ch
Feedback
Python Hints

Python Hints

前往频道在 Telegram

Python tips and tricks The Good, Bad and the Ugly توی این کانال فقط قرار هست در مورد core python صحبت کنیم. این کانال یک بلاگ شخصی هست و پیرامون نظرات و چیزهایی که توی بیش از ۱۰ سال کد زدن یاد گرفتم (فقط برای کمک به دوستان تازه‌کار) Admin: @Abbasi_ai

显示更多
9 605
订阅者
+924 小时
+647
+22130
帖子存档
من یک فرمول خاصی برای کسانی که میگن کار پیدا نمی‌شه و ... دارم همیشه به دوستانم گفتم و همیشه هم بعد از مدت کوتاهی گفتند که جواب داده و حتی دستمزدی بالاتر از آنچه انتظار داشتند بهشون پیشنهاد شده رزومه نویسی هم همینطور هست، یک سری تکنیک داره (البته من خیلی وقت هست رزومه ننوشتم و نیازی بهش نداشتم شخصاً، شاید ۴ سال) ولی اگر فکر می‌کنید نیاز دارید می‌تونم جمعه این هفته قبل یا بعد از جلسات Fluent Python (ظرفیت تکمیل هست، دوستان تا دوره بعدی صبر کنند اینم بگم کار پولی نیست، ارائه توسط خود بچه‌ها هست و من فقط توی جلسه کمک به درک بهتر مطالب می‌کنم، همین) یک لینک میت برای این موضوع بذارم و چندتا رزومه رو باهم بررسی کنیم (البته فقط و فقط پایتون؛ و فیلدهای مربوط به پایتون) Reaction ها اگر بیشتر لایک باشه، حتماً اینکار رو می‌کنم. اگر فکر می‌کنید نیازی نیست، لطفاً dislike بذارید ساعت جلسات fluent Python هر جمعه بین ۳ تا ۵ هست احتمالا جلسه رزومه اگر شما بخواهید، بین ۱.۵ تا ۳ خواهد بود، اگر کسی رزومه بفرسته توی جلسه بطور عمومی بررسی میشه، اگر نگران حرف مردم هستید (از من به شما نصیحت حرف هیچکس مهم نیست، شما رو به پیشرفت هستید) می‌تونید بخش اسم و اطلاعات شخصی خودتون رو با کلمه example پر کنید.

قبل از سوال : پیام‌های پین شده کانال رو بخونید، انتهای پیام دوم ۴ تا از بهترین کتاب‌هایی که هر پایتون دولوپری بعد از ۶ماه یا ۱ سال تمرین پایتون باید بخونند رو نوشتم. بعنوان مثال، من نیرویی رو توی این روزها رد کردم که دانش خوبی داشت ولی فرق copy, deepcopy رو نمی‌دونست و توی کدهای خودش همواره از copy استفاده کرده بود، که بعد از اینکه براش توضیح دادم متوجه شد زحمات ۱ سال تحقیقش هم اشتباه هست و به همین دلیل خروجی‌ کارش بسیار دقت بالایی میده. این مورد رو چون روی کدهای خودشون دیدم پرسیدم و به این موضوع ختم شد. ۱۰۰۰ بار دیگه هم لازم باشه میگم، اگر توی سن پایین هستید (زیر ۲۴ سال) یا اگر هنوز هدف دانشگاه هست نه بازار کار (تا ۲۶) اول پایتون رو فوق‌العاده خوب درک کنید بعد برید سراغ تخصصی شدن روی فریمورک یا ... خاص. اگر سن بیشتری دارید یا وارد بازار کار شدید و این موارد رو نخوندید، زودتر کنار شغلتون برگردید و حداقل اون ۴ کتاب رو بخونید، روزی که دستمزد بیشتری گرفتید قطعاً ازین تصمیم خوشحال خواهید شد.

