ch
Feedback
آریتمی

آریتمی

前往频道在 Telegram

آریتمی، جایی برای غوطه‌ور شدن در ضرباهنگ هنر، فلسفه و موسیقی… اینجا، زندگی در نوسان است و ما در جستجوی معنا برای ارتباط بیشتر: @Mazaheri_Mani

显示更多
3 765
订阅者
+124 小时
-37
-2630
吸引订阅者
六月 '26
六月 '26
+14
在2个频道中
五月 '26
+7
在1个频道中
Get PRO
四月 '26
+4
在0个频道中
Get PRO
三月 '26
+3
在0个频道中
Get PRO
二月 '26
+16
在3个频道中
Get PRO
一月 '26
+7
在1个频道中
Get PRO
十二月 '25
+11
在2个频道中
Get PRO
十一月 '25
+22
在0个频道中
Get PRO
十月 '25
+20
在1个频道中
Get PRO
九月 '25
+32
在0个频道中
Get PRO
八月 '25
+18
在0个频道中
Get PRO
七月 '25
+58
在1个频道中
Get PRO
六月 '25
+64
在2个频道中
Get PRO
五月 '25
+128
在4个频道中
Get PRO
四月 '25
+33
在2个频道中
Get PRO
三月 '25
+28
在1个频道中
Get PRO
二月 '25
+39
在3个频道中
Get PRO
一月 '25
+37
在1个频道中
Get PRO
十二月 '24
+42
在3个频道中
Get PRO
十一月 '24
+49
在2个频道中
Get PRO
十月 '24
+41
在1个频道中
Get PRO
九月 '24
+126
在3个频道中
Get PRO
八月 '24
+111
在2个频道中
Get PRO
七月 '24
+72
在1个频道中
Get PRO
六月 '24
+49
在1个频道中
Get PRO
五月 '24
+67
在3个频道中
Get PRO
四月 '24
+616
在7个频道中
Get PRO
三月 '24
+61
在2个频道中
Get PRO
二月 '24
+5
在2个频道中
Get PRO
一月 '240
在1个频道中
Get PRO
十二月 '230
在1个频道中
Get PRO
十一月 '230
在1个频道中
Get PRO
十月 '230
在0个频道中
Get PRO
九月 '230
在0个频道中
Get PRO
八月 '230
在0个频道中
Get PRO
七月 '230
在0个频道中
Get PRO
六月 '230
在0个频道中
Get PRO
五月 '230
在0个频道中
Get PRO
四月 '230
在0个频道中
Get PRO
三月 '23
+2
在0个频道中
Get PRO
二月 '23
+18
在0个频道中
Get PRO
一月 '23
+23
在0个频道中
Get PRO
十二月 '22
+18
在0个频道中
Get PRO
十一月 '22
+23
在0个频道中
Get PRO
十月 '22
+9
在0个频道中
Get PRO
九月 '22
+16
在0个频道中
Get PRO
八月 '22
+20
在0个频道中
Get PRO
七月 '22
+21
在0个频道中
Get PRO
六月 '22
+11
在0个频道中
Get PRO
五月 '22
+24
在0个频道中
Get PRO
四月 '22
+32
在0个频道中
Get PRO
三月 '22
+19
在0个频道中
Get PRO
二月 '22
+23
在0个频道中
Get PRO
一月 '22
+31
在0个频道中
Get PRO
十二月 '21
+16
在0个频道中
Get PRO
十一月 '21
+31
在0个频道中
Get PRO
十月 '21
+28
在0个频道中
Get PRO
九月 '21
+56
在0个频道中
Get PRO
八月 '21
+42
在0个频道中
Get PRO
七月 '21
+60
在0个频道中
Get PRO
六月 '21
+39
在0个频道中
Get PRO
五月 '21
+44
在0个频道中
Get PRO
四月 '21
+62
在0个频道中
Get PRO
三月 '21
+38
在0个频道中
Get PRO
二月 '21
+47
在0个频道中
Get PRO
一月 '21
+62
在0个频道中
Get PRO
十二月 '20
+4 019
在0个频道中
日期
订阅者增长
提及
频道
22 六月0
21 六月+1
20 六月+2
19 六月0
18 六月0
17 六月+3
16 六月+1
15 六月0
14 六月0
13 六月0
12 六月0
11 六月0
10 六月+1
09 六月+1
08 六月+1
07 六月0
06 六月+1
05 六月0
04 六月+1
03 六月+1
02 六月0
01 六月+1
频道帖子
