547
订阅者
无数据24 小时
+27 天
无数据30 天
帖子存档
547
...
جریان آلفردو
در کشور ما جریان آلفردو حاکم است و نبض اقتصاد کشور در دستان با کفایت امثال آلفردو است .
امروز اگر ترامپ بیاید در مقابل ایران زانو بزند و بگوید من تمامی تحریمها را برمیدارم و از این به بعد کاری با موشکی و هستهای شما ندارم مقامات ایرانی نخواهند پذیرفت و کاری خواهند کرد که ترامپ مجبور به ادامهی تحریم شود زیرا که آلفردوهای ایرانی نفعشان در ادامهی تحریم است.
در ایتالیا جوانی به نام آلفردو دکهی کوچکی داشت که در آن عرق سگی میفروخت.
هر بطرى را به قیمت دو لیره میفروخت، هزینهی تولید 1.8 لیره بود، هر روز 200 بطری میفروخت و درآمدش روزانه 40 لیره بود و با این 40 لیره با مادرش به دشواری زندگی میكرد.
روزی دولت بنیتو موسولینی قانونی امضا کرد که فروش عرق سگی ممنوع شد و پلیس عرقفروشىها را پلمپ کرد.
آلفردو در پاركى سرگردان و بسيار غمگين بود، ناگهان یک نفر از پشت سرش گفت:
هی آلفردو! خوب شد پیدات کردم امروز تمام عرقفروشیهای شهر رو تعطیل کردند چیزی تو خونه داری به من بدی؟ به جای دو لیره، بهت 10 لیره میدم.
آلفردو سريع به خانه رفت یك بطرى در کیسه مشکی گذاشت و یواشکی دست مشتری داد و ده لیره گرفت و به مشتری گفت:
اگه باز هم خواستی بیا و به دوستان قابل اعتمادت هم بگو، اسم رمز اينه:
"آقا ببخشید! دیروز بازی اینتر و یونتوس رو دیدید؟
روزهای بعد هم آلفردو به پارک میرفت هر روز تعداد مشترى بیشتر میشد درآمد او کمکم روزانه به 200 لیره رسیده بود او خانه خرید و برای مادرش خدمتکار گرفت و با ویتوریا نامزد کرد و دوستان جدیدی پیدا کرد!
آلفردو کمکم شهرتش فزونی گرفت طوری که پلیس از افزایش ثروت او مشکوک شد که نکند که او به صورت مخفیانه عرقسگی میفروشد. ماموری را برای تحقیق فرستادند، مامور فردایش برگشت و گفت نه قربان آلفردو هیچ قانونشکنیای انجام نداده است!
مامور دیگری را فرستاند و او هم همین را گفت! مامور دیگر هم همین را گفت و اینگونه بود که خیال رئیس پلیس راحت شد که مشکلی در کار نیست!
ماموران برای حقالسکوت روزانه 5 لیره میگرفتند! کمکم خود رئیسپلیس هم شروع به رشوه گرفتن کرد.
تا اینکه موسولینی به گسترش یک باند مافیايى مشکوک شد و اختیارات سازمان جاسوسی را برای نفوذ در مافیا افزایش داد اما افسوس که دیگر دیر شده بود!
آلفردو مقاماتى را خریده بود که از قضا یکی از آنها رئیس اطلاعات بود و برای آلفردو اطلاعات میآورد و مرتب موسولینی را در مورد مافیا گیج میکرد.
آلفردو با متفقین متحد شد و زمینهی سقوط موسولینی را فراهم کرد در نظام جدید، نخستوزیران توسط آلفردو نصب و عزل میشد در واقع همهی سیاستمداران فهمیده بودند که "پدر خوانده" کیست.
هر سیاستمدارى تلاش کرد که فروش عرقسگی را آزاد كند به شکل فجیعی ترور شد.
عموم تصور میکنند که مافیا در فقدان قانون رشد میکند حال آنکه دقیقاً جریان برعکس است مافیا از قانون تغذیه میکند منتهی از یک قانون اضافی يا نامناسب!
هر جا قانون اضافه اى باشد مافیا آنجاست!
مردم ایران گرفتار، آلفردوها هستند!
آلفردو ارز رانتی!
آلفردو خودرو!
آلفردو دارو!
آلفردو نفت و گاز و پتروشیمی!
آلفردو ارز دیجیتال!
آلفردو آلومینیوم!
آلفردو طلا!
آلفردو پستهای مدیریتی مادامالعمر!
@simar50
#پدرخوانده #فساد_سیستماتیک #اجتماعی
547
...
ما ایستاده ایم!
گاهی سخن گفتن برخی، که مردم ارج و قربی برای اینان به اندازه پشیزی قایل نیستند از جانب مردم، از عجایب روزگار است.
در ایام بمباران و موشکبارانهای جنگ، شخصی به رادیو زنگ زد و گفت به صدام بگوئید اگر هزار بار دیگر تهران را بمباران کند ما همچنان ایستادهایم، مجری گفت آفرین به شما هموطن قهرمان، شما از کجا تماس میگیرید، گفت از خرمآباد!
