جمع مدیران نامدار ایران
前往频道在 Telegram
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat
显示更多📈 Telegram 频道 جمع مدیران نامدار ایران 的分析概览
频道 جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 27 623 名订阅者,在 商业 类别中位列第 2 292,并在 伊朗 地区排名第 12 263 位。
📊 受众指标与增长动态
自 невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 27 623 名订阅者。
根据 25 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -184,过去 24 小时变化为 -6,整体触达仍然可观。
- 认证状态: 未认证
- 互动率 (ER): 平均受众互动率为 16.61%。内容发布后 24 小时内通常能获得 10.09% 的反应,占订阅者总量。
- 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 0 次浏览,首日通常累积 2 788 次浏览。
- 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 0。
- 主题关注点: 内容集中在 مدیر, جا, آقا, وقت, کس 等核心主题上。
📝 描述与内容策略
作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
“با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید
حامد پاک طینت
@Hamedpaktinat”
凭借高频更新(最新数据采集于 26 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 商业 类别中的关键影响点。
27 623
订阅者
-624 小时
-317 天
-18430 天
帖子存档
27 618
🔺 فرهنگ، بنده سیاست نیست!!
✍️آیت میرزایی, جامعهشناس
♈️ من در این نوشتار به این پرسش پاسخ نمی دهم چرا سیاسیون تکراری برای فرار از پاسخگویی در برابر مشکلات اساسی جامعه ایران به بازی های صوری و انحرافی تکراری و ایدئولوژیک همچنان اصرار دارند؟ اما تلاش سیاسی و دستوری اخیر آنها در تغییر عنوان جشن های ایرانی ماندگار و ملی «چهارشنبه سوری» و جشن «شب یلدا» نمونه ای دیگر از تصمیمات سیاسی ناصواب، نادرست و نافرهنگی است. واقعیت آن است که پایش جامعه ایران عمدتا و به ویژه در تنگناهای سیاسی فرهنگی بوده است. به این معنا فرهنگ ایرانی که تسلیم آن همه هجومهای سهمگین در تاریخ نشد و سربلند ماند قطع به یقین تسلیم تصمیمات ناسنجیده سیاسی و نافرهنگی کنونی نیز نخواهد شد. به قول عالیجناب حافظ «عرض خود می بری و زحمت ما می داری».
♈️ در مورد مبانی هستی شناختی و فلسفه این دو جشن و جایگاه آنها در فرهنگ ایرانی به قدر کفایت پژوهش شده است و پژوهندگان فرهنگ دوست نوشته اند و اینجا مجال تکرار آنها نیست.
اما بگذار ببینیم به سبک ایرانی میشود ماحصل این دو مصوبه نامبارک را تبریک گفت؟:
🔰 ما ایرانیان می گوییم:
«چهارشنبه سوری مبارک!» یا «چهارشنبه سوری تون مبارک!»
لابد شما می گویید «تکریم همسایگان مبارک» ؟! یا «تکریمهمسایتون مبارک!»
ما به سلامتی و برای سلامتی از روی آتش می پریم!
شما لابد به سلامتی و برای سلامتی از روی همسایه می پرید! یا به همسایه می پرید؟!
هر طور فکر می کنم اصلن این خرده فرمایشات من درآوردی و نچسب شما ایرانی نمی شود. یعنی هیچ رغم به خورد فرهنگ ایرانی نمی رود؟!
🔰 ما ایرانیان می گوییم:
«شب یلداتون مبارک!» و حتی شب را هم در ترکیب «شب یلدا» به کار نمی بریم و فقط می گوییم «یلداتون مبارک!»
لابد شما می گویید:
«صله رحم تون مبارک!» و اگر بخواهید مثل ما خلاصه بگویید لابد می گویید «رحم تون» مبارک!
♈️ آن فلسفه و هستی شناسی پشت این جشنها و این موارد صوری به کنار، به نظر می رسد شما همان تکریم همسایه و صله رحم را هم نمی دانید! این جشنهای ملی مالک و صاحب دارد. شما که حرمت خانه و صاحب خانه را نگه نمی دارید؟ چگونه می خواهید تکریم همسایه کنید؟! شما که نظر ایرانیان یعنی صاحبان خانه و این جشن ها را برای این تغییرات نپرسیده ایید؟! چگونه دیگران را دعوت به صله رحم می کنید؟ نه آن دو را می شناسید و نه این دو را می دانید؟!
♈️ خود دانید! به باور من جامعه شناس، فرهنگ ایرانی ورای آن شورای به اصطلاح «عالی» است. همین دو مصوبه اخیرتان دو نشانه باخت و شکست در برابر فرهنگ ایرانی است!. پرسش من این است فهم شما از همان «تکریم همسایگان» و «صله رحم» چیست؟
♈️ مصوبه اخیرتان از اساس مغایر با تکریم همسایه و صله رحم است! چرا در نمی یابید فرهنگ ایرانی، فرهنگ عشق، مهر و جذب است نه فرهنگ دشمنی و حذف؟!. کمی بیشتر بیاندیشید و تکریم همسایه و صله رحم را از خودتان شروع کنید. اگر هنری دارید عرضه کنید و مال دیگران را از آن خود و به نام خود تصاحب یا جعل نام نکنید!
♈️ در ایران هر سیاستی تا جایی مقبول است که حریم فرهنگ ایرانیان را حرمت گذارد و جامعه ایرانی هم به همان راهی می رود که فرهنگشان نشان داده و می دهد و تابع دستورات سیاسی و بنده سیاست نیست.از این رو حریم سیاست را فرهنگ تعیین می کند.
♈️ پس نه صله رحم تان، جشن شب یلدا میشود و نه تکریم همسایگان تان، جشن چهارشنبهسوری!
«نه آن دو را بی اعتبار کنید! نه این دو را خراب!.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
Repost from تبلیغات سراسری استارتآپ 🚀
🆕 مدیرعاملی تنها یک جایگاه نیست، بلکه یک تخصص حرفهای است
🛡 دوره «مدیرعامل حرفهای» ماهان
🖥 دوره مدیرعامل حرفهای ماهان، بهعنوان اولین دوره شخصیسازیشده برای مدیران عامل در ایران، تمامی نیازهای مدیران سازمانهای امروزی را بهصورت تخصصی مدنظر قرار داده است.