راجر واترز نسخه‌ای جدید از Comfortably Numb منتشر کرده؛ اما این بار با خواننده و فعال فلسطینی! خب اینجا صرفا با یه کاور سر و کار نداریم، سولوهای افسانه‌ای گیلمور را حذف شدن و راجر عملا این اثر رو به به یه بیانیه سیاسی تبدیل کرده. سؤالاتی که ایجاد می‌شه: وقتی یه هنرمند علیه جنگ و سرکوب موضع می‌گیره، اما خیلی‌ها باور دارن در قبال بعضی سرکوب‌ها سکوت یا استاندارد دوگانه داره (مخصوصا مردم ایران که کلی طرفدار هم اینجا داره) آیا هنوز صداش برای مخاطب هاش معتبره؟ داریم به آهنگ گوش می‌کنیم یا ایدئولوژی؟ @Arhythmia

2
صدای بعضی آدم‌ها خاموش می‌شود، اما واژه‌هایشان نه امروز خبر درگذشت هما میرافشار را خواندم؛ شاعری که بخشی از حافظه موسیقایی ما
صدای بعضی آدم‌ها خاموش می‌شود، اما واژه‌هایشان نه امروز خبر درگذشت هما میرافشار را خواندم؛ شاعری که بخشی از حافظه موسیقایی ما ایرانیان را با کلماتش نوشت. از گلپونه‌ها که در خاطره جمعی ما ریشه دواند، تا ترانه‌هایی که با صدای هایده ماندگار شدند، با صدای معین به پرواز درآمدند، با صدای شکیلا رنگ دیگری گرفتند و با صدای بسیاری دیگر راهشان را به قلب چند نسل باز کردند. عجیب است؛ معمولاً نام خوانندگان را همه می‌دانند، اما کمتر از کسانی گفته می‌شود که پیش از هر صدایی، واژه‌ها را آفریده‌اند. ترانه‌سراها اغلب در سایه می‌مانند، در حالی که روح یک ترانه پیش از آنکه خوانده شود، در کلماتشان متولد شده است. شاید بسیاری از ما بارها آثار هما میرافشار را شنیده باشیم، بی‌آنکه بدانیم این واژه‌ها روزی از ذهن و قلم او گذشته‌اند. امروز، به احترام او اگر ترانه‌ای را می‌شناسید که شعرش را هما میرافشار سروده است، آن را در گروه به اشتراک بگذارید. شاید این بهترین بدرقه برای یک شاعر باشد؛ اینکه کلماتش یک بار دیگر خوانده شوند، زمزمه شوند و در میان ما زندگی کنند. یادش گرامی 🕯🖤
1 258
3
صدای بعضی آدم‌ها خاموش می‌شود، اما واژه‌هایشان نه امروز خبر درگذشت هما میرافشار را خواندم؛ شاعری که بخشی از حافظه موسیقایی ما
صدای بعضی آدم‌ها خاموش می‌شود، اما واژه‌هایشان نه امروز خبر درگذشت هما میرافشار را خواندم؛ شاعری که بخشی از حافظه موسیقایی ما ایرانیان را با کلماتش نوشت. از گلپونه‌ها که در خاطره جمعی ما ریشه دواند، تا ترانه‌هایی که با صدای هایده ماندگار شدند، با صدای معین به پرواز درآمدند، با صدای شکیلا رنگ دیگری گرفتند و با صدای بسیاری دیگر راهشان را به قلب چند نسل باز کردند. عجیب است؛ معمولاً نام خوانندگان را همه می‌دانند، اما کمتر از کسانی گفته می‌شود که پیش از هر صدایی، واژه‌ها را آفریده‌اند. ترانه‌سراها اغلب در سایه می‌مانند، در حالی که روح یک ترانه پیش از آنکه خوانده شود، در کلماتشان متولد شده است. شاید بسیاری از ما بارها آثار هما میرافشار را شنیده باشیم، بی‌آنکه بدانیم این واژه‌ها روزی از ذهن و قلم او گذشته‌اند. امروز، به احترام او اگر ترانه‌ای را می‌شناسید که شعرش را هما میرافشار سروده است، آن را در گروه به اشتراک بگذارید. شاید این بهترین بدرقه برای یک شاعر باشد؛ اینکه کلماتش یک بار دیگر خوانده شوند، زمزمه شوند و در میان ما زندگی کنند. یادش گرامی 🕯🖤
