جمع مدیران نامدار ایران
前往频道在 Telegram
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat
显示更多📈 Telegram 频道 جمع مدیران نامدار ایران 的分析概览
频道 جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 27 626 名订阅者,在 商业 类别中位列第 2 304,并在 伊朗 地区排名第 12 281 位。
📊 受众指标与增长动态
自 невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 27 626 名订阅者。
根据 24 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -179,过去 24 小时变化为 0,整体触达仍然可观。
- 认证状态: 未认证
- 互动率 (ER): 平均受众互动率为 16.50%。内容发布后 24 小时内通常能获得 10.09% 的反应,占订阅者总量。
- 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 0 次浏览,首日通常累积 2 788 次浏览。
- 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 0。
- 主题关注点: 内容集中在 مدیر, جا, آقا, وقت, کس 等核心主题上。
📝 描述与内容策略
作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
“با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید
حامد پاک طینت
@Hamedpaktinat”
凭借高频更新(最新数据采集于 25 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 商业 类别中的关键影响点。
27 626
订阅者
无数据24 小时
-357 天
-17930 天
帖子存档
27 623
🔲🔺پروژه جاودانگی شما چیست؟
مجتبی لشکربلوکی
انسان تا سال ۲۰۴۵ به مرز جاودانگی و نامیرایی می رسد. این ادعا یا دست کم امیدی است که دیمیتری ایتسکوف دارد. هر چقدر موضوع جاودانگی و نامیرایی انسان دور از ذهن به نظر می رسد. اما از نظر تئوری، جاودانگی حداقل برای دیمیتری ایتسکوف غیرممکن نیست. دیمیتری ایتسکوف کیست؟ یک بیزنس من جوان، نیکوکار و میلیاردر روسی است. او ایده جاودانگی را دنبال می کند. چگونه؟ ایجاد سیستمهای روباتیک پیشرفته، رابطهای مغز و کامپیوتر و بدنهای مصنوعی با هدف انتقال آگاهی و اطلاعات مغز یک انسان به مغز و بدنی مصنوعی است.
اگر نخواهیم خیلی پیچیده صحبت کنیم؛ او می خواهد یک بدن ماشینی رباتیک درست کند. همچنین می خواهد آگاهی، حافظه و هوشمندی را از مغز انسان به ربات منتقل کند. او امیدوار است تا با انتقال یک کپی روباتیک از بدن انسان و انتقال هوشیاری و آگاهی مغز انسان به آن جسم روباتیک بتواند زندگی پس از مرگ را برای انسان فراهم نموده و او را جاودانه نماید.
این اولین تلاش بشریت است؟ قطعا نه! تلاش انسان برای جاودانه شدن و نامیرایی از آغاز بشریت با ما بوده است.
پروفسور ارنست بکر، انسان شناس فرهنگی آمریکایی، استاد دانشگاه های برکلی، سایمون فریزر و چند دانشگاه دیگر کتابی دارد به نام انکار مرگ که در سال 1973 با رویکرد روانشناسی و فلسفی به چگونگی واکنش مردم به مرگ می پردازد. او می گوید بیشتر کارهای ما آدم ها برای نادیده گرفتن یا اجتناب از مرگ است!
او معتقد است تقریباً هر کاری که ما انسانها انجام میدهیم ناشی از ترس ما از مردن است. او ادعا میکند که این وحشت باعث میشود ما در «پروژههای جاودانگی» شرکت کنیم، فعالیتهایی که با هدف تأمین «بودن همیشگی» ما در جهان است.
پروژه جاودانگی چیست؟ بکر آن را اینگونه توصیف می کند: کاری که در آن ما چیزی را ایجاد میکنیم یا بخشی از آن میشویم که احساس میکنیم بیشتر از خود ما روی زمین باقی خواهد ماند. با انجام این کار، احساس می کنیم که در مقایسه با بدن فیزیکی که در نهایت می میرد، بخشی از چیزی ابدی می شویم که هرگز نمی میرد.
پروژه جاودانگی می تواند ریشه فرزندآوری، خلق اثر هنری، ثروت اندوزی، ساختن امپراطوری و تقرییا هر کار دیگر مهم ما باشد!
خب تا اینجا فهمیدیم که همه ما دانسته و نادانسته، خواسته و ناخواسته درگیر پروژه جاودانگی هستیم. این را اینجا نگاه دارید. دوباره برمی گردیم!
عموم ادیان آسمانی جهان، یک تصویر آرمانی از سرنوشت بشریت ارایه کرده اند. جایی که منجی موعودی می آید که هر کدام از ادیان نام آن را به زبان خود چیزی گذاشته اند اما انگار فصل مشترک آنان این است که فردی آسمانی که جان جهان است می آید و انسان دوباره از نو تعریف می شوند و زمین به آسمان وصل می شود. خدا آنچنان نزدیک می شود که گویی در ما نفس می کشد. آیا ما آن روز خواهیم بود؟ جسماً شاید باشیم شاید هم نه! اما اگر از منظر پروژه جاودانگی نگاه کنیم می توانیم آن روز آن جا باشیم.
