ch
Feedback
Solitude

Solitude

前往频道在 Telegram

Not for the faint of heart

显示更多
3 312
订阅者
无数据24 小时
-87
-3130
吸引订阅者
六月 '26
六月 '26
+100
在13个频道中
五月 '26
+23
在3个频道中
Get PRO
四月 '26
+13
在0个频道中
Get PRO
三月 '26
+15
在0个频道中
Get PRO
二月 '26
+361
在33个频道中
Get PRO
一月 '26
+57
在5个频道中
Get PRO
十二月 '25
+37
在5个频道中
Get PRO
十一月 '25
+23
在2个频道中
Get PRO
十月 '25
+71
在5个频道中
Get PRO
九月 '25
+38
在11个频道中
Get PRO
八月 '25
+90
在14个频道中
Get PRO
七月 '25
+136
在21个频道中
Get PRO
六月 '25
+238
在24个频道中
Get PRO
五月 '25
+91
在16个频道中
Get PRO
四月 '25
+96
在23个频道中
Get PRO
三月 '25
+73
在8个频道中
Get PRO
二月 '25
+32
在2个频道中
Get PRO
一月 '25
+35
在3个频道中
Get PRO
十二月 '24
+136
在24个频道中
Get PRO
十一月 '24
+225
在23个频道中
Get PRO
十月 '24
+126
在23个频道中
Get PRO
九月 '24
+172
在30个频道中
Get PRO
八月 '24
+162
在22个频道中
Get PRO
七月 '24
+465
在48个频道中
Get PRO
六月 '24
+429
在48个频道中
Get PRO
五月 '24
+386
在31个频道中
Get PRO
四月 '24
+320
在17个频道中
Get PRO
三月 '24
+147
在8个频道中
Get PRO
二月 '24
+125
在18个频道中
Get PRO
一月 '24
+232
在29个频道中
Get PRO
十二月 '23
+85
在8个频道中
Get PRO
十一月 '23
+49
在6个频道中
Get PRO
十月 '23
+139
在19个频道中
Get PRO
九月 '23
+88
在0个频道中
Get PRO
八月 '23
+151
在0个频道中
Get PRO
七月 '23
+206
在0个频道中
Get PRO
六月 '23
+71
在0个频道中
Get PRO
五月 '23
+111
在0个频道中
Get PRO
四月 '23
+119
在0个频道中
Get PRO
三月 '23
+82
在0个频道中
Get PRO
二月 '23
+75
在0个频道中
Get PRO
一月 '23
+86
在0个频道中
Get PRO
十二月 '22
+202
在0个频道中
Get PRO
十一月 '22
+244
在0个频道中
Get PRO
十月 '22
+229
在0个频道中
Get PRO
九月 '22
+168
在0个频道中
Get PRO
八月 '22
+58
在0个频道中
Get PRO
七月 '22
+44
在0个频道中
Get PRO
六月 '22
+35
在0个频道中
Get PRO
五月 '22
+73
在0个频道中
Get PRO
四月 '22
+76
在0个频道中
Get PRO
三月 '22
+70
在0个频道中
Get PRO
二月 '22
+32
在0个频道中
Get PRO
一月 '22
+57
在0个频道中
Get PRO
十二月 '21
+96
在0个频道中
Get PRO
十一月 '21
+117
在0个频道中
Get PRO
十月 '21
+72
在0个频道中
Get PRO
九月 '21
+17
在0个频道中
Get PRO
八月 '21
+50
在0个频道中
Get PRO
七月 '21
+9
在0个频道中
Get PRO
六月 '21
+22
在0个频道中
Get PRO
五月 '21
+22
在0个频道中
Get PRO
四月 '21
+51
在0个频道中
Get PRO
三月 '21
+17
在0个频道中
Get PRO
二月 '21
+20
在0个频道中
Get PRO
一月 '21
+217
在0个频道中
Get PRO
十二月 '20
+511
在0个频道中
日期
订阅者增长
提及
频道
21 六月+5
20 六月+4
19 六月+12
18 六月+6
17 六月+1
16 六月+3
15 六月+9
14 六月+3
13 六月+7
12 六月+2
11 六月0
10 六月+6
09 六月+8
08 六月+3
07 六月+4
06 六月+6
05 六月+5
04 六月+2
03 六月0
02 六月+8
01 六月+6
频道帖子
