ar
Feedback
ملاذ القلوب

ملاذ القلوب

الذهاب إلى القناة على Telegram

إن وجدتم ما ينفعكم، فلا تنسوني من دعواتكم🤍 اللهم لا تكلني إلى نفسي طرفة عين قناتي التانيه صدقه جاريه https://t.me/g84ko0mQOEQ3Yjlk للتبادل @malaziiy2025bot للتواصل @malaziiy2025bot @uoza200

إظهار المزيد
660
المشتركون
+124 ساعات
+97 أيام
+2630 أيام
أرشيف المشاركات
https://t.me/le_rahom/1172 نفسي القناه تكبر بق عايزه اشوفها بتكبر قدام عينى واورثها لعيالى✋🏻😔. للتبادل. @Aygty_bot

‏"يحتاج الإنسان الى مخبأ، ڪلما أسرف في الظهور عاد إليه مُنفرداً".
‏"يحتاج الإنسان الى مخبأ، ڪلما أسرف في الظهور عاد إليه مُنفرداً".

What a beautiful thing it is to get lost for a while… among words that know you better than you know yourself.✨ ما أجمل أن تض
What a beautiful thing it is to get lost for a while… among words that know you better than you know yourself.
ما أجمل أن تضيع قليلًا… بين حروفٍ تعرفك أكثر مما تعرف نفسك.✨

‏القُدرة على الاستغناء من الحاجات اللي اڪتسبتها مؤخرًا ؛ بَقيت أعرف أستغنى عن أي حاجة وأي حد لمُجرّد إنّي أحافظ على راحتي وعلى سلامي النفسي ، بطلت سذاجة زمان وإنّي أشحت وجود الناس وأربُط سعادتي بيهُم وأقبل بأوضاع مش منسباني لمُجرّد إن أخلّي المرڪب تمشي ، لأ أنا حاليًا عندي إستعداد أقلب المرڪب باللي فيها ولا إن حد يمس سلامي النفسي أو ييجي على ڪرامتي.🎀

Repost from N/a
- "وردك من القرآن غذاءٌ لروحك، فلا تسوّف هذه النّعمة بحجة ظروفك🌧"
- "وردك من القرآن غذاءٌ لروحك، فلا تسوّف هذه النّعمة بحجة ظروفك🌧"

حتىٰ حزني لم يكن حزنًا بـ الطريقة المعتادة ‏لم أبحث عن كتف لأبكي عليه ‏ولا أذن لتسمعني كُـل ما أردتهُ هو البقاء وحيد وما أصعب أن تحارب وحيدًا .

للتبادل 🥰 @palestineah_bot بتنورو القناة 😊❤ https://t.me/myworld_2001/7808

SHEIN Boutique 🤎 إذا بدكِ أناقة، جودة، وسعر بيجنّن… إنتِ بالمكان الصح 😍 أحدث القطع، ترندات أول بأول، واختيارات بتجنّن لكل الأذواق 🙂‍↕️🎀 ✨ أسعار قريبة جداً من الموقع 🚚 توصيل سريع خلال 10 - 20 يوم 💌 متابعة مستمرة لطلبك خطوة بخطوة 🎯 منساعدك تختاري الأفضل حسب ذوقك وجودة عالية لا تفوتي الفرصة… خلي ستايلك يحكي عنك 🤍 اطلبي هلا وكوني مميزة مع SHEIN Boutique ✨ https://t.me/shein_sha

الجهد النفسي و العقلي الذي يبذله الإنسان للسكوت عن أشياء كثيرة تضايقه ، أكبر بكثير من مجهود الكلام ، فلا تعتقد أن الساكت مرتاح وراضي ، *الساكت منطفئ

بفكرك بالأذكار عشان الحياة لوحدك قاسية؛ بينما يمكنك الاستعانة باللّٰه عادي 🌺
بفكرك بالأذكار عشان الحياة لوحدك قاسية؛ بينما يمكنك الاستعانة باللّٰه عادي 🌺

من كان من أهل الفجر اليوم، فليحمدالله

Repost from N/a
‏"ويعودُ وحيدًا كأنه لم يختلط بأحدٍ أبدًا!"

Repost from N/a
ڪن عـظـيمآ في نـظـر نفـسـك ولا تـبـالي للـعالم.🎀

فمن اعتدى عليكم ؛ " فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدى عليكم وإن عاقبتم فعاقبوا بمثل ما عوقبتم به " وجزاء سيئة سيئة مثلها "! - منهج رباني في الرد على المعتدي والمسيء أيا كان نوع اعتداءه معنوي ، مشاعري ... الخ لن يشعر الآخر بوقاحة أفعاله إلا إذا وضعته بنفس الموقفِ ورددت عليه بنفس الأسلوب ردعاً

" نحن لا نقرأ الروايات، نحن نعيش داخلها "
" نحن لا نقرأ الروايات، نحن نعيش داخلها "

لا ترهق نفسك في محاولة إبهار العالم، ولا تضع أقنعة لا تشبه ملامح روحك؛ فالبساطة هي قمة الرقيّ، والصدق هو أقصر الطرق للقلوب. ك
لا ترهق نفسك في محاولة إبهار العالم، ولا تضع أقنعة لا تشبه ملامح روحك؛ فالبساطة هي قمة الرقيّ، والصدق هو أقصر الطرق للقلوب. كن حقيقيًا، فذلك يكفي.

لمملكتك أسوار 🏰
قبل ما تسمح لحد يشاركك نبضك، اسأل نفسك بصدق:
هتعلق قلبك بواحدة مش شايفة حلم تستحق السعي؟ هتدي أغلى ما فيك لواحدة مش مستعدة تعلن قدام الناس إنك اختيارها؟ هتستودع روحك عند قلب نسي يسجد للي خلقه؟ اللي لسه خارجة من جرح، لسه بتنزف— مش هيكون عندها دم كافي تروي وردك. اللي عادي عندها تتخطى حدود ربنا، هتكون أمينة معاك إنت؟ اللي تقلل منك أو تستهين بقيمتك، مش هتشوف فيك الكنز اللي تستحقه. واللي مخلياها قلبها استراحة مفتوحة لأي حد، ازاي هتسكنك القصر؟ اعرف إنك لما تقفل الباب على اللي مينفعش، أنت بتحمي أغلى مملكة عندك— قلبك. مش أنانية، ده حب حقيقي لذاتك، ونضج تعبت عليه السنين.

خلي أسوارك عالية، عشان اللي جواه يفضل نضيف ونقي، يستاهل اللي يدخله بجد.