#موقت آقا این پست‌های لینکدین رو دیدید ؟ طرف زد من پشتکار بسیار و مدرک و تخصص و ... دارم ولی شغل پیدا نمی‌کنم یا هرجا میفرستم ریجکت می‌شه من این ماه ۲۰ تا پایتونی دیدم که پروفایل و ... توی لینکدین خوب بود، گفتم که رزومه بفرستند : آمارش این شد . ۱۸‌ مورد اصلا رزومه‌ای ارسال نکردند ( همینجا جا زدی، پشتکار کجا بود ؟😂) . دو مورد ارسال کردند، مورد اول بعد از بررسی رزومه متوجه شدیم دروغ گفته و حتی پایتون رو هم بلد نبود . مورد دوم هم، ۱ سال سابقه کاری داشت و فقط پایتون رو متوسط بلد بود با این حال گفتم که تیم باهاش قرارداد ببنده (یک پروژه کوتاه مدت داشتیم، و گفتم اگر کارش خوب باشه باهاش قرارداد بلند مدت ببندیم) دیدم خبری ازش نشد، پیگیر شدم متوجه شدم گفته من با زیر ماهیانه ۵۰ میلیون تومن کار نمی‌کنم چون تیم ما خارج از ایران هست این حرف رو زده یا ... نمی‌دونم. خلاصه خواستم بگم، ایرانی می‌تونه حتی لینکدین رو هم خراب کنه حالا فرض کنید یک آدم با سواد بنا به دلایلی استخدام نمی‌شه (توانایی کار حضوری نداره، یا با ساعت کاری ایران بنا به شرایط نمی‌تونه کار کنه و ... ) من چطور می‌تونم اعتماد کنم و چطور می‌تونم این آدم رو پیدا کنم ؟ خداییش، توی شبکه آدم‌های اطرافتان به مواردی که گفتم (اون ۲۰ نفر) بها ندید، اگر واقعاً خواستن کار یاد بگیرند و حرفای معقول زدند مشکلی نیست ولی و خواهشاً باعث بی‌اعتمادی تو جامعه برنامه‌نویسی نشید.

من این موارد رو فراموش کردم نگفتم ☝️☝️☝️ یکی از اعضای جدید، الان اعلام کردند تا آخر این هفته این موارد رو هم پوشش خواهم داد ولی ۲۰۰۰ نفر فقط یک نفر اهمیت Profiling رو درک کرد ؟ اوضاع بد شد که دوباره 🙄

احمقانه ترین راهکار برای استخدام نیرو قطعا رزومه گرفتن هست. اما متاسفانه تنها راهکار جا افتاده و موجود هست. من با چندروز درگیری روی این موضوع (با توجه به اینکه نیروی تخصصی بسیار کم شده) متوجه شدم راهکارهای قدیمی دیگه جواب نمیده نمیدونم چرا شرکت‌هایی مثل Jobinja و یا حتی نیروهای HR شرکت‌های دیگه به راهکار دیگری فکر نکردند (راه حلی به ذهنم رسیده که خارج از ایران با یکی از دوستان درحال تست ایده هستیم) و هر ۲ فکر میکنیم؛ برای حداقل شرکت‌های فنی بسیار راهکار خوبی هست. (ایشون بیش از ۱۰ سال هست که نیروی تخصصی برای شرکت‌های بزرگ مصاحبه می‌کنند سطح ۳ به بالا)

اصلاً من هیچ : از دوستان تو گروه چت، از خوندن این مطلب لذت بردم شما هم لذت ببرید. Link

#موقت توی ویدئو طرف داره میگه چقدر سختی کشیده تا به این درآمد و جایگاه رسیده و ... که مرد دوست داشتنی بکهام میاد و میگه دروغ نگو و ... بعد ازش میخواد بگه که بابای دختره با چه ماشینی می‌بردندش مدرسه که دختره بعد از پیچوندن وقتی مجبور میشه جواب بده میگه Rolls-Royce و بکهام بعد از گرفتن جوابش در رو می‌بنده و میره. خلاصه که یکی اینطوری سختی کشیده، یکی ۶ صبح از خونه روستایی پیاده رفته که ۷ صبح مدرسه باشه

