Python Hints
前往频道在 Telegram
Python tips and tricks The Good, Bad and the Ugly توی این کانال فقط قرار هست در مورد core python صحبت کنیم. این کانال یک بلاگ شخصی هست و پیرامون نظرات و چیزهایی که توی بیش از ۱۰ سال کد زدن یاد گرفتم (فقط برای کمک به دوستان تازهکار) Admin: @Abbasi_ai
显示更多9 605
订阅者
+924 小时
+647 天
+22130 天
帖子存档
9 606
این برای کانال دار ها
تورو خدا استوری نذارید
اصن محیط تلگرام برای این مورد ساخته نشده
شخصاً ریمو میکنم
کم از شمارهها میکشیدیم، کانالا هم اضافه بشه
9 606
رأی گیری تا فردا شب بمونه،
اگر به نتیجه رسید گروه جدایی برای این موضوع راه میندازم
و کتابهای بالا رو شروع میکنیم (فعلا ۴ کتاب اصلی)
بیشتر برای دوستانی خوب هست که تازه کار هستند و توانایی درک مطلب انگلیسی پایینی دارند و ممکنه توی مطالب کتاب دچار کج فهمی بشوند
نکته بعدی :
از دوستان حرفهای تر هم دعوت میکنم در صورت تایید خوانش گروهی، برای کمک شرکت کنند و جلسات آخر هفته ها و ارائهها رو باهاشون داشته باشیم.
توجه :
همه دوستان باید هر فصل رو بخونند، چون ارائه هرفصل حدوداً ۳۰ دقیقه خواهد بود، و بعدش رفع اشکالات و سوالات همون فصل
پس بدرد کسی که اصل کتاب رو نخونده نخواهد خورد.
9 606
این دو هفته بیشترین درخواست برای خوانش گروهی کتابها بوده حالا نظرسنجی بذاریم.
خوانش گروهی بذاریم یا خیر ؟ توجه: شخصاً نمیتونم ارائه آخر هفته رو آماده کنم، اما سعی میکنم توی ارائهها شرکت کنم و اگر لازم بود موضوعی توضیح داده بشه توضیح بدم.
9 606
#موقت
خوندن این کتاب تموم شد و باید بگم واقعاً منبع خوبی بود
بخصوص اگر
Resource
ها و لینکهایی که گذاشته رو دنبال کنید
9 606
توی گروه هرگونه صحبت تخصصی راجب فریمورک خاص ممنوع هست.
هدف از کانال آموزش
core python
بوده و هست.
اما هر از گاهی دوستانی با تخصص AI توی گروه بحث تخصصی انجام میدهند یا بابت این قانون به بنده خرده میگیرند، بخصوص بعد از بحثهایی که این ۲ روز داشتیم تو گروه؛ اکثراً هم دو حالت داره :
۱- دوستانی که از
@pytens
به گروه اومدند.
۲- دوستانی که لطف دارند به بنده و بخاطر تجربهام در این زمینه توقع پاسخ دارند
برای دسته اول؛ واقعاً علاقهای به این موضوع ندارم هر مطلب مهمی هم که برای شروع لازم بوده تا حالا توی اون کانال گذاشته شده و هست.
دسته دوم؛ حدود ۵ سال پیش هرجا تونستم اعلام کردم :
Software Engineering, Core Python
رو یاد بگیرید و بعد وارد فیلد مورد علاقه خودتون بشید (حتی AI)
اگر واقعاً اعتمادی هست، این مورد رو پیگیری کنید و اجازه بدید بنده هم تمرکزم روی هدف اصلی باشه، جابجایی بین تمامی فیلدهای شغلی که داشتم ارزش کانال و کیفیت پستها رو کم میکنه که این موضوع قطعاً بابت دلسردی بنده هم میشه.
در نهایت توجه شما رو به تصویر پیوست هم جلب میکنم.
برای موضوعات تخصصی کانال و گروه بسیار بسیار وجود داره.
