جمع مدیران نامدار ایران
前往频道在 Telegram
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat
显示更多📈 Telegram 频道 جمع مدیران نامدار ایران 的分析概览
频道 جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 27 626 名订阅者,在 商业 类别中位列第 2 304,并在 伊朗 地区排名第 12 281 位。
📊 受众指标与增长动态
自 невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 27 626 名订阅者。
根据 24 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -179,过去 24 小时变化为 0,整体触达仍然可观。
- 认证状态: 未认证
- 互动率 (ER): 平均受众互动率为 16.50%。内容发布后 24 小时内通常能获得 10.09% 的反应,占订阅者总量。
- 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 0 次浏览,首日通常累积 2 788 次浏览。
- 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 0。
- 主题关注点: 内容集中在 مدیر, جا, آقا, وقت, کس 等核心主题上。
📝 描述与内容策略
作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
“با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید
حامد پاک طینت
@Hamedpaktinat”
凭借高频更新(最新数据采集于 25 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 商业 类别中的关键影响点。
27 626
订阅者
无数据24 小时
-357 天
-17930 天
帖子存档
27 623
📝📝حكم مضحك
✍️علی مجتهدزاده
♈️فرض كنيد كساني ميخواستند دستگاه قضايي ايران را با ساختن سريالي به سخره بگيرند و اعتبار آن را در چشم افكار عمومي خدشهدار كنند، به نظر من اگر اين گروه فرضي دادگاه شروين حاجيپور و خصوصا راي صادره براي وي را به تصوير ميكشيدند، اهدافشان محقق ميشد.
♈️حكم صادره براي اين هنرمند فارغ از اينكه به لحاظ انطباق با اصول و موازين حقوقي ايرادات فراواني دارد، از منظري ديگر وهنآلود و تمسخرآميز هم هست، آنهم نه براي فرد محكوم بلكه براي نظام قضايي و فرهنگي كشور. از نظر حقوقي محكوميت آقاي حاجيپور مستند به مواد 500 و 512 قانون مجازات اسلامي است كه هر دوي آنها محل ايراد هستند.
♈️ اينكه آقاي حاجيپور با خواندن ترانه «براي» چطور مرتكب جرايم موضوع اين دو ماده شده، اصلا روشن نيست. ماده 500 قانون مجازات اسلامي ميگويد: «هر كس عليه نظام جمهوري اسلامي ايران يا به نفع گروهها و سازمانهاي مخالف نظام به هر نحو فعاليت تبليغي نمايد به حبس از سه ماه تا يك سال محكوم خواهد شد.» اينكه ترانه «براي» بيآنكه هيچ اشارهاي به نظام جمهوري اسلامي و اركان آن كند، مصداق اين ماده شناخته شده عجيب است.
♈️سر تا ته اين ترانه چيزي نيست جز تكرار يكسري حسرتهاي عمومي كه حتي برخي مراجع رسمي هم معترف به آن هستند.
مضافا اينكه بايد پرسيد اين ترانه در جهت منافع كدام گروه و سازمان مخالف بوده؟ اينكه بعدا گروههايي از آن استفاده كرده باشند موضوعي است كه نميتوان آن را به عنوان جرم به سازنده ترانه منتسب كرد.
♈️ماده 512 قانون مجازات اسلامي هم گفته است: «هر كس مردم را به قصد بر هم زدن امنيت كشور به جنگ و كشتار با يكديگر اغوا يا تحريك كند صرفنظر از اينكه موجب قتل و غارت بشود يا نشود به يك تا پنج سال حبس محكوم ميگردد.» اينكه مرجع صادركننده حكم از كجاي ترانه ياد شده فعل «اغوا و تحريك مردم به قتل يا غارت» را استخراج كرده، جاي سوال است. اما اشكال اصلي اين راي در بخش ديگر آن است. جايي كه مرجع قضايي او را به خواندن دو كتاب از آيتالله مطهري و جواديآملي و همچنين توليد محصولات هنري درباره دستاوردهاي انقلاب و جنايات امريكا عليه بشريت محكوم كرده. آيا اگر كسي قصد داشت موارد مورد نظر را به سخره بگيرد و تبديل به مضحكه عام كند، بهتر از صدور چنين حكمي راهي مييافت؟
♈️ همين كه فرزندان آيتالله مطهري و آيتالله جوادي آملي به اين حكم اعتراض كرده و آن را توهينآميز دانستهاند به اندازه كافي، تمسخرآميز بودن اين بخش حكم را روشن ميسازد. فارغ از مباني حقوقي، مرجع صدور حكم با چه استدلال عمومي چنين رايي را صادر كرده؟
♈️آيا گمان كرده محكوم با خواندن اين دو كتاب در صف حاميان آيتالله مطهري و آيتالله جواديآملي وارد ميشود يا اينكه چنين كاري باعث ترغيب و تشويق ديگران براي خواندن اين آثار خواهد شد؟ اساسا اگر از نظر مرجع صادركننده راي اين آثار داراي جايگاه متعالي هستند، استفاده از آنها به عنوان ابزار مجازات آيا خفيف كردن و تنزل دادنشان نيست؟
♈️درباره ساخت توليدات هنري براي دفاع از انقلاب اسلامي و عليه جنايات امريكا هم همينطور است. فرض كنيد شروين حاجيپور آثاري با بهترين كيفيت را در راستاي اجراي اين حكم ساخت. چه كسي محتواي آنها را باور ميكند؟ چقدر تاثير اجتماعي دارند؟ آيا همينها تبديل به نمادي عليه محتواي خود نخواهند شد؟ اقشار معترض و بيباور به اين محتواها هيچ، آن قشرهايي كه كم و بيش معتقد به اين دست محتواها هستند درباره آثاري كه به زور حكم قضايي و در عين عدم رضايت سازنده، توليد شده، چه خواهند گفت؟ شخصا فكر ميكنم كه بخشي از همانها هم نسبت به اين دست محتواها بيباور شوند.
♈️كليت حكم شروين حاجيپور از نبود بنيان حقوقي مستدل رنج ميبرد اما بخش دوم حكم و محكوميتهاي مورد اشاره وي نشاني از سر سوزن استدلال منطقي هم ندارند و بيشتر شبيه يك انتقامگيري كور هستند تا يك حكم قضايي.