بگذارید یک مثال ساده و پیش پا افتاده را با هم مرور کنیم: من امروز ۱۰۰ کتاب خوب برای کودکان یک منطقه محروم می فرستم، یک کودک یک کتاب را می خواند و زندگی اش متحول می شود (یک سال بعد). او بعدها می شود یک تاجر موفق (سی سال بعد)، سپس او خیریه ای تاسیس می کند (چهل سال بعد)، خیریه او باعث می شود که ده ها دختر از تن فروشی، ده ها پسر از شرافت فروشی نجات پیدا کنند (پنجاه سال بعد). یکی از ان دختران می شود معلم مدرسه ای و برای بچه های مدرسه الهام بخش است (شصت سال بعد) و ... من آن روز مرده ام. تمام سلول های بدنم تجزیه شده اند و به خاک تبدیل شده اند اما من همان خانم معلمی هستم که عاشقانه درس می دهد. همان کودکی دبستانی هستم که بعدها تبدیل می شوم به یک پزشک شرافتمند که نیمی از زمانش را صرف درمان رایگان می کند. همان نوجوان دبیرستانی هستم که فرصت می کند شعر بگوید و دنیا را رنگی تر کند. دقت کنید که صحبت از تناسخ و بازگشت به دنیا در قالب دیگری نمی کنم بلکه صحبت از جاودانه شدن و نامیرایی است به واسطه نیکویی و دانایی و زیبایی.
اگر اینگونه بنگریم لازم نیست که در دوران ظهور آن ابرانسان حضور فیزیکی داشته باشیم. فقط کافیست که «پروژه های درست، مهم و متعالی» انتخاب کنیم و بگذاریم هستی این چرخه نیکوکاری را ادامه بدهد و ما را به انتهای جهان پیوند دهد!
حالا که از پروفسور بکر صحبت کردیم بعد نیست که به پایان زندگی او اشاره کنیم: زندگی بکر مارس ۱۹۷۴ در سن ۴۹ سالگی به پایان رسید، جالب است که فقط دو ماه پس از مرگش، جایزه بسیار معتبر پولیتزر را برای ادبیات غیرداستانی عمومی دریافت کرد. برای دیمیتری ایتسکوف آرزوی موفقیت می کنیم اما یادمان باشد چه چیزی را می خواهیم جاودانه کنیم!
27 623
🔺خوشبختی خریدنی است؟
🔰بلومبرگ
♈️تاکنون بارها این جمله را شنیدهاید که «پول خوشبختی نمیآورد». احتمالا وقتی با مشکلات مادی یا تورم بالا روبرو شدهاید این جمله را تمسخر کردهاید یا شاید وقتی بیمار یا ناخوش بودهاید، آن را تایید کرده باشید. بالاخره کدام درست است؟ پول خوشبختی میآورد یا نه؟ نتایج برخی یافتههای جدید که بلومبرگ هم به آن پرداخته است، به این پرسش پاسخ میدهد. در ادامه به این مطلب اشاره میکنیم.
پول واقعا خوشبختی میآورد یا نه؟
♈️مطالعهای که به تازگی انجام شده، این نظریه را که اگر بیشتر از یک مقدار مشخص درآمد داشته باشید، حس رفاه و سرخوشی نمیکنید، #رد میکند. در گذشته این ایده که با پول نمیشود خوشحالی را خرید، رواج داشت. مدتها است که پژوهشگران دست به تحقیق و سنجش عقاید عمومی زدهاند و این ایده هم مورد بررسی آنها قرار گرفته است. البته نتایج تحقیقات متفاوت بوده است که یکی از دلایل آن هم به تعریف خوشبختی برمیگردد.
♈️در مقاله مشهوری که در سال 2010 منتشر شد، دنیل کاهنمن روانشناس و انگوس دیتون اقتصاددان (برندگان نوبل اقتصاد) با بررسی پیمایشهای موسسه گالاپ به این نتیجه رسیدند که ارزیابی رضایت آمریکاییها از زندگی با درآمد افزایش پیدا میکند. با این حال، رفاه و خوشبختی روانی آنان پس از اینکه درآمد سالانه خانوار به ۷۵ هزار دلار در سال میرسید، تغییر زیادی نمیکرد. البته آن پول با احتساب تورم، در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار دلار است. یعنی اگر ۱۰۰ هزار دلار در سال درآمد داشتید، احتمالا دیگر با افزایش درآمد خیلی به خوشبختیتان اضافه نمیشد.
♈️پژوهشهای دیگر چه میگویند؟
تقریبا همان حول و حوش که دیتون و کاهنمن این پژوهش را به پیش میبردند، یک دانشجوی دکتری روانشناسی دانشگاه هاروارد و مدیر سابق محصولات نرمافزاری به نام متیو کیلینگزورث یک ابزار اندازهگیری برای سنجش خوشبختی ایجاد کرد. این ابزار یک اپلیکیشن آیفون بود که در بازههای تصادفی صداهای کوچکی ایجاد میکرد و از افراد در مورد فعالیتها و احساساتشان سوال میکرد. یکی از یافتههای اولیه که در سال 2010 منتشر شد، این بود که پریشانی ذهنی و حواس پرتی انسان را ناراحت میکند.
♈️کیلینگزورث از آن زمان از این اپلیکیشن استفاده کرد تا ارتباط بین شادکامی و درآمد را اندازهگیری کند. نتیجه این کار آن بود که ارتباط میان این دو #قویتر از آن چیزی است که تصور میشد. حتی پس از درآمد 75 هزار یا 90 هزار دلاری هم به نظر میرسد پول باعث خوشبختی شده است.
🔰جمعبندی نقش مهم پول در خوشبختی و تفاوت نتایج بین کشورها
♈️کیلینگزورث در کار خود بیش از یک میلیون و 725 هزار نمونه گزارش از 33 هزار بزرگسال آمریکایی که از این اپلیکیشن استفاده میکردند، به دست آورد. درآمد متوسط خانوارهای آمریکایی در سال 2019 کمی کمتر از 69 هزار دلار بود اما در گزارش کیلینگزورث این عدد 85 هزار دلار است. به نظر میرسد در برخی کشورها خوشبختی با پول هم خریدنی باشد. با این حال، شاید این موضوع در بین کشورهای مختلف متفاوت باشد.
