گلچين
前往频道在 Telegram
📈 Telegram 频道 گلچين 的分析概览
频道 گلچين (@bavarh) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 76 235 名订阅者,在 新闻与媒体 类别中位列第 3 467,并在 伊朗 地区排名第 4 182 位。
📊 受众指标与增长动态
自 невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 76 235 名订阅者。
根据 22 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -983,过去 24 小时变化为 -8,整体触达仍然可观。
- 认证状态: 未认证
- 互动率 (ER): 平均受众互动率为 20.95%。内容发布后 24 小时内通常能获得 14.39% 的反应,占订阅者总量。
- 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 15 973 次浏览,首日通常累积 10 972 次浏览。
- 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 133。
📝 描述与内容策略
作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
“گلچيني از بهترينها
در زمینه های مختلف اجتماعی ،خبری،
فرهنگی ،هنری و......”
凭借高频更新(最新数据采集于 23 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 新闻与媒体 类别中的关键影响点。
76 235
订阅者
-824 小时
-767 天
-98330 天
数据加载中...
吸引订阅者
六月 '26
六月 '26
+287
在20个频道中
五月 '26
+5
在7个频道中
Get PRO
四月 '26
+6
在1个频道中
Get PRO
三月 '26
+16
在2个频道中
Get PRO
二月 '26
+506
在69个频道中
Get PRO
一月 '26
+108
在56个频道中
Get PRO
十二月 '25
+1 127
在151个频道中
Get PRO
十一月 '25
+1 139
在191个频道中
Get PRO
十月 '25
+1 096
在146个频道中
Get PRO
九月 '25
+1 027
在123个频道中
Get PRO
八月 '25
+1 517
在134个频道中
Get PRO
七月 '25
+1 721
在113个频道中
Get PRO
六月 '25
+429
在96个频道中
Get PRO
五月 '25
+836
在122个频道中
Get PRO
四月 '25
+1 240
在121个频道中
Get PRO
三月 '25
+1 060
在136个频道中
Get PRO
二月 '25
+696
在101个频道中
Get PRO
一月 '25
+1 350
在138个频道中
Get PRO
十二月 '24
+1 850
在144个频道中
Get PRO
十一月 '24
+1 687
在120个频道中
Get PRO
十月 '24
+1 393
在125个频道中
Get PRO
九月 '24
+2 180
在146个频道中
Get PRO
八月 '24
+1 317
在131个频道中
Get PRO
七月 '24
+809
在120个频道中
Get PRO
六月 '24
+539
在98个频道中
Get PRO
五月 '24
+1 437
在88个频道中
Get PRO
四月 '24
+1 958
在112个频道中
Get PRO
三月 '24
+2 481
在135个频道中
Get PRO
二月 '24
+2 429
在119个频道中
Get PRO
一月 '24
+2 115
在110个频道中
Get PRO
十二月 '23
+2 519
在108个频道中
Get PRO
十一月 '23
+2 017
在87个频道中
Get PRO
十月 '23
+1 627
在84个频道中
Get PRO
九月 '23
+3 102
在0个频道中
Get PRO
八月 '23
+3 133
在0个频道中
Get PRO
七月 '23
+2 058
在0个频道中
Get PRO
六月 '23
+1 737
在0个频道中
Get PRO
五月 '23
+1 483
在0个频道中
Get PRO
四月 '23
+2 747
在0个频道中
Get PRO
三月 '23
+1 760
在0个频道中
Get PRO
二月 '23
+777
在0个频道中
Get PRO
一月 '23
+961
在0个频道中
Get PRO
十二月 '22
+2 830
在0个频道中
Get PRO
十一月 '22
+780
在0个频道中
Get PRO
十月 '22
+497
在0个频道中
Get PRO
九月 '22
+998
在0个频道中
Get PRO
八月 '22
+523
在0个频道中
Get PRO
七月 '22
+1 283
在0个频道中
Get PRO
六月 '22
+669
在0个频道中
Get PRO
五月 '22
+823
在0个频道中
Get PRO
四月 '22
+1 227
在0个频道中
Get PRO
三月 '22
+1 130
在0个频道中
Get PRO
二月 '22
+1 036
在0个频道中
Get PRO
一月 '22
+1 038
在0个频道中
Get PRO
十二月 '21
+496
在0个频道中
Get PRO
十一月 '21
+601
在0个频道中
Get PRO
十月 '21
+526
在0个频道中
Get PRO
九月 '21
+961
在0个频道中
Get PRO
八月 '21
+1 195
在0个频道中
Get PRO
七月 '21
+2 566
在0个频道中
Get PRO
六月 '21
+709
在0个频道中
Get PRO
五月 '21
+763
在0个频道中
Get PRO
四月 '21
+950
在0个频道中
Get PRO
三月 '21
+972
在0个频道中
Get PRO
二月 '21
+838
在0个频道中
Get PRO
一月 '21
+998
在0个频道中
Get PRO
十二月 '20
+33 339
在0个频道中
| 日期 | 订阅者增长 | 提及 | 频道 | |
| 23 六月 | +11 | |||
| 22 六月 | +12 | |||
| 21 六月 | +7 | |||
| 20 六月 | +14 | |||
| 19 六月 | +25 | |||
| 18 六月 | +22 | |||
| 17 六月 | +10 | |||
| 16 六月 | +22 | |||
| 15 六月 | +24 | |||
| 14 六月 | +55 | |||
| 13 六月 | +31 | |||
| 12 六月 | +11 | |||
| 11 六月 | +4 | |||
| 10 六月 | +2 | |||
| 09 六月 | +3 | |||
| 08 六月 | +3 | |||
| 07 六月 | +4 | |||
| 06 六月 | +4 | |||
| 05 六月 | +15 | |||
| 04 六月 | +7 | |||
| 03 六月 | +1 | |||
| 02 六月 | 0 | |||
| 01 六月 | 0 |
频道帖子
| 2 | 🌹🌷خواننده: بانو عهدیه
ترانه: کو حبیبم
ترانه سرا:
آهنگساز:
تنظیم:
آلبوم: قسم
http://telegram.me/bavarh | 4 212 |
| 3 | 🌹🌷مذاکرات فنی ایران و آمریکا در سوئیس به پایان رسید
http://telegram.me/bavarh
گفتوگوهای فنی ایران و آمریکا در سوئیس به پایان رسید و رسانههای دولتی ایران گزارش دادهاند که دو طرف توافق کردهاند کارگروههایی برای رسیدگی به موضوعات هستهای و تحریمها تشکیل دهند.