جا دارد سطوح عالي دستگاه قضايي واكنش مناسب و درخوري بابت اين حكم موهن و مضحك نشان داده و حتي با مرجع صادركننده آن نيز در چارچوب قانون برخورد كنند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 623
به مناسبت ۱۴ اسفند
*سالروز درگذشت دکتر مصدق*
✅دکتر مصدق متفاوت با دیگر نخست وزیران ایران بود.
نخست وزیر ما در مورد مردم سخت مأخوذ به حیا بود. نه چون ماکیاول بود که تمام اندرون سیاست را بر ملا کند و نه لاابالی که به اصول آن سرسپرد، *بلکه سیاست مداری بی نهایت شریف بود* که سعی وافری داشت از کسی بد نگوید، حتی از دشمنانش چه رسد به مردم که تنها برای آنها زندگی می کرد. روی این عقیده و ایمان بود که *«هر چه فحش شنیدم و یا در جرائد بی مسلک مزدورخواندم، پر کاهی بر من اثر ننمود. و هر وقت به یاد پندی می آمدم که از مادرم شنیدم و آن پند این بود که “وزن اشخاص در جامعه به قدر شدائدی است که آنها در راه مردم تحمل می کنند” برای مبارزه بیشتر حریص می شدم و خود را بهتر مجهز می کردم.»*
و
*«من این نهضت را تا زنده ام ادامه می دهم و از راه منحرف نخواهم شد.»*
*«...امروز مبارزه بزرگی را ملت ایران شروع کرده است که هیچ کس بابت آن غافل نیست، البته این گونه جنبش های اجتماعی باید در مقابل هر گونه محرومیت، ایستادگی و در برابر آن آماده باشند و هیچ مبارزه ای هر قدر کوچک و ناچیز باشد به آسانی به نتیجه نمی رسد. تا رنج نبریم گنج میسر نمی شود و در این راه، سعی ناکرده به جایی نتوان رسید.»*
این سخن چقدر با سخن مسئولین دیگر و برنامه های نخست وزیران دیگر فرق می کند که می خواستند با پول نفت مردم را اغفال کنند. یا اینکه با اشاره به فلان ثروت و معدن نوید جنت عدن و بهشت آینده روی زمین را به ارمغان آورند، و مملکت را چنان آباد کنندکه همه دنیا به به حسرت و حسادت بنشینند. مخبرالسلطنه، امینی، زاهدی، فروغی، سهیلی، میرزا حسن خان سپهسالار، هویدا، قبلی ها بعدی ها، همه در این جناح قرار دارند.
هیچ وقت مردم را به عمق مطلب واقف نکردند و از مردم کار سخت نخواستند و فعالیت اجتماعی- اقتصادی جدی از آنها مطالبه نکردند، بلکه در عمل و سربسته به مردم فهماندند که شما ساکت باشید ما با «پول نفت، تکنولوژی غرب و انتقال آن و کارشناس و متخصص غربی و کمک فنی آنها» به سر منزل مقصود می رسانیم و به تمدنی عظیم خواهیم رسید.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 623
🌀هشت علامتی که نشان میدهد شغل مناسبی انتخاب کردهاید.
◾️کاری انجام میدهید که برایتان ارزشمند و پرمزیت است.
اولین علامت نمایانگر اینکه شما حقیقتا از حرفهتان لذت میبرید این است که این کار برایتان، ذاتا ارزشمند است. بهعبارتی دیگر، پول، تنها انگیزه شما نیست. بهتمام معنی از دیدن نتایج لذت میبرید و معمولا وقتکشی نمینمایید یا صرفا منتظر پرداخت حقوق نیستید. این، مشخصه کار خوب و مناسب است که برایتان ارزشمند باشد.
◾️ صبحها با انگیزه از خواب بیدار میشوید.
وقتی صبح آلارم ساعتتان بهصدا در میآید و شما دکمه چرت کوتاه را برای آخرین بار میزنید، چه افکاری به ذهنتان میآید؟ اگر برای رفتن و شروع کار، انگیزه دارید بدانید که شغل درستی را انتخاب کردهاید.
◾️از عصرهای جمعه هراس ندارید.
هرکسی میداند که احساسات عصرهای جمعه وقتی وحشتناک است که میدانید تعطیلات رو به اتمام است و شش روز کاری پیشرو دارید. اگر این نگرانی و هراس را عصرآخرین روز تعطیلات ندارید، پس به احتمال زیاد از شغلتان لذت میبرید. برایتان روز کاری فرقی با روز تعطیل ندارد چون کاری را انجام میدهید که دوست دارید.
◾️ صرفا در حالت حفظ بقا نیستید.
خیلی از افراد به کار مانند یک مبارزه نگاه میکنند. آنها فقط سعی میکنند ادامه بقا بدهند. یکی از راههایی که میتوانید بفهمید کار درستی را انتخاب کردهاید این است که در این حالت نباشید. درعوض درحالت تاخت و تاز هستید. هر روز در کارتان جوری نمایان میشوید که انگار کاملا آمادهاید. این یکی از علامتهای یک کارمند راضی و علاقهمند است.
◾️نمیتوانید دست از صحبت درباره کارتان برای دیگران بردارید.
آیا تابهحال شده که برای دوستان، خانواده و افراد کاملا غریبه درباره کارتان حرف بزنید؟ بیشتر اوقات شاید توجه چندانی به حرفهای شما ندارند اما شما ادامه میدهید، تندوتند درمورد بزرگی و خوبی شرکتتان و اینکه چرا عاشق کارتان هستید صحبت میکنید. اگر چنین هستید، قطعا تصمیم درستی درمورد کارتان گرفتهاید.
◾️ خیلی کم به ساعتتان نگاه میکنید.
وقتی صحبت از چک کردن مدام ساعت به میان میآید، کارمندان به دو نوع تقسیم میشوند. گروه اول مدام به ساعت نگاه میکنند و فکر میکنند” آیا عقربه دقیقه شمار دراین ساعات باقیمانده، اصلا حرکت میکند؟” گروه دوم پیوسته به ساعت نگاه میکنند و فکر میکنند” چطور یکدفعه ساعت چهار شد؟!” اگر شما به ندرت به ساعت نگاه میکنید و از این متعجبید که زمان چقدر زود میگذرد میتوانید مطمئن باشید که عاشق کارتان هستید.
