ch
Feedback
علم، فلسفه، هنر

علم، فلسفه، هنر

前往频道在 Telegram

معرفی کتب ممنوعه و مباحث فلسفی، علمی گفتگو های فلاسف و دانشمندان عکسهای مفهومی شعر و ادبیات

显示更多
2 631
订阅者
-124 小时
-37
-1730
帖子存档
من با استعداد بودم، یعنی هنوز هم هستم . گاهی به دست هایم نگاه میکنم و با خودم فکر‌ میکنم که میتوانستم پیانیست بزرگی بشوم یا یک چیز دیگر اما دستهایم چه کار کرده اند، یکجایی را خارانده‌اند، چک نوشته‌اند، بند کفش بسته‌اند، سیفون کشیده‌اند…

ساعت ۸ نشده بود برگشتم خونه، کف اتاق دراز کشیدم ا دو ساعت گذشت با بیخالی بلند شدم برم دوش بگیرمو تو حموم به این فکر‌میکردم گل بکشم یا فیلم ببینم؟ انسان همیشه در برابر انتخاب ها ایستاده. و هر انتخاب یعنی گفتن نه به بینهایت امکان انتخاب دیگر. در لحظه انتخاب ما بخشی از خودمون رو محقق میکنیم و بینهایت خوده ممکن رو برای همیشه کنار میگذاریم و این تضاد سرچشمه‌ی پشیمونیِ، اما نکته ظریف اینجاست: پشیمونی دشمن ما نیست، پشیمونی نشونه زنده بودن ماست نشونه اینه که انتخاب کردیم و این انتخاب یعنی ازادی. از نگاه کیِرکگارد انسان واقعی کسیه که جرات کنه انتخاب کنه، با پشیمانی زندگی کنه، و همچنان مسولیتش رو بپذیره. به تعبیر ایشون این سنگینیِ انتخاب و پشیمانیِ که به زندگی عمق و معنا میبخشه. پشیمانی و اضطراب در ذات هر انتخاب نهفته‌اند و این دو هزینه اجتناب ناپذیرِ #ازادی هستن.

بنظرم تو دوستی یه چیز قشنگ هست، که در عشق نیست. اونم احترتم به ازادی فرد مقابله. نه حس مالکیت داشتن…

احترام به سوگوار یک وظیفه انسانی است نه یک انتخاب. بی احترامی به سوگ، بیشرفی اشکار است.

زراندوه: اندوه نهفته در سرزمینی زرین. وقتی خاک ثروتمند است و زندگی فقیر

شفا از فراموشی حاصل نمیشود. از یاداوری بدون احساس درد حاصل میشود. فروید

نوروزِ تان همایون، بختِ تان پیروز، فرجامِ تان نیک‌روز. بادا که خورشیدِ بختِ ایران، همیشه تابان باشد.

اینگلیس‌ها هم‌ نمیتونن زیاد خامنه‌ای ها رو‌نگهدارن

هیچوقت تصور نمیکردم بتونم موسیقی محلی اقوام ایرانی (لری، کوردی، ترکی، گیلکی و مازنی و…) گوش بدم نه اینکه خوشم نیاد، بلکه افتخار فهم این زبانها و‌ گویش ها را نداشتم. اما از دی ماه و تا روزی که زنده ام با این موسیقی ها خواهد گذشت. دیگر نیازی به فهم واژه ها ندارم، این صدا فراتر از واژه هاست این اهنگ برای من فقط یه اهنگ ساده نیست بلکه مرثیه ملی میباشد. صدای مادرانی ست که قاب عکس فرزندشان را در اغوش کشیده‌اند، صدای فرزندانی ست که عکس پدر را بغل کرده اند. صدای رقص عاشقان بر مزار عزیزشان است. صدای پیروزی ایران بر ضحاک است. صدای همبستگی هموطنان من بر علیه نظام خون و جنایت است. صدای مجید رضا رهنورد سردار خراسان است که گفت سر مزارم قران نخونید، شادی کنید و برقصید. اما ایران میداند این اهنگ و رقص چیست؛ ما راهی جز پیروزی نداریم✌🏻

درمیدان جنگ تيرها که به هدف می‌خورند پیروزی قطعی؛ اما در میدان شهر تيرها که به بدن بخورند؛ شکست حتمی است ✍هانا- آرنت

داریوش اقبالی (چپ بیناموس) تو پیجش مثلا از قیام دی ماه حمایت کرده!!!! بعد این حمایت رو‌چجوری بیان کرده؟ یه پست از نازنین بنیادی (صادراتی نایاکی) گذاشته!!! بعد میری تو پیج نازنین میبینی از از نرگس محمدی حمایت کرده!!!! کدوم ادم ناعاقلی نمیدونه نرگس سرش به کجا میخوره؟ داریوش یه‌پات لب گوره نمیخوای دست از مادرجنده بودن برداری؟ حداقل این اخر عمری محض گول زدن طرفدارهات‌هم‌شده بیا الکی ابراز پشیمونی کن

هیچ شهری نیست که مردم داغدار نباشند؛ همه دل سوخته و پر از اندوه و‌خشم‌اند. سوگ عزیزان ما فقط گریه و عزاداری نیست، باید به اراده و‌ خشمی جمعی تبدیل شود، به پاکی و عدالت توهین شده و حالا وقت سکوت نیست. هرکسی باید خود را اماده سازد تا خون های ریخته شده را طلب کند و این داغ را بی پاسخ نگذارد.

همه شهرِ ایران جگر خسته اند به کینِ سیاوش کمر بسته اند فردوسی

تسلیت نگید، روحش شاد نگید، اسمانی شد نگید، پرکشید نگید، کشتنش، به قتل رسید. این واقعیته و بسیار تلخه و پر از خشمه این تلخی رو هر ثانیه تو دهنم مزه مزه میکنم تا روزی که تف کنم تو صورت قاتلش ما زنده این، به امید انتقام…

هرگلی که پژمرده میشود، زمین فقط یک دقیقه ساکت میماند. بعد، عمیق‌تر نفس میکشد! کشته ها پایان یک صدا نیستند؛ شروع تکثیر هستند… به یاد عزیزم مصطفی 🖤 آرام بخواب راهت ادامه داره…

ایلام و شهرهای کرد نشین برنج دولتی رو ریختن کف خیابون بعد یه سری شهرها رو میبینی ناراحت میشی از بی تفاوتی از اینکه برای روغن چجوری تو سر همدیگه میزنن و کتک کاری میکنن از اینکه خودشون رو اصلا ایرانی نمیدونن خبر ندارن با اینکار به همشهری و‌هم زبون خودشون دارن ظلم میکنن نمیخوام ایجاد تفرقه کنم بخاطر همین اسم ‌نمیارم ولی همه ما ایرانی هستیم از هر اقوامی که باشیم دشمن مشترک ما جمهوری اسلامیه و‌هدف مشترک ما سربلندی و ازادی ایران

برای قطع اینترنت

هیچ دیکتاتوری تو دنیا کونی نشده بود جز علی گدا این بشر حتی لایق کلمه دیکتاتور هم‌ نیست چیزی جز سرافکندگی و شرم برای ما نذاشت لعنت بهت

Repost from N/a