جمع مدیران نامدار ایران
前往频道在 Telegram
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat
显示更多📈 Telegram 频道 جمع مدیران نامدار ایران 的分析概览
频道 جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 27 613 名订阅者,在 商业 类别中位列第 2 286,并在 伊朗 地区排名第 12 234 位。
📊 受众指标与增长动态
自 невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 27 613 名订阅者。
根据 26 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -178,过去 24 小时变化为 -9,整体触达仍然可观。
- 认证状态: 未认证
- 互动率 (ER): 平均受众互动率为 22.01%。内容发布后 24 小时内通常能获得 10.10% 的反应,占订阅者总量。
- 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 6 079 次浏览,首日通常累积 2 788 次浏览。
- 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 0。
- 主题关注点: 内容集中在 مدیر, جا, آقا, وقت, کس 等核心主题上。
📝 描述与内容策略
作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
“با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید
حامد پاک طینت
@Hamedpaktinat”
凭借高频更新(最新数据采集于 27 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 商业 类别中的关键影响点。
27 613
订阅者
-924 小时
-317 天
-17830 天
帖子存档
27 610
Repost from l رادیواستراتژی l Strategy Radio l
🛑 دوره جامع تدوین و پیاده سازی استراتژی
🥇مدرس: دکتر آرش خلیلی نصر
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد،دانشگاه صنعتی شریف
مشاور ده ها شرکت معتبر و برگزار کننده صد ها دوره در حوزه تدوین و پیاده سازی استراتژی
عضو انجمن بین المللی مدیریت استراتژیک(SMS)
مولف مقالات و کیس ها در مجلات برجسته استراتژی نظیر BSE و مترجمی یکی از معتبرترین رفرنس های حوزه استراتژی
و
🎤 نوع دوره :
حضوری یا مجازی
📍مکان دوره :
دانشگاه صنعتی شریف
⏱ زمان دوره:
دوره شامل ۲ بخش ۲۴ ساعته می
باشد:شش هفته (دوازده جلسه)
پنج شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰
جمعه ها از ساعت ۹ تا ۱۳
🎯 مزایای دوره:
اخذ مدرک معتبر از دانشگاه صنعتی شریف
معرفی برگزیدگان دوره به شرکت های منتخب
بررسی نحوه ارزیابی استراتژی ها
نمایش نحوه کار نرم افزار های مرتبط با پیاده سازی استراتژی
ارایه بانک شاخص و چک لیست های مرتبط
ارایه نحوه تدوین استراتژی در شرایط عدم قطعیت برای اولین بار
بررسی به روز ترین متد های تدوین و پیاده سازی استراتژی
ارایه توصیه نامه علمی به برگزیدگان دوره
📩 ثبت نام در دوره:
تلگرام:
@sharif_st_workshops
ایمیل:
sharifstrategyoffice@gmail.com
27 610
🔴 پدیده شوگرددی و شوگرمامی چرا در ایران زیاد شده؟
شعارها و حرفهای رویافروشها را دور بریزید؛ باید قبول کنیم که اگر ما خانواده پولداری نداشته باشیم، احتمال این که پولدار شویم، بسیار کم است.
هر چند که نسل گذشته ما خود را نسل سوخته و اسطوره قناعت و پول جمع کردن میدانند و فرزندان خود را متوقع و تنپرور، ولی این نسل خوششانس ترین نسل بودند. چرا که نسلی بودند که در کل زندگیشان جفت شش آوردند، در دورانی وارد بازار کار شدند که در عین درآمد بالا تورم بسیار پایین تر از الان بود.
این نسل تمام منابع را جمع کردند، هر چقدر سهام، طلا، دلار و ملک ارزان بود، خریدند و قدرت را به دست گرفتند. به آمارها نگاه کنید، سال ۸۵ وقتی کمکم بازنشسته میشدند، حداقل حقوق کارگر ۱۸۳ هزار تومان بود، یعنی معادل ۷ ربع سکه که به پول فعلی حدود ۷۰ میلیون تومان میشود. الان قدرت خرید کمتر از یک دهم شده است.
همچنین آنها زمانی که بازنشسته شدند، با پول سنوات میتوانستند، خیلی کارها کنند، مثلا ماشین خارجی بخرند و یا سفر بروند. حقوق و درآمد خوب در کنار شرایط اقتصادی باثبات تر، فاصله ثروتشان را با نسل بعد از خود بیشتر کرد و این گونه بود که تنش بین دو نسل بیشتر شد، نسلی که خودش را اسطوره قناعت و تلاش میداند و دائما فرزندانش را نصیحت میکند که ما خواستیم و توانستیم پس شما هم تنبلی نکنید و راه ما را تکرار کنید.
نسل ما نسل استارتاپها بود، چیزی که نسل قبل ما هیچ درکی از آن نداشتند و دائما ما را نصیحت کردند که از رویا بیرون بیایید و این کارها برایتان نان و آب نمیشود. به دنبال کار با حقوق ثابت و بیمه باشید تا بدبخت نشوید.
مدل ثروت آفرینی هم در نسل گذشته بسیار راحت تر از فعلی بوده است.