با پایان مذاکرات سطح بالا در روز یکشنبه، مقامهای عالیرتبه ایران و آمریکا سوئیس را ترک کردند اما همچنان هیئتهایی مذاکرات فنی را در روز دوشنبه ادامه یافت.
اکنون خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از کاظم غریبآبادی، معاون وزیر امور خارجه ایران، گزارش داد که مذاکرهکنندگان تصمیم گرفتهاند چهار کارگروه تشکیل شود: «لغو تحریمها»، «امور هستهای»، «بازسازی و توسعه اقتصادی» و «نظارت و اجرا».
به گفته آقای غریبآبادی، این کارگروهها مسئول پیگیری جزئیات فنی توافقها و ادامه مذاکرات در حوزههای مختلف خواهند بود.
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، اعلام کرده بود که کاظم غریبآبادی، معاون حقوقی و بینالمللی وزیر امور خارجه، ریاست هیئت فنی ایران را بر عهده دارد.
http://telegram.me/bavarh | 6 551 |
| 4 | 🌹🌷نرمالیزه کردن صلح در دنیای نرمالیزهشدۀ جنگ و خشونت
🔷سعید مدنی
http://telegram.me/bavarh
🔻یادنامه پانزدهمین سالگرد پرواز
@iranfardamag
▪️مدتی پیش وقتی در حیاط بزرگ زندان قدم میزدم، زندانی میانسالی که کنار دیوار زیر آفتاب نشستهبود نزدیکم آمد و پس از سلام کردن گفت مشکلی دارد و از من خواست تا به او کمک کنم. مثل همیشه تصور کردم چون اغلب زندانیان من را «دکتر» صدا میزنند، تصور کردهاست که پزشکام. بنابراین تفاوت این دو را توضیح دادم و توصیه کردم به بهداری زندان مراجعه کند. او نیز بلافاصله توضیح داد میدادند پزشک نیستم؛ اما چون به درمان بهداری امید ندارد سراغ من آمدهاست. بالاخره راضی شدم تا مشکلش را توضیح دهد: گفت که مدتهاست شبها نمیتواند بخوابد، و بلافاصله پس از آن که دراز میکشد، همسرش حاضر میشود و با او گفتوگو میکند و این وضع تا صبح طول میکشد و در نهایت هر صبح او خستهتر از شب قبل ناچار است برخیزد. او همۀ اینها را در کمال آرامش و حتی با کمی طنز و لبخند توصیح داد.
🔸وقتی آنچه به نظرم آمد گفتم، تازه پرسیدم اصلا جرمش چیست و چرا در زندان است. باز هم در کمال آرامش -و البته مثل بسیاری زندانیان غیرسیاسی- پاسخ داد: «هیچی». وقتی از او خواستم که «هیچی» را توضیح بدهد، در حالی که لبخندی به لب داشت گفت همسرش را کشته و سپس سوزانده. با شنیدن پاسخ یکه خوردم، نه به خاطر اینکه مدتی همکلام یک قاتل شده بودم، بلکه به سبب لحن آرام او و فقدان نمودی از احساس شرم و گناه یا پشیمانی در او. در ادامه از او خواستم نحوۀ قتل و سوزاندن جسد را توضیح بدهد و او با کمال میل، بدون کمترین اکراه، گویی دربارۀ یک سفر تقریحی یا تماشای فیلم یا خاطرهای خوش با رفیقی صحبت کند، جزئیات یک شبانهروز از گفتوگوی اولیه تا سوزاندن همسرش در گودالی در انتهای حیاط خانه را توضیح داد و دریغ از کمترین نشانهای از انجام عملی زشت، غیرانسانی و حتی غیرمتعارف. گویی از دید آن مرد میانسال، همۀ مردان بالاخره روزی همسرشان را به قتل میرسانند، درست همانطور که همۀ مردان بالاخره روزی ازدواج میکنند، روزی فرزندی خواهند داشت، و روزی خواهند مرد. برای او، آنچه انجام دادهبود امری متعارف و بهنجار به نظر میآمد.
