1 688
订阅者
+124 小时
+47 天
+3130 天
帖子存档
1 690
وای ...
گریهمون هیچ! خندهمون هیچ!
باخته و برندهمون هیچ!
تنها آغوش تو مونده
غیر از اون هیچ ...
#کیمیاعلیزاده
#ناهیدکیانی
@LyricsNotes
1 690
«کارون بیلب»
ترانهسرا: محمد نویری
زندگی تو شرایط جنگی
شعر خوندن به شرط اردنگی
اسپری اسپری نفستنگی
تو چه میدونی آسم یعنی چی؟
چشمهاتُ نبند ابراهیم
این همه گوسفند ابراهیم!
عید عیده بخند ابراهیم
وقت قربونی آسم یعنی چی؟
توی خاک هوا تیمم کن
لب کارون بیا تیمم کن
آب نیست این شبا تیمم کن!
عید عیده بخند ابراهیم!
آب که مزهی لجن میده
شهر کمکم به مرگ تن میده
همه میگن که خوب میشیم و
شهر بوی ِ بد ِ دهن میده!
انهدام یه شهر با قانون
فاضلابی به وسعت کارون
خفگی بعد اولین بارون
نیشکر خوبه خودکفا میشیم
سرفهسرفه نفسنفس تلفات
مرده دیگه نشونههای حیات
خفه میشیم مثل نقل و نبات
تیتر روزنامه ها می شیم
عید عیده بخند ابراهیم
توی خاک هوا تیمم کن
لب کارون بیا تیمم کن
آب نیست این شبا تیمم کن
عید عیده بخند ابراهیم!
آب که مزهی لجن میده
شهر کمکم به مرگ تن میده
نیشکرها که خوب شیرین شد
شهر بوی بد دهن میده
خستهم از بوی گند ابراهیم
عید عیده بخند ابراهیم!
@LyricsNotes
1 690
«کارون بیلب»
خواننده: آرش افشار (با همراهی ک.شو)
ترانهسرا: محمد نویری
ملودی: آرش افشار
تنظیم: سیاوش رحمانی
@LyricsNotes
1 690
«زندگی یعنی همین»
خواننده: داریوش
ترانهسرا: حمید ناصحی
موسیقی: همایون آرامفر
آلبوم «گرگ» تیرماه ۱۴۰۰
@LyricsNotes
سادگیهای قشنگ
آرزوهای محال
چِش گذاشتن رو غروب
گم شدن توی خیال
تیلهبازی روی خاک
چیدن میوهی کال
کودکی و معنیِ یه فرشته رو زمین
زندگی یعنی همین! زندگی یعنی همین!
*
شعر خوندن وسطِ
غرش تیر و تفنگ
دل سپردن به امید
توی بحبوحهی جنگ
سبز و سرخابی شدن
لحظههای رنگارنگ
لذت از کاشتن گل، نفرت از میدون مین
زندگی یعنی همین! زندگی یعنی همین!
*
رو به تبعید عمیق
یه سفر شبیه خواب
میون این همه آب
آبتنی توی سراب
به جهان خشم و آه
خنده با حال خراب
روی آهنگ سکوت، یه ترانه مثل این!
زندگی یعنی همین! زندگی یعنی همین!
*
توی لحظههای بد
رو غمات خط بکشی
من برات بخونم و
تو برام زمزمه شی
به تو وابسته بشم
تو ازم خسته بشی!
زنده باشی، بمیرم برای تو نازنین!
زندگی یعنی همین! زندگی یعنی همین!
@LyricsNotes
1 690
https://youtu.be/t2zHay0XlCM
«زندگی یعنی همین» را از کانال یوتوب داریوش اقبالی بشنوید.