◽دیروز یکی از بچه‌ها می‌پرسید چرا انقدر ناامیدانه حرف می‌زنی؟ اولا بیان چیزی که آدم می‌بینه، اسمش ناامیدی نیست. دو دسته آدم‌ها واقعیت‌ها رو به شما می‌گن. دسته‌ی اول کسی که می‌گه برخی واقعیت‌های میدانی به نفع ما نیست پس تسلیم بشیم. دسته‌ی دوم می‌گن برخی واقعیت‌های میدانی به نفع ما نیست پس بریم روی نقاط ضعف‌مون کار کنیم تا لااقل بتونیم به یه درجه‌ای از بازدارندگی متعارف برسیم. به نظرم روشنه من از کدوم دسته‌ام. قبلا هم گفتم که از نظرم، هرگونه امیدآفرینی در بین امت حزب‌الله، سم مهلکه. چون به قول فیلم whiplash، هیچ دو کلمه‌ای در زبان انگلیسی بدتر از "good job" وجود نداره. چرا؟ چون اجازه نمی‌ده از خودت انتظار بیشتری داشته باشی و پیشرفت کنی. ما اگر یه جنگنده می‌زنیم نباید خوشحال بشیم که یه جنگنده زدیم. باید به خودمون تشر بزنیم که چرا اون جنگنده تا اون‌جا اومده؟ ▫️من همیشه گفتم که ذهنیت اجرایی و عملیاتی اسرائیلی‌ها رو واقعا تحسین می‌کنم و این روحیه و ذهنیت باید بین مسئولان کشوری و لشکری ما هم رواج پیدا کنه. اولی‌ش ضرب‌المثلیه که بین نیروهای امنیتی اسرائیل وجود داره. می‌گن وقتی یک تیم، یک عملیات بمب‌گذاری یا پرتاب راکت از جانب دشمن رو خنثی می‌کنه، نباید تشویق بشه. بل‌که باقی تیم‌ها باید تنبیه بشن که چرا دشمن تا مرحله‌ی اجرای عملیات جلو اومده و در اون مرحله متوقف شده. چنین ذهنیتی باعث طراحی عملیات‌های ترور دانشمندان هسته‌ای و پیجرها می‌شه. یعنی حتی موفقیت‌ها رو هم قدمی برای بهبود و ضربه به دشمن در یک گام عقب‌تر می‌بینن. ▫️مورد دوم، سخن‌رانی اخیر نتانیاهوئه. نمی‌دونم گوش دادید یا نه. حدود یک ربع صحبت کرد و در این یک ربع، به جرات دقیقه‌ای یک دستاورد عمده بیان کرد. از رفع تهدید غزه شروع کرد تا به حذف فرمان‌دهان و سران مقاومت رسید و با آسیب جدی به زنجیره‌ی تولید انبوه موشک‌های ایران و برنامه‌ی هسته‌ای‌ش به پایان برد. با این‌حال، بخش زیادی از مردم اسرائیل از این دستاوردها راضی نبودن و معتقد بودن که پیروز نشدن. در طرف مقابل ما ذهنیتی داریم که وقتی بخش زیادی از قوای مسلحش رو از دست داده، آسیب‌های خیلی جدی جانی و اعتباری دیده و نهایتا با استفاده از فشار اقتصادی و نه نظامی دشمن رو عقب رونده، خوش و خرم از اینه که در جنگ پیروز شده! من این‌جا در مورد این‌که ما پیروز شدیم یا شکست خوردیم نمی‌خوام صحبت بکنم. اون صحبتی برای یک وقت دیگه است. (من معتقدم ما به واقعیت پیروزی نزدیک‌تریم تا آمریکا و اسرائیل) اما ذهنیت ما ذهنیتی نیست که مشکلات رو بپذیره. جشن پیروزی باید مال تلویزیون و رسانه‌ها و... باشه. در نیروهای نظامی و امنیتی از همین الان باید کمیته‌های حقیقت‌یاب و انتظامی در رده‌های بالا تشکیل و افرادی که هرجایی ضعف و ناکارآمدی و سهل‌انگاری و خوش‌خیالی نشون دادن، باید به شدت تنبیه و برکنار بشن. تنها از این مسیره که ما می‌تونیم به صورت مؤثر تهدید جنگ رو از سر چشور دفع کنیم. تا وقتی ذهنیت ما به یک ذهنیت پرسش‌گر منتقد سخت‌گیر تبدیل نشه که پیروزی‌هاش رو -هرچقدر درخشان- سبک و شکست‌‌هاش رو -هرچقدر محدود- بزرگ نبینه، ما به نتایجی که باید، نخواهیم رسید.

