ch
Feedback
"زنی که‌گم کردم "

"زنی که‌گم کردم "

前往频道在 Telegram

برای نوشتن که جهان از نوشتن زیباست عادله زمانی راه ارتباطی با من : @Aydel70

显示更多
4 353
订阅者
-124 小时
-127
-5030
帖子存档
بعد از سالها،دیشب مینا را در خواب دیدم. به واضح ترین صورت ممکن و با تمام جزئیات خوابهای من غالبا مبهم و سیاه و سفید هستند اما استثنا دیشب خوابی رنگی دیدم. نمیدانم چرا؟ من مدتها بود به مینا فکر نکرده بودم جز معدود همکلاسی های دانشگاهم بود که حتی همان سال اول بعد از فارغ التحصیلی هم از وی خبری نداشتم. امروز من دوباره به سال قبل از کنکور برگشته ام یعنی عملا با هیچ کدام از همکلاسی هایی که در دانشگاه چهارسال ،به تاکیدی دوباره مینویسم چهار سال از عمرم را هر روز با هم گذراندیم ،ارتباطی ندارم. صبح که بیدار شدم دوباره در ذهنم به صحن حیاط دانشکده ی روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگشتم . دیدم که در برف سنگین آن سال‌های مشهد آدم برفی قشنگی ساخته ایم. لابلای درختان بلندش قدم زدم و بوی خاک باران خورده را با تمام وجود به درون ریه ام کشاندم. تلاش کردم چهره ی همکلاسی و استادی که سال اول فارغ التحصیلی ام فوت شدند را بیاد آورم. و احساسات ... کوشیدم دوباره آن احساسات ناب را مزه مزه کنم. به راهروی دور و دراز طبقه ی اول بروم و برای اولین بار او را ببینم که با پالتوی بلندش از آخر راهرو بی محابا بسوی پله ها می رود . او که دانشجوی دکترا بود و شبیه هیچکس نه اسمش را پیش خودم ساکت الدوله گذاشته بودم. یک خواب مرا به راحتی پرت کرد میان صدها خاطره ای که سالهاست از آن ها عبور کرده ام اما از من عبور نکرده اند. من تا ابد آدم خاطره ها می مانم. آدم یادآوری از احساساتی که فقط یکبار مزه ی واقعی شان را چشیدم و دیگر هرگز آن کیفیت تکرار نشد . احساساتی چون عشق،دوستی و حتی نفرت پ.ن مینا،نمی‌دانم کجایی ولی دلم می‌خواهد خوشبخت باشی❤️ #عادله_زمانی @adelehz

من همواره به ایران فکر میکنم‌.با آنکه در ایران به دنیا آمدم و تمام عمرم اینجا گذشت .با آنکه از پدر و مادری ایرانی به دنیا نیامدم و همواره وطنی در سایه در رگهایم جاری بود . اما من همیشه به ایران فکر کردم . که چگونه آرام است،صبور است و سالهاست می‌بیند و در سکوت ادامه می دهد . در این سرزمین هر آنچه باید در زندگی می دیدم را دیدم و در تمام روزهای سخت و آسانش به این فکر کردم که ایران صبور است . و لایق،لایق آنچه همیشه اورا شاد نگه دارد و مردمش را به خنده وادارد . به شهرهای بیشماری سفر کردم با ادمهایی از بیشتر قومیتهایش هم کلام شدم . رسومش را زندگی کردم و دردهایش را هربار که دیدم دلم خواست به صورتش دست بکشم و بگویم تو زیبایی ،صبوری،شایسته ای عزیزدلم ... من همواره به این سرزمین جادویی فکر کردم و اورا جدا از وطن پدری ام که در خونم جاری ست ندیدم و ندانستم . نتوانستم براحتی از اینجا بروم چون همیشه از خودم پرسیدم در دیگر سرزمین ها ایا زندگی شبیه ایران خواهد بود؟ بوی نان تازه ی کوچه های ایران در صبحی سرد عطر یاس های امین الدوله ی خانه ویلایی هایی که مهمان تابستانند. صدای مناجات سحری های ماه رمضان ایران و آن چراغهای یک به یک روشن شده چی؟ حتی آن ماهی قرمزهای کوچک بازارهای نوروزی ایران .. امروز خیلی چیزها شبیه دیروز نیست . براحتی نمی‌توان لبخند زد اما من هر صبح که بیدار میشوم تا روزم را با خواندن اخبار آغاز کنم به ایران فکر میکنم و اورا در دورترین نقطه قلبم به آغوش میکشم‌. تو همواره در تاریخ چون درختی محکم ایستادی عزیزم پس صبور باش و آرام .. و همیشه بتاب مثل همان خورشیدی که در تمام صبحهای عمرم به رویم تاباندی زیبای غمگینم... #عادله_زمانی @adelehz

اشک می‌ریزی و می‌گویی: پس رویاهایمان چه؟ می‌بوسمت و می‌گویم: بخواب،‌ در خاورمیانه رویا داشتن، خودش رویاست @adelehz
اشک می‌ریزی و می‌گویی: پس رویاهایمان چه؟ می‌بوسمت و می‌گویم: بخواب،‌ در خاورمیانه رویا داشتن، خودش رویاست @adelehz