شما با شرکت در این دوره از خدمات ذیل بهرهمند خواهید شد:
🎖۹۰ ساعت آموزش کاربردی توسط اساتید تراز اول
🎖برگزاری جلسات منتورینگ گروهی با مدیران عامل الهامبخش
🎖فرصت شبکهسازی حرفهای با مدیران عامل
🎖امکان حضور در رویدادهای هفتگی کافهنتورک (باشگاه کسبوکار ماهان)
📞 جهت دریافت مشاوره تخصصی و ثبت نام، عدد 177 را به شماره 02188401313 بفرستید.
27 618
Repost from مجمع فعالان اقتصادی
با ارزشترین چیز در زندگی، این نیست که چه چیزهایی داریم، بلکه این است که چه کسانی را داریم
سینه ای سرشار از محبت همه دوستان و یارانی دارم که در این چند روز با حضور گرانقدرشان در مراسم یا ارسال پیام های پرمهر یا تماس های محبت آمیز یا ارسال گٌل یا به هر نحوی، من را در داغ درگذشت خواهرم همراهی کردند و تسکینی بودند بر این اندوه مولم
قدردان لطف و مهربانی تک تک شما عزیزان دیده و نادیده ام هستم .
#حامد_پاک_طینت
📌https://www.instagram.com/p/CzladyMtbWR/?igshid=MXhzOTdta3RpMzFidA==
مجمع فعالان اقتصادی
جمع مدیران نامدار ایران
27 618
🔺گاهی مرگ پایان کبوتر است
✍️سعید معدنی
♈️در هوای سرد آخر پاییز (۲۲ دسامبر ۱۸۴۹) در سن پترزبورگ چشمهای چند جوان روس را بسته و آماده اعدام هستند. سربازانی که در هوای سرد زیر شلاق بارش برف تفنگ بدست گرفتهاند، منتظرند تا نصیحتها و آمرزش طلبیدن کشیش وراج تمام شود و آنها ماشهها را بچکانند و پی کارشان بروند. اما پیکی از راه می رسد و دستور تزار روس را می آورد که: اعدام نکنید.
♈️اعدام شوندگان از مرگ نجات پیدا می کنند و سربازان هم نفس راحتی می کشند و در نهایت زندانیان در معرض اعدام به حبس و تبعید محکوم میشوند. یکی از این اعدامیها فئودور داستایفسکی، نویسنده نابغه روسی است که اگر نبود واقعا جهان چیزی کم داشت.
♈️داستایفسکی در زمان اعدام ۲۸ ساله بود. در جوانی چند کتاب ترجمه کرده و قصههایی نوشته بود و پایش به محافل ادبی باز شده بود. او و دوستانش شبانه حلقه هایی تشکیل داده و بعضا در بارهی ادبیات اعتراضی علیه دیکتاتوری و تزار مستبد روس گفتگو میکردند که دستگیر می شوند. داستایفسکی پس از رهایی از اعدام ۳۰ سال زنده می ماند و شاهکارهایی مثل جنایت و مکافات، قمارباز، ابله، برادران کارامازوف و غیره را خلق می کند که هنوز هم هر رمان خوان حرفه ای به احترامش میایستد و کلاه از سر برمیدارد.
♈️اگر چه بعدها گفتند که تزار قصد ترساندن داشت و نمیخواست اعدام کند، ولی این جمع اهل قلم را تا دم هول مرگ بردند و بعد اعدام را متوقف کردند. هر چه بود بعدها داستایفسکی گفت: " به خاطر ندارم که در هیچ لحظه دیگری از عمرم به اندازه آن روز خوشحال بوده باشم"
♈️داستایفسکی در سال ۱۸۸۱ در ۵۹ سالگی فوت می کند. ۹ سال بعد از مرگ داستایفسکی، رابرت استراد در آمریکا متولد شد. او در ۱۳ سالگی از منزل فرار کرد و به بزهکاری روی آورد و به مسیر جرم و انحراف افتاد. از مواد فروشی گرفته تا قوادی و... پرداخت. او به خاطر قتلی که مرتکب شده بود به زندان میافتد در زندان هم نگهبان را میکشد و به اعدام محکوم میشود. مادرش جهت جلوگیری از اعدام دست به دامن مقامات آمریکا میشود و حتی به دیدار رئیس جمهور هم میرود تا فرزندش را از اعدام نجات دهد تا اینکه تلاشهای مادر کارساز می شود و با دستور رئیس جمهور آمریکا فرزند این مادر از مجازات اعدام رها و به حبس ابد محکوم شد. رابرت استراد ۵۴ سال در زندان ماند و در ۷۴ سالگی در همان زندان مرد.
♈️رابرت استراد در زندان به پرندگان علامند شد و روی آنها شروع به مطالعه کرد. او متوجه برخی بیماریهای پرندگان و چگونگی درمان آنها شد. در نهایت با پشتکار مداوم مطالعه کرد و نوشت تا اینکه آثارش به محافل علمی و دانشگاهی راه یافت. او در حالی که در زندان آلکاتراز به حبس ابد محکوم بود اما به واسطهی آثارش به یک استاد دانشگاه تمام عیار تبدیل شد. آثار وی بعدها راهگشای درمان بسیاری از بیماریهای پرندگان شد.
♈️داستان زندگی این دو نمونه متفاوت یعنی داستایفسکی روشنفکر اخلاقگرا و رابرت استراد مجرم و بزهکار، نشان میدهد نباید در اعدام افراد عجله کرد. بخصوص اعدامهایی که شاکی خصوصی ندارند و حکومتها تصمیم میگیرند و میتوانند مجازات جایگزین مثل زندان و تبعید را انتخاب کنند. در تاریخ غمبار این سرزمین، همیشه هیجان جای عقل را گرفته و حکومتگران و تصمیمگیران ما در بزنگاههای تاریخی میتوانستند اعدام نکنند و سایر مجازات را جایگزین کنند تا از چرخه تولید خشونت بیهوده جلوگیری کنند.
