484
订阅者
无数据24 小时
无数据7 天
-1230 天
帖子存档
484
The ways that life chooses to turn on you, are both countless and surprisingly devastating.
484
بیماری روانی داشتن، کلاس نداره. بیماری روانی داشتن، کلاس نداره. بیماری روانی داشتن، کلاس نداره. بیماری روانی داشتن، کلاس نداره. بیماری روانی داشتن، کلاس نداره. بیماری روانی داشتن...
484
گاهی اوقات با خودم فکر میکنم که اگه تورو دوست نداشتم، به یک زندگی معمولی دل میدادم. معمولی زندگی میکردم و معمولی میمردم، بدون اینکه کسی دلش بخواد منو به یاد بیاره.
اگه تو رو دوست نداشتم، احتمالا دلم نمیخواست بهترین ورژن خودم بشم و مثل یه گنجشک یخ زده وسط یه جنگل برفی، سر جام خشک میشدم تا زندگی منو ببلعه و از این صفحه محو بشم.
484
بعضی روزا نفرتم از آدما دوبرابر میشه. ینی بیدار میشم میگم عه! امروز از همه دو برابر متنفرم.
484
امسال روز ولنتاین و روز زن کنار همه. ینی این دو روز فقط گل بفروشی اندازه کل سال بعد درامد داری.
484
چیزی که من رو تا این موقع بیدار نگه میداره فکر اینه که تمام ما، نه تنها ایرانی ها بلکه کل جهانیان، با تفکر "قبولش کن چون یک نیروی بزرگتر (کائنات، پدر و مادر، رئیس، بزرگترها، خدا و هرچیز دیگه ای) گفته و تو باید قبولش کنی وگرنه باید عذاب بکشی" بزرگ شدیم و متاسفانه قدرت اختیار و تفکری که در خدمت ما بوده رو به اندازه کافی استفاده نکردیم. توی انتخاب کردنامون اکثرا فکر کردیم چاره دیگهای نداریم، اکثرا فکر کردیم اون عذاب ارزش یک انتخاب بهتر رو نداشته، اکثرا نتونستیم اون چیزی که پیامد واقعی و طبیعی انتخابهامون بوده رو تجربه کنیم حالا چه خود عذاب در حال حاضر بهمون وارد بشه چه ترس از عذاب. و معمولا هم به پیامد این تفکر که "رد مسئولیت در قبال انتخاب هامون" هستش فکر نمیکنیم.
گاهی به این فکر میکنم اگه بشریت تمام پتانسیلشو با قبول مسئولیت نتایج طبیعی اونا، بدون تحمل عذاب از جانب عوامل خارجی مادی یا ترسِ عذاب از جانب عوامل خارجی غیرمادی کشف میکرد، الان کجا بودیم؟ اگه سنتهای بیخود رو بدون ترس میشکستیم و به سنتهای معقولانهتری پناه میبردیم چی میشد؟ من الان کجا بودم؟ تو الان کجا بودی؟
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
