ch
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

前往频道在 Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

显示更多

📈 Telegram 频道 DevTwitter | توییت برنامه نویسی 的分析概览

频道 DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 29 381 名订阅者,在 技术与应用 类别中位列第 4 611,并在 伊朗 地区排名第 11 541

📊 受众指标与增长动态

невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 29 381 名订阅者。

根据 27 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 1 093,过去 24 小时变化为 33,整体触达仍然可观。

  • 认证状态: 未认证
  • 互动率 (ER): 平均受众互动率为 22.36%。内容发布后 24 小时内通常能获得 16.56% 的反应,占订阅者总量。
  • 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 6 568 次浏览,首日通常累积 4 865 次浏览。
  • 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 53
  • 主题关注点: 内容集中在 پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز 等核心主题上。

📝 描述与内容策略

作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

凭借高频更新(最新数据采集于 28 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 技术与应用 类别中的关键影响点。

29 381
订阅者
+3324 小时
+2877
+1 09330
帖子存档
بعد از رونمایی از GPT 4.1، یک راهنمای تقریباً جامع برای Promptنویسی هم منتشر کرده که کمک می‌کنه بهترین خروجی‌ها رو بگیرید. لی
بعد از رونمایی از GPT 4.1، یک راهنمای تقریباً جامع برای Promptنویسی هم منتشر کرده که کمک می‌کنه بهترین خروجی‌ها رو بگیرید. لینک: https://cookbook.openai.com/examples/gpt4-1_prompting_guide @DevTwitter | <Saman Faegh/>

پلتفرم دانش‌محور برای تیم‌ها، ساخته شده با React و Node.js https://github.com/outline/outline @DevTwitter |
پلتفرم دانش‌محور برای تیم‌ها، ساخته شده با React و Node.js https://github.com/outline/outline @DevTwitter | <Behnam Ebrahimi/>

کار با چیزای CLI رو مخه وگرنه broccli ام کامل میکردم. ولی چیز باحالیه واسه متن رنگی توو ترمینال میتونی اینجوری پرینت کنی: xpr
کار با چیزای CLI رو مخه وگرنه broccli ام کامل میکردم. ولی چیز باحالیه واسه متن رنگی توو ترمینال میتونی اینجوری پرینت کنی: xprintln!("test" => Color::Red) پرینت کردنش واسه wasm هم کار میکنه ولی دیگه ansi code نمیزاره https://github.com/liagha/broccli @DevTwitter | <Liagha/>

Repost from Persian Cs50
📌 تیم Persian CS50 چیه و چیکار میکنه؟! 📚 دانشگاه هاروارد هرساله یک دوره رایگان مبانی علوم کامپیوتر تحت عنوان CS50x برگزار میکنه که توی اون مبانی علوم کامپیوتر رو آموزش میده و در انتهای دوره هم یک مدرک از خود هاروارد برای دانشجو ها صادر میشه! 🖥 این دوره هم اکنون روی سایت edx در دسترسه بصورت رایگان ولی ثبت نام در این دوره و دریافت مدرک اون حتی برای افراد خارج از کشور هم ساده نیست چه برسه به ما که با تحریم ها و فیلتر های مختلف سروکار داریم! تیم Persian CS50 یکی از طرح هایی که داره اینه که با گرفتن یک ایمیل و اسم انگلیسی شما، مدرک رو از دانشگاه هاروارد دریافت میکنه! 💻 درصورت عادی ثبت نام و دریافت مدرک این دوره حداقل 2 ماه زمان میبره! ولی تیم Persian CS50 تمام کار های لازم رو انجام میده و لینک ویدئو های دوره رو به همراه آموزش اضافه کردن زیرنویس فارسی برای شما ارسال میکنه! بسته به طرحی که ثبت نام میکنید هم بین 1 تا 7 روز مدرک یا مدارک شما از هاروارد صادر میشند! توجه داشته باشید که مدارک دارای لینک‌ اعتبار سنجی هستن 🔥😁 📍 همچنین آشنایی بیشتر با تیم Persian CS50 و طرح ها و خدمات ما: 📥📥 طرح Persian CS50x 📥📥 📥📥 طرح Persian CS50p 📥📥 📥📥 طرح Persian CS50AI 📥📥 📥📥طرح persinan cs50 sql📥📥 📥📥سه مدرک وردپرس از کورسرا📥📥 ✔️نحوه روند کار ما ازینجا قابل مشاهده است ✔️ در ضمن پروژه جدید که قراره تیممون استارت بزنه در رابطه با اتومیشن اخبار رو همین اینجا میتونید ببینید چند ویدیو هم داره که برای درک بهتر میتونید ببینید اخیرا هم که سایتمون‌ اومده بالا و شما روند دریافت مدرک رو میتونید از سایت برید ... Https://persiancs50.ir 〰️〰️〰️〰️〰️ رضایت ها: @persian_cs50_users کانال: @Persian_cs50 Admin: 💻@cs50persia