♈️ از شیخ فضل الله نوری گرفته تا دکتر حسین فاطمی، از مرتضی کیوان گرفته تا خسرو گلسرخی و از غلامرضا نیکپی ( شهردار تهران قبل از انقلاب ) گرفته تا محسن شکاری، و صدها و هزاران نفر دیگر.
♈️سهراب سپهری در فرازی از اشعارش میگوید: و نترسیم از مرگ/ مرگ پایان کبوتر نیست. اما واقعا در بارهی افرادی مثل داستایفسکی و استراد اگر اعدام میشدند پایان کبوتر بود. شاید همین تجربه گرانقدر بشری باعث شده تا بسیاری از کشورهای جهان قانون منع اعدام داشته باشند. اعدام تنها مرگی است که می توان بخشید و جانی را نجات داد. بخصوص اگر مدعی اعدام حکومتگران باشند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
♦️ محمدرضا شاه: حاکم دبی خواسته کمک کنیم تا دبی هم مثل کشور ما آباد شود !
▪️زمانی که حاکم دبی به ایران آمده بود، روزی برای صرف ناهار مهمان شاه ایران میشود و بطور خصوصی صحبت هایی می کنند.
بعد از صرف ناهار اسداله علم
(وزیر دربار) از شاه می پرسد؛ شيخ راشد آل مكتوم چطور آدمی بود؟ شاه در جواب می گوید:
این شخص نسبت به دیگر حکام عرب
بسیار روشنفکر و مترقی تر است.
به زبان انگلیسی کاملا مسلط است. از ما در راه پیشرفت دبی درخواست كمک کرده که تا دبی هم مثل کشور ما آباد بشود حتی در خواست کردند کنترل امنیت آنها را ما بدست بگیریم.!
📚بر گرفته از کتاب یادداشت های اسداله علم
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
@excellentmanagers
27 618
🔴از ترجمهی کتاب مبانی جامعه شناسی اسلامی تا فاحشه خواندن دانشجویان!!
✍فریبا نظری، ٭دانشآموختهی جامعهشناسی
سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از ادغام دو موسسهی مطالعات و تحقیقات اجتماعی و موسسهی تحقیقات تعاون، تأسیس شد. دکتر جمشید بهنام عضو مؤسسهی مطالعات اجتماعی در تهران و بنیانگذار و رئیس دانشکدهی علوم اجتماعی این دانشگاه بود. فردا ۱۸ آبان سالروز درگذشت ایشان در سال ۱۴۰۰ است.
در طی ۵۰ و یکسال گذشته از تأسیس این دانشکده، افراد متعددی در جایگاه ریاست آن نشستند تا به امروز که نوبت به غلامرضا جمشیدیها رسیده است.
رزومهی ایشان در تألیف و ترجمهی کتاب های فراوان و نگارش مقالات و سخنرانیها، بسیار پر و پیمان است.
گویا دکتر جمشیدیها دکترای جامعه شناسی خود را از دانشگاه منچستر دریافت کردهاند.
دیروز تصاویری از درگیری و دشنام ایشان با دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.
خبرگزاری ایسنا از قول ایشان نوشته است:
« فیلمی که اخیرا از ماجرای دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران منتشر شد تمام ماجرا نیست و فقط بخشی از صحنه است متاسفانه برخی دانشجویان که مدعی آگاهی مسائل دانشگاه هستند همه اتفاق را روایت نکردند و صرفا بخش کوتاهی از ماجرا را منعکس کردند. موضوع درگیری ما با برخی دانشجویان دقیقا به دلیل این بود که بنده وقتی برای ادای فریضه نماز ظهر به محیط دانشکده رفتم رفتار نامناسبی از دو تن از دانشجویان دختر و پسر مشاهده کردم. با دانشجوی پسر در دفتر مشغول صحبت بودم که ناگهان تعدادی از دانشجویان وارد اتاق شدند و یک سری مباحثی را مطرح کردند در این لحظه من جملهای را از روی عصبانیت خطاب به آنها بیان کردم. دانشجویان نیز اقدام به پخش این قسمت از سخنان من کردند که من منکر آن نیستم. در واقع من کاری به دانشجویان نداشتم و تهدیدی هم نکردم اما به عنوان رئیس دانشکده نمی توانم از صحنه نامشروعی که میبینم چشم پوشی کنم…».
جناب جمشیدیها!
رئیس دانشکده علوم اجتماعی
🔰۱- آیا دشنام و عبارات زشت و سخیف و رکیک نامشروع نیست؟
🔰۲- با کدام مجوز شرعی، قانونی، انسانی، و اخلاق حرفهای؛ دانشجویان را فاحشه و دانشکده را فاحشه خانه خواندید؟
🔰۳- شما که ادعا شده در دانشگاه منچستر درس خواندهاید، آن چند سال چگونه در جمع فاحشههای آن دانشگاه و در آن فاحشه خانه_ البته به زعم و باور شما!!_ اقامت داشتید و عضوی از آن جمع بودید؟
🔰۴- این میزان وقاحت و بیادبی و دشمنی با دختران و پسران این سرزمین را چگونه در خود پروراندهاید؟
🔰۵- این میزان ضدزن بودن را از کجا در خود درونی نمودهاید؟
🔰۶- آیا خود را لایق این جایگاه میدانید؟
🔰۷- گمان نمیکنید نامشروع، اشغال جایگاه نیک اندیشان و خردورزان و نیک گفتارتان است؟
🔰۸- آیا فاحشه، تفکر پوسیده و بیماری نیست که دختران و پسران این سرزمین را با عبارات رکیک و دشنام زشت؛ خطاب میکند؟
جناب رئیس
بهتر بود بجای ترجمهی کتاب مبانی جامعه شناسی اسلامی! کمی روی جامعهپذیری خود و آموختن رفتار مناسب و گفتار نیکو در جمع دانشجویان، تمرکز نمایید.