◾️واقعا از صرف وقت با همکارانتان لذت میبرید.
وقتی واقعا آنهایی را که با شما کار میکنند دوست دارید، کارتان خیلی لذتبخشتر خواهد بود. اگر سریعا بعد از تعطیل شدن کار، به همکارانتان پیام ارسال میکنید یا درتعطیلات هم زمانی را با آنها سپری مینمایید پس یعنی از بودن با این گروه افراد، شاد و راضی هستید. همچنین معنایش این است که از هر روز رفتن به محل کارتان لذت میبرید.
◾️ نمیتوانید درک کنید که چگونه بعضیها از کارشان متنفرند.
بر اساس بررسی Deloitte Shift Index Survey، هشتاد درصد از مردم، از کارشان نفرت دارند. یعنی چهار پنجم افراد، از حرفهای که هر روز به آن مشغولند متنفرند و این آمار حتی افراد بیتفاوت نسبت به کارشان را هم دربر نمیگیرد. اگر شما نمیتوانید درک کنید که افرادی هم وجود دارند که از کارشان منزجرند، پس بدانید که شغل درستی را انتخاب کردهاید.
اگر هر کدام از این نشانههای گفته شده را درخودتان پیدا کردید، بدانید که انتخاب شغلی درست و مناسبی داشتهاید و میتوانید خودتان را جزو خوششانسها بدانید و هرگز کارتان را دستکم نگیرید. هشتاد درصد از نیروی کار، آرزوی این را دارند که جای شما باشند!
👈اگر شما جزو آن 80 درصد هستید ،آیا تابحال به تغییر شغل فکر کردهاید؟
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 623
⭕️استخدام ادمین دیوار
🔅 دوست داری یه شغل دائمی پاره وقت داشته باشی؟
❌ بدون محدویت سنی
✅ روزانه 300 تومان حقوق با تسویه هر شب!
🔠 بصورت انلاین و خیلی هم اسون!
کار به این شکله:
هر ماه آگهی میزنید در دیوار تا ۳۰ عدد
و پاسخگوی مشتریان در چت دیوار هستید
به همین آسونی :)
⭕ بیا اینجا کلمه استخدام ادمین دیوار رو بفرست تا توضیحات رو دریافت کنی
@Nilo_mohamadii
27 623
♻️جوکهای شوروی در دوره خفقان
🔹دائمی ترین ویژگی اقتصاد شوروی چیست؟
جواب: کمبود موقت
🔹نتایج انتخابات امروز چه خواهد بود؟
جواب: هیچ کس نمی داند ، دیروز یک نفر نتایج دقیق انتخابات را از دفتر کمیته مرکزی اتحادیه شوروی به سرقت برده است.
🔹وقتی نیکسون به مسکو آمد او و خروشچف دور کاخ کرملین دویدند و نیکسون اول شد ، رسانه های چه تیتری باید بزنند؟
جواب: در مسابقات بین المللی رفیق خروشچف دوم شد و نیکسون مقام یکنفر به آخر را کسب کرد.
🔹چرا تیم های گشت پلیس سه نفره می باشد؟
جواب: زیرا یکی باید خواندن و یکی نوشتن بلد باشد و سومی مراقب این دو روشنفکر باشد.
🔹اگر کمونیسم به سرزمین های اسکاندیناوی صادر میشد چه اتفاقی رخ میداد؟
جواب: برف از طریق کارت ها جیره بندی میشد و اول بین افسران کا گ ب و خانواده هایشان توزیع میشد
🔹آیا قانون اساسی شوروی و آمریکا هر دو تضمین کننده آزادی بیان هستند؟
جواب: بله قانون اساسی شوروی آزادی قبل از بیان را تضمین میکند
🔹چه چیزی مجاز و چه چیزی غیرمجاز و ممنوع است؟
جواب : در انگلستان، آنچه مجاز است، مجاز است، و آنچه ممنوع است، ممنوع است.
در آمریکا همه چیز مجاز است به جز آنچه ممنوع است.
در فرانسه همه چیز مجاز است، حتی آنچه ممنوع است
در اتحاد جماهیر شوروی همه چیز ممنوع است، حتی آنچه مجاز است.
🔹چرا کره از قفسه های فروشگاه ها ناپدید شد؟
جواب: همه چیز زیر آفتاب قانون اساسی شوروی ذوب شده است.
🔹پلیس خطاب به ماشین متوقف شده
اینجا نمی توانی ماشینت رو پارک کنی
راننده: چرا؟
پلیس: چون امروز قراره رئیس جمهور از اینجا عبور کند
راننده: خب مشکلی نیست ، من برای اطمینان به ماشینم قفل فرمان میزنم.
🔹شخصی به مغازه ای می رود تقاضای ماهی میکند
فروشنده : اینجا قصابی است و من گوشت ندارم ، مغازه ای که ماهی ندارد آن طرف خیابان است.
🔹شخصی از صف طولانی گوشت یخ زده بیرون آمد و گفت ای تف به لنین
میروم بری..م قبر این مردک که این بلا رو سر ما آورد.
بعد دقایقی اون شخص برگشت و ازش پرسیدند چه شد؟
گفت اون صف از اینجا هم شلوغتر بود.
🔹یک یهودی برای رفتن به آمریکا درخواست ویزا کرد.
او به عنوان مسافرت گفت برادری در آمریکا دارم که بیمار شده و به کمک نیاز دارد.
مقامات اداره گذرنامه : "پس چرا برادرت ترجیح نمی دهد اینجا بیاید؟
شخص یهودی :گفتم برادرم مریض است، دیگر بیمار روانی که نیست.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 623
سفرکارت علیبابا
نوروز 1403 به همکاران سازمان، شرکای تجاری و مشتریانتان، سفر هدیه بدهید.
• با امکان ارائه کارت فیزیکی یا دیجیتالی
• مبلغ و تعداد دلخواه
این پست را برای مسئول رفاهیات سازمانتان بفرستید.
ثبت درخواست
https://alib.ba/x/1AtNd
27 623
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 623
🟠 ۴۰ سال تورم دو رقمی در ایران نه تنها اقتصاد را ورشکسته کرد، بلکه اخلاق و ایمان مردم را به یغما برد!