http://telegram.me/bavarh
▪️مشکل امروز صلحطلبان و جنبش صلح نیز گویی نرمالیزهشدن خشونت، جنگ، و مرگ در بسیاری نقاط دنیاست. در سرزمین من، ایران، سالهاست تورم حدود ۷۰درصدی و بیشتر امری عادی محسوب میشود. برخی روشنفکران و اقتصاددانان ارگانیک نیز مقالاتی مبنی بر وجود تورم در همۀ دنیا از جمله ایران نوشتهاند و گویی قرار گرفتن نیمی از جمعیت زیر خط فقر و نیمی دیگر در حال ریزش به زیر خط فقر نیز در همۀ دنیا امری عادی و متعارف است و این خشونت شرمآور بهنجار و حتی معمول است که احیاناً میتوان برای آن راه حلی متعارف در درون ساختار سیاسی-اقتصادی کنونی یافت. به همین ترتیب، هر روز اخباری دربارۀ خشونت حاصل از بحرانهای کنونی ایران میشنویم بیآنکه هیچیک از آنها غیرمعمول محسوب شود. مدتی پیش یکی از مسئولان بهداشت کشور چنان به کمبود واکسنهای پنتاوالان (صد دیفتری، کزاز، سیاهسرفه، هپاتیت بی و هموفیلوس آنفولانزای نوع بی) و روتاویروس (ضد التهاب شدید) اشاره کرد، گویی دربارۀ هوای نیمهبارانی روز بعد سخن میگوید و نه احتمال مرگ و بیماری هزاران کودک. در کشور من، ایران، مجازات اعدام روزانه جوانان بدون رعایت قوانین و مقررات جاری امری متعارف است، محکومیت چندینسالۀ مردان و زنان اعم از دانشجو، معلم، کارگر، نویسنده و مترجم به جرم بیان نظر و اندیشه، دین و مذهب ،دفاع از موازین حقوق بشر و اعتراض به وضع موجود و خشونت حاکم بر زندگی روزمره نه تنها استثنا نیست، بلکه بخشی از جریان عادی هر روز است. در این کشور، تشکیل ۹۰هزار پروندۀ قضایی برای دختران و پسران جوانی که معترض حجاب اجباری بودند و اعمال خشونت علیه آنها بدیهی، معمول، و متعارف محسوب میشود، گویی چهرهای بیبدیل از وضعیتی کاملا نرمال باشد.
http://telegram.me/bavarh
🔸در سطح جهانی نیز هر روز شاهد عادیسازی خشونت در مناطق مختلف جهان هستیم. اخبار روزانۀ رسانهها حاکی از مرگ روزانۀ دهها فلسطینی ساکن غزه، بهویژه کودکان و زنان، در اثر بمباران اسرائیل یا گرسنگی و بیماری حاصل از محاصرۀ این منطقه است. لذا آنچه در غزه عادی شدهاست، مرگ جماعتی فقط به سبب بودن و سکونت در آنجاست. آیا تا کنون خبری دربارۀ حیات، زندگی، رفاه و بهزیستی در غزه شنیدهایم؟....
سعید_مدنی
نرمالیزهکردن_صلح
http://telegram.me/bavarh | 6 283 |
| 5 | 🌹🌷گل بیرخِ یار خوش نباشد
بیباده بهار خوش نباشد
طَرفِ چمن و طوافِ بستان
بیلالهعذار خوش نباشد
رقصیدن سرو و حالتِ گُل
بیصوتِ هَزار خوش نباشد
با یارِ شکرلبِ گلاندام
بیبوس و کنار خوش نباشد
هر نقش که دستِ عقل بندد
جز نقشِ نگار، خوش نباشد
جان نقدِ مُحَقَّر است حافظ
از بهرِ نثار خوش نباشد
درووووود برشما
پگاه تان سرشار از عشق و محبت و مهربانی باد
http://telegram.me/bavarh | 7 723 |
| 6 | 🌹🌷مسن ترین زن ایران درگذشت
خانم گلی پاپی که متولد روستایی از توابع شهرستان دورود در استان لرستان بود، بعد از حدود ۱۴۰ سال زندگی، به رحمت ایزدی پیوست.
روحش شاد و غرين رحمت بیکرانش باد
http://telegram.me/bavarh | 11 037 |
| 7 | 🌹🌷اعضای اصلی هیئت مذاکره کننده ایران به ریاست محمد باقر قالیباف، سوئیس را به مقصد تهران ترک کرده گفته شده که گفت و گوهای فنی در طول هفته در سوئیس ادامه می یابد. وزیر خارجه ایران میگوید که تحریم صادرات نفت و پتروشیمی ایران تعلیق شده و محاصره دریایی پایان یافته است.