اگر اخلاق حرفهای بر نهاد دانشگاه این کشور حاکم بود، شما باید آشکارا و با ابراز پشیمانی؛ عذرخواهی می کردید یا درصورت پافشاری بر رفتار غیرحرفهای تان، فوراً از پایگاهی که در آن هستید؛ برکنار میشدید…
افسوس که خانه از پایبست ویران است...
اما دوباره میسازیمت وطن...
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
🔺ایرانیان عاشق گذشته ی خود هستند...
✍️علی مرادی مراغه ای
♈️ایرانیان بجای نگاه به حال و به آینده، به گذشته چشم می دوزند، این گذشته چه 80 سال پیش یا1400سال و یا 2500سال باشد، چندان تفاوتی نمی کند، در هر صورت، چشم انداز ایرانی معطوف به گذشته میگردد و گذشته گرایی افراطی معمولا در دوره های شکست خود را نشان می دهد...
♈️آنان بجای اینکه به آینده و افق بیندیشند، میکوشند غرق در گذشته و افتخارات آن گردند، اصلا گذشته شان را نمی شناسند اما گذشته را مقدس و بتی ساخته و به کسی نیز اجازه نقدِ آنرا نمی دهند، در حالیکه، بقول ابن خلدون، تفاخر به گذشته «تمسک به امر موهوم و عدمی» است.
شعارهایی چون بازگشت به خویشتن که گاهگاهی مطرح شده، یعنی چشم بستن به حال، آینده و تحولات غنیِ بشری است.
♈️لرد کرزن می نویسد:
«ايرانيان كه به حد وفور نسبت به ميراث تاريخى خود غرور مى ورزند و شبه اى هم ندارند كه ايران برترين سرزمين دنياست، از فضيلت وطن پرستى به وجه تأثرآورى بيگانه شده اند همواره در اظهارات وطنخواهى و ستايش افتخارات كشور خويش آماده اند، ولى يكى از ميان صد تن ايشان نيست كه در راه استقلال وطن شمشير از نيام برآورد»
( ايران و قضيه ايران...ج2ص747)
♈️گاسپار دروویل نیز به نوعی به همین خصیصه ایرانیان اشاره می کند:
«ايرانيها خودنمايى و تفاخر را دوست مى دارند و درمان اين درد،كار بسيار مشكلى است»
(سفر در ايران...ص226)
متعصب ترين شاعر ايرانى که تفاخر به نژاد ایرانی را در اشعار خود مجسم ساخته است بشّار بن برد بن يرجوخ طخارستانى متوفى بسال 167ه. است. وى اشعار فراوان در ذمّ عرب و تفاخر به نژاد ايرانى دارد
(تاريخ ادبيات در ايران...ج1ص23)
وى در تفاخر به نسب خود و تحقير عرب و وصف جوارى و كنيزكان و اظهار بزندقه و هجو ...مشهورست.
شاعر مشهور ديگر ايرانى اين عهد ابونواس حسن بن هانى (145- 199) از مردم خوزستانست كه قصائد خمريه و غزلهاى او مشهورست
(تاريخ ادبيات در ايران...ج1ص191)
هم از این روست که تفاخر به گذشتگان و سلاطين ايران و باستان در شعر اکثر شاعران به وفور دیده میشود مثلا شعراى شعوبى مذهب در تفاخر به گذشته و در تحقير عرب مبالغات شديد ميكردند که در شعر قرن دوم و سوم به وفور ملاحظه ميشود
(تاريخ ادبيات در ايران، ج1، ص: 191)
♈️نویسنده تاریخ الوزرا در مذمت همین امر می نویسد:
«چنانكه استر را تفاخر بود بدانكه خالش اسب بود.»
(تاريخ الوزراء...46)
البته در مقابل، بعضى از امراى عرب نیز ایرانیان را گبر مى خواندند و به عربيت خويش تفاخر مى كردند
(اخبار برمكيان، برنى، 58)
در واقع، نسب شناسی ریشه در تفاخر به گذشتگان و استخوانهای پوسيده نياكان خود دارد نتيجه اين تحقيرهای متقابل یعنی عرب ستیزی یا ایرانی ستیزی جز ايجاد نفاق و کینه و نفرت ميان مردم ایران چيزى نبوده است.
♈️گذشته گرایی کم کم باعث می گردد گذشته، رنگ تقدس بخود بگیرد و دیگر کسی نتواند به نقدش بپردازد و در نتیجه، از دایره شناخت خارج می گردد. پیترگرن به درستی می نویسد:
«دلباختن به مرده ریگ گذشتگان، آدمی را از دغدغهی سریان و روانی تاریخ میرهاند اما در بهایش، توانِ نقادی را نیز از او میستاند چرا که میراثِ گذشتگان به زودی جامهی قدسی بر تن میکند و از دسترس نقد فراتر می نشیند و به تعصب فرهنگی و دلباختگی به آن می انجامد چنین است که نه تنها مردم عادی حتی روشنفکران ایرانی نیز گرفتار این بیماری شده که اوج این باستانگرایی پس از شکست انقلاب مشروطیت و دوره رضاشاه رخ داد...
♈️در مقابلِ این رویه غلط، شاعران و متفكران بزرگی نیز وجود داشتند که آنرا محکوم می کردند اوحدى گويد:
گرد نام پدر چه مى گردى پدر خويش باش اگر مردى
چون تفاخر كنى به نام پدر چون ندانى نهاد گام به در
یا حافظ که براى اصل و نسب ارزشى قائل نبود:
تاج شاهى طلبى گوهر ذاتى بنماى
ور خود از تخمه جمشيد و فريدون باشى
♈️بزرگترین آفت گذشته گرایی اینست که هم مانع شناخت گذشته و هم، حال میگردد و باعث میگردد بجای نگریستن در آیینه حالِ خود، غرق در نوستالژی گذشته شده و نتوانیم اوضاع و احوال خود را آنچنانکه هست آسیب شناسی کرده و بشناسیم و در نتیجه، فاقد افق می گردیم...