این روزها افاضات بیمایه و بلوفهای برخی با شکمهای فربه که گویی چند قلو باردارند، یاد قمپز درکردنهای خلخالی ، در سال ۵۹ در خرمشهر میاندازد ، خرمشهر به تصرف دشمن درآمده بود و مردم هراسان و سر و پای برهنه در حال ترک شهر بودند ، این آقا در اهواز نشسته بود از شدت ترس و درگیری، جرات رفتن تا حمیدیه در ۵ کیلومتری اهواز را هم نداشت آن وقت برای مردم ،پیام دروغینِ روحیه بخش صادر میکرد که هماینک من وسط شهر خرمشهر ایستادهام اصلا نگران نباشید زندگیِ عادی مردم در جریان است .
از جنگها، گنجهایش سهم زمامداران است
و رنجهایش سهم مردم!
این روزها که صدای طبل جنگ به گوش میرسد. برخی در خانههای پنهانی گوی سبقت از هم ربوده، ما ایستادهایم!
گویی مردمی وجود ندارند.
این تهدیدهای ناشیانه و ادعای افزایش خلوص غنیسازی اورانیوم و ساخت بمب اتم، زمینه و بستر را برای اجماع جهانی و مجوز سازمان ملل برای اقدام نظامی ائتلاف جهانی مهیا میکنند.
هر چند خیلی وقت است جنگ اقتصادی درگرفته و مردم درگیر آن شدهاند.
شمایان که محنتی به روزگاران ندارید؛
تولههایتان در ینگهی دنیا و اروپا در کاخهایی که با پول نفت این سرزمین غارت نمودید روزگار عشرت و عیششان به راه است.
حالا بگویید شما کجا ایستادهاید؟
شبی از کاخهای بلند و از بغل معشوقههای چندمتان برخیزید و به بیغولههای شهر ناشناس همچون یعقوب لیث صفاری سرکی بکشید. تا معنای بلوا و بلوفِ ایستادن را درک کنید.
#دکتر_ع_پرویزی
@simar50
#اجتماعی
#مردم
#مقاومت
#مذاکره_مسقیم
547
...
رویاهای آب رفتهام
رویاهای آبرفتهام
تمامرخِ تُست
سوار بر بامِ امید
ارغوانیترم از همیشه
ای فصلِ دوخته بر پوست
رقصِ چهرهی چند فصلیات
معادلهی حل نشدهایست رو به باد
ریا نیست
وضعیتِ فکرهای پشتِ پلک!
ببار
ای لحنِ سبکبارِ سکوت
شکفتهست دو نگاه
در تَفتِستانی که منم....
#م_ب_آهو
@simar50
#موبایلگرافی
#ساحل_دریا
#شعر_نو
547
...
زیست در سایهی دروغ
و تنها بخش دردآور ماجرا همین اصرار بر امر باطل و زیست در زیر سایه دروغ است.
هزینهی تحریمها و انواع و اقسام جنگهای نیابتی در همهی این سالها برگردهی ملتِ پیادهنظام و مستضعف سوار شد و حتی ذره و سرسوزنی از آن را سوارهنظامِ نظام درک نکرد!
حیرت اصلی اما همچنان برمیگردد به دوگانگی شخصیتیِ نرم شده در صاحبان و ذینفعان تئوری مقاومت و تحمیل جنگ و تحریم بر ملت.
من با زندگی خوب و حتی مرفهی اینها مشکل ندارم، لیکن چگونه میشود انسان نسبت به درد همنوع خویش اینگونه فاقد عطوفت و ترحم شود و زیست در زیرسایه دروغ را تاب آورد!
برند Cameron Zigzal (که شعبه اصلیاش هم در استانبول است) کارش دوخت و طراحی شخصی لباس برای سلبریتیها میباشد.
@simar50
547
...
زمان بازگشت روحانیت به حوزه و مساجد
#سعید_پیوندی
داریوش شایگان در کتاب "هانری کربن توپوگرافی معنوی اسلام ایرانی" (1990) روایتی دارد از آخرین دیدار با هانری کربن، شیعهشناس فرانسوی در آستانه انقلاب 1357.
کربن در بستر بیماری و پیش از مرگ از شایگان پرسیده بود "داریوش عزیزم در ایران چه خبر است؟". او با مشاهده خیز برداشتن روحانیون برای کسب قدرت سیاسی به شایگان گفته بود " این آخوندها دیوانه شدهاند".
آنچه برای کربن نامتعارف به نظر میرسید وسوسه درهمآمیزی امر قدسی و معنویت بود با سیاست و قدرت حکومتی.
آب روایت معنوی و عرفانی کربن از "اسلام ایرانی" با خوانش انقلابی از اسلام به عنوان "دین رهاییبخش" و مکتبی برای حکمرانی در یک جوی نمیرفت.