عباس عراقچی در حساب خود در ایکس نوشته که بعضی از دارایی های مسدود شده ایران هم آزاد شده قطر و پاکستان، دو میانجی اصلی در بیانیه ای به دستاوردهای این گفت و گوها اشاره کردند و نوشتند که ایران و آمریکا پذیرفته اند که یک خط ارتباطی مستقیم برای جلوگیری از بروز حوادث و سوء تفاهم در تنگه هرمز
ایجاد کنند.
http://telegram.me/bavarh | 9 492 |
| 8 | 🌹🌷اینم نتیجه إخراج کردن بازیکن صبور و با مرام !!! 😂😂😂😂 دیگه چی میخوای😂😂😂😂
http://telegram.me/bavarh | 15 850 |
| 9 | 👆👆👆👆👆
🌹🌷خلاقیت بی پایان *چارلی چاپلین* که نشان میدهد که او نه فقط یک طنز پرداز بلکه یک جامعه شناس و منتقد قهار اجتماعی بوده است.
«روشنایی های شهر»/
http://telegram.me/bavarh
کمدی رمانتیک ترین فیلم تاریخ
چاپلین مانند همیشه سرسخت است اما برای اولین بار در فیلم هایش سرنوشت گویا علیه اوست شاید هنر واقعی چاپلین در این فیلم در این است که بیننده نمی داند چاپلین را قهرمان بداند یا یک عاشق پیشه مفلوک.
عصر ایران ؛ علی نجومی ــ «یک شاخه گل ، یک دختر نابینا و همان ولگرد همیشگی چاپلین.» اما این همه داستان فیلمی نیست که بر آسمان آثار صامت تاریخ می درخشد. «روشنایی های شهر» محصول سال 1931 اثر ماندگار چارلی چاپلین را شاید بتوان شاعرانه ترین اثر او نامید. خود پروسه ساخت فیلم روایت جالبی دارد که روایتگر شاید یکی از مهم ترین و دردناک ترین دوره های زندگی چاپلین است.
در واقع او قهرمانی بود که حالا برخی ادعا می کردند دوره اش تمام شده است اما ماجرا چه بود. او وقتی این فیلم را ساخت که چند سالی بود سینما ناطق شده بود اما چاپلین گویا زیر بار نمی رفت و لجوجانه فیلم های صامت خود را می ساخت.
شاید اگر کمی عمیق تر به این روایت تکان دهنده چاپلین از سادگی رویاهای انسانی نگاه کنیم می فهمیم چاپلین در آن زمان چون کودکی بوده که نمی خواسته محبوب ترین اسباب بازی خود را با یک اسباب بازی جدید عوض کند. او تقلا می کند تا سینمای صامت را از دستانش بیرون نکشند. اما آن قدر هنرمند است که از همین تقلایش هم روایتی انسانی خلق می کند که هم نیش است و هم نوش.
خط قصه: روایت ولگرد عاشق پیشه
فیلم از همان نمای ابتدایی که چاپلین روی مجسمه خوابش برده و تعقیب و گریزش روی مجسمه گویا به ما می گوید با همان چاپلین همیشگی رو به رو هستیم:
http://telegram.me/bavarh
سرسخت و لجباز. او عاشق دختر گل فروشی می شود که نابیناست و بعد در طول فیلم تمام تلاشش را می کند تا هزینه جراحی دختر را مهیا کند در حالی که می داند دختر با توجه به آن که تصور می کند چاپلین ثروتمند است در صورت بازیابی بینایی خود از چاپلین جدا می شود و این بستر روایت داستانی است که حلاوت دیدنش بعد از نزدیک به 100 سال هنوزم تازگی دارد.
تابستون کوتاه نیست ...
مشاهده محصولات
تابستون کوتاه نیست ...
اما چاپلین مانند همیشه سرسخت است اما برای اولین بار در فیلم هایش سرنوشت گویا علیه اوست شاید هنر واقعی چاپلین در این فیلم در این است که بیننده نمی داند چاپلین را قهرمان بداند یا یک عاشق پیشه مفلوک.
شاید بتوان به جرات گفت این فیلم سند تمام عیاری از این واقعیت است که هیچ کس در تاریخ سینما نتوانسته است بهتر از چاپلین کمدی رمانتیک بسازد که در سکانسی مثلا از نبرد بوکس تمام عیار چاپلین تماشاچی را روده بر کند و بلافاصله در سکانسی دیگر لبخند پر احساس چاپلین به دختر نابینا کاری با تماشاچی کند که اشک در چشمانش حلقه بزند.
چارلی چاپلین
برخورد منتقدان با فیلم
وقتی مجله مشهور انگلیسی« سایت اند ساوند» در سال 1952 اولین سری از ده فیلم برتر تاریخ سینما را منتشر کرد، روشنایی های شهر چاپلین بعد از دزد دوچرخه دسیکا فیلم دوم بود. در سال 2007 انستیتو فیلم آمریکا در دهمین سالگرد سلسله برنامه 100 سال 100 فیلم، این شاهکار چاپلین را در رده 11 قرار داد. مجله کایه دو سینما هم در سال 2008، فیلم را به عنوان هفدهمین فیلم برتر تاریخ سینما برگزید.
http://telegram.me/bavarh
اسلاوی ژیژک نظریه پرداز مشهور اسلوونیایی در مقاله خودش با عنوان« چرا یک نامه به مقصد می رسد؟» می نویسد: «روشنایی های شهر فیلم محبوب همیشگی من است. چاپلین در این فیلم مفهوم سرنوشت را به معنای واقعی به تصویر می کشد.»راجر ایبرت منتقد مشهور آمریکایی هم می نویسد: « شاهکار چاپلین همه چیز دارد : کمدی اسلپ استیک(بزن بکوب) ، فلاکت و بدبختی قهرمان هایش، پانتومیم، ملودرام و البته وقار و نجابت .»