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
سفرکارت علیبابا
▪️ رفاهیات کارکنان
▪️ هدایای سازمانی
▪️ جوایز باشگاه مشتریان
🔸 با پوشش کامل محصولات سفر
پرواز داخلی و خارجی، تور داخلی و خارجی،
هتل داخلی و خارجی، بلیط قطار، بلیط اتوبوس، ویلا و اقامتگاه
سفرکارت علیبابا یعنی:
▪️ مدیریت هدفمند بودجه رفاهیات کارکنان
▪️ هدیه سازمانی ارزشمند برای تقویت ارتباط با شرکای تجاری
▪️ پیشنهادی خلاقانه و جذاب برای جوایز باشگاه مشتریان
📞 شماره تماس: (داخلی 4) 43900222– 021
🌐 وبسایت: https://alib.ba/x/ohoud
27 618
🔺 چرا ایرانیها حکومت را عامل مشکلات و بدبختی خود می دانند؟
اگر به طور تصادفی ١٠٠ مجلس دورهمی و خصوصی مردمانی از کشورهـای هند ، نروژ و ... را در نظر بگیریم و به مباحث جاری این مجالس دقت کنیم میبینیم که خیلی حرف یا صحبتی دربارۀ سیاست وجود ندارد و شرکت کنندگان درگیر همان اتفاق اصلی آن مراسم هستند چه شادی باشد چه عزا ...
حال اگر همان ١٠٠ مجلس را در ایران بررسی کنیم و پای صحبت مردم بنشینیم متوجه میشویم که اکثر بحثها درباره سیاست و اخبار روز کشور است و موضوعات دیگر در حاشیه این مباحث قرار میگیرد...
چرا سیاست در زندگی مردم ایران نقش پررنگی ایفا میکند ؟؟
پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ نهادهای حاکم تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا انسانهای جدیدی تولید کنند که رفتار و جهانبینیشان مورد پسند حاکمیت باشد
و تصورشان هم این بود که تولید انسانهای جدید نیازمند نظارت و دخالت نهادهای رسمی در همۀ امور جزئی و کلیست...
درست مانند سرآشپزی که دلواپس شام است و تمام رفتارهای خدمهاش را با وسواس کنترل میکند تا مبادا محصول نهایی نقص داشته باشد ...
لذا هر ناظری به آسانی متوجه سایه سنگینی از دخالت و نظارت در همه امور میشود ، موسیقی ، رسانه ، مدرسه ، ورزش ، کتاب ، لباس ، عروسی و ...
بیایید به این سؤالات پاسخ دهیم :
چرا من نباید آن لباسی که دوست دارم بپوشم ؟
چون حکومت و نهادهای رسمی تصمیم میگیرند که کدام لباس مناسب شماست..
چرا من نباید آن کنسرتی که دوست دارم بروم ؟
چون حکومت و نهادهای رسمی تصمیم میگیرند که کدام کنسرتها مناسب شماست..
چرا من نباید آن فیلمی که دوست دارم در سینما ببینم ؟
چون حکومت و نهادهای رسمی تصمیم میگیرند که کدام فیلمها مناسب شماست...
چرا من نباید آن ماشینی را که دوست دارم مثل سایر مردم دنیا بخرم ؟
چون حکومت و نهادهای رسمی تصمیم میگیرند که امتیاز ورود ماشین را به رانتخواران واگذار کنند...
چرا من نباید شاهد آن نوع شادی باشم که دوست دارم ؟
چون حکومت و نهادهای رسمی تصمیم میگیرند که کدام نوع شادی مناسب شماست...
میبینید ، چشمان ناظر در همهجا هست ...
حال به سؤال نخست این نوشته برگردیم ...
آیا ایرانیان را باید سرزنش کرد که نقش حکومت و نهادهای رسمی را در محرومیت خود پررنگ میدانند....
وقتی با انبوهی از نهادهای رسمی مواجهیم که در همه عرصهها ، از فرهنگ تا سیاست و از اجتماع تا اقتصاد دخالت و نظارت دارند ؟؟
وقتی همه تصمیمات کوچک و بزرگ به آنها ختم می شود..
آیا مردم چارهای دارند جز آنکه حکومت را منبع مشکلات خود بدانند ؟؟؟
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
قدرت اخلاقی کم نظیر ایرانیان در نگاه علامه دهخدا ؛
پاسخ گهربار علی اکبر دهخدا به درخواست صدای امریکا(فارسی) برای به دعوت از ایشان برای ارائه زندگی نامه اش(بیوگرافی) به زبان فارسی. واقعا تکان دهنده و پر افتخار و برگرفته از اندیشه بالای این اسطوره ملی ایرانیان است.
بشنوید از زبان شیرین دهخدا که اخلاق ایرانیان، در همین چند دهه اخیر، چگونه بوده است، باشد که حرمت پدران و مادران و خصلت های نیکوی آبا و اجدادی خود را پاس بداریم
جمع مدیران نامدار ایران
27 618
🔸نگاه نوام چامسکی، در مورد بخشی از تراژدی مردم فلسطین و سازوکار حاکم بر جهان امروز
جمع مدیران نامدار ایران
@excellentmanagers
27 618
🔴 ۶ درس بزرگ در مورد ثروت
1️⃣ درس اول | افراد معمولی از تلویزیون الگو میگیرند، افراد ثروتمند از کتاب
درخانه افراد معمولی همیشه تلویزیون روشن است. پس آنها شبانه روز تحت تاثیر چیزهایی هستند که تلویزیون به صورت تنظیم شده به آنها میخوراند. اخبار، فیلم و بحث های گوناگون مانند آینه هایی برای افراد معمولی است که از خدای تلویزیون بیرون می آید.
اما ثروتمندان این اشتباه را نمیکنند.
آنها بجای دریافت مطالب دیکته شده دولتی از تلویزیون به کتاب خواندن روی می آورند. یک ثروتمند میداند که قدرت اصلی در دانش و آگاهی است. برای همین شروع به خواندن کتاب می کند
2️⃣ درس دوم | افراد معمولی حقوق میگیرند، افراد ثروتمند حقوق میدهند
همه ما کار را از سطوح پایین شروع کرده ایم. کار در رستوران، شرکت ها و یا ادارات دولتی. این اشکالی ندارد.