2
در کل به نظرم این مذاکرات هم اتلاف وقت برای طرف آمریکاییه. ولی خب همچنان هر چیزی که برای ما وقت بخره از نظرم ارزش‌منده.
798
3
در ضمن: «Your boos mean nothing. I've seen what makes you cheer.»
887
4
سر صبح یه چیزی به ذهنم رسید. فرقه‌ی رجانیوزیه می‌گن "هر" کار و امری خلاف نظر رهبری صورت بگیره، خلاف شرع‌ه و... . خب وقتی عکس رای رهبری به قالیباف منتشر شد (اون عکس واقعیه. نه هوش مصنوعیه، نه فوتوشاپ) کدوم‌شون اومد بابت رای به جلیلی عذرخواهی کنه؟ من نمی‌گم باید عذرخواهی بشه ولی طبق ادبیات و فهم خودشون از ولایت باید قاعدتا عذرخواهی و احتمالا جلیلی رو اعدام می‌کردن. خب چرا وقتی همین الگوی اختلاف رای و نظر با رهبری در یک سطح و مقیاس دیگه شکل می‌گیره، دست به تکفیر و تهمت و تهدید می‌زنن؟ این‌جاست که باز می‌گم "آدم باید نظر خودش رو داشته باشه. ولی‌فقیه، شاه بچه‌حزب‌اللهی‌ها نیست."
1 005
5
اولا اون موقعی که توی انتخابات برای سردار خلبان دست‌مال می‌کشیدی باید فکر این‌جا رو می‌کردی. ثانیا، رکن امنیت‌ساز ما تمام تذکرات ما رو به هیچ گرفت. رکن امنیت‌ساز ما الان باید در نهاریا و مشغول موشک‌باران حیفا باشه. نه این‌که با چنگ و دندون مشغول دفاع از نبطیه!!! ثالثا، میگی چی‌کار کنیم؟ ٢٠ تا موشک بزنیم هر کدوم با خطای ١٠ تا ۵٠ متر از هدف که مضحکه بشیم؟ جدی می‌پرسم؛ چی‌کار باید برای حزب‌الله می‌کردیم که نکردیم؟ سلاح دادیم، نیرو فرستادم، حمایت موشکی کردیم. دیگه چی‌کار باید بکنیم واقعا؟ موشک زدن ما دقیقا چه دردی از حزب‌الله دوا می‌کنه؟ تنها گزینه‌ای که هست و شاید مؤثر باشه حمله‌ی موشکی به اسرائیله که بلکه بتونیم یه سوله خالی بزنیم و اون بیاد یه خسارت سنگین زیرساختی بهمون بزنه بعد امریکا آیا بیاد وسط یا نیاد! چه انتظاری داریم واقعا؟!
1 193
6
شما مفاد آتش‌بس امام مجتبی (ع) رو هم بخونی، خیلی عالیه. ولی چون زور پشت‌ش وجود نداشت و واکنشی نسبت به نقض عهد صورت نمی‌گرفت، نهایتا معاویه زیر همه‌ش زد. من اصلا کاری به خطوط قرمز و منویات رهبر ندارم. متن این توافق، متن خوبیه. اما اگر زور پشتیبانش نباشه و واکنشی نسبت به نقض عهد وجود نداشته باشه، باقی بندهاش هم عملی نخواهد شد.