واقعیت این است که نسل جدید، نه تنها تنبل نیستند بلکه خیلی پرکارتر و پرتلاشتر از نسل قبل خود هستند، مخصوصا دخترها و زنان!
در گذشته یک نفر کار میکرد، خرج کل خانه را میداد، ماشین و خانه میخرید و برای روز مبادا پس انداز هم میکرد، زن هم کارهای خانه را انجام میداد. ولی الان علاوه بر اینکه زن و شوهر هر دو، تمام وقت کار میکنند، همه کارهایی که نسل قبل میکردند (تمیزکاری و پختوپز و...) را نیز انجام میدهند و نکته جالب اینجاست که آخر ماه هم چیزی برایشان باقی نمیماند.
نسل فعلی خیلی باسوادتر از نسل قبل شده است، نسل گذشته نیازی به تحصیلات نداشت و با همان دیپلم و سیکل بازار کار خوب برایش مهیا بود و نیازی نبود درس بخواند.
اینها وقتی دردناک میشود که بدانیم ۵۰ درصد کارهای دنیا را نسل فعلی انجام میدهد ولی فقط ده درصد ثروت را در اختیار دارد.
نسل قبلی عزیز از توهم بیرون بیایید، شما نسل سوخته نیستید. شما تحصیلات و تلاش اندازه نسل فعلی نداشتید، فقط خوش شانس بودید، حتی دوران جنگ و انقلاب را هم بهانه نکنید، چرا که آمارها نشان میدهد، شرایط اقتصادی دهه ۹۰ از دوران جنگ هم بدتر بود. پس به جای اسطورهسازی از خود و تاسف خوردن برای بچههایتان فقط کمی آنها را درک کنید.
همین تفکر و توهمی که نسل قبل، از خودش دارد که ما اسطوره تلاش کردن و قناعت و پول جمع کردن بودیم باعث شده که آنها به بدبخت پرستی رو بیاورند. یعنی برای سایر افراد جامعه که وضع خوبی ندارند دلسوزی و کمک میکنند، ولی معتقدند فرزندان خودشان باید سختی بکشند تا مستقل شوند.
در این شرایط اقتصادی دردناک، وقتی نسل جدید میبیند که علیرغم تلاش و تحصیل و... منابع در اختیار نسل قبل است و هرچقدر هم تلاش کند، امکان ندارد که بتواند سطح زندگی معادل نسل قبلی داشته باشد یا باید صبر کند تا روزی شاید میراث نسل قبل به او برسد یا اینکه راه میانبر را انتخاب کند و سراغ ثروتمندان کهنسال برود و با آنها وارد رابطه شود. بله همین عامل باعث شده امروز در جامعه شاهد پدیدههای شوگر ددی و شوگر مامی باشیم!
نکته جالب اینجاست که نسل متوهم و متوقع قبل علاوه بر مصادره منابع مالی حالا دارند با این ثروت و اندوخته روابط را هم از نسل فعلی میگیرند!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 610
Repost from NikAmooz | نیک آموز
🔳 در الکـامپ ۱۴۰۲ با شماییم
گروه مشاوران فنی IranDB24 امسال در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲ با ارائه خدمات مشاوره تخصصی فنی رایگان در زمینههای زیر در کنار شما خواهند بود. در صورت نیاز به مشاوره در خصوص پروژههای فنی زیر میتوانید به ما مراجعه کنید.
▫️۴ لغایت ۷ تیر ماه
◾️نمایشگاه بین المللی تهران - سالن ۳۱B - غرفه ۶۰۲
برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید:
🔗 اطلاعات بیشتر
◼️ حـوزههای مشــاوره :
▫️مدیریت و نگهداری پایگاه داده
◾️پروژههای هوش تجاری
▫️بهینه سازی سرعت پایگاه داده ( Performance Tuning )
◾️امنیت پایگاه داده
▫️مانیتورینگ و پایش بانکهای داده
◾️استقرار Always On در سطح پایگاه داده
▫️معماری نرم افزار سازمانی و توسعه نرمافزارهای سازمانی
◾️ابزارهای راهبردی پایگاه داده
☑️ مشـاوره بگیرید، درست تصمیـم بگیرید
🔗 برای دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی وقت مشاوره کلیک کنید
🟣@nikamooz
27 610
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 610
🔴 مدام نگوییم: «ایرانیها فلان هستند!»
مجتبی لشکربلوکی
تا همین چند وقت پیش؛
▫️ملت با چوب و سنگ، سگ و گربهها را میزدند؛ ولی الان میبینیم برایشان غذا میگذارند و انجمن برای نگهداریشان ايجاد شده.
▫️اگر کسی که پشت فرمان کمربند میبست را مسخره میکردیم؛ ولی الان تا ماشین را روشن میکنیم ناخودآگاه اول کمربندمان را میبندیم.
▫️اگر خانمی متارکه میکرد با نگاه سنگینمان اذیتش میکردیم؛ ولی الان به تصمیمش احترام میگذاریم!
▫️اگر کسی نظر مخالفی داشت، غوغا به پا میکردیم؛ ولی الان میگوییم خب نظرش این است؛ هرکسی نظرش برای خودش محترم است! [حتی اگر ناراحت شویم دستکم خوددارتر شدهایم.]
