en
Feedback
جبهة الزرتشت

جبهة الزرتشت

Closed channel

https://t.me/IncogNoteBot?start=3ynqytdlks

Show more
The country is not specifiedThe category is not specified
235
Subscribers
+524 hours
+217 days
+2230 days
Posts Archive
Repost from Minas Tirith
چند ساعت دیگر، سالگرد آغاز حملات اسرائیل به ایران طی جنگ موسوم به 12 روزه است. برخلاف جنگ اخیر که ترکیبی از شکست ها و موفقیت ها برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بوده است، جنگ 12 روزه تقریبا فاقد هیچ گونه دستاوردی بود و حتی می توان آن را یک تحقیر و تخریب یکطرفه دانست. در جنگ قبلی پیش از آنکه شبکه راداری و پدافندی ایران سرکوب شده باشد، در همان شب نخست جنگنده های اسرائیلی به راحتی وارد آسمان تهران شده و بدون اینکه حتی شلیک به سمت آنها انجام شود دست به ترور گسترده فرماندهان ارشد نظامی و دانشمندان هسته ای زدند و همزمان از داخل کشور ده ها عملیات خرابکاری توسط گروه های نفوذی موساد علیه تاسیسات نظامی و امنیتی اجرا شد. تقریبا 16 ساعت طول کشید تا فرماندهی نظامی در ایران قادر به تصمیم گیری و شروع پرتاب موشک بالستیک به سمت اسرائیل شود که همین تاخیر و ناهماهنگی موجب شکار ده ها پرتابگر موشک بالستیک در روز نخست شد و بسیاری از شهرهای موشکی نیز مسدود شده و طرح شلیک 2 هزار فروندی به سمت شهرهای اسرائیل ناکام ماند (در نهایت 550 موشک شلیک شد). تخریب گسترده صنایع دفاعی به ویژه تاسیسات تولید موشک بالستیک وزارت دفاع/هوافضا موجب شد تا دیگر رویای تولید سالانه +1000 موشک بالستیک (کابوس متعارف اسرائیل) برای مدت طولانی از بین برود و تولید تا حد زیادی محدود به تاسیسات زیرزمینی شود؛ تاسیسات غنی سازی و انبارهای مواد غنی شده طی بمباران امریکا نابود یا دفن شدند و دیگر امکان فرار هسته ای یا همان آستانه هسته ای در دسترس جمهوری اسلامی نبود ؛ در روز چهارم جنگ تنها به لطف طراحی مناسب پدافند غیرعامل مقر و اندکی شانس، بمباران جلسه شورای عالی امنیت ملی منجر به قتل عام تمامی اعضا نشد و خطر فروپاشی ساختاری (که در آن زمان فکری به حال مسئله جایگزینی نشده بود) از سر سیستم سیاسی کشور عبور کرد. در جنگ 40 روزه دستاوردهای نظامی نظیر انهدام شبکه راداری و از کار انداختن 4 آتشبار تاد، سرنگونی 2 فروند جنگنده امریکایی و کشف و آسیب زدن به چند جنگنده دیگر، انهدام آواکس و سوخترسان های امریکایی روی زمین، موفقیت قابل قبول در نا امن کردن پایگاه هوایی امریکا در منطقه و کاهش فعالیت نیروی هوایی امریکا و در نهایت جلوگیری از طرح هایی نظیر سرنگونی حکومت، سرکوب شهرهای موشکی یا دزدیدن ذخایر اورانیوم را می توان به عنوان موفقیت های نظامی جمهوری اسلامی در نظر گرفت ؛ اما در جنگ 12 روزه تقریبا هیچ کدام از موارد فوق رقم نخورد و تنها توان تخریب موشک های بالستیک سپاه علیه شهرهای اسرائیلی را می توان عامل فشاری بر اسرائیل محسوب کرد که در نهایت این مورد یک دستاورد مستقیم نظامی محسوب نمی شود. جنگ 12 روزه اگرچه با دخالت ترامپ (که شاید امروز از اقدام خود شدیدا پشیمان باشد) متوقف شد، اما بدون شک یک شکست بزرگ محسوب می شد که رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی در ایران درس ها و عبرت های بسیاری از آن گرفته و در فاصله 8 ماهه میان دو جنگ خود را به گونه ای برای نبرد آماده کردند که این بار حتی اگر ترور مقامات و فرماندهان تکرار شود، خلا تصمیم گیری و فرماندهی میدانی احساس نشده و در نهایت نیز با وجود دریافت خسارات زیاد، شکست خورده جنگ محسوب نشوند. @Minas_Tirith2024

دارن قمبل میکنن

ازش پرسید اسراییل لبنان رو ول میکنه فقط کسشر گفت

بوی توافق میاد

عراقچی اسراییل میخاد توافق رو به هم بزنه

رفع محاصره بحث تنگه دور بعدی مذاکره رفع تحریم ها بازسازی در طول مذاکرات

در مرحله اول خاتمه جنگ مخصوصا لبنان تعهد به اینکه اسراییل جنگ را آغاز نکند احترام به حاکمیت طرفین عدم دخالت در امور داخلی از موضع کاملا برابر

بحث هسته ای در توافق نهایی خواهد بود

مرحله اول یادداشت تفاهم مرحله دوم توافق نهایی

یادداشت ۱۴ ماده ای رو تایید کرد

عراقچی بدنبال مذاکراتی که منجر به تثبیت پیروی ایران بشه هستبم

عراقچی ما پیروزی راهبردی بدست اوردیم

عراقچی= دنیا ایران را بعنوان قهرمان نگاه میکنه

عراقچی= ایران قوی تر از این جنگ بیرون آمد

عراقچی= جمهوری اسلامی واقعا در این نبرد پیروز شد

میگه خاتمه جنگ باید در اثر تفاهم باشه

فعلا داره خایمالی عرزشی ها و سپاه رو میکنه

کشوندن قضیه رو به دی بعدش ۴۰ روزه ولی با مقاومت ایران روبرو شدن

میگه زورشون تو ۱۲ روزه نرسیده

عراقچی داره شبکه خبر حرف میزنه