ch
Feedback
817
订阅者
+324 小时
+97
+6230
帖子存档
به یاد قدیما شبتون بخیر چون هیچکس نباید بدون شب بخیر بخوابه

راستش یه سوالی که خیلی تاحالا از اطرافیانم پرسیدم این بوده که تو تونستی فراموش کنی؟ یعنی تو دیگه یاد اون روزا و اون اتفاقات و اون ادما نمیوفتی؟ اکثرا جواب ها منفی بوده اکثرا جمله ی مگه میشه فراموش کرد رو شنیدم ما ادمایی نیستیم که بتونیم از یاد ببریم ما ادمایی نیستیم که اون روح پارمون رو فراموش کنیم ما ادمایی نیستیم که این همه یار مرده رو ول کنیم و بریم ما ادمایی نیستیم که جمع گلوله خورده رو ول کنیم و بریم ما از نسلی نبودیم که بتونیم به خودمون و عزیزترینامون خیانت کنیم

ما از جدول و گارد ریل برای خود سنگر ساختیم ما از مقوا و کارتن برای بدنمان سپر ساختیم ما از شال و کلاه برای خود پوشش پوشالی ساختیم ما از دودسیگار و کاغذ برای چشمهایمان درمان ساختیم ما از سنگ و آجر برای دستانمان سلاح ساختیم ما از بدنمان برای دیگران مانع ساختیم ما از تکه تکه های روحمان برای رویاها فریاد ساختیم ما از درد و غم و عصیان میخواستیم زندگی را بر پایه ای جدید بنا کنیم ما از اشتباه گذشتگان میخواستیم راه جدیدی برای ایندگان باز کنیم صدای ما نهایت یک صدا بود جنون ما نهایت یک جنون بود فریاد ما به گوش رویاهایمان نرسید ولی رویاهای مادرانمان را پر پر کرد تنها داراییمان، جانمان، تیکه ی وجودمان را از دست دادیم برای ازادی برای زندگی برای ..

Repost from شُرود
ما شاهدیم... جایی نقل قولی از هانا آرنت خواندم که می‌گفت: «شاهد بودن یعنی اجازه ندهی حقیقت پاک شود». همین جمله انگیزه ای شد برای من که قلم بر زمین گذاشته ام‌ را پس از مدت ها بر دست بگیرم و بنویسم که بیایید شهادت دهیم! چون ما شاهدان تاریخیم. مبادا حقیقت در کج راهه ها و بیراهه های روایت سازی های مستمر دروغ گویانِ تاریخ محو شود. مبادا که دیکتاتورها «شاهد بودن» را به یک واژه تقلیل دهند و‌ سپس آن را از معنا تهی ساخته و طبق معمول به نفع خود مصادره کنند. آگاه باشید که شاهد بودن یک کنش اجتماعی است نه صرفا یک خاطره در سر. از شما میخوام روایت واقعی خودتون، جنایتی که با چشم دیدید، خشمی که درونتون هست، تصویری که هنوز فراموش نشده و جلوی چشماتونه، انگیزه ای که اون شب ها در سر داشتید، تصویری از دی ماه که خودتون ثبت کردید و جایی منتشر نشده و و و... رو روی همین پست توی چنلاتون یا هر تریبونی که در اختیار دارید، هرچقدر هم کوچیک بنویسید و ثبت کنید. فراموشی تنها زمانی پیروز می‌شود که شاهدان سکوت کنند. به عقیده من هر شهادت، یک تکه از حقیقت است، تکه ای علیه فراموشی؛ تکه‌ای که کنار تکه‌های دیگر تصویری را می‌سازد که هیچ حکومت و هیچ دستگاه تبلیغاتی‌ای نمی‌تواند آن را پاک کند یا از نو بنویسد. ما قرار نیست مورخ باشیم، قرار نیست نویسنده باشیم. کافی است آنچه را دیده‌ایم، همان‌طور که دیده‌ایم، ثبت کنیم. حقیقت ماجرای ما از دل همین روایت‌های ساده زنده می‌ماند. بدانید، هر قلمی که برداشته می‌شود، هر صدایی که ثبت می‌شود، هر داستان کوچکی که روایت می‌گردد، دیوارهای سکوت و دروغ را فرو می‌ریزد. امروز ما می‌نویسیم، فردا افراد بیشتری بر آنچه برما گذشته آگاه خواهند شد. ما تنها نیستیم. ما جمعی هستیم که با شهادت خود، نه فقط گذشته را زنده نگه می‌داریم، بلکه آینده را هم روشن می‌کنیم. و این تنها قدرت ما در این شب های تاریک است. بگذارید روزی که از ما پرسیدند در برابر پاک شدن حقیقت چه کردید، بتوانیم بگوییم: ما سکوت نکردیم. ما شهادت دادیم. م.ذ
۱۴۰۵/۳/۱۰

Kanye West - Silver Night (pashaFX Remix) من اینو میخوام😂

با چه باتی موزیک پیدا میکنین؟

اتفاقا شنیدم فردا اب زاینده رودمون باز میشه تا سه ماه اینده رودخونه اب دارههه پاشین بیاین اصفهان که خیلی قراره قشنگ بشه

ای خدا مامانییی خوشحال شدم کلییی، ایشالا که هرچیزی که دوست داری برات اتفاق بیوفته، اصفهانم شهر قشنگیه قدمت به چشممم

خواستم بگم خیلی دوست داشتنی و پر از حس خوبه چنلت و من از وقتی با چنلت آشنا شدم خیلی علاقه مند شدم به اصفهان و ایشالا بتونم دانشگاه اونجا قبول شم 😇

توی فروردین این شعر فال من بود از فروغ

photo content

photo content

به قول آقاجون ز دست دیده و دل هردو فریاد که هرچه دیده بیند دل کند یاد بسازم خنجری نیشش ز فولاد زنم بر دیده تا دل گردد آزاد

photo content

4_5809986906238229702.mp314.71 MB

Repost from Tutifruti
Khane Sorkh (1).mp314.71 MB

photo content

تمام ناراحتی های فکر مال تنهایی است و وقتی تنها هستم و کسی نیست تا افکار پاک و سالم به من تلقین کند آن‌وقت دست و پا بسته اسیر افکار عجیب خودم میشوم که یک وقت میبینم که دیگر هیچ قدرت مقاومت ندارم و می‌بینم از زندگی سیرم ، حس میکنم که همه به من با چشم تحقیر نگاه می‌کنند و به‌ نظرم می‌رسد که وجودم عاطل و باطل و باعث ننگ و ناراحتی است آن‌وقت رنج می‌برم و پیش خودم نقشه میکشم که همه را از دست خودم راحت کنم.
فروغ

视频消息00:14

شکست خوردم