▫️تا چند وقت پیش و در روزهای تعطیل، پارکها و جنگلها تبدیل میشدند به سفرهای از زبالهها؛ اما الان برخی از مردم [نه همه] علاوه بر زبالههای خود زبالههای دیگران را نیز جمع میکنند.
آهسته آهسته داریم تغییر میکنیم! شاید هنوز خیلی راه مانده تا به جامعه ایدهآل برسیم؛ اما همین که آغاز کردیم خیلی خوب است.
مرتب نگوییم ایرانیها فلان هستند! ایران یعنی من، یعنی تو.
تو مطالعه کن، رفتارهای اجتماعی نامناسبت را اصلاح کن و به من هم یاد بده که همین کار را بکنم، اما با مهربانی؛ نه با نگاهِ از بالا به پایین و با لحنی که: «تو بیفرهنگی و من بافرهنگ» (نویسنده: نامعلوم)
با نگاه به سالهای دور، متوجه میشوم فرهنگ ما مبتنی بر پدرسالاری، بزرگسالاری و معلمسالاری بود. همه اینها با تمام تفاوتهایشان، در یک چیز مشترک بودند. اینکه یک نفر فکر میکند، یک نفر حکم میراند و بقیه «فقط» اطاعت میکنند. تعریف آدم خوب در گذشته آدم مطیع بود؛ آدمی که در نهایت کارمند میشد.
اصلا قرار نبود ما فکر کنیم! پدر به جای ما تصمیم میگرفت که چه رشتهای بخوانیم، با چه کسی ازدواج کنیم، شیخ و بزرگ قبیله تصمیم میگرفت که چه کسی باید چه کاری کند و حتی چه عقیدهای داشته باشد. معلم بود که ...
ما در طول این سالها بسیاری از عقاید و رفتارهای اشتباه را به مرور کنار گذاشتهایم. فهمیدهایم که قرار نیست همه دکتر و مهندس شوند. بیزنس من یا کارآفرین شدن هم مسیر دیگری است.
در طول این سالها، معلمان محدودتر شدهاند. پدرها منطقیتر و محتوای درسها تعاملیتر شدهاند. نسل جدید جسورتر، خلاقتر، نقادتر و عاقلتر از ماست و به راحتی هر چیزی را نمی پذیرد. این اصلا چیز کمی نیست! این آغاز ماجراست.
این را مدیون چه کسانی هستیم؟
مدیون اولینها!
▫️مدیون اولین کسی که به کارتن خواب هم به دید یک انسان نگاه کرد و او را عوضیِ مفنگیِ معتاد خطاب نکرد.
▫️مدیون اولین کسی که به جای لگد زدن به گربه برایش غذا گذاشت.
▫️مدیون اولین نفری که نه تنها زباله خودش که زباله دیگران را جمع کرد.
▫️مدیون اولین مدیر مدرسهای که با معلم زورگوی مدرسه درگیر شد و او را اخراج کرد.
▫️مدیون اولین معلمی که به ما آموخت حرف دیگران را خوب بشنویم، حتی اگر آن را قبول نمیکنیم.
▫️مدیون اولین پدر و مادری که پشت بچهشان ایستادند و گفتند که اگر میخواهی پزشکی انتخاب نکنی، نکن و برو به عشقت عکاسی برس.
▫️مدیون اولین خانوادهای که گفت نظر دخترمان شرط است و ما به جای او تصمیم نمیگیریم.
این آدمها برای اولین بار کاری کردند متفاوت. پس از آن، کمکم فهمیدیم که اوه! میشود جور دیگری هم فکر کرد، تصمیم گرفت و زندگی کرد. اینها قهرمانهای ناشناخته این سرزمین اند.
ما چه میتوانیم انجام دهیم؟
هر کسی میتواند یک معلم/مبارز/خطشکن باشد. چگونه؟ آنچه خوب است، آنچه منطقی است را به دیگران بیاموزد و خسته نشود. فرهنگ در طول سالها شکل گرفته است و با یک بار گفتن و نشان دادن تغییر نمیکند. مطمئنا فرهنگ پدرسالاری و قبیلهسالاری با سریال «پدرسالار» و فیلم «عروس آتش» تغییر نکرد اما آن کارگردانان در این مبارزه نقش داشتهاند.
اگر اولین نبودیم؛ اولین ها (پیشروها) را حمایت کنیم. ظرفیت رشد یک جامعه مرتبط است با دادن امکان متفاوت بودن.
عجالتا در تنگنای کنونی، ما چهار مسیر در توسعه داریم که پیش روی ما باز است. (اول: نیلوفرآبی یعنی خلق توسعههای کوچک، محلی و محدود، دوم: نتوکراسی یعنی حل مسائل ملی از طریق شبکهسازی، سوم: مشق شب یعنی تدوین و تفاهم پیشنویش طرحها، برنامهها و قانونها برای روزی که پنجرهای باز شود و چهارم: تربیت نسل یعنی تربیت نسلی توسعه آفرین، آگاه، توانمند و آینده ساز).