@LyricsNotes
1 690
فکر میکنم راجع به انتشار باقی آثار آرشیو هم باید پست بذارم شاید نسخههایی از اونها هم از آرشیو دوستان رو بشه و مردم به فیض برسن😊😉 «پرسش» چطوره؟
نکتهی مهمی که در انتشار این آثار باید مدنظر قرار بگیره اینه که دوستان آرشیودار محدودیتی از منظر کیفیت انتشار نمیبینن و گاهی براشون اول بودن مهمتره. نسخههای اینچنینی عمدتا در بهترین حالت پالایش شده و اصلاحاتی در خروجی روشون انجام شده. اما وقتی صدابردار اصلی اثر قراره اون نسخه رُ منتشر کنه علاوه بر اینکه باید رضایت عواملُ هم در نظر بگیره، زمانی هم برای میکس و مستر و رسیدگی به جزئیات نیاز داره که گاهی این زمان طولانی میشه. از اون جایی که اولویت صدابردار، کیفیت خروجیه هم به هر حال دوستانی که علاقه به اول شدن دارن پیشدستی میکنن و نسخهی خودشونُ منتشر میکنن. اشکالی هم نداره. اتفاقا خیلی خوبه که ما به تدریج داشتههامونُ عمومی کنیم تا منابع موسیقی و ترانهمون پربارتر بشه.
این جریان اخیر انتشار آرشیوها بسیار جریان خوب و مفیدیه و امیدوارم ادامه پیدا کنه. حالا چه به بهانهی اول شدن و چه به بهانههای دیگه.
@LyricsNotes
1 690
ترانهی «روز خوب» یکی از برجستهترین آثار منتشرنشدهی دههی طلایی پنجاه خورشیدی است که خوشبختانه نسخهی اصلی و بسیار باکیفیت آن به صورت نوار مولتیتراک موجود است. این اثر در تمام شئون و اجزا، اعم از ملودی، کلام و تنظیم در بالاترین سطوح موسیقی پاپ ایران خلق و اجرا شده است. گوگوش در زیباترین و باکیفیتترین دوران خوانندگیاش فرم منحصربهفرد این ترانه را رنگ و جلایی خارقالعاده بخشیده است که به شکل دلنشینی یکی از متفاوتترین کارهای او به نسبت رویهی مرسوم ملودیسازی و خوانندگی آن دوران نیز محسوب میشود.
بیشک این ترانه از شاهکارهای تاریخ ترانه و موسیقی پاپ ماست.
مأموریت پیگیری انتشار این اثر توسط جناب ویگن داوودی به من محول شد. من توانستم رضایت و اجازهی ترانهسرا (خانم زویا زاکاریان) و آهنگساز (جناب مارتیک) را هم برای این انتشار کسب کنم تا جایی که این دو هنرمند نازنین حتی اختیار انتشار را هم به من محول کردند.
اما اصرار درست جناب داوودی به عنوان صاحب این آرشیو و صدابردار اثر برای کسب رضایت خانم گوگوش و عدم کسب پاسخی از جانب این هنرمند نازنین باعث شده است تا امروز موفق نشویم آن را به گوش شما برسانیم.
نسخههایی اولیه از میکس موقت «روز خوب» برای خالقان اثر و خانم گوگوش ارسال شده و جناب داوودی در تدارک نسخهای حرفهای، کامل و باکیفیت هستند که به زودی آمادهی انتشار رسمی میشود.
خوشبختانه این تلاشها در مسیر خوبی قرار دارد و این نوید را میدهم که به زودی این ترانه را به بهترین شکل ممکن در فضایی رسمی و حرفهای خواهید شنید.
حمید ناصحی
تیرماه ۱۴۰۰
@LyricsNotes
@vigendavoodi
1 690
حیف از این ترانه.
من از بعضی از موسیقیهای کاظمی روی ترانههای ایرج لذت میبرم اما بعضی از این اجراها حق کلام زیبای ایرج را به هیچ وجه ادا نمیکنند. عریان نمونهی بارزی است. اما کلام را بشنوید، هرچند کلافوارگیهای اخیر ترانههای ایرج در این ترانه هم هست اما همچنان لذت خواندن و شنیدنش با این که متناسب با اجرای کاظمی نیست تجربهی زیبایی است.
@LyricsNotes
1 690
استفاده از غزل در ترانهی فارسی رویهای بسیار معمول است. غزل فارسی از ارکان ادبیات ماست و غنای این قالب شعری دست ترانهسازان را برای انتخاب انواع سوژهها و مضامین، بسیار باز گذاشته است.
