ch
Feedback
💌 دلنوت

💌 دلنوت

前往频道在 Telegram

دل‌نوت (Delnote) اشعار و نوشته‌های زیبا و ماندگار منتشر می‌کند. در انتشار زیبایی‌های دنیا با معرفی ما به دوستان‌تان سهیم باشید https://t.me/delnote

显示更多
941
订阅者
+224 小时
+87
+2330
帖子存档
طنين دوستت دارم‌های پدر چندضلعی منظم است آغوشِِ مادر چند وجهی زيبای مهرورزی ما هر روز پرواز می‌كنيم در محاط اين عاشقانه‌های خ
طنين دوستت دارم‌های پدر چندضلعی منظم است آغوشِِ مادر چند وجهی زيبای مهرورزی ما هر روز پرواز می‌كنيم در محاط اين عاشقانه‌های خاص بهار را زير و رو می‌كند تمثيل اين پيامبران سبز! #دلنوشته @delnote

♥️ واقعیت این است که مردم بارها شکست می‌خورند و دیکتاتور یک‌بار؛ اما هر پیروزی دیکتاتور بر مردم، او را اندکی ضعیف‌تر و مردم را اندکی قدرتمندتر می‌کند. دیکتاتور ترسش را پشت پیروزی پنهان می‌کند و مردم در شکستن، شجاعتشان را پیدا می‌کنند. هم‌زمان که ترس از فرو ریختن، ذره‌ذره وجود دیکتاتور را می‌گیرد، شجاعت و اقتدار در مردم، سلول به سلول جان می‌گیرد. این روند متوقف‌شدنی نیست. تاریخ این را بارها نوشته است. #محمد_مرکبیان @delnote

🎵🎵”واژه” #ابی کلمات: جنتی عطایی موزیک: سیاوش قمیشی تنظیم:استیو مک کروم @delnote

با این همه، عزیزِ من من خودم را پیدا خواهم کرد امّا خود را بی‌تو نمی‌خواهم. فرق است بینِ نخواستن و نتوانستن. #پرهام_ابراهیمی
با این همه، عزیزِ من من خودم را پیدا خواهم کرد امّا خود را بی‌تو نمی‌خواهم. فرق است بینِ نخواستن و نتوانستن. #پرهام_ابراهیمی @delnote

♥️ اسمِ اعظمِ الاهی «نان» است. حکایت: سایلی پرسید از آن شوریده‌حال گفت «اگر نامِ مِهینِ ذوالجلال، می‌شناسی بازگوی ای مردِ نیک» گفت: «نان است، این بِنَتوان گفت لیک» مرد گفتش «احمقی و بی‌قرار کِی بوَد نامِ مِهین نان، شرم دار!» گفت «در قحطِ نِشابور، ای عجب می‌گذشتم، گرْسِنِه، چل روز و شب نه شنودم هیچ‌جا بانگِ نماز نه دری بر هیچ مسجد بود باز من بدانستم که نان نامِ مهینْست نقطهٔ جمعیّت و بنیادِ دینْست عطّار، مصیبت‌نامه، به مقدمه، تصحیح و تعلیقات دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی ابیات ۵۱۹۴–۵۱۸ پی‌نوشت: نامِ مِهین: اسم اعظم الاهی که عقیده داشتند هرکس بر او وقوف داشته باشد، هر مقصود او برآورده می‌شود. بِنَتوان گفت: نمی‌توان گفت نامِ مِهینْست: نام مِهین است. بیناد دینْست: بنیاد دین است. قحطِ نِشابور: از اوایل قرن پنجم تا اواسط قرن ششم قحط‌ سال‌های متعدد در نیشابور گزارش شده است که معلوم نیست عطار به کدام یک اشارت دارد. @delnote

🎵”Seven Ponds” #Sina_Bathaie #Instrumental @delnote

صبح دلم بخیر شود چون تو مرا صدا کنی ای که صدایت همه عشق بی‌تو به سر نمی‌شود #محسن_اسدی @delnote

تا آن هنگام که ستارگان می‌درخشند، جای نومیدی نیست تا آن هنگام که شب‌ها بر برگ‌ها شبنم می‌نشانند و آفتاب چهرهٔ صبح را زرّین می‌کند جای نومیدی نیست. هرچند که سیل اشک بر گونه‌ها روان شود. وقتی تو آه می‌کشی، بادها آه می‌کشند و زمستانْ غصه‌های خود را چون برف بر گور برگ‌های پاییزی فرو می‌بارد. امّا زمین بار دیگر زنده می‌شود و سرنوشتِ تو از کائنات جدا نیست پس همچنان در سیر و سفر باش و اگر چندان شاد و سرخوش نیستی نومید و دل‌شکسته نیز مباش. #امیلی_برونته @delnote

🎵"پدر" #کوروش_یغمایی @delnote

باید نام تو را بر لوح دل نگاشت، دل را از سینه برون آورد و بر آن سجده کرد، پدر! #رضا_رجبی @delnote

مرا به خورشید میان آسمان چکار؟ تو طلوع کن تا صبحم آغاز شود #سمین_خالقی @delnote

🎵"Happy New Year" #ABBA @delnote

New is the year, new are the hopes, new is the resolution, new are the spirits, and new are my warm wishes just for you. Have a promising and fulfilling New Year! @delnote

شبی چنان دراز وجود ندارد که روز را درنیابد. #شکسپیر نقل‌قول در یادداشت‌های کامو، ترجمه‌ی دیهیمی @delnote
شبی چنان دراز وجود ندارد که روز را درنیابد. #شکسپیر نقل‌قول در یادداشت‌های کامو، ترجمه‌ی دیهیمی @delnote

زمستان بود بوسه‌ ای آتش زدیم و گرم شدیم... #غلامرضا_بروسان @delnote

♥️ تاریخ نشان داده است که هیچ استبدادی، هر چند نیرومند، نمی‌تواند در برابر بیداری مردم تاب بیاورد. #لئو_تولستوی @delnote

🎵”Idea 22” #Gibran_Alcocer #Instrumental @delnote

♥️ گویی نه زمستانم، برف این همه بارانده‌ست سرمای زمستان را، گرمای تو تارانده‌ست هرکس که تواش بردی، تا مقصدش آوردی وامانده‌ی تو اما، از قافله جا مانده‌ست دست تو که صد شادی با من به نوازش داد گویم به دعا کز درد آزرده مباد آن دست ای دوست! دلم را باش، وقتی که چنین قلاّش دست از همه‌ی عالم، غیر از تو برافشانده‌ست جز عشق چه نامش هست؟ وز نابترین جامش این جرعه که جان با تو نوشیده و نوشانده‌ست من گوش چرا دارم، تا عقل چه می‌گوید؟ در خطّه‌ی ما اینک، عشق است که فرمانده‌ست این عشق نه امروزی است، در من که دلم انگار هر نامه که می‌خوانده‌ست، با نام تو می‌خوانده‌ست بر من بوز و با خود، بردار و ببر ای عشق! خاکستر سردی را کز عقل به جا مانده‌ست #حسین_منزوی @delnote