ar
Feedback
مَـلاذُ الـقُـلُـوب •

مَـلاذُ الـقُـلُـوب •

الذهاب إلى القناة على Telegram

مساحة آمنة لراحة البال، نصوص تلمس القلب، وكلمات تشبه طيب الأثر 🕊️

إظهار المزيد
660
المشتركون
+124 ساعات
+97 أيام
+2630 أيام
أرشيف المشاركات
" نحن لا نقرأ الروايات، نحن نعيش داخلها "
" نحن لا نقرأ الروايات، نحن نعيش داخلها "

لا ترهق نفسك في محاولة إبهار العالم، ولا تضع أقنعة لا تشبه ملامح روحك؛ فالبساطة هي قمة الرقيّ، والصدق هو أقصر الطرق للقلوب. ك
لا ترهق نفسك في محاولة إبهار العالم، ولا تضع أقنعة لا تشبه ملامح روحك؛ فالبساطة هي قمة الرقيّ، والصدق هو أقصر الطرق للقلوب. كن حقيقيًا، فذلك يكفي.

لمملكتك أسوار 🏰
قبل ما تسمح لحد يشاركك نبضك، اسأل نفسك بصدق:
هتعلق قلبك بواحدة مش شايفة حلم تستحق السعي؟ هتدي أغلى ما فيك لواحدة مش مستعدة تعلن قدام الناس إنك اختيارها؟ هتستودع روحك عند قلب نسي يسجد للي خلقه؟ اللي لسه خارجة من جرح، لسه بتنزف— مش هيكون عندها دم كافي تروي وردك. اللي عادي عندها تتخطى حدود ربنا، هتكون أمينة معاك إنت؟ اللي تقلل منك أو تستهين بقيمتك، مش هتشوف فيك الكنز اللي تستحقه. واللي مخلياها قلبها استراحة مفتوحة لأي حد، ازاي هتسكنك القصر؟ اعرف إنك لما تقفل الباب على اللي مينفعش، أنت بتحمي أغلى مملكة عندك— قلبك. مش أنانية، ده حب حقيقي لذاتك، ونضج تعبت عليه السنين.

خلي أسوارك عالية، عشان اللي جواه يفضل نضيف ونقي، يستاهل اللي يدخله بجد.

صلاه الفجر دي جميله اووي كميه الراحه النفسيه اللي الواحد بيحس بيها بعد الصلاه بجد شئ تحفه يارب اجعلنا جميعاً من مقيمي الفجر دايماً ❤

Repost from N/a
وللبعضُ حضور مُختلِف لا تصفهُ المفردات بل تُعانقهُ الأعيُن ، و تشعر بهِ القُلوب.. ❤❤

جوين هنا محتوى تحفههه و مختلف 💗 https://t.me/sunshine78847/21653

Repost from N/a
كل جمعة وأنا بقرأ سورة الكهف بقف عند الآية دي "قل هل ننبئكم بالآخسرين أعمالًا الذين ضل سعيهم في الحياة الدنيا وهم يحسبون أنهم يحسنون صنعًا " آية مرعبة حقيقي، تخيل طول حياتك تكون فاكر إنك بتعمل الصح وانت غلط، ويطلع كل ده مجرد وَهْم اللهم قربنا إليك بكل عمل تحبه وترضاه :))♥️

كان النبي صل الله عليه وسلم ألينَ الناس قلبًا، وأصدقهم ودًّا، يواسي قبل أن يُعاتِب، ويبتسم قبل أن يتكلم،رحيمًا بالضعيف، قريبًا من القلوب.. *صلوا عليه وسلّموا تسليماً ..*

أعظم أنجاز يقوم به الأنسان : هو الرضا ! الرضا في الأقدار التي خالفت توقعاته! وفي الطرق التي لم يختارها ! وفي النهاياتِ التي ل
أعظم أنجاز يقوم به الأنسان : هو الرضا ! الرضا في الأقدار التي خالفت توقعاته! وفي الطرق التي لم يختارها ! وفي النهاياتِ التي لم يُريدها !

ما تَبحث عنهُ يبحث عنكَ، لُغة الأرواح لا تُخطِئ والقَلبُ يَشّمُ رائِحةُ القلبُ.
ما تَبحث عنهُ يبحث عنكَ، لُغة الأرواح لا تُخطِئ والقَلبُ يَشّمُ رائِحةُ القلبُ.

Repost from N/a
ألا إن قلبي من فراق احبتي وإن كنت لا أبدي الصبابه جازع والله إن الشوق فاق تحملي يا شوق رفقا بالفؤاد الا تعي.

أنيرونى لطفاً 💘 https://t.me/U_Hager/1964