9 606
#موقت
آماری ترکوند این پشت :
روی ۲۰۰ تا بازدید
۵۶ تا share خورد، که خب دفعه اول بود توی کانال
ولی خدایی نفرستید توی save message که هیچوقت نبینید، حتماً برای این یکی وقت بذارید
9 606
این ویدئو در راستای همون صحبتی هست که داشتم :
وب رو فارغ از فریمورک یاد بگیرید
متأسفانه خیلی از بچههایی که با پایتون وب رو یاد گرفتند بخصوص جنگو، اگر فریمورک عوض بشه باید از صفر شروع کنند برای همین جابجایی بین فریمورکهای مختلف بسیار براشون سخت هست
YouTube Video
توی این ویدئو که از
PyCon سال 2017 هست
Jacob Kaplan
از توسعه دهندههای اصلی django بهتون وب رو فارغ از فریمورک آموزش میده و شاید مقدماتی رو میگه از اینکه چطور وب فریمورک بعدی رو خودتون بنویسید.
شخصاً با خیلی از مباحث آشنا بودم ولی بازم خیلی چیز جدید داشت برام؛ اگر بخوام بگم چطوری بخونید پیشنهادم این هست :
۱- ویدئو رو ببینید و تمریناتش رو انجام بدید
۲- تمرینات رو برای کار خودتون بسط بدید (برای من RestApi)
۳- تمرینات بالا و منابع معرفی شده رو برای ASGI هم دنبال کنید.
۴- تمرینات رو خودتون انجام بدید، حتی اگر هر تمرین بیش از زمان پیشنهادی توی ویدیو وقت بگیره (اگر با مباحث هیچ آشنایی دقیقی ندارید ممکنه هر تمرین بیش از چندین ساعت وقت بگیره ولی شک نکنید هزاران بار ارزشش رو داره)
بازم میگم؛ برای منی که با تمامی این مباحث آشنایی داشتم نکات ریز و roadmap خوبی بود برای پیشرفت؛ قطعاً برای عزیزانی که تازه آموزش مقدماتی جنگو یا ... رو تموم کردند فوقالعاده خواهد بود.
و حتماً به کار دوستان سطح بالاتر هم خواهد اومد.9 606
درحال بررسی یک منبع فوقالعاده هستم.
۳-۴ ساعت طول میکشه ولی اگر به خوبی باشه که از یکی از کانتریبیوترهای جنگو شنیدم (دارم همین موضوع رو بررسی میکنم)
واقعا نمیدونم چرا توی کانالهای توسعه وب با پایتون این رو پیدا نکردم :/
اگر ندیدید که خب چرا ؟
اگر دیدید و نذاشتید؛ اینارو واسه خودتون نگه میدارید ؟
بذارید خدایی این مباحث رو.
9 606
این ویدئو رو امروز انتهای مصاحبه برای مدیر فنی یک شرکت گذاشتم،
دقیقاً اینطوری شد که :
- بیا با
1/n
دستمزد خودت کار کن
+ خب در عوضش چی میگیرم و تا چه مدت ؟
- برات رزومه میشه !
+ من اجازه دارم، یک
screen-share
داشته باشم ؟
- بله حتماً بفرمایید
من بعد از پخش ویدئو، تماس رو قطع کردم.
من بسیار توی کار آدم مودبی هستم و روی این موضوعات حساس، اما اجازه نمیدم کسی به شعورم توهین کنه.
من این جلسه رو بخاطر یکی از دوستان واسط شرکت کردم و بعد از جلسه هم چون مدیرعامل و ... توی جلسه حضور داشتند
شخصاً تماس گرفتند و عذرخواهی کردند.
اما این شعور مدیرفنی شرکتی با بیش از ۵۰۰ نیرو در ایران هست.
برای همهی شماها که این پست رو میخونید، اگر شرایط رفتن رو دارید زودتر فرار کنید اینجا درست بشو نیست.
9 606
#موقت
دوستان بازم میگم من سواد
Rust
ندارم و کاملاً
Junior
هستم، فقط گفتم از ابتدای راه اگر کسی علاقمند بود دنبال کنیم
9 606
ی کانال و گروه
Rust
خیلی وقت پیش زدم چون میخواستم خودم هم یاد بگیرم
دلیلش رو هم قبلاً بسیار گفتم،
توی تیم خودمم ۳ تا نیروی
Rust
دارم که حالا انقدر حرفهای شدند که نمیتونم کدهاشون رو منطقی چک کنم.