1 193
7
دلیل‌ش اصلا طرف‌داری از حزب‌الله نیست. از نظر فنی راندمان حزب‌الله نسبت به هزینه و انرژی که براش صرف شده بود نزدیک به صفره. ولی! اگر الان جلوی دخالت اسرائیل در مفاهمه د یک توافق احتمالی گرفته نشه، بعدا هم نمی‌شه جلوش رو گرفت. آمریکایی‌ها باید انتخاب کنن که آیا حاضرن به قیمت جلب نظر اسرائیل تخریب قطعی مشترک(mutually assured destruction) برای ایران و منافع اون‌ها در منطقه رخ بده یا نه.
1 219
8
اعلام بستن تنگه‌ی هرمز در صورت عدم عمل اسرائیل به توافق‌نامه می‌تونه یک اقدام مناسب باشه. یعنی باید همین باشه.
1 201
9
بچه‌حزبل این‌گونه است که:
بچه‌حزبل این‌گونه است که:
1 258
10
بغل‌دستی‌م توی هیات داره به رفیق‌ش می‌گه: «بابا زدن ناوشکن کاری نداره که. اینا دیه‌گوگارسیا رو زدن. فوقش دو سه‌تا موشک و پهپاد می‌خواست. نذاشتن سپاه بزنه.» نمی‌دونم چه‌جوری و با چی یه جوری بزنمش که هم یکی دو ماه نتونه حرف بزنه، هم مشکل قانونی پیش نیاد، هم از هیئت امام حسین زده نشه.
1 244
11
بهترین تعبیر برای توصیف آخوند و مکر آخوند؛
1 199
12
تا وقتی که حداکثر 80 درصد انتظارات ایران در مورد لبنان محقق نشده، ایران نباید به مذاکرات مستقیم ادامه بده. چرا میگم 80 درصد؟ چون تحقق صد در صدی اون انتظارات به نظرم ممکن نیست. اما تحقق 80 درصدیش فشاری به داخل اسرائیل و نظم سیاسی و امنیتی اسرائیل میاره که در انتخابات پیش رو در کنست شدیدا می تونه به ما کمک کننده باشه. اگر انتخابات زودهنگام برگزار نشه، انتخابات اسرائیل 27 اکتبره. ما باید هر طور شده این توقف درگیری رو حدود سه ماه تمدید کنیم. اگر وضعیت به همین شکلی که هست بمونه اسرائیل یا برای تشکیل دولت به مشکل می خوره و یا حتی اگر ائتلاف مخالفان نتانیاهو موفق به تشکیل دولت بشن بخاطر لایحه سربازی حریدی ها به مشکل داخلی شدید می خورن. این مساله مهم ترین کاتالیست درگیری ایران و امریکا رو از بین خواهد برد. و همون طور که طی 5 روز گذشته حدود 1.5 میلیارد دلار نفت صادر شده، فرآیند صادرات نفت غیرتحریمی باید سرعت بیشتری بگیره تا ذخیره ارزی مناسب تری برای کشور ایجاد بشه. همزمان باید تا جای ممکن یه دستی هم به سر پدافند برد کوتاه و متوسط کشیده بشه. بعدش دیگه وارد فضای انتخابات کنگره در ماه نوامبر میشیم و اونجا احتمالا فضا برای فشار آورده به آمریکا زیاد میشه چون ترامپ شدیدا دنبال اینه که این توافق رو در انتخابات بفروشه. اگر دولت نتانیاهو در اسرائیل سقوط کنه، فارغ از نتیجه انتخابات کنگره احتمال حمله نظامی مجدد امریکا به ایران کمتر خواهد شد.