استراتژی چهارم را دست کم نگیریم. برتراند راسل زمانی گفته بود: «از خودتان انسانیت به یادگار بگذارید و نه انسان، تولیدمثل را هر جانوری بلد است!» میخواهم توصیه کنم به تفاوت تولید مثل و تولید نسل (استراتژی چهارم توسعه) بیشتر بیاندیشیم.
27 610
🔴"فیروز نادری" قهرمان ایرانی
✍️رحیم قمیشی
چند روز از درگذشت یکی از قهرمانان ملی ایران میگذرد، و بسیاری از مردم ایران، نه برای از دست دادن او، که برای ریزش فضیلتهایی که متاسفانه کمکم عادی میشوند، غمگین است!
مقامات هیچ تسلیتی نگفتند، در صدا و سیمای حکومتی به تمسخرش پرداختند، که او خدای ما را باور نداشته!
او خدایی را که با آن، داعشیها و ظالمان آدم میکشند، قبول نداشته!
مگر ما داریم؟
بادمجان دورقابچینها شروع کردند که چرا تسلیت میگویید، او اعتقادی به جهنم سوزان و بهشتی که ما برای دیگران توصیفش میکنیم نداشته!
مگر ما توصیفهای سخیف شما را قبول داریم؟
خوشحالند کسی فوت کرده، که هم مردم بزرگ ایران و هم شخصیتهای علمی جهان از دست رفتن او را ضایعه میدانند!
از بس خودشان حقیرند.
فیروز نادری افتخار همه ما ایرانیان بود.
فیروز نادری برای ما قهرمانی ملی بود.
فیروز الگویی برای بسیاری جوانها بود.
مردی بزرگ، صادق، خوشفکر، خلاق، پرتلاش، دلسوز ایران، مدافع حقوق زنان و مردان ایرانی، کسی که تحسین مردم جهان را نسبت به ایرانیان برانگیخت. دانشمندی که بسیاری کشورها آرزو میکردند کاش شهروند آنها بود.
او بلد نبود مثل برخی مذهبیهای دورو، به دروغ بگوید من به آخرت اعتقاد دارم، ولی تا ثانیههای آخر التماس کند نگذارند بمیرد، با پول بیتالمال برود بهترین بیمارستانهای اروپا شاید دو روز بیشتر عمر کند!
فیروز نادری منتظر نبوده تشییع جنازه باشکوهی برایش بگیرند یا مقبرهای بلند و باعظمت برایش بسازند، تا بعداً از قول او بگویند ای مردم دنیا محل گذر است، دنیا اهمیتی ندارد، همه چیز در آخرت است!!
او بلد نبود دروغ بگوید و این ارزش بزرگی بود. که کمفهمان درکش نمیکنند.
بهشتی که قرار است ادیسون و انیشتین و مادام کوری و کوپرنیک و گالیله و مخترعین واکسنها و اینترنت و دانشمندان بزرگ را به آن راه ندهند، ارزانی خودتان. ما با پای خودمان میرویم همان جهنمی که به زعم شما فیروز نادری را میبرند!
اگر از دید شما کافریم برایمان مهم نیست.
شما حسرت یک روز زندگی پر از امید و تلاش آزادمردان و دانشمندان را باید بخورید که کشف حقایق برایشان مهم است.
اگر یک دقیقه تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است، بهشت برای کیست!؟
در آینده ما دانشگاه بزرگی خواهیم ساخت به نام "فیروز نادری"، همانطور که دانشگاهی خواهیم ساخت به نام "مریم میرزاخانی". و هر خارجی که آمد آنجا درس بخواند، به او خواهیم گفت میدانید نادری که بود، میرزاخانی که بود؟ آنها ایرانیانی بودند که دنیا را به شگفتی واداشتند، و پس از فوتشان حاکمان آن روز ما، حتی از دادن یک پیام تسلیت خودداری کردند!!
آنها تا آخرین لحظه عمرشان به فکر ایران بودند، و همیشه به ایرانی بودنشان افتخار کردند.
فیروز نادری تا ابد در قلب ما زنده است.
او قهرمان ماست، دانشمندی است ایرانی.
او با آرامش رفت، و حتما حالا میخندد به پیرمردانی که دو دستی چسبیدهاند به قدرت دنیا، و بدنشان از تصور مرگ میلرزد، به آنهایی که جوانها را میگویند آن دنیایی هست، و خودشان هیچ اعتقادی به آخرت ندارند...
فیروز جان، ایران دوستت دارد. مبادا زخم زبان بیادبان و بیفرهنگها ذرهای دلت را برنجاند.
باز هم بخند...
