ch
Feedback
لحد إمتي"ي

لحد إمتي"ي

前往频道在 Telegram

لأن ضِحكتك بمفردها عِناق ‏كُنت آتيك بكل ما أوتيت من تعب @Aldaghet_bot @Drisbv https://t.me/+aTdQxDBE8Zc2YTlk

显示更多
4 719
订阅者
-124 小时
+107
+4930
帖子存档
صلاحية اي شخص بتنتهي لما يبدا يستهين بمشاعرك وزعلك، كرامتك اكبر بكثير من ان تستمر مع حد يعاملك علي مزاجه، ومجرد ما تشعر بقلة قيمه حتي لو روحك فيه؛ ابعد.

Repost from N/a
تَنطفئ الدَّهشةُ، بالتَعمُق

Repost from 8:5:07
مفيش اي مشكله ان الواحد يحزن شويه في مقابل انه ياخد قرار صح يبني عليه حياته ، عشان اوقات القرارت الصعبة والقاسية هي السبيل الوحيد علشان تبقى في واقع احسن وحقيقي ، وكدا كدا الوقت بيعالج كل حاجه وبيهدم برضو كل حاجه ، حتي الذكريات الحلوة والمشاعر الحقيقه الي كانت موجودة بتموت ، وبيجي مكانها نوع كدا من الحكمة والهدوء البارد الي بيخلي كل شئ يهدي .

عايزة اقعد على جنب وأعيـط مُرهقة اوي كل حاجة بقت مُرهِقة، وصعبه

غريب الانسان والله ! يبقا يوم حاسس بطاقة ونشاط يهد بيهم جبل وعنده استعداد يعمل اي حاجة وحابب يتعامل مع الناس كلها واليوم اللي بعده يبقا مش قادر حتى يقوم من السرير ومعندوش طاقة لأي حاجة او اي نقاش .. الحمدلله على كل حال .

' رَحم الله أفئدة النساء أعظمُ أدعيتهن أن يأمَنن'.

ﻗُﻞ ﻟﻠﻔﺆﺍﺩِ ﻭإﻥ ﺗﺮﺍﻛَﻢ ﺑﺆﺳﻪُ.. ﺭﺑّﻲ ﻣﻌﻲ ﻣﻦ ﺫﺍ ﻳﻌﻴﻖ سبيلي!

"ماذا وَجَدَ مَنْ فَقَدَكَ؟ وَما الَّذي فَقَدَ مَنْ وَجَدَكَ؟"

يقولون إن كلَّ شيءٍ مباحٌ في الحب والحرب، لكن الألم يا ليلىٰ؟ أفهمه في الحرب، فالحروب لا تنجب إلا الخراب، لكن كيف يخرج الألم حيًّا من رحم الحب؟

"لا أنتمي لأي مكان، لا هنا ولا هناك.. ما أشعر به أنني غريبة في كل مكان أصل إليه"

Repost from خايف''ف
https://www.facebook.com/61586215328338/posts/122123147655207177/?app=fbl لايك هنا ي اخواتي ع البوست عاوزه يعدي ها و ادخلوا شوفوا اخوكم الدفعه بتقول اي عليه ولاف هاااا،😂😂

Repost from (“
يا مَضيعة الوقت ومَفسدة القلب ، أخذوا منّا أعمَاࢪُنا ؛ وسنُسأَل .
يا مَضيعة الوقت ومَفسدة القلب ، أخذوا منّا أعمَاࢪُنا ؛ وسنُسأَل .

«اللَّهُمَّ يَا مَنْ لَا يَضِيعُ عِنْدَهُ حَقٌّ، وَلَا يَخِيبُ فِيهِ رَجَاءٌ، عَوِّضْنِي عَنْ كُلِّ دَمْعَةٍ ذَرَفْتُهَا، وَعَنْ كُلِّ وَجَعٍ سَكَنَ قَلْبِي، وَعَنْ كُلِّ فُرْصَةٍ ضَاعَتْ مِنِّي، وَعَنْ كُلِّ شَخْصٍ خَذَلَنِي. اللَّهُمَّ أَبْدِلْ حُزْنِي فَرَحًا، وَضِيقِي اتِّسَاعًا، وَفَقْرِي غِنًى بِفَضْلِكَ. اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَا فَقَدْتُهُ سَبَبًا فِي قُرْبِي مِنْكَ، وَافْتَحْ لِي أَبْوَابَ فَضْلِكَ الَّتِي لَا تُغْلَقُ، وَاجْعَلْنِي مِمَّنْ رَضِيتَ عَنْهُمْ فَأَرْضَيْتَهُمْ، وَمِنَ الَّذِينَ صَمَدُوا أَمَامَ البَلَاءِ فَبَشَّرْتَهُمْ بِاليُسْرِ بَعْدَ العُسْرِ»

لم أكن أطلبُ شيئًا كبيرًا، كانت أقصى أحلامي أن يتمّ اختياري… ولو مرّةً، مرة وحيدة لا أكونُ فيها خيارًا أخيرًا

"الإنسان بِفطرَتهِ يَحنُّ إلى ربِّه وقُربهِ حتَّى لو غَلَبتهُ نفسه.. "

لم تَكترثي لأجلي، واشتريتِ شمعةً بحُجّة الخوف من الظلام، أنا الذي أحرقتُ كلَّ أصابعي لأجلكِ.