ch
Feedback
Python Hints

Python Hints

前往频道在 Telegram

Python tips and tricks The Good, Bad and the Ugly توی این کانال فقط قرار هست در مورد core python صحبت کنیم. این کانال یک بلاگ شخصی هست و پیرامون نظرات و چیزهایی که توی بیش از ۱۰ سال کد زدن یاد گرفتم (فقط برای کمک به دوستان تازه‌کار) Admin: @Abbasi_ai

显示更多
9 605
订阅者
+924 小时
+647
+22130
帖子存档
نکته مهم : به مطلب داخل پرانتز هم توجه کنید 😬 ولی داستان اینه که سوال راجب پکیج خاص، فریمورک خاص، یا .... با Super group می‌تونه فعال بشه فقط (چون خیلی از دوستان درخواست داده بودند)

گروه رو از کانال جدا کنیم ؟ بتونیم Super group داشته باشیم که راجب همه چیز بحث بشه ؟ مخالف گروه جدید زدن هستم.
Anonymous voting

قبل اینکه Kernel تغییر بدید، یا درایور‌ها رو دستکاری کنید و ... Bios Update بزنید، مخصوصاً اگر سخت‌افزار جدید اضافه کردید. ۹۰٪ مشکل حل شد، هنوز بعضی مشکلات وجود داره و روی نرم‌افزارها هم فعلاً جدی‌ترین مشکل خودم smplayer هست که lag بسیار داره.

دستاورد جدید آنلاک کردم پروژه دارم اوبنتو آپدیت شده (میزان لگ سیستم به خدا رسیده) ممکنه مشکل از انویدیا هم باشه (ولی درست کار
دستاورد جدید آنلاک کردم پروژه دارم اوبنتو آپدیت شده (میزان لگ سیستم به خدا رسیده) ممکنه مشکل از انویدیا هم باشه (ولی درست کار میکنه) دمو هم دارم گوگل هم 403 بهم میده (بدون وی‌پی‌ان)

از این کانال غافل نشید،کمی هم شما به من کمک کنید. https://t.me/pyrust/11

یکسری از دوستان اشاره کردند که کتاب جزئیات کمی داره و برای کسی که قبل از این وب کار نکرده خیلی راحت و سر راست نیست : اگر این شرایط برای شما هم صدق می‌کند، به این لیست میشه یک کتاب دیگر هم اضافه کرد. کتاب : Web Development with Django 2nd edition By Ben Shaw, .... (Packt pub) خوبی دیگری که این کتاب برای دوستان تازه‌کار داره این هست که توی هر فصل و بعد از هر مبحث یک تمرین جزئی درمورد آنچه صحبت شد هم ارائه میده فصل‌های دیگری هم که بنظرم بهتر توضیح داده برای شروع : Media serving and file uploads, Session and authentication Testing your django application و بخش‌هایی (شامل مثال) از فصل های : Generating CSV, PDF, and other Binary File Django Third-Party Libraries هست. بازم میگم اگر کتاب دیگری خوندید، درگیر کتاب‌های مختلف نشید، تمرین کردن و با جستجو رسیدن به آنچه که نیاز دارید اولویت باشه براتون اما اگر سرفصلی هست که فکر می‌کنید به خوبی متوجه نشدید یا ضعف دارید فقط همون فصل رو از کتاب، دوره یا منبع دیگری دنبال کنید. بعنوان مثال، فرقی نمی‌کنه چه کتابی باشه؛ وقتی شما نحوه ساخت پروژه یا راه‌اندازی اپ توی جنگو رو بلدید دیگه لازم نیست سراغ هر کتابی می‌رید فصل اول و دوم رو بخونید. حالا اینجا مثال Django بود شما به موضوعات دیگر و ... هم تعمیم بدید این موضوع رو. اولویت اول شما باید کد زدن و تمرین باشه، شخصاً کل هفته رو کد میزنم آخر هفته که روز استراحتم هست، ترجیح میدم کتاب بخونم تا مطالب و تکنیک‌های جدید رو توی کارهام پیاده سازی کنم (و همین ۱ روز برای خیلی از مباحث و کتاب‌ها بیشتر از کافی هست).