حتا میشل فوکو هم در دام سراب این در همآمیزی ناساز در زمانهای که غرب گرفتار بحران اخلاقی (جنگ ویتنام، رسوایی واترگیت، کودتای شیلی...) افتاد و در مقالات کوتاه خود در آن دوران از "رویای ایرانی"و یا "روح ایران در جهان بدون روح" نوشت.
اسلام سیاسی و سودای کسب قدرت سیاسی از سال 1357 آغاز نشد. استقرار جمهوری اسلامی شاید نوعی انتقام تاریخی روحانیتی هم بود که با مقاومت در برابر مشروطیت و روند سکولاریزاسیون به سپهر سیاست گام گذاشت، با کسانی مانند نواب صفوی ادامه یافت و حرکت ۱۵ خرداد را شکل داد. با آنکه همه روحانیت و نیروهای اسلامگرا با دینی شدن حداکثری حکومت و ولایت فقیه همساز نبودند، اما این گرایش بسیار زود توانست هژمونی نظام نوپا را از آن خود سازد.
سقوط دولت بازرگان و بنیصدر بخشی از روند کسب هژمونی توسط روحانیت و بنیادگرایان دینی بود.
به زودی برای همگان آشکار شد که آیتالله خمینی نه گاندی و مصدق است و نه درپی صلاح ملک و ملت. دغدغه اصلی او چیزی نبود جز تاسیس حکومتی اسلامی بر پایه شرع در دوران "غیبت" و صدور انقلاب.
امروز، پس از 46 سال، روحانیت حکومتی و "اقازادهها" همهکاره این کشورند. در کنار حضور در نهادهای اصلی حکومتی، بسیاری به تجارت و امور اقتصادی، مشاغل دولتی رنگانگ، واسطهگری و فعالیتهای گوناگونی که هیچ ربطی به دین و تحصیلات حوزوی ندارند مشغولند و کار دین و "هدایت معنوی" به صورت شغل فرعی آنها درآمده است.
در میان کارکردهای جدید روحانیت، آنچه شاید بیش از هر چیز هولناک باشد، نقشآفرینی در خشونت گسترده دولت دینی است. در همه 46 سال گذشته قوه قضائیه، زندانها، دستگاههای اطلاعاتی و نیروهای نظامی توسط روحانیت و نماد اصلی آن یعنی نهاد ولایت فقیه اداره شده است.
گیلانی، ریشهری، شاهرودی، یزدی، خلخالی، آملی لاریجانی، موسوی اردبیلی، رئیسی، اژهای، و بسیاری دیگر در لباس روحانیت پای هزاران حکم زندان، اعدام، شکنجه، آزار و تبعید را صادر کردهاند.
ازهمه بدتر، در حکومتی که به نام دین و معنویت به میدان آمده روحانیون نقش اصلی را در ریاکاری دینی، سقوط اخلاقی و رونق فساد بازی میکند.
این واقعیت دارد که ظواهر اسلام در جامعه حضوری گسترده دارد. ولی دین حکومتی هم، دین تهیشده از معنا و اخلاق است و ریاکاری رایج روح رهبران و جامعه را مسموم کرده است.
وعده تکراری آقای خمینی از اوایل دهه چهل این بود که گویا اسلام و روحانیت طرحی برای اداره جامعه و ساختن بهشت زمینی دارند. او در سخنرانی سال 1343در مسجد اعظم از شاه خواسته بود که هر هفته فقط 2-3 ساعت رادیو را به روحانیت بدهد برای تغییر فرهنگ و جامعه.
بعدها هم بارها تکرار کرده بود که تخصصها و دانشهای لازم برای اداره کشور و اقتصاد در حوزه وجود دارد.
این باور اسطورهگونه را بسیاری دیگر هم داشتند که اسلام به عنوان "کاملترین" دین دارای برنامه برای زندگی و حکومت است.
پس از 46 سال فرصت تاریخی و آزمون و خطا، نتایج دخالت روحانیت در حکومت در برابر همگان است و آنها نمیتوانند از زیر بار کارنامه ناکامیها و شکست بزرگ خود شانه خالی کنند.
آنچه بر سر ایران آمده، پیآمد مدیریت فاجعهبار و سیاستهای اشتباه کسانی بوده که با بیخردی و ماجراجویی کشور را به این روز انداختهاند. ندانمکاریها، فساد، نداشتن تخصص و توانایی مدیریتی و بیگانه بودن با دنیای امروز، سقوط فاجعهبار اقتصاد، فرهنگ، عدالت و رفاه اجتماعی را در پی آورده است.
ایران در سایه حکومت اسلامی و رهبری روحانیت به یکی از ناکاراترین و فاسدترین کشورهای دنیا تبدیل شده است.
آنچه کربن گفته بود بخشی از دانش سیاست و جامعهشناسی است. حکومت کار دین نیست و هیچ دینی برای حکومتکردن در دنیای کنونی ساخته نشده است. جمع کردن بساط دین حکومتی و حکومت دینی و بازگشت به مساجد و حوزههای علمیه بهترین خدمتی است که روحانیت میتواند برای ایران و نجات آن از این بنبست تاریخی انجام دهد.
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
