ch
Feedback
قلم سرخ

قلم سرخ

前往频道在 Telegram
9 678
订阅者
-624 小时
-37
-4130
帖子存档
مهمترین بخش برنامه عادل ، عدم واریز پول به حساب شمس آذر بود که با فیش بانکی ارائه شده ، این ادعا مردود است. اگر آن ادعا صحت داشت می شد گفت باشگاه فخریان را جذب کرده و بخشی از پول به جیب اشخاص رفته. حالا اگر چه دستخط استیلی هم وجود دارد اما حتی با فرض اینکه درویش شخصا فخریان را جذب کرده باشد هم خیلی نباید موضوع حادی باشد. فخریان بازیکن خوبی است و در این تردیدی نیست.اینکه او یا شمس آذر یا هردو خواسته اند با تمدید قرارداد ، موجبات پرداخت وجه به باشگاه قزوینی را فراهم آورند هم اتفاق عجیبی نیست. باشگاهی، بازیکن ساخته و دنبال درآمدزایی بوده. قانون رعایت نشده؟ این یک بحث دیگر است. ما داریم در مورد فساد شخصی حرف می زنیم که در این ماجرا منتفی است. فخریان را نسوزانیم. عادل جان بپذیر که به اوت زدی. اطلاعاتت کامل نبود. اقرار به اشتباه چیزی از تو کم نمی کند.تهمت کمی به باشگاه ها نزدی.

فقط بنشینیم ادا های کاپیتان رامین را ببینیم مقابل هند. فیلم هندی واقعی اینوره😂

یک پرونده اخلاقی علیه فیزیوتراپ یکی از باشگاهها مطرح شده. خانمی به نام س.ش مستنداتی علیه او ارائه داده که پای تعدادی از فوتبالیست ها را به پرونده باز خواهد کرد. فیلم هایی هم در این باره وجود دارد.

آقای تاجرنیا، یک مرتبه فقط یک مرتبه مقررات انضباطی را مطالعه کن ببین بر اساس کدام ماده انتظار بخشش محرومیت ساپینتو را داری؟ جالبه خودشون هم می دونن قرار نیست این مربی اصلاح بشه و میگن شمشیر تعلیق بالاسرش هست!

پایان محرومیت ساپینتو سرمربی استقلال که با محرومیت ۴ ماهه مواجه است ، از دوم تیر ماه که با این تیم قرارداد منعقد نموده تا دوم شهریور نیمی از محرومیت خود را گذرانده و به زودی خبر تعلیق دو ماهه باقیمانده محرومیت او اعلام می شود تا بتواند استقلال را از روی نیمکت همراهی کند.

برای اثبات تعصب در زمین مثلا دعوا را بنداز ، بعد از بازی روی پله های ورودی رختکن بشین تا در تیر رس عکاس ها باشی . دو متر اونو
برای اثبات تعصب در زمین مثلا دعوا را بنداز ، بعد از بازی روی پله های ورودی رختکن بشین تا در تیر رس عکاس ها باشی . دو متر اونورتر رختکنه. خب پسر خوب برو تو رختکن. بعد همبازی هات تو برنامه عادل درباره ادا هات جوک میسازن ناراحت میشی‌. چرا خب؟رامین جان نکن. ما میشناسیمت. باشه . اوکی . از پا افتادی کاپیتان.

استارت قیام شبانه در استقلال با استوری حردانی گسل آبی فعال می شود؟ در استقلال اولین نشانه‌های نارضایتی و اعتراض، آرام و بی‌صدا اما آشکار در حال شکل‌گیری است. حردانی اولین چهره‌ای بود که نارضایتی‌اش را علنی کرد؛ بازیکنی که به خوبی می‌داند ساپینتو در جناح راست، به رامین رضاییان اعتماد کامل دارد و حتی با وجود توانایی‌ رضاییان در پُست وینگر، ترکیب مشترکش با رضاییان در برنامه‌های سرمربی جایی ندارد. نیمکت‌نشینی مطلق برای حردانی تنها به معنای از دست دادن جایگاه در باشگاه نیست، بلکه شانس تیم ملی را هم از او دور کرده است، و شاید به همین دلیل با یک استوری ساده اما معنادار، پیامش را رساند. رفتار و موقعیت او حالا به روایتی گسترده‌تر گره خورده است. برخی جدایی حسین حسینی و بی مهری با حردانی را به همان مصاحبه معروف با عادل فردوسی‌پور و شوخی‌های پیرامون رضاییان نسبت می‌دهند. ترکیب استقلال به نقطه‌ای رسیده که بازیکنانی چون کوشکی، اسلامی، سحرخیزان و احمدی هم ممکن است جای خود را به خارجی‌های فیکس بدهند، و همین موضوع می‌تواند رفته‌رفته دو دستگی ایجاد کند. فرعباسی دروازه‌بان تازه‌وارد نیز یک نمونه دیگر از این پازل است. او پس از عملکرد ضعیف آدان در بازی با ذوب آهن، خود را برای شماره یک بودن آماده می‌بیند و نیمکت را نمی‌پذیرد. مجموعه این موارد می‌تواند استقلال را به سمت شکاف رختکنی و اعتراض آشکار پیش ببرد، مسیری که استقلال از آن خاطره خوبی ندارد. استقلال پر مهره سال ۱۳۷۰ بر سر همین داستان ها و اختلافات تا دسته سوم رفت.

