دارد... کاش آدم بداند جعبه محتوی گلوله چطور دست به دست می‌شود. هر لحظه در کجا و چه مسیری را طی می‌کند. سربازی که از انبار مهمات بیرونش می‌کشد چه ریختی دارد. چه فکر می‌کند؟... آیا فکر می‌کند لحظه‌ای که یکی از گلوله‌های داخل جعبه پروازکنان جلو می‌رود چه فاجعه‌ای به بار می‌آورد؟... چه کسی را می‌کشد؟... دل کدام مادر را می‌لرزاند!... خنده‌ی کدام طفل را تا آخرین لحظه‌ی میرای زندگی بر لبانش می‌خشکاند؟... یا نه لبخند به لب، جعبه را تحویل می‌دهد و دست‌هایش را می‌تکاند...» زمین سوخته #احمد_محمود @delnote

🎵”Eyes Closed” #Fabrizio_Paterlini  #Instrumental @delnote

تو می‌روی و می‌روی و می‌روی، من مانده‌ام. و آفتاب پشت تو غروب می‌کند. ‏شب یک، شب دو #بهمن_فرسی @delnote

🎵"فروغ" #علیرضا_قربانی شعر: #فروغ_فرخراد آهنگ: #سامان_صمیمی @delnote

♥️ برادرم به باغچه می‌گوید قبرستان برادرم به اغتشاش علف‌ها می‌خندد و از جنازه‌های ماهی‌ها که زیر پوست بیمار آب به ذره‌های فاسد تبدیل می‌شوند شماره برمی‌دارد برادرم به فلسفه معتاد است برادرم شفای باغچه را در انهدام باغچه می‌داند. او مست می‌کند و مشت می‌زند به در و دیوار و سعی می‌کند که بگوید بسیار دردمند و خسته و مأیوس است او ناامیدیش را هم مثل شناسنامه و تقویم و دستمال و فندک و خودکارش همراه خود به کوچه و بازار می‌برد و ناامیدیش آنقدر کوچک است که هر شب در ازدحام میکده گم می‌شود  #فروغ_فرخزاد ایمان بیاوریم بخشی از شعرِ دلم برای باغچه می‌سوزد @delnote

♥️ آن ظلم که آهِ مردمان را انگیخت نفرین شد و بر گردن ظالم آویخت کاخی که چهل‌ستونِ آن بر ستم است روزی به تلنگری فرو خواهد ریخت #شروین_سلیمانی @delnote

🎵 "Fur Elise" #Ludwig_Van_Beethoven @delnote

عشق بورزیم و عشق بورزیم ‏در این زمان گذرا ‏بشتابیم، لذت ببریم ‏آدمی را بندری نیست ‏زمان را ساحلی نیست ‏زمان می گذرد و ما درگذریم! #آلفونس_دو_لامارتین @delnote

🎵 "The Lonely Shepherd" #Bill_Kill @delnote

آن‌ها آدم‌ها را جوری بار می‌آوردند که خیال کنی تغییر غیرممکن است. جوری بارت می‌آوردند تا از تغییر بترسی و همیشه به آن بدگمان باشی. چون در مغزت فرو کرده‌اند که هر تغییری، فقط وضع را بدتر می‌کند. اما با تمام آن استبداد و آن کشتار و آن همه ناامیدی که حتی بیشتر از اکسیژن در هوا بود، آن‌ها رفتند. ما ماندیم و حتی خندیدیم. از کتاب کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم #اسلاونکا_دراکولیچ @delnote

پسرم، پسرکم... هر کجا که باشی تو را پیدا خواهم کرد _ هر کجا باشی در میان همه‌ی مرگ‌ها تو را باز پس خواهم آورد دست‌هایت را خواهم یافت، استخوان به استخوان، تن تو را به هم خواهم بست پسرم، با خاک و با آب، پسرم با خون خودم زیبا و خوب، به‌همان‌سان که بودی، تو را خواهم آفرید _ زیباتر حتی #یانیس_ریتسوس ترجمه‌‌ی فریدون فریاد، بخشی از شعرِ پسر من، ماه من @delnote