از یک‌جایی به بعد از شنیدن در مورد بعضی آدمها که روزی برایتان بسیار مهم بودند ،دل تان نمی لرزد. آن لحظه ،زمان نجات شماست . باید هزار بار بابتش شکرگزار باشید. #عادله_زمانی @adelehz

زندگی سفر کوتاهی ست که ارزش جنگیدن دارد جنگیدن برای بدست آوردن کسانی که دوستشان داری و یا چیزهایی زندگی فرصت سفر کوتاهی ست ول
زندگی سفر کوتاهی ست که ارزش جنگیدن دارد جنگیدن برای بدست آوردن کسانی که دوستشان داری و یا چیزهایی زندگی فرصت سفر کوتاهی ست ولی آنقدر لذت بخش ست که دلت نمی خواهد بود تمام شود قدر زندگی را بدان این طلیعه ی الهی ارزش زیادی دارد میلیونها آدم آن زیر،زیر خاک خوابیده اند که آرزویشان این بود تا بتوانند فقط یک روز دیگر زندگی کنند. #عادله_زمانی @adelehz

Mahasti-Gheblegah-مهستی-قبله_184320.mp34.82 MB

Hayedeh-To-Ke-Nisti-320.mp310.56 MB

اخیرا در ادبیات محاوره ای دهه هشتادی ها شاید با کلمه گس لایت روبرو شده باشید . شاید بسیاری معنی آن را بدانید و خیلی ها نه گس لایت اصطلاحا به رفتاری گفته می‌شود که طی آن مقصر اصلی با رفتاری حق به جانب فرد بیگناه را گناه کار نشان می دهد و حتی به وی احساس گناه می دهد .طوری که قربانی گیج شده و یدرت تشخیص درست و غلط را ندارد . اغلب گس لایت کردن در میانه ی رابطه ی عمیق احساسی رخ می دهد بدین معنا که قربانی آنقدر در احساسات عاشقانه غرق ست که براحتی متوجه ی سواستفاده از خود نمی‌شود. سواستفاده همیشه معنای آنچه برای ما جا افتاده ندارد حتی دیگران را بدون دلیل متهم به رفتاری کردن و به آنها حس گناه دادن نیز یک نوع سو استفاده به حساب می آید. در مورد علل چنین رفتارهایی سخن بسیار است و مجال کم اما آنچه مایل هستم به آن اشاره کنم این است که : با افزایش سن و دور شدن از دوران غلیان احساسات نوجوانی هر کدام از ما باید به روابط مان به شکلی منطقی بنگریم هر رفتار از طرف مقابل اگر در منطق نمی گنجد برای ما سوال ایجاد کند که چرا؟ بدنبال چرایی هر رفتار غیرنرمال بودن ،به ما کمک می کند که از سواستفاده های احتمالی محفوظ بمانیم. قبل از هر نوع رابطه ای ما مسئول حفظ سلامت روان و جسم خود هستیم پس به خود اهمیت دهیم . #عادله_زمانی #روانشناسی @adelehz

من چمدانت را گرفته بودم موج‌ها را گرفته بودم هفت و ده دقیقه‌ی غروب را گرفته بودم تو اما از درون راه افتادی... گروس عبدالملکیان

هربار یه بهانه ای برای بغض پیدا میکنم تو این مجازی لعنتی... @adelehz
هربار یه بهانه ای برای بغض پیدا میکنم تو این مجازی لعنتی... @adelehz

بر فرش دلم بافته ام از غمِ یادت طرحی پر گلهای خزان دیده‌ی غربت ای کاش بیایی بدمی بر تنِ باغم تا با نفست دور شوم از شب‌ و حسرت
بر فرش دلم بافته ام از غمِ یادت طرحی پر گلهای خزان دیده‌ی غربت ای کاش بیایی بدمی بر تنِ باغم تا با نفست دور شوم از شب‌ و حسرت ~ نگار‌‌ حسینی @adelehz

از منصف ترین آنلاین شاپهایی که وجود دارند

لطف قشنگ شما روز منو میسازه عزیزدلید . #شما_فرستادین @adelehz
لطف قشنگ شما روز منو میسازه عزیزدلید . #شما_فرستادین @adelehz

توی این شرایط سخت اقتصادی یه خرید مفید و با کیفیت با قیمت مناسب بهترین گزینه برای همه ی ماست. مادمازل ها به خرید نمی روند👩‍�
توی این شرایط سخت اقتصادی یه خرید مفید و با کیفیت با قیمت مناسب بهترین گزینه برای همه ی ماست. مادمازل ها به خرید نمی روند👩‍🦰🤗 در خانه می مانند و لذت خرید آنلاین از بهترین برندهای ترکیه و دبی را با میس بیوتی تجربه میکنند😍😍😍 https://t.me/missbeautyistanbul

Marjan Vahdat The Air Of Lovers.mp38.69 MB

نور شما هرکسی میتونه باشه. بفرستید برای نور زندگی تون @adelehz

یلداتون مبارک❤