اتفاق جالب زمان فیلم برداری:
روایت کرده اند ویرجینیا چریل بازیگر نقش دختر نابینا که در زمان فیلم برداری فیلم یکی از ستارگان درخشان هالیوود بود عادت به دیر رفتن سر صحنه فیلم برداری داشت و این مساله چاپلین را به شدت آزار می داد. در نتیجه او تصمیم گرفت حجت را بر خانم چریل تمام کند و او را تهدید کرد که اگر یک بار دیگر دیر بیاید از پروژه حذف خواهد شد. اما خانم چریل گویا از چاپلین لجبازتر بود و دیگر اصلا سر صحنه فیلم برداری نرفت. این مساله باعث شد برای مدتی فیلم برداری قطع شود و در آخر با عذرخواهی چاپلین از چریل قضیه ختم به خیر شد و فیلم برداری دوباره از سر گرفته شد
حرف های ناگفته ی(مهندس منوچهر بلوردی)
http://telegram.me/bavarh | 11 165 |
| 10 | 🌹🌷خلاقیت بی پایان *چارلی چاپلین* که نشان میدهد که او نه فقط یک طنز پرداز بلکه یک جامعه شناس و منتقد قهار اجتماعی بوده است.
«روشنایی های شهر»/
کمدی رمانتیک ترین فیلم تاریخ
چاپلین مانند همیشه سرسخت است اما برای اولین بار در فیلم هایش سرنوشت گویا علیه اوست شاید هنر واقعی چاپلین در این فیلم در این است که بیننده نمی داند چاپلین را قهرمان بداند یا یک عاشق پیشه مفلوک.👇👇👇👇
http://telegram.me/bavarh | 11 087 |
| 11 | 👆👆👆👆👆
🌹🌷خلاقیت بی پایان *چارلی چاپلین* که نشان میدهد که او نه فقط یک طنز پرداز بلکه یک جامعه شناس و منتقد قهار اجتماعی بوده است.
«روشنایی های شهر»/
http://telegram.me/bavarh
کمدی رمانتیک ترین فیلم تاریخ
چاپلین مانند همیشه سرسخت است اما برای اولین بار در فیلم هایش سرنوشت گویا علیه اوست شاید هنر واقعی چاپلین در این فیلم در این است که بیننده نمی داند چاپلین را قهرمان بداند یا یک عاشق پیشه مفلوک.
عصر ایران ؛ علی نجومی ــ «یک شاخه گل ، یک دختر نابینا و همان ولگرد همیشگی چاپلین.» اما این همه داستان فیلمی نیست که بر آسمان آثار صامت تاریخ می درخشد. «روشنایی های شهر» محصول سال 1931 اثر ماندگار چارلی چاپلین را شاید بتوان شاعرانه ترین اثر او نامید. خود پروسه ساخت فیلم روایت جالبی دارد که روایتگر شاید یکی از مهم ترین و دردناک ترین دوره های زندگی چاپلین است.
در واقع او قهرمانی بود که حالا برخی ادعا می کردند دوره اش تمام شده است اما ماجرا چه بود. او وقتی این فیلم را ساخت که چند سالی بود سینما ناطق شده بود اما چاپلین گویا زیر بار نمی رفت و لجوجانه فیلم های صامت خود را می ساخت.
شاید اگر کمی عمیق تر به این روایت تکان دهنده چاپلین از سادگی رویاهای انسانی نگاه کنیم می فهمیم چاپلین در آن زمان چون کودکی بوده که نمی خواسته محبوب ترین اسباب بازی خود را با یک اسباب بازی جدید عوض کند. او تقلا می کند تا سینمای صامت را از دستانش بیرون نکشند. اما آن قدر هنرمند است که از همین تقلایش هم روایتی انسانی خلق می کند که هم نیش است و هم نوش.
خط قصه: روایت ولگرد عاشق پیشه
فیلم از همان نمای ابتدایی که چاپلین روی مجسمه خوابش برده و تعقیب و گریزش روی مجسمه گویا به ما می گوید با همان چاپلین همیشگی رو به رو هستیم:
http://telegram.me/bavarh
سرسخت و لجباز. او عاشق دختر گل فروشی می شود که نابیناست و بعد در طول فیلم تمام تلاشش را می کند تا هزینه جراحی دختر را مهیا کند در حالی که می داند دختر با توجه به آن که تصور می کند چاپلین ثروتمند است در صورت بازیابی بینایی خود از چاپلین جدا می شود و این بستر روایت داستانی است که حلاوت دیدنش بعد از نزدیک به 100 سال هنوزم تازگی دارد.
تابستون کوتاه نیست ...
مشاهده محصولات
تابستون کوتاه نیست ...
اما چاپلین مانند همیشه سرسخت است اما برای اولین بار در فیلم هایش سرنوشت گویا علیه اوست شاید هنر واقعی چاپلین در این فیلم در این است که بیننده نمی داند چاپلین را قهرمان بداند یا یک عاشق پیشه مفلوک.