و از همان آسمان
ببین نفسهای آخر دروغگوها را
ما جای تو را هم
در جشن فردای آزادی
خالی خواهیم کرد.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 610
🔴 سندورم آپولو
وقتی در ناسا پروژه آپولو(ارسال اولین انسان به ماه) با موفقیت انجام شد، خیلی از متخصصان و افراد مختلف ۲۴ ساعت در روز کار و تلاش کردند تا پروژه آپولو موفقیت آمیز انجام شود. ولی یک نفر ادعا کرد مهمترین وظیفه را من انجام دادهام و اگر من نبودم امکان نداشت
این پروژه موفقیت آمیز انجام شود! به نظر شما آن شخص چه کسی بود؟
این شخص مدعی، نه محقق بود و نه متخصص و نه حتی یک کارشناس ساده! این شخص کسی بود که باید دائما قهوه درست میکرد و با این قهوه به افراد پروژه کمک میکرد تا بتوانند بیدار بمانند و بر خستگیشان غلبه کنند و پروژه را به اتمام برسانند، اینجا بود که مفهوم جدیدی در مدیریت شکل گرفت به نام سندروم آپولو.
سندرم آپولو زمانی به وجود میآید که یک نفر تمام تلاش خود را میکند تا تمام دستاوردهای تیم را به نام خود ثبت کند!
بسیاری از افراد تصور میکنند که وقتی میخواهند تیمی تشکیل دهند حتما باید تمام اعضای آن تیم را افراد نخبه و رده بالا انتخاب کنند ولی خب این تصور اشتباهی است که اتفاقا نتیجه معکوس دارد و باعث میشود تیمی با مهرههای طلایی، نتایج مفتضحانهای به بار بیاورد. چراکه رقابت بین اعضای تیم شکل میگیرد و همه سعی میکنند
خود را برتر نشان دهند و دچار سندروم آپلو میشوند.
اجازه دهید برای درک بهتر ماجرا، مثال واقعی بزنم: سالهای سال وقتی رئال مادرید افتخاری کسب میکرد همه اسم رونالدو را میآوردند ولی وقتی سال ۲۰۱۶ زیدان سرمربی رئال شد، توجهها از رونالدو کم شد، همه میگفتند زیدان میتواند این تیم را به اوج برساند. رونالدو احساس کرد قرار است که از این به بعد تمام
دستاوردها به نام زیدان نوشته شود.
اینجا چالش اصلی زیدان شروع شد! اوایل سرمربیگری زیدان، رونالدو نه تنها با او ارتباط نگرفت بلکه تیم را هم به هم ریخته بود. رونالدو میخواست خودش بهترین ستاره رئال باشد نه زیدان!
اما زیدان متوجه ماجرا شد، هرچند خودش اسطوره بود و بهترین بازیکن دنیا بود ولی در مصاحبهای گفت: "رونالدو بهترین بازیکن تاریخ است" و بارها این صحبت را در جاهای مختلف تکرار کرد تا اینکه رونالدو کم کم آرام شد و رئال سه سال پیاپی قهرمانی را کسب کرد.
سندرم آپولو به ما میگوید اگر در یک تیم چند فرد توانمند وجود داشته باشند، چون که هرکس به تنهایی توانمندی فوقالعاده و منحصر به فردی دارد، اما هیچ کدام تمایلی به موفقیت جمعی ندارند و هرکس سعی میکند حرف خودش را به کرسی بنشاند. این تیم روی کاغذ مدعی کارهای شگفتانگیز است، اما در عمل نمیتواند دستاورد خاصی کسب کند!
راه مقابله با این سندروم چیست؟
۱.افرادی که توانایی خود را بالاتر از سایر اعضای تیم میدانند را شناسایی کنیم و مستقیم به آنها بگوییم که ما متوجه توانایی بالای تو هستیم و برای همین تو را انتخاب کردهایم. در بسیاری از اوقات، افراد چون حس میکنند تواناییشان دیده نمیشود، به سندروم آپولو
مبتلا میشوند.
۲.اگر رهبر تیم هستید با افراد توانمند تیم رقابت نکنید. بسیاری از اوقات خود رهبران گروه دچار این سندروم میشوند، چون حس میکنند موفقیت تیم به نام اعضای
تیم ثبت میشود و خودشان دیده نمیشوند.
۳.اگر چند فرد توانمند در تیم داریم تا حد ممکن مسئولیت افراد توانمند را از هم تفکیک کنیم یعنی ترکیب تیم را طوری تیم نچینیم که کار این افراد باهم
تداخل داشته باشد.
۴.درکنار افراد توانمند حتما چند فرد ضعیف در گروه قرار بدهید که توانمندی افراد توانمند بیشتر دیده شود.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 610
آغاز فراخوان ثبتنام شرکتها در نهمین نمایشگاه آنلاین کار دانشکار
🌟میانبری برای جذب استعدادها 🌟
برخی از شرکتهایی که تاکنون به نهمین نمایشگاه کار دانشکار پیوستهاند:
✅ پارس پک
✅ پیشتازان صنعت فضا پویان
✅ افزار پرداز رمیس
✅ راهبر فرایند آریا
✅ بیمه نوین
📌 %15 تخفیف ثبتنام تا تاریخ 24 خرداد
مشاوره و رزرو غرفه:
https://daneshkar.net/r/y8YD3
https://daneshkar.net/r/y8YD3
📆مهلت ثبتنام شرکتها: 3 تیر
زمان برگزاری نمایشگاه: 10- 16 تیر
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Daneshkargroup
27 610
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 610
✍️اساتید آمریکایی مقالاتشان را بعد از مصرف مشروب نگارش می کنند
محمدرضا اسلامی
🔷 در ویدئویی که از فواد ایزدی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود🔻 او می گوید: «اساتید آمریکایی صبحها به کلاس میروند و شبها مقالاتشان را بعد از اینکه به خمره سر میزنند و بعد از مصرف مشروب نگارش میکنند!»