1 279
13
منطقی ترین و بهترین راه کمک به حزب الله چسبیدن دو دستی به همین مفاهمه و فشار به ترامپ برای انتقال فشار به اسرائیل از طریق همکاری های منطقه ای و تنگه هرمزه. مداخله نظامی و موشکی ما در لبنان تحقیقا هیچ فایده ای برای حزب الله محقق نخواهد کرد. چون اولا توان شلیک و آفندمون (طبق آخرین مشاهده در عملیات نصر) به شدت پایینه، توان رهگیری حریف قابل توجهه و در برد بلند خطای زیادی داریم. حتی اگر نیمی از موشک هامون هم از سد پدافند رد بشن (که نمیشن) به دلیل خطای زیاد در برد بلند اثر عملیاتی مشخصی روی توقف یا کند کردن عملیات نظامی اسرائیل نخواهند داشت.
1 280
14
وقتی می‌گم نظر خودتون رو داشته باشید برای همین موقعه که یهویی هزارتا هواپیما براتون سقوط نکنه. ولی این اتفاق خوبیه برای آدم‌ها. برای من سال ٨٨ رخ داد. هرزمانی که این اتفاق براتون رخ بده و بفهمید نباید لزوما نظرات خودتون رو به یک تایید خارجی گره بزنید، براتون خوبه.
1 252
15
مطالعه این دو مطلب در مورد مذاکرات مک فارلین خالی از لطف نیست.
1 259
16
https://www.entekhab.ir/fa/news/503271/%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%85%DA%A9-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%82%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D9%86%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7-%D8%AE%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D8%AF-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%85%DA%A9-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%A7-%D8%AF%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D9%81%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF-%DA%A9%D9%87-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D8%A7%DA%A9%D9%85%D9%87-%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%85%DA%A9-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9-%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7-%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%BE%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%86-f-%DB%B4-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%85
1 289
17
▫️وی گفت: در واقع، اسرائیلی‌ها به دنبال بر هم زدن بازی بودند. این رژیم همواره خواسته است که در رابطه ایران و آمریکا، سهمش مشخص شده و سپس مذاکره شود. سردار رشید خاطرنشان کرد: پس از افشای مسئله مک‌فارلین، سعی اسرائیلی‌ها بر این بود که توپ را به زمین ایران بیندازند اما با تدبیر امام توپ به زمین آمریکا انداخته شد، البته ماجرای مک‌فارلین تاثیر ملموسی روی جنگ نیز داشت و آمریکایی‌ها انتقام این موضوع را در کربلای 4 از ما گرفتند. وی اضافه کرد: اینکه آقای رضایی پس از والفجر هشت، در نماز جمعه سخنرانی کرد و گفت دنیا خواسته ما را اجابت نکرد و ما عملیات انجام دادیم، دال بر هماهنگی با تلاش‌های سیاسی آیت‌الله هاشمی بود. سردار رشید در ادامه گفت: اینکه می‌گویند امام، هاشمی را بابت مذاکرات مک‌فارلین بازخواست کرده است، تحریف تاریخ است. در حقیقت آنهایی بازخواست شدند که قصد طرح آن را در مجلس داشتند. در آن زمان، هشت نفر از نمایندگان مجلس، به دنبال آن بودند که دولت را در این رابطه مورد سوال قرار دهند اما چون مسئله، مسئله منافع ملی بود، امام ورود کرده و گفتند (نقل به مضمون) این صدا