#خارج_از_بحث ۱ ماه پیش من یک ایده‌ای رو بهش دادم که شروع کنه روش کار و تمرین کردن چون رفیق خوبی برام بوده و خودمم کنارش باشم
#خارج_از_بحث ۱ ماه پیش من یک ایده‌ای رو بهش دادم که شروع کنه روش کار و تمرین کردن چون رفیق خوبی برام بوده و خودمم کنارش باشم و بهش راهنمایی بدم توی این مسیر. من هدفم درآمدزایی ازین ایده نبود، هرچند می‌دونستم چقدر پول توی این موضوع هست. الان این تصویر رو بدون اجازه‌اش گذاشتم (عذر میخوام رفیق) می‌دونم توی چه شرایط سختی هستی؛من هدفم دیدن پیشرفت تو بود. اما خواستم بگم؛ درسته رفیقای زیادی ندارم ولی همین انگشت شمار آدمایی که بهشون میگم رفیق برام کافیه. این دفعه‌ی سوم هست که برای رفتن سر این شغل بقول خودش از من اجازه میگیره؛ خودش نمی‌دونست و الان بعد از این متوجه می‌شه: من فقط ی هدف داشتم ازین پروژه، اونم بهت انگیزه بدم تا پیشرفت کنی رفیق و اینکه کم نیاری ♥️ خلاصه که تباه نباشید، رفیقاتون رو درست انتخاب کنید.

#خارج_از_بحث ۱ ماه پیش من یک ایده‌ای رو بهش دادم که شروع کنه روش کار و تمرین کردن چون رفیق خوبی برام بوده و خودمم کنارش باشم
#خارج_از_بحث ۱ ماه پیش من یک ایده‌ای رو بهش دادم که شروع کنه روش کار و تمرین کردن چون رفیق خوبی برام بوده و خودمم کنارش باشم و بهش راهنمایی بدم توی این مسیر. من هدفم درآمدزایی ازین ایده نبود، هرچند می‌دونستم چقدر پول توی این موضوع هست. الان این تصویر رو بدون اجازه‌اش گذاشتم (عذر میخوام رفیق) می‌دونم توی چه شرایط سختی هستی؛من هدفم دیدن پیشرفت تو بود. اما خواستم بگم؛ درسته رفیقای زیادی ندارم ولی همین انگشت شمار آدمایی که بهشون میگم رفیق برام کافیه. این دفعه‌ی سوم هست که برای رفتن سر این شغل بقول خودش از من اجازه میگیره؛ خودش نمی‌دونست و الان بعد از این متوجه می‌شه: من فقط ی هدف داشتم ازین پروژه، اونم بهت انگیزه بدم تا پیشرفت کنی رفیق و اینکه کم نیاری ♥️ خلاصه که تباه نباشید، رفیقاتون رو درست انتخاب کنید.

موقتا snap احمق رو پاک کنید، تا ببینیم راهکار چیه 🥲 گزینه‌هایی که دوستان پیشنهاد دادند رو بررسی می‌کنم

قبول دارید
ubuntu desktop 
داره گند میزنه توی سالهای اوجش ؟ جایگزین شما براش چی هست ؟ با اینکه حداقل ۷-۸ روز طول می‌کشه برام این جابجایی ولی باید یک جایگزین براش پیدا کنم (که حتما بر پایه ubuntu نباشه) پ.ن : آپدیت اخیر ویندوز روی لپ‌تاپ همکارم از سیستم من با ۲۰ بار سخت‌افزار قویتر سریعتر هست.

فقط ۲ نفر (۲ نفر از گروه لفت دادند) : https://t.me/+uxFwFtuR-bZkYWI8

#موقت ساعت ۲ صبح هست و من همین الان ۲ تا کتاب با تعریف زیاد از دوستان گرفتم. که نمی‌تونم مقاومت کنم و نخونم. اگر واقعاً خوب بود، قطعاً پیشنهاد خواهم کرد.

چون خیلی پرسیده شده : اگر تازه کار هستید Head First Python (3rd edition) نسخه اولیه رو O'Reilly منتشر کرده (رایگان تو سایتش می‌تونید بخونید یا از منابع موجود استفاده کنید و دانلود بزنید) برای کسی که تازه میخواد پایتون و برنامه‌نویسی رو شروع کنه کتاب بسیار خوبی هست (من نسخه‌‌های قبلی رو به شاگرد هام معرفی می‌کردم؛ این نسخه هم قطعاً بهتر هست که بدتر نه پس نخونده معرفی می‌کنم کتاب رو)

تکمیل ظرفیت، دیگه در مورد این موضوع به هیچ‌وجه توی گروه صحبتی نخواهیم داشت.