من یه وبسایت نوشتم برای اون دوستت که توی چت هیچوقت جواب سلام نمیده و ویس های بیشتر از یک دقیقه برات میفرسته ! http://chetorch
من یه وبسایت نوشتم برای اون دوستت که توی چت هیچوقت جواب سلام نمیده و ویس های بیشتر از یک دقیقه برات میفرسته ! http://chetorchatkonim.ir " یادگیری اصول چت در فضای مجازی " وبسایتش اوپن سورسه میتونید توی گیت هاب ببینید دوست داشتین ریتوییت و استار کنین https://github.com/rezaghz/chetorchatkonim @DevTwitter | <رضا قاسم زاده/>

#حاجی_پشمام ممکنه گوگل به سرنوشت نوکیا دچار بشه. توی دادگاهی که مربوط به ضدانحصار گوگل بوده، OpenAI گفته اگر گوگل، مرورگر کروم رو بفروشه من میخرم. *این روزها به خاطر چت بات‌ها استفاده از گوگل به شدت اومده پایین. @DevTwitter

60 عامل رتبه بندی گوگل در سال 2025 آنها را بشناسیم تا رتبه بالاتری بگیریم Content: 1. Content Quality 2. Content Relevance 3. Keyword Usage 4. Semantic Keywords 5. Content Length 6. Content Freshness 7. Duplicate Content 8. Outbound Links 9. Internal Linking 10. Content Readability 11. E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness) 12. Content Accuracy 13. Content Structure 14. Content Uniqueness 15. Multimedia Elements On Page SEO 16. Title Tag 17. H1 Tag 18. Alt Text 19. URL Structure 20. Breadcrumb Navigation 21. Schema Markup 22. Mobile Friendliness 23. Page Speed 24. HTTPS/SSL Security 25. Canonical Tags 26. Image Optimization 27. Content-to-Code Ratio 28. User Experience (UX) 29. Core Web Vitals Off-Page SEO 30. Backlink Quality 31. Backlink Quantity 32. Link Diversity 33. Guest Blogging 34. Social Signals 35. Domain Authority 36. Page Authority 37. Brand Mentions 38. Unlinked Mentions Technical SEO 39. XML Sitemap 40. Robots.txt 41. Site Architecture 42. 301 Redirects 43. 404 Errors 44. JavaScript Rendering 45. Crawl Budget 66. Canonicalization 47. Server Response Time 48. Indexing 49. Pagination User Experience (UX) 50. Click-Through Rate (CTR) 51. Bounce Rate 52. Dwell Time 53. Pogo-Sticking 54. User Engagement 55. Mobile Usability 56. Accessibility Local SEO 57. Google Business Profile 58. NAP Consistency 59. Local Reviews 60. Local Backlinks @DevTwitter | <Mohamad Noreyni/>

اگر از گیت استفاده می‌کنید و حس می‌کنید مخزن شما مثل یک انبار قدیمی پر از فایل‌های بی‌استفاده و اضافی شده و دو ساعت طول میکشه
اگر از گیت استفاده می‌کنید و حس می‌کنید مخزن شما مثل یک انبار قدیمی پر از فایل‌های بی‌استفاده و اضافی شده و دو ساعت طول میکشه یه کلون بگیرید دستور
 git gc --prune=now --aggressive
می‌تونه مثل یک جاروبرقی برای گیت عمل کنه و فضای خالی زیادی رو باز کنه. این دستور دقیقا همونطور که اسمش میگه، زباله‌ها و فایل‌های بی‌مصرف رو از مخزن شما پاک می‌کنه. علاوه بر این، با گزینه --aggressive، گیت کلی وقت می‌ذاره که هر چی بیشتر بتونه فشرده‌سازی کنه و حجم مخزن رو کم کنه. البته با این گزینه، ممکنه یه کمی طول بکشه، ولی مطمئن باشید که مخزن شما مرتب‌تر و سریع‌تر خواهد شد. حواستون باشه، این دستورات به درد کسانی می‌خوره که کنترل کامل روی مخزن خودشون دارن. اگر اجازه دسترسی ندارید، باید از کسی که مسئول گیت هست بخواهید این کار رو براتون انجام بده. به هر حال، بعد از اجرا، شما یک مخزن تمیز و سبک‌تر خواهید داشت که کار کردن باهاش خیلی راحت‌تره! @DevTwitter | <Sajjad Zibafar/>