✍ محسن رنانی
🔸مغولان عصر جاهلیت، ساختمانها را تخریب کردند و تنها را به خاک و خون کشیدند، اما بهتدریج که حاکم شدند و امنیت برقرار شد، دست از خشونت برداشتند و متمدن شدند. نخست مسلمان شدند و سپس زبان فارسی آموختند، آنگاه به ترویج فرهنگ و معماری و اقتصاد پرداختند، نخستین پول کاغذی را در ایران منتشر کردند و حتی خودشان به زبان فارسی شعر گفتند. در این آمدورفتِ مغولان، دین و اخلاق مردم دست نخورده ماند و حتی مایهی انسجام و تقویت همبستگی جامعهی ایران شد.
🔸مغولانِ مدرن اما کار دیگری میکنند؛ آنان ساختمان تخریب نمیکنند، حتی ساختمان و صنعت هم میسازند؛ اما آرامآرام، با ابزاری نَرم به نام تورم، نه تنها فقرا را که توان دفاع از خود ندارند، به فلاکت میکشانند، بلکه ارزشهای انسانی و اخلاقی کل جامعه را نابود می کنند. آنگاه جامعهای که اخلاق و ارزشهای انسانی و ایمانی نداشته باشد و بخش بزرگی از آن هم فقیر و به حاشیه رانده شده باشد، در چرخهای از تخریب نسلها خودبهخود نابود خواهد شد...
🔸 تصورش را بکنید که هر روز که از خانه بیرون میآییم، ببینیم دیشب مغازهداران سنگهای ترازوهای خود را کمی تراشیدهاند و سنگها سبکتر شده اند، این رفتار چه بلایی بر سر اخلاق و اقتصاد خواهد آورد؟ از زمان خلقت حضرت آدم تاکنون، تنها دو کشور، یکی شیلی و دیگری جمهوری اسلامی، رکورددار طولانی ترین دورهی (بیش از ۴۰ سال) تورم دورقمی تاریخ هستند. پینوشه را نهضتهای مردمی به زیر نکشید، تورمهای سنگین هر ساله و اقتصاد ورشکسته شیلی مجبورش کرد که تسلیم شود. در ایران اما چهار دهه تورم دو رقمی، فقط حکومت و اقتصاد را به ورطهی ورشکستگی نینداخته است، بلکه تورم بالا و مستمر، بهعنوان مهمترین دستاورد ملموس حکومت دینی، اخلاق و ایمان مردم را نیز به یغما برده است
🔸سیاستهای کلی برنامهی هفتم توسعه کشور اخیرا ابلاغ شد. در این سیاستها، هدفگذاری شده که طی ۵ سال نرخ تورم، تک رقمی و رشد اقتصادی به ۸ % برسد. از این پس جمهوری اسلامی با ساختار موجود هرگز نخواهد توانست به این هدف دست یابد. جمهوری اسلامی در بیست سال اخیر، روزبهروز و به طور منظم «درجه انعطافپذیری» و «درجه کنترلپذیری» سیستمیاش کاهش پیدا کرده است. این دو شاخص در هر سیستمی در بلندمدت و به طور مستمر کاهش پیدا کند، نشانهی آن است که آن سیستم پیر شده و انرژی حیاتبخش آن روزبهروز با سرعت بیشتری کاهش خواهد یافت
🔸 شواهد زیادی وجود دارد که نشان میدهد در بیست سال اخیر ساختار سیاسی موجود، روزبهروز کنترلپذیری وانعطافپذیریاش کاهش یافته است. آخریناش همین برخورد با زلف زنان بود. ببینید سیستمی که غرق در بحران است، با چه سطح عقلانیتی یکباره تصمیم میگیرد زلف زنان را با مشت آهنین مدیریت کند و این موضوع اصلا چه اولویتی دارد؟ این تازهترین نمونهی کاهش انعطافپذیری سیستم است. اما در عین حال در همین مسئلهی ساده، میبینیم سطح کنترلپذیری آن هم چقدر پایینتر آمده است. یعنی با آن اُشتلُمهای سنگین و بگیر و ببندهای خشن شروع کردند ولی به دوهفته نکشید که متوجه شدند که نمیشود و نمیتوانند مسئله را مدیریت کنند، بعد زمزمه کردند که برباد دادن زلف زنان «تخلف» است نه «جرم».
🔸بدون تحولات ساختاری در نظام سیاسی و بدون بازسازی اعتبار جهانی از یک سو و اعتماد داخلی از سوی دیگر، امکان رکورد زدن در هیچ زمینهای برای حکومت وجود ندارد. اگر هم در برخی زمینههای نظامی رکورد زدهایم، به خاطر تزریق بیحساب بودجههای محرمانه بوده است. همان بودجههایی که حاصل فروش نفت بوده است و باید برای بهبود نظام آموزش و سلامت و تامیناجتماعی و ... به کار گرفته میشد. هزینهی آن رکورد زدنها، همین بحرانهایی است که امروز در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی گریبان ما را گرفته است.