اما مشکل اصلی زمانی رخ میدهد که خودمان یک محدودیت برای درآمدمان تعیین میکنیم.
3️⃣ درس سوم | افراد معمولی دیگران را مقصر میدانند، افراد ثروتمند خودشان را
اگر نگاه کنید افراد معمولی از همان صبح زود که بیدار میشوند در تاکسی، اتوبوس، محل کار و هر جای دیگری در حال گله و شکایت کردن از دولتها هستند. آنها همه وضعیت زندگی خود را تقصیر دولت میدانند اما اگر اینطور است چطور کسانی در همین کشور زندگی میکنند که ثروتمند هستند؟
درواقع مسئله اصلی عدم مسئولیت پذیری است. افراد معمولی مشکلات را به گردن دیگران می اندازند تا نیازنباشد برای رفع آن تلاش کنند.
4️⃣ درس چهارم | افراد معمولی پس انداز میکنند؛ افراد ثروتمند سرمایه گذاری
کسانی که درآمد های پایین دارند معمولا سعی میکنند در زندگی پس انداز کنند. آنها از تفریحاتشان میگذرند، لباسهای گران نمی پوشند و به رستوران های خوب نمیروند تا بتواند در پایان سال چند میلیون تومان پول پس انداز کنند. اگر شما هم جز این دسته هستید آیا تا بحال فکر کرده اید که چرا با این وجود نمیتوانید ثروتمند شوید؟
5️⃣ درس پنجم | افراد معمولی همه چیز را میدانند، افراد ثروتمند همه چیز را یاد میگیرند
این بار که در شرکت و یا تاکسی یا حتی جمع دوستان و خانواده خود نشستید خوب به حرفها دقت کنید.
افراد معمولی ظرف یک ساعت درمورد ۱۰ موضوع مختلف تخصصی نظر میدهند و طوری وانمود میکنند که همه چیز را میدانند.
گاهی برخی از آنها طوری درباره مسائل اقتصادی نظر میدهند که گویی وارن بافت هستند
اما افراد ثروتمند اینگونه نیستند. آنها بیشتر گوش میدهند و سعی میکنند چیزی یادبگیرند.
6️⃣ درس ششم | افراد معمولی اعتقاد دارند که ثروتمندان همه دزد هستد، اما ثروتمندان واقعی اعتقاد دارند که فقر ریشه مشکلات است و دوست دارند کمک کنند تا فقر ریشه کن شود
در فقر هیچ شرافتی نیست. برعکس اتفاقا این فقر است که سبب ایجاد مشکل میشود. کافی است یک آمار تحلیلی از نیرو انتظامی شهر خود بگیرید. خواهید دید که بیشتر مشکلات اجتماعی از قبیل دزدی، مواد مخدر، قتل و … در محله های فقیر نشین رخ میدهد.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
🔴 جامعه شناسی نافرهیختهگی در ایران امروز
✍️ مهران صولتی
در روزهای اخیر رفتار نافرهیخته و به دور از نزاکت علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مواجهه با جمعی از معلمان مطالبه گر خوزستانی موجی از واکنش ها را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است. پیش از این هم سیلی زدن علی اصغر عنابستانی به سرباز پلیس راهور در سال ۱۳۹۹ سروصدای زیادی در کشور ایجاد کرد. اگر چه استاندارد فرهیختگی در میان مسئولان به ویژه از دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد همواره رو به افول بوده است ولی واقعه اخیر می تواند فتح بابی برای طرح این پرسش باشد که چرا در دوره مسئولیت انقلابی ها با افزایش چنین برخوردهایی مواجه شده ایم؟
✅ کاهش اتکا به آرای مردم: جمهوری اسلامی با گذار از استراتژی افزایش مشارکت- نتیجه نا مطمئن طی چهاردهه گذشته اکنون چند سالی است که استراتژی کاهش مشارکت- نتیجه مطمئن را در انتخابات مختلف برگزیده است. راهبرد جدیدی که با حضور انتخاباتی پرشور مردم وداع گفته و خلوص را جایگزین توانمندی نیروهای سیاسی راه یافته به مراکز اجرایی و تقنینی کرده است. پرواضح است که با کاهش سیستماتیک اتکای سیاسیون به آرای مردمی در سایه نظارت استصوابی تلاش نمایندگان برای جلب رضایت شهروندان هم دچار افول شده است.
✅ افول جایگاه سیاست مداران: از فروغی و غنی، تا منادی و رسایی تاریخ ایران مسیر بلندی از حرکت به سوی انحطاط را پیموده است. دورانی که در آن سیاست مداران به حاشیه رفته و غوغا سالاران بر اریکه ها تکیه زده اند. این در حالی است که در جمهوری اسلامی هم هر چه جلو تر آمده ایم شاهد تقلیل سیاست به حکومت و تلخیص سیاست مداری به پرده داری قدرت بوده ایم. به بیان دیگر هر چه بر وسعت مداخله گری حکومت افزوده شده دامنه سیاست ورزی محدودتر شده است.
✅ ترجیح وفاداری بر تخصص: با تسریع روند خالص سازی در دوسال اخیر تخصص به حاشیه رانده شده و وفاداری به تدریج جایگزین آن شده است. در چنین وضعیتی نظام سیاسی بقاء را برارتقاء ترجیح داده و می کوشد تا برای مقابله با بحران های داخلی و خارجی بر شمار وفاداران خود بیفزاید. افرادی که الزاما مقید به رعایت قانون نبوده و عمدتا آتش به اختیار عمل می کنند. حالا دیگر روشن است که خروج از چارچوب تخصص و غرقه شدن در دریای هواداری می تواند به افزایش نافرهیختگی در میان نیروهای وفادار به نظام سیاسی موجود منجر شود.