توی گزارش جدید گیت‌هاب، برای اولین بار بعد از ده سال، پایتون جای جاوااسکریپت رو به‌عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی گرفت، چ
توی گزارش جدید گیت‌هاب، برای اولین بار بعد از ده سال، پایتون جای جاوااسکریپت رو به‌عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی گرفت، چون استفاده از اون تو هوش مصنوعی و علوم داده خیلی زیاد شده. ولی انتخاب زبان برنامه‌نویسی فقط به محبوبیت بستگی نداره. بسته به اینکه قراره ابزار بسازی یا فقط ازش استفاده کنی، داده‌هات چقدر حجیمه، و همکار‌هات از چی استفاده می‌کنن، ممکنه گزینه مناسب فرق کنه. مثلاً برای تحلیل‌های سریع و ساده، زبان‌هایی مثل پایتون و R خوبن، ولی برای کارهای خیلی سنگین و دقیق‌تر، زبان‌هایی مثل Rust یا C++ بهترن. در نهایت، انتخاب زبان باید با نیازت، جامعه کاربری، ابزارهای در دسترس، و منابع یادگیری هم‌خوانی داشته باشه. https://www.nature.com/articles/d41586-025-01241-6 @DevTwitter | <Cardio/>

بازی Tetris رو با C نوشتم و سعی کردم اون رو برای - Linux - Web (WASM) - Android - Windows کامپایل کنم که به نظرم باحال بود! هدفم این بود که ببینم کجاها میتونم کد C رو کامپایل کنم! پ.ن: صدا هم بدون استفاده از فایل خارجی تولید میشه و مجموعه ای از فرکانس ها در مدت زمان مشخص هست. لینک github پروژه: https://github.com/Empitrix/tetris @DevTwitter | <Mahdi/>

Repost from N/a
اگه علاقه زیادی به هوش مصنوعی داری، حتما لازمه که Generative Ai رو یادبگیری شروع👇👇 https://dnkr.ir/y4rLL https://dnkr.ir/y4rLL

ممکنه خیلیا هنوز MCP رو پیاده نکرده باشید اما یکی از بحث‌های مهمش بحث امنیت هست. این پروژه یه اسکنر امنیتی هست برای MCPهای فا
ممکنه خیلیا هنوز MCP رو پیاده نکرده باشید اما یکی از بحث‌های مهمش بحث امنیت هست. این پروژه یه اسکنر امنیتی هست برای MCPهای فایل‌بیس که حملات مهمی مثل prompt injection و چیزای دیگه رو توی سیستمتون بررسی میکنه. https://github.com/invariantlabs-ai/mcp-scan @DevTwitter | <Saman Esmaeili/>

امروز رسما خدمت من تموم شد، دوره ای که با تمام بالا پایین‌هاش گذشت و از این به بعد با آرامش خاطر بیشتری به مسیرم ادامه میدم.
امروز رسما خدمت من تموم شد، دوره ای که با تمام بالا پایین‌هاش گذشت و از این به بعد با آرامش خاطر بیشتری به مسیرم ادامه میدم. دم همتون گرم که کنارم بودید و با تمام کم و کاستی‌ها تحملم کردید. میدونم الان خیلیاتون این دغدغه رو دارید هنوز، ولی میگذره، سخت، ولی میگذره...