🔸پیرمردی را در نظر بگیرید که از آغاز جوانیاش همیشه ادعا کرده است که میخواهد قلهی دماوند را فتح کند، در این مدت نیز دهها بار تلاش کرده است اما فقط چند بار قلههای کوچک پایین کوه را فتح کرده است. حالا اگر دوباره اعلام کند که در سالهای آینده میخواهد قلهی دماوند را فتح کند، چه کسی باور میکند؟ چه چیزی در ساختار بدنی این پیرمرد عوض شده است؟ آیا جوانتر شده است؟ آیا مفاصلش قویتر شده است؟ آیا عضلاتش ورزیدهتر شده است؟ آیا کوه، هموارتر یا کوتاهتر شده است؟ هیچ. تازه در سالهای آینده، او پیرتر و ناتوانتر هم خواهد شد. پیشبینی امکانناپذیری تحقق آرزوی این پیرمرد، قدرت تحلیلی سطح بالایی نیاز ندارد، عقل سلیم، کافی است
27 623
Repost from Namatek media
💣 معرفی پنل شرکتی نماتک 📣
چگونه پنل شرکتی #نماتک، آموزش شرکتها را متحول میکند⁉️
🔺استفاده از بهترین اساتید صنعت کشور
🔺دسترسی نامحدود به تمام آموزشهای نماتک
🔺 هزینههای آموزشی کمتر با حفظ بهترین کیفیت
🔺گزارشهای پیشرفته مدیریتی و ارزیابی عملکرد
👇👇👇👇👇👇👇👇
🔗 namatek.com/M
🌱 نماتک، اولین رسانه تصویری مهارتی کشور 🌱
✅ مشاوره رایگان و پشتیبانی:
🌐 www.namatek.com
☎️ 021-77900777
@Namatek_Media - نماتک
27 623
♈️ خدمت اعلی حضرت( احمدشاه) عرض کردم تصمیم بر این شده است که لشکر قزاق ایران در آتیه که به دست افسران ایرانی داده شود و هیچ افسر خارجی در این تشکیلات نباشد. به همین دلیل مقامات نظامی بریتانیا در حال حاضر مشغول بررسی لیست افسران مناسب ایرانی هستند که همهشان را در رأس واحدها و مقامات مختلف نظامی قرار دهند. اما در ضمن از اعلی حضرت خواهش کردم به این نکته توجه داشته باشند که ما (انگلیسیها) دیگر به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد ریخت و پاشهایی از آن نوع که در زمان قدرت افسران روسی متداول بود در لشکر قزاق ایران صورت گیرد. در جریان این صحبت ها، همچنان که چشم به قیافه این جوان چاق و تپل در آن کت و شلوار خاکستری رنگ دوخته بودم که به نظر میرسید پس از شنیدن حرفهای صریح و پوست کندهی من دارد از شدت ناراحتی به خود میپیچد به مشیت الهی میاندیشیدم که موجودی چنین مفلوک و درمانده را در رأس مقامی چنين خطير - شاهنشاهی ایران - قرار داده است؟
♈️ اعلیحضرت دفعتا به نحوی کاملا غیرمترقب موضوع صحبت را عوض کرد و فرمود به علت نبودن نیروی مکفی ژاندارم وضع جاده های کشور فوق العاده خراب است؛ فقط راههایی که تحت نظارت مقامات انگلیسی قرار دارد امن است و کاروانها میتوانند با فراغت خاطر از آن ها عبور نمایند.
♈️ در حال حاضر ایشان ( اعلی حضرت) با وضعی دشوار روبه رو شدهاند و امیدوارند من (فرمانده نورپرفورث ) بتوانم مشکلی را که برایشان پیش آمده، حل کنم. خلاصه ی اشکال اعلیحضرت این بود: معظمله ظاهرا مبلغی پول در اختیار داشتند که میخواستند آن را به حساب بانکی خود در بمبئی منتقل سازند. اما تنها راه نیل به این منظور، به قراری که تحقیق کرده و مطلع شده بودند، این بود که موجودی نقدی خود را با استفاده از کامیونهای ارتشی بریتانیا به بغداد بفرستند و ترتیبات بعدی را ( برای انتقال وجوه به بمبئی) از آن جا بدهند!
♈️ پس از ختم بیانات ملوکانه، مدتی متحیر مانده بودم که منظور اعلی حضرت چیست و در چنین مسئلهای چه خدمتی از دستم ساخته است، چون در مسئله انتقال پول از ایران به خارجه، ایشان منطقا میبایست به بانک شاهی بریتانیا در تهران رجوع کنند نه به من فرمانده نورپرفورث...اما به تدریج پرده از روی اصل مطلب برداشته شد و نیت ملوکانه فاش گردید. معلوم شد اعلیحضرت مقدار کلانی پول نقره به صورت سکههای تومانی (که خیلی شبیه به سکههای - پنج فرانکی فرانسه است ) در اختیار دارند که قیمت کل آنها، در آن احد کلان، به مبلغی در حدود یک میلیون لیره استرلینگ سر میزند. پس از شنیدن توضیحات اعلی حضرت کاملا دچار حیرت شده بودم، چون هیچ نمیتوانستم تخمین بزنم که وزن کلی یک چنین مبلغ کلان دقیقا چقدر میشود. اما با یک حساب سرانگشتی میشد حدس زد که برای حمل مبلغی که اعلیحضرت میخواستند به صورت سکه های نقره به بغداد بفرستند، چندین کامیون بزرگ و تعدادی محافظ نظامی مورد نیاز خواهد بود. در اینجا بود که ناگهان عظمت جرمی که اعلیحضرت میخواست ما را بدان آلوده کند برایم روشن شد:
♈️ در آن تاریخ ما در تمام کشورهای خاورمیانه و آسیا مرتبا در ستونهای مطبوعاتی اعلام میکردیم که برای پرداخت هزینه نگهداری نیروهای مختلف نظامیمان در ایران، به پول رایج کشور (سکه نقره) نیازمندیم، چون ایرانیها در آن تاریخ هنوز به مصرف اسکناس عادت نکرده بودند و پول کاغذی در ایران چاپ نمیشد. خبر این موضوع که ما خریدار سکههای نقره ایرانی هستیم بلا تردید به هندوستان هم رسیده بود و همین امر باعث ایجاد بازار آزاد برای سکه در دهلی و بمبئی و کراچی شده بود. به این ترتیب، اعلیحضرت خیال داشت به کمک مقامات نظامی بریتانیا در ایران، و با استفاده از کامیونهای ارتشی بریتانیا، سکههای کلان خود را به نقطهای صادر کند (یعنی به بمبئی) که خودش می دانست قیمت بازار آزادش در آنجا به مراتب از نرخ رسمی تهران بیشتر است!
🔰خاطرات ژنرال آیرونساید(ژنرال انگلیسی و طراح اصلی کودتای ۱۲۹۹ در ایران) صفحه ۱۵۱ از متن انگلیسی
🔰 سالگرد درگذشت احمدشاه
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o۱۲
27 623
✅دیکتاتوری که مردم از دستش خسته شده بودند
🔗 دیکتاتور اجازه داده بود همه بدانند که میخواهد موضوع مهمی را به اطلاع آنها برساند.مردم رومانی موظف بودند همیشه با اشتیاق زیاد سخنان رهبر را بشنوند اما حالا مدتی بود که از دستش خسته شده بودند.سخنان رهبر رومانی معمولا طولانی و همواره حاوی خبرهای بد بود...چائوشسکو عاقبت بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و پیروزمندانه اعلام کرد :« همه بدهیهای خارجی کشور را پرداخت کردهایم. امروز روز بزرگی برای استقلال ملی رومانیاییهاست.»