شبیه صدای اسرائیل است. این افرادی که می‌خواستند ماجرا به مجلس کشیده شود، آن موقع جزو جناح راست بودند و اکنون جزو اصولگرایان هستند. ▫️وی افزود: در حقیقت، تمام زوایای مذاکرات در سطح راهبردهای کلان نظام، تا زمانی که از پیچ و خم‌های لازم عبور کرده تا به نتیجه برسد، نباید علنی شود. رئیس سابق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه تصریح کرد: در تمام دهه اول انقلاب، امام به آقای هاشمی کمترین جمله و نقدی که مردم شنیده باشند و رسانه‌ها نقل کرده بشند، ندارد.سردار رشید با اشاره به مذاکرات هسته‌ای فعلی بین ایران و 1+5 نیز گفت: همین الان هم لابی صهیونیست سعی در بر هم زدن آن مذاکرات دارد و می‌خواهد در نهایت در پروسه بلندمدت، ایران را پای میز مذاکره با خود بنشاند که این امکان‌پذیر نیست. در مسئله مذاکرات، در خارج از کشور عمدتا لابی اسرائیل سعی در خرابکاری دارد اما در این بین جمهوریخواهان که نمی‌خواهند شاهد بازگشایی قفل مسئله هسته‌ای ایران توسط دموکرات‌ها باشند، در این راه سنگ‌اندازی می‌کنند. رئیس سابق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه اظهار کرد: آمریکایی‌ها در تمام طول جنگ و حتی بعد از جنگ، به رژیم عراق به عنوان رژیمی که بتواند پایدار باشد، به دیده تردید می‌نگریستند. جدا از آنکه تهران نسبت به بغداد از موقعیت ژئوپولتیکی برتری برخوردار است، نگاه آمریکا به پایگاه باثباتی مثل ایران بود. از طرف دیگر، خاطره تاریخی بد ایرانیان از روس‌ها، نقطه مفیدی برای کاخ سفید فراهم کرده بود که به خاطر آن کفه ایران مهم‌تر از کفه عراق برای آنها به شمار می‌آمد. با این حال واشنگتن نمی‌خواست شاهد پیروزی ایران در جنگ باشد که این نکته بسیار مهمی است.وی با اشاره به مستندهای ساخته‌شده علیه دولت و رئیس‌جمهور گفت: ساخت مستند «من روحانی هستم» متاثر از درگیری جناحی است و در واقع به خاطر ترس از انتخابات مجلس آینده است. اینها می‌دانند که پاشنه آشیل دولت آقای روحانی حل معیشت مردم است و امید دارند که در این راه موفق نشود.
1 133
18
"مک فارلین" چگونه لو رفت؟ ▫️رئیس سابق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه گفت: با وجود آنکه مذاکرات گره خورده بود، امام خمینی دستور به افشای آن ندادند، البته تا زمانی که مهدی هاشمی و تیمش از طریق قربانی‌فر که جاسوس دوجانبه بود، از مذاکرات آگاه شدند. به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، سردار محسن رشید، رئیس سابق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه و از راویان جنگ و اعضای دفتر سیاسی سپاه پاسداران در زمان دفاع مقدس می‌گوید: مذاکرات مک فارلین با اجازه امام بود و ایشان هرگز آیت‌الله هاشمی را به خاطر آن بازخواست نکردند. وی افزود: مذاکرات مک فارلین از سال 62 همزمان با تحرکاتی از سوی آیت‌الله هاشمی که منجر به سفر نخست‌وزیر ترکیه و وزیر خارجه آلمان به نمایندگی از هفت کشور صنعتی به ایران شد، زمینه‌سازی شد. از سوی دیگر، آقای هاشمی سفرهایی به ژاپن، لیبی و سوریه داشتند که در آن زمان اخبار دال بر این بود که هنری کسینجر وزیر خارجه آمریکا در ژاپن به سر می‌برد. تمامی این مسائل را می‌توان مقدمه ورود مک فارلین به ایران تصور کرد. ▫️وی افزود: با این حال، کلید گفت‌وگوهای سیاسی در اصل از سوی امام زده و با هدایت ایشان آغاز شد. امام خمینی در تاریخ 6 آبان 63، در گفت‌وگویی با سفرای خارجی بیان داشتند که باید همانگونه که در زمان