علم، فلسفه، هنر
الذهاب إلى القناة على Telegram
معرفی کتب ممنوعه و مباحث فلسفی، علمی گفتگو های فلاسف و دانشمندان عکسهای مفهومی شعر و ادبیات
إظهار المزيد2 631
المشتركون
-124 ساعات
-37 أيام
-1730 أيام
أرشيف المشاركات
2 631
من با استعداد بودم، یعنی هنوز هم هستم .
گاهی به دست هایم نگاه میکنم و با خودم فکر میکنم که میتوانستم پیانیست بزرگی بشوم یا یک چیز دیگر
اما دستهایم چه کار کرده اند،
یکجایی را خاراندهاند، چک نوشتهاند، بند کفش بستهاند، سیفون کشیدهاند…
2 631
ساعت ۸ نشده بود برگشتم خونه، کف اتاق دراز کشیدم
ا
دو ساعت گذشت با بیخالی بلند شدم برم دوش بگیرمو تو حموم به این فکرمیکردم گل بکشم یا فیلم ببینم؟
انسان همیشه در برابر انتخاب ها ایستاده.
و هر انتخاب یعنی گفتن نه به بینهایت امکان انتخاب دیگر.
در لحظه انتخاب ما بخشی از خودمون رو محقق میکنیم و بینهایت خوده ممکن رو برای همیشه کنار میگذاریم و این تضاد سرچشمهی پشیمونیِ،
اما نکته ظریف اینجاست: پشیمونی دشمن ما نیست، پشیمونی نشونه زنده بودن ماست
نشونه اینه که انتخاب کردیم
و این انتخاب یعنی ازادی.
از نگاه کیِرکگارد انسان واقعی کسیه که جرات کنه انتخاب کنه،
با پشیمانی زندگی کنه،
و همچنان مسولیتش رو بپذیره.
به تعبیر ایشون این سنگینیِ انتخاب و پشیمانیِ که به زندگی عمق و معنا میبخشه.
پشیمانی و اضطراب در ذات هر انتخاب نهفتهاند و این دو هزینه اجتناب ناپذیرِ #ازادی هستن.
2 631
بنظرم تو دوستی یه چیز قشنگ هست،
که در عشق نیست.
اونم احترتم به ازادی فرد مقابله.
نه حس مالکیت داشتن…
2 631
احترام به سوگوار یک وظیفه انسانی است نه یک انتخاب.
بی احترامی به سوگ، بیشرفی اشکار است.
2 631
Repost from کتابهای ممنوعه
نوروزِ تان همایون، بختِ تان پیروز، فرجامِ تان نیکروز.
بادا که خورشیدِ بختِ ایران، همیشه تابان باشد.
2 631
هیچوقت تصور نمیکردم بتونم موسیقی محلی اقوام ایرانی (لری، کوردی، ترکی، گیلکی و مازنی و…) گوش بدم
نه اینکه خوشم نیاد، بلکه افتخار فهم این زبانها و گویش ها را نداشتم.
اما از دی ماه و تا روزی که زنده ام با این موسیقی ها خواهد گذشت.
دیگر نیازی به فهم واژه ها ندارم، این صدا فراتر از واژه هاست
این اهنگ برای من فقط یه اهنگ ساده نیست بلکه مرثیه ملی میباشد.
صدای مادرانی ست که قاب عکس فرزندشان را در اغوش کشیدهاند، صدای فرزندانی ست که عکس پدر را بغل کرده اند.
صدای رقص عاشقان بر مزار عزیزشان است.
صدای پیروزی ایران بر ضحاک است.
صدای همبستگی هموطنان من بر علیه نظام خون و جنایت است.
صدای مجید رضا رهنورد سردار خراسان است که گفت سر مزارم قران نخونید، شادی کنید و برقصید.
اما ایران میداند این اهنگ و رقص چیست؛
ما راهی جز پیروزی نداریم✌🏻
2 631
درمیدان جنگ تيرها که به هدف میخورند پیروزی قطعی؛ اما در میدان شهر تيرها که به بدن بخورند؛ شکست حتمی است
✍هانا- آرنت
2 631
داریوش اقبالی (چپ بیناموس) تو پیجش مثلا از قیام دی ماه حمایت کرده!!!!
بعد این حمایت روچجوری بیان کرده؟ یه پست از نازنین بنیادی (صادراتی نایاکی) گذاشته!!!
بعد میری تو پیج نازنین میبینی از از نرگس محمدی حمایت کرده!!!!
کدوم ادم ناعاقلی نمیدونه نرگس سرش به کجا میخوره؟
داریوش یهپات لب گوره نمیخوای دست از مادرجنده بودن برداری؟ حداقل این اخر عمری محض گول زدن طرفدارهاتهمشده بیا الکی ابراز پشیمونی کن
2 631
هیچ شهری نیست که مردم داغدار نباشند؛ همه دل سوخته و پر از اندوه وخشماند. سوگ عزیزان ما فقط گریه و عزاداری نیست، باید به اراده و خشمی جمعی تبدیل شود، به پاکی و عدالت توهین شده و حالا وقت سکوت نیست.
هرکسی باید خود را اماده سازد تا خون های ریخته شده را طلب کند و این داغ را بی پاسخ نگذارد.
2 631
تسلیت نگید،
روحش شاد نگید،
اسمانی شد نگید،
پرکشید نگید،
کشتنش،
به قتل رسید.
این واقعیته و بسیار تلخه
و پر از خشمه
این تلخی رو هر ثانیه تو دهنم مزه مزه میکنم تا روزی که تف کنم تو صورت قاتلش
ما زنده این، به امید انتقام…
2 631
هرگلی که پژمرده میشود، زمین فقط یک دقیقه ساکت میماند.
بعد، عمیقتر نفس میکشد!
کشته ها پایان یک صدا نیستند؛
شروع تکثیر هستند…
به یاد عزیزم مصطفی 🖤
آرام بخواب راهت ادامه داره…
2 631
ایلام و شهرهای کرد نشین برنج دولتی رو ریختن کف خیابون
بعد یه سری شهرها رو میبینی ناراحت میشی از بی تفاوتی
از اینکه برای روغن چجوری تو سر همدیگه میزنن و کتک کاری میکنن
از اینکه خودشون رو اصلا ایرانی نمیدونن
خبر ندارن با اینکار به همشهری وهم زبون خودشون دارن ظلم میکنن
نمیخوام ایجاد تفرقه کنم بخاطر همین اسم نمیارم
ولی همه ما ایرانی هستیم از هر اقوامی که باشیم دشمن مشترک ما جمهوری اسلامیه
وهدف مشترک ما سربلندی و ازادی ایران
2 631
هیچ دیکتاتوری تو دنیا کونی نشده بود جز علی گدا
این بشر حتی لایق کلمه دیکتاتور هم نیست
چیزی جز سرافکندگی و شرم برای ما نذاشت
لعنت بهت
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