🔗برای لحظاتی مردم دچار این تصور شدند که رژیم از این پس قفسههای خالی فروشگاهها را پر از مواد غذایی خواهد کرد چون تا حالا بخش عمده محصولات کشاورزی به اروپای غربی صادر شده بود تا با پول آن بدهیهای خارجی کشور پرداخت شود.حالا رهبر رومانی میگفت بدهیها پرداخت شده پس قاعدتا از حالا به بعد مواد غذایی تولید شده در کشور ،به جای صادر شدن به خارج باید در داخل کشور توزیع میشد.
🔗اما مردم اشتباه میکردند.رهبر رومانی در ادامه بیاناتش گفت:« صادرات محصولات غذایی همچنان ادامه خواهد یافت تا رومانی مستقل بماند.امروز رومانی مستقلترین کشور دنیاست و این مایه افتخار همه ماست.»
🔗با توضیحات تکمیلی رهبر معلوم شد که سهمیهبندی سفت و سخت گوشت و تخم مرغ و شیر و آرد و شکر ادامه خواهد یافت.رهبر رومانی گفت حتی احتمال دارد که سهمیهبندی مواد غذایی و بنزین در ماههای آینده سفت و سختتر هم بشود.این در حالی بود که مردم زمستان سختی را گذرانده بودند.بسیاری از پیرزنان و پیرمردان به دلیل کمبود سوخت ،از سرما در خانههایشان مرده بودند.مردم حتی برای تهیه نان مجبور به ایستادن در صفهای طولانی بودند.گوشت و میوه و لبنیات کمیاب بود ؛ آن هم در کشوری که حاصلخیزترین خاک اروپا را داشت.حالا رهبر رومانی بر صفحه تلویزیون آمده و گفته بود که مردم نباید توقع هیچ بهبودی را در وضع رفاهیشان داشته باشند.به قول یکی از روشنفکران رومانی"این زمان،فلاکتبارترین اوقات مردم رومانی بود.مردم از بیانات رهبر فهمیدند که هیچ سودی از فداکاریهایی که طی سالهای گذشته کرده بودند نصیبشان نخواهد شد.ما هم از چائوشسکو نفرت داشتیم هم از خودمان.ما از خودمان متنفر بودیم زیرا ما آنچه را که او با کشورمان کرده بود به عنوان واقعیتی محض پذیرفته بودیم؛ واقعیتی که نمیتوان عوضش کرد."
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o۱۲
27 623
روز مهندس و مهندسین آینده؟!
محمدرضا اسلامی
🔵 روز مهندس است و تجسم اینکه فرزندم مهندس شود برایم مثل یک کابوس است. فکر اینکه محل امرار معاشش از مهندسی باشد برایم یک علامت سوال بزرگ است. ولی همزمان، تجسم اینکه مهندس «نشود» هم غیرممکن است!
بخش اصلی ایام عمر در مهندسی گذشته و دوست دارم در این روزِ مهندس برای فرزندم آرزو کنم:
آرزو می کنم که فرزندم مهندس شود چرا که زیباییِ یک مفهوم درخشنده را می بیند: اینکه چطور ریاضیات و فیزیک به حل مشکلات جوامع بشری کمک می کنند. دوست دارم ذهن او در برابر این جلوه ی شگفت از تمدن و دانش انسانی قرار گیرد. اینکه چطور «انسان» توانست بُرشهای مجزا از ریاضی و فیزیک را سرهم کند و علوم مهندسی را به عنوان «کاربردِ ریاضیات و فیزیک» به خدمتِ «جوامع انسانی» بنشاند.
ولی همزمان برای برخورداری از یک زیستِ با اقتصاد سالم برای نسل بعدی مهندسین دغدغه/سوال دارم.
امروز که اینها را می نویسم در دپارتمان عمران دانشگاه Cal Poly حدود هزار و دویست دانشجو در حال آموختن درسهای مهندسی عمران می باشند. همین تعداد و کمی بیشتر در دانشگاه برکلی. همین تعداد کمی کمتر در دانشگاه استنفورد. همین تعداد در دانشگاه جنوب کالیفرنیا. و همین طور در دانشگاه سن دیِگو و… و لذا فقط در یک ایالت کالیفرنیا امروز چندین هزار دانشجوی تازه نفس در حال تربیت و آماده ورود به بازار مهندسی عمران هستند. سوال مشخص اینجاست که اساسا آیا «بازار کار» ظرفیت این تعداد مهندس که دانشگاهها پرورش می دهند را دارد؟
و آیا کشاندن فرزندانمان به سمت «وادی مهندسی» امر صحیحی هست؟
آیا اساسا امرار معاش در حوزه مهندسی را برای نسل آینده باید بازنگری کنیم؟
همیشه ضروری است که به آمارها و ارقام رجوع و توجه کنیم:
1️⃣-در کشور آمریکا حدود ۸۰۰هزار مهندس عمران دارای مهر نظام مهندسی هستند (+). در اصطلاح مهر PE.
2️⃣- جمعیت آمریکا حدود ۳۳۴ میلیون نفر است.
3️⃣- ابعاد بازار مسکن و ساخت و ساز در آمریکا حدود ۲۰۰۰ (دوهزار) میلیارد دلار است (حدود ده درصد اقتصاد کشور). لینک آمار رسمی+.
همین سه آمار شاخص را در مورد کشور ایران نگاه کنیم:
1️⃣- در ایران حدود ۶۵۰هزار مهندس عمران عضو سازمان نظام مهندسی هستند.(!)
2️⃣- جمعیت ایران حدودا ۸۰ میلیون نفر (یعنی کمتر از یک چهارم آمریکا) است.
3️⃣- ابعاد بازار مسکن و ساخت و ساز در کشور ایران حدود ۲۲ میلیار دلار است.
یعنی در آمریکا برای ساخت ۱ میلیون و ۳۹۰هزار واحد مسکونی در طول یک سال (طبق آمار رسمی پروانه پایان کار+) حدود ۸۰۰ هزار مهندس عمران مشغول به کار هستند که اینها در یک بازار حدودا ۲۰۰۰ میلیارد دلاری کار می کنند. در حالی که در ایران با فرض ساخت سالیانه ۶۰۰ هزار واحد مسکونی (که البته این رقم برای یکسال خوشبینانه است) حدود ۶۵۰ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی هستند که اینها در یک بازارِ حدودا ۲۲ میلیارد دلاری کار می کنند.