استدلال بی پایه و اساس امیر قلعه‌نویی درباره دعوت نکردن از احمد نوراللهی بر پایه احترام به زحمات بازیکنانی است که در دو سال اخیر در اردوها و مسابقات تیم ملی حضور مداوم داشته‌اند. او گفته جای این بازیکنان را به کسی که مدتی دور بوده نمی‌توان داد. این نوع بیان البته اشتباه، در ظاهر رنگ و بوی عدالت دارد، چون مدافع حفظ موقعیت کسانی است که پیوسته تلاش کرده‌اند. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که همبن معیار غلط که معنایش بستن درهای تیم ملی به رو شایسته ها است به‌صورت یکسان برای همه به کار نمی‌رود. نمونه روشن این تناقض در دعوت مجدد رامین رضاییان دیده می‌شود. او نیز مانند نوراللهی مدت قابل‌توجهی از ترکیب تیم ملی دور بوده و در این فاصله همان بازیکنانی که قلعه‌نویی به «زحماتشان» اشاره می‌کند، حضور و تلاش داشته‌اند. پس اگر قرار باشد منطق «حفظ حق زحمت‌کشیده‌ها»(که اشتباه است) به‌طور کامل اعمال شود، بازگشت رضاییان نیز باید با همان خط‌کش سنجیده شود. اما وقتی نتیجه متفاوت می‌شود، این پیام را می‌دهد که معیار اصلی انتخاب بازیکن، چیز دیگری غیر از همان شعار اعلامی است. واقعیت این است که مربیان در عمل بر اساس ترکیب عوامل مختلف ازجمله نیاز تاکتیکی، شرایط فنی لحظه‌ای و حتی روحیه تیم تصمیم می‌گیرند. اما وقتی دلیل رسمی به جای توضیح فنی، روی یک اصل کلی و باصطلاح اخلاقی بنا شود، کوچک‌ترین استثنا آن اصل را سست می‌کند. شاید شفاف‌ترین راه برای جلوگیری از این تضادها، بیان صریح معیارهای واقعی انتخاب باشد؛ معیاری که اگر بر پایه مباحث فنی بنا شود، هم شفافیت بیشتری دارد و هم کمتر دستاویز انتقادهای مبتنی بر تناقض خواهد شد.

مود استقلالی ها اینجوریه که اگه امروز برده بودند ، از خارجی هاشون مسی می‌ساختند و بیست روز تعطیلات گوش فلک را پر می کردند اما جوری زمین خوردند که فعلا باید ساکت باشند. گلری که دو سال از پیروز جغتاپور کم سن تره را برای کوبیدن حسین حسینی یه جوری برده بودند بالا که انگار بین استقلال و رئال ، استقلال را انتخاب کرده اما امروز بدجور بادشون خوابید. گل هایی خورد یکی از یکی بهتر.

زنوزی سال قبل گلر پرسپولیس را ربود ، خوشحال از این ماجرا کلی رجز می خوند. الان گلر نداره ، از ترس گلر محروم شون ، گلر خارجی هم نمیگیرن چون باید ۶۰ درصد بازی ها را بازی کنه که سهمیه فصل بعد نسوزه و این یعنی نیمکت نشینی گلر محروم فعلی . پس نمیزاره گلر خارجی بیاد کنار گلر محروم. آلوز هم مثل سال قبل گلر پرسپولیس رفته سپاهان. بدون او تیم فلجه. اسمش هم تو لیست تراکتوره و مصدوم هم نیست یک سهمیه هم او می سوزونه. مدیریت فوتبال باید حرفه ای باشه نه شعاری‌

اون سالی که استقلال خوزستان قهرمان شد روز آخر ما با راه آهن بازی داشتیم. کار به جایی رسیده بود برای قهرمانی چهار گل می خواستیم دقایق آخر رامین رضاییان با پنالتی گل زد شادی رونالدویی انجام داد😎 امروز دقیقه ۹۵، کاپیتان استقلال هم بود، تو خونه با ذوب آهن تیم متوسط لیگ، با این همه ستاره ، باز رامین گل مساوی را زد تا ملارد دوید. بزرگ بشو پسر

ذوب آهن اگر گلر بهتری داشت با سه امتیاز به اصفهان می رفت.از تمام باگ های دفاع و گلر استقلال رونمایی شد.