شاید بتوان به جرات گفت این فیلم سند تمام عیاری از این واقعیت است که هیچ کس در تاریخ سینما نتوانسته است بهتر از چاپلین کمدی رمانتیک بسازد که در سکانسی مثلا از نبرد بوکس تمام عیار چاپلین تماشاچی را روده بر کند و بلافاصله در سکانسی دیگر لبخند پر احساس چاپلین به دختر نابینا کاری با تماشاچی کند که اشک در چشمانش حلقه بزند.
چارلی چاپلین
برخورد منتقدان با فیلم
وقتی مجله مشهور انگلیسی« سایت اند ساوند» در سال 1952 اولین سری از ده فیلم برتر تاریخ سینما را منتشر کرد، روشنایی های شهر چاپلین بعد از دزد دوچرخه دسیکا فیلم دوم بود. در سال 2007 انستیتو فیلم آمریکا در دهمین سالگرد سلسله برنامه 100 سال 100 فیلم، این شاهکار چاپلین را در رده 11 قرار داد. مجله کایه دو سینما هم در سال 2008، فیلم را به عنوان هفدهمین فیلم برتر تاریخ سینما برگزید.
http://telegram.me/bavarh
اسلاوی ژیژک نظریه پرداز مشهور اسلوونیایی در مقاله خودش با عنوان« چرا یک نامه به مقصد می رسد؟» می نویسد: «روشنایی های شهر فیلم محبوب همیشگی من است. چاپلین در این فیلم مفهوم سرنوشت را به معنای واقعی به تصویر می کشد.»راجر ایبرت منتقد مشهور آمریکایی هم می نویسد: « شاهکار چاپلین همه چیز دارد : کمدی اسلپ استیک(بزن بکوب) ، فلاکت و بدبختی قهرمان هایش، پانتومیم، ملودرام و البته وقار و نجابت .»
اتفاق جالب زمان فیلم برداری:
روایت کرده اند ویرجینیا چریل بازیگر نقش دختر نابینا که در زمان فیلم برداری فیلم یکی از ستارگان درخشان هالیوود بود عادت به دیر رفتن سر صحنه فیلم برداری داشت و این مساله چاپلین را به شدت آزار می داد. در نتیجه او تصمیم گرفت حجت را بر خانم چریل تمام کند و او را تهدید کرد که اگر یک بار دیگر دیر بیاید از پروژه حذف خواهد شد. اما خانم چریل گویا از چاپلین لجبازتر بود و دیگر اصلا سر صحنه فیلم برداری نرفت. این مساله باعث شد برای مدتی فیلم برداری قطع شود و در آخر با عذرخواهی چاپلین از چریل قضیه ختم به خیر شد و فیلم برداری دوباره از سر گرفته شد
حرف های ناگفته ی(مهندس منوچهر بلوردی)
http://telegram.me/bavarh | 1 |
| 12 | 🌹🌷صحبت های عجیب ضرغامی: ساختار جمهوری اسلامی پوسیده، و مانع همه چی شده است و باید نابود شود و من برای اصلاحش امید دارم*
در قانون اساسی ما رفراندوم هست و همه هم رای دادیم. باید ببینیم مردم چی می خوان یک عده می خوان روی مردم سوار بشوند و مردم هم پایین باشن همانطور که فرعون می خواست ؟
http://telegram.me/bavarh | 12 689 |
| 13 | 🌹🌷سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی دوشنبه 1 تیر 1405
🔻جاي خالي نظم و نسق در حکمراني
http://telegram.me/bavarh
بسمالله الرحمن الرحيم
⬅️ اداره يک کشور 90 ميليوني با شيوه حسينقليخاني امکانپذير نيست. حتي يک دکان نانوائي را نميتوان بدون برنامه و نظم و انضباط اداره کرد.
در کشور ما هرکس براي خودش يک حاکم عليالاطلاق است. مداح، واعظ، نماينده مجلس، روزنامهنگار، مجري تلويزيون و شبهکارشناساني که ستارههاي هميشگي تلويزيون هستند همگي تصميمگيري براي کشور را حق مسلم خود ميپندارند و غير از آنچه ميفهمند و ميگويند را خلاف شرع، خلاف عقل، خلاف مباني انقلاب و خلاف مصالح جامعه ميدانند. اينهمه حاکم براي يک کشور تاکنون در تاريخ ديده نشده و به نظر ميرسد بايد چنين وضعيتي را به عنوان نوبر در تاريخ حکمراني جهان به ثبت رساند. در اين نوع حکمراني که ما داريم، همه حاکمند غير از متصديان مراکز رسمي تصميمگيرنده. آنها نهتنها حاکم نيستند بلکه بايد تهديد شوند، ناسزا بشنوند و آماج تمام حملات نيز باشند!
مداح به خودش حق ميدهد تيغ به حلقوم رئيسجمهور حواله بدهد و بگويد اگر رئيسجمهور به آنچه ما ميگوئيم عمل نکند پدرش را درميآوريم.
http://telegram.me/bavarh
واعظ حق دارد بگويد ايهاالناس جمع شويد و عليه تصميم شوراي عالي امنيت ملي قيام کنيد تا مانع اجرائي شدن تصميمش شويد.