600,000*100m^2*20,000,000T/55,000$ = 21.8 B$
(یا ۱۲۰۰ همت تقسیم بر قیمت دلار)
اعداد سخن می گویند!
🔵 مشابه همین بحث را می توان در سایر حوزه های مهندسی هم داشت (مهندسی مکانیک، کامپیوتر و …).
با این اوصاف آیا هدایت فرزندانمان به سمت عرصه مهندسی صحیح است؟
آیا امروزه شغل مهندسی (با توجه به این خط تولید تربیت مهندس در دانشگاهها) ظرفیتِ درآمدزایی و ساختن یک زندگی با اقتصاد سالم را دارد؟
🔵 اینها سوالات جدی ای است که در روز مهندس باید درباره آنها سخن بگوییم نه اینکه با پیامهای کلیشه ای روز مهندس را تبریک گفت.
🔵 دوست دارم که فرزندانم مهندس شوند تا ذهن آنها در برابر این تجلی زیبایی قرار گیرد. اینکه Von Mises و Tresca چطور به بیان مکانیزم خرابی مواد و مصالح تحت نیروها پرداختند و این چگونه باعث شد تا فضل الرحمن خان تئوریهای احداث برجهای صدوپنجاه طبقه را در برابر زلزله صورتبندی کند… دوست دارم فرزندانم این زیبائیها را بچشند. اما به رغم این زیباییها برای زندگی اقتصادی مهندسین نسل آینده سوالات جدی در ذهن دارم.
همچنین علاوه بر این دغدغه، امیدوارم که اگر روزی مهندس شوند، ذهن آنها «فقط» درگیرِ وادی مهندسی نباشد. ذهنِ مهندسیِ آنها همچون علی اکبر معین فر شود:
سیاست را بفهمد، دغدغه امر اجتماعی داشته باشد، قدرت دوست ساختن (Make friend) و دوست نگه داشتن (Keep friend) داشته باشد، شیفته هنر/ادبیات باشد و تا آخرین روزهای پیری و واپسین ساعات عمر، در یک زیستِ اجتماعیِ پویا حضور داشته باشد.
روز مهندس مبارک.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o۱۲
27 623
*خانم لمبتون کیست؟*
او در سال ۱۳۳۲ تز خود را به دولت بریتانیا چنین تقدیم کرد:
"نه شاه و نه مصدق، بلکه حکومت اسلامی شیعی".
(مختصر آشنایی با خانم آن لمبتون جاسوسه- ایران شناس بریتانیایی)
خانم لمبتون برجسته ترین جاسوس بریتانیایی که از سال 1953 تا 1971 میلادی به مدت 26 سال کرسی زبان فارسی دانشکده مطالعات آسیایی و آفریقایی دانشگاه لندن را در اختیار داشت، دکترای خود را در رشته زبان فارسی و تاریخ ایران گرفت و در اواسط دهه 1930 میلادی برای تکمیل مطالعاتش برای اولین بار به ایران سفر کرد.
خانم لمبتون در جریان جنگ جهانی دوم و استعفای رضاشاه پهلوی از سلطنت، وابسته مطبوعاتی سفارت بریتانیا در تهران بود و در جریان ملی شدن نفت که به سقوط دولت محمد مصدق انجامید بارها طرف مشورت وزارت خارجه بریتانیا قرار گرفت.
او چندین کتاب در باره زبان فارسی و اوضاع تاریخی و اجتماعی ایران نوشت و انتقادهای صریح او از کمبود های انقلاب سفید در دو کتاب "زمین دار و رعیت" و "اصلاحات ارضی در ایران" باعث سردی روابطش با محمدرضا شاه شد.
مخالفت ایشان با اصلاحات ارضی یا انقلاب سفید نه از بهر نقد مثبت و سازنده این حرکت بزرگ اجتماعی در تاریخ معاصر ایران باشد، بلکه ایشان کلا" با مدرنیته و گام نهادن ایران به جهان نوین و پیشرفت اجتماعی ایران و ایرانیان مخالف و دیدی منفی داشت.
البته طبق منافع کشور متبوعش، به درستی بر این باور بود که مدرن شدن ساختار اجتماعی و صنعتی و فرهنگی و در نهایت سیاسی ایران باعث می شود کنترل سیاسی بر روی این کشور مهم خاورمیانه ای توسط کشورهای صنعتی و محتاج به منابع انرژی منطقه غیر ممکن یا به حداقل امکان برسد و طبعاً این به سود منافع کشورهای بزرگ و صنعتی نبود، از این جهت ایشان همیشه به تئوری هایی مثل "ولایت فقیه" برای آنچه "مردم شیعه ایران" می نامید تمرکز خاص داشت و ریشه کینه اش به شخصی مثل محمدرضاشاه و یا محمد مصدق همین بود که اینان خواستار گذار ایران به عصر نوین خود بودند، از این جهت خانم لمبتون کسی بودکه در بحبوحه نزاع سال 32 تز خود را چنین به دولت بریتانیا تقدیم کرد:
"نه شاه و نه مصدق ، بلکه حکومت اسلامی شیعی".
به عبارتی ایشان بازگشت به عقب را برای مردم ایران تجویز می کرد تحت عنوان کلی بازگشت به فرهنگها و سنتها.
البته اسلام و شیعه از نظر ایشان در صدر شاخص های فرهنگی مردم ایران به شمار می آمد و تقویت این مورد را لازم میدانست!
میس لمبتون یکی از کارشناسان مسائل ایران، اسلام، جهان عرب و از جاسوسان برجسته بریتانیایی که به اغراق می توان گفت که او ایرانی را از خود ایرانیان بهتر می شناخت، براین باور بود که انگیزه های اصلی زنده ماندن فرهنگ و هویت ایرانی سه چیز است :
" زبان فارسی، پایبندهای اخلاقی ، میهن پرستی ایرانی اسلامی"
و ایران بدون این سه ویژگی، توانایی ادامه حیات را نخواهد داشت. ایشان بین ناسیونالیسم اسلامی و ایرانی تفاوت قائل می شد و باور داشت که چون نمی توان ایران را (عربیزه )کرد پس باید حکومت اسلامی متناسب با تفکر خاص این جامعه را تجویز کرد که حکومت شیعی جزو تز پیشنهادی ایشان بود.
