ch
Feedback
کانال روستای بوانلو

کانال روستای بوانلو

前往频道在 Telegram

بهشت شمال شرق خراسان شمالی ارتباط با مدیران کانال @Payamirib @erdelan44

显示更多
2 086
订阅者
无数据24 小时
无数据7
-430
帖子存档
تقدیم به تمام زنان سرزمینم...‌.

هنگ و دنگ هنگ چیان هلبست:علیرضا سپاهی دنگ:رضا جنتی پیشکش له کلی باوان باوی مینا چیان @buvanloo

ویادی کنیم از پدران باربسته ؛ رفته اید اما پرستیدن دارد نامتان یادتان وخاکتان... دستهای زحمتکش ،قامت خمیده تان این نوید را به
ویادی کنیم از پدران باربسته ؛ رفته اید اما پرستیدن دارد نامتان یادتان وخاکتان... دستهای زحمتکش ،قامت خمیده تان این نوید را به مامیدهد که جایتان خوب است ،روزتان مبارک عزیزان اسمانی شاخه گلی به زیبایی فاتحه نثار همه پدران آسمانی خانم خوشقدم

کاش سوره ای بنام پدر بود که اینگونه آغاز میشد: قسم بردستانت که بوی نان میدهد وقسم بر چشمان همیشه نگرانت و قسم بر بغض فروخورده
کاش سوره ای بنام پدر بود که اینگونه آغاز میشد: قسم بردستانت که بوی نان میدهد وقسم بر چشمان همیشه نگرانت و قسم بر بغض فروخورده ات که شانه کوه را لرزاند وقسم برقربتت وقتی هیچ بهشتی زیر پایت نیست روزت مبارک پدرم 😍😍 خانم خوشقدم

که می گوید کوه مظهر ایستادگی است؟! که می گوید سنگ زیرین آسیاب، مظهر صبر است و تحمل؟! که می گوید آسمان مظهر بخشندگی است؟ که می گوید آب مظهر پاکی است؟ کوه، در ایستادگی؛ در برابر مقام پدر زانو زده  و خود در آیین و ادبیات مقاومت رهرو قلم ماندگار اوست. وقتی سخن صبر ایوب و تحمل سنگ می شود، کدام اهل دلی است که نپذیرد پدر سرآمد این وادی است و هزاران مرغ این دریای طوفانی، به دنبال سیمرغ سرزمین عاطفه است و عقل؟! سنگ در این قیاس، در آستانه در هم جایگاهی ندارد. نمی دانم دست پدر، چه بذری بر صورت آسمان پاشید که اینهمه بخشیده و می بخشد ولی هنوز مملو از رزق است و سفره هزار رنگ خالق، آکنده از برکت. پدر، آسمان را این گونه آموخته است. زلالتر از نگاه پدر را در کدام تقویم دیده ای که آب را به رخ این زیبا صفت خوش قریحه می کشی. نه نگاه که دل او هم آینه تمام نمای تاریخ خلقت است و این بر کسی پوشیده نیست. چه بگویم در مقام پدر باشد و از عهده کار برآید؟! نه زبان، قدرت بیان دارد و نه قلم توان وصف. وقتی در وصف نمی گنجد، تلاش را چه سود!!! پدر، پدر است. پدر، روزت مبارک. یحیی خوشنمای

ضمن تشکر از همراهی جناب آقای یحیی خوشنمای که متن وزین زیر را برای کانال بوانلو ارسال کرده اند

هنگ و دنگ باو هلبستوان: علیرضا سپاهی @Buvanloo

اعضای محترم کانال بوانلو ضمن سلام و عرض ادب خدمت همه عزیزان با توجه به اینکه در آستانه روز پدر قرار داریم هر کدام از اعضای کانال دلنوشته، خاطره، ویدئوی کوتاه شعر وعکس خاص از پدر بزرگوارشان دارند برای ادمینهای گروه ارسال کنند تا در کانال به اشتراک گذاشته شود. @buvanloo

#عشایر_اسفراین 💠کوچ ب طَرَفی واران چون 💠ژن سُواری ب هَسپان چون 💠کلاغایی گرِه دان چون 💠سَری چیان ب دومانَه 💠بنی رِه راست
#عشایر_اسفراین 💠کوچ ب طَرَفی  واران  چون 💠ژن سُواری  ب هَسپان چون 💠کلاغایی  گرِه    دان   چون 💠سَری  چیان  ب  دومانَه 💠بنی   رِه   راست  و  چیمانَه 💠 اوبا     مَه   بار  کئر   اَم  مانَه هلبست به زمانه زاخورانی وموصلانی _____________ #ترجمه کوچ (ایل) به سمت محل چادرنشینان رفتند . زنان سوار بر  اسبان  شدند و  رفتند. زنان سربندها  را  بستند و  رفتند. بالای  کوهها   مِه آلود است. پایین  راه  دشت  و چمن  هست. روستای ما کوچ کرد و ما  از ایل جا ماندیم. @buvanloo🌸🌺🌹

