ch
Feedback
رَاحَتُـــــك - Rahatk •

رَاحَتُـــــك - Rahatk •

前往频道在 Telegram

📈 Telegram 频道 رَاحَتُـــــك - Rahatk • 的分析概览

频道 رَاحَتُـــــك - Rahatk • (@mixposts19) 阿拉伯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 10 010 名订阅者,在 宗教与灵性 类别中位列第 9 367,并在 伊拉克 地区排名第 12 224

📊 受众指标与增长动态

невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 10 010 名订阅者。

根据 23 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -145,过去 24 小时变化为 -2,整体触达仍然可观。

  • 认证状态: 未认证
  • 互动率 (ER): 平均受众互动率为 6.38%。内容发布后 24 小时内通常能获得 N/A% 的反应,占订阅者总量。
  • 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 639 次浏览,首日通常累积 0 次浏览。
  • 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 27
  • 主题关注点: 内容集中在 قَلب, حَاجَة, غَايَة, بَغِير, إِنسَان 等核心主题上。

📝 描述与内容策略

作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
.

凭借高频更新(最新数据采集于 24 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 宗教与灵性 类别中的关键影响点。

10 010
订阅者
-224 小时
-317
-14530
帖子存档
Repost from N/a
النجاح مش شرط فلوس، كونك انسان سوى وعلى خُلُق، ومش بتؤذي حد، وبتعمل اللى يرضى ربنا، فأنت انسان ناجح لا محالة، شيل من دماغك شعور عدم الرضا وخد بالاسباب وعيش انسان بسيط ونضيف وحب الخير لغيرك، رزقك محدش هياخده '" إن ربك يبسط الرزق لمن يشاء ويقدر إنه كان بعباده خبيرًا بصيرًا '" ومهما عملت و روحت وجيت ف انت فى النهاية إنسان وقدراتك محدودة " إنك لن تخرق الأرض ولن تبلغ الجبال طولًا" .

اختر لي ولا تُخيّرني، واغنني بتدبيرك عن تدبيري، وأنِر بصيرتي بعلمك، وآنِس أيامي بالخير، وارضني، وارضَ عني، وتولّني، واجبر خاطري، واعفُ عني، وارحمني، واجعل لي في كل أمرٍ خير.. يا ربّ.

كلما قرأتُ قول الشيخ بدر: "هناك الجنَّة حيثُ لا شيء يَسلبه الزَّمانُ مِنك" شعرت أنِّي أريدُ البكاءَ علىَ كلِّ شيءٍ سلبَه الزَّمانُ منِّي، كأنما الدُّنيا خُلِقت للركضِ والوصول الوحيد في الجنَّة! يا ربِّ لا تحرمنا الوصول :))

{وَلَا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِكُمْ رَحِيمًا} اللهم يا رب احفظ نفسي من كل سوء، واصرف عني كل فكرة تؤذيني أو تضعفني، واملأ قلبي طمأنينة وسكينة. اللهم إني أعوذ بك من الهم والحزن، ومن كل طريق فيه أذى ، اللهم قرّب مني الخير واصرف عني كل شر. يارب، إن ضاقت بي الدنيا فوسّعها برحمتك، وإن ضعفت فقوّني بك، وإن أثقلتني أفكاري فخففها عني بلطفك. اللهم لا تتركني لنفسي طرفة عين، ونجّني من كل حزن وضيق، واكتب لي راحة بال لا تنتهي. يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ.

الخلاصه أن النفوس الخبيثه لا يوفقها اللّٰه حتى لو رأيتهم بخير اللّٰه لا يطرح البركه للمؤذي والمنافق والحسود ، وكل شيء بميعاد

"مؤلم إنك تبني سنين، وييجي حد يحاول يهدم كل حاجة… مش لأنه يقدر يبني زيك، لكن لأنه عجز ينافسك بنزاهة. فيختار يشوّهك بدل ما يطوّر نفسه. بس الحقيقة اللي بتفضل دايمًا: إن اللي بيسعى بقلب نضيف هو اللي بيثبت، مهما حاول غيره يلمّع صورته على حسابه. ﴿إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ﴾… تذكرة لينا إن النقاء هو الطريق، مهما حصل."

Repost from N/a
لو كانت هناك صفةواحدة جامعة لمزايا إنسان فهي صفة " إنسان آمن" تأمن إليه في حضورك ،وتأمن إليه في غيابك تسلتقي إليه بروحك ، وقلبك ،ولا تخشى عواقب هذا البوح.،وأنت على يقين أنك تُحادث نفسك الأخرى ،وتضيف عقله إلي عقلك فيمتزجا وروحه إلى روحك فيكتملا..♡

مش عملت إللي عليك؟ سيبها على الله عملت إللي عليك ومش ماشية؟ سيبها على الله عملت إللي عليك وناس فهمتك غلط؟ سيبها على الله عملت إللي عليك والابواب لسه مقفلة؟ سيبها على الله طول ما نيّتك نضيفة وسعيت سيبها على الله مهما عملت دلوقتي مش هتعرف أيه المكسب الحقيقي ليك قدام .. سيب حساباتك على جنب وسيبها على الله .

"تَوَلّنا وَتول اختياراتنا وَحياتَنا ياربّ لطريقٍ تُحِبه ونُحِبُه."

تخيّل أنك تدل صديقًا أو قريبًا على فضل [ سبحان الله والحمدلله ولا إله إلا الله والله أكبَر ] فكلما قالها غُرِسَت لهُ شجرة في الجنّة، وغُرِسَت لك مثلها فربما كنتَ نائمًا أو تتناول طعامك أو مُنهمكًا في عمل، والله يغرس لكَ في الجنّة بسبب أقوامٍ دللتهم وذكَّرتهم فتفطَّنوا للذكر

كُلُّ سعيٍ سَيَجزي اللهُ ساعِيَهُ.
كُلُّ سعيٍ سَيَجزي اللهُ ساعِيَهُ.

سأله أحدهم يومًا: «لماذا تكون دائمًا موجودًا من أجل الجميع؟» فأجاب: " لأنني أتذكر كيف كان الشعور حين كنتُ بحاجة إلى أحد… ولم يأتِ أحد. فوعدتُ نفسي ألا أدع أحدًا يشعر بهذا النوع من الفراغ ما دمتُ قادرًا على المساعدة."

يمكن خيرة>>
يمكن خيرة>>

نخاف الموت على غفلة ونخاف الموت على معصية ونخاف من ظلمة القبر فـ يارب أهدي قلوبنا وأغفر لنا ولمن سبقونا وأرحمنا وأحسن خاتمتنا وألحقنا بالصالحين"))

Repost from N/a
إن شاء الله زي الأيام دي السنة الجاية نكون عايشين واقع الدعوات اللي دعيناها طول أيام رمضان واللي بندعيها دلوقتي ونكون مجهزين أمنيات جديدة وحياتنا مليانة فرح، مجبورين، مُطمئنين، مرتاحين البال، ومتهنيين يا رب..

هل الزواج جميل؟ ج/ الزواج زي الدنيا بالضبط .. زينة ومتاع لا يخلو من كدر .. ولا يجمل ويستمر إلا بطاعة الله فيه ! اللي يفهم كده = هيرتاح .. ويعيش أوقات الجمال بالشكر، وأوقات العواصف -التي لا بد منها- بالصبر. الزواج عكاز يتوكأ عليه اثنان .. تآلفا على نقص، ورضيا بالمتاح .. يقطعان الطريق سويا إلى الكمال .. في الجنة.