✅ نگاه ارباب صفتانه به مردم: در جامعه ای که به نحوی دیرپا از استبداد رنج برده و توازن میان حکومت و جامعه همواره به سود اولی بوده است مردم هیچ گاه از نقشی موثر در سیاست گذاری ها برخوردار نبوده اند. در چنین وضعیتی است که تداوم رابطه ارباب - رعیتی میان اقلیتی فرمانده و اکثریتی فرمانبر اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. همان موقعیتی که منادی سفیدان را وا می دارد تا نافرهیختگی خود را در قبال معلمانی که از راه دور خود را به دفتر او رسانده و حتی شب قبل را در خیابان به صبح رسانده اند به نمایش بگذارد.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
🔴 سُرنا را از سر گشادش مینوازید!
✍️ مزبان حبیبی
♈️ داستان کمبود معلم، نه مسأله امسال و پارسال است و نه راهحل مقطعی دارد، این موضوع یک زخم دیرینه و چند ده ساله است و ریشه آن به اولویت بندی های وزارت آموزشوپرورش و دولت برمیگردد.
♈️ اگر فرض را بر حداکثر ۲۶ نفر در هر کلاس بگذاریم که مصوبه شورای عالی آموزشوپرورش بوده و لازمالاجراست، پس توان واقعی و استاندارد وزارت آموزشوپرورش در حال حاضر پوشش تحصیلی ۷,۵۳۷,۵۰۰ نفر دانشآموز است.
♈️ اکنون کمی بیش از ۱۶ میلیون دانشآموز در کشور لازمالتعلیم هستند که ۱۲ درصد آن در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند و لذا حداقل به ۱۴,۰۸۰,۰۰ نفر دانشآموز باید خدمات آموزشی تمام وقت ارایه شود.
♈️ به عبارت روشن، آموزش تعداد ۶,۵۴۲,۵۰۰ نفر دانشآموز خارج از توان وزارت آموزشوپرورش برای آموزش هستند که این تعداد باید در ۲۵۱,۶۳۴ کلاس درس قرار گرفته و آموزش ببینند.
♈️ نتیجه اینکه وزارت آموزشوپرورش نیاز به استخدام و به کارگیری حداقل ۲۵۱,۶۳۴ معلم تمام وقت دارد که فعلا به بدترین شرایط تعریف شده در اسناد بالادستی برسیم.
♈️ اگر منطقی فکر کنیم، تأمین معلم برای آن ۱۲ درصد که در مدارس غیردولتی تحصیل میکنند نیز برعهده وزارت آموزشوپرورش است و باید ۱۰۷,۴۱۲ نفر معلم نیز برای آن گروه استخدام کند.
♈️ پس، در وزارت آموزشوپرورش ایران برای رسیدن به کف استانداردهای داخلی که توسط شورای عالی آموزشوپرورش تعریف شدهاست، حداقل ۳۵۹,۰۴۶ نفر کمبود معلم وجود دارد.
♈️ یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که وزارت آموزشوپرورش حدود ۳۸۰ هزار پرسنل غیرشاغل در بخش تدریس دارد که بر اساس استانداردهای جهانی، بیش از ۹۰درصد از این تعداد، یعنی ۳۴۲ هزار نفر از پرسنل اداری مازاد هستند.
♈️ اما برای رسیدن به کف استانداردهای جهانی، نیاز به استخدام ۱,۰۵۱,۵۱۵ معلم جدید هست همچنین جایگزینی حدود ۳۰۰ هزار معلم با بیش از ۲۵ سال سابقه تدریس، طی پنج سال آینده.
♈️ در حال حاضر، نسبت تعداد دانشآموزان به معلمان در ایران حدود ۳۲ نفر است که تقریبا دو برابر میانگین جهانی است در حالیکه داستان از این هم غمانگیزتر است و تعداد دانشآموزان حاضر در کلاسهای درس، بسیار بیشتر از این است چون تعداد کسانیکه ابلاغ معلمی دارند اما تدریس نمیکنند، بیش از صدهزار نفر است.
♈️ یکی از دلایل حل نشدن معضل کمبود معلم، دقیقا همین افرادی هستند که یا توان تدریس ندارند یا آسایش در پستهای حاشیهای را به تدریس ترجیح میدهند.
🔰 راهحلهایی که وزارت برای حل کمبود معلم اجرا کردهاست را در نظر بگیرید:
۱. کارشکنی در مسیر بازنشستگی معلمان در شرف بازنشستگی.
۲. صدور بخشنامه غیرقانونی برای پیشگیری از بازنشستگی معلمان در نیمه دوم سال.
۳. تهییج و حتی تهدید معلمان برای استمرار خدمت و تدریس.
۴. دعوت از معلمان بازنشسته و افزایش ساعات تدریس.
۵. تدریس اجباری مدیران و معاونان مدارس.
۶. اجبار معلمان در مناطق دورافتاده برای تدریس در شیفت مقابل.
۷. دعوت از دانشجومعلمان سالهای اول تجصیل برای تدریس.
۸. ابلاغ تدریس رسمی به دانشجومعلمان سال سوم و چهارم تحصیل.
۹. استفاده از اولیا برای تدریس.
۱۰. استفاده از دانشآموزان پایههای بالاتر برای حضور و تدریس در پایههای پائینتر.
۱۱. ادغام کلاسها در دروس عمومی و مشترک در هنرستانها.
۱۲. دستکاری برنامه درسی دانشآموزان به قصد مخفی کردن کمبود معلم.
و ...
♈️ همه این ترفندها برای این است که: همان چند صد هزار نفر که با ابلاغ آموزشی در مشاغل غیرتدریس هستند، تدریس نکنند!
♈️ تقریبا در تمام سیستمهای آموزشی پیشرفتهٔ دنیا، فرآیند سازماندهی معلمان از کف کلاسهای درس آغاز میشود اما در ایران، این فرآیند کاملا وارونه است.
♈️ راهحل معضل کمبود معلم خیلی ساده است:
🔰 اول، بدهیهای گذشته خود به معلمان را پرداخت کنید و پرداخت حقوق معلمان به روز شده و از تاخیر مجدد پرهیز شود.
