ch
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

前往频道在 Telegram

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

显示更多
640
订阅者
-124 小时
-27
-730
帖子存档
كمية راحه لا توصف❤️‍🩹.

Story

وبعدين بقى ف الشاي والمسكن اللي عماله اخد فيهم دول عشان أواصل اليوم ولا تقول عندي نبطشيه.

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ،مقدرش اقولك إنه فعلاً زي م انتي متخليه ، لأنها ممكن عادي بحسن نيه بتبعت عشان تساعدك ، عشان
+2
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ،مقدرش اقولك إنه فعلاً زي م انتي متخليه ، لأنها ممكن عادي بحسن نيه بتبعت عشان تساعدك ، عشان تعينك ، أصلا أنا مثلاً مش شايفه موقف صريح يبين إنها بتحسسك إنك اقل ، بس لو فعلاً لاحظتي حاجه تأكد دا ، قوليلها أنا لما حكتلك انت افكرك قد المكانه بس للاسف غلطت ، وعادي هتعلم من غلطي ، وانتي صحبتي وهتفضلي صحبتي ، بس عمرك هتبقي ف المكانه اللي كنتي حطاكي فيها ، وانتي متزعليش نفسك ، وبعدين تختاري الشخص الصح اللي تحكيله ، مش كلها تستاهل ولا قداها، وساعدي نفسك كلنا أصلا تعبانين بس الجدع اللي بيعالج نفسه ،الجدع اللي بيواجه.

احمدي ربنا ، المواقف بتبين معادن الناس ، الحمدلله ،حقكك ربنا هيجبه وانتي قاعده ، هنا مكنوش صحابك ، الصحاب اللي يتغير مع الخنا
احمدي ربنا ، المواقف بتبين معادن الناس ، الحمدلله ،حقكك ربنا هيجبه وانتي قاعده ، هنا مكنوش صحابك ، الصحاب اللي يتغير مع الخناقه كان عدوك وانتي مش واخده بالك ، متزعليش نفسك خالص ع ناس متستهلش والله ، ربنا يعوضك ويفرح قلبك❤️.

نفس حالتي ، بس الحقيقه بحس لما بهون ع حد كأني بهون ع نفسي ، بقول الكلام أنا نفسي حد يقولهولي🥹. بس كمان بحس أنه ربنا بيقولي ا
نفس حالتي ، بس الحقيقه بحس لما بهون ع حد كأني بهون ع نفسي ، بقول الكلام أنا نفسي حد يقولهولي🥹. بس كمان بحس أنه ربنا بيقولي انتي مش لوحدك ، انتي اهو ف ضيقه بس ربنا اهو اختارك أنه تكوني ملجأ ، بهون ع نفسي كتير بنفسي بسماع القرآن ، وبراضي الناس عشان ربنا يراضيني ،هوني ع نفسك يحبيبي 🤍.

ايه دا ليه ؟
ايه دا ليه ؟

حزين يا ربّ حزين حزن مُبالغ فيه. يكاد الحزن يفلق قلبي.:')

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ، هي مش مساعده نفسها ، هي بتلاقي لنفسها مبررات عشان متتعبش ولا تذاكر ولا تركز ، هي أقنعت نفس
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ، هي مش مساعده نفسها ، هي بتلاقي لنفسها مبررات عشان متتعبش ولا تذاكر ولا تركز ، هي أقنعت نفسها دايما أنها مش هتفهم ، انتي قوليلها انتي اقنعتي نفسك ، ومريضتيها ، ف زي ما عملتي كدا لازم تعالجي نفسك ، واعتمدي عليها ، الإنسان لازم يحاول ويجاهد ميستسلمش ، وانتي كذلك لازم تجاهدي عشان متوقعيش ف اللي هي فيه ، أدي دورك كصاحبه بس مينفعش تنغمسي معاها عشان اهو بدأتي تتأثري ، قوليلها أنا هسيبك تجاهدي ع نفسك كتير عشان تتحسني ويبقى ليكي القدره ع أنه تعدي الأمور وتفهمي ، لازم يبقى عندها ايمان بالله وإيمان ب نفسها ، وانتي اتجنبيها شويه بس خليكي بردو متابعها ، عشان مستقبلك مينفعش خالص تضحي بمستقبلك وتقولي صاحبتي !

الحمدلله ع كل حال ❤️‍🩹 .. دعواتكم بالله عليكم لو شوفتوا مني خير بنسبة 1% متنسونيش ف دعواتكم ،ادعولي وادعوا لماما بالله عليكم ❤️‍🩹.

كل السيط والدوشه اللي هنا متخلهاش تنسيك الاخره ، خلي عندك يقين ب الاخره ، يقين فعلي عشان متهوش ف الدنيا ونزواتها وتنسى الحساب.

اتعامل دايماً أنه مفيش بكرا ، عشان انت فعلاً معندكش دليل مؤكد بنسبة 1٪ أنه فيه بكرا.

أنت هنا ضيف وهتفضل ضيف مهما طولت دوست فيها ، دارك ، مكانك ،قرارك ، بعملك انت اللي بتختاره ،شوف بقى عملك هيختارلك دار نعيم ولا جحيم .

حقيقي انت كإنسان مش ضامن أي حاجه ف الدنيا دي ، متتعاملش أبدا إنك صاحب مكان هنا.

• الوسامَه العقليّه مُغرية أكتر ألف مره مِن الشكل والمَلامِح الفارغه.

"عَسَى اللَّهُ أَنْ يُنْهِيَ كُلَّ هَذِهِ الِابْتِلَاءَاتِ وَيَعُودَ شُعُورُ الطُّمَأْنِينَةِ إِلَى قُلُوبِنَا "🦋

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 🤎، عليه افضل الصلاه والسلام 🤎. سبحان الله صليت الفجر وفتحتها ودعتلك لعلها إشاره😂💗. ربنا
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 🤎، عليه افضل الصلاه والسلام 🤎. سبحان الله صليت الفجر وفتحتها ودعتلك لعلها إشاره😂💗. ربنا يجبر جبر يتعجب منه اهل السموات والأرض يا رب ، ويتحققي كل اللي بتتمنيه 💗.

مش هبطل اطلبهم من ربنا يارب الانتظام في الصلاه يارب ابعد عن المعاصي يارب أزور الكعبه يارب أسافر يارب وظيفه بحبها يارب أصلحني يارب الجنة يارب احلامي تتحقق يارب اوصل للي نفسي فيه يارب حياتي تتحسن يارب قلبي يطمن يارب عقلي يهدا يارب بكره يبقى احسن🦋.

"ولا يَزالُ كُل امرئ يُقاتل نَفسَه علىٰ أن تَستَقيم حَتىٰ إذا صَدق أقامها اللّٰه لهُ."🤍

خليك متاكد ان الي سابك خلاص ياحبيبي مبقاش بيفكر فيك ، متعيش الوهم وتقول انا لسه مآثر علي حياتهم وانا الشخصيه المحوريه في حياتهم انت ولا حاجه يسطا عندهم لانهم سابوك لوحدك للايام، وخف بقى.