Light Workers🔆
前往频道在 Telegram
چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شبروی کن که تا زآن ماه بیهمتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers
显示更多379
订阅者
无数据24 小时
+37 天
+830 天
帖子存档
یک افسانۀ یهودی هست ، که بسیار زیبا و در عین حال بسیار شرم آور است که به هیولایِ شهوت مربوط میشود.!
پیرمردی با تقوی و سر به راه که خداوند دوستش داشت و دربارۀ معنایِ زندگی تامل فراوان مینمود ، سرانجام فهمید که تمامیِ مصائب بشر از دیوِ شهوت است. به خاک افتاد و از خداوند خواست که روحِ شیطانیِ شهوت را از جهان بیرون کند، و چون پیر بسیار پرهیزگار بود خداوند دعایش را مستجاب کرد. پیرمرد این بار هم مثلِ تمام مواقعی که کارِ مهمی انجام میداد خوشحال شد.
آن روز غروب بنا به عادتِ همیشگیاش به باغِ پر گلِ خود رفت تا از عطرِ دل انگیزِ گلها سرمست شود . باغ مثلِ همیشه بود،اما اشکالی در کار بود. عطر، آن عطرِ همیشگی نبود.!
چیزی گم شده بود،چیزی کم بود،مثلِ نانی که بینمک باشد.فکر کرد خسته است. جامِ زرّینِ خود را برداشت و از شرابِ کهنهای که در پستو داشت پر کرد.اما این بار طعمِ شرابِ خوب نبود. مردِ فرزانه همسرِ زیبایی در حرمِ خود داشت،ولی وقتی همسرش را بوسید او هم مثلِ شراب و گل، بیبو و خاصیت بود...!
به بامِ خانه رفت و غمِ خود را به خداوند گفت.اندیشید که شاید خطا کرده که اخراجِ روحِ شهوت را خواسته است و از خداوند خواست:«روحِ شیطانیِ شهوت را برگرداند» و چون مرد پرهیزگاری بود، خداوند چنین کرد. بعد مرد به سراغِ هر چیزی که رفت دید که دوباره طعم و خاصیت پیدا کرده است.گلها عطرآگین شدند،شراب گوارا شد،و بوسههایِ همسرش شیرینتر از همیشه...!
این داستان برگرفته از رسالهای یهودی است که در آن ذکر شده بود که زمانی بنیاسرائیل توانست از «میلِ شیطانی» (میلِ جنسی) چشم بپوشد ،اما بعد از سه روز در سراسرِ ارضِ بنی اسرائیل هیچ تخمِ مرغِ تازهای پیدا نشد.همه چیز بویِ کهنگی گرفت و هیچ چیز رشد نکرد.بعد از این ماجرا آنها به اشتباهِ خود پی بردند و دیگر آن میل را شیطانی خطاب نکردند. . مقصود از انسانِ کهن کلِ ذخیره و یا میراثِ روانی بشر در ناخودآگاهِ جمعی است .این میراث شاملِ تمامی احساسات ، تجربهها ، خرد ، آگاهیها و حتی غرایزی است که بشر از روزِ ازل تا ابد تجربه کرده و یا تجربه خواهد کرد.شهوت و یا غرایز قسمتی از طبیعت است ، طبیعتی که در درون و برونِ انسان را (چه خوشایندِ ما باشد و چه نباشد) در برگرفته و انسان قسمتی از آن است. هر کس طبیعتِ خود را انکار کند به تعبیرِ این داستان چیزی کم خواهد داشت....
#یونگ
@lightworkers
چه دهم شرح اشتیاق که خود
ماهیم من، تو بحرِ اِکرامی
ماهی تشنه چون بود بیآب؟
ای که جان را تو دانه و دامی
#حضرت_مولانا
@lightworkers
اگر به همه بچه های 8 ساله دنیا، مدیتیشن آموزش داده می شد؛ تنها در عرض یک نسل، خشونت از دنیا زدوده می شد.
#دالایی_لاما
@lightworkers
#بریده_کتاب
بعضی موقعها باید ایستاد، یه نگاه به دور و بر انداخت، شاید دیگر برنده شدن توی همهی مسابقهها ارزشاش را لااقل برای خودت از دست داده باشد.
شاید سرعتات از حدش گذشته باشد. شاید بفهمی که برای هیچ و پوچ داری سرعت میگیری. شاید بفهمی که زندگی کوتاهتر از آنیست که تمامش را در مسابقه بگذرانی.
بعضی لحظههای زندگی را باید مزه مزه کرد، حتی تلخیهایش را؛ بعضیها را باید آهسته، آهسته تجربه کرد.
آهستگی
#ميلان_كوندرا
@lightworkers
میدانی عید فطر چیست؟!
عید به "فطرت" رسیدن است.
تلاقیِ تو با سِرشت خویش است.
شُهود خودِ متعالی است. یک ملاقات مقدس. یک نکاح درونی.
رسیدن به سرچشمۀ خویش... و این جشن دارد.
به واقع بزرگترین جشنی که سالک میتواند به آن ورود یابد، همین است.
