احسان نرگسی
前往频道在 Telegram
2 066
订阅者
+324 小时
+187 天
+8030 天
帖子存档
2 066
ایام فاطمیه
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
به نفس
#حاج_حسین_سیب_سرخی
شعر
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
@maheharaminfo
2 066
یا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً
زمین بدون تو گم میکند بهارش را
گرفته است جهان از تو اعتبارش را
به جز تو هیچ کسی موقع مناجاتش
نبرده است دل آفریدگارش را
خدا به خاطر تو خلق کرد دنیا را
سپس سپرد به دست تو اختیارش را
چه بنده ها که خدا آفریده است ولی
عیان نمود فقط با تو شاهکارشرا
هر آنکه نوکری نوکر تو را کرده ست
به قول مرشد ما، بسته است بارش را
تو را زدند و علیمانده است در این بِین
چگونه حفظ کند بغض ذوالفقارش را
علی که دید،ولیکاش بعداز این دیگر
میان شعله نبیند کسی نگارش را
خوش استچاه که هم صحبت علی شده است
خوش است وقف علیکرده روزگارش را
به فرض کل درختان قلم شوند،_قلم
چگونه وصف کند حُسن بی شمارش را
برای آدمیان جا نمانده ،وقتیکه
احاطه کرده هزاران ملک مزارش را
#احسان_نرگسی_رضاپور
#فاطمیه
@ehsannargesi
2 066
از دستِ زبانِ ما نرنجید کسی
در شادیِ ما دمی نخندید کسی
یک عمر به سازِ همه کس رقصیدیم
یک بار به سازِ ما نرقصید کسی!
#احسان_نرگسی_رضاپور
🆔 @ehsannargesi
🍃🍂🍁🍃🍂🍁🍃🍂🍁
2 066
رفتی اما خاطراتِ تو نرفت از خاطرم
زندگی کردن پس از تو جز ضرر سودی نداشت
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
2 066
#فایلهای_تصویری
روضه | عمریستمیگیردمدد
ایّـامفـاطمـیــهاوّل | شباوّل
شنبــه ۷ بهمــــنمــاه ۱۳۹۶
@Ghorb
www.GHORB.ir
2 066
ایام فاطمیه اول/شب اول
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶
به نفس
#کربلایی_حنیف_طاهری
شعر
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
@ghorb
2 066
تو را زدند و علی مانده است در این بِین
چگونه حفظ کند بغضِ ذوالفقارش را
#احسان_نرگسی_رضاپور
#فاطمیه
@karbalaaaaaaaa
2 066
هستی اش را داد تا محفوظ باشد معجرش
مثل کوهی ماند پای اعتقاد و باورش
وقت بیرون رفتن از خانه، حسین و مجتبی
با یل ام البنین بودند در دور و برش
مریم و آسیه را دیدم که می آموختند
با چه شوقی درس عفت را به پای منبرش
دختر نور است این بانو و بی شک آفتاب
می شود مانند شمعی بی رمق در محضرش
اسم او ذکر شب و روز همه آیینه هاست
عصمت الله است این آیینه نام دیگرش
حضرت زهرای اطهر مظهر حجب و حیاست
ارث برده این عقیله حجب را از مادرش
حضرت زهرای اطهر آنکه پیش کور هم
چادرش را برنخواهد داشت از روی سرش
هر کسی در این جهان از عفتش دم می زند
یا به زهرا اقتدا کرده ست یا بر دخترش
#احسان_نرگسی_رضاپور
@karbalaaaaaaaa
2 066
ای دل! دلی را در جهان غمگین نباید کرد
در مرگ دشمن کوچه را آذین نباید کرد
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
2 066
هر کجایِ این جهان رفتم دلم بی تاب بود
تازه فهمیدم سفر بی همسفر بی فایده ست
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
2 066
مومنی هستم که معروف است بی ایمانی ام!
سویِ دوزخ می روم با سجده ی طولانی ام
دستِ تقدیرِ مرا باید گرفت و بوسه زد
لطفِ او بوده چنین در چنگِ غم زندانی ام
روزگار از من شکایت داشت،من از روزگار...
این چه تقدیری ست خورده بر سر پیشانی ام
رفتم از "آدم" بپرسم نقشه ی ابلیس چیست؟
سر تکان داد و صدا زد: من خودم قربانی ام
آبرویِ رفته ی من باز می گردد مگر؟
من که رسوای جهانم، از چه می ترسانی ام
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
2 066
یا اباعبدالله
در بند تو بودن آخر آزادی ست
عشقم به تو یک مسئله ی بنیادی ست!
از اول خلقتم غلامت هستم
من معتقدم که عشق مادر زادی ست
#احسان_نرگسی_رضاپور
#شب_زیارتی
#شب_جمعه
@ehsannargesi
2 066
رفتی که روشن تر کنی فردای ما را
پر کرده عطر ناب تو دنیای ما را
تیتر یک روزنامه#هگمتانه با شعری از#احسان_نرگسی_رضاپور در وصف#شهید علی خوش لفظ
@ehsannargesi
2 066
شعر احسان نرگسی در وصف علی خوشلفظ
رفتی که روشنتر کنی فردای ما را
پُر کرده عطرِ نابِ تو دنیای ما را
خورشید بودی، رفتی و مهتاب گم شد
رفتی و بُردی با خودت دلهای ما را
با دست خود وا کن گرهها را که چندی ست
بسته ست زنجیر تعلق پای ما را
امشب کنار سفرهی ارباب هستی
خالی کنی ای کاش آنجا، جای ما را
خوش غیرت و خوشلفظ و خوش لحنی علی جان!
رفتی که روشنتر کنی فردای ما را
🎯 @farshamedan
2 066
آبروی رفته ی من باز می گردد مگر
من که رسوای جهانم، از چه می ترسانی ام؟!
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
2 066
دستِ تقدیرِ مرا باید گرفت و بوسه زد
لطف او بوده چنین در چنگِ غم زندانی ام!
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
2 066
رفتم از "آدم" بپرسم نقشه ی ابلیس چیست؟
سر تکان داد و صدا زد: من خودم قربانی ام
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
2 066
سلطان خراسان نه..که سلطان جهان است
ثابت شده فیضش همه جا در جریان است
ما را به غلامی خودش شاه پذیرفت
با ما به از این بود که با خلق جهان است
#احسان_نرگسی_رضاپور
#امام_رضا
@karbalaaaaaaaa
2 066
رفتی اما خاطراتِ تو نرفت از خاطرم
زندگی کردن پس از تو جز ضرر سودی نداشت
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
2 066
در مصافِ چشمِ خون ریزت سپر بی فایده ست
غم که بیش آید شراب بیشتر بی فایده ست!
هر کجای این جهان رفتم دلم بی تاب بود
تازه فهمیدم سفر بی همسفر بی فایده ست
دل به جنگِ عقل رفت اما خودش فهمیده بود
جنگ با این اژدهایِ هفت سر بی فایده ست
حفظ بودی شعرهایم را_منِ بی دست وپا
ساده بودم ،فکر می کردم هنر بی فایده ست
بی برو برگرد روزی بازمی گردی ولی
بعد مرگم بازگشت تو دگر بی فایده ست..
ای دلعاشق! حریف چشم هایش نیستی
دست های خویش را بالا ببر....بی فایده ست
#احسان_نرگسی_رضاپور
@ehsannargesi
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
