Mehrad | اینترنت آزاد | اخبار جنگ ایران آمریکا اسرائیل
Open in Telegram
509
Subscribers
+624 hours
+267 days
+11230 days
Posts Archive
🔴مارک لوین:
«من شخصاً میدانم که شما کار درست را انجام خواهید داد. شما تمام تلاش خود را خواهید کرد تا اطمینان حاصل کنید که این موضوع برای حال و آینده به نتیجه میرسد. به همین دلیل، من به این مرد (دونالد ترامپ) ایمان کامل دارم؛ زیرا او ما را به نقطهای رسانده است که سیستمهای هستهای آنها را منهدم کرده و تأسیسات غنیسازیشان را هدف قرار داده یا در حال نابود کردن آنهاست. او به حرفهای آنها اعتماد نکرده و از نیروهای نظامی ما در یکی از درخشانترین و تماشاییترین کارزارهای نظامی در تاریخ آمریکا استفاده کرده است.»
«بسیار خوشحالم که او به عنوان رئیسجمهور ایالات متحده حضور دارد. مسائل بسیار پیچیده و دشواری روی میز است، اما فکر میکنم اگر کسی از پس آنها بربیاید، قطعاً اوست. اما درباره این دشمن، اشتباه نکنید: آنها دشمن هستند و اگر تغییر رژیم صورت نگیرد، از بین نخواهند رفت. ما باید راهی پیدا کنیم — که اصلاً هم آسان نخواهد بود — تا پای خود را روی گلوی آنها نگه داریم.»
«این کار آسان نخواهد بود، به خصوص که ما معمولاً هر چهار یا هشت سال یک بار دولت را تغییر میدهیم. همین و تمام. من برای رئیسجمهور، برای سربازانمان، برای مردم خاورمیانه و برای مردم ایران دعا میکنم و دعا میکنم که این دشمن نابود شود. نظرت در این باره چیست؟»
شان هنیتی:
«از نظرت خوشم آمد. چند نکته را سریع بگویم و نظر کوتاهی از تو بگیرم مارک. اولاً، ما هرگونه اورانیوم غنیشده را حذف خواهیم کرد و فکر نمیکنم این موضوع قابل مذاکره باشد. رئیسجمهور تأیید کرده که ما در تلاش هستیم تا مردم ایران را مسلح کنیم؛ چون نمیتوان با تیرکمان در یک انقلاب پیروز شد.»
«بدیهی است که نباید به گروههای نیابتی آنها اجازه دهیم برنامه موشکهای بالستیک خود را بازسازی کنند. علاوه بر این، باید مولفه "اعتماد و راستیآزمایی" در تمام این موارد وجود داشته باشد. ما نمیتوانیم جلوی کره شمالی، چین و روسیه را برای ارائه فناوری و کمکهایشان بگیریم، همانطور که تاکنون به آنها برای ساخت این زیرساختها کمک کردهاند.»
«من همه پاسخها را ندارم، اما مطمئناً این اقدامات، آنها را برای حداقل یک دهه به عقب خواهد راند. اما موضوع پیچیدهتر از این حرفهاست. امیدوارم اگر بتوانیم سلاح به دست مردم برسانیم، خودشان کنترل اوضاع را به دست بگیرند. ۳۰ ثانیه وقت داریم، کلام آخر با تو.»
مارک لوین:
«این نکته برای من بسیار کلیدی است و در برنامههای رادیویی و حضورهای مختلفم بر آن تأکید کردهام. ما باید مردم را مسلح کنیم. چون اگر ما قرار نیست تغییر رژیم را انجام دهیم، آنها باید خودشان توانایی انجامش را داشته باشند. ریگان این کار را در افغانستان، نیکاراگوئه، هندوراس و آنگولا انجام داد. دونالد ترامپ هم میتواند دقیقاً همین کار را انجام دهد. به هر شکلی که شده، این مردم باید مسلح شوند تا آیندهشان را به دست خودشان بگیرند و من فکر میکنم که این کار را خواهند کرد.»
شان هنیتی:
«فکر میکنم همانطور که کمک به مبارزان آزادی علیه کنتراها جواب داد و مجاهدین در افغانستان به شکست اتحاد جماهیر شوروی کمک کردند، این روش هم بسیار مؤثر خواهد بود. مارک لوین بزرگ، از تو ممنونم.»
@MehradXV
🔴صدا و سیما💩 از حمله موشکی و پهپادی به امارات و کویت خبر داد
و این حملات را پاسخ به حملات [اسرائیل] به تاسیسات
نفت جزیره لاوان عنوان کرد.
