جمع مدیران نامدار ایران
前往频道在 Telegram
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat
显示更多📈 Telegram 频道 جمع مدیران نامدار ایران 的分析概览
频道 جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 27 623 名订阅者,在 商业 类别中位列第 2 292,并在 伊朗 地区排名第 12 263 位。
📊 受众指标与增长动态
自 невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 27 623 名订阅者。
根据 25 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -184,过去 24 小时变化为 -6,整体触达仍然可观。
- 认证状态: 未认证
- 互动率 (ER): 平均受众互动率为 16.61%。内容发布后 24 小时内通常能获得 10.09% 的反应,占订阅者总量。
- 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 0 次浏览,首日通常累积 2 788 次浏览。
- 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 0。
- 主题关注点: 内容集中在 مدیر, جا, آقا, وقت, کس 等核心主题上。
📝 描述与内容策略
作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
“با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید
حامد پاک طینت
@Hamedpaktinat”
凭借高频更新(最新数据采集于 26 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 商业 类别中的关键影响点。
27 623
订阅者
-624 小时
-317 天
-18430 天
帖子存档
27 618
🔺 خدا پدر نمایندگان مجلس آمریکا را بیامرزد...
1️⃣ در بودجه سال آینده قرار است سقف حقوق کارمندان دولت برداشته شود. البته کارمندان عادی که وضعشان معلوم است و در واقع مدیران ناکارآمد ریز و درشت خوش به حالشان میشود.
2️⃣ طبق برنامه هفتم توسعه قرار است بودجه صدا وسیما (رسانهای که ریزش مخاطب دارد و برای خودش برنامه پخش میکند) برای سال آینده ۴۳ درصد افزایش پیدا کند.
3️⃣ فساد ۳ میلیارد دلاری در واردات چای توسط شرکت محترم چای دبش افشا شد.
🔸 ... همین سه فقره کافی است که بگوییم خدا پدر نمایندگان مجلس امریکا را بیامرزد که خواستهاند ۶ میلیارد دلار مردم ایران در قطر بماند و امکان دسترسی به آن وجود نداشته باشد. آنجا جایش واقعا امن است و مطمئن هستیم وارد حقوق مدیران بیعرضه و بودجه صداوسیما و حلقوم شرکتهای نورچشمی مثل چای دبش نمیشود!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
🔺 فقط دو فقره فساد برای کشور حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان آب خورده است
مورد اول فساد خیرهکننده مالک برند چای دبش است. فقط همین یک واردکننده ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار ارز یارانهای نیما گرفته تا در سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ چای وارد کند.
چقدر پول برای واردات چای لازم است؟! سالانه حدود ۲۴۰ میلیون دلار. در واقع این واردکننده معادل ۱۴ سال واردات چای، دلار ارزان گرفته است./۲
میانگین قیمت تمام شده هرکیلوگرم چای خارجی بنا به اعلام سندیکای کارخانه های چای شمال کشور به شرق، حدود ۳.۵ دلار است و چای دبش هرکیلوگرم چای را پای مردم
بالای ۲۰ دلار حساب کرده است.
این واردکننده بنا به گزارش سندیکای کارخانههای چای شمال کشور، ۵۰ درصد واردات چای کشور را به تنهایی انجام میداده و بنا به اعلام اتحادیه بنکداران مواد غذایی "واردات انحصاری توسط یک فرد خاص" در مقاطعی باعث شده است که عرضه چای به بازار کم شود و قیمت
چای خارجی پارسال ۱.۲ برابر شود.
حالا پارسال چقدر چای وارد شده بود؟ حدود ۱۱۰ هزار تن که دو برابر نیاز کشور بوده است. در واقع هم چای به صورت بیرویه وارد شده، هم واردکننده دلار ارزان گرفته اما نتیجه اینکه قیمت چای را ۶ برابر قیمت جهانی پای مصرفکننده حساب کرده و از آن طرف هم با احتکار چای را گران کردهاند. به جز این به کشاورز چایکار هم با واردات بیرویه خسارت هنگفت رسیده است.
🔸مورد دوم
موسسه مالی و اعتباری نور است که بنا به گزارشهای منتشر شده، متعلق به تعدادی خواص نجومیبگیر بوده که با حمایت نمایندگان مجلس وقت، تخلفات متعدد مرتکب شده و سهامداران اصلی آن با حسابهای صوری تسهیلات کلان گرفتهاند و اسناد را از بین بردهاند.
بنا به گزارش فرهیختگان، وکیل موسسه نور گفته که بانک مرکزی در ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در نامهای اعلام کرده که بر اثر اقدامات زیانبار این مؤسسه در سالهای ۹۷ و ۹۸ تورمی معادل ۸.۲ درصد ایجاد شده و در واقع هزینه آن را عموم مردم ایران پرداختهاند و حالا این موسسه با ۴۰ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک به شدت زیانده ملی تحمیل شده است و کارشناسان بانکی میگویند احتمالا این زیان هم در نهایت با تورم از جیب مردم پرداخت میشود
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
🔺شب هایی برای مردن
شب هنگام مردم خوابیدند و صبح پا نشدند؛ مرده بودند. پیر زن، پیر مرد، نوزاد، کودک، نوجوان و جوان. دقیقا ۷۱ سال قبل، یعنی از ۵ تا ۹ دسامبر 1952، طی ۵ شب متوالی در لندن مرکز انگلیس بیدرنگ ( 12هزار) یا پس از چندی از 34000 تن مردند و بیش از 120000 تن نیز به سختی بیمار شدند. همه این مرگ ها و بیماری ها ناشی از یک عامل بود: آلودگی شدید هوا که آن را مه دود بزرگ نامیدند، دست به چنین کشتاری زد.فجایع مه دود لندن چنان صحنه های وحشتناک و دلهره آوری در این شب ها ایجاد کرد که آن را بزرگترین فاجعه محیط زیستی و شومترین فاجعه مرتبط با آلودگی هوا در بریتانیا شمردند. تلنبار شدن اجساد پیر وجوان، دارا و ندار، اعلام وضعیت اورژانس در کل پایتخت و حتی کمبود گور و گورستان، فضایی آخرالزمانی را در لندن خلق کرده بود. در نهایت نیز پارلمان قانون هوای پاک را تصویب کرده و کمتر از ۸ سال بعد بریتانیا به نسبت وسعت و جمعیت در وضع قابل قبولی قرار گرفت. در همین ارتباط چند پرسش اصولی و حیاتی از مدیران تصمیم ساز جمهوری اسلامی دارم:
۱- غِلذت بنزن که عامل اصلی سرطان خون شمرده شده است، اینروزها در هوای کلانشهرها و شهرهای بزرگ، چند برابر استانداردهای بین المللی است؟ آیا ۴۰ برابر بودن حد مجازش درست است؟
۲- میزان آزبست که از عوامل شناخته شده در سرطان ریه شمرده شده مثلا در تهران چند برابر استاندارهای بین المللی است؟ آیا تخمين ۲۰ تا ۵۰ برابر(۲ تا ۵ هزار درصد) بالای حد مجاز درست است؟
۳- میزانازون کشنده و زمینه ساز انواع آسم، در هوای این روزهای کلانشهرها و تهران چقدر است؟
۴- میزان مرگ و میر سالیانه ایرانیان و میزان ابتلا به بیماری ها از جمله سرطان ریه، برا اثر آلودگی هوا چند تن است؟
۵- میزان اکسیدهای بسیار خطرناک اکسید نیتروژن و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون در کلانشهرها چیست؟
آیا مطمئنید که هر شب و روز، به گونه ای فاجعه مه دود در کلانهرهای ما رخ نمی دهد؟ به گمانتان شب های مرگ و کشتار بزرگ کی رخ خواهد داد؟!!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
🔺گزارش مالی ۲۰۲۲ شرکت نیسان
✍️محمدرضا اسلامی
🔵 شرکت نیسان گزارشهای مالی سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده است. مطالعه گزارش مالی و مشاهده این ویدئو، گویی که شنیده شدنِ یک حرف است با دو بیان مختلف: نهایت تلاش مدیران و هزاران مهندس با تجربه شرکت نیسان بر این است که این برندِ ارزشمند سرپا و زنده باقی بماند!
