en
Feedback
💌 دلنوت

💌 دلنوت

Open in Telegram

دل‌نوت (Delnote) اشعار و نوشته‌های زیبا و ماندگار منتشر می‌کند. در انتشار زیبایی‌های دنیا با معرفی ما به دوستان‌تان سهیم باشید https://t.me/delnote

Show more
941
Subscribers
+224 hours
+87 days
+2330 days
Posts Archive
همه شهرِ ایران جگرخسته‌اند به کینِ سیاوُش کمر بسته‌اند از داستان کینِ سیاوش #شاهنامه‌_فردوسی @delnote
همه شهرِ ایران جگرخسته‌اند به کینِ سیاوُش کمر بسته‌اند از داستان کینِ سیاوش #شاهنامه‌_فردوسی @delnote

‏♥️ آن‌جا، در زیر خاک، تو به خواب نرفته‌ای برادر، هم‌رزم. قلب تو صدای قدم‌های بهار را می‌شنود که هم‌چون تو بر باد به پرواز درمی‌آید. آن‌جا ، چهره در خاک کشیده‌ای اما رو به خورشید خاک نو بذر تو را می‌پوشاند ریشه می‌دوانی در عمق خاک که روزی نو به گُل بنشینی #ویکتور_خارا‌ به فارسی: نازنین حاجی‌زاده @delnote

🎵"First Touch" #Yanni @delnote

بیا به خواب من و یک بغل بخواب عزیزم تو هم شبیه منی، خسته‌ای و خواب نداری #محمدرضا_طباطبایی @delnote

+1

شما مردم را گرسنه نگاه داشته‌اید و آن‌ها را از هم جدا کرده‌اید تا عصیان و شورش‌شان را از بین ببرید. شما آن‌ها را ضعیف و درمانده می‌کنید و وحشیانه نیروی آن‌ها را می‌بلعید و اوقات‌شان را مشغول می‌کنید تا از وحشت نه جوشش بکنند و نه مجالی برای جوشش داشته باشند. ️آن‌ها در یک جای ایستاده‌اند و درجا می‌زنند؛ راضی باشید! علیرغم جمعیتی که دارند تنها هستند. من هم تنها هستم. همه‌ی ما تنها هستیم! زیرا دیگران ترسو و ذلیل هستند. ولی با وجود تنهایی و اسارت، با وجود آن‌که مانند آن‌ها خوار و پست شده‌ام، به شما اعلام می‌کنم که شما هیچ نیستید و این که این قدرتی که تا چشم کار می‌کند، گسترش دارد و تا اعماق آسمان را به سیاهی و تاریکی کشانده است چیزی نیست مگر سایه‌ی کوچکی که به روی قطعه خاکی سنگینی می‌کند و بر اثر بادی خشمگین نابود می‌شود! #آلبر_کامو حکومت نظامی @delnote

اتابک: استاد، ایرانِ کوچک را تنها نگذارید. کمال‌الملک: شما از ایران دست بردارید، مملکت بزرگی می‌شه. 🎬 #کمال‌الملک (1362) @delnote

🎵”ای ایران” آهنگ: روح‌الله خالقی تنظیم برای ارکستر: محمود میرزایی شعر: حسین گل‌گلاب پاییز ۱۳۸۳ @delnote

♥️ و آنان را که کشته‌اید مرده مپندارید. که آنان را شاید دگربار در آغوش نتوان گرفت، امّا گاه اشکی می‌شوند در قالبِ باران، پروانه‌ای در آسمان، یا لبخندی در هیئتِ رنگین‌کمان. و هر قطره خونِ محزونِ آن‌ها، سیلابِ خشمی‌ست که دست برنخواهد داشت از روزگارِ سیاه‌تان. و آنان را که کشته‌اید مرده مپندارید، که آنان هر سال، بامدادی می‌شوند در زمستان، تا نرود از یادمان، که امّید هرگز، با هیچ گلوله‌ای مردنی‌ نیست. #پرهام_ابراهیمی @delnote

ای وطن مثلِ اینکه تو هم در غربتی و مثلِ اینکه تو هم در قلبِ من در جست‌وجوی وطنی هستی که پناهت دهد؛ ما هر دو بی‌وطنیم ای وطن من... #مظفر_النواب ترجمه‌: #احمد_دریس @delnote

‏♥️ و کشتگان چنان بسیارند که نمی‌توان بر تک‌تک ایشان گریست... #لنا_کاستنکو ترجمه بهادر باقری @delnote

♥️ فقط آدم‌های رذل‌اند که خیال می‌کنند می‌برند. #ژان_پل_سارتر #تهوع ترجمه: محمدرضا پارسایار @delnote

🎵”Alive” #Heydoo_Hedayati @delnote

🖤 برای سرزمینم، کاول نظر به دیدن او دیده‌ور شدم با آنکه “سامان سخن گفتن نیست” بگذارید از جهان بی‌افق‌ام بگویم، جهانی بدون آینده، جهانی که انتظار بهبودی، گرمی و روشنی‌ای در آن نیست. جهانی که زمانی میدان نبرد افق‌های متناقض بود و دیگر نیست، جایی برای تلاقی آرزوها و برخورد خیال‌ها بود و دیگر نیست، جهانی ساخته بر امتناع خیال. جهان پیشین جایی بود که افق‌های متناقض پنجه در پنجه می‌اندختند، صلح در مقابل جنگ، گفتگو در مقابل خشونت، عدالت در برابر ستم و قلم در برابر شمشیر. همه این مواجهه‌ها امروز بیهوده و بی‌معنی است. بیهودگی‌ای به قیمت خون‌های ریخته، آرزوهای بر باد رفته، دل‌های شکسته و خون‌خواهی‌هایی که در پیش است. جهانم جهان بی‌افقی است که بامداد بدون طلوعش هرگز آغاز نمی‌شود و شب‌های بی‌پایانش در میکده‌‌ای می‌گذرد که سال‌هاست شاعری به آن قدم نگذاشته. پس می‌مانیم با چشم‌های سرگردان و نگاهی که پرسه‌زنان به اطراف می‌نگرد، می‌مانیم و هر شب پیاله‌‌هامان را به هم می‌زنیم، به سلامتی شاعری که یکشب در میخانه را خواهد زد و خبر از افق نویی خواهد داد، افقی که بر همه آفاق چیره خواهد شد. #امیرعلی_بنی‌اسدی @delnote

♥️ این تخته‌پاره‌ها که به آن چنگ می‌زنید ته‌مانده‌های زورقِ در خون شناور است #بیداد_خراسانی @delnote