💌 #شعر_زاخورانی 🌺💧💧 🔸با عنوان: تَه ل^ بیر ناکم( تورا فراموش نمی کنم) 🍂🍂 سراینده: کریم میکاییلی @buvanloo🌺🌺🍂🍂

#دوتار 🎙 ساریگل بوانلو 🎼 نەخوەش و بیمار       🎶دوتار : سبحان شرافتی 🔻یادی از زنده یاد رحیم خان بخشی بهادری هنامه ای 🍃❤️    

༺‌‌‌✦⃟💎 🔊࿇༅┅┅────🎶 💥موزیک 🎶 «  لو » ▪️مسعود رنجبر ✍ روز و روزگارتان سرشار از شادی و سلامتی 📚 ➖⃟ 🌹━━━━━━┄•● ♡჻ᭂ࿐✰

دمای شیروان در این لحظات منفی 17 رو نمایش می داد.

طبق اعلام رسمی دمای هوا در اوغاز تازه همین لحظه منفی 25 درجه سانتیگراد و طبق اعلام غیر رسمی یکی از اهالی روستای بوانلو دمای ه
طبق اعلام رسمی دمای هوا در اوغاز تازه همین لحظه منفی 25 درجه سانتیگراد و طبق اعلام غیر رسمی یکی از اهالی روستای بوانلو دمای هوای روستای بوانلو (توسط ماشین پارک شده در جاده بالای روستا که حداقل 200 متر از روستای اوغاز مرتفع تر است) منفی 27 درجه سانتیگراد را نشان داده است.

این پیام آموزشی رو هیچ جا ندیدم گفتم من بگم در جهت جلوگیری از یخ زدگی لوله ها آب حتی عایق کاری کنتور و لوله ها هم بعضا جواب نمیده فقط در طول شبانه رو حداقل یکی از شیرهای آب رو کمی باز بزارید ( آب در جریان به این راحتی ها یخ نمیزنه)

‍ ‌ ما را، یا تبعید کرده‌اند، یا برای جنگ با افغان‌ها، ترکمن‌ها یا تاتارها به این سر مملکت کشانده‌اند. ما همیشه شمشیر و سپر این سرزمین بوده‌ایم. سینهٔ ما آشنای گلوله بوده، اما تا همان وقتی به کار بوده‌ایم که جان‌مان را بدهیم و خون‌مان را نثار کنیم. بعدش که حکومت سوار می‌شده دیگر ما فراموش می‌شده‌ایم و باز باید به جنگ با خودمان و مشکل‌هامان برمی‌گشته‌ایم. کار امروز و دیروز نیست. ما در رکاب نادر شمشیر زده‌ایم، هم‌پایش تا هندوستان اسب تازانده‌ایم. چه می‌دانم، چند صد سال پیش که شاه عباس ما را از جا کند و به این‌جاها کشاند یکیش هم برای این بود که با سینه‌ی مردهای ما جلوی تاتارها بارویی بکشد. از دم توپ‌های عثمانی ما را برداشت آورد دم لبه‌ی شمشیر تاتارها جا داد. همیشه جان‌فدا بوده‌ایم ما. شمشیر حمله همیشه اول سینه‌ی ما را می‌شکافته. اما بار که بار می‌شده هرکس می‌رفته می‌نشسته بالای تخت خودش و ما می‌مانده‌ایم با این چهار تا بُز و بیابان‌های بی‌بار، ابرهای خشک و ارباب‌هایی که هر کدام‌شان مثل یک افعی روی زمین‌های چپاولی خودشان چمبر زده‌اند تا به قیمت خون پدرشان بابت علفچر و آبگاه از ما اجاره بگیرند. 🖋 محمود دولت‌آبادی 📓 کلیدر ‌ @buvanloo😔😔

@buvanloo🌹🌹🌹🌸🌸🌸
@buvanloo🌹🌹🌹🌸🌸🌸

‍ لباس کوردی من سوای زیبایی،یادگار نیاکان من است،رمز ماندگاری من است،شاهکار هنرمندان پنجه رنگین زادگاه من است،اعتلای کورد بود
‍ لباس کوردی من سوای زیبایی،یادگار نیاکان من است،رمز ماندگاری من است،شاهکار هنرمندان پنجه رنگین زادگاه من است،اعتلای کورد بودن من و نمایی از زیست من است.لباس من لباس عاریتی نیست،تبلور تهاجم فرهنگی نیست،گوشه ای از تاریخ ماندگار من است..پاسش بداریم ،واقعا سزاوار پاس داشت است... @buvanloo👌👌