از پیام یکی از بچه‌ها، به این نتیجه رسیدم که یک موضوعی رو توضیح بدم : توی لینکدین و ... خیلی درگیر آدم‌ها و پست‌ها و .... نشید من خیلی این موضوع رو گفتم و بازم می‌گم : آدما توی زندگی مجازی (بخصوص لینکدین) از شکست‌ هاشون حرفی نمی‌زنند. ویدئویی که پیوست شده، دیوید بکهام هست که سعی می‌کنه دروغ خود ساختگی و تلاش و سختی کشیدن لیست Forbes رو ثابت کنه. من آدم‌های با سطح دغدغه و تلاش مختلف زیاد دیدم، اونی که میگه من خودم روی پام وایسادم ولی با پول باباش توی سن کم کلاس زبان رفته ٫ کلاس برنامه‌نویسی رفته ٫ شبکه آدم‌های دورش خیلی آدم‌های موفقی بودند. و آدمی که برای از دانشگاه تا خوابگاه یا خونه رفتن کرایه اتوبوس هم نداشته. خلاصه حواستون باشه، این موفقیت‌ها و سنین رو که می‌بینید درگیرش نشید. ناامید هم نشید، نگم نسل جدید ولی این روزا دور خودم خیلی آدم‌ها می‌بینم که خیلی زود ناامید می شوند، مراقب باشید اگر ذهنیت آماده شده براش رو ندارید از پلتفرم‌ها کمتر استفاده کنید. هرچند بین ناامیدی و دست کشیدن از کار بیهوده هم خط باریکی هست ولی اکثراً چیزی که می‌بینم نا امیدی هست.

یکی از کارایی که دوست دارم این بود که توی آموزش‌هام بجای اینکه فقط نوشتار به بچه‌ها بدم و ویژگی‌‌هارو بگم مثال بزنم ؛ اینجوری
یکی از کارایی که دوست دارم این بود که توی آموزش‌هام بجای اینکه فقط نوشتار به بچه‌ها بدم و ویژگی‌‌هارو بگم مثال بزنم ؛ اینجوری هیچ‌وقت یادشون نمیرفت Crime board رو همیشه سر موضوع ساختمان داده داشتیم، بنظر شما مثال کدوم Data structure می‌تونه باشه ؟

ی خواهشی بکنم : لطفاً راجب کانال هوش مصنوعی و مطلب گذاشتن داخلش صحبت نکنید و نپرسید حرفهای آخر توی همون کانال زده شده، از ۲۰۱۷‌ تا این اواخر کلی مطلب گذاشته شده که برای دوستان تازه‌کار هنوز کار راه بنداز هست. ولی درحال حاضر همه‌ی تمرکز خودم روی Rust هست و علاقه‌ای به ادامه‌ فعالیت روی اون کانال ندارم. خواهشاً سوال نکنید، همین کانال پایتون رو دنبال کنید، مطالب اون کانالم پاک نمی‌شه برای مطالب جدید هم خیلی آدم‌های دیگه هستند توی این حوزه که دارند زحمت می‌کشند. 🌹

اگر میخواهید خیلی راحت و به تنهایی مصاحبه تمرین کنید این مورد رو از دست ندید، من از تکنیکی که خودم استفاده می‌کنم گفتم توی این پست همیشه هم خروجی مثبت ازش میگیرم LinkedIn post

https://t.me/DevChaiChat چون رأی به supergroup داده نشد (و بعضی دوستان گفتند چرایی قضیه رو) لینک بالا عضو بشید اگر دوست داشتید، راجب هرچیزی که خواستید صحبت کنید (حتی رستوران خوبی که رفتید) و البته مهمتر از همه شبکه سازی کنید.

شخصا ممکنه بخش الگوریتم رو دست بگیرم ولی ساختمان داده و طراحی سیستم و ... رو نه، ترجیح میدم بجاش روی یادگیری Rust برای خودم تمرکز کنم

ی مطلب در مورد استخدام نیرو نوشتم ( ۳ ماه هست نیرو مصاحبه می‌کنم برای ۳ جای مختلف ) ولی تهش دیدم، کل حرفم توی ۳ تا جمله خلاصه می‌شه و پاکش کردم اوضاع مافوق خیط هست. ۱- سنیور پنداری، افتضاح زیاد شده. ۲- چند سال آینده موج عجیبی از اخراج‌ها خواهیم داشت، برنامه‌نویس تحویل جامعه ندادیم ( خیلی‌ها فقط coder هستند، که قطعاً به chatGpt نمی‌رسند) ۳- وجدان داشته باشید، اگر سواد ندارید یا اگر از بی‌سوادی کار پیدا نمی‌کنید نرید تدریس برنامه‌نویسی رو شروع کنید. یک خواهشم بکنم از دوستانی که سوادشون بیشتر از من هست : بیاید روزی ۱ ساعت، فقط ۱ ساعت وقت بذارید و برنامه‌نویسی رو یاد بدید (می‌دونم خیل‌ها از موج منفی coder ها می‌ترسند) ولی این آموزش دادن‌ها رو شما باید بر عهده بگیرید، تا این بی‌سوادی‌ها حذف بشه. جدا اندازه ۳ تا پست متن نوشتم ولی ارسال نکردم، نباید من ۳۰۰ نفر رو مصاحبه کنم و فقط ۳ نفر توشون قابل قبول در بیاد. (البته ۵ نفر خیلی خوب بودند، که گفتند از شرکت افزایش حقوق گرفتند و جابجا نمی‌شوند دیگه)