@MehradX
مارک لِوین: اونا یه آتشبس دارن، آتشبسی که قبلاً خودشون نقضش کردن. و بله، استدلال این خواهد بود که: «خب، اونا روی این بخش کنترل ندارن، روی اون بخش کنترل ندارن». خب اگه اونا روی این و اون کنترل ندارن، ما اصلاً چطوری وارد یک توافق میشیم؟
مسائل پیچیده زیادی هنوز روی میز هست. من به پرزیدنت ترامپ اعتماد دارم؛ قلبش رو میشناسم. میدونم که میخواد کار درست رو انجام بده. میدونم افرادی با دیدگاههای محدود دورش هستن که بهش میگن یه کار دیگه بکنه، مشاورهای دیگهای داره که چیز دیگهای بهش میگن. او فهمیدهترین و توانمندترین فرد در بین اونهاست. او رئیسجمهور ایالات متحده است و غریزهاش خیلی خوب عمل میکنه. اما من این رو میگم: این دشمن، هنوز همون دشمنه. اونا هنوز سر پا هستن. ممکنه ارتششون نابود شده باشه، اما کمونیستهای چین هنوز بهشون کمک میکنن، روسها هنوز برای بازسازی بهشون کمک میکنن. پس این ماجرا تموم نشده. مسئله این نیست که من جنگطلب هستم، مسئله اینه که اونها جنگطلب هستن. مسئله این نیست که من مداخلهجو هستم، اونها مداخلهجو هستن. من با رئیسجمهور موافقم؛ ما باید از کشورمون محافظت کنیم، باید از میهنمون محافظت کنیم. اینکه وانمود کنیم این دشمن سربازان و شهروندان آمریکایی رو نکشته، مضحکه. اینکه وانمود کنیم این دشمن همین الان که داریم صحبت میکنیم، مردم خودش رو از چپ و راست اعدام نمیکنه، مضحکه. این دشمن داره موشک شلیک میکنه، نه فقط به اسرائیل، بلکه فکر میکنم امشب به برخی کشورهای عربی هم شلیک کرده، اون هم درست زمانی که وارد یک آتشبس دو هفتهای شدیم. دقیقاً ما قراره چه کاری بتونیم انجام بدیم که اروپاییها نتونستن؟ که آژانس بینالمللی انرژی اتمی نتونست؟ که دولتهای قبلی نتونستن؟ ما قبول داریم که دونالد ترامپ رهبریه که قرنی یک بار ظهور میکنه، اما این یعنی رهبر بعدی و رهبر بعد از اون، دیگه دونالد ترامپ نخواهند بود. بنابراین به هر شکلی، ما باید راهی برای انجام یک کار بسیار پیچیده و دشوار پیدا کنیم. اینها تروریست هستن. چی باعث میشه کسی فکر کنه ما میتونیم طرز فکر اونها رو تغییر بدیم؟ ما دنبال تغییر رژیم نیستیم، همه میگن تغییر رژیم نه. باشه، پس رژیم به یک شکلی باقی میمونه، اصولش باقی میمونه. پس سؤال اینجاست: چطور این دشمن رو، این سم رو، این سرطان رو، این رادیکالهای اسلامگرا و وحشیهای قرن هفتمی رو در یک چارچوب (قفس) نگه داریم؟ این همون چیزیه که باید بفهمیم؛ اگر قرار نیست به خاطر جریانهای انزواطلب بزرگ در حزب دموکرات و در میان راستگرایان افراطی (Woke Right)، اونها رو کاملاً از بین ببریم. اما باز هم میگم، جنبش مگا (MAGA) و جمهوریخواهان پشت رئیسجمهور هستن. اما اگه به خاطر جو سیاسی یا دلایل دیگه نمیتونیم این کار رو بکنیم، پس چطور قراره اونها رو مهار کنیم؟ این نمیتونه فقط یک «صلح در زمانه ما» باشه که یک توافق ۱۰ مادهای داشته باشیم و اونا با این و اون موافقت کنن. من فکر میکنم این موضوع بسیار بسیار پیچیده و دشوار خواهد بود.@MehradXV
🔴«مجری فاکسنیوز، مارک لوین، درباره وضعیت درگیری آمریکا و ایران پس از توافق آتشبس دو هفتهای در برنامه ‘Hannity’ صحبت میکند.» ترامپ مخاطب همیشگی صحبت های مارک لوین !