سری قبلی که شروع کردم به خوندن کلی اتفاقات غیر برنامهریزی شده برام افتاد که نشد ادامه بدم، حالا که از چندتا از کارهام استعفاء دادم میخوام مجدد این مورد رو شروع کنم
این پیام درخواست کمک هست،
من Rust developer نیستم و هنوز سوادش رو هم ندارم، اما بدجور نیازش رو احساس میکنم و شدیدتر بهش علاقهمند هستم
اگر کسی تجربه Rust داره یا میخواد شروع کنه، لطفاً توی این کانال و گروهش عضو بشه
بخصوص اینکه شخصاً نیاز دارم RoadMap هم داشته باشم که قبل از شروع به کار توی شرکت جدید، خوندن Rust رو تموم کرده باشم.
https://t.me/pyrust
9 606
If I die young, write my mother
Tell her that I love her but my soul's gone home ...
9 606
امروز اومدم بشینم پیامها رو جواب بدم :
حدوداً ۲۰۰-۳۰۰ تا شده (مجموع همه کانالها)، واقعاً حوصلهام نشد ادامه بدم؛ ی سری موضوعات راجب تبلیغات و حمایت از دوره و ... که قبلاً توضیح دادم و هیچ.
اما این مدل سوالات هم جوابی نمیدم :
۱- راجب پایتون یک سوال داشتم، شما میتونید جواب بدید ؟
۲- روی فریمورک XYZ به مشکل خوردم، میشه کمک بخوام ؟ (بدون ارسال ارور یا توضیح)
۳- مدرس خصوصی میخوام؛ شما تدریس میکنید ؟
۴- کدوم دوره رو برای یادگیری پایتون تأیید میکنید ؟ (لیست n تا دوره ایرانی با قیمتای سرسام آور)
قبلاً گفتم هیچ دوره پولی ایرانی رو تأیید نمیکنم، حرفهای ها و کار بلدهای ایران به رایگان توی یوتیوب و ... دارند دوره میذارند
انگلیسی هم که ببینید فوقالعاده
در نهایت اینا حالت کلی پیامها بود، اگر اینطوری پیام دادید و جواب نگرفتید مقصر من نیستم
یاد بگیرید، دنیای برنامهنویسی سوال پرسیدن حاشیه نداره ...
شاید کمی دیر اما همیشه سعی میکنم جواب افرادی که بدون حاشیه سوال پرسیدند رو بدهم (فارغ از هر چیزی)
اگر سوالات کلی دارید، یا نیاز دارید خیلی زود جواب بگیرید ، بهترین راه مطرح کردن سوال توی گروه متصل به کانال هست .
سپاس از همگی
9 606
#موقت
ویدئو آموزشی دیدن به خصوص
Mock Interview باید اینطوری باشه فقط بیننده یا شنونده بودن خیلی تاثیر مثبتی نداره
سعی کنید غلط گیری و نکته برداری کنید.
خودتون رو جای مصاحبه کننده بذارید و فکر کنید چرا داره این سوال رو میکنه ؟ ( قطعا سادیسم یا مرض نداره - البته تو ایران ممکنه سادیسم دار ببینید که اکثرا از بیسوادی میاد حالا در آینده از تجربه یکی از بچهها با منبع براتون میگم حتما)
گفتم حالا که دارم وقت میذارم؛ این ویدئو رو ببینم بگم که خودم چطور این موارد رو بررسی میکنم و امیدوارم برای شما هم مفید بوده باشه.9 606
پست بالا رو با مواردی که بنظرم اشتباه میکنه یا نکات مهم مصاحبه با تجربه شخصی خودم آپدیت میکنم.
متاسفانه توی مصاحبه گفته نشد برای چه سطحی داره مصاحبه انجام میشه که خب خیلی مهم هست ولی با توجه به اینکه راجب
system design صحبتی نشد و مستقیم روی OOP desing هستند فکر میکنم سطح midlevel داره مصاحبه میشه یا اینکه مصاحبه مرحله اول هست برای سطح senior
نکته آخر اینکه اگر توضیحات توی پست جا نشد کامنت اول و دوم رو رزرو میکنم برای ادامه نکات مصاحبه؛ خلاصه پست قبلی رو بهش دید داشته باشید.
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