صدر اسلام پیامبر سفیر به این طرف و آن طرف می‌فرستادند که روابط درست کنند عمل کنیم، این در واقع تئوری حرکت آقای هاشمی است. رئیس سابق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه تصریح کرد: همانطور که گفتم، کلید مذاکرات را امام زد. ایشان گفتند که رابطه گرگ و میش می‌خواهیم چه کار، اما آنچه امام از آن به عنوان رابطه گرگ و میش یاد کردند، مقدمه دارد و آن این است که ما با همه حاضریم رابطه داشته باشیم، به غیر از دو رژیم آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی. وی در ادامه با اشاره به ماجرای مک فارلین اظهار کرد: مذاکرات سیاسی به مدیریت آقای هاشمی و اجازه کلان امام انجام می‌شد و خود آقای هاشمی نیز گفته‌اند که همه اقدامات در این زمینه را با مجوز امام انجام می‌دادند. ▫️عضو سابق دفتر سیاسی سپاه افزود: در ماجرای مک فارلین، آقای هاشمی و محسن رضایی با هم هماهنگ بودند، البته بدنه سپاه از این مسئله آگاه نبود. سردار رشید اضافه کرد: آقای هاشمی و محسن رضایی هر دو در مذاکرات مک فارلین نماینده داشتند که فریدون وردی‌نژاد از سوی آقای رضایی و دکترهادی و آقای روحانی نماینده آقای هاشمی بودند. این تیم، تیم اصلی مذاکره‌کننده ایران در مقابل آمریکایی‌ها بود. رئیس سابق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه ادامه داد: آقای روحانی در آن زمان به عنوان یک شخصیت محوری شناخته نمی‌شد و در واقع شخصیتی بود که برنامه‌های آقای هاشمی را پیش می‌برد و شخصیت طراز اول مملکت به حساب نمی‌آمد. وی با بیان اینکه گروه مذاکره‌کننده آمریکا پس از ورود به ایران یک انجیل، کلت و کیک به طرف ایرانی دادند، گفت: مذاکرات زمانی به بن‌بست رسید که محموله‌های نظامی با آرم اسرائیل به ایران ارسال شد، در حالیکه قرار بود محموله‌ها از جانب آمریکا باشد. همین مسئله مشکل‌ساز شد و مذاکرات گره خورد. سردار رشید افزود: ماجرای لو رفتن مذاکرات مک‌فارلین زمانی اتفاق افتاد که گفت‌وگوها به بن‌بست رسیده بود و چهار ماه بود که دیگر ادامه پیدا نکرده بود. عضو سابق دفتر سیاسی سپاه ادامه داد: با این حال، با وجود آنکه مذاکرات گره خورده بود، امام خمینی دستور به افشای آن ندادند، البته تا زمانی که مهدی هاشمی و تیمش از طریق قربانی‌فر که جاسوس دوجانبه بود، از مذاکرات آگاه شدند و ماجرا در روزنامه سوریه‌ای الشراع منتشر شد. در آن زمان، امام به هاشمی دستور دادند که ماجرای مذاکرات را افشا کنید.
1 084
19
این هم وضعیت سهام اسپیس‌ایکس که کله‌سیاه سیاه خاورمیانه‌ای یا حجم اقتصاد ۲٠ میلیارد دلار معتقد بود تفاهم‌نامه روی عرضه‌ی اولی
این هم وضعیت سهام اسپیس‌ایکس که کله‌سیاه سیاه خاورمیانه‌ای یا حجم اقتصاد ۲٠ میلیارد دلار معتقد بود تفاهم‌نامه روی عرضه‌ی اولیه‌ی تقریبا ٢ تریلیون‌دلاری‌ش قراره تاثیر بذاره. البته این نکته رو بگم. که اصولا IPO های بزرگ این‌جوری رفتار می‌کنن. برای همین حرفه‌ای‌ها معمولا می‌ذارن IPO ها رو حدودا ۶ ماه بعد از تاریخ عرضه و از سهام‌داران خردی که ترسیدن و دنبال نقد کردن هستن، می‌خرن.
1 116
20
این حرف وقتی از جامعه‌ی طرفداران آقای قالیباف یا پزشکیان شنیده می‌شه، که در ابتدای امر، برای پذیراندن مفاهمه به مردم از رهبری خرج نکرده بوده باشن. اگر می‌گفتن فهم کارشناسی ما این بوده می‌تونستن مدعی چنین مساله‌ای بشن. ولی وقتی از رهبری خرج کردن و رهبری هم گفته من نظر دیگه‌ای داشتم، این استدلال حقیقتا دیگه مسموع نیست.
1 175