از شرکت اومدم بیرون، و به رسم همیشگی مثل همه دوستانی که چندین سال داخل شرکت بودند یک تجربه یا چیزی که یاد گرفتیم رو باید به اشتراک میذاشتم : دو مورد رو توی این چندسال کار با این شرکت و مدیران قبلی یاد گرفتم؛ و همیشه هم رعایت خواهم کرد : ۱) اگر کدی بیشتر از ۱۰۰ خط شد، باید براش تست بنویسم و اگر کدی رو از کسی تحویل گرفتم و بیش از ۳ بار ازش استفاده کردم، هوشمندانه و عاقلانه‌اس که براش تست بنویسم. ۲) نرم‌افزارها تمایل دارند به chaos شدن (بهم ریخته و آشوب شدن) اگر جایی مسئول تیم یا مسئول فنی شدم آخر هر ماه، ۱ روز کاری رو اختصاص بدیم به رفع chaos توی نرم‌افزار و این کار رو به صورت تیمی انجام بدیم. مورد دوم رو میگم چون peer review توی تیم ما نبود و نمی‌تونستیم هم داشته باشیم، برای همین وقتی اعتراض بچه‌ها رو دیدم این مورد رو برای تیم فعال کردم، بعد از ۵-۶ ماه٫جلسه همه‌ی بچه‌ها استاندارد سنیورهای تیم رو رعایت میکردند کیفیت کدهای تیم بالا رفت، سرعت بالا رفت چون همه با یک استاندارد کد می‌زدند، و چون ذهنیت ساختار بندی و اسم‌گذاری به هم نزدیک شده بود درک اعضای تیم از کد همدیگر هم بسیار بالا رفته بود. در نهایت جلسات از چندین ساعت به ۱ ساعت در ماه رسید. برای تست نویسی، حتی اگر ۲ برابر کدها و فیچرها زمان میگیره به خدا که بصرفه هست. چون بعد از ۱-۲ ماه توسعه فیچرهای بیشتر، کوچکترین تغییر توی هر بخش کد می‌تونه چندماه کار رو عقب بندازه. گفتم حالا که این‌ موارد رو توی صحبت پایانی توی شرکت قبلی گفتم، اینجا هم به اشتراک بذارم شاید بدرد دوستان خورد.

لینک آپدیت شد

دوستان تلگرام به مشکل خورده و هیچکدوم از درخواست‌های اخیر رو نمایش نمیده ☝️☝️☝️☝️

از حداقل تعداد گذشتیم و قطعاً از هفته آینده شروع خواهیم کرد

https://t.me/+wnF8ZsssfzAzMjVk فقط ۱ هفته و فقط ۲۵۰ عضو خواهد داشت این گروه محدودیت Google Meet : 250 هست، ۱- اگر کسی نمی‌تونه جلسات رو شرکت کنه توی گروه عضو نشه (یا اینکه حداقل اعلام کنه من ظرفیت گرمه رو افزایش بدم) ۲- ارائه هر فصل باید توسط اعضا انجام بشه، پس اگر اهل کتاب خوندن نیستید و فقط میخواید جلسات رو شرکت کنید توی اولویت‌های بعدی قرار خواهید گرفت، اولویت با کسانی خواهد بود که توی ارائه یا آماده‌سازی مطالب هم کمک می‌کنند. ۳- هفته‌ای که کسی ارائه‌ای رو قبول نکنه، جلسه نخواهیم داشت و در صورت تداوم بیش از ۳ هفته گروه منحل خواهد شد (با توجه به اینکه بیش از ۵۰ نفر بهم بابت این موضوع پیام داده بودند، نباید این اتفاق بیوفته) ۴- امکان افزایش ظرفیت وجود نداره، چون شخصاً می‌خوام داخل جلسات حضور داشته باشم تا توضیح یا موضوع اشتباهی وجود نداشته باشه. ۵- باقی موارد توی گرمه بحث خواهد شد. 😊