این اوج زندگی است. اصل بیداری از اینجا نشأت میگیرد. و این مادر همهی جشنهاست. هر جشن دیگری حیات خود را از این جشن گرفته است.
زیرا اینجا "فاطِرُ السَّمواتِ وَ الأرضِ" دست اندر کار است. "فِطرَتَ اللهِ الَّتِی فَطَرَ النّاسَ عَلَیها" متجلّی است. اینجا ذات تو نهفته است. وجودِ تو از اینجا سر برآورده است. تو یک ماه تمام، پرده های غفلت را کنار زدی، غبارها را روفتی، خواهش ها را زدودی، توجه از این و آن گرفتی، تسلیم نیاز بدن نشدی، به هوا و هوس، نه گفتی، از جلوه آرایی ها گذشتی، وجود خود را آنقدر خالی نگاه داشتی تا ببینی در آن اعماق چیست، تا مرواریدِ صدفِ خویش را معرفت یابی. تا فطرت خویش ببینی و دریابی که سرشتِ تو الهی است. یگانه است. همان "فطرت الله" است. میدانی این آیه به چه اشاره دارد؟! این نصِ شریف، صریحاً میگوید که فطرت تو با فطرت خدا یکی است. یک منشأ است. خداوند، تو را از فطرت خویش سرشته است. در این فطرت دوگانگی راه ندارد. بیگانگی راه ندارد. چندگانگی راه ندارد. و نیل به چنین کیفیتی است که جشن دارد. که عید دارد. که باید عید گرفت. و نشانه ی بارز نائل شدن به فطرت، آن است که خودت شده ای، دیگر تصنعی نیستی، زیرا همه ی من های دروغین کنار رفته اند.
حال ببين آیا به فطرتت نائل شده ای که اکنون خود را مهیای جشن میکنی؟! آیا آن را ملاقات کرده ای، که جملات پر طمطراقِ تبریک گونه را به این و آن ارسال میکنی؟! یا این نیز از سر عادت و شرطی شدگی است. ای دوست سالک، تا فطرتت را ملاقات نکنی، تا به سرشت الهی خویش آگاه نگردی، به حقیقتِ عید فطر وارد نگشته ای! عید فطر، جشن وصل درون است. جشن رسیدن به خویشتن خویش است. جشن ملاقات با سرچشمه است. جشن نیل به خود متعالی است. و اگر رسیدی، پس برکت باد تو را و همۀ سالکان را. و این وصل نوش جانتان باد.....
#مسعود_ریاعی
@lightworkers
جهان بر ابروی عید از هلال وسمه کشید
هلال عید در ابروی یار باید دید
#حضرت_حافظ
@lightworkers
دلم میخواست سقف معبد هستی فرو میريخت؛
پليدیها و زشتیها،به زير خاک می ماندند!
بهاری جاودان آغوش وا میكرد!
جهان در موجی از زيبايی و خوبی شنا میكرد!
بهشت عشق میخنديد،
به روی آسمان آبی آرام!
پرستوهای مهر و دوستی پرواز می كردند؛
به روی بامها ناقوس آزادی صدا میكرد!
مگو : « اين آرزو خام است »!
مگو : « روح بشر همواره، سرگردان و ناكام است »!
اگر اين كهكشان از هم نمیپاشد،
وگر اين آسمان در هم نمیريزد،
بيا تا ما « فلك را سقف بشكافيم و طرحی نو در اندازيم »!
به شادی « گل برافشانيم
و می در ساغر اندازيم »!
#فريدون_مشيری
@lightworkers
#بریده_کتاب
عشق تنها شور و شوق نیست؛ بلکه مهارت است.
زندگی بدون گفتوگوی صبورانه تلخ میشود، عصبانیتی که کسی یادش نیست از کجا نشئت گرفته، شخص غرغرویی که چیزی را همان موقع میخواهد و به خودش زحمت ارائه دلیل هم نمیدهد و طرف مقابل که دیگر دلش نمیآید توضیح بدهد که ریشه مخالفت او برخی مخالفتهای مشهود متقابل است یا برخی ضعفهای شخصیتی رقتانگیز و حتی قابل بخشش.
هر دو طرف صرفاً امیدوارند مشکلات که برای هر دویشان ملال آورند، فقط از بین بروند.
سیر عشق
آلن دو باتن
@lightworkers
چو سَحرگاه زِ گلشن مه عیار برآمد
چه بسی نَعره مستان که زِ گلزار برآمد
#حضرت_مولانا
@lightworkers
عشق محصول فکر نیست
زیرا فکر مربوط به گذشته است.
فکر به هیچ وجه قادر به پرورش عشق نیست.
عشق محصور و اسیر در چنگال حسادت نیست،
زیرا حسادت از مقولهی گذشته است
و عشق همواره در زمان حال فعلیت دارد.
عشق این نیست که بگوییم " من دوست خواهم داشت" یا "تو مرا دوست داشته ای".
اگر شما عشق را بشناسید پیرو کسی نیستید و نخواهید بود،
عشق اطاعت نمی کند.