96
4
اجرای آکوستیک ترانه فروپاشی از هم باز می‌شوم... از هم باز می‌شوم... حشره‌ای گرفتار در کهربا... من تپشی‌ام رو به خاموشی آن سرخوشی، دروغ بود عشقِ ما فیلم‌نامه‌ای خاموش است که هیچ‌کس نمی‌تواند از برش کند؛ مدام سانسور شده، مدام بازنویسی شده... کنارت دراز می‌کشم و سعی می‌کنم وانمود کنم هنوز همه‌چیز طبیعی‌ست مثل حشره‌ای گرفتار در کهربا، تبدیل شده‌ام به صدایی یکنواخت و بی‌جان. دیگر آن خوش‌خیالِ نادان نیستم از هم باز می‌شوم... از هم باز می‌شوم... گرمایش را حس می‌کنیم در حالی که چیزی در استخوان‌هایمان دارد می‌میرد این، سرودِ عشقِ ماست؛ عشقی بی‌خدا، بی‌تاج‌وتخت... از هم باز می‌شوم... از هم باز می‌شوم... چشم‌هایت وقتِ طلوع سرد می‌شوند... وقتی که از هم جدا می‌شویم مرا در تاریکی رها کردی مثل حشره‌ای گرفتار در کهربا، من سرخوشی‌ای هستم در حال فروکش کردن بهشت ما دروغ بود از هم باز می‌شوم... از هم باز می‌شوم... گرمایش را حس می‌کنیم در حالی که چیزی در استخوان‌هایمان دارد می‌میرد این، سرودِ عشقِ ماست؛ عشقی بی‌خدا، بی‌تاج‌وتخت... از هم باز می‌شوم... @Arhythmia
1 674
5
بعضی رابطه‌ها تمام نمی‌شوند؛ فقط یک‌روز می‌فهمی کسی که کنارت خوابیده، دیگر عشق نیست، جسم بی‌جان عشق است! نه دعوایی شده، نه کسی رها کرده، نه حتی آن فروپاشیِ باشکوهیرخ داده که بتوان بعدها از آن داستان ساخت. همه‌چیز سرِ جایش اسن، و دقیقاً همین ترسناک است. Unravelling درباره‌ی همین پوسیدن بی‌صداست. فروپاشی‌ای که از بیرون دیده نمی‌شود. مثل ساختمانی که سال‌ها ترک برداشته اما هنوز چراغ‌هایش روشن‌اند و آدم‌ها داخلش زندگی می‌کنند انگار قرار نیست یک‌روز روی سرشان آوار شود. برای همین تشبیه حشره در کهربا، در این ترانه این‌قدر دردناک است. کهربا، مرگ را زیبا نگه می‌دارد، چیزی را حفظ می‌کند که دیگر زنده نیست! بعضی آدم‌ها هم دقیقاً همین کار را با عشق می‌کنند؛ رابطه را نگه می‌دارند، خاطره را نگه می‌دارند، حتی خودشان را کنارِ هم نگه می‌دارند… فقط چون جرأت ندارند اعتراف کنند که روحِ ماجرا مدت‌ها پیش مُرده. و تلخ‌تر اینکه راویِ ترانه هنوز دارد نقش بازی می‌کند: I’ll lie beside you and I’ll try to play along… کنارت دراز می‌کشم و وانمود می‌کنم همه‌چیز طبیعی‌ست این جمله عاشقانه نیست، وحشتناک است. وحشتِ آدمی که آن‌قدر خودش را سانسور کرده که دیگر نمی‌داند کدام نسخه‌اش واقعی ست. شبیه شخصیت‌های رمان بار هستی؛ آدم‌هایی که بینِ ماندن و فرار معلق‌اند، چون هیچ احساسی دیگر وزنِ واقعیِ خودش را ندارد. نه عشق، نه آزادی، نه حتی تنهایی. و شاید برای همین ترانه این‌قدر سرد و آخرالزمانی به نظر می‌رسد. چون درباره‌ی شکستنِ قلب نیست؛ درباره‌ی لحظه‌ای‌ست که آدم، وسطِ یک رابطه، آرام‌آرام از ذرون تهی می‌شود. بی‌صدا مثل لباسی که نخ کش شدهو تا بخواهی بفهمی چه شده، تمام بافت از هم فرومی‌پاشد... #مانی_مظاهری @Arhythmia