گاهی آهنگساز به واسطهی علاقهاش به زبان و فضای شعری متقدمین سراغ انبوه غزلیات موجود میرود و گاه غزل معاصر را به واسطهی نو بودن زبان و به روز بودن تعابیر استفاده میکند.
اما در مواردی به دلیل عدم آشنایی لازم با شعر فارسی و اهمیتندادن به جایگاه کلام در ترانه و توهم آگاهی ادبی مانند همین اجرای آخر همایون، غزلی انتخاب میشود که از هیچ منظری قابل دفاع نیست.
با احترام به غزلسرای جوان این اثر، این غزل با زبان کهنه و تعابیر مبتذل و مضمونپردازی ناقصش برای قرار گرفتن در ترانهای با این گسترهی پخش و امکان شنیدهشدن تنها نیاز به یک سعید فرجپوری عزیز داشته تا همایون را مجاب به اجرایش کند. وگرنه با همین زبان، تعداد غزلیات در دسترس فارسی که بسیار باکیفیتتر از این غزل باشند به ریگ بیابان پهلو میزند.
@LyricsNotes
1 690
هی سعی میکنم به ایشان ارجاعی ندهم نمیشود!
ظاهراً دارد حرفهای خوبی میزند! دغدغهاش عدم توجه مردم به میراث ادبی و فرهنگی ماست و این که عموما اشعار کلاسیک را حفظ نیستند.
اما فارغ از اصل دغدغهی ایشان که حتما مهم و ارزشمند است باید بدانیم که اساسا حفظ اشعار کلاسیک برای مخاطب عام آسان نیست. نه به این دلیل که دغدغهی فرهنگی و ادبی ندارد بلکه به دلیل بسترسازی نامناسب و فضای فرهنگی نامتناسب.
بعید است انگلیسیزبان و آلمانیزبان هم به قدر انتظار مدیری امثال شکسپیر و گوته را حفظ باشد. اگر هم چیزی از آثار آنها را حفظند به واسطهی حمایت از تآتر و موسیقی کلاسیک است.
همان اتفاقی که در مقطعی برای شعر کلاسیک متقدم و متأخر ما افتاد. خدمتی که برنامهی گلها و اجرای موسیقی ایرانی با اشعار کلاسیک به ادبیات منظوم ما کرد غیرقابلانکار است. مخاطب عام، ادبیات را با موسیقی و اجرای صحنهای و تصویری بیشتر میفهمد و حفظ میکند.
نقش موسیقی و ترانهسازی در رواج اشعار کلاسیک میان عامهی مردم، نقشی بسیار مهم و اساسی است. بسیاری از ما بخش مهمی از حفظیاتمان را از تصانیف و ترانهها داریم.
@LyricsNotes
1 690
نسل ما نسل به غم دل بستهست
نسلِ از عالم و آدم خستهست
نسلِ در آرزوی صبح امید
از شب کهنه به شب پیوستهست
به یاد ریحانه یاسینی، مهشاد کریمی و معلمسربازان از دسترفته
حمید ناصحی/ تیر ۱۴۰۰
طراح: هادی حیدری
@LyricsNotes
1 690
صدا و سیما سر و تهش همین است. برای انتخاب مجری و کارشناس در این دورهمی رانتی، آخرین چیزی که مهم است تخصص و آگاهی است. اگر احیاناً هم گاهی چشمتان به یکی بیافتد که تخصص قابلقبولی دارد بدانید پیش از اثبات تخصصش باید چیزهای دیگری را اثبات میکرده، استثناء هم ندارد.
(ماجرای مهمانها گاهی و تا حدودی متفاوت است)
اوج بلاهت و باری به هر جهت بودن این موجودات هم آنجاست که حتی سی ثانیه گوگلسرچ در موضوع نطقهایشان را هم جدی نمیگیرند!
این یکی در این سطح، دفعهی دومش بود!
@LyricsNotes
1 690
این ویدئو رُ پارسال به مناسبت زادروز ابی توی کانال گذاشتم اما گویا حجمش زیاد بود و به همین دلیل خیلیا ندیدن. حالا حجمشُ کم کردم. اینجا آقای صدا حدودا 67 ساله است و انصافا اجراهای زندهش عالی بود. عمرش دراز باد🌺
@LyricsNotes
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