🔵ابتدا مروری داشته باشیم بر گزارش مالی سال گذشته نیسان و سپس بحثی درباره هزاردستان خودرو یعنی عالیجناب کارلوس گون و صنعت خودرو ژاپن.
گزارش مالی نیسان چه می گوید:
1️⃣- در سال مالی گذشته نیسان 3 میلیون و 250 هزار دستگاه خودرو تولید کرده است.
برای داشتن مقیاسی برای این تیراژ، تولید ایران خودرو در سال 1401 معادل 585هزار دستگاه خودرو بوده است. (نیسان 89 سال پیش تاسیس شده و ایران خودرو 61 سال پیش. یعنی شرکت ایران خودرو فقط 28 سال جوان تر از نیسان است).
به بیان دیگر، در ژاپن فقط نیسان به تنهایی حدود 5.5 برابرِ ایران خودرو تولید داشته است. (ابعاد صنعتی کشور ژاپن با لحاظ تولیدات تویوتا که 9 میلیون و 400هزار دستگاه بوده و هوندا که 3 میلیون و 800هزار خودرو بوده قابل تصور است)
2️⃣- طبق این گزارش «گردش مالی» نیسان طی سال گذشته بیش از 10هزارمیلیارد ین بوده است. با تبدیل ین به دلار عملا می توان گفت که گردش مالی شرکت حدود 78 میلیارد دلار بوده است. برای یک مقیاس ذهنی درباره ابعاد این گردش مالی، بودجه ساخت برج خلیفه دوبی 1.5 میلیارد دلار بوده است که با لحاظ تورم، در حال حاضر با بودجه ای حدود 2 میلیارد دلار می توان مگاپروژه ای در حد برج خلیفه را ساخت (یعنی 39 برج خلیفه). باز برای یک مقیاس ذهنی، کل بودجه وزارت نیرو ایران در سال گذشته 1.6 میلیارد دلار بوده است یعنی شرکت نیسان در یک سال مالی پولی بیش از 48 برابر کل بودجه وزارت نیرو ایران را جابجا کرده است.
3️⃣- تعداد پرسنل نیسان در سال گذشته 131,461 نفر قید شده. نکته جالب آن 1 نفری است که در این رقم قید شده! بدیهی است که ژاپنی ها به شدت نسبت به استخدام منابع انسانی حساس هستند و سعی می کنند که «استخدام بی دلیل» رخ ندهد. بله! آن یک نفر هم یک نفر است؛ و لذا عدد کل پرسنل شرکت رُند نمی شود به 131,460 نفر.
4️⃣- نکته دیگر مرکز تحقیق و توسعه نیسان است: لینک. در این مرکز تحقیقات تعداد نه هزار و پانصد مهندس و پژوهشگر حوزه مهندسی مکانیک/الکترونیک/کامپیوتر… و فارغ التحصیلانِ برترین دانشگاههای ژاپن مشغول به کار هستند.
5️⃣- نکته جالب دیگر در این گزارش «سود خالص نیسان» است. رقم سود خالص نیسان معادل 221 میلیارد ین ذکر شده است. (با قیمت فعلی ین یعنی سودی معادل 1.4 میلیارد دلار)
اعداد دارند سخن می گویند! حیرت آور است. یعنی با وجود یک گردش مالی 78میلیارد دلاری، میزان سود خالص حتی کمتر از 1.5 میلیارد دلار بوده است. پس اینهمه دردسر برای چه؟ حاصل تلاش بیش از 131 هزار مهندس و مدیر با تجربه، منجر چنین سود اندکی شده (کمتر از دو درصد سود)؛ در حالی که در سال گذشته، شرکت نفت آرامکوی عربستان «فقط در یک ماه» حدوداً «ده برابر سود یک سال نیسان» سود خالص داشته است!
6️⃣- نکته در همین جاست. سودِ آنهمه تلاش و پرکاری «یک سال نیسان» در خاک ژاپن، در عربستان معادل 4 روز استخراج نفت از زمین و فروش آن است. تفاوتِ کشوری که متکی به بهره وری از منابع انسانی است با کشوری که متکی به بهره وری از منابع زیرزمینی است. اولی ویدیوی زیر را تولید می کند و دومی درباره شهر رویایی نیوم که محصول رویاپردازیهای شاهزاده است ویدئو تولید می کند.
کدام بالنده باقی خواهد ماند؟
صحبت آخر درباره کارلوس گون.
بسیاری تحلیلگران معتقد بودند که پس از ماجرای تلخ کارلوس گون نیسان به شدت به زمین خواهد خورد. اما گذر زمان بعد از رفتنِ آن عالیجناب پدرخوانده نشان داد که ساختارهای ژاپنی قوی تر از آن است که به راحتی منهدم شود. عملا نیسان به رغم هیولای چین، و به رغم جنگل آمریکا (که از دلش تسلا و ایلان ماسک بیرون می زند) و حتی به رغم تویوتا و هوندا همچنان برپاست. گزارش مالی 2022 نیسان و این ویدئو، حکایت سکانس انتهایی فیلم پاپیون است؛
آنجا که فریاد می زند: حرامزاده ها من هنوز زنده ام!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
.
🔵هنری کیسینجر، دیپلماتی که جهان را تغییر داد، در ۱۰۰ سالگی درگذشت
هنری کیسینجر، دیپلمات برجسته آمریکایی که نقشی اساسی در شکلگیری جهان پس از جنگ جهانی دوم داشت، درگذشت. او ۱۰۰ سال داشت.
به گزارش نیویورکتایمز کیسینجر در سال ۱۹۲۳ در یک خانواده یهودی در آلمان به دنیا آمد و در سال ۱۹۳۸ به همراه خانوادهاش به ایالات متحده گریخت. او در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد و در زمینه روابط بینالملل به شهرت رسید.
در سال ۱۹۶۹ کیسینجر به عنوان مشاور امنیت ملی در دولت ریچارد نیکسون منصوب شد.
او در این سمت نقشی کلیدی در پایان جنگ ویتنام داشت. او همچنین از روابط نزدیک با اتحاد جماهیر شوروی حمایت کرد و به بازسازی روابط بین دو قدرت کمک کرد.
کیسینجر در سال ۱۹۷۳ به عنوان وزیر امور خارجه ایالات متحده منصوب شد. او در این سمت نقشی اساسی در گشایش روابط ایالات متحده با چین داشت. او همچنین در مذاکرات مربوط به صلح در خاورمیانه مشارکت داشت.