بذار ماجرای باگ 2G رو بگم. این نسل کلا احراز هویت شبکه نداره، با IMSI catchers میشه موبایل‌هارو فریب داد که بهش وصل بشن. (چون گوشی فکر میکنه این دکل مخابراتی واقعی هست) کارای زیادی مثل پیدا کردن موقعیت، شنود تماس، پیامک و ... میشه انجام داد. حتی وقتی شما دارید از 4G استفاده میکنید میشه اتصال شمارو دستکاری کرد که به 2G سوییچ کنه. توی دنیا دولت‌ها و مجرم‌ها ازش استفاده میکنن با این حال دولت‌ها خیلی هم بهش نیازی ندارن چون اونا قابلیت‌های شنود قانونی (lawful interception - LI) در شبکه‌های تلفن همراه رو دارن. (بعضی از کشورها دسترسی شنود کامل دارن و بعضی فقط با دستور قانونی، بعضی‌ها هم که کل سیستم مخابراتی دست خود دولت هست که به معنی شنود جمعی و بدون نظارت هست.) مجرم‌ها ولی میتونن با تجهیزاتی در حدود ۵۰ دلار این کار رو انجام بدن. با این حال باگ‌های امنیتی 2G کم نیستن، تا جایی که از اندروید ۱۲ یه گزینه اضافه کردن که میتونی 2G رو کلا غیر فعال کنی. از اونجایی که این یه مشکل امنیتی هست، پس چه دولت و چه مجرم‌ها میتونن ازش استفاده کنن، یه اصل هست «چیزی که تو بتونی شنود کنی بقیه هم میتونن» به خاطر همین دولت کشورها (۶۱ کشور) برنامه‌ریزی کردن 2G رو کلا خاموش کنن، یه جاهایی مثل ژاپن و استرالیا دیگه 2G نداره و بقیه هم تو فرایند پایان دادن به این تکنولوژی هستن. @DevTwitter | <Soroush Ahmadi/>

یه افزونه‌ی ساده‌ی کروم که به GPT و GitLab وصل می‌شه و توی مرور Merge Request‌ها کمک می‌کنه. این افزونه با استفاده از GPT پیشنهاداتی برای بهبود کد می‌ده و به بررسی سریع‌تر کمک می‌کنه. repository: https://github.com/farshidinanloo/gitlab-gpt-code-review @DevTwitter | <Farshid Inanloo/>

این زیبا رو برای کار با LLMها از دست ندید. https://github.com/CherryHQ/cherry-studio @DevTwitter |
این زیبا رو برای کار با LLMها از دست ندید. https://github.com/CherryHQ/cherry-studio @DevTwitter | <Ayub Kokabi/>

اگه از Claude code استفاده میکنید چی بهتر از اینکه از خود مهندسهای کمپانی Anthropic یاد بگیرید که best practice ها برای استفاده از این ابزار چیا هست! بلاگ خوش دست و خوانا نوشته شده و همه نکات و ریزه کاریها را توضیح میده! https://www.anthropic.com/engineering/claude-code-best-practices @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

برای کسایی که دوست دارن با n8n کار کنند، یک نفر یک سری پروژه درست کرده به همراه یک ویدیو ۲ ساعته که این پروژه ها توضیح میده.
برای کسایی که دوست دارن با n8n کار کنند، یک نفر یک سری پروژه درست کرده به همراه یک ویدیو ۲ ساعته که این پروژه ها توضیح میده. چون من خودم از این ابزار استفاده نمیکنم کیفیت پروژه ها و ویدیو را نمیدونم، ولی به نظر میاد که فیدبک مثبت گرفته. Youtube: https://youtube.com/watch?v=8-nTKVnUnwM @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

این کتابخونه ی FastAPI-MCP خیلی کار و آسون کرده.. یه نگاهی بش بندازین، باش می‌تونین به‌صورت خودکار تمام endpoint‌هاتون رو به ابزار MCP تبدیل کنین لینکش: https://github.com/tadata-org/fastapi_mcp @DevTwitter | <Sam92/>

بعد از کتاب گوگل، کتابچه‌ای که OpenAI چند روز پیش منتشر کرد با عنوان "A Practical Guide to building Agents" رو به فارسی ترجمه کردم. کوتاهه و اگر با خوندنش می‌تونید یه چهارچوبی برای فکر کردن و طراحی سیستم‌عای مبتنی بر ایجنت به دست بیارید. https://teal33t.github.io/a-practical-guide-to-building-agents/ @DevTwitter | <Saman/>