ضروری است که نگاهی کنیم به اینکه اساسا قیمت (هزینه تمام شده) «یک مقاله» در آمریکا چند است و روند تولید یک مقاله به چه شکل است؟ این باعث می شود تا ارزیابی دقیق تری از این سخنان زننده این استاد دانشگاه تهران داشته باشیم.
1️⃣- یک استاد دانشگاه در آمریکا برای اینکه بتواند پژوهش کند باید دانشجوی دکترا داشته باشد، ولی دانشجو داشتن مانند ایران نیست که وزارت علوم کنکور برگزار کند و دانشجو بدون دردسر مقابل در اتاق استاد سبز شود.
ابتدا استاد باید پروپوزال (طرح پژوهشی) بنویسد تا بتواند Grant (بودجه پژوهشی) بزرگی جذب کند. نوشتن یک پروپوزال قوی، گاه حدود سه تا شش ماه زمان می برد. سپس او باید پروپوزال را به بنیادهای علوم ارسال کند و در یک پروسه رقابتی بتواند در جایگاهی برتر از سایر اساتید قرارگیرد تا اینکه بودجه به او تعلق بگیرد.
2️⃣- «اگر» موفق شود بودجه جذب کند، تازه می تواند به این فکر کند که دانشجوی دکترا بگیرد. به این منظور باید فراخوان اعلام کند و با تعداد زیادی دانشجو مصاحبه علمی کند تا سرانجام از میان آنها یک نفر را انتخاب کند.
3️⃣- وقتی که دانشجوی دکترا انتخاب شد، باید نامه رسمی پذیرش با ذکر حقوق/دستمزد دانشجو صادر شود. یعنی آن استاد «رسما» زیر این بار است که باید حقوق ماهیانه دانشجو را طی مدت تحصیل پرداخت کند، بیمه او را بدهد، شهریه دانشجو به دانشگاه پرداخت شود و تازه همه این کارها برای رسیدن به «نقطه صفر» شروع پژوهش است. یعنی روزی که دانشجو بتواند کارش را آغاز کند.
4️⃣- سرانجام دانشجو می آید و در دفتر کارش مستقر می شود. استاد باید مطمئن شود که دانشجو در آن زمینه مشخص «به روز» است و آگاهی کامل را از تمام پژوهشهای «گذشته» دارد؛ تا بتواند «نوآوری» کند.
5️⃣- آن جناب استاد و آن دانشجو اگر حدود دو تا سه سال خوب کار کنند، محصول تلاش آنها به نقطه ای خواهد رسید که «پیش نویس» (درفت) یک مقاله تولید شود!
6️⃣- آن مقاله باید چندین بار میان استاد و دانشجو رفت و برگشت شود تا آماده Submit (ارسال) به یک ژورنال بین المللی شود.
7️⃣- سرانجام مقاله به یک ژورنال بین المللی ارسال می شود ولی دو اتفاق می افتد: یا اینکه بلافاصله «مردود» می شود یا اینکه داوران ژورنال انبوهی کامنت دشوار می دهند که دانشجو و استاد باید «ویرایش جدید مقاله» را تولید کنند.
8️⃣- ویرایش جدید مقاله تولید می شود و مجدد به ژورنال ارسال می شود. در ژورنالهای «سطح یک» بین المللی مجددا در این مرحله داوران کامنتهای جدید می دهند که باید اعمال و ویرایش نهایی مقاله تولید شود.
(این مفهوم peer review است. یعنی نهایت وسواس در ارزیابی مقاله)
9️⃣- همۀ این پروسه «به رنج» طی می شود. (اگر بگوییم به زجر اغراق نیست، ولی فعلا بگذار تا بگوییم به رنج).
🔟- سرانجام پس از ۲ تا ۳ سال تلاش مستقیم و صرف هزینه های مادی، استرس و وقت بسیار، «یک مقاله» چاپ می شود. در دانشگاهی مثل دانشگاه Purdue انتظار این است که استاد سالیانه حداقل سه مقاله در ژورنال بین المللی رتبه یک (و نه رتبه ۲ یا ۳) منتشر کند.
🔴همه این پروسه در یک صورت ممکن است: اینکه آن فرد (آن استاد) انسانی «پرداخته» و دارای زیستِ فردی توام با نهایت «نظم» باشد. یک تمرکز ذهنی تمام عیار.
حال فواد ایزدی نامی پیدا می شود و تقلیل می دهد همه این مسیر دشوار را به «مشروب خوردنهای شبانه».
🔴هزینه تمام شده تولید «یک مقاله» در ژورنال تراز یک (شامل هزینه های دانشجو، استاد، آزمایشگاه، بالاسری دانشگاه و...) در دانشگاههای رتبه برتر بین المللی (مشابه پرینستون، استنفورد، برکلی و ...) بین 100 تا 150 هزار دلار است.