دیپلماسی شاتل معروف او پس از جنگ خاورمیانه ۱۹۷۳ به ثبات بخشیدن روابط بین اسرائیل و همسایگان عرب خود کمک کرد.
او و لی دوک تو، از ویتنام، برای مذاکرات مخفیانهای که منجر به توافقنامه پاریس در سال ۱۹۷۳ شد و مشارکت نظامی ایالات متحده در جنگ ویتنام را پایان داد، جایزه صلح نوبل را مشترکاً دریافت کردند.
نیویورکتایمز نوشت: «کیسینجر به عنوان یکی از تأثیرگذارترین دیپلماتهای قرن بیستم شناخته میشود. او با استفاده از ترکیبی از حیلهگری، جاهطلبی و عقل، نقش مهمی در شکلدهی جهان پس از جنگ جهانی دوم داشت.»
اگر با شاه خوب رفتار نشود، ديگرحكام منطقه از اعتماد به ما دلسرد خواهند شد.
درباره مسائل ایران، کیسینجر از حامیان رژیم پهلوی در دستگاه حاکمه ایالات متحده آمریکا بود. کيسينجر اصرار میورزيد كه ايالات متحد مديون سیوهفت سال دوستی با اوست و بنابراين بايد بیدرنگ به او اجازه ورود به خاك آمريكا داده شود. كيسينجر همچنين استدلال میكرد كه اگر با شاره در اين ساعات بدبختی و نيازمندی خوب رفتار نشود، ساير فرمانروايان منطقه از اعتماد به ايالات متحد دلسرد خواهند شد.
در روز ۷ آوريل ۱۹۷۹ هنری كيسينجر به زبيگنيو برژژينسكی تلفن كرد تا نظريات خود را با او در ميان بگذارد. معمولاً كيسينجر با اشخاصي كه زيردست خودش میدانست خشنتر از ديگران رفتار میكرد. بعدها برژژينسكی در دفتر خاطراتش نوشت كه آن روز كيسينجر «با سخنان درشت و شديداللحن از اينكه دستگاه حكومتي در صدور اجازه ورود شاه به ايالات متحد قصور ورزيده است او را به باد ملامت گرفت.»
کیسینجر پس از سقوط رژیم شاه هم، نقش مهمی در تنظیم سیاستهای ایالات متحده درباره ایران بازی کرد. مخالفت او با توافق هستهای باراک اوباما و ایران، اگرچه با استانداردهای کنونی واشنگتن منکوب شد، ولی همچنان با اهمیت است. برخی از سیاستهای خاورمیانهای او مشهور هستند. برای نمونه در آغاز سال ۱۹۷۴، دیپلماسی شاتل او باعث شد تا تنشهایی که به جنگ سال قبل آن، میان اعراب و اسرائیل انجامیده بود، کاهش یابند؛ ولی نتیجه آن شد که اسرائیل برای چند دهه آینده، حق وتو در سیاستهای خارجی آمریکا داشته باشد. همچنین، کیسینجر کسی بود که سیاست حمایت بیقید و شرط از شاه را به کار گرفت تا قدرت آمریکا را در خلیج فارس تضمین کند، در حالی که ایالات متحده، مشغول بیرون کشیدن نیروهای خود از آسیای جنوب شرقی بود. در سال ۱۹۷۶، آخرین سالی که کیسینجر بر سر کار بود، ایران بزرگ ترین خریدار تسلیحات آمریکایی شده بود و بیشترین تعداد مستشاران نظامی در جهان، در این کشور اقامت داشتند.
اسدالله عَلَم در جلد ششم خاطراتش به ذکر خاطرهای از هنری کیسینجر میپردازد و میگوید: کیسینجر پدرسوخته، مرد عاقلی بود. وای بر ما که متکی به چنین احمقهایی هستیم!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
🔺کشوری که اساسی ترین مسئله اش حجاب است ، چگونه می تواند میزبان مسابقات قهرمانی ورزشی بانوان در آسیا و جهان باشد !
رئیس فدراسیون ناشنوایان پس از برکناری: اگر موجود نری! حضور داشت، اعدامم کنید!
ساعاتی بعد از انتشار تصاویر و فیلمی از مسابقات قهرمانی دوومیدانی ناشنوایان آسیا در تهران، در یک رسانه فارسی خارج از کشور، رئیس فدراسیون ناشنوایان ایران از سمت خود برکنار شد!
در ویدئوی منتشر شده، یک ورزشکار زن قزاقستانی با پوشش آزاد و استاندارد جهانی در حال پرش از روی مانع است، در حالی که همزمان زنان ایرانی با حجاب اسلامی میدویدند. این ویدئو نشان میدهد که مردان داور و مسئولین مسابقات نیز در ورزشگاه آفتاب انقلاب حضور داشتند.
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، بلافاصله، مهران تیشهگران را از سمت خود برکنار و با صدور حکمی، علیرضا خسروی را به عنوان سرپرست فدراسیون ناشنوایان معرفی کرد. خبرگزاری فارس روز دوشنبه در واکنش به حاشیهها پیرامون این موضوع نوشت که «فدراسیون ناشنوایان میزبان مسابقات دوومیدانی آسیاست و بهدلیل پوشش نامناسب ورزشکاران خارجی و انتشار تصاویر آن، جنجالهایی به پا شده بود».
رئیس فدراسیون ناشنوایان در واکنش به حضور زنان خارجی با پوشش آزاد در مسابقات تهران گفته بود: «اگر موجود نری!! در مسابقات زنان حضور داشت، من را اعدام کنید!!». خبرگزاری ایسنا نوشته است: «به نظر میرسد برکناری تیشهگران از ریاست فدراسیون ناشنوایان بهدنبال حاشیههای ایجاد شده در مسابقات دوومیدانی ناشنوایان قهرمانی آسیا در تهران بوده است».
مسابقات قهرمانی دوومیدانی ناشنوایان آسیا روز دوشنبه ششم آذر به میزبانی تهران در حال برگزاری است. در مسابقات مردان هفت کشور رقابت میکنند. در رقابتهای زنان هم نمایندگان ژاپن و قزاقستان با حریفان ایرانی مسابقه میدهند. داوران و مسئولینِ مرد ایرانی و خارجی نیز در ورزشگاه حضور دارند. این مسابقات در ورزشگاه «آفتاب انقلاب» برگزار میشود که در آن، مانند سایر مجموعههای ورزشی، همواره از حضور مربیان مرد در کنار ورزشکاران زن جلوگیری شده است.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
✅ نسلی بی اخلاق
مشکل نسلی که انقلاب کرد و با همهی شعارهای چپی و ضدسنت و ضدعقلانیت آن همراه شد فقط مشکل عدم فهم درست نبود! آن نسل مشکل اخلاقی هم داشت: اکثر اینها، تا سالها و تا وقتی که خود عواقب کارهایشان را نچشیدند، با همهی بیاخلاقیهای انقلاب همراه شدند، به خصوص آنجا که به نفعشان بود.