نماينده مجلس حق خودش ميداند مدعي افشاي اسناد سري کشور شود و آنها را در برنامه زنده تلويزيوني مطرح نمايد.
کارمند صدا و سيما مجاز است هرکس را که خودش ميپسندد دعوت کند و آنتن زنده تلويزيون را در اختيارش قرار دهد تا عليه هرکس و هرچه دوست دارد حرف بزند و هر تصميمي را که نميپسندد مردود بداند.
روزنامهنگار هم براي اينکه از مجري و کارمند تلويزيون عقب نماند به خودش حق ميدهد هرکس را که نميپسندد وابسته به آمريکا و اسرائيل بداند، قلمشان را در خدمت منافع دشمن و خودشان را پادوهاي بيگانگان قلمداد کند.
حتي در حکومت حسينقليخاني هم اينهمه حاکم خودمحور وجود نداشت. مردم با مشاهده اينهمه مدعيان تصميمسازي و تصميمگيري احساس سرگرداني و بلاتکليفي ميکنند. مسئولان هم نميدانند خود را با قانون منطبق کنند يا با افراد و جناحها و باندهاي قدرت؟ مسئولان قوه مجريه که نميتوانند با اين افراد و باندها و جناحها برخورد تنبيهي کنند. اين وظيفه قوه قضائيه است که با خاطيان برخورد کند و قانون را بر جامعه حاکم نمايد. آيا مدعيالعموم در برابر کسي که به ميان جمعيت ميرود و در جايگاه تبليغ دين و مذهب، تيغ به حلقوم رئيسجمهور حواله ميکند يا آن ديگري که در جايگاه قاضي قرار ميگيرد و حکم قطعي اعدام اين و آن را صادر ميکند، نبايد عکسالعمل نشان دهد و از امنيت جامعه دفاع کند؟!
http://telegram.me/bavarh
ديديم که مسئولان رسانه ملي در برابر تخلف آشکار فلان شخص که از تريبون زنده تلويزيون مطالب خلاف امنيت و مصالح کشور به زبان ميآورد اقدام به برکناري مسئول برنامه مربوطه ميکنند و با اين اقدام درصدد سرپوش گذاشتن بر عملکرد زيانبار خود برميآيند در حالي که همه ميدانند چنين وقايعي به سياست نادرست رسانه ملي برميگردد که دعوت از چنين افرادي را عليرغم هشدارهاي مکرر خيرخواهان در دستور کار خود دارد. مگر جامعه ما به قحطالرجال مبتلاء است که رسانه ملي تعداد معدود و مشخصي شبهکارشناس براي اظهارنظر در مهمترين مسائل کشور و جهان را مطرح ميکند و آنها را ستارههاي ثابت تلويزيون کرده است؟! براي حل اين مشکل، که بارها تکرار شده، رسانه ملي بايد از سلطه يک گروه سياسي خاص خارج و با مديريتي مستقل، همهجانبهنگر که منافع را اصل ميداند اداره شود.
تصور نشود برخورد با افراد خودسر که جامعه را دچار تفرقه و اختلاف ميکنند و مسئولين را تهديد به تيغ و حلقوم و اعدام و لشگرکشي ميکنند، با آزادي بيان و قلم منافات دارد. اتفاقاً اين نوع خودسريها و بينظم و نسق حرف زدنها و نوشتنها سوءاستفاده از آزادي بيان و قلم است و جامعه را به هرج و مرج ميکشاند. ايران عزيز اکنون در يکي از حساسترين مقاطع تاريخي قرار دارد و براي عبور موفق از اين مقطع حساس، حاکميت قانون و حرکت همگان براساس نظم و انضباط در چارچوب آزاديهاي مشروع تنها نسخه کارساز است.
http://telegram.me/bavarh | 10 498 |
| 14 | 🌹🌷ای با من و پنهان چو دل، از دل سلامت میکنم
تو کعبهای، هر جا روم قصد مقامت میکنم
هر جا که هستی حاضری، از دور در ما ناظری
شب خانه روشن میشود چون یادِ نامت میکنم
گَه همچو باز آشنا بر دست تو پر میزنم
گَه چون کبوتر پرزنان آهنگ بامت میکنم
گر غایبی هر دم چرا آسیب بر دل میزنی؟!
ور حاضری پس من چرا در سینه دامت میکنم
دوری به تن، لیک از دلم اندر دل تو روزنیست
زان روزنِ دزدیده من چون مه پیامت میکنم
ای آفتاب، از دورْ تو بر ما فرستی نورْ تو
ای جان هر مهجور تو، جان را غلامت میکنم
من آینهٔ دل را ز تو اینجا صقالی میدهم
من گوش خود را دفتر لطف کلامت میکنم
در گوش تو، در هوش تو، وَندر دل پرجوش تو
اینها چه باشد؟! تو منی وین وصف عامت میکنم
ای دل، نه اندر ماجرا میگفت آن دلبر تو را
«هر چند از تو کم شود از خود تمامت میکنم؟!»