هنگامی که شما عاشقید و عشق می ورزید،نه احترام وجود دارد و نه بیاحترامی....
#جیدو_کریشنامورتی
@lightworkers
#بریده_کتاب
صدای پروردگار فقط از درون کوه سینا شنیده نمیشود، فقط از درون انجیل هم نمیآید. جوهرِ عشق، زیبایی، و تقدس فقط در مسیحیت یا در یهودیت یا در سخنان گوته یا تولستوی نیست: در خود شماست، در شما و در من، در یکایک ما.
این یک دکترین جاودانه و همیشه یگانه است، و تنها حقیقت جاودانهٔ ما. این تعالیم "حوزهٔ ملکوت" است که ما در درونمان نهفته داریم.
#هرمان_هسه
بازگشت زرتشت و اگر جنگ ادامه یابد
@lighteorkers
#بریده_کتاب
در بیکرانگیِ ذهن، تفکرات روشن همانند پاره ابرهای متمایزند.
پاره ابرهای متمایز، تفکراتی برگرفته از دلِ آسمانِ وجود هستند.
در یک ذهنِ آرام گرفته، هر پاره ی ابر هویت، شخصیت، شفافیت و درخشندگی خود را دارد.
هیچ یک از پاره ابرها به دیگری شبیه نیستند و در فاصله ی آن ها عمقِ بی نهایتِ آسمان آشکار است که مرکزِ جوششِ ابرهای روشن یا افکار خلاق است.
فقط زمانی که ابرها از هم جدا می شوند ازمیان شکاف آنها می توان عمق آبی و بیکران آسمان را مشاهده کرد.
خورشیدِ همیشه حاضرِ آگاهی، فقط زمانی دیده می شود که حجاب ابرها از روی آن کنار می رود.
فضای خالی
مسعود مهدوی
@lightworkers
این من نه منم، آنکه منم گوئی کیست؟
گویا نه منم در دهنم گوئی کیست؟
من پیرهنی بیش نیم سر تا پای
آن کس که مَنش پیرهنم، گوئی کیست؟
#حضرت_مولانا
@lightworkers
ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﯽ ﺁﻥﻗﺪﺭ ﺧﺴﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ
ﮐﻪ ﺧﻮﺍﺏ ﺭﺍ، ﮐﻪ ﮐﺎﺑﻮﺱ ﺭﺍ
ﺣﺘﺎ ﻣﺮﮒ ﺭﺍ ، ﭘﺲ ﺑﺰﻧﯽ
ﺟﻬﺎﻥ ، ﺟﻮﺍﺑﻢ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ
ﺍﺗﺎﻕ ﺍﺯ ﻫﺮّﺍﯼ* ﺩﯾﻮﺍﻥ ﻭ ﻫﺮﺍﺱ ﮐﺮﮐﺴﺎﻥ
ﺁﮐﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ
ﭼﺮﺍﻍ ﺭﺍ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻧﮑﻦ، ﻣﯽﺗﺮﺳﻢ
ﺯﻣﺰﻣﻪ ﺭﺍ ﻧﮑُﺶ، ﻣﯽﺗﺮﺳﻢ
ﺁﻩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﻣﺸﺐ
ﺗﻨﻬﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻣﺸﺐ
ﺻﺒﺤﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؛
ﺩﯾﮕﺮ ﺟﻬﺎﻥ، ﻫﻤﯿﺸﻪ
ﺁﻓﺘﺎﺑﯽ
ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ....
#حسین_منزوی
*هرٌا=فریاد
@lightworkers
#بریده_کتاب
انگیزه اصلی و هدف زندگی گریز از درد و لذت بردن نیست، بلکه معنی جویی زندگیست که به زندگی مفهوم واقعی میبخشد، به همین دلیل انسانها درد و رنجی را که معنی و هدفی دارد با میل تحمل میکنند.
#ویکتور_فرانکل
انسان در جستجوی معنی
@lightworkers
خبرت هست که جان مست شد از جام بهار
سرخوش و رقص کنان در حرم سلطان شد
#حضرت_مولانا
@lightworkers
بخشی از پریشانیِ تو،
ناشی از یک خشم مدفون شده است... چیزی در تو هست،
نوعی ترس و کمرویی،
که اجازه ابرازِ خشمت را نمیدهد.
به جای آن به فروتنیات مینازی!
نوعی پاکدامنیِ اجباری برای خود پدید آوردهای؛
احساسات را در عمق مدفون میکنی و چون دیگر خشمی را تجربه نمیکنی، تصور میکنی یک قدیسی!
فرو خوردنِ خشم، انسان را بیمار میکند...
#اروین_یالوم
@lightworkers
#بریده_کتاب
عشق خدا به دریا میماند. هر انسانی بهقدر ذاتش از آن آب برمیدارد.
اینکه هر کسی چقدر آب برمیدارد به گنجایش ظرفش بستگی دارد.
یکی ظرفش خمره است، یکی دلو، یکی کوزه، دیگری پیاله.
ملت عشق
#الیف_شافاک
@lightworkers
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