📌مارک لوین: بسیار خب، فکر میکنم چند اصل و حقیقت بنیادی در اینجا وجود دارد: نخست، خدا را شکر که دونالد ترامپ رئیسجمهور ایالات متحده است؛ چون هیچ رئیسجمهور دیگری کاری را که او انجام داده و در حال انجام آن است، نمیکرد. هیچکس، نقطه سر خط. و ترس من همین است؛ اگر قرار باشد توافقی صورت بگیرد، دونالد ترامپ برای همیشه حضور نخواهد داشت تا بر اجرای آن نظارت کند. این نکته اول. بنابراین به او اعتماد دارم. نکته دوم: من به دشمن اعتماد ندارم. دشمن در طول نیم قرن نشان داده که هر توافقی را امضا میکند، نقض میکند. پس این بار چه تفاوتی خواهد داشت؟ چهار یا پنج سال دیگر چه فرقی خواهد کرد؟ نکته سوم: همه میگویند ما به دنبال «تغییر رژیم» نیستیم. بسیار خب، پس تغییر رژیمی در کار نخواهد بود. اما این یعنی چه؟ یعنی رژیم همچنان باقی میماند. شاید نه آن سه لایه بالایی قدرت، اما ساختارهای بنیادین همچنان سر جای خود هستند و دوباره یک «مرد قدرتمند» (دیکتاتور) به راس کار خواهد آمد، همانطور که همیشه میآیند. پس این هم یک پرسش است. رئیسجمهور با موانع واقعاً باورنکردنی روبروست: ۱. حزب دموکرات که اساساً ترجیح میدهد او (ترامپ) را نابود کند تا دشمن را؛ تمرکز آنها روی این است. ۲. این به اصطلاح «اینفلوئنسرهای» خودشیفته و بیدار (Woke) که رسانهها از آنها برای حمله به رئیسجمهور و تضعیف پایگاه رای او استفاده میکنند. ۳. البته پایگاه رای او مثل سنگ، محکم است؛ ۹۲ تا ۱۰۰ درصد با او هستند، یعنی همان حزب جمهوریخواه. اما مسائل دیگری هم هست که کسی دربارهشان حرف نمیزند و من میخواهم آنها را مطرح کنم، چون بالاخره یک نفر باید بگوید: * برای اجرای هر آنچه بر سرش توافق میکنیم، چه خواهیم کرد؟ چطور آن را اجرا میکنیم؟ آیا آرایش نظامیمان را تغییر میدهیم؟ پایگاه دیگری در آنجا خواهیم داشت؟ چطور این کار را انجام میدهیم؟ * نکته بعدی، در مورد مردم ایران است؛ آیا قرار است آنها را همانجا رها کنیم؟ آیا کاری از دستمان بر نمیآید و میخواهیم دستمان را از این موضوع بشوییم؟ پذیرش این مسئله از نظر اخلاقی برای من بسیار دشوار است. * و بعد، موضوع گروههای نیابتی است؛ حزبالله. من گزارشها را میخواندم؛ حزبالله بیشتر از خودِ ایران به طور مستقیم، آمریکایی کشته است. حزبالله همان ایران است. حزبالله همین حالا هم صدها موشک به سمت اسرائیل شلیک میکند. @MehradXV
🔴جیدی ونس معاون رئیس جمهور آمریکا:
آنچه رئیس جمهور ترامپ می خواست این بود که توان نظامی ایران را از بین ببرد و این محقق شده است.
اگر ایرانی ها بخواهند با حسن نیت با ما همکاری کنند، به توافق خواهیم رسید.
اگر ایرانیها با حسن نیت رفتار نکنند، متوجه میشوند که رئیسجمهور ترامپ را نباید دست کم گرفت.
آتشبس شکننده با ایران مبتنی بر موافقت ایرانیها برای باز کردن تنگه هرمز است.
رئیس جمهور ترامپ را نمی توان دستکاری کرد و صبر او به پایان رسیده است. امیدوارم ایرانی ها تصمیم مناسبی بگیرند@MehradXV
🔴ایسنا خبر مربوط به ریاست تیم مذاکره کننده ایران یعنی «محمدباقر قالیباف» و ریاست تیم مذاکره کنندهی آمریکایی یعنی «جی دی ونس» در مذاکرات آتیِ پاکستان را از روی خروجی خود، حذف کرد.
@MehradXV
🔴ترامپ به اسکای نیوز :
شما نمیدونین نکات چیه، من میدونم!
نکات خیلی خوبیه و بیشترش کامل
مذاکره شده.