گر سالها ره میروی چون مهرهای در دست من
چیزی که رامش میکنی زان چیز رامت میکنم
ای شه حُسامالدّین حسن، میگوی با جانان که: «من
جان را غلاف معرفت بهرِ حُسامت میکنم
درووووود برشما
پگاه تان سرشار از عشق و محبت و مهربانی باد
http://telegram.me/bavarh | 10 663 |
| 15 | 🌹🌷پیشرفت بسیار بسیار خارق العاده ای در صنعت تکنولوژی جهان اتفاق افتاده است که در نوع خود بینظیر است.
پیشنهاد میشود در صورت داشتن فرصت این ویدئو را تا آخر ببینید.
http://telegram.me/bavarh | 17 701 |
| 16 | 🌹🌷 منبر اهلبیت(ع) جای اخلاق و وحدت است، نه تهدید و خشونت
✍مدیر کل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛
تهدید رئیسجمهوراسلامی ایران از منبر عزاداری، فقط تهدید یک فرد نیست؛ بیحرمتی به رأی میلیونها ایرانی و خدشه به حرمت هیئت است. منبر اهلبیت(ع) جای اخلاق و وحدت است، نه تهدید و خشونت. هیچ اختلاف سیاسیای، توهین به قانون و بی حرمتی نام امام حسین(ع) را توجیه نمیکند.
http://telegram.me/bavarh | 12 859 |
| 17 | 🌹🌷مادر صهبا رشتیان، دختر ۲۳ سالهای که در اعتراضات ۱۹ دی در اصفهان کشته شد، در روز تولد دخترش گفت: «قلب آنهایی که قلب ما را سوزاندند بسوزد.»
در روز تولد صهبا رشتیان که جمعه ۲۹ خرداد در باغ رضوان اصفهان برگزار شد، خانوادههای دادخواه دیگر هم حضور داشتند.
به گفته منبع آگاه، سهبا رشتیان در ۱۹ دی در حالی که با مادر و خواهرش در نزدیکی محل زندگیشان ایستاده بود به ضرب گلوله ماموران به پهلویش کشته شد.
صهبا کمک داور فوتبال بود و آرزو داشت روزى در مسابقات جام جهانى فوتبال داورى کند.
مادر او گفت: «دختر من دیگر همیشه ۲۳ ساله میماند.»
http://telegram.me/bavarh | 12 110 |
| 18 | 🌹🌷درین خاک زرخیز ایران زمین
نبودند جزمردمی پاک دین
همه دینشان مردی و داد بود
وزان کشور آزاد و آباد بود
چو مهر و وفا بود خود کیششان
گنه بود آزار کس پیششان
http://telegram.me/bavarh
همه بنده ی ناب یزدان پاک
همه دل پر از مهر این آب وخاک
پدر در پدر آریا یی نژاد
ز پشت فریدون نیکو نهاد
بزرگی به مردی وفرهنگ بود
گدایی دراین بوم و بر ننگ بود
کجا رفت آن دانش وهوش ما
که شد مهرمیهن فراموش ما
که انداخت آتش دراین بوستان
کزآن سوخت جان ودل دوستان
چه کردیم کاین گونه گشتیم خار؟
خرد را فکندیم این سان زکار
نبود اینچنین کشور و دین ما
کجا رفت آیین دیرین ما ؟
http://telegram.me/bavarh
به یزدان که این کشور آبادبود
همه جای مردان آزاد بود
دراین کشور آزادگی ارز داشت
کشاورز خود خانه و مرز داشت
گرانمایه بود آنکه بودی دبیر
گرامی بد آن کس که بودی دلیر
http://telegram.me/bavarh
نه دشمن دراین بوم و بر لانه داشت
نه بیگانه جایی دراین خانه داشت
ازآن روزدشمن به ما چیره گشت
که مارا روان و خرد تیره گشت
از آن روز این خانه ویرانه شد
که نان آورش مرد بیگانه شد
چوناکس به ده کدخدایی کند
کشاورز باید گدایی کند
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم
بسوزد درآتش گرت جان و تن
به از بندگی کردن و زیستن
اگرمایه ی زندگی بندگی ست
دوصد باره مردن به اززندگیست
بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم
برون سر از این بار ننگ آوریم
http://telegram.me/bavarh | 11 798 |
| 19 | 🌹🌷 حکیم ابوالقاسم فردوسی و شاهنامه بزرگ او!
سخنرانی زیبا جذاب سیدحمید پورمحمدی رییس سازمان برنامهوبودجه در خصوص فردوسی بزرگ این اسطوره تاریخ .
http://telegram.me/bavarh | 11 035 |
| 20 | 🌹🌷تشییع و خاکسپاری مرجان ساتراپی، نویسنده، کارتونیست و کارگردان فرانسوی-ایرانی و خالق «پرسپولیس»، روز جمعه ۲۹ خرداد/۱۹ ژوئن در گورستان پرلاشز پاریس برگزار شد. به درخواست خود او، ترانه «Big Jet Plane» اثر آنگوس و جولیا استون در این مراسم پخش شد و متن آن نیز میان حاضران توزیع شد.
خانواده، دوستان و شماری از چهرههای فرهنگی و هنری در مراسم وداع با مرجان ساتراپی حضور داشتند.
http://telegram.me/bavarh | 10 110 |
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