مقاله چند برگ کاغذ است ولی اینقدر «هزینه» صرف شده تا در مرز دانش بحثی منتشر شود.
🔘مشکل فواد ایزدی چیست؟
ساده دیدن امور دنیا. آن ساده دیدن امور ناشی از سادگی ذهن است که قائل به پیچیدگی نیست و روند تولید یک مقاله را آنگونه تقلیل می دهد به مشروب خوردن شبانه.
دکتر محمود گلزاری (به عنوان یک روانشناس با صبغه دینی)، بحثی داشت در مفهوم تقوا.
ایشان می گفت: اگر تقوا را به مفهوم «خویشتن داری» معنی کنیم، بسیاری از «چهره های علمی دنیا» انسانهای باتقوایی هستند چرا که اساسا زندگی علمی نیازمند زیستِ توام با خویشتن داری فردی است.
بسیاری از پژوهشگرانی که در مرزهای دانش هستند، از دوران نوجوانی با آنگونه از زیستن در متن محدودیتهای فردی تربیت شده اند.
این نگاه محمود گلزاری را مقایسه کنید با آن نگاه فواد ایزدی.
27 610
☁️های کلود | HiCloud
امنیت پایدار دادهها، ظرفیت پهناور فردا
🔰امکان دریافت خدمات مرکز داده
🔰فیبر نوری، VPS، Dedicated Server ،Colocation، Cage
🔰بهترین انتخاب برای کسب و کارها
🔰قابلیت مقیاسپذیری
🔰تجهیزات ایمنی و حفاظتی برای رکهای شما
🔰امنیت فیزیکی و ارتباطی سرورها و تجهیزات
‼️پرداخت هزینه، تنها به میزان مصرف
‼️فولرک با قیمت استثنایی فقط ۱۵ میلیون تومان
✅برای اطلاع از جزئیات بیشتر سرویس ویژه فولرک HiCloud بر روی لینک زیر کلیک کنید.
➡️https://zaya.link/Hicould-AD-Excellentmanagers
☎️۰۲۱۲۹۴۰۲۹۴۰
🆔@hiweb
🌍www.hiweb.ir
@hiweb
27 610
✍️کینتسوگی
🔴هنر برخورد ژاپنیها با شکست!
ژاپنیها فرهنگ بسیار جالب و عجیبی دارند به نام کینتسوگی!
در فلسفه کینتسوگی وقتی ظرفی می شکند، آن را دور نمی اندازند بلکه بر اساس یک باور و هنر باستانی که از اجدادشان به ارث برده اند، شکستگی ها را به شیوه خاصی مرمت می کنند.
آنها قطعات شکسته را با پودر طلا به هم می چسبانند تا آن جسم شکسته شده حالا ارزشی بیشتر از قبل پیدا کند و زیباتر از قبل شود.
چرا شکستگی را با طلا پر می کنند؟
کینتسوگی می گوید که شما بعد از شکست نه تنها دچار کاستی و ضعف نمی شوید، بلکه بسیار ارزشمند شده و می درخشید.
شکست ها، نتایج بسیار ارزشمندی هستند که افراد موفق کوله باری از آنها را جمع کرده اند.
دنیا همه را می شکند اما برخی پس از شکست، از همان جایی که شکست خورده اند قوی می شوند.
در کینتسوگی عمل ترمیم، در اصل تولد دوباره است. به جای تلاش برای بازگرداندن یک جسم شکسته به حالت اول، آن را به یک گنجینه ارزشمند تبدیل می کنند.
در کینتسوگی نه تنها شکستگی ها را پنهان نمی کنند بلکه با استفاده از درخشش طلا، توجه را به آن خطوط شکسته بیشتر جلب می کنند. ترک های طلایی در یک جسم شکسته، یادآور خاطره و تجربه است. ترک های طلایی نشان می دهند که جسمی که شکسته بود حالا با طلا ویژگی های منحصر به فردی استفاده کرده که قبلا این ویژگی ها را نداشت.
این نمادی از ناپایداری، قدرت و زیبایی است.
اما چند درس مهم از کینتسوگی:
1️⃣ شکستگی و عیوب خود را بپذیرید و آنها را پنهان نکنید.
وقتی طلا شکاف های داخل یک ظرف شکسته را مشخصتر می کند به ما یادآور می شود که کاستی و نقص زیبا است و می توان از آن استفاده کرد. پس آنها را نپوشانید! شکستگی ها و عیوب خود را بپذیرد و آنها را دوست بدارید، چرا که این شکستگی ها هستند که شما را به انسان بهتر و قویتری تبدیل می کنند.
2️⃣ تغییر بخشی از زندگی است.
کینتسوگی به ما می گوید که تغییر بخش اجتناب ناپذیر زندگی است چرا که وجود ما همیشه درحال تغییر است. پس به جای چسبیدن به اندیشه آنچه باید باشیم و آنچه بوده ایم، باید آنچه را که هستیم، بپذیریم. ما هیچگاه محصور زمان نیستیم و هرگز هم تماما کامل و یا تماما ناقص نیستیم. زندگی همواره آثار خوب و بد خودش را روی ما می گذارد، پس این نشانه های باقی مانده پیشینه ماست و به ما نشان میدهد که چگونه رشد کرده ایم.