اون چیزایی که ایران میگه خواستههای حداکثریه، اینا نیست
اگه هم خوب نباشه، راحت برمیگردیم عقب.@MehradXV
🔴امارات متحده عربی تأیید میکند که یک موشک ایرانی به تأسیسات پردازش گاز حبشان اصابت کرده و باعث آتشسوزی شده است!
@MehradXV
انقدر واضح و روشن هست که این آتش بس برای چی بوده که صحبت کردن دربارش وقت تلف کردنه!
🔴وزیر خارجه قطر :
جمهوری اسلامی به خاطر آسیبهایی
که به قطر وارد کرده باید غرامت بپردازد.
🔺 یادآوری : همین الان
هم حدود ۷ میلیارد دلار از پولهای ایران در بانکهای قطر بلوکه شده هستند!
@MehradXV
اگر تا ۴۰ روز پیش اسرائیل زخمخوردهترین دشمن جمهوری اسلامی در منطقه بود، حالا لیست بلندبالایی از کشورهای عربی هم هستند که آشکار و پنهان به آمریکا میگفتند :« کار را تمام کن» آنها در این مذاکرات و وقفه دو هفتهای نقشی پررنگ خواهند داشت.
آمریکا حالا باید خواستهای امارات و عربستان که تا ۴۰ روز پیش مخالف جنگ بودند، یا کویت و بحرین آسیب دیده و قطر دور شده از جمهوری اسلامی را هم در نظر بگیرد.
@MehradXV
🔴 مهر: صبح امروز بعد از برقراری آتشبس، چندین انفجار در پالایشگاه جزیره لاوان رخ داد. هنوز منشأ این انفجارها مشخص نیست.
@MehradXV
🔴وزیر حمل و نقل عمان: ما تمام توافقنامههای مربوط به حمل و نقل دریایی را امضا کردهایم که تصریح میکند هیچ هزینهای برای عبور از تنگه هرمز اعمال نخواهد شد.
@MehradXV
🔴خبرگزاری ایسنا: قالیباف رهبری تیم مذاکرهای را که روز جمعه در اسلامآباد مقابل معاون رئیسجمهور آمریکا ونس آغاز خواهد شد، بر عهده خواهد داشت.
@MehradXV
🔴پالایشگاه جزیره لاوان ایران زدن
خیلی بد زدن کل منطقه دود برداشته
@MehradXV
🔴پست تازه ترامپ:
روزی بزرگ برای صلح جهانی!
ایران خواهان تحقق این امر است؛ آنها دیگر به ستوه آمدهاند! سایرین نیز چنین احساسی دارند!
ایالات متحده آمریکا به مدیریت و رفع تراکم ترافیک دریایی در تنگه هرمز کمک خواهد کرد. شاهد اقدامات مثبت بسیاری خواهیم بود! درآمدهای کلانی به دست خواهد آمد و ایران میتواند روند بازسازی خود را آغاز کند.
ما انواع تدارکات را بارگیری و ارسال خواهیم کرد و صرفاً برای اطمینان از اینکه همه امور به خوبی پیش میرود، در همان حوالی «حضور خواهیم داشت».
من اطمینان دارم که چنین خواهد شد. درست مانند آنچه اکنون در ایالات متحده تجربه میکنیم، این میتواند عصر طلایی خاورمیانه باشد!!!
رئیسجمهور دونالد جی. ترامپ
@MehradXV
🔴سخنگوی ارتش اسرائیل:
به حملات خود به ایران ادامه می دهیم.
@MehradXV
🔴 ترامپ:
من موافقت میکنم بمباران و حمله به ایران رو واسه مدت 2 هفته متوقف کنیم.
این آتشبس دوطرفه خواهد بود! دلیل این اقدام اینه که ما به همه اهداف نظامی خود دست یافتهایم و در حال پیشرفت بسیار زیادی در جهت توافق نهایی واسه صلح بلندمدت با ایران و صلح تو خاورمیانه هستیم.
ما یه پیشنهاد 10 بندی از ایران دریافت کردیم و بر این باوریم که این پیشنهاد میتونه پایهای مناسب واسه مذاکرات باشه.
تقریباً همه نکات اختلافی گذشته بین ایالات متحده و ایران حل شدن، ولی این دوره 2 هفتهای به منظور نهاییسازی و قطعی کردن توافقه.
از طرف ایالات متحده آمریکا، به عنوان رئیسجمهور و همچنین نماینده کشورهای خاورمیانه، افتخار میکنم که این مسئله بلندمدت به نزدیکی حل و فصل رسیده.
@MehradXV
🔴کاخ سفید:
دههها تروریسم ایران تحت ریاست جمهوری ترامپ ادامه نخواهد داشت.
@MehradXV
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