♈️اقتصاددانی به نام ریچارد ایسترلین در سال 1974 دریافت که درآمدهای سرانه ملی بالاتر لزوما منجر به شادی بیشتر نمیشود. البته این نتیجه از آن زمان تاکنون مورد بحث قرار داشته است. در مجموع، به نظر میرسد نتایج تحقیقها علاوه بر کمتر در نظر گرفتن نقش مهم ثروت در خوشبختی، به تفاوت فرهنگ در برخی کشورها نیز ارتباط دارد.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o۱۲
27 623
🟦 شليك 101 توپ به علامت شوربختی ایرانیان!
📌به مناسبت اول اسفند، سالروز امضای عهدنامه تركمنچای
✍️ علی مرادی مراغه ای
♦️اگر از من بخواهند سیاهترین و سرنوشت سازترین روز تاریخ معاصر ایران را تعیین کنم خواهم گفت همین روز عقد قرارداد ترکمنچای!. چون براساس آن قرارداد، تنها بخشی از قلمرو ایران جدا نشد بلکه در تمام حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی اخلاقی...کمر ایران شکست و پس از آن، دیگر چنان اسیر سرپنجه دو قدرت استعماری روس و انگلیس شد که هرگز نتوانست کمر راست کند! کالاهای روسی و انگلیسی بازارهای ایران را تسخیر کرده ریشه های تولید ایرانی را خشکاند...
اوضاع چنان شد که نیم قرن پس از آن، حتی قویترین شاه قاجاری ناصرالدین شاه، افسوس میخورد که بدون رضایت روس و انگلیس، نمیتواند به شمال و جنوب کشورش سفر کند!
و یکصد سال پس از آن قرارداد به دوران احمدشاه چنان شد که احمدعلی سپهر(مورخ) مینویسد:
«دخالت بیگانگان در امور ایران بجایی رسیده که در 1914روسها در قزوین و تبریز از مردم مالیات می گرفتند!»
و اینها همگی از تبعات آن شکست و ترکمنچای بود. پس، بیهوده نبوده که فردریک انگلس گفته بود:
«قرارداد ترکمنچای ایران را دست نشانده و مستعمره روسیه ساخته است...»
♦️اما باید اضافه کنم که آن قرارداد اگر امضا نمی شد چیزی بنام ایران باقی نمی ماند چون قوای روسی تا نزدیکی زنجان آمده بود و ژنرال پاسکویج به تزار نامه نوشته خواهش می کرد که به او اجازه دهد تا بسوی تهران حرکت کرده پایتخت ایران را بگیرد! اینها را مفصل در کتاب سراسر زخمگین(سالهای زخمی) آورده ام. باید بگویم که مسبب اصلی آن شکست و شوربختی پس از آن، همان مراجع و کسانی بودند که بی خبر از قدرت حریف، بر طبل جهاد و جنگ کوبیدند و جنگ را بر شاه قاجاری تحمیل کرده و دور دوم جنگهای ایران و روسیه را آغاز کردند...
شاید برای نسلهای آینده ایرانی مایه عبرت گردد که بدون در نظر گرفتن توازن قوا، از سر احساسات و خیالات هرگز دگربار با شاخِ هیچ گاوی در نیفتند!
♦️روسها در تمام جبهه ها پیروز شده از ارس گذشته به شهرهای آذربایجان سرازیر شدند...
وقتی ولیعهد عباس ميرزا از خوى عازم تبريز بود در بین راه، خبر وحشتناك ورود قواى روسيه به تبريز را شنيد. پایتختش به اشغال دشمن در آمده، مردم و کل پادگانش و حتی زنان و فرزندانش نیز اکنون در تحت تسلط قوای روسی بودند!.
واتسن، وضع و حال رقت بار وليعهد شجاع و شوربخت ايرانی را پس از شنيدن خبر تسخير تبريز توسط دشمن، چنين به تصوير میكشد:
«يأس و حرمان ناشى از اين خبر را از لحاظ وليعهد میتوان تصور كرد چون زنان و فرزندانش در تبريز بودند، قصر او، توپخانه او و مهمات نظامى او در اين شهر بود، از اسب پياده شد و بى درنگ از سرجان مكدونالد وزير مختار انگليس تقاضا كرد يكى از افسران خود را براى ترتيب مصاحبه اى بين والاحضرت و ژنرال پاسكويچ بفرستد و هنگامى كه نگران، زير سايه درخت بيدى نشسته بود از نماينده ما درخواست سه هزار تومان وام كرد تا خرجهاى جارى خود را پرداخت كند، افسر انگليسى فورى وجه را پرداخت ولى فرمانده روسی نسبت به شاهزادهِ گرفتار، ادب و نزاكتى ابراز نكرد...(زيرا) ژنرال پاسكويچ از قبول مصاحبه پيشنهادى وليعهد امتناع ورزيد و او چاره اى نداشت جز اينكه آن توهين را تحمل و به سلماس عقب نشينى كند و در انتظار خاطر طرف فاتح بماند!»
(سالهای زخمی:ص487)
♦️و این، ماحصل در افتادن با حریف پرقدرت بود...! حالا حریف تا میانه آمده، درست بر روی سینه ما نشسته بود و بند بند ترکمنچای را اصرار میکرد و بزور تحمیل میکرد! و این قرارداد بین یک فاتح با یک مغلوب بود و قائم مقام فراهانی مغز متفکر ایرانی که به دستور عباس میرزا بر سر بندهای ظالمانه قرارداد با روسها چانه می زد و حریف زیر بار نمی رفت، از سر تحسر گفت:
«.. خدا روى جنگجويان ايران را سياه كند كه جنگ به راه انداختند و در ميدان نايستادند. دو سال است مرارت با ماست و باز راحت و فراغت با آنها...»