هر جای دیگه زده بود گل چهارم ذوب رقم می خورد. زد به پاهای آدان. دفاع تعطیل

دفاع دو تیم ترمینال شده

چرا سمت چپ با بالا رفتن سن کم‌تحرک‌تر می‌شود؟ ۱. تفاوت‌های عصبی–عضلانی ذاتی در چپ‌دست‌ها دروازه‌بان‌های چپ‌دست و چپ‌پا معمولاً کنترل حرکتی اصلی را از نیمکره راست مغز دریافت می‌کنند. این نیمکره در پردازش فضایی و حرکات کل‌بدنی تبحر دارد، اما مطالعات نوروفیزیولوژی نشان داده‌اند که پردازش حرکات واکنشی (Reflexive motions) در سمت غالب، با افزایش سن، بیشتر وابسته به مسیرهای عصبی کندشونده (Slowing Corticospinal Tracts) می‌شود. نتیجه؟ سمت غالب چپ در این بازیکنان با افزایش سن افت میکروثانیه‌ای سرعت واکنش را تجربه می‌کند. ۲. افت فیبرهای تند‌انقباض در عضلات جانبی پرش ناگهانی و "پرتابی بدن" به سمت توپ، به فیبرهای Type IIb وابسته است. این فیبرها با افزایش سن سریع‌تر تحلیل می‌روند و چون چپ‌دست‌ها تمایل دارند بار حرکتی بیشتری روی پای و دست غالب خود (سمت چپ) بیندازند، این سمت دچار "فرسودگی گزینشی" می‌شود. به همین دلیل روی توپ‌های کوتاه (Low Balls) سمت چپ، دیگر جهش پُرشتاب و انفجاری ثبت نمی‌شود. ۳. تغییر در واکنش‌های بدنی ناگهانی (Reactive Posture) در سنین جوانی، دروازه‌بان چپ‌دست برای مهار توپ سمت چپ معمولاً با یک پرتاب ناگهانی (Dive) عمل می‌کند. اما با افزایش سن، سیستم تعادلی و پایداری بدن ترجیح می‌دهد به جای سقوط ناگهانی، با "افتادن کنترل‌شده" اقدام کند. این تغییر استراتژی حرکتی یک نوع Compensatory Mechanism برای کاهش خطر آسیب است، اما آن حس برق‌آسا و انفجاری را از بین می‌برد. ۴. تأثیر حافظه حرکتی و الگوی تمرین وقتی سال‌ها دفاع از سمت غالب چپ انجام شده، بدن یک الگوی نیمه‌آگاهانه ایجاد می‌کند: - سمت مخالف (راست) معمولاً با واکنش سریع جبران می‌شود چون مغز از نظر دفاعی آن را "منطقه خطرپذیرتر" محسوب می‌کند. - سمت غالب (چپ) با اطمینان بیشتر و گاهی کندتر پاسخ می‌دهد، که در سنین بالاتر به صورت تأخیر محسوسی دیده می‌شود. جمع‌بندی علمی دروازه‌بان‌های چپ‌دست با بالا رفتن سن، معمولاً در حرکات جانبی سمت چپ خود ترکیبی از افت عصبی–عضلانی، کاهش فیبرهای انفجاری، تغییر استراتژی حرکتی و اعتماد حرکتی بیش از حد را تجربه می‌کنند. نتیجه، واکنش کندتر، تمایل کمتر به پرش ناگهانی، و بیشتر "افتادن" به جای "پرتاب بدن" است—به‌ویژه روی توپ‌های کوتاه.

هادی طباطبایی :ادان به خاطر شرایط سنی ، در رفلکس ها تاخیر دارد. روی گل سوم هیچ گامی برنداشت . مگر چندمتر از دروازه را می شود با شیرجه پوشش داد؟ این مطلب هم یکی از دوستان فرستاده. نمی دانم چقدر از منظر علمی قابل اتکا است ولی قابل بحث است👇

اولین تعویض استقلال بین دو نیمه
اولین تعویض استقلال بین دو نیمه

آدان آقای گل شد

روی پاس عمقی رامین به مهاجم ذوب، سهرابی ناچار به خطا شد و کارت گرفت.

مشکل پابرجاست

قلم سرخ - Telegram 频道 @ebsam 的统计与分析