3️⃣ جراحت ها راهی برای ورود نور به درون شماست.
کینتسوگی ما را ترغیب می کند که راجع به سختیها متفاوت فکر کنیم. همه ما در دورهای از زندگی خود با ناملایمات روبه رو خواهیم شد، اما حتی اگر احساس نقص کنیم می توانیم آن را از نو بسازیم. توجه داشته باشید که توانایی بازسازی به معنای فراموش کردن تجارب گذشته نیست، بلکه به معنای پذیرش آنها به عنوان بخشی از ما و داشتن قدرت کافی برای عبور کردن از آنها است.
۴) با خود مهربان باشید.
شاید مهمتر از همه این موارد، کینتسوگی اهمیت دوست داشتن خود را به ما یادآور می شود. یک فنجان شکسته را نمی توان به تنهایی درست کرد. پیش از آنکه این فنجان دوباره کامل شود، نیازمند عشق، مراقبت و توجه است. ما هم همینطور هستیم. وقتی سختی را تجربه می کنیم، این مراقبت، عشق و توجه است که ما و اطرافیان را به هم وصل می کند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 610
Repost from تبلیغات سراسری استارتآپ 🚀
☄️ دورۀ «مدیر فروش حرفهای» مدرسۀ عالی کسبوکار ماهان
📚 دورۀ جامع مدیر فروش حرفهای مدرسه کسبوکار ماهان، در حوزههای کلیدی مدیریت فروش مانند رهبری تیم، مهارتهای شما را توسعه خواهد داد.
سرفصلهای دوره:
✅سازماندهی تیم فروش
✅رهبری تیم فروش (توانمندسازی تیم فروش)
✅شناخت بازار، محصول و مشتری
✅سفر مشتری
✅برنامهریزی فروش
✅استراتژیهای فروش
✅مدیریت ارتباط با مشتریان
✅مدیریت منابع انسانی در فروش
✅مهندسی فروش
✅مهارتهای ارتباطی و کوچینگ در فروش
✅مهارتهای مذاکره
📲 جهت دریافت مشاورۀ تخصصی و ثبت نام، عدد 144 را به شماره 02188401313 بفرستید.
27 610
چرا فیروز نادری برای ایرانیان مهم بود؟
✍️ مهران صولتی
✅ فیروز نادری نماینده شایسته ای برای دیاسپورای ایرانی بود. همان جامعه دور از وطنی که بیش از همه جای دنیا در امریکا حضور دارد و تحصیل کرده ترین اقلیت مهاجر این کشور محسوب می شود. نادری همه موفقیت های قابل تصور برای یک ایرانی مهاجر را به دست آورد و کارنامه پر و پیمانی را از خود به جا گذاشت.
✅ فیروز نادری به عنوان مدیر پروژه منظومه شمسی در (Nasa) به جایگاه بلندی دست یافت. این موفقیت آن جا بیشتر جلوه گر می شود که در قرن بیستم دستیابی به آسمان و درنوردیدن آن نشانه واقعی ابرقدرتی محسوب شده و به رقابت امریکا و شوروی در تسخیر فضا انجامید. در مجموع باید گفت ایرانیان بسیار بختیار بودند که فرزندانی از جنس فیروز نادری و انوشه انصاری را به دنیا عرضه کردند.
✅ فیروز نادری دغدغه مند ایران بود و درباره آینده آن می اندیشید. در یکی از آخرین مصاحبه های خود و درست در زمانی که اپوزیسیون خارج نشین دست اندرکار رهبر تراشی برای اعتراضات پاییز گذشته ایران بود نادری صریحا بر نقش ممتاز و شایستگی ایرانیان داخل کشور تاکید ورزید و فروتنانه نقشی برای خود در این زمینه قائل نشد. دچار نشدن به توهم رسانه ای در دنیای امروز وجه بارز او بود.
✅ فیروز نادری به الگویی برای جوانان ایرانی در داخل و خارج از کشور تبدیل شده بود. این که به رغم تمام تنگناهای داخلی می توانند در تراز جهانی بدرخشند و موفقیت هایی از جنس او و مریم میرزاخانی کسب نمایند. اهمیت موضوع آن جایی است که مجموعه ای از بی تدبیری های داخلی و هراس افکنی های خارجی سال هاست که نام پرافتخار ایران را معادل بمب سازان و تروریست آفرینان جهانی قرار داده اند.
✅ داده های مهاجرتی نشان می دهند که اگر چه کشورهایی مانند چین و هند مهاجران بیشتری به امریکا و اروپا فرستاده اند ولی از این بخت برخوردار بوده اند که بخش قابل توجهی از رفتگان بعد از پایان تحصیلات به کشور خود بازگشته اند. اما شوربختانه تعداد مهاجرینی که به ایران بر می گردند تنها در حدود ۱۰ درصد است. از همین رو نقش شخصیت هایی مانند نادری برای ایجاد یک کریدور ارتباطی میان دیاسپورای ایرانی و داخل کشور می تواند اهمیت زیادی داشته باشد.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 610
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