مثالی که خود من شخصاً درگیرش بودم: در سال ۱۳۷۵ قانونی تصویب شد که بنابر آن هر کارفرما بایستی به ازای هر سال کار کارکنانش معادل یکماه حقوق به او "حق سنوات" بدهد (یک ماه حقوق بر اساس آخرین حقوق پرداختی به کارگر). حالا این که چنین اجبارهایی خلاف آزادی قرارداد و معامله است، به کنار! در حرکتی عجیب و غریب از لحاظ حقوقی، این قانون عطف به ماسبق نیز شد (گویا بنابر رای دیوان عالی "عدالت" اداری!)!! یعنی حتی کسی اگر در سالهای قبل حقوق بسیار خوبی به کارگرش داده بود، و حتی اگر، افزون بر حقوق، پاداش خوب هم داده بود و حتی اگر کارگر و کارفرما هر دو از قراردادِ با هم راضی بودند، حالا باید کارفرما پول هنگفت دیگری نیز به کارگر میداد!
پدر اینجانب از سالها قبل از انقلاب کارگاهی با تعدادی کارگر داشت. در آن زمانها که کسی کارگرانش را بیمه نمیکرد، او از اولین کارفرمایانی بود که کارگرانش را بیمه کرد. وقتی این قانون تصویب شد، تعداد زیادی از کارگرانش که سالهای سال برایش کار کرده بودند و با ماندنشان در تمام این سالها نشان داده بودند که راضیاند، اکنون نزدیک سن بازنشستگیشان بودند. به استثنای یک نفرشان (که بیشتر از بقیه اهل شرع بود)، بقیه برای گرفتن حق سنوات آن سالها از پدرم شکایت کردند! یعنی عملی کاملاً غیراخلاقی و پولی کاملاً نامشروع برایشان اخلاقی و مشروع گشت، آن هم به واسطهی یک قانون دولت که از لحاظ حقوقی کاملاً بیجا بود! پدرم که از تصادف روزگار همان زمانها دچار مشکلات مالی حادی شده بود، با این پرداختها تا مرز ورشکستگی پیش رفت. تراژدی کار آنجا بود که اگر پدرم کارگرانش را بیمه نکرده بود، آن کارگران با مقررات آن زمان دستشان به هیچ جا بند نبود، کما آنکه بسیاری کارفرمایان دیگر که کارگرانشان را بیمه نکرده بودند هیچ پولی به آنها پرداخت نکردند. (سالها بعد یکی از آن کارگران که شکایت کرده بود را دیدم، به من گفت: "خدا پدرت را بیامرزد! اگر من را بیمه نکرده بود و الان حقوق بازنشستگی نداشتم، الان با این سنم و با این وزنم چگونه میتوانستم از پس زندگی برآیم؟!")
فقط پدرم نبود! بسیاری از کارفرمایان درستکار و باانصاف ناگهان با حجم زیاد شکایت کارگران روبرو شدند. چند سال پیش، تصادفاً دوستی کرمانشاهی (اصلاً یک کُرد از اطراف سنندج) پیدا کردم که پدرش همصنف پدر من بود، و دقیقاً همان بلا سرش آمده بود. تعریف میکرد که چگونه کارگرانی بودند که وقتی از روستای پدریاش به شهر آمده بودند، پدرش با مهربانی آنها را تحت حمایت گرفته بود، مدتها در خانهی خود از آنها پذیرایی کرده بود، به آنها کار داده بود و بیمهشان کرده بود، و بعد همانها با شکایتهایشان برای همین "حق سنوات" او را کاملاً ورشکست کردند و موجب سکته و مرگ او شدند.
همهی آن کارگران میدانستند که دارند کاری کاملاً غیراخلاقی انجام میدهند! اینجا مسأله دیگر نه نبودِ فهم، بلکه نبود شخصیت درست و پایبند نبودن به شرع و فقدان اصول اخلاقی بود، اصول اخلاقی که بر عکس آنچه گفته میشود در نسلی که انقلاب ۵۷ را به ثمر رساند بسیار غائب بود. علیرغم تمام ادعاهاشان!
و این همان نسلی است که الان از جوان ۳۰ ساله انتظار دارد که یک سوم درآمدش را به بیمه بپردازد تا یک وقت خداینکرده حقوق بازنشستگیاش با مشکل روبرو نشود (حتی اگر بداند که احتمال آنکه آن جوان ۳۰ساله بتواند روزی از حقوق بازنشستگی از این صندوقهای ورشکسته برخوردار شود نزدیک صفر است)!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
Repost from صندوق درآمدثابت افران
💎صندوق افران با سابقهای درخشان
با سرمایهگذاری در صندوق افران از مزایا زیر بهرمند شوید:
🟢بازدهی سالیانه حداقل ۲۷.۲٪
🟢بازدهی محقق شده بالای ۲۷.۵٪ موثر سالیانه
🟢سرمایه گذاری مطمئن
🟢نقدشوندگی بالا
🟢عدم جریمه برداشت زود هنگام
🟢نماد همواره مثبت تابلوی بازار
#صندوق_افران
💵 خرید از طریق پنل آنلاین تمام کارگزاریها تا ساعت ۱۵
📌برای دریافت مشاوره رایگان کلیک کنید:
📎https://toranj.ir/aff
👉🏻@etfafra
27 618
🔺آموزشعالی با صندلیهای خالى!!
مریم شکرانی
ایران ٥ برابر کشورهای پیشرفته دانشگاه دارد. ایران ٢٦٤٠ دانشگاه دارد در حالی که چین ٢٤٨١ و هند ١٦٢٠ دانشگاه دایر کرده است!
مدرک گرایی ایرانیها، وضع دردناکی برای اقتصاد ایران رقم زده است. حالا کشور ما بیشتر از هند و چین یکمیلیارد و چند صدمیلیون نفری دانشگاه و مراکز آموزش عالی دارد.
بنا به آخرین گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در ایران ٢٦٤٠ دانشگاه وجود دارد که از این میان سهم وزارت علوم از جمعیت دانشجویی ٦٨ درصد و سهم دانشگاه آزاد ٣٢ درصد است.
این درحالی است که براساس اعلام موسسه اسپانیایی CISC چین تنها ٢٤٨١ و هند ١٦٢٠ دانشگاه دایر کرده است. این تعداد دانشگاه، حدود ۵هزارمیلیارد تومان از بودجه کل کشور را میبلعد و نزدیک به ٥٠ درصد از جمعیت بیکار کشور را تولید میکند.
اما ماجرا به همین جا ختم نمیشود و نکته دیگر اینجاست که درنهایت بدنه اداری ایران نخبگان را به حاشیه میراند و متوسطها و فارغ التحصیلان رشتههای غیرمرتبط را به خود جذب میکند.
بنا به اعلام مهدی سیدی رئیس سابق کارگروه نخبگان شورایعالی انقلاب فرهنگی درسال ٢٠١٥ حدود ١١٣٠٠ دانشجوی نخبه از ایران مهاجرت کردهاند که این تعداد حاکی از رشد ١٦درصدی مهاجرت نخبگان از کشور نسبت به سال ٢٠١٤ است و پدیده مدرک گرایی در بین مدیران و معضل دکتری یک شبه امکان رقابت سالم در بدنه اداری ایران را محدود و محدودتر کرده است. بیشتر از ٨٠ درصد وزرای انگلیس لیسانسيهاند و در ایران بیشتر مدیران ما مدرک دکتری دارند. خروجی بدنه اداری انگلیس این است که آنها بهعنوان یک اقتصاد بزرگ جهان مطرح شوند و ایران بهعنوان یک اقتصاد بحران زده!
البته چه کسی میپذیرد که در شهر کوچکی مثل قم یا سمنان بیشتر از ٦ دانشگاه دولتی با ردیف بودجهای وجود داشته باشد و در سیستان و بلوچستان بچهها در کپر درس بخوانند و گونی برنج را بهعنوان کیف مدرسه به دست بگیرند؟
کدام عقل اقتصادی میپذیرد که تایپیست یک اداره مدرک لیسانس بگیرد و به پست کارشناسی برسد اما نه کارشناس توانایی باشد و نه دیگر مثل گذشته کار تایپ انجام دهد؟
در ایران کارخانه مدرک چاپ کنی به راه افتاده است و صرف بودجههای کلان آموزشی، ارزش افزوده اقتصادی به دنبال ندارد. درواقع پرسشی که مطرح میشود این است که خروجی آن همه مدیر دکتر در ایران چیست؟ یا آمدهایم برای ورود به مجلس شرط گرفتن مدرک فوقلیسانس را لحاظ کردهایم که این مسأله نیز از همان نگاه مدرکگراییمان ناشی میشود. در ایران بیشمار دکتر داریم که حتی به یک زبان بینالمللی اشراف ندارند و نمیتوانند منابع اصلی علم را مطالعه کنند. کجای دنیا به کسی دکترا میدهند که قادر به مطالعه منابع اصلی و کتب مراجع رشته خود نیست؟
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
🔴 رقیب ایرانی ایلان ماسک
کمال غفاریان، کارآفرین ایرانی و مقیم آمریکا با مشارکت ناسا قصد احداث اولین ایستگاه فضایی تجاری را دارد.
این میلیاردر ایرانی موسس شرکتهایی چون Axiom Space و Intuitive Machines میباشد و میخواهد در تجاریسازی پروژههای فضایی و از جمله تولید نسل جدید لباسهای فضانوردان مشارکت کند.
نشریه فوربس که غفاریان را با عنوان
بارون ستایش کرده، نگاه ویژه اقتصادی وی به صنایع فضایی را متفاوت با افرادی همچون جف بزوس، ایلان ماسک و ریچارد برانسون، میداند.
غفاریان قصد دارد از فرصت اختصاص بودجه 546 میلیارد دلاری دولت آمریکا برای توسعه صنعت فضایی، بهترین بهره برداری را داشته باشد.
او در ایران متولد شده و در هفده سالگی به آمریکا مهاجرت کرده است، وی دارای مدرک کارشناسی دوگانه در رشته کامپیوتر و الکترونیک، ارشد و دکتری سیستمهای مدیریت اطلاعات است و منهای هوافضا در صنعت انرژی هستهای نیز فعالیت دارد.
فوربس ثروت غفاریان را 2.2 میلیارد دلار تخمین زده و نوشته این مهاجر ایرانی در سال 1976 با دریافت وام 2000دلاری از عمویش و برای تحصیل به واشنگتن آمد
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
@excellentmanagers27 618
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
⏹⭕️کشورداری مبتنی بر عدد و عقلانیت، مقایسه ایران و آمریکا
محمدرضا اسلامی؛ استاد دانشگاه ایالتی پلیتکنیک کالیفرنیا
دولت آمریکا هر سال آمار مربوط به صنعت ساختمان و ساخت و ساز در این کشور را منتشر می کند. برای آشنایی با ابعاد این بخش از اقتصاد باید بدانیم که ابعاد بازار ساخت و ساز در بازه یک ساله منتهی به شهریور ماه امسال حدودا ۲۰۰۰ میلیارد دلار بوده که حدودا ده درصد اقتصاد ایالات متحده است. (+)
مهندسین معمار و سازه، متولیان احداث بنا در دنیای مدرن محسوب می شوند ولی دانشِ مهندسین سازه و معمار برای سیاست گذاری در امر مسکن کافی نیست، بلکه تدوین استراتژیهای این حوزه، بحثی چندوجهی/پیچیده است و نیازمند آمار و ارقام روشن و دقیق.
در آمریکا چه تعداد خانه ساخته شد؟ جواب دقیق و روشن است:
در سال گذشته یک میلیون و ۲۲هزار واحد مسکنِ «یک واحدی» و ۳۶۸هزار مسکن «چند واحدی» ساخته شده و پروانه پایان کار دریافت کرده است. یعنی جمعا ظرفیت اقتصاد آمریکا در بخش مسکن، توانِ ساخت ۱ میلیون و ۳۹۰ هزار واحد مسکونی را داشته است. (+)
دقت کنیم! وقتی که یک نفر بگوید ما «به راحتی می توانیم سالی یک میلیون مسکن بسازیم باید بداند درباره چه چیزی صحبت می کند. سردار رستم قاسمی در این زمینه مصاحبه ای کرد و گفت که یک میلیون مسکن در سال «شدنی» است (+) ولی گذر زمان نشان داد اینگونه حرفها بی پشتوانه مبتنی بر عدد، محاسبه و عقلانیت است.
سوال بعدی نوع سازه واحدهای مسکونی «چندواحدی» چه بوده است؟
بر خلاف انتظار ما در میان آن ۳۶۸ هزار مسکن چندواحدی مذکور، وضعیت «سازه» خانه ها به شرح زیر بوده است: ۷۳٪ درصد آنها دارای «سازه چوبی» بوده اند و ۲۷٪ درصد باقیمانده دارای سازه های بتنی و فولادی بوده اند. مطابق آمار رسمی دولت آمریکا، فولاد و سیمان عمدتا در سازه های بلندمرتبه استفاده می شود و مصالح اصلی ساخت و ساز (در مسکنِ غیر بلندمرتبه) چوب است.
نکته کلیدی همین جاست که این آمار نشان دهنده سرانه مصرف انرژی در روند «احداث» ساختمان نیز هست. برای ساخت سازه های بتنی به سیمان و برای ساخت سازه های فولادی به پروفیلهای فولاد نیاز است که هر دوی این ها توسط دو «صنعت انرژی بر» و «آلاینده محیط زیست» تولید می شوند. در کشور آمریکا با وجود قدمتِ صنایع فولاد و سیمان، چوب به عنوان مصالح اصلی در انبوه سازی مورد توجه قرار گرفته و این امر باعث شده تا بخش قابل توجهی از «انرژی کشور» به سمت تولید سیمان و فولاد رهنمون نشود، و محیط زیست هم کمتر دچار آسیب شود. همین رویکرد را ژاپنی ها هم در چندسال اخیر داشته اند و به سمت سازه های چوبی رفته اند (+).
چقدر دی اکسید کربن برای ساخت یک متر مربع مسکن تولید می شود؟
مطالعات پژوهشگران نشان می دهد برای تولید یک تُن سیمان، حدود ۹۰۰ کیلوگرم دی اکسید کربن (CO2) تولید می شود. پروسه تولید سیمان نیاز به انرژی و حرارت بالا (حدود ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد) دارد. در بحث تولید فولاد اعداد وحشتناک تر است. برای تولید یک تن فولاد، بیش از یک تن دی اکسید کربن وارد محیط زیست می شود.
بگذارید این را ملموس تر بیان کنم: یک ساختمان 5 طبقه با قاب خمشی فولادی با هزار مترمربع زیربنا را فرض کنیم. مهندسین برای هر متر مربع حدودا ۱۰۰ کیلوگرم فولاد طراحی می کنند. لذا جمعا ۱۰۰ تن فولاد برای ساخت این ساختمان نیاز است که باعث تولید بیش از ۱۰۰ تن دی اکسید کربن می شود.
همچنین هر دوی این صنایع (خصوصا صنعت فولاد) «آب بر» محسوب می شوند. برای تولید یک تن فولاد ۲۳۰هزار لیتر آب مصرف می شود (+,+). یعنی استفاده از سازه چوبی در آمریکا باعث شده علاوه بر تولید کمتر کربن، آب کمتری نیز مصرف شود.
⏹⭕️تحلیل و تجویز راهبردی:
مساله همین جاست: عدد و عقلانیت! عدد پیش نیاز محاسبه است و محاسبه زیربنای عقلانیت. ما در ایران نیاز داریم عدد بفهمیم! تا عدد نباشد و محاسبه نکنیم، تصمیمات ما فضایی و وعده های ما تخیلی خواهد بود برای آنکه از کشورداری فضایی-تخیلی به کشورداری عقلایی-منطقی مهاجرت کنیم ما نیازمند عدد هستم و سپس محاسبه و سپس به چالش کشیدن مفروضات و تصمیمات.
مثلا می شود این سوال را مطرح کرد که آیا بهتر نیست در ایران چوب را وارد کنیم ولی «انرژی و آب کشور» را در تولید فولاد و سیمان به هدر ندهیم؟ آیا دانشگاههای ما در این زمینه مطالعه ای داشته اند؟ امیدوارم که انجام شده باشد! البته امیدوارم! چوب اساسا کالای گران قیمت/سنگینی محسوب نمی شود و با توجه به شرایط بحرانی آب/انرژی و محیط زیست نیازمند مطالعه جدی درباره آنالیز قیمت/انرژی احداث سازه های چوبی در انبوه سازی هستیم.
ارایه آمار با سه ویژگی دقیق، پایدار و شفاف یکی از ضرورتهای کشورداری مدرن است. بدون وجود آمار پایدار، روشن و دقیق، همیشه در حال کلی گویی هستیم و وعده های غیردقیق.
27 618
🔺من آقای گاو هستم!
مجتبی لشکربلوکی
در یک مدرسه راهنمایی دخترانه کار می کردم و چند سالی بود که مدیر شده بودم. چند دقیقه مانده به زنگ تفریح، مردی با ظاهری آراسته وارد دفتر مدرسه شد و گفت: با خانم... دبیر کلاس دوم کار دارم و میخواهم درباره درس و انضباط فرزندم از او سؤال کنم.
از او خواستم خودش را معرفی کند. گفت: من گاو هستم! خانم دبیر بنده را می شناسند. بفرمایید گاو آمده. ایشان متوجه می شوند چه کسی آمده. تعجب کردم و موضوع را به خانم دبیر گفتم.
یکه خورد و گفت: ممکن است این آقا اختلال رفتار داشته باشد. یعنی چه گاو؟ من که چیزی نمیفهمم! از او خواستم پیش پدر این دانش آموز برود. با اکراه پذیرفت. مرد آراسته، با احترام به خانم دبیر ما سلام داد و خودش را معرفی کرد: من گاو هستم!
معلم پاسخ داد خواهش میکنم، ولی ...
مرد ادامه داد شما بنده را به خوبی می شناسید. من گاو هستم، پدر گوساله؛ همان دختر۱۳ ساله ای که شما دیروز در کلاس، او را به همین نام صدا زدید... دبیر ما به لکنت افتاد و گفت: آخه، میدونید ...
بله، ممکن است واقعاً فرزندم مشکلی داشته باشد و من هم در این مورد به شما حق میدهم. ولی بهتر بود مشکل انضباطی او را با من نیز در میان میگذاشتید. قطعاً من هم میتوانستم اندکی به شما کمک کنم. خانم دبیر و پدر دانش آموز مدتی با هم گفتگو کردند.
آن آقا، در خاتمه کارتی را به خانم دبیر ما داد و رفت. وقتی او رفت، کارت را با هم خواندیم روی آن نوشته شده بود: دکتر فلانی عضو هیأت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه ... (نویسنده: ناشناس)
☑️⭕️تحلیل و تجویز کاربردی:
خشونت آن گونه كه ما فکر می کنیم فقط محدود به خشونت فيزيكي و بدني نيست. عموما ما درگيري هاي فيزيكي یا تعرض جنسی را خشونت می دانیم. ولی واقعیت آنست که دامنة خشونت حوزه های گسترده تري دارد از جمله خشونت زبانی.
وقتی توهین می کنیم، قومی را مسخره می کنیم. صاحبان یک عقیده را تحقیر می کنیم. وقتی تهمت یا برچسب می زنیم یا تهدید می کنیم همه این ها خشونت است؛ منتها خشونت زبانی. بدون خون و خونریزی است. خشونت زبانی از درون می کُشد. تا حالا هیچ کس را دیده اید که به دلیل اینکه مسخره شده و یا فحش خورده باشد به اورژانس مراجعه کند؟ یا به پلیس شکایت کند؟ قربانیان خشونت زبانی، اثری از جای زخم بر بدنشان یا مدرک دیگری ندارند.
خشونت ابتدا در ذهن شكل مي گيرد بعد خود را در زبان نشان می دهد و سپس زمینه ساز خشونت فیزیکی می شود. وقتی رهبر یک گروه سیاسی در جامعه، افراد طرف مقابل را احمق، متعصب، متحجر، مغرض و فاسد معرفی می کند، ما به عنوان طرفداران او آمادگی لازم را پیدا می کنیم که در زمان مناسب با ماشین از روی او رد شویم. چرا؟ چون دیگر او را شایسته زندگی نمی دانیم! وقتی در یک ورزشگاه صد هزار نفری، طرفداران تیم مقابل را با ده ها فحش آبدار و ناموسی می نوازیم، زمینه را برای زد و خورد بعد از بازی فراهم می کنیم. وقتی ما جریان رقیب را فریب خورده و عامل دست دشمن معرفی می کنیم، آنگاه حذف سیاسی و فیزیکی رقیب مشروعیت پیدا می کند.
وقتی دختر همسایه را داف خطاب می کنم، راننده کناری را یابو، مشتری را گاو، دانش آموزم را خنگ و فرد قانون مدار را اُسکُل، همه این ها خشونت های زبانی یعنی آمادگی برای خشونت رفتاری در آینده؛ از تعرض جنسی بگیرید تا صدمه فیزیکی.
چه باید کرد؟
اولین کار این است که مهارت گفتگو را بیاموزیم. فقدان مهارتهای گفتوگو باعث می شود افراد نتوانند آنچه که مدنظر دارند را بهزبان روشن بیان کنند و ایده و احساس خود را در یک کلام خشن و تند تخلیه می کنند. تمرین گفتگو تمرین تخلیه ذهن و قلب به شیوه ای غیرخشونت آمیز است. آنانکه مسیر گفتگو را مسدود می کنند (چه برای خودشان چه برای دیگران) مسیر خشونت را هموار می کنند.
دومین کار این است که به خودمان بارها و بارها یادآوری کنیم کشتن آدم ها فقط به فرو کردن چاقو در سینه آنان نیست. دختر یا پسر، زن یا مردی که شخصیت اش تخریب شده، شرافت اش لکه دار شده، عزت نفس اش لگدمال شده دیگر زندگی نرمال نخواهد داشت. به خودم یادآوری کنم که جریان رقیب من، طرفداران تیم مقابل، صاحبان دین و مذهب و اندیشه متفاوت از من، نه بی شعور هستند نه فاسد نه احمق نه هوس باز نه فریب خورده نه ... آن ها فقط انسان هستند درست و دقیقا مانند من! آنگاه یاد خواهم گرفت کلمه گاو را فقط و فقط برای خود گاو بکار بگیرم نه کمتر و نه بیشتر.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌Paktinat.Hamed
27 618
الگوی کره جنوبی برای مردم، کره شمالی برای مسئولان!
✍ حبیب رمضانخانی
محمد حسین قدیری ابیانه، سفیر سابق و از مسئولان و عاملان وضعیت و مشی فعلی، گفته اند:
ساعت مفید کار در کره جنوبی ۹.۵ ساعت و در ایران ۲۲ دقیقه است و این یعنی یک کرهای معادل ۲۴ ایرانی کار میکند. علاوه بر این کار سخت، بسیار کم توقع هم هستند و بسیاری در آپارتمانهای ۱۵ متری و ۱۷ متری سکونت دارند.
در پاسخ به این اظهار نظر چند نکته را بایستی به ایشان و هم مسلمانکانشان، یادآور شد:
۱.جناب قدیری ابیانه و اصولگرایان، به وقت دولت روحانی، دولت و انتخاب نادرست مردم را عامل اصلی مشکلات دانسته و ادعا می کردند با آمدن خود، تمام مشکلات را حل می کنند و مثلا دلار را تا ۱۵ تومان پایین آورده و بورس را در سه روز به سامان می کنند! ولی بعد از تحقق حاکمیت یکدست، و گذشت سی ماه، فرصت از مردم تا ظهور منجی خواسته و مردم را مقصر وضعیت پیش رو می دانند و لابد به خاطر این خبط هست با تصویب انواع مالیات ها و عوارض سنگین و افزایش سال های بازنشستگی، می خواهند آن ها را مجازات کنند!
۲. نمی دانم چه حکمتی هست! که مسئولان کشورمان نوبت خودشان، آن اقتدار، مادام العمری و عدم پاسخگویی مسئولان کره شمالی را برای مقایسه و الگو معرفی، ولی نوبت مردم، آن تلاش و توسعه کره جنوبی را مطالبه و مردم آن کشور را الگو معرفی می کنند؟
۳. بیشتر مسئولان اصولا دین و مذهب را در جهت منافع خود تفسیر و بسترسازی می کنند. مثلا برای عتاب مردم غرب و اسراییل، حدیث معروف، الناس علی دین ملوکهم، مردم بر شیوه حاکمان خود زندگی می کنند را مثال می زنند، ولی به وقت خودشان و پاسخ گویی، مثل انتقاد اخیر، مردم واحدی کاملا جدا از حکومت و منش آن معرفی می شوند.
۴. در اینکه در ایران ساعت مفید و بهره وری پایین بوده و نیازمند تغییر وضعیت، شکی نیست. ولی بایستی به جناب قدیری گوشزد کرد، این پایین بودن بهره وری محصول چندین عامل است. یکی پایین بودن دستمزدها و نبود انگیزه، دیگری عدم وجود قوانین به روز، عدم نظارت صحیح و بوروکراسی ناکارآمد و مهمتر، اقتصاد دولتی که انگیزه ای برای کار و تلاش نمی گذارد. همان اقتصادی که جناب قدیری و دوستانش، سرخوشانه در اوایل انقلاب با مصادره شرکت های بزرگ و کارآفرین خصوصی، آن ها را دولتی کرده و این مسیر را بسترسازی کردند.
۵. در تمام دنیا و علم اقتصاد عقلانی و مرسوم این است که شرکت و بنگاه زیان ده را ابتدا باید تغییر و اصلاح اساسی کرد، اگر نتیجه بخش نبود، تعطیل کرد. ولی جناب قدیری در جریان هستند که از شرکت های خودرو ساز تا انواع بنگاه های تولیدی و مالی زیان ده دولتی که اتفاقا میانگین ساعت کار مفید را پایین آورده اند، از قضا سال هاست با تجویز پول از بیت المال سرپا نگه داشته و سعی بر امتداد آن انحصار و رانت دارند. مثلا همین صدواسیما! با نزدیک به ۵۰ هزار پرسنل، هر سال بودجه مضاعفی از بیت المال می گیرد، در حالی که مشابه خارجی آن، مثل بی بی سی، رویترز و ... با یک پنجم این نیرو و بودجه، نه تنها ده ها برابر کارایی، بلکه چندین برابر این بودجه سود دهی دارند.
۶. در آخر، حالا که بحث مقایسه داغ شده، بد نیست آقای قدیری گریزی به مسئولان کره جنوبی و دولتمردانش، جهت مقایسه با مسئولان ایرانی بزند! آنجا که در کره جنوبی وقتی مسئولی نتوانند به شعار و وعده های خود عمل کرده و در حوزه خود مشکلی برای مردم ایجاد کند، از قدرت کناره گرفته، استعفا می دهد و گاهی از شدت شرم و غصه دق می کند و حتی دست به خودکشی می زند! مثل نخست وزیر سابق آن کشور، چانگ هونگ وون، که با غرق شدن یک کشتی تفریخی دانش آموزان، از سمت خود کناره گرفت! آنجا که گفته بود: «گریه های خانواده های غرق شدگان، خواب شبانه را از من گرفته»
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌Paktinat.Hamed
27 618
🟢آدم حسابی کیست؟
هنگامی که بخواهیم از کسی تعریف کنیم و او را متمایز از دیگران بشماریم می گوییم.
اما آدم حسابی کیست؟
١-آدم حسابی حرف حسابی می زند. اهل مغلطه نیست، اهل حرافی و هرزگویی نیست، اهل سخنان درهم ریخته و بی هدف هم نیست. برای همین شنوندگانش او را خوب می فهمند. سخنانش برخاسته از دانش است نه شهوت کلام یا خودنمایی.
٢-آدم حسابی اهل تخریب دیگران و تهمت زدن به کسی نیست. او برای حذف رقیب توطئه چینی یا زیرآب زنی نمی کند.
٣-آدم حسابی قانونگراست. اهل دور زدن قانون نیست. رشوه نمی دهد و رشوه قبول نمی کند. اهل پارتی بازی و رابطه سالاری نیست.
٤-آدم حسابی از اقرار به اشتباهاتش ابا ندارد و هرگاه متوجه اشتباه شد در صدد جبران آن یا برگشت از راه رفته بر می آید.
٥-آدم حسابی به اقتضای جلسه و محفلی که در آن نشسته است سخن نمی گوید. سخن او همواره برخاسته از باورهایش است.
##٦-آدم حسابی با برخی افراد و افکار نمی تواند کار کند و قبولشان ندارد. او خود را مجبور به این کار نمی کند.
٧-آدم حسابی در مسائل کوچک صرف وقت نمی کند و درباره ی مسائل مهم بی تفاوت نیست.
٨-آدم حسابی با بالادستیهایش تعارف ندارد. اگر اشتباهی از ایشان ببیند می گوید و اگر اقناع نشود از همکاری و همراهی با ایشان کناره می گیرد.
٩-آدم حسابی در هر پست و مقامی که مشغول باشد، تمام تلاشش در راستای انجام مأموریتهای محوله به بهترین شکل است. او برای خوشامد رئیسانش یا به طمع پست و مقامی بهتر، تصمیم نمی گیرد و کار نمی کند.
١٠-آدم حسابی اهل باج دادن و معامله کردن در وظایف و اختیاراتش نیست. او از دید همکارانش آدم سختی به نظر می رسد.
١١-آدم حسابی به کسانی که از او تعریف و تمجید می کنند با احتیاط نگاه می کند و به کسانی که او را نقد می کنند خوب گوش می کند و در صدد تلافی برنمی آید.
١٢-آدم حسابی در مقابل کاری که برای دیگران می کند انتظاری از ایشان ندارد و در زمانی که کارش به آنها بیافتد به ایشان یاداوری نمی کند که چه کارهایی برایشان کرده است.
١٣-آدم حسابی در قید و بند دریافت تبریک و تسلیت از دیگران یا برگزاری مراسم بزرگداشت و تکریمش نیست. او کیش شخصیت ندارد.
١٤-آدم حسابی وامدار فرد یا گروهی نمی شود. او تلاش می کند کاستی هایش را با عزت نفس پر کند اما آزادگیش را در گرو نیازهایش نگذارد.
١٥-آدم حسابی بر اساس باورهای راستینش در گروه، حزب یا سازمانی وارد می شود. او اهل یافتن همفکرانش است نه همفکر شدن برای رسیدن به امیالش.
١٦-آدم حسابی دارای یک سلسله ارزشهای اخلاقی است که آنها را با اندیشه و پژوهش خود یافته است نه توصیه و تلقین دیگران.
١٧-آدم حسابی اهل مدرک گرایی نیست. او نداشتن عنوان دکتر و مهندس را کسر شأن نمی داند و به دنبال خرید مدرک یا عنوان تقلبی نیست. او یادگیری را یادگرفته است و اگر مدرکی هم دارد اساسش دانایی و توانایی بوده است.
١٨-آدم حسابی نه اهل توهین است و نه اهل لودگی. او با گفتارش دیگران را خودخواسته به احترام وامی دارد. او آدم خشکی نیست. انضباط و چارچوب اخلاقی و شخصیتی مشخصی دارد اما دیگران از معاشرت با او زده نمی شوند.
١٩-آدم حسابی به کاری که می کند اعتقاد دارد و کاری نمی کند که به آن باور نداشته باشد. برای همین آمادگی بیشتری را برای جدا شدن از گروه، حزب، سازمان یا شغلی که مغایر با باورهایش باشد دارد.
٢٠-آدم حسابی با واژه ی "مصلحت" رفتار و گفتارش را توجیه نمی کند. مصلحت برایش مانند سوزنی است که او به ندرت به جان خود فرو می کند.
باید اقرار کرد که "آدم حسابی بودن" کار دشواری است و به ویژه در اوضاع کنونی جامعه ی ما "آدم حسابی ماندن" دشوارتر. در زمانی که آشفتگی به جان جامعه ی ایرانی افتاده است، برشمردن و یاداوری ویژگیهای آدمهای حسابی به ما کمک می کند که این نیاز راستین کشور را به فراموشی نسپریم.
🔸به امید روزی که آدم حسابی ها را بیشتر ببینیم.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
🔺سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه:
🔰آدم از ساختمان هایی که در مناطق خوش آب و هوای ایران می سازند، حیرت می کند، اگر این رفاه نیست پس چیست؟
🔰پ.نوشت:
✍️عباس سلیمانی
♈️می گویند روزی امیر کبیر که از حیف و میل شدن سفرههای دربار به تنگ آمده بود به ناصرالدین شاه پیشنهاد کرد که برای یک روز آنچه رعیت می خورند میل کند.
♈️شاه پرسید مگر رعیت ما چه می خورند؟
♈️امیرکبیر گفت: آبدوغ خیار ناصرالدین شاه سرآشپز را صدا زد گفت که برای ناهار فردایمان آبدوغ خیار درست کنید.
♈️سر آشپز دستور تهیه مواد زیر را به تدارکچی برای آبدوغ خیار شاهی داد :
✦ ماست پر چرب اعلا
✦ خیار قلمی ورامین
✦ گردوی مغز سفید بانه
✦ پیاز اعلای همدان
✦ ڪشمش بدون هسته
✦ نان دو آتیشۀ خاشخاش
✦ سبزیهای بهاری اعلا و ... .
♈️ناصرالدین شاه بعد از اینکه یک شکم سیر ماست و خیار خورد به امیرکبیر گفت: رعایای پدرسوخته چه غذاهایی میخورند ما بیخبریم. اگر کسی از این همه نعمت رضایت نداشت فلکش کنید.
♈️حاجی! معلوم است در مناطق خوش آب و هوا سیر می کنی و آبدوغ خیار ناصری میل می فرمایی ! بله در مناطق خوش آب و هوا مثل لواسان،دماوند، کردان یا شمال ويلا هایی به قیمت هزار میلیارد هم وجود دارد شاید هم بیشتر!
♈️عامو!!ای کاش یه سری هم به سیستان و بلوچستان، کردستان، بوشهر، هرمزگان..هم می زدی در سیستان حدود ۱۰۰ هزار نفر هنوز شناسنامه ندارند!مردم در خانه های کپری با سوتغذیه زندگی می کنند حتی آب آشامیدنی بهداشتی ندارند در دوره کرونا هم دانش آموزان بدون اینترنت بدون وسایل آموزشی ترک تحصیل کردند! اینها فقر و محرومیت نیست پس چیست؟
♈️دایی!!چرا راه دور بروی یه سری به جنوب تهران بزن ببین مردم در چه خانه هايي و با چه قیمت هايي سکنا گزيده اند اجاره یک خانه ۷۰ متری با خون بهای یک شخص برابری می کند !! کارتن خواب ها ،قبر خواب ها ،اتوبوس خواب ها را ببین اینها محرومیت نیست پس چیست؟داداش!اصلا نیازی هم رفتن به جنوب شهر نیست نیم ساعت از پنجره خانه ات به سطل آشغالی سر کوچه بیانداز ببین چند نفر زن ،مرد، ،پیر جوان ،کودک تا کمر در آن خم می شوند اما مایوس بر می گردند چون تعداد زباله گردها بیشتر از زباله است اگر اینها محرومیت نیست پس چیست!
نیست شرح این سخن را منتها
پارهای گفتم بدانی پارهها
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 618
گزارش فعالیتهای سال 1401 تیپاکس منتشر شد.
در این گزارش مطالبی همچون روند رشد مشتریان، فرستنده و گیرندههای بسته، زیرساختهای عملیاتی، پراکندگی و رشد نمایندگی، نوآوریها٫ افتخارات٫ سرویسهای جدید و ... برای اطلاع عموم منتشر شد.
نسخه كامل اين گزارش، در لینک زیر:
B2n.ir/reporttipax26
@tipaxco
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