1 170
6
تک‌آهنگ جدید گروه خفن میوز 🎶🔥 و مثل همیشه، بی‌نظیر ✨ @Arhythmia 🎵
1 025
7
تصور کن یه روز بیدار شی و تصمیم بگیری بالاخره زندگی کنی. نه اینکه فقط نفس بکشی، نه اینکه فقط دووم بیاری، یا فقط نقش آدم عادی رو بازی کنی. فقط زندگی کنی... بعد همون روز، دنیا با تمام وزنش بکوبه توی صورتت! این آهنگ شبیه گزارش یه سقوطه، سقوطِ آدمی که سال‌ها پشت دیوار انزوا، سکوت و بی‌حسی قایم شده و حالا برای یه لحظه خواسته برگرده به این دنیا. ولی مشکل اینجاست: دنیا از آدم‌های زخمی استقبال نمی‌کنه، بعضی‌ها آن‌قدر طولانی توی تاریکی موندن که از نور فرارین. برای همین این آهنگ، حس قشنگ عنگیزشیِ از نو شروع کن رو نداره. برعکس؛ بوی آدمی رو می‌ده که حتی امید داشتن هم خسته‌اش کرده. شبیه همون جهانِ سرد و بی‌تفاوتی که یهو آدم‌ها اونجا با خودشون احساس غریبگی می‌کنن. همون روزی که می‌فهمی مدت‌هاست واقعاً زندگی نکردی و ترسناک‌ترین بخش ماجرا این نیست که سقوط کنی؛ اینه که بعد از سال‌ها بی‌حسی، بالاخره بخوای چیزی رو حس کنی و همون لحظه، دنیا تمام زورش رو بزنه تا دوباره خاموشت کنه! شاید برای همین این آهنگ این‌قدر درد داره چون درباره‌ی مرگ نیست؛ درباره‌ی لحظه‌ای‌ه که آدم برای اولین‌بار می‌خواد زنده باشه و تازه می‌فهمه چقدر از خودش دور شده. و بعضی آدم‌ها دقیقاً همون روزی نابود می‌شن که تصمیم می‌گیرن دیگه فقط زنده نمونن، زندگی کنن. @Arhythmia
1 207
8
@Arhythmia
1 104
9
بعد از یه سنی دیگه دنبال عشقِ از دست‌رفته نمی‌گردی؛ دنبال خودت می‌گردی. دنبال همون نسخه‌ای که یه جا، وقتی که ترسیده بودی، فراموشش کردی! What if I’d chosen to stay… بعضی جمله‌ها انگار برای این ساخته شدن که نصفه شب مثل خوره بیفتن به جون مغزت و اون رو مورد سایش قرار بدن این آهنگ از لین میگه که ما همیشه یک نسخه‌ی جعلی از خودمون رو می‌فرستیم زندگی کنه: یه آدم خونسرد، یا شاید منطقی‌، یکی که زیادی بی احساسه و... بعد کم‌کم خودِ واقعی‌مون عقب نشینی می‌کنه، لال می‌شه، می‌پوسه، و یه روز به خودت میای که سال‌هاست داری نقشِ آدمی رو بازی می‌کنی که هیچ‌وقت نبودی. این همون سؤال کثیفیه که توی آهنگ می‌پرسه: Am I for real or just something you made? فقط درباره‌ی رابطه نیست، درباره‌ی کل زندگیه. اینکه چند نفر خود واقعی مارو دیدن؟ و بدتر از اون اصلا خودمون چهره اون رو یادمون میاد! شاید برای همینه که آدم‌ها از هم دور می‌شن. نه بخاطر اینکه عشق به بن بست می‌رسه؛ چون جرأتِ واقعی بودن تموم می‌شه آخرش یه روز می‌فهمیم بیشتر آدم‌ها رو شکست نابود نکرده، کار نسخه‌های نصفه‌نیمه‌ی خودشون بوده @Arhythmia
1 477