بازم میگم دوستان آزادند هرگونه که علاصه دارند مطالب کانال رو استفاده کنند. در هر پلتفرمی که دوست دارند (لینکدین هم زیاد هست که شخصا می‌بینم لذت هم میبرم) بخصوص وقتی دوستی که داره زحمت انتشار رو می‌کشه خودش هم موضوع رو درک کرده ولی خدایی؛ کپی کردن تجربیات شخصی بنده و یا حتی جعل هویت خیلی کار کثیفی هست. من با این تجربیات خرج زندگی میدم؛ شما تجربه رو به اسم خودت میزنی شماره تماس برای مشاوره هم میدی بعد میری مشاوره میدی گند میزنی (چون فقط ی بخش و یک حالت خاص رو دیده بودی) هم من نمی‌تونم از سال‌ها تجربه‌ام پول در بیارم هم باعث بی‌اعتمادی به جامعه برنامه‌نویسی می‌شید حالا میگیم و می‌خندیم ولی این از کثیفی کار کم نمی‌کنه برای دیده شدن هم من کانال نزدم (برای همین تبلیغات و ... نداریم) ولی جدا اگر قرار باشه آموزش دادن رایگان بر اساس تجربیاتم باعث ضرر مالی خودم باشه اینکار رو نمی‌کنم دیگه. نمیخوام به کانال رفرنس بدید؛ ولی اگر تجربیات شخصی من رو کپی کردید اولش ی خط اضافه کنید تجربه دوستان یا ی چیزی مثل این.

این عالیه description برای این کانال هست اسم رو از کانال هوش مصنوعی برداشته (دستاوردهای یادگیری عمیق) فقط عمیق تهش رو کرده پا
این عالیه description برای این کانال هست اسم رو از کانال هوش مصنوعی برداشته (دستاوردهای یادگیری عمیق) فقط عمیق تهش رو کرده پایتون ولی بازم خوبه (ایشون شماره تماس آخر پست‌ها برای حق مشاوره نداده)

آقا من گفتم هرگونه کپی از مطالب کانال بطور کامل آزاد هست ولی نه اینکه تجربیات من رو هم به اسم خودتون بزنید. بعد در نهایت اسم و اطلاعات خودتون رو بدید این دیگه خود جعل هویت هست :/ لطفا این یک مورد رو رعایت کنید. فکر میکنم الان بیش از ۷-۸ تا کانال داریم که تا تجربیات من رو هم به اسم خودشون میزنند (دو مورد که دوستان فرستادند اصن خداس) طرف نظرات شخصی خودش رو هم میزنه بعد زده اگر دوست داشتید مشاوره بگیرید (اسم و اطلاعات تماس گذاشته) این دیگه خیلی بده.

۱۰٪ آخر هم یافت شد؛ nvidia یک موردی رو معرفی کرد به اسم Nvidia GPU stats tool توی status bar وضعیت دما و ... GPU هارو بهتون میگه، روی سیستم با ۱ کارت گرافیک احتمالاً مشکلات کمتری داره. اما وقتی داشتم آنالیز میکردم، دیدم GPU اصلی سیستم، سریعا پاسخ میده و GPU دوم که تقریباً ideal و ضعیف‌تر هست latency بالاتری داره و همین باعث lag روی سیستم می‌شده بخصوص موقع پخش video با smplayer چون من hardware decode رو فعال داشتم. اوضاع بدتر هم میشد، چون من فاصله بین گرفتن وضعیت gpu هارو هم خیلی کم گذاشته بودم. خلاصه، اینکه حال نداشتم بزنم watch -n 1 nvidia-smi باعث بدتر شدن اوضاع شده بود؛ اینکه Bios کمک کرد هم احتمال میدم بخاطر این بود که progress bar و کم کردن بافر و ... بود (ولی چون قبل از آپدیت بایوس این اطلاعات رو نگرفته بودم نمی‌تونم مطمئن بگم)