♦️جدایی کامل شهرهای آنسوی ارس و همچنین غرامت کمرشکن ده کرور که بر ایران به عنوان آغاز کننده جنگ، تحمیل گردید کل خزانه را تهی ساخت. شهرهای آنسوی ارس جدا شد و شهرهای اینسوی ارس نیز که تا زنجان در اشغال روسها بود حتی پس از عقد ترکمنچای نیز تخلیه نمی کردند روسها تضمینی میخواستند برای پرداخت به موقع اقساط غرامت! و تضمین نبود...
کارد چنان به استخوان رسید که عباس ميرزا مجبور شد طلاجات و جواهرات خانواده اش را نیز بفروشد و حتی به كسر نصف حقوق ساليانه اعضاى دستگاه خود پرداخت!...
و بالاخره در این روز، قرارداد توسط طرفين امضاء گرديد.
روسها به علامت پیروزی و جشن،101 گلوله توپ شلیک کردند...اما 101 توپ به علامت شوربختی ایرانیان!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o۱۲
27 623
آیا میدانید استفاده طولانی مدت از وسایل دیجیتال باعث ایجاد خستگی، قرمزی و خشکی چشم و همچنین اختلال در ساعات خواب میشود؟
✅با استفاده از عدسی بلوکنترل HOYA از چشمان خود در برابر پرتوهای مضر نور آبی محافظت کنید.
👓جهت خرید محصول و کسب اطلاعات بیشتر به مراکز عینک فروشی مجاز در سراسر کشور مراجعه فرمایید.
instagram.com/eyebackteb.hoya
27 623
🔹 آقای رئیسی، میآیید بریم دوسیخ جگر بخوریم؟
آقای رئیسجمهور، سلام
🔸 داشتم خاطرات ۲۴ بهمن مرحوم آقای هاشمیرفسنجانی را میخواندم که رسیدم به سال ۶۴. نوشته آن روز اهواز بوده و برای رفع خستگی با لباس شخصی با چند نفر رفته مغازه جگرکی و چند سیخ جگر خوردهاند.کاش آن مرحوم حالوهوای آن روز عصر و حسوحال مغازه جگرکی را هم مینوشت؛ چون مهم است.
🔸 این خاطره را که دیدم به کلهام زد به شما پیشنهاد کنم یک روز عصر یا ترجیحاً شب با هم به یک جگرکی برویم. مکانش هم فرق نمیکند. چه دوراهی قپان، چه چهارراه سیروس، چه شاه عبدالعظیم، چه محله خودتان سعادتآباد، چه دربند، چه دولاب... انتخاب با شما.
🔸 در مغازه جگرکی از غدایی که نوش جان میکنید لذت ببرید، اما سکوت کنید و به حرفهای مردم و مشتریها گوش کنید. آنها نیاز ندارند سؤالی بشنوند تا درباره اوضاع و احوال مملکت حرف بزنند. حتی رنگ جگر یا پایه لق صندلیای که روی آن نشستهاند انگیزهمندشان میکند حرف بزنند. آنقدر متنوع صحبت میکنند که ذرهای حوصلهتان سر نمیرود. جگرکیها پاتوق همهجور آدمی هم هستند؛ از حزباللهی بگیر تا کمحجاب و بیحجاب، از تحصیلکرده تا عامی، از خوشحال تا افسرده، از شوخوشنگ تا دمغ...
🔸 آنجا اجازه بدهید وارد بحثهای بامزه آنان بشوم و یکسری آمار و اعداد نقل کنم؛ مثلاً بگویم رشد اقتصادی مملکت شده ۸ درصد؛ یا تورم از 2 سال پیش تا الآن نصف شده؛ یا رشد نقدینگی آنقدر کم شده که با کله خورده زمین؛ یا از وقتی که عضو بریکس و شانگهای شدهایم شست پای تحریم را کردهایم توی چشمش؛ یا اقتصادمان شده رتبه نوزدهم دنیا.
🔸 همینطور که من این حرفها را میزنم شما به قیافه آدمها نگاه کنید. خواهید دید چند نفری اصلاً محل نمیگذارند. یکیدو نفر هولهولکی لقمههای بزرگتری میگیرند تا زودتر مغازه را ترک کنند و حرفهایم آزارشان ندهد. یکیدو نفر انگشت سبابهشان را به سمت قسمت فوقانی کلهشان میآورند و به فرد همراهشان حالی میکنند که طرف قاطی دارد.شاید واکنشهای دیگری هم باشد که خودتان خواهید دید.
🔸 آنچه قطعاً در آنجا دستگیرتان میشود این است که جنس آدمهای مغازه با آنهایی که در سفرهای استانی جمع میشوند فرق دارد. برای حرفهای من سوت نمیکشند، کف نمیزنند، به ساعت مچیشان نگاه نمیکنند که هرچه زودتر وقت بگذرد و بدوند سمت اتوبوسهایی که از راه دور و نزدیک آمدهاند.
🔸 در مغازه جگرکی شاید فرصتش پیدا شود که به شما بگویم خیلی از بادمجان دور قاب چینهایی که برایتان عدد و آمار میسازند از جنس شما نیستند. آنها اگر این رقمهای بیحساب و کتاب را به شما ندهند که باید جلوپلاسشان را جمع کنند و بروند خانهشان. آنها از همین حالا رختخوابشان را برای ۴ سال دولت بعدیتان هم پهن کردهاند.
🔸 شاید در مغازه جگرکی این فرصت پیش بیاید که به شما بگویم دولتتان در تراز مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی نیست. برخی آدمهای دولتتان خیلی کوتاهقد هستند. شاید بتوان نام برد از مدیری که هم سمتش و هم خودش آنقدر کوچولوست که در اوایل پست گرفتن در دولت شما دغدغهاش این بود که چرا اتاقش سرویس بهداشتی اختصاصی برای او ندارد!
🔸 خب. بعد از نوش جان کردن جگر، دعوتتان میکنم به یک استکان چای قندپهلو. آخ، گفتم چای یاد چای دبش افتادم. دیدید جوری برایتان شعبدهبازی کردند که فساد مسلم چند میلیارد دلاری جلوی چشم شما کوچک شد و حتی کاری کردند که واژه «فسادنمایی» را اختراع کنید؟ حتی با قوه قضائیه درگیر شدید؟ واقعاً برای چی آبرویتان را گذاشتید؟ خودتان را برای کی خرج کردید؟
🔸 بعد از صرف چای برویم جلوی دخل صاحب جگرکی و از حال و احوال کاسبی و مالیات ۱۴۰۳ و قیمت جگر خام و بهای گوسفند زنده و مقایسه این قیمت با دو سال و نیم پیش هم گپی بزنیم و بیاییم بیرون.
🔸 آقای رئیسی! جگر خیلی خاصیت دارد اما مغازه جگرکی رفتن خیلی بیشتر. خوبیاش این است که چندتا حرف حساب هم میشنوید.
🔸 مرحوم هاشمی خاطره جگرکی رفتن را کامل ننوشت، شما کامل بنویسید. من مرده و شما زنده. تنها یادگار مفیدی که بهجا خواهید گذاشت همین خاطره خواهد بود.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o۱۲
27 623
✅دعای تحویل سال را ندانستن عیب نیست!
✍️حسین ثنایی نژاد
دعای تحویل سال را ندانستن عیب نیست!
عیب این است که رئیس سازمان سینمایی باشی و از رو نتوانی چهار جملهٔ سادهٔ عربی را بخوانی!
عیب این است کسی برای چنین مقام فرهنگی مهمی انتخاب شده است که آنقدر به فرهنگ جامعهاش احاطه ندارد تا دعای تحویل سال را از رو درست بخواند.؛ دعایی که بیسوادترین آدمها از حفظ میخوانند.
عیب این است که او با اینکه میداند بلد نیست عربی بخواند ولی آنقدر بیباک است که میداند به هیچجا برنمیخورد و آسودهخاطر آن متن عربی را بلغور میکند.
عیب مهمتر اینکه او تحصیلکردهٔ یک نظام آموزشی است که عربی جزو دروس الزامی دورهٔ تحصیل او بوده است.
او چرا باید از نادانی خود شرمگین باشد وقتی وزیر خارجهاش که نه انگلیسی بلد است و نه عربی، هر دو زبان را از رو غلط میخواند و به هیچ مشکلی هم برنمیخورد و هیچکس از او بازخواست نمیکند و هیچ مشکلی برای شغلش پیش نمیآید!
وقتی وزیر خارجه بلد نیست انگلیسی و عربی از رو بخواند و همچنان اصرار بر این کار دارد، مثل راننده اتوبوسی است که بلد نباشد رانندگی کند و همچنان اصرار بر راندن اتوبوسی نماید که پر از مسافر باشد! هیچ عاقلی به چنین رانندهای اجازه رانندگی نمیدهد!
حال معلوم نیست چرا آن وزیر و این رئیس با چنین ضعف بارزی، همچنان پابرجا در سمت خود میمانند و در واقع به ریش مردم میخندند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o۱۲
27 623
☑️ مدیرعاملی تنها یک جایگاه نیست، بلکه یک تخصص حرفهای است
✅ دوره «مدیرعامل حرفهای» ماهان
📕 دوره مدیرعامل حرفهای ماهان، بهعنوان اولین دوره شخصیسازیشده برای مدیران عامل در ایران، تمامی نیازهای مدیران سازمانهای امروزی را بهصورت تخصصی مدنظر قرار داده است.
شما با شرکت در این دوره از خدمات ذیل بهرهمند خواهید شد:
🔻۹۰ ساعت آموزش کاربردی توسط اساتید تراز اول
🔻برگزاری جلسات منتورینگ گروهی با مدیران عامل الهامبخش
🔻فرصت شبکهسازی حرفهای با مدیران عامل
🔻امکان حضور در رویدادهای هفتگی کافهنتورک (باشگاه کسبوکار ماهان)
☎️ جهت دریافت مشاوره تخصصی و ثبت نام، عدد 157 را به شماره 02188401313 بفرستید.
27 623
✅ داستان تاسيس استارتاپ ديجي كالا در ايران
برادران محمدی (حمید و سعید) که موسسان دیجیکالا هستند، سعید محمدی، یکی از دو برادر میلیاردر موسس دیجیکالا مي گويد : من لیسانس مکانیک و فوقلیسانس ام.بی.ای از دانشگاه سازمان مدیریت صنعتی دارم و برادرم حمید محمدی، لیسانس صنایع از دانشگاه خواجه نصیر و فوقلیسانس ام.بی.ای از دانشگاه علم و صنعت دارد.
من و برادرم، در کار عکاسی دیجیتال فعالیت میکردیم. روزی برای خرید دوربین هنگامی که از جستجو در اینترنت توانستیم به اطلاعات کافی درباره دوربین دست پیدا کنیم، به خیابان جمهوری تهران رفتیم و دوربین را خریداری کردیم.
بعد از اینکه دوربین خریداری شد و پس از چند روز استفاده از آن، متوجه شدیم که دوربینی را به ما فروختهاند که لنز آن تعمیر شده است و به اصطلاح دست دوم است. اینجا بود که جرقه ایجاد یک سایت خرید اینترنتی که نام آن «دیجیکالا» شد، در ذهن ما زده شد.
در تاسیس «دیجیکالا» از تجربه خرید دوربین استفاده شده و به دنبال آن نوشتن یک مدل کار آغاز شد.پس از آن به جمعبندی نهایی رسیدیم و کافی بود کار را عملی کنیم.
اوایل سال ۸۵ بود که شروع کردیم به برنامهنویسی برای اینکه سایت را بالا بیاوریم و به دلیل اینکه نخستین سایت فروشگاه اینترنتی بودیم و شبیه یا مدلی نداشتیم، باید از اول تا آخرش را خودمان طراحی میکردیم. پس کار در سال ۱۳۸۵ راهاندازی شد و کار خود را با ۵ نفر شروع کردیم اما در پایان سال ۹۳ پرسنل آن به ۷۰۰ نفر رسید.
دیجیکالا در سال ۲۰۱۴ و براساس گزارشی که مجله اکونومیست منتشرکرد، در رتبه نخست سایتهای ایران قرار گرفت و در حال حاضر ما ۱۰۰۰ نفر پرسنل داریم و تعداد فروش روزانه دیجیکالا ۲۰۰۰ سفارش با متوسط ۶۰۰ هزار تومان است که در مجموع به عدد فروش ۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان در روز میرسیم.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o۱۲
27 623
Repost from Businessdoctors.ir
📈 پارادایم شیفت؛ همایشی برای کسب و کار شما!
📆 ۱۰ ام اسفندماه؛ به همراه بنیانگذاران بیزنس داکترز انگلستان، راجع به آخرین آموزههای عملیاتی دنیای مدیریت برای رشد و توسعه کسب و کارهای خرد و متوسط در کلاس جهانی صحبت خواهیم کرد.
✅ با سخنرانی دکتر احمد نظری مهرابی و بنیان گذاران بیزنس داکترز.
🔸 صدور گواهی بین المللی CPD برای تمامی حضار.
🔸 به همت گروه ماموت و بیزنس داکترز
📌 لینک ثبت نام رویداد:
▶️ B2n.ir/n08707
27 623
Repost from l رادیواستراتژی l Strategy Radio l
🛑 دوره جامع تدوین و پیاده سازی استراتژی
🥇مدرس: دکتر آرش خلیلی نصر
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد،دانشگاه صنعتی شریف
مشاور ده ها شرکت معتبر و برگزار کننده صد ها دوره در حوزه تدوین و پیاده سازی استراتژی
عضو انجمن بین المللی مدیریت استراتژیک(SMS)
مولف مقالات و کیس ها در مجلات برجسته استراتژی نظیر BSE و مترجمی یکی از معتبرترین رفرنس های حوزه استراتژی
و
🎤 نوع دوره :
حضوری یا مجازی
📍مکان دوره :
دانشگاه صنعتی شریف
⏱ زمان دوره:
دوره شامل ۲ بخش ۲۸ ساعته می
باشد:هفت هفته (چهارده جلسه)
چهارشنبه ها از ساعت ۱۷ تا ۲۱
پنج شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰
🎯 مزایای دوره:
کیس محور
اخذ مدرک معتبر
معرفی برگزیدگان دوره به شرکت های منتخب
نحوه ارزیابی استراتژی ها
نحوه کار نرم افزار های مرتبط با پیاده سازی استراتژی
بانک شاخص و چک لیست های مرتبط
تدوین استراتژی در شرایط عدم قطعیت بررسی به روز ترین متد های تدوین و پیاده سازی استراتژی
نحوه استفاده از Chat Gpt در تدوین استراتژی
ارایه توصیه نامه علمی به برگزیدگان دوره
📩 ثبت نام در دوره:
تلگرام:
@topstrategicmanager
ایمیل:
sharifstrategyoffice@gmail.com
27 623
♦️ دلال ها برای تایید صلاحیتم ۱۰ میلیارد تومان خواستند
👤هدایت الله خادمی
📌صلاحیتم توسط شورای نگهبان تایید نشد!
🔻اما چند نکته با مردم شریف ایران: ۱-در قرون وسطی و حاکمیت روحانیون و کلیسا بر اروپا خون مردم را در شیشه کردند و حتی از منظر خود بهشت را قطعه بندی و به مردم بدبخت میفروختند و عده ای هم برای خرید بهشت صف میکشیدند و تا وقتی از سیاست کنار نرفتند اروپاییان رنگ توسعه و آرامش و صلح و زندگی را ندیدند.
۲- حالا هم اینجانب آزاده،جانباز،در لیست ترور منافقین،یک دوره نماینده مجلس،دو دوره تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان را رد صلاحیت میکنند ولی دلال ها برای فروش التزام به اسلام،تلفن بارانمان کردند ولی خریدار نبودم.
۳-رقم هایی که دلال ها برای فروش التزام تقاضا میکردند تقریبا مشابه بودند کسی ۱۰ میلیارد تومان،دیگری ۳۰۰ سکه و بعضی ها ۱۲۰ هزار دلارآمریکا!!.
۴-زندگی و گذشته کسانی که در خوزستان بانی و باعث رد صلاحیتم بودند را اگر بدانید از همه چی عبور خواهید کرد.
۵- معلوم نیست چه گروه عجیب و غریبی همه امور کشور را بدست گرفته اند!،اگر نظام بفکر خود است باید حتما بعضی از این روحانیون و عوامل شان را از صحنه سیاسی کشور کنار بگذارد وگرنه روزگار بدتری در پیش روی مردم و کشور است
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o۱۲
27 623
🔹 انقلابی در جستوجوی ناکجاآباد!
در مورد حضور مردم در انقلاب ۵۷ عبارت مشهوری وجود دارد؛ آنها می دانستند که چه نمی خواهند ولی نمی دانستند که چه می خواهند! شاید بتوان در این زمینه از عنوان کتاب علی رهنما درباره زندگینامه سیاسی علی شریعتی بهره جست؛ مسلمانی در جستوجوی ناکجاآباد. در دهه ای که بومی گرایی، متاثر از الهیات رهایی بخش جهان سوم هر روز وسعت بیشتری در افکار عمومی می یافت و آتش معنویت گرایی بیش از پیش شعله می کشید، طرفداران انقلاب در میان ایرانیان، از دکتر شریعتی تا آیت الله خمینی می کوشیدند تا تحقق راه سوم مبتنی بر اسلام در میانهی؛ غرب/ شرق، و کاپیتالیسم/ مارکسیسم را باور پذیر کرده و ناممکنها را ممکن سازند. هماهنگ کردن دوگانه هایی متعارض که همچنان با یکدیگر فاصله بسیار دارند:
✅ مادیات همراه با معنویات: رشد معنویت گرایی متاثر از جنبش های اجتماعی اروپا و امریکا در کنار مبارزات رهایی بخش شمال افریقا موجی از آرمان گرایی را در جهان منتشر ساخت. ایران پیرامونی هم متاثر از چنین اندیشه هایی کوشید تا جامعه ایده آل را در قامت اندیشه های علی شریعتی در دهه پنجاه به تماشا بنشیند. افزایش گرایشات دینی به ویژه در دانشگاه ها هم نوید روزهایی را می داد که ایرانیان قرار بود به دنبال جمع میان دنیا و آخرت باشند. حتی میشل فوکو هم کتابی در مورد انقلاب ۵۷ نوشت و ایران آن روز را روح یک جهان بدون روح نامید. البته فوکو در ماه های پس از انقلاب در مورد برخی تصورات خود در مورد این رویداد تجدید نظر کرد.
✅ جمهوریت همراه با اسلامیت: حکومت قانون، آرمان انقلاب مشروطیت بود ولی سیر رویدادها نه تنها این هدف را محقق نساخت بلکه استبداد رضا شاهی را جایگزین آن ساخت. پیشنهاد جمهوریت هم با مخالفت روحانیت روبرو شد و سلطنت لاجرم ادامه یافت. تداوم نظام سلطانی محمدرضا شاه اما عطش حکومت مردمی را در جامعه شدیدتر ساخته بود. حکومتی که هم مردمی و هم اسلامی باشد. جمهوری اسلامی می توانست پیشنهاد خوبی برای تداوم مبارزات انقلابی باشد. سرعت تحولات انقلابی اما بیشتر از آن بود که گفتوگوهای نظری میان روشنفکران و روحانیون پیرامون چگونگی قابل جمع بودن جمهوریت و اسلامیت شکل گرفته و به نتیجه برسد.
✅ تجدد همراه با تدین: شتاب تجدد گرایی پهلوی دوم به شکل گیری تناقض های فرهنگی جدی در میان خانواده های مذهبی انجامید. بخش قابل توجهی از این خانواده ها رفتن به سینما یا دیدن تلویزیون را تحریم کرده و حتی در مورد فرستادن دخترانشان به دبیرستان تردیدهای جدی داشتند. حتی روشنفکرانی مانند شریعتی هم میان تجدد و تمدن تفکیک قائل شده و آشکارا از دومی حمایت می کردند. آیت الله خمینی هم در سخنرانی بهشت زهرا خواستار تجددی بود که فاقد جنبه های غیر اخلاقی باشد. برخی روشنفکران دینی مانند عبدالکریم سروش هم در دهه هفتاد با تاکید بر امتیاز گزینشگری معتقد به توانایی ما در پیرایش تجدد از جنبه های زیان آور آن بودند. تلاشهایی که نافرجام بودن آنها اکنون اثبات شده است.
🔹 نکته پایانی: اکنون و باگذشت بیش از چهل سال از انقلاب ۵۷ دیگر روشن شده است که جمع میان این دوگانههای متناقض از همان ابتدا هم آرزویی محال بوده است. واقعیت های اجتماعی صلب تر از آن چیزی هستند که به ما مجال دهند صرفا با اراده گرایی بتوانیم جامعه ای ایده آل را ایجاد کنیم، اما واقعیت این است که انقلاب ها از بستر همین ناممکن هاست که نضج گرفته و به پیروزی می رسند. به حاشیه رفتن عقل و به میدان آمدن احساس، جستوجوی ناکجاآباد، و سودای جمع آرمانهای متعارض پیشران بسیاری از انقلابهاست!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o۱۲
27 623
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o۱۲
27 623
✍️ مهران صولتی
🖊 چرا انتظار توسعه در شرایط کنونی ایران بیهوده است؟
ایران از حدود یکصد سال پیش و با پیوستن به مدار نظام جهانی در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفت. شواهد اما حاکی از آن است که به رغم سه تحول سرنوشت ساز مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی هنوز هم ما کشوری در حال توسعه به شمار می رویم. پیشرفت های زیادی در این مدت صورت گرفته ولی از آن جهش نهایی که بتواند ما را در جرگه کشورهای توسعه یافته قرار دهد هنوز هم خبری نیست. به نظر می رسد با نزدیک شدن به موعد بسته شدن پنجره جمعیتی در سال ۱۴۲۵ کار بیش از پیش بر ما سختتر و دوران انتقال طولانیتر شود. حال بر اساس این ملاحظات مایل ام به این پرسش پاسخ دهم که چرا در وضعیت کنونی انتظار برای توسعه یافتگی کشور بیهوده می باشد؟
✅ هراس از آزاد شدن نیروهای اجتماعی:
توسعه پدیده ای فراتر از ساختن پل، سد و جاده است. اینها پیشرفت است نه توسعه! یعنی همان تصوری که یکصد سال است مهندسی را برتر از علوم انسانی نشانده و تکنوکراسی را جایگزین دموکراسی ساخته است. توسعه پیش از هر چیز به معنای آزاد سازی تمامی نیروهای اجتماعی و مشارکت آنها در ساختن آینده جامعه است. شاید بتوان ترجمان این آرمان را در شعار ایران برای همه ایرانیان یافت. امری که منوط به آموزش و پرورش انسان هایی در تراز رقابت با قدرت های اقتصادی جهان است. اما آن چه در چهل سال گذشته بیش از همه به چشم آمده است عزمی جدی برای مهار جامعه و نیروهای توانمند آن بوده است. محدود سازی تاثیر گذاری نخبگان، کنترل دامنه فعالیت نهادهای مدنی، امنیتی سازی گفتمان فعالیت های سیاسی- اجتماعی و زینتی سازی نقش نهادهای انتخابی از طریق موازی سازی مراکز قانون گذار از جمله این تلاش ها می باشد.
✅ جلوگیری از افزایش توقعات اقتصادی:
تجربه رژیم شاه در بالا بردن انتظارات اقتصادی مردم پس از افزایش قیمت نفت (۱۳۵۲) و سپس ناکامی در برآوردن آنها پس از کاهش شدید قیمت آن (۱۳۵۵) که منجر به بیثباتی سیاسی و انقلاب ۵۷ شد درسهایی ذیقیمت برای آیندگان به همراه داشت. این که حکومتهایی که سطح توقعات اقتصادی را پایین نگه می دارند از ثبات بیشتری برخوردارند. امری که در تمامی چهل سال گذشته سرلوحه سیاست گذاران کشور قرار داشته، عبارت از تلاش برای تعویق مطالبات و پرهیز از دمیدن در کوره انتظارات بوده است. تنظیم آرزوهای مردم و پایین نگه داشتن فتیله امید اجتماعی. درست برخلاف توسعه که مستلزم افزایش امید، برابری و آزادی برای شکوفایی تمامی استعدادها و ظرفیت ها است. شاید بتوان تلاش برای رنگ باختن امیدهای سیاسی مردم از پس هر انتخابات را نیز در همین راستا ارزیابی کرد. این که قرار دادن مردم در برزخ میان بد و بدتر اگر چه با اقتضائات حکمرانی خوب ناسازگار است ولی در عوض می تواند مطمئن تر و پایدارتر باشد.
✅ اصرار بر تداوم چالش با نظام جهانی:
در همه این سالها که دلسوزان و کارشناسان از ضرورت آشتی با جهان و ارتباط سازنده با آن سخن گفته اند با این پرسش مواجه شده اند که آیا از ما می خواهید تسلیم امریکا شویم؟! پرواضح است که پاسخ منفی است ولی واقعیت هم به سادگی در این پرسش و پاسخ نهفته نیست. امروزه نمی توان نظام جهانی را صرفا در امریکای تضعیف شده کنونی خلاصه کرد. کشورهایی مانند چین، هند، روسیه، برزیل، ژاپن و اروپا جهانی چندقطبی را شکل داده اند که در آن مطابق پیش بینی بلومبرگ از رده بندی اقتصادهای جهانی تا سال ۲۰۳۰، چین و هند برتر از امریکا می ایستند. اما مشکل اینجا است که اکنون چالش با نظام جهانی به بخش جدایی ناپذیری از هویت کشور بدل شده است. تبدیل واقعیت به هویت، که نه تنها تجدیدنظر در مواضع پیشین را منتفی می سازد بلکه موجب تصلب یافتن هر چه بیشتر تصمیم ها می شود.
✅ فقدان چشم انداز روشن برای اجماع ملی: تجربه توسعه در همه اقتصادهای نوظهور نشان میدهد که ضرورت توسعه یافتگی موجب شده در یک پیچ تاریخی نوعی اجماع ملی در بالاترین سطح سیاسی شکل گرفته و دولت به مثابه موتور محرکه توسعه ایفای نقش کند. اجماعی که بر بسیج توده ها پیرامون اولویت یافتن اقتصاد، مشارکت پذیری مردم و سیاست خارجی آشتی جویانه با جهان مبتنی بوده است. اما معالاسف شواهد نشان می دهد که بیاعتمادی فزاینده سیاسی در کشور حتی امکان شکل گیری نوعی گفت و گوی ملی را هم منتفی ساخته است. مسائل متعدد اجتماعی حلنشده بر یکدیگر انباشت شده و بحران های مختلف را بازتولید می کنند. روشن است که با این حجم از معضلات در هم کلاف شده نمی توان به شکل گیری اجماعی ملی برای بهره گیری از تجارب جهانی جهت ورود به فرایند توسعه یافتگی امید داشت. شرایطی که در آن امر روزمره و زیستن برای بقا اولویت می یابد و فاصله با سایر کشورهای جهان بیش از پیش افزایش می یابد.
27 623
🧡 سفارش اشتراکهای فیلیمو با شما، طراحی و چاپش با ما!
روزهای پایانی سال پر از مناسبته. از اعیاد شعبان و ایام رمضان تا نوروز باستانی🌱
🎁 اگه شما هم برای این روزها دنبال هدیهای منحصر به فرد برای همکاران یا شریکهای تجاریتون هستید، فیلیموکارت میتونه تجربهی متفاوتی براتون باشه.
✏️ فیلیمو امسال فیلیموکارتها رو رایگان و بهصورت اختصاصی برای برندتون طراحی و چاپ میکنه!
راههای ارتباطی با ما:
☎️۰۲۱-۷۳۶۰۸۸۰۰
🌐 r.filimo.com/Eid1403
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