میس لمبتون که از دوستان برنارد لوئیس بود، در سال 1342 دکترین
" ولایت فقیه" را برای نخستین بار مطرح و برقراری یک "حکومت اسلامی" در ایران را پیش بینی کرده بود.
او در مقاله مشترکی با لوئیس تحت عنوان «ولی فقیه» دوازده امامی در یک حکومت اسلامی، که هم زمان با تبعید خمینی به عراق در سال 1342 در پژوهشهای اسلام شناسی انتشاریافت می نویسد:
"تمایل به استقرار حکومت خدا در زمین، که اگر با پافشاری نتیجه دهد بی گمان سرانجامش یک سکوت سیاسی تا «ظهور مهدی» یا «انقلاب خشونت بار» خواهد بود!"
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ....
جالبه که این خانم هم در سرنگونی رضاشاه نقش داشته و هم در سرنگونی مصدق.
این زن دوست صمیمی و همکار برنارد لوئیس هست که امسال مرد. برنارد لوئیس ارایه دهنده نظریه تجزیه ایران به ۵ کشور هست.
بازدن روی لینک و ترجمه متن بیشتر با((لمبتون)) آشنا شوید
https://en.wikipedia.org/wiki/Ann_Lambton
خانم لمبتون تاريخ شناس انگليسي و متخصص Islamic political theory and Persian social organisation
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 623
🔵 واحد های ۲ خوابه در یکی از لوکس ترین برج های دبی
🔹برج ۴۵۰ متری - شرکت سوئیسی فرانک مولر - در قلب دبی مارینا
🔹با تمام امکانات رفاهی
🔹 ۱۰ درصد زمان عقد قرارداد
🔹 ۳۰ درصد تا زمان تحویل
🔹۶۰ درصد زمان تحویل کلید
🔹تاریخ تحویل 2026
🔹اقامت طلایی با پرداخت ۱۰ درصد اولیه
#K1_Real_Estate
کانال تلگرام :
@AmlakDbi
🔵جهت اطلاعات بیشتر با این شماره بصورت دایرکت یا واتس آپ در ارتباط باشید
00971582292042
#Franck_Muller_Aeternitas_Tower
27 623
✅ آرزوی بنسلمان و حسرتهای ما
✍️ محمدحسین روانبخش
🔗 در جام جهانی قطر، زمانی که تیم ژاپن با شایستگی به یک هشتم نهایی رسید، یکی از بازیکنان این تیم روبروی دوربین خبرنگاران گفت: «هرکس از من در مورد قهرمان جهان بپرسد، پاسخ میدهم ژاپن می تواند قهرمان جهان شود». آن زمان هیچ کس، نه در ژاپن و نه در دیگر کشورها به این حرف نخندید و آن را گزاف ندانست. با اینکه ژاپن فوتبالی در حد قهرمانی جهان ندارد اما برای همه معلوم بود آنها چه روندی را آغاز کردهاند و هدفگیری دقیقشان کجاست.
🔗 شبیه به آن سخن را، در سطحی بالاتر این روزها از زبان بنسلمان ولیعهد عربستان شنیده میشود که گفته است: «من باور دارم خاورمیانه اروپای جدید خواهد بود. ۵ سال دیگه عربستان کشوری کاملا متفاوت خواهد بود.بحرین، کویت و قطر هم.» این سخن هم نه گزاف ارزیابی شده و نه مسخره. روند رشد اقتصادی عربستان معلوم است و البته مختص یک ماه و دو ماه نیست.
🔗 همزمان با سالهایی که احمدینژاد در ایران دولت را در دست داشت و همهجانبه حمایت میشد، ملکعبدالله در عربستان حکومت میکرد؛ نفت قیمت بالایی پیدا کرده بود و اگر در ایران معلوم نشد ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی ظرف ۸ سال چه شد، عربستان سرمایهگذاریهای ارزشمند خود را در همان سالها گسترش داد و زمینهساز حرکتی شد که حاصلش آن چیزی است که امروز بنسلمان اعلام میکند.
🔗 بابت آن سالها کسی چیزی نمیگوید؛ چه برسد به عذرخواهی؛ همچنان که بابت سالهای بعد، سنگ اندازی در مقابل برجام، اصرار بر اینکه تحریمها نعمت است و حالا هم تکرار ادعای سرعت گرفتن «لوکوموتیر پیشرفت» در روزهایی که حال و روز مردم معلوم است!
🔗 در طول ۱۸ سال گذشته ما «برنامهی چشم انداز ۲۰ ساله» داشتیم که طبق آن باید در سال ۱۴۰۴ از همه نظر برترین کشور منطقه باشیم؛ اما امروز اصلا درباره آن حرفی زده نمیشود تا شاید فراموش شود، چه رسد به یک عذرخواهی ساده از مردم!
🔗 جام جهانی که برگزار میشد، وقتی تیم ملی ایران با کیروش پرمدعا جام جهانی را با شکست میگذراند، ناکامی ایران به استکبار جهانی و اسرائیل نسبت داده شد؛ و نه تنها کسی بابت سوءمدیریت و بیعرضگی مزمن، از مردم عذرخواهی نکرد، بلکه تیم تاج و کیروش از مردم طلبکار هم شدند! در همان روزها سرمربی ژاپن، در حالی که علیرغم شایستگی در ضربات پنالتی، مغلوب کرواسی شدند، در مقابل دوربینهای تلویزیونی، رو به مردمش تعظیم کرد و از آنها عذرخواهی کرد.
🔗 مردم ما در شکست فوتبالمان هم بدهکار تاج و کیروش هستند، چه برسد به عقب افتادگیهای این سالها از دنیا! معجون ِ «ایمان و امید و مدیریت درست»، آنچه دنیا را پیش میبرد برای مردم ایران دور از دسترس است و به جای آن هر روز زهر «بیاعتقادی و ناامیدی و گندهگویی مسئولان» در جام زندگی ایرانیها ریخته میشود و همزمان حتی حسرت یک عذرخواهی روی دل مردم میماند...
🔗 این است که ما سخنان بنسلمان را میشنویم و تاسف میخوریم و باور داریم که فاصلهمان روز به روز از دنیا بیشتر میشود؛ در حالی که سعی میکنیم از حضور بیسوادها به عنوان استاد در دانشگاه جلوگیری کنیم. داستانی از این غمانگیزتر سراغ دارید؟!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