🔰 دوم، پرداخت حقالتدریس کلاسهای غیرموظف را منطقی و منصفانه کنیم؛ چون حقالتدریس یکساعت تدریس معلم در کلاس غیرموظف آن چنان ناچیز است که در برخی از شهرها، حتی برای هزینه ایابوذهاب معلم نیز کافی نیست.
🔰 سوم، تا زمانیکه یک کلاس درس بدون معلم است، هیچ ابلاغ دیگری صادر نشود، یعنی پژوهشسراها، پژوهشکدهها، دارالقرآنها، نیروهای مامور به خارج از وزارت، نیروهای در اختیار، گروههای آموزشی و ...، پس از کلاسهای درس تکمیل شود.
🔰 چهارم، اولویت سازماندهی معلمان در کلاسهای درس بر پستهای اداری چرا که بسیاری از این پستها اصولا هیچ خدمتی به حوزه آموزش نمیکنند.
🔰 پنجم، تشکیل سازمان نظام معلمی با هدف پیشگیری از ورود یا خروج بیضابطه نیروی انسانیِ حوزهٔ آموزش.
🔰 ششم، پرداخت حقوق، مزایا و فوقالعادههای عادلانه و حذف تمامی استثناها.
27 618
⭕️ دوره تربیت شریک تجاری منابع انسانی(HRBP)
📌مدت زمان دوره: 24 ساعت
📌با ارائهی مدرک معتبر و قابل ترجمه
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
اطلاعات دوره کلیک کنید↙
http://link.jsharif.com/public/2rzf3
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
☎️مشاوره وثبت نام
021-67641999
📲تلگرام و واتساپ
09960791130
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
با ما در تلگرام همراه باشید ↙️
https://t.me/joinchat/AAAAAD6fyUw0AYXKLGbkow
27 618
✍️ ترجمه متن منشور کوروش بزرگ...
♈️بخش_دوم...
⚛️ @jomhuriyat
🔰خط ۲۴. ارتش بزرگ من به صلح و آرامی وارد بابـِل شد. نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آید.
🔰خط ۲۵. در پی بهبود وضع داخلی بابـِل بودم ... نبونعید، بر دوش مردم درمانده بابـِل یوغی نهاده بود که در خور شأن آنان نبود.
🔰خط ۲۶. از بند رهایشان کردم و به بدبختیهای آنان پایان بخشیدم. فرمان دادم که همه مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیازارند. فرمان دادم که هیچکس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند. مردوخ از کردار نیک من خشنود شد.
🔰خط ۲۷. او بر من، کوروش، که ستایشگر او هستم، بر پسر من «کمبوجیه» و همچنین بر همه سپاهیان من،
🔰خط ۲۸. برکت و مهربانی اش را ارزانی داشت. ما همگی شادمانه و در صلح و آشتی مقام بلندش را ستودیم. به فرمان مردوخ همه شاهانی که بر اورنگ پادشاهی نشستهاند.
🔰خط ۲۹. و همه پادشاهان سرزمینهای جهان، از «دریای بالا» تا «دریای پایین»، همه مردم سرزمینهای دوردست، همه پادشاهان «اموری» (اَ - مور - ری - ای)، همه چادرنشینان،
🔰خط ۳۰. مرا خراج گذاردند و در بابـِل بر من بوسه زدند. از ... تا «آشور» (اَش-شور) و «شوش» (شو-شَن)
🔰خط ۳۱. من شهرهای «آگادِه» (اَ-گـَ-دِه)، «اِشنونا» (اِش-نو-نَک)، «زَمبان» (زَ-اَم-بـَ-اَن)، «مِتورنو» (مـِ-تور-نو)، «دیر» (دِ-ایر)، سرزمین «گوتیان» و شهرهای کهن آن سوی «دجله» (ای-دیک-لَت) که ویران شده بود را از نو ساختم.
🔰خط ۳۲. فرمان دادم تمام نیایشگاههایی که بسته شده بود را بگشایند. همه خدایان این نیایشگاهها را به جاهای خود بازگرداندم. همه مردمانی که پراکنده و آواره شده بودند را به جایگاههای خود برگرداندم. خانههای ویران آنان را آباد کردم. همه مردم را به همبستگی فرا خواندم.
🔰خط ۳۳. هم چنین پیکره خدایان سومر و اَکـَّد را که نـَبونعید بدون واهمه از خدای بزرگ به بابـِل آورده بود؛ به خشنودی مَـردوخ به شادی و خرمی.
🔰خط ۳۴. به نیایشگاههای خودشان بازگرداندم، بشود که دلها شاد گردد. بشود، خدایانی که آنان را به جایگاههای مقدس نخستین شان بازگرداندم،
🔰خط ۳۵. هر روز در پیشگاه خدای بزرگ برایم خواستار زندگانی بلند باشند. بشود که سخنان پر برکت و نیک خواهانه برایم بیابند. بشود که آنان به خدای من مَـردوخ بگویند: «به کوروش شاه، پادشاهی که تو را گرامی میدارد و پسرش کمبوجیه جایگاهی در سرای سپند ارزانیدار.»
🔰خط ۳۶. بی گمان در روزهای سازندگی، همگی مردم بابـِل، پادشاه را گرامی داشتند و من برای همه مردم جامعهای آرام فراهم ساختم...
🔰خط ۳۷. ... غاز، دو اردک، ده کبوتر. برای غازها، اردکها و کبوتران...
🔰خط ۳۸. ... باروی بزرگ شهر بابـِل بنام «ایمگور-اِنلیل» (ایم-گور-اِن-لیل) را استوار گردانیدم ...
🔰خط ۳۹.... دیوار آجری خندق شهر را،
🔰خط ۴۰ ... که هیچیک از شاهان پیشین (کار ساخت دیوار را) با بردگانِ به بیگاری گرفته شده به پایان نرسانیده بودند...
🔰خط ۴۱. ... به انجام رسانیدم.
🔰خط ۴۲. دروازههایی بزرگ برای آنها گذاشتم با درهایی از چوب سِدر و روکشی از مفرغ...
🔰خط ۴۳. ... کتیبهای از پادشاهی پیش از من بنام «آشور بانیپال» (آش - شور - با